גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #21914 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 21914
בוקיבןיוגלי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.5.05
2430 הודעות, 30 מדרגים, 32 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ט בכסלו תשע''ו    14:12   01.12.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

שערוריית הגז/חיים יואבי רבינוביץ  

 
  

1. מדינת ישראל, באמצעות חברות ממשלתיות, חיפשו גז בחופי ישראל במשך שנים ולא מצאו.

2. החוק הישן קובע, כי מי שימצא אנרגיה בתחום המדינה חייב לשלם למדינה תמלוגים בשיעור 12% מהרווח וכן מס הכנסה. ואין כל מגבלה על המחיר שהם רשאים לגבות בעת מכירתו.

3. חברות פרטיות בראשות נובל אנרג'י, לקחו סיכון רב והשקיעו מאות מיליוני דולרים, ואם לא היו מוצאים גז, היו מפסידים את כל השקעתם. אבל הם כן מצאו גז.

4. לאחר מציאת הגז, באה הממשלה והעלתה רטרואקטיבית, את התנאים. התגמולים למדינה עלו מ 12% (או 20% לפי גרסה אחרת) ל 60%. כך מכל שקל רווח, הם ישלמו 60% כתגמולים למדינה. ובנוסף לכך מס הכנסה, ממש שערורייה, לתקן הסכם רטרואקטיבית.

5. כמו כן המדינה באה רטרואקטיבית והגבילה אותם במחירי המכירה. תנאי שלא היה קיים בעת ביצוע הקידוח, ממש שערורייה נוספת.

6. עכשיו באים חכמי השמאל, במימון מחו"ל של הקרן לישראל חדשה, וטוענים שהמדינה לא סחטה מספיק את מגלי הגז, והם היו עושים זאת יותר טוב. (כמו בבדיחה מדוע אין עושים סקס ברחובות ישראל) הם מעדיפים שהגז יישאר באדמה, ובלבד שחברות שקדחו לא ירוויחו ביושר, בגין הסיכון שלקחו על כספם. הם מעדיפים שאזרחי ישראל וקופת האוצר לא ירוויחו חס וחלילה, סכומי עתק לרווחתם של אזרחי המדינה.

7. הברירה כיום של מדינת ישראל, הינו אישור מתווה הגז לאחר 3 שנים של מו"מ, או בוררות בינלאומית, בו יתבעו מגלי הגז את עלות ההשקעה ואת הרווח שהיו אמורים להרוויח לפי בסיס תמלוגים של 12%, הבוררות תמשך שנים רבות ובינתיים לא יופק הגז, בסופו של דבר "מגלה המו"מ והשינויים לאחר גלוי הגז לתפארת מדינת ישראל.

8. הם יודעים שאין להם סיכויים להגיע לשלטון ולכן חוששים שאזרחי ישראל בהנהגת הממשלה הלאומית בראשות נתניהו, יזכו ליהנות מכספים אדירים אלה. הם פשוט עושים מאמץ "לתקוע" את "מתווה הגז", כי אין סיכוי להביא לעם ישראל רווחים גדולים יותר.

9. הסאגה כבר נמשכת שלוש שנים, בהם לא נהנים אזרחי ישראל מבארות הגז, הנזק שנגרם לאזרחי ישראל מסתכם עד כה במיליארדי שקלים, ובינתיים גילו המצרים גז במים שלהם, מה שהוריד משמעותית את ערך הגז בשטח הטריטוריאלי של מדינת ישראל.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות