הקרב בעמנואל -מנצחים ומפסידים

עתה משהחל האבק לשקוע סביב המאבק ההרואי על קידוש השם של חסידי סלונים בעמנואל (הריני מתנצל בפני רבי עקיבא והרוגי מלכות של השימוש בקידוש השם בהקשר זה), ניתן לנוח לרגע ולבחון מיהם המנצחים והמפסידים במערכה המעסיקה רבים בישראל. מערכה שמבחינת הרייטינג מצליחה, באופן מפתיע, להתמודד עם המונדיאל.

המנצחים

 הניצחון הגדול והמבריק שייך לאותם ארגונים ויחידים שגייסו רב תלמיד חכם ידוע ועסקן צעיר ומוכשר ליזום ולהגיש את העתירה לבית המשפט העליון. ארגונים אלה הצליחו בסיוע מסיבי של התקשורת להציג את החרדים  כפורעי חוק גזעניים המסוכנים לשלטון החוק במדינה ולהביא את שנאת החרדים לרמות שלא שיערום אבותינו. הכל כנראה מתוך מגמה להקצין את המאבקים הפנימיים במדינה ולחדש  את נעוריה של מפלגת שנאת החרדים שעברה מהעולם וכעת יש ניסיון רציני לקיים בה תחיית מתים. יש דמיון רב בטכניקת הפעולה של מארגני המשט הטורקי שבשם הומניזם לכאורי הכפישו בראש חוצות את שמה ודמותה של מדינת ישראל, לארגון העתירה לבית המשפט העליון שבשם פלורליזם ומלחמה בגזענות לכאורה הצליחו להשפיל  את דמותה של היהדות החרדית ולהוסיף קיטוב בתוך מדינת ישראל ולקרב מלחמת אחים. פרופ' ידוע התפלל למען אותה מלחמת אחים, תלמידיו עוד יצליחו להגשים אותה.

 

המפסידים

 המפסידים  הגדולים הנם בית המשפט העליון ושופטיו. שלא בטובתם ואולי מתוך כונה טובה הכניסו את עצמם במרץ ובחיוניות מרשימה לתוך מלחמת דעות מיותרת לחלוטין. תפקידו של בית המשפט העליון הנו לפתור סכסוכים ולא לשפוך עליהם שמן רותח. כמשפטן ותיק הריני קובע נחרצות כי לבית המשפט היו כלים ויכולות אחרות על מנת להביא את הסכסוך לסיום מבלי צורך להשתמש במעצרם של אבות ואמהות לעיני כל ישראל. שופטים לעיתים צריכים להיות חכמים ולאו דוקא צודקים. נשיא בית המשפט העליון לשעבר שזכיתי להיות ממבקריו הקולניים ביותר, ידע שבעניני לב כדאי לפעמים לעשות מעקפים. טיפולו של בית המשפט העליון בענין עמנואל לא הוסיפה לכיבוד שלטון החוק בישראל, אלא הורידה את רמת האמון של הציבור בבית המשפט העליון שממילא נמצא בירידה מתמדת.

 

תנועת ש"ס שבשתיקתה הבלתי רועמת הוכיחה כמו פעמים רבות בעבר חוסר מנהיגות משווע. הרב עובדיה יוסף שכתבתי עליו ספר ואני ממעריציו הגדולים, כפי הנראה, התעייף. כאשר מהפכה מתחילה לשרת את המהפכנים הוגיה ויוזמיה מאבדים בה ענין. ש"ס כמו תמיד מנסה ללכת בין הטיפות ולא להירטב. להיות בסדר עם ההנהגה הליטאית ובו זמנית לתת לציבור הספרדי תחושה של זקיפות קומה. מישהו הגדיר את התנהלותה של ש"ס כסוג של עקמת בחוט השדרה. מנהיגות פירושה ללכת בדרך שבה אתה מאמין ולהיות נכון לשלם את המחיר. אין מנהיגות לחצאים. מי שמנסה להיות בסדר עם כולם מגלה שאינו בסדר עם אף אחד.

 

חסידי סלונים בעמנואל הצדיקים והישרים, עליהם נאמר אשרי תמימי דרך. צדיקים שעל גבם חרשו חורשים. מי שהולך לבית סוהר בשירת אני מאמין, בלבוש חגיגי, בליווי המוני ועם מעטפות של חמש מאות דולר, משהו אצלו השתבש. לבית הסוהר הולכים בצנעה ובהשקט לא בלבוש של שבתות וימים טובים. כשהם יעשו את הקידוש הערב בבית הכלא יהיה להם זמן לחשוב ולהבין כי מדינת ישראל אינה שלטון הצאר וכל מי שחי במדינה דמוקרטית ומבקש לזכות בהטבות המתלוות לכך צריך לשלם מחיר. אין זכויות בלי חובות. על אחת כמה וכמה כשמדובר במי שאינו מאמין במדינה וחי בה על תקן של  תושב בלבד, בידוע הוא שאין אדם מעיז פניו בפני בעל חובו.

 

המפסיד העליון (בהשאלה כמובן) הנו הקב"ה שרואה את עמו אהובו טובע בים של שנאת אחים ומדנים, ואלה אומרים שירה על אלה. מלחמות יהודים בהן שמו נישא לשוא. הקב"ה שגאל אותנו ממצרים, הוליכנו ארבעים שנה במדבר, שכינתו היתה עמנו לאורך אלפיים שנות גלות, שלאחר שואה איומה בדרך ניסית השיב את שבותנו לארצנו והחזיר לנו את נחלת אבותינו, צריך לראות כיצד יד איש באחיו. כיצד אויבנו מכל עבר הקמים עלינו נהנים לראות את מדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו מתפוררת מבפנים והכל בעקמומיות לשם שמים. שרו של עולם הוכיח כבר בעבר כי בהיסטוריה היהודית אין מקצה שיפורים. מפני חטאינו גלינו מארצנו, בשנאת חינם נחרב ביתנו והלוואי שלא נחזור שוב על טעויות העבר – כי מכאן אין לנו לאן ללכת.

 

  

9 Responses to “הקרב בעמנואל -מנצחים ומפסידים”

  1. מאת ליאור:

    למרות ניסיונותיהם של חלק מן החסידויות של החרדים, להסתתר מתחת לאוהלה של תורה ובשם החינוך המסור האהוב "והאשכנזי" שלהם.
    ולמרות ההתבכיינות של סגן השר פרוש, בעוון "עזבו אותנו לנפשנו".
    באמת היגיע הזמן לעזוב אותם לנפשם ולכיסם.

    ובאמת מתפלא אני על הרב עובדיה יוסף, אשר מי שקורא את פסיקותיו, עוד מהיותו דיין צעיר, יגלה מחלוקות חריפות עם הרבנים האשכנזים.
    מדוע הוא "לכאורה" נכנע להם, או שמע נגיד ששורת עסקניו מאפילים עליו בזקנתו.

  2. מאת משה:

    המפסיד העיקרי הוא:הציבור הדתי בכלל. הדרך מכאן ועד להפרדת הדת מהמדינה אינה
    ארוכה. יש שיאמרו שזה רצוי מאד –כדאי להם לחשוב גם על הצד הכספי .יש שיאמרו
    שזה אסון לעם היהודי. בשורה התחתונה כל מיני אנשים דאגו ליחצ'ן את עצמם אבל
    זה רחוק מקידוש ה'–זה קרוב יותר לחילול ה'. רק בשבת שעברה קראנו את סיפור
    קורח–כל גדולי הדור 250 ראשי סנהדראות הלכו איתו ולא עם משה.

  3. מאת שמואל:

    ול"מנצחים" – אוי ניצחנו !!!

  4. מאת אבי:

    מתפלא אני. מדבריך נראה אתה חלמיד חכם.
    לא שמת לב שלא ההפליה או נגדה הביאה המונים לחוצות?? אלא ה"דיעה" של השופט לוי שהתערב וכפי הידוע לי אין לו אח וריע בכל תולדות התרבות המערבית להכריח מאן דהוא פרטי ולכפות עליו אמונה איזו שתיהיה נגד אמונתו!!

    השופט לוי הכריח לשלח ילדים לבית ספר מסויים!! שהורים החליטו מצד איזו סיבה שתיהיה ולדידי אפילו גזענית[שאיננה] לא לשלח ילדיהם לשם!

    והם השופטים בפסיקה זו הלכו נגד זכיות האדם של חסידי סלונים. וכמובן נגד חופש הדת שעדיין אף אחד לא דיבר על זה
    ואני לא מתכוון לפסיקה של הכנסת הבנות-"הספרדיות" לבית ספר. שעל זה אפשר להתווכח על "חוכמה" זו לאלץ מוסריות על אנשים.

    אלא על ההכרח של אנשים לשלח ילדים נגד אמונתם
    וכאן אדון לוי לא הבין את הניאונסים של קהילה מלוכדת, הרבי מיסלונים הוא לא "דיל" של פוליטקאים
    הוא נכד של אדמורים זה לפחות 250 שנה ואבות אבותיהם שומרים על קוצו של יוד עוד לפני שמישהוא חלם שמר לוי יהיה שופט במדינת היהודים .ועוד לפני שמישהוא חלם שיוסי יכה את יוסי במדינת היהודים.

    השופט לוי הוא מינוי פוליטי עם טריקים מלוכלכים שעדיין תריך לתת אתנן לאליטות.חסידי סלונים הולכים לפי תורה של אלפי שנים

    ה"אור לגויים" לא ביצבץ מפסיקה זו "אלא ככל הגויים בית ישראל" ואפילו זאת היא דעת יחיד בעולם המערבי להריח הורה לשלח ילדיו לבית ספר שלא לרוחו

    אני היתי אומר אדון לוי טול קורה מבין עיניך בעניין ההפליה שאתה מלין "השופט לוי"הוא העלה תאינה תורן של 2010 אבל זה כבר סיפור אחר

    לדבר אחד אני מסכים האלוקים הפסיד בסיפור הזה של אהבת אחים
    נ ב אולי כבודו יודע כמה "ספרדים " בין הנכנסים לכלא?

    • מאת חיים שיין:

      ידיד יקר, אם אתה רגיש אנא אל תקרא את התגובה.
      בתקשורת הראו משפחה מחסידי שהאשה ממוצא ספרדי והבעל אשכנזי. התרגשתי עד דמעות. עד שהבנתי כי הבעל יוצא קיבוץ חוזר בתשובה. ואמ"ל

    • מאת משה:

      אני סבור שהצגת הדברים מצידך אינה נכונה. בית המשפט לא שלח ילדים לבית ספר שאינם חפצים בו. המצב בדיוק הפוך–הרעבע שדד בי'ס שממומן ע'י משרד החינוך ולכן כפוף להוראות חוקי
      מדימדינת ישראל ואמר להם–מה שאתם שיניתם בבי'הס אינו חוקי. ולכן אתם גוזלים ממון ציבורי
      ר שמבתינה דתית זו עבירה חמורה יותר מעריות. אם הם רוצים להקים בי'ס פרטי שיגישו בקשה
      ויעמדו בתור כמו כל אחד אחר ,לאף אחד אין יותר זכויות מאחרים.

  5. מאת צח אומן:

    תודה רבה.

    ולענ"ד, הפסקה האחרונה מתמצתת את מהות הסיפור הזה.
    מחלוקת לשם שמים, אני לא בטוח שאפשר לומר על המאבק הזה.

Leave a Reply


7 + שש =