אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #18410 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 18410
בוקיבןיוגלי
חבר מתאריך 1.5.05
2369 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ד    10:54   02.04.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

כולם אהובים, כולם גיבורים וכולם עושים באימה וביראה רצון קונם/חיים יואבי רבינוביץ  

 
   הרצל (הרצי) הלוי הי"ד, היה צנחן שנפל בקרב לשחרור ירושלים, במלחמת ששת הימים. אביו פרופ' חיים שלום הלוי היה מראשי האצ"ל בירושלים ולאחר קום המדינה מראשי משרד הבריאות. צילה אמו של הרצי, הייתה אחיינית של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל ובת דודה של הרב צבי יהודה קוק זצ"ל.

הרצי היה בחור יפה תואר, בעל שיער בהיר, עיניים כחולות, מוכשר, רהוט, בעל חוש הומור, פשוט אליל הבנות של ירושלים. החונן לאדם דעת ומלמד לאנוש בינה, חנן את הרצי בכושר מנהיגות נדיר, בכריזמה יוצאת דופן, הוא היה אדם שמסוגל להוביל אחריו המונים.

במלוא הזהירות, אני יכול לנחש, שאם הרצי לא היה נופל בקרב, הוא היה מתחרה מול בנימין נתניהו, על הנהגת המחנה הלאומי. ולא זכינו.

כאשר הרצי הי"ד, הוביל לחופה את יפה לבית מלצר, עמדו מסביב לחופה כל הרבנים ממשפחת קוק, ולידם ניצב רבם של אסירי המחתרות, הצדיק הירושלמי, הרב אריה לוין זצ"ל. בהתרוממות רוח שרנו: " אם אשכך ירושלים תשכח ימיני". ולא שיערנו מה ילד יום.

פחות משנה מיום נישואיו, יצא הרצי כצנחן לשחרר את עירו ירושלים. הרצי נולד בירושלים, חי בירושלים, הקים את ביתו בירושלים, וכחייל בחטיבת הצנחנים יצא לקרב על ירושלים ולא שב. הרצי הגיע עד החומה ולא זכה להיכנס בשעריה, הרצל קבור בהר הרצל. לימים גבה ביטחון ישראל מחיר נוסף ממשפחת הלוי-מלצר. קצין גבעתי סגן אורן מלצר הי"ד נפל בקרב בלבנון. אורן הינו אחיין של יפה הלוי ובנו של ד"ר אפרים מלצר, הרופא של מנחם בגין. כאשר נפטר אביה של יפה הלוי באתי לנחם, על הקיר היו תלויות, תמונות של שני עלמי חמד, של הרצי, חתן המשפחה ושל אורן הנכד, היה קשה מאוד לעמוד מול שתי התמונות.

כאשר הרצי נפל, הייתה רעייתו, יפה בהריון וילדה את בתו, אשר נקראת "אודית", זה האוד המוצל מאש, שהצילה אמה מתוך הבעירה הגדולה. אודית, שלא זכתה לחיבוק אב, זכתה לחבוק 4 ילדים, שהם נכדיו של הרצי הי"ד.

לפני כעשור, סיפר לי ידיד קרוב, על מינוי מפקד חדש לסיירת מטכ"ל, ששמו הרצל הלוי והוא מכונה "הרצי", חלחלה אחזתני. מה זה תחיית המתים? אותו שם פרטי, אותו שם משפחה ואותו כינוי, אבל מיד התעשתי , נזכרתי כי ימים ספורים לאחר נפילתו של הרצי הי"ד, נולד לאחיו בן, אשר נקרא "הרצל" כזיכרון לאח שנפל.

זהו תת אלוף הרצל הלוי, שלאחר שסיים את תפקידו כמפקד מוצלח של סיירת מטכ"ל, נתמנה כמפקד חטיבת הצנחנים, שבמסגרתה נפל דודו, שעל שמו הוא קרוי. חתני ד"ר עודד שויירמן הוא קצין רפואה בכיר באוגדה הצפונית, שעליה פיקד עד לאחרונה הרצי הלוי. והוא מעיד, שמדובר בקצין ערכי, בעל כושר מנהיגות, חשיבה מקורית משכמו ומעלה. תת אלוף הרצי הלוי הוא כיום אחד הקצינים המבטיחים בצה"ל, ויש לשער שצפוי לו עתיד מזהיר.

הרצי הלוי הי"ד היה סטודנט במחלקה לגאוגרפיה באוניברסיטה העברית. היום, קרוב ליובל שנים מאז נפל בקרב, החליטה המחלקה לגאוגרפיה, להציב לזכרו במחלקה שעל הר הצופים, דגם טופוגראפי של אזור ירושלים. הדגם יהיה תבנית נוף מולדתו של הרצי, שנולד בהדסה הר הצופים ועל חומות העיר נפל.

מסתבר שהעלות של הדגם גבוהה מהתקציב. כספי האוניברסיטה ותרומת המשפחה, לא מספיקים לממן את כל הפרויקט. אי לכך, יש פניה לציבור לתרום. אני תרמתי בעין יפה ואני קורא לכם לכו בעקבותיי, שלחו שיק לפקודת "המחלקה לגאוגרפיה באוניברסיטה העברית", ציינו שזאת תרומה לפרויקט ע"ש הרצי הלוי הי"ד, שלחו את השיק לכתובת;

הגב' שלי אמיר, המחלקה לגאוגרפיה האוניברסיטה העברית, קמפוס הר הצופים, ירושלים, 91905.

התרומה מוכרת למס הכנסה, כך שתקבלו החזר של 35%.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות