יש שני סוגי עבירות: יש עבירה שמזיקה לאדם אחר, או עלולה להזיק לו. בסוג הזה נכללים האונס, הרצח, הגניבה, וחלק קטן מעבירות התנועה.הסוג השני הוא עבירה על חוקים שרירותיים.
החוק הוא לא מטרה והוא לא קדוש. הוא אמצעי בלבד. כל אחד יכול לבחון את זה בעצמו, ע"י בחירת המשפט הנכון מבין השניים הבאים:
1. אסור לרצוח כי החוק אוסר זאת.
2. אסור לרצוח ולכן החוק אוסר זאת.
אני בטוח שכל אדם שפוי יבחר באפשרות השניה.
המהירות המותרת היא שרירותית. ברוב הכבישים היום, ששופרו מאוד בשנים האחרונות, מהירות הנסיעה 90 היא זחילה. ולכן אין כמעט רכבים שמקפידים עליה. באופן אישי ראיתי ניידת שסיימה את המשמרת שלה נוסעת במהירות 130 בכביש כזה. היא לא סיכנה אף אחד . הכביש והתנועה אפשרו זאת, והשוטר לא נוהג יותר טוב מהאחרים, הוא פשוט מבוטח מבחינת דוחות. לכן אין שום סיבה שנהגים אחרים לא יוכלו ליסוע בצורה דומה.
מה שמצער כאן, זה שלוקחים לאנשים את פת לחמם על עבירות כאלו, שאין בהם שום סכנה. למשטרה יש מוטיבציה לזה כי זה מכניס כסף, לשוטר יש מוטיבציה כי זה מדד נח להראות פעילות, ולכן משקיעים בזה הרבה יותר מבדברים אחרים, שכן מזיקים לאנשים.
גם כשאתם שומעים על אדם ש"נהג ללא רישיון", במקרים רבים מדובר על אדם שפשוט עדיין לא ביצע את הפעולה הטכנית של תשלום המס המיותר שנקרא "חידוש רישיון". הוא לא סיכן אף אחד בזה. כמו שאתם לא סיכנתם אף אחד אם נסעתם ושכחתם את הרישיון בבית.
רוצים להוריד את תאונות הדרכים? הפתרון האמיתי טמון בתשתיות. הרחבת כבישים, תאורה ועוד. וכן בעבירות תנועה אמיתיות, כאלו שמסכנות אנשים: עקיפה בלי שדה ראיה, פרסה במקום שאסור, נהיגה מהירה בצורה חריגה ביחס לתנועה והתנאים, שכרות או נהיגה בלי לימוד וכן הלאה.
לידיעת הח"כים הערבים: 19 ערבים-ישראלים נהרגו מרקטות חיזבאללה ב2006