גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #18311 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 18311   
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
שבת קודש כ' באדר תש''ע    05:49   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

תחקיר חדש: הקרן החדשה וחדירתה למערכת המשפט (*)  

 

תחקיר חדש: הקרן החדשה וחדירתה למערכת המשפט גילויים חמורים הגובלים בשחיתות של ממש

לקראת הבחירות האחרונות לכנסת החליטה ועדת הבחירות המרכזית לפסול את הרשימות בל"ד ורע"מ-תע"ל, בהתאם לחוק האוסר על רשימה השוללת את אופייה היהודי של ישראל להשתתף בבחירות. מרכז עדאלה, ארגון בת של הקרן החדשה לישראל, עתר לבג"צ נגד ההחלטה באמצעות עורך הדין חסן ג'בארין, בוגר תוכנית המשפטנים של הקרן. במקביל פרסמה הקרן מודעות ענק נגד הפסילה, בחתימת מה שמכונה בקרן "ארגוני משפחת הקרן". בראש החתומים - האגודה לזכויות האזרח.

מי ייצג את המדינה בעתירה הזו? הממונה על הבג"צים בפרקליטות, עו"ד דנה בריסקמן, לשעבר עובדת האגודה לזכויות האזרח, גם היא בוגרת תוכנית המשפטנים של הקרן החדשה לישראל. עוד קודם לעתירה, בדיון בוועדת הבחירות, הודיעה בריסקמן לחברי הוועדה כי החלטתם איננה מקובלת, ואין לפסול את הרשימות. בדיון בבג"צ ייצגה בריסקמן את היועץ המשפטי לממשלה, ושוב הציגה את העמדה הזו - כלומר תמכה בעותרים. לתמיכה כזו יש כמובן משקל מכריע בדיון בבג"צ: הנה, המדינה עצמה, שהעתירה מכוונת נגדה, מסכימה לאמור בה. לבג"צ לא הייתה ברירה אלא לקבל את העתירה ולהכשיר את הרשימות. גם את בל"ד, שמייסדה ומנהיגה עד לא מכבר נאשם בריגול לטובת חיזבאללה.

זו לא הייתה פגישתם הראשונה של עורכי הדין בריסקמן וג'בארין, נציגת המדינה ונציג עדאלה. שניהם בוגרי התוכנית המרופדת היטב שמפעילה הקרן החדשה לישראל להכשרת עורכי דין שיעסקו, כלשונה, ב"זכויות האזרח". התוכנית מממנת להם לימודי תואר שני בארצות הברית. לא מכבר, בחגיגת 25 שנות התוכנית, הצטלמו השניים עם המייסד, הרמן שוורץ. הגיוני; הרי הם מכרים ותיקים: במשך שש שנים, במהלך שנות התשעים, עבדה בריסקמן באגודה לזכויות האזרח, בחלק מהתקופה הזו, לצד ג'ברין. בעתירות שהגישה האגודה בשנות התשעים מתנוססות חתימותיהם, כבאי-כוח העותרים, זו לצד זו. למשל, בעתירה משנת 1994 שבה מבקשת האגודה לזכויות האזרח בישראל בשם סטודנטים מעזה לאפשר להם לסיים את לימודיהם ביו"ש.

הנה לנו המהפכה המשפטית של הקרן החדשה לישראל בקליפת אגוז: בהתחלה שניהם היו חתומים יחד. עכשיו עו"ד ג'בארין מוסיף להיות חתום על עתירות לבג"צ נגד המדינה, ואילו שמה של בריסקמן זז כמה שורות למטה לצד של המדינה. 'משפחת הקרן' מהצד של העותרים, 'משפחת הקרן' מהצד של המשיבים.

עו"ד דנה בריסקמן עבדה באגודה לזכויות האזרח והגישה בשמה עתירות נגד המדינה, ועתה היא מייצגת את מדינת ישראל בעתירות שמגישה נגדה אותה אגודה, וגם בעתירות שמגישים נגדה ארגוני בת של הקרן החדשה לישראל, מממנת המלגה שלה. במקרים רבים נוטה בריסקמן לקדם דווקא את עמדת העותרים

איזה צד את מייצגת, גברתי הפרקליטה?

בריסקמן ייצגה את המדינה בעוד עתירות רבות של ארגוני 'משפחת הקרן'. כך למשל ב-2005 ייצגה את הממונה על ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון ואת ראש הממשלה בעתירה שהגישה האגודה לזכויות האזרח בדרישה לאפשר לגרשום גורנברג לגשת לחומר מסווג בארכיון צה"ל. נציגת הפרקליטות לא הגנה על עמדת צה"ל מול העתירה, אלא דרשה מצה"ל לאפשר את הגישה לחומרים, כבקשת העותרים.

בעתירה משנת 2007 ייצגה בריסקמן את משרד הבריאות בעתירה שהגישו האגודה לזכויות האזרח, המועצה האזורית לכפרים הבדוויים הבלתי מוכרים וארגון רופאים לזכויות אדם - כולם שייכים למשפחת הקרן החדשה לישראל - בדרישה לחבר את שירותי הבריאות בכפרים הבדוויים הלא חוקיים לרשת החשמל הארצית. הפרקליטות דרשה מ'שירותי בריאות כללית' לדאוג לאספקת תרופות הזקוקות לקירור, והעתירה נמחקה.

ב-2008, בשיאה של מתקפת הקסאמים, ייצגה בריסקמן את המדינה בעתירת משפחת הקרן נגד צמצום אספקת החשמל הישראלי לעזה. בריסקמן הייתה שותפה בגיבוש הקו של הפרקליטות, שהמדינה לא תתמודד עם העתירה אלא תקבל את התכתיב של העותרים ותצמצמם רק ב-5 אחוזים את אספקת החשמל לחמאסטן.

לכאורה עברה תקופת הצינון של עו"ד בריסקמן, ואין מניעה כי תייצג את המדינה בעתירות שמגישים ארגוני הקרן החדשה לישראל, ובייחוד האגודה לזכויות האזרח, מקום עבודתה הקודם. אלא שזיקתה של בריסקמן לקרן החדשה לישראל נמשכת עד היום. כך מעידה בריסקמן עצמה. בספר הבוגרים של תוכנית המשפטנים של הקרן החדשה, שהופיע בשנה שעברה בלשון האנגלית לרגל מלאת 25 שנה לתוכנית, כותבת בריסקמן שהניסיון שרכשה במהלך השתתפותה בתוכנית המשפטנים ובעבודתה באגודה לזכויות האזרח משפיעים על חייה עד היום כאדם פרטי וכעובדת מדינה: "התוכנית הרחיבה והעמיקה את הידע והמודעות שלי לסוגיות של זכויות אדם, והשפיעה באופן מובהק על חיי המקצועיים לאחר מכן". ואף זאת: "החוויות שצברתי במהלך התוכנית משפיעות על חיי עד היום. כעובדת מדינה אני רגישה מאוד לענייני זכויות אדם, ועושה את המיטב כדי לקדם אותם בתחומי אחריותי".

מקור ראשון פנה אל משרד המשפטים בשאלה אם אין ניגוד עניינים או מחויבות כפולה, ולו למראית עין, בכך שעו"ד בריסקמן, שעבדה באגודה לזכויות האזרח ושמצהירה על מחויבותה לאג'נדה שלה, ולכאורה גם לאג'נדה של ארגוני-בת של הקרן החדשה לישראל, אמורה לייצג את המדינה בעתירות שמגישים הארגונים הללו, ואף לקבוע את מדיניות התגובה של המדינה ביחס אליהן.

בתגובה מסר משרד המשפטים כי "עו"ד דנה בריסקמן עובדת במחלקת הבג"צים קרוב ל-15 שנה, והיא אחת הפרקליטות המעולות בה. אין בעובדה שגב' בריסקמן קיבלה לפני למעלה מעשרים שנה מלגת לימודים מהקרן החדשה לישראל ועבדה לאחר מכן מספר שנים באגודה לזכויות האזרח בישראל כדי לגרום לניגוד עניינים בפעולתה כפרקליטה מול האגודה לזכויות האזרח וארגוני זכויות אדם אחרים. בעבודתה היא פועלת ליישום הדין ופסיקת בית המשפט העליון, וברור כי אין היא מחויבת לאג'נדה של ארגון כזה או אחר. ככל עובד מדינה ועובד משרד המשפטים מחויבת גב' בריסקמן לפעול לשם הגנה על זכויות אדם ולקדמן במסגרת תפקידה.

"הדברים המיוחסים לה בפנייתכם עולים בקנה אחד עם פעילותו של משרד המשפטים בכלל, ושל מחלקת הבג"צים בפרט כמי שייעודה 'לפעול בשירות הציבור למען שלטון החוק... תוך שמירה על כבוד האדם, על חירות הפרט, על השוויון בפני החוק, על הגינות המנהל ותקינות פעילותו'".

האם הדברים עולים בקנה אחד גם עם השתתפותה של בריסקמן בכנס החגיגי של תוכנית המשפטנים ביוני האחרון, עם התמונה המשותפת שלה עם ג'בארין ועם דבריה בספר הבוגרים? למשרד המשפטים פתרונים.


פנינת הכתר: עדאלה

המטרה הרשמית של תוכנית המשפטנים של הקרן החדשה לישראל היא להכשיר מנהיגות משפטית לקידום זכויות האדם והאזרח והצדק החברתי בישראל. המטרות הפחות רשמיות או הנלוות הן מטרותיה הידועות של הקרן: הכרזת מלחמה על "הכיבוש", קידום החזון של מדינת כל אזרחיה, ולאחרונה, כפי שחשף הדוח המדובר של 'אם תרצו' על מערבותה של הקרן בדוח גולדסטון, גם הכפשת ישראל בעולם. את המטרה משיגה הקרן באמצעות 55 עורכי דין בוגרי התוכנית שהפכו לשגרירי הקרן החדשה לישראל ומפיצים את האג'נדה של הקרן בארגוני זכויות אדם, בפקולטות למשפטים ובשירות הציבורי.

איך התחילה המהפכה החוקתית של הקרן החדשה לישראל? בשנת 1983 הגיע פרופ' הרמן שוורץ מ'אמריקן יוניברסיטי' בוושינגטון לסיור בארץ. שוורץ, משפטן פעיל זכויות אדם בארצות הברית, חיפש את מקביליו הישראלים - והתאכזב. "לתדהמתי", סיפר בראיון לכתב העת 'משפט ותיקון חברתי' של אוניברסיטת תל אביב, "גיליתי שרק אחדים עסקו בכך: רות גביזון וקנת מן, וגם האגודה לזכויות האזרח שעורך הדין שלה עבד במשרה חלקית בלבד - וזה הכול, פחות או יותר. כך עלה בדעתי ליזום פרויקט שייצור תשתית לעריכת דין לקידום מטרות ציבוריות בנושא חירויות האזרח בישראל".

לאחר שקיבל את תמיכתם של שופטים ועורכי דין ישראלים כגון חיים כהן, יצחק זמיר וגדעון האוזנר, ולאחר שגם בית הספר למשפטים של ה'אמריקן יוניברסיטי' הביע את תמיכתו, פנה הרמן שוורץ אל הקרן החדשה לישראל כדי שזו תממן את תוכניתו, ונענה בחיוב. וכך, מזה 26 שנים הקרן שולחת מדי שנה שני עורכי דין צעירים, יהודי וערבי בדרך כלל, ללימודי תואר שני במשפטים באמריקן יוניברסיטי בוושינגטון.

את שכר הלימוד, בשווי 25 אלף דולר בשנה לכל סטודנט, מממנת האוניברסיטה האמריקנית עצמה. את מלגת הקיום החודשית הנדיבה, 2,200 דולר בחודש, ואת כרטיס הטיסה הדו כיווני מממנת הקרן החדשה לישראל. בשובם ארצה, אחרי שכל אחד מהם קיבל מהקרן החדשה מתנה בשווי מאות אלפי שקלים, וכשהתואר מוסמך במשפטים כבר מקשט את קורות החיים שלו, מחויבים המלגאים לעבוד לפחות במשך שנה בארגונים של הקרן החדשה לישראל. השממה שפגש פרופ' שוורץ הפכה מזמן ליער עבות של ארגוני זכויות אדם שהקימו 'בני המשפחה', בוגרי תוכנית המשפטנים של הקרן החדשה לישראל.

"יש כמה ארגונים שאני גאה בהם במיוחד", אמר שוורץ בראיון הנזכר. "בראש ובראשונה 'עדאלה', הארגון המשפטי הראשון בישראל לזכויות המיעוט הערבי. רבים מהבוגרים הערביים שלנו עשו את שנתם השנייה בעדאלה, ולא מעט מהם נשארו בארגון במשך שנים אחדות ואף יותר. בין אלה ניתן למנות לא רק את חסן ג'בארין, מייסד הארגון, אלא גם את יוסף ג'בארין, מוראד א-סאנע, סאוסן זהר, ג'מיל דקואר, גדיר ניקולא ואחרים. השופט העליון אהרן ברק אמר לי בזמנו כי לדעתו עדאלה שיפר באופן משמעותי את איכות הייצוג המשפטי של המיעוט הערבי בישראל. אני חושב שלא יהיה מוגזם לומר שהתוכנית יצרה קבוצה משמעותית ומיומנת של עורכי דין ישראלים-פלשתינים לזכויות אדם. עורכי הדין של עדאלה עושים עבודה יוצאת-דופן באיכותה, ולדעתי ארגון זה הוא אחד מהישגיה הבולטים ביותר של התוכנית".


אוהד התוכנית. אהרן ברק

לצד פעילי שמאל רדיקלי, אפשר למצוא בין 55 בוגרי התוכנית גם שלושה שופטים, בכירים בפרקליטות ובסנגוריה הציבורית ומרצים בכירים באוניברסיטאות. מדיניות הקרן, בבחינת שלח לחמך על פני המים, התגלתה כהצלחה מסחררת

קעדאן, דרג'את ואהרן ברק

רבים מהבוגרים ממשיכים לעבוד בארגוני הקרן הרבה מעבר לשנה אחת, ומשם מזנקים לעמדות השפעה במערכת המשפט או באקדמיה. אחד הבוגרים, ד"ר אילן סבן מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה, פרסם מאמר על הצורך לשנות את המנון המדינה. "המילים הללו פורטות על נימי הנפש של יהודים, אך נפקדים מהן נוכחים רבים; מיליון נוכחים, שהם אזרחי המדינה הזו. המעט שניתן לבקש הוא לא לחייב לעמוד בהמנון את מי שלא רוצה לעמוד בהישמע ההמנון. מי שרוצה לעמוד שיעמוד, אך מי שלא מוכן למחול על כבודו העצמי, למחול על הַדָּרתו, יוכל לשבת. אף אחד לא יפריע להשמעת ההמנון, אך גם אף אחד לא יכפה את העמידה לכבוד ההמנון, כל עוד סמל מרכזי זה לא עובר שינוי", כותב סבן, אחד משגרירי הקרן החדשה לישראל בפקולטות למשפטים.

באילו עוד הישגים של התוכנית מתגאה הקרן החדשה לישראל? "במהלך 25 שנותיה, הצליחה תוכנית המשפטנים ליצור אפקט מצטבר", נכתב באתר האינטרנט של הקרן החדשה לישראל. "בוגרי התוכנית ממלאים כיום תפקידי מפתח כמעט בכל ארגוני זכויות האדם בישראל. באמצעות יישום של תיאוריות ופרקטיקות שרכשו במהלך התוכנית, בוגרי התוכנית השפיעו על גיבוש חקיקה ומדיניות והיו מעורבים בהליכים משפטיים במגוון תחומי החיים בישראל. הם השפיעו גם על לימודי המשפטים בישראל, במיוחד באמצעות ייסודן ותפעולן של הקליניקות המשפטיות בחמש הפקולטות למשפטים המובילות בישראל. לבסוף, רבים מהבוגרים השפיעו על מקצוע עריכת הדין באמצעות מעורבותם בשילוב עוד עמיתים מהמקצוע בפעילות למען האינטרס הציבורי".

אכן, אינטרס ציבורי; השאלה היא איזה ציבור. רשימת התקדימים המשפטיים שהשיגו בוגרי התוכנית ארוכה. חלקם בנושאים כמו זכויות נשים, זכויות עולים וחופש דת, ואחרים הם תקדימים משפטים שנויים במחלוקת המקעקעים את מעמדה של מדינת ישראל כבית הלאומי לעם היהודי. המפורסם שבהם הוא פסק דין קעדאן. ב-2005 עתרו ד"ר נטע זיו ועו"ד דן יקיר, שניהם בוגרי מחזור 1988 של התוכנית, בדרישה לאפשר לעאדל קעדאן, ערבי אזרח ישראל, לבנות את ביתו ביישוב קציר. בעקבות העתירה הורה בג"צ למינהל מקרקעי ישראל לא להקצות קרקע לגופים כמו הסוכנות היהודית המחכירים קרקע ליהודים בלבד.

הנה עוד כמה תקדימים והישגים. באנה שגרי-בדארנה, בוגרת מחזור 2000, עומדת בחזית המאבק למען הכרה ממשלתית בכפרים הבדוויים הבלתי חוקיים בנגב. היא ייצגה את הכפר הבלתי חוקי דרג'את, שקיבל הכרה ממשלתית ב-2004, ומנעה את הריסתם של עשרות בתים של בדווים כשייצגה בעלי בתים אינדיווידואליים.

הדס תגרי, בוגרת מחזור 1994, הצליחה להשיג אזרחות לעולים לא יהודים דוברי רוסית שילדיהם גרים בישראל.

סאווסן זאהר, בוגרת 2004 השיגה, במסגרת עדאלה, פסיקה תקדימית של בית המשפט המחוזי בחיפה בשם שלוש נשים ערביות שנדחו מקבלה למעונות הסטודנטים באוניברסיטת חיפה. בית המשפט קיבל את טענת עדאלה כי העדפת מי ששירת בצה"ל היא אפליה נגד המיעוט הערבי. הפסיקה היוותה תקדים למקרים נוספים של פסילת העדפת יוצאי צבא.

מוחמד דחלה, בוגר מחזור 1991, היה מעורב בעתירה לבג"צ שהובילה לפסיקה תקדימית, והורתה לצה"ל לשנות את תוואי גדר ההפרדה. והרשימה עוד ארוכה.


לצד פעילי שמאל רדיקלי, אפשר למצוא בין 55 בוגרי התוכנית גם שלושה שופטים, בכירים בפרקליטות ובסנגוריה הציבורית ומרצים בכירים באוניברסיטאות. מדיניות הקרן, בבחינת שלח לחמך על פני המים, התגלתה כהצלחה מסחררת.

לתוכנית יש גם אוהד חשוב, מבוגר מכדי להיות בוגר שלה: נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק. הוא כיבד בנוכחותו את כינוס 25 השנים לתוכנית, שהתקיים במרכז רבין בתל אביב. שם, בחיקה החמים והנעים של הקרן החדשה לישראל, כשגם נשיאת הקרן נעמי חזן מכבדת את האורחים בנוכחותה, סיפר ברק על המהפך האישי שחל בו, הוא הוא המהפך שתוכנית המשפטנים שאפה אליו.

"מוניתי לבית המשפט {העליון} ב-1978, כלומר אחרי מלחמת ששת הימים. כתבתי במשך 28 שנות שיפוט פסקי דין רבים בעניינים הנוגעים לשטחים התפוסים. אני זוכר כיצד ראיתי שאלות אלה. בשנים הראשונות, תפיסתי את הדין ואת זכויות האדם הייתה מנקודת המבט של המשפט המנהלי. השאלה הייתה מהו היקף הסמכות של המפקד הצבאי שנכנס לנעליו של הריבון. זה היה הנרטיב השולט אז. אט אט - ובמקרה שלי תוך לימוד חוזר של הסוגיות הללו, ומתוך הבנה טובה יותר של תפקיד המשפט הבינלאומי בדבר זכויות האדם והמשפט הבינלאומי ההומניטרי - חל שינוי בנקודת המבט: אם בתחילה התמקד הדיבור בסמכות המפקד הצבאי, יותר ויותר עבר מוקד השיחה לשאלות של זכויות האדם באזור. שינוי זה מקביל במידת מה לשינוי שחל בישראל - המעבר משאלות של סמכות לשאלות של זכויות".

באותו נאום מעורר מחלוקת אמר ברק גם כי הוא סבור שהמדינה צריכה להיות בעלת ערכים יהודיים ודמוקרטית, אך במקביל גם מדינת כל אזרחיה, ושהוא אינו רואה סתירה בין הדברים.


חלוץ תוכנית המשפטנים. יהושע שופמן {נועם שרביט}

משירות המדינה לקרן ובחזרה

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהושע שופמן, שתמונתו מתנוססת בדף הבית של תוכנית המשפטנים באתר האינטרנט של הקרן החדשה לישראל, הוא החלוץ של תוכנית המשפטנים. לוושינגטון נשלח ב-1984. לאחר שסיים את לימודיו עבד באגודה לזכויות האזרח במשך כעשר שנים, ולאחר מכן פנה אל השירות הציבורי והיה ממייסדי הסנגוריה הציבורית. משם טיפס והגיע כמעט לראש הפירמידה. "למיטב ידיעתי", אומר עו"ד שופמן למקור ראשון, "התוכנית לא פונה לעובדי מדינה ואיננה קשורה לשירות הציבורי. ייתכן שחלק מהמלגאים היו תחילה סטאז'רים בשירות המדינה אבל לא היו עובדי מדינה".

עיון בקורות החיים של שלושת השופטים בוגרי הקרן מציג תמונה אחרת. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים משה הכהן עבד במהלך השנים 1984-1987 בפרקליטות מחוז ירושלים, ומשם נשלף אל תוכנית המשפטים של הקרן החדשה לישראל. הוא סיים את התוכנית בשנת 1989, עבד כמה שנים כעורך דין פרטי, ואז התברג מחדש בשירות הציבורי: ב-1997 הצטרף לסנגוריה הציבורית, ובאוקטובר האחרון מונה לשופט מחוזי. על ההשפעה של התוכנית ועל הרגשת המחויבות של בוגרי תוכנית המשפטנים אל הקרן החדשה לישראל מעיד השופט הכהן עצמו בספר הבוגרים של התוכנית: "בלי התוכנית הזאת לא הייתי היכן שאני נמצא היום מבחינה מקצועית".

השופטת לענייני משפחה מרינה לוי סיימה את שירותה בפרקליטות הצבאית ב-1987, ונשלחה מיד בידי הקרן החדשה לתוכנית הלימודים בארצות הברית. בסיום לימודיה עבדה כמגשרת ויועצת משפטית במקלט לנשים מוכות בחיפה, וב-2002 מונתה לשופטת בחיפה. גם היא מעידה בספר הבוגרים על ההשפעה העצומה של התוכנית עליה ועל עבודתה כשופטת: "הניסיון שהעניקה לי התוכנית בתחום זכויות האזרח מלווה אותי, בלי ספק, בעבודתי כשופטת. עשרים שנה חלפו מאז, ועדיין אני זוכרת את התקופה ההיא כתקופה יוצאת דופן".

גם השופטת דנה מרשק-מרום עברה מסלול דומה. ב-1991-1992 עבדה בסנגוריה הציבורית, ומשם נשלפה ישירות אל תוכנית המשפטנים של הקרן החדשה לישראל. עם שובה ארצה עבדה במרכז הסיוע המשפטי של אוניברסיטת תל אביב, אך מהר מאוד שבה אל השירות הציבורי וב-1996 כבר שימשה סגנית הסנגורית המחוזית במחוז תל אביב והמרכז. באוגוסט 2000 מונתה לשופטת בבית משפט השלום לנוער במחוז הצפון.

"התוכנית מעניקה רקע אקדמי בעריכת דין חברתית", מסביר שופמן. "מגיעים אליה עורכי דין מכל הגוונים: דתיים, חילונים וערבים. במהלך השנים כל אחד מבוגרי התוכנית פנה לדרכו, לעיסוקים מגוונים כמו זכויות אנשים עם מוגבלויות, זכויות הילד, זכויות נשים וזכויות מיעוטים".

אלא ששופמן עצמו לא עסק רק בזכויות האזרח של אנשים עם מוגבלויות, ילדים, נשים או ערבים תמימים. הוא, לצד בוגרת התוכנית עו"ד דנה בריסקמן שקורותיה פורטו לעיל, גם יצאו מגדרם כדי להגן על מחבלי חמאס. בדצמבר 1992, בעת שעבדו באגודה לזכויות האזרח, נשלחו שניהם באישון לילה גשום אל ביתו של השופט אהרן ברק, שהיה אותו לילה שופט תורן בבג"צ, כדי להגיש בקשה לצו ביניים נגד החלטתו של ראש הממשלה יצחק רבין לגרש ללבנון 415 מחבלי חמאס. בעקבות המאבק המשפטי הקשה שניהלה האגודה בגירוש מחבלי חמאס הדביק לה רבין את הכינוי "האגודה למען החמאס". כל זאת לא מנע משופמן ומבריסקמן לנהל לאחר מכן קריירה מזהירה בשירות המדינה.

במכתב ליועץ המשפטי לממשלה ביקש 'הפורום המשפטי למען ארץ ישראל' בראשות נחי אייל להורות על הפסקת השתתפותם של משפטנים משירות המדינה בתוכנית המשפטנים של הקרן החדשה לישראל. "לקרן החדשה מניעים פוליטיים החותרים תחת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית", נכתב בפנייה. "זאת, כפי שפורסם בדוח של תנועת 'אם תרצו'. דברים אלו, לצד העובדה כי 'הקרן החדשה' משתפת משפטנים משירות המדינה בתוכנית, נראים לנו מצב בלתי ראוי ובלתי מתקבל על הדעת כשהוא נבחן על-פי כללי תקינות המנהל הציבורי. זאת, מאחר שבאמצעות מימון הלימודים בכסות של הכשרה בעניין זכויות אדם, מצליחה 'הקרן החדשה' להשפיע השפעה פוליטית זרה על המערכת המשפטית הציבורית. באופן אומנם עקיף, אך משמעותי ובעל היקף נרחב". היועץ המשפטי לממשלה הגיב בצעד ביורוקטי שפירושו קבורת הקובלנה. הוא העביר את הדרישה לטיפול היועץ המשפטי של נציבות שירות המדינה.

השתלבותם של בוגרי תוכנית המשפטנים בממסד המשפטי אכן מדאיגה מאוד מזווית ראייה ציונית, אך מפעיליה יכולים לטעון שפורמלית היא לגיטימית. לעומת זאת, פעילותה של עו"ד בריסקמן במחלקת הבג"צים בפרקליטות בעייתית בכל קנה מידה, וזאת בלשון המעטה. בריסקמן, כאמור, עבדה שנים רבות באגודה לזכויות האזרח והגישה בשמה בג"צים נגד המדינה, ועתה היא מייצגת את מדינת ישראל מול עתירות שמגישה נגדה אותה אגודה, וגם מול ארגוני בת אחרים של הקרן החדשה לישראל, מממנת המלגה הנדיבה שלה - ארגונים כגון עדאלה ו'רופאים לזכויות אדם'. ואכן, כמפורט בתחילת הכתבה, בריסקמן נוטה במקרים רבים שלא להתמודד עם העותרים אלא לקדם דווקא את עמדתם.

זה לב לבה של השיטה. מצד אחד מקימה ומממנת הקרן החדשה לישראל ארגונים שמפציצים את בתי המשפט בישראל באין ספור עתירות, ומנגד היא דואגת לשתול את אנשיה בתוך הפרקליטות. וכך, גם זה שתוקף את מדיניות הממשלה וגם זה שאמור להגן עליה, שניהם היו בניה של הקרן החדשה, ושניהם חשים מחויבות אישית וערכית לאג'נדה שלה.
נוצר: 05/03/2010
מקור:
http://www.news1.co.il/Archive/003-D-45887-00.html?tag=05-14-37

.
.
.


תזכורת:



שערוריה: ביהמ''ש העליון בשירות ''הקרן לישראל חדשה'' !!
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=17965&forum=gil&omm=0





כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.

==


https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5583&omm=13&vi



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  אשכרה מאפיה ... ''לתפארת מדינת ישראל'' ! אנגוהוק 06.03.10 06:51 1
  הקרן החדשה היא גידול סרטני השולח םאות גרורות לכל איברי הגוף. זו השיטה. מערופ אל בחית 06.03.10 07:15 2
     הגיעה הזמן לפרק אותה כדי שישראל תוכל להתחדש אנדר 06.03.10 07:22 3
         רק עבודה שיטתית, יסודית ולאורך זמנ תביא לתוצאות הםקוות מערופ אל בחית 06.03.10 07:25 4
             נכון. האציל היהודי 06.03.10 07:35 7
  החדירה של הקרן היא הרבה יותר משאתם מתארים givoni 06.03.10 07:26 5
  למדינה שמאבדת עצמה לדעת אין זכות קיום . האציל היהודי 06.03.10 07:34 6
  אי אפשר שלא ... dudi_du2 06.03.10 07:39 8
  אחת הגרורות נמצאת בכנסת!!ואתם לא מתארים היכן!!! ליאונרדו 06.03.10 08:25 9
     היכן? יניב 06.03.10 10:02 12
         גם במפלגות הלאומיות!! ליאונרדו 06.03.10 18:46 16
             חשוף! סניגור 06.03.10 19:04 18
             בבקשה תחשוף כאן !! פילוביץ שחף 07.03.10 01:12 34
  חומר חשוב, מדובר בגידול סרטני מהסוג הממהיר ביותר הידוע WB 06.03.10 09:24 10
     אין מנוס מלפרק לחלוטין ומהיסוד את מערכת המשפט הנוכחית israely 06.03.10 10:26 13
         יישר כח. הסיפא = השיטה !! פילוביץ שחף 06.03.10 10:59 14
             מסכים יניב 06.03.10 11:15 15
  לך תדע אם היא מממנת גם בצורה הזאת את התקשורת השמאלנית poch 06.03.10 09:41 11
     בהחלט ואף מכשירה אותם/ן !!! פילוביץ שחף 06.03.10 19:42 22
  קראו את 1984 של ג'ורג' אורוול. הוא רלוונטי מאין כמוהו לתקופה עגומה זו. Dark-Shadow 06.03.10 18:59 17
  גרורות סניגור 06.03.10 19:07 19
  מה בין בכירת הפרקליטות לקרן החדשה? פילוביץ שחף 06.03.10 19:33 20
     דרישה בסיסית סניגור 06.03.10 19:48 23
         תבדוק מי התורם ''הנדיב'' של משכן הנשיאים...... פילוביץ שחף 06.03.10 21:27 26
             מזמן אני תוהה סניגור 07.03.10 04:19 35
     שלא ישכחו לתת קרדיט לגולש ''מערופ אל בחית'' מרוטר lurker 06.03.10 21:45 27
         וכאן ישירות למקור: פילוביץ שחף 06.03.10 21:50 29
         תודה - קטונתי בהשוואה אליכ. אתה עושה עבודת קודש מדהימה! מערופ אל בחית 07.03.10 07:23 37
  ככה בונים מהפך פוליטי יורד ים 06.03.10 19:41 21
     לא כל כך פשוט יהיה לנסות לתקן כשלים בשלטון החוק בול טרייר 07.03.10 00:26 32
         שר המשפטים והיועץ המשפטי לא יוכלו להמשיך ולהתעלם! סניגור 07.03.10 05:50 36
  לא חדש מזמן ידוע שבתי משפט בשירות שונאי ישראל תום 06.03.10 19:50 24
  תסמונת הכשל החיסוני רקוויאם מקומי 06.03.10 19:52 25
  https://rotter.net/forum/scoops1/28538.shtml#5 אבנר וולפסון 06.03.10 21:48 28
  רק רדיו-תרפיה יעזור למיגור הסרטן הזה... עוצמה לישראל 06.03.10 21:58 30
  בפורום הזה התגלה כיצד עיתונאים מרכזיים קשורים בסרטן הזה xשרלהx 06.03.10 22:00 31
  האם לא מדובר בפעילות חתרנית כנגד מדינת ישראל? בול טרייר 07.03.10 00:42 33
     בוודאי שכנ - פעילות הקרן החדשה היא חתרנות םדינית מובהקת מערופ אל בחית 07.03.10 07:25 38
  מבחן התוצאה !!! פילוביץ שחף 02.04.14 14:08 39

     
אנגוהוק
גולש אורח
שבת קודש כ' באדר תש''ע    06:51   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. אשכרה מאפיה ... ''לתפארת מדינת ישראל'' !  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

תודה רבה לך , מר פילוביץ על דברים אלה , אתה איש יקר !



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מערופ אל בחית
גולש אורח
שבת קודש כ' באדר תש''ע    07:15   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. הקרן החדשה היא גידול סרטני השולח םאות גרורות לכל איברי הגוף. זו השיטה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אנדר
חבר מתאריך 12.4.18
192 הודעות
שבת קודש כ' באדר תש''ע    07:22   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. הגיעה הזמן לפרק אותה כדי שישראל תוכל להתחדש  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  

"נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה"



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מערופ אל בחית
גולש אורח
שבת קודש כ' באדר תש''ע    07:25   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. רק עבודה שיטתית, יסודית ולאורך זמנ תביא לתוצאות הםקוות  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
אפשר לפרק את הטינופת הזאת, אבל זה דורש עבודה שיטתית, יסודית םאוד,
עקבית, נחושה, םםושכת וארוכת טווח.

כולל העםדת מידע לרשות יהודימ תמימימ הםתפתים לתרומ את מיטב כספם
לזוהמה הזו םבלי שהמ מבינים את השלכות מעשיהמ (לא תאםינ כמה כאלה
ישנם).



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האציל היהודי
חבר מתאריך 28.9.08
11646 הודעות
שבת קודש כ' באדר תש''ע    07:35   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. נכון.  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
givoni
חבר מתאריך 28.9.09
6341 הודעות
שבת קודש כ' באדר תש''ע    07:26   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. החדירה של הקרן היא הרבה יותר משאתם מתארים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
היום אנשי התשקורת רובם ככולם בעלי דעות שמאלניות ואפילו קיצוניות. וועדות התרבות, הספרות, הסרטים וכדו' כולם נתונים בידיים של שמאלנים. אין פלא איפוא שתסריט/ים "ימניים" לעולם לא יראו אור במדינת ישראל, גם מלגות מסוגים שונים ייועדו רק לאלה "בעלי חשיבה כמונו"

Thats all folks



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האציל היהודי
חבר מתאריך 28.9.08
11646 הודעות
שבת קודש כ' באדר תש''ע    07:34   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. למדינה שמאבדת עצמה לדעת אין זכות קיום .  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
צריך לפעול כנגד התמנון הבוגדני הזה ששולח זרועותיו לכל חלקה טובה

ומשחית אותה ומרקיד אותה לפי רצונותיו.עד לאן זה ימשך ומתי זה יפסק?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dudi_du2
חבר מתאריך 26.6.09
17076 הודעות
שבת קודש כ' באדר תש''ע    07:39   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. אי אפשר שלא ...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
להוריד בפניהם את הכובע על חתירה בלתי נלאית להשגת יעדייהם.
ועל המהלכחים האסטרטגיים המאוד חכמים שלהם.
אנשים כה חכמים לא ינוצחו עיי בכינות.

היכן התשובה הראויה של אוהבי הארץ?

החיים יפים http://www.youtube.com/watch?v=v0jZRkFtksI



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליאונרדו
חבר מתאריך 22.3.09
8529 הודעות
שבת קודש כ' באדר תש''ע    08:25   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. אחת הגרורות נמצאת בכנסת!!ואתם לא מתארים היכן!!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יניב
גולש אורח
שבת קודש כ' באדר תש''ע    10:02   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. היכן?  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליאונרדו
חבר מתאריך 22.3.09
8529 הודעות
מוצאי שבת כ' באדר תש''ע    18:46   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. גם במפלגות הלאומיות!!  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סניגור
חבר מתאריך 15.11.09
19688 הודעות
אור ליום ראשון כ''א באדר תש''ע    19:04   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. חשוף!  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  
.

אין מקום לאדישות!

תודה!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ראשון כ''א באדר תש''ע    01:12   07.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. בבקשה תחשוף כאן !!  
בתגובה להודעה מספר 16
 



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.

==


https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5583&omm=13&vi



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
WB
חבר מתאריך 8.7.02
16089 הודעות
שבת קודש כ' באדר תש''ע    09:24   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. חומר חשוב, מדובר בגידול סרטני מהסוג הממהיר ביותר הידוע  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
וככזה יש באופן מידי לכרות ו/או לפרק את מערכת המשפט עד היסוד בדיוק כפי שמטפלים ברפואה בגידול מסוג זה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
israely
חבר מתאריך 28.5.08
26404 הודעות
שבת קודש כ' באדר תש''ע    10:26   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. אין מנוס מלפרק לחלוטין ומהיסוד את מערכת המשפט הנוכחית  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  
ולהקים גוף שיפוטי חדש ונוצץ במקומו.
מערכת משפט שתייצג את העם, תעסוק אך ורק בשפיטה ולא בפוליטיקה
ותנקה לנו את הרחובות מהפשע.

המערכת הנוכחית כמעט ואינה שופטת,
עוסקת אך ורק בהשלטת האג'נדה הפוליטית האירופאית נציונל קלאסית
לחיסולה של מדינת ישראל היהודית והפיכתה למדינה פלסתינית,
ובמעט שפיטה שהם כן עושים הם דואגים לשחרר רוצחים ואנסים חזרה
לחברה ולהקלה על הפושעים לפעול כדי שיחסלו אותה מבפנים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
שבת קודש כ' באדר תש''ע    10:59   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. יישר כח. הסיפא = השיטה !!  
בתגובה להודעה מספר 13
 




כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.

==========


https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5583&omm=13&vi



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יניב
גולש אורח
שבת קודש כ' באדר תש''ע    11:15   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. מסכים  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
poch
חבר מתאריך 4.4.09
3041 הודעות
שבת קודש כ' באדר תש''ע    09:41   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. לך תדע אם היא מממנת גם בצורה הזאת את התקשורת השמאלנית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
אור ליום ראשון כ''א באדר תש''ע    19:42   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. בהחלט ואף מכשירה אותם/ן !!!  
בתגובה להודעה מספר 11
 




כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.

==


https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5583&omm=13&vi



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Dark-Shadow
גולש אורח
מוצאי שבת כ' באדר תש''ע    18:59   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. קראו את 1984 של ג'ורג' אורוול. הוא רלוונטי מאין כמוהו לתקופה עגומה זו.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סניגור
חבר מתאריך 15.11.09
19688 הודעות
אור ליום ראשון כ''א באדר תש''ע    19:07   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. גרורות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
.

עסקי דם שלום
Peace Blood Bussiness

נעמי חזן: רק המציאות בוטה יותר!
קרן לישראל חדשה
NIF
.


תודה לאם תרצו על המסר החזותי החודר, שהועתק ועוּבּד כאן.
תודה גם ל-Mifune, דומני שאצלו ראיתי לראשונה את ההגדרה החדה 'עסקי דם שלום'.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
אור ליום ראשון כ''א באדר תש''ע    19:33   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. מה בין בכירת הפרקליטות לקרן החדשה?  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ראשי > חדשות > משפט ופלילים | פרסום ראשון: 05/03/10, 08:57 |אורנית עצר
מה בין בכירת הפרקליטות לקרן החדשה?

הפורום המשפטי ליועץ המשפטי: מנע מבכירת הפרקליטות שזכתה במילגה מהקרן החדשה לעסוק בעתירות הקרן.


פגנה נגד הקרן החדשה לישראל

הפורום המשפטי למען א"י פנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטין, בבקשה למנוע מבכירת הפרקליטות עו"ד דנה בריסקמן לעסוק בעתירות ארגוני הקרן החדשה לאחר שזכתה במילגה מהקרן.

בארגון ציינו כי "בריסקמן בוגרת תוכנית ההכשרה למשפטנים של הקרן החדשה לישראל, שמימנה לה את הלימודים בארה"ב לתואר שני וגם העניקה לה מילגת קיום, לאחר מכן עבדה במסגרת התוכנית באגודה לזכויות האזרח, אחת העמותות שקשורות לקרן החדשה לישראל".

לדבריהם, "מבחינה של עתירות ארגוני הקרן החדשה מול המדינה, נראה כי עו"ד בריסקמן כמייצגת את המדינה במקרים רבים תומכת בתשובתה לבג"צ בעמדות העותרים, ובעצם מייתרת את הדיון בבית המשפט".

עוד טענו כי "למרות הזמן הרב שחלף מאז סיימה את עבודתה באגודה לזכויות האזרח, העידה על עצמה ממש בשנה האחרונה כי היא מושפעת עד היום וקשורה לתוכנית המשפטנים ולאגודה".

בארגון צטטו מספר הבוגרים של תוכנית המשפטנים של הקרן החדשה, שהופיע בשנה שעברה (באנגלית) לרגל מלאת 25 שנה לתוכנית, מצוטטת עו"ד בריסקמן שהניסיון שרכשה במהלך השתתפותה בתוכנית המשפטנים ובעבודתה באגודה לזכויות האזרח משפיעים על חייה עד היום כאדם פרטי וכעובדת מדינה: "התוכנית הרחיבה והעמיקה את הידע והמודעות שלי לסוגיות של זכויות אדם, והשפיעה באופן מובהק על חיי המקצועיים לאחר מכן". ואף זאת: "החוויות שצברתי במהלך התוכנית משפיעות על חיי עד היום. כעובדת מדינה אני רגישה מאוד לענייני זכויות אדם, ועושה את המיטב כדי לקדם אותם בתחומי אחריותי".

"ברור לכל מי שקרא מעט לאחרונה על עלילות הקרן החדשה, על אלו זכויות אדם מדברת עו"ד בריסקמן. ב"משפחת הקרן" זכויות אדם תמיד רלבנטיות לאוכלוסיה מסוימת, לעמדה פוליטית מאוד ברורה והטייתן הפוליטית אינה נסתרת כלל. על פניו, נראה כי מראית העין הציבורית והחשש למחויבות כפולה, מחייבים כי עו"ד בריסקמן תחדל מכל מעורבות בעתירות של גורמים הקשורים לקרן החדשה לישראל, הוסיפו.

לטענתם, "יש בעיה מובנית בכך שעו"ד בריסקמן, שעבדה באגודה לזכויות האזרח ושמצהירה על מחויבותה לאג'נדה שלה, ולכאורה גם לאג'נדה של ארגוני-בת של הקרן החדשה לישראל, אמורה לייצג את המדינה בעתירות שמגישים הארגונים הללו, ואף לקבוע את מדיניות התגובה של המדינה ביחס אליהן".

לסיום כתבו, "אבקשכם לבחון את הדברים ולהורות למנהלת מחלקת הבגצים ולעו"ד בריסקמן להמנע מהופעות ומטיפול בעתירות אלו.אמון הציבור בנקיון הדעת של העושים בשירות הציבורי בעיקר בנושאים כה רגישים כהגנה על המדינה בפני בית המשפט הגבוה לצדק, חיוני. אמון זה יקר מכדי לאבדו ומציאות כמו זו שנחשפה בתחקיר מקור ראשון, פירושה אובדן האמון והתרסקותו".
מקור:
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/201469



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.

==


https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5583&omm=13&vi



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סניגור
חבר מתאריך 15.11.09
19688 הודעות
אור ליום ראשון כ''א באדר תש''ע    19:48   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. דרישה בסיסית  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  
.

עוצרים את הסחף!
תודה על הבאת הדברים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
אור ליום ראשון כ''א באדר תש''ע    21:27   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. תבדוק מי התורם ''הנדיב'' של משכן הנשיאים......  
בתגובה להודעה מספר 23
 

שנקרא לדגל לשפץץץץץץץ ע"י הנשיא שימון פרס = מיליון דולר....

מה הקשר בין:

בית משפט העליון = כנסת ישראל = משכן נשיא ישראל ??

ותקבל את התשובה הסופית = סופיות המשפט




כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.

==


https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5583&omm=13&vi



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סניגור
חבר מתאריך 15.11.09
19688 הודעות
יום ראשון כ''א באדר תש''ע    04:19   07.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. מזמן אני תוהה  
בתגובה להודעה מספר 26
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 07.03.10 בשעה 04:28 בברכה, סניגור
 
.

איך זה שארגון מחתרתי, (אליטיסטי ככל שיהיה הוא מחתרתי), קשור לספרייה בכנסת, לתרומות לבית הנשיא, לתרומות להיכל המפואר של בית המשפט העליון ולעיצובו והדברים נשארים כל כך נעלמים וחשאיים?

השאלה העולה מכך, היא כמובן שאלת האינטרסים המשותפים של הקירבה הזאת והאחווה המתבקשת מכך. מה הן ההשלכות לכך?

אלו השלכות יש למקריות הזאת ששופטים רבים הם חברי אותו איגוד חשאי - הבונים החופשיים? מה אנחנו לא יודעים?

האם ישנו קשר בין כל זה לקרן הרעה?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
21876 הודעות
אור ליום ראשון כ''א באדר תש''ע    21:45   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. שלא ישכחו לתת קרדיט לגולש ''מערופ אל בחית'' מרוטר  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  
היה הראשון לציין ולדרוש את מה שהם כותבים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
אור ליום ראשון כ''א באדר תש''ע    21:50   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. וכאן ישירות למקור:  
בתגובה להודעה מספר 27
 

מערופ אל בחית
חבר מתאריך 15.12.09
4960 הודעות אור ליום שלישי ט' באדר תש''ע 23:54 22.02.10


27. הבהמה עו''ד דנה בריסקמן מםחלקת הבג''צים בפרקליטות
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=18174&forum=gil&viewmode=all&keywords=הבהמה#27



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.

==


https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5583&omm=13&vi



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מערופ אל בחית
גולש אורח
יום ראשון כ''א באדר תש''ע    07:23   07.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. תודה - קטונתי בהשוואה אליכ. אתה עושה עבודת קודש מדהימה!  
בתגובה להודעה מספר 27
 
  
כל םי שיכול לתרומ לםאבק בסרטן הקרנ החדשה - יבורך ושכרו םובטח לו מן
השמיימ.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יורד ים
חבר מתאריך 2.9.06
7041 הודעות
אור ליום ראשון כ''א באדר תש''ע    19:41   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. ככה בונים מהפך פוליטי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מהלך פוליטי שמאחוריו שאיפה למהפיכה של המדינה מהיסוד ועד הטפחות ,

הקרן לישראל החדשה עשתה למדינת ישראל בית ספר , כבר עכשין אפשר לומר
ללא פקפוק שהקרן הצליחה מעל ומעבר למשוער ,ישראל נעה במהירות למלכודת
שהקרן והאיחוד האירופי פרסו בתחכום כה רב, והשאלה היא כבר לא אם ניתן
להחזיר את הגלגל לאחור לימים שלפני הקמת אירגון עדאלה וכל יתר שלל
אירגוני זכויות האדם,אלא לצמצם נזקים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בול טרייר
חבר מתאריך 13.5.07
1235 הודעות
יום ראשון כ''א באדר תש''ע    00:26   07.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. לא כל כך פשוט יהיה לנסות לתקן כשלים בשלטון החוק  
בתגובה להודעה מספר 21
 
  
שלטון החוק הוא מעל הכל, וכבר אמר מישהו מהם שהוא יגדע את היד שתנסה לגעת בשלטון החוק.
הם לא צריכים לנצח בבחירות, רק לשלוט בבובות בעזרת מספר קליקים בעכבר.

צפוי מאבק גדול



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סניגור
חבר מתאריך 15.11.09
19688 הודעות
יום ראשון כ''א באדר תש''ע    05:50   07.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. שר המשפטים והיועץ המשפטי לא יוכלו להמשיך ולהתעלם!  
בתגובה להודעה מספר 32
 
  
.

לא!
שר המשפטים והיועץ המשפטי לא יוכלו להמשיך להתעלם להחליק ולמרוח את העובדות, או להמעיט בערכן! לא!
ניתוח הדברים מחייב תקיפה חזיתית ועקבית של המושבות המתרבות ושל הגרורות המתפשטות.
אנו מצפים לפעילות נמרצת של חברי הכנסת הלאומיים בכנסת ובוועדות, בשאילתות ובדיונים!

הגיע הזמן להתחיל ולעקור את השורשים של עוכרינו במערכת המשפט!
כדבריך, אלו הם ניצני המאבק!
תודה!

.

עולה בדעתי שורה בוטה משיר ישן ולא מאוד ידוע:
לא, לא, לא ניתן - על ראשינו ל_רבן!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תום
חבר מתאריך 19.11.08
1711 הודעות
אור ליום ראשון כ''א באדר תש''ע    19:50   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. לא חדש מזמן ידוע שבתי משפט בשירות שונאי ישראל  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רקוויאם מקומי
חבר מתאריך 2.9.06
8328 הודעות
אור ליום ראשון כ''א באדר תש''ע    19:52   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. תסמונת הכשל החיסוני  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הם נגיף שתוקף את המערכת החיסונית הלאומית ופשוט מנטרל אותה
ומביא אותה לידי מצב של כניעה ללא קרב.
הם לא צריכים צבא, הם לא צריכים גדודים, הם לא צריכים לנצח את הבחירות,
הם לא צריכים לשכנע המונים, הם צריכים רק דבר אחד:
להשתלב בתוך הדיקטטורה השיפוטית שהקים העריץ אהרן ברק ומשם לנווט
את כולנו אל האבדון בנגיעות אצבע קלות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבנר וולפסון
חבר מתאריך 11.12.08
36624 הודעות
אור ליום ראשון כ''א באדר תש''ע    21:48   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. https://rotter.net/forum/scoops1/28538.shtml#5  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
https://rotter.net/forum/scoops1/28538.shtml#5



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עוצמה לישראל
חבר מתאריך 27.8.09
14194 הודעות
אור ליום ראשון כ''א באדר תש''ע    21:58   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. רק רדיו-תרפיה יעזור למיגור הסרטן הזה...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


גם אני בעד החזרת הבית לחיילים! אתר מעקב גל"צ - www.galaz.022.co.il


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
xשרלהx
חבר מתאריך 8.10.01
3653 הודעות
אור ליום ראשון כ''א באדר תש''ע    22:00   06.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. בפורום הזה התגלה כיצד עיתונאים מרכזיים קשורים בסרטן הזה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אילנה דיין, יעל דן ועקיבא אלדר.
כעת גם מערכת המשפט.
מה עוד בדרך?


ט' באב תשס"ה - לא נשכח, לא נסלח


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בול טרייר
חבר מתאריך 13.5.07
1235 הודעות
יום ראשון כ''א באדר תש''ע    00:42   07.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. האם לא מדובר בפעילות חתרנית כנגד מדינת ישראל?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ואיפה השב"כ

ואולי השב"כ עוצם עין כי גם הוא עבר הכשרות אצל קרן התמנון ??



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מערופ אל בחית
גולש אורח
יום ראשון כ''א באדר תש''ע    07:25   07.03.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. בוודאי שכנ - פעילות הקרן החדשה היא חתרנות םדינית מובהקת  
בתגובה להודעה מספר 33
 
  
פעילות הקרן החדשה וזרועות התםנון שלה היא חתרנות םדינית מובהקת, אשר
אחד מתפקידיו של השב"כ הוא לסכל אותה.

השב"כ יושב על התחת כי הוא פוחד כנראה מהיועץים המשפטיימ למיניהן ומםה
יצרחו מושתלי הקרן החדשה וגרורותיה בתקשורת ובאקדםיה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ד    14:08   02.04.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. מבחן התוצאה !!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 


https://tinyurl.com/5a2yl כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות