אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #20925 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 20925
דולב
חבר מתאריך 6.9.14
5819 הודעות
יום ששי כ''ט באדר תשע''ה    15:22   20.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

האכזבה בעקבות מפלגת ''יחד'': מכתב מאת הרב יעקב דביר ר''מ בישיבת מצפה רמון  

 
   ערש"ק ויקרא


בנוגע לבחירות.

עברנו יחד עם עם ישראל את הבחירות לראשות הממשלה. בדורות שלנו, כתב הרב קוק "חזרו משפט המלוכה ליד העם" והבחירה בהנהגה נעשית על ידי העם עצמו. בזמן הנבואה היה הנביא ממנה את המלך בשם ה'. כשהמלך היה הולך בדרכי ה' זכה לעזר אלוקי. כשהיה עוזב את ה' - הייתה מסתלקת ממנו הסיעתא דשמיא ולבסוף הודח מלמלוך. כך מתאר התנ"ך שאירע לכמה וכמה ממלכי יהודה וישראל.

אנו בעיצומה של מלחמה גדולה. לא רק מלחמה פיזית על תקומת ישראל, אלא גם מלחמה תרבותית רוחנית על זהותה של המדינה. מכיוון אחד: כספים וגופים עולמיים מנסים להפוך את המדינה היהודית למדינה רב אזרחית הדומה לחלק ממדינות אירופה ואמריקה. כנראה שכספים רבים הושקעו בבחירות אלו על ידם בחושבם ש"המחנה הציוני" טוב יותר לקידום מגמות אלו. מכיוון שני: עמותות, קרנות וח"כים מנסים ליצור במדינה היהודית יהדות אחרת, יהדות חילונית, כגון המדרשות החילוניות וכמו שמובילה תנועת "יש עתיד" יהדות פלורליסטית, קונסרבטיבית ורפורמית. הם מנסים להחליש את כוחם של הדתיים האורתודוכסים לגווניהם השונים ולהחליש את הרבנות הראשית.

מאבק זה הוא מציאותי ויש נתונים ומספרים מדוייקים שמוכיחים אותו. זוהי אינה קונספירציה, כפי שכמה אנשים חושיבים. גופים אלו נעזרו בכנסת ובממשלה הקודמת לקידום מגמותיהם. יתכן שתוצאות הבחירות הדפו במעט את ה"מתקפה" הזו, אך המגמות קיימות וגם הסכנות והם ימשיכו ודאי לנסות ולקדם את רעיונותיהם.
אנו רגילים שגאולתם של ישראל קשורה לבניין הארץ, לעלייה והתיישבות והקמת מוסדי תורה. מסתבר שכיום הגאולה עוברת גם דרך פקפוק במגמות אלו על מנת ליצור רוח בהירה וחזקה של תודעה יהודית לאומית מקורית.

אנו נקראים על ידי ריבונו של עולם לקדם עימו את הגאולה, כל אחד במה שמתאים לו. הכל קיים וזקוק לקידום וישועה: גם הצרכים הפיזיים, גם הרוחניים וגם התורניים והתרבותיים.

כשם שאור גדול עולה, עולים לעומתו צללים. מצביעי "יחד" התאכזבו עמוקות שלא נכנסה הרשימה לכנסת. אמנם עדיין ישנם בירורים משפטיים אך לא ניתן להצליח בהכל. זכינו שהורם דגל של ציונות דתית מתוך יראת שמיים ותורה. עדיין המלאכה מרובה בכל המישורים וודאי "יחד" יכולה לעזור ולקדם דברים בצורה משמעותית בצורות אחרות.

איננו נמצאים עדיין בשלמות. אנו צריכים לזהות את הטוב והרע הקיימים כיום, לדעת מה לחזק ומה לדחות ולצפות לגאוהל וישועה שלמה. אנו מאמינים שהשלמות הלאומית והאנושית עוד תצא לפועל לטובת כל הברואים ולטובת עמנו האהוב.

שבת שלום,
הרב יעקב דביר



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות