גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #22526 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 22526   
תושב הארץ
חבר מתאריך 2.5.12
20753 הודעות
יום שבת ו' באייר תשע''ו    19:31   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

תיבת התהודה האמריקנית בצמרת צה''ל  

 
  

אמנון לורד | 10/05/2016
בכל מקום בו מעורב אינטרס אמריקני צצים אלופים בדימוס המשווקים את הסחורה כאילו מדובר באינטרס ישראלי. בינתיים, הממסד הביטחוני מאבד את אמון העם ומתבצר כאופוזיציה לממשלת הימין

מתמסרים מרצון? הרמטכ"ל לשעבר גנץ בחברת רמטכ"ל ארה"ב דמפסי. צילום: יונתן סינדל
"לממשלות ימין יש אידאולוגיה ולכן הן פועלות לפעמים בניגוד לעמדת הצבא. הצבא, באומץ גדול, מציג את האמת אל מול הממשלה, אבל בסוף הצבא לא יכול להחליף את המדינאים או את העם". זה דברו של האלוף (מיל') נועם תיבון בשבת שעברה. דוגמא להערכת-אמת כזו: "הכרחי לסיים את הסכסוך, זה אינטרס ראשון במעלה".

תיבון מציג שתי תפיסות, שכנראה מושרשות בתודעת אלופי המטכ"ל: האחת, "אנחנו הצבא מייצגים את האמת". לעומת הממשלה שמייצגת "אידאולוגיה". השנייה, שיש תפיסה אחידה ואחודה בצמרת צה"ל בנושאים הקרדינליים, ובעיקר בנושא הפלסטיני. הייתי אומר, שיש כאן חדשות. תפיסה שונה או אף סותרת לעמדת המנהיגות המדינית זה מצב סביר. כשזה קורה על רקע מחלוקת בנושא חשוב, זה גם בריא. אבל הקביעה של האלוף תיבון מריחה כחשיבה "פוליטית". זאת כיוון שהמצב של "ממשלת ימין" בגוון כזה או אחר הוא מציאות של לא מעט שנים, עם הפסקות מתודיות באמצע כדי לאפשר לצמרת הממסד הביטחוני ליישר קו עם הנהגה מדינית שאיננה "ימנית" ויחד לחולל עוד מחדל לאומי.

לקראת יום העצמאות, תהיה זו חריגה מהמסורת להקשות על עצמנו, ולבחון בצורה ביקורתית את הצמרת הביטחונית ובעיקר את צה"ל. הנטייה היא לשקוע בנוסטלגיה לצלילי "הפלמ"חניק מחפש את המחר", ולדהור ברוורס ארבעה ארבעה על הג'יפ הדוהר בשבילי עפר – "לך, לך! למדבר! הדרכים יובילו".

זה עתה פורסמו בהדלפה הממצאים של דו"ח מבקר המדינה על 'צוק איתן'. הציבור יודע הכל על המערכה. את מה שרלוונטי: שהחיילים והמפקדים לחמו בהקרבה ואף בכשרון בדרג הטקטי המוגבל; שהדרג הבכיר בצה"ל נראה לעתים כאובד עצות והמתקפה הייתה למעשה הזזת קו המגננה קדימה אל תוך שטח הרצועה. שהיו מנהרות וכן הלאה. יודעים גם שכתוצאה מהרתעה הומניטרית ומשפטית הרבה מחבלים קיבלו התרעה מוקדמת לפני שמקומות המסתור שלהם הופצצו. ובכל מקרה, הספקי הפגיעה בחמאס וכמות ההרס גרמו לכך שחמאס שומר על שקט יחסי בדרום יותר מאי פעם ב-15 השנים האחרונות. הוא בוחר לשמר יכולות חבלה רגילות ביהודה ושומרון וליד גדר הרצועה.

הציבור יודע ש'צוק איתן' לא היה הצלחה צבאית מסחררת, ונשארה "תחושת חמיצות", אם כי לא תחושת שכול וחדלון כמו אחרי מלחמת לבנון השנייה. יתכן שכל קברניט לאומי אחר היה ניזוק ממערכה כמו 'צוק איתן'. אבל משום מה מנהיגותו של בנימין נתניהו לא קרסה. הסיבה העיקרית לכך היא העובדה שבציבור עדיין שמור הזיכרון הטראומתי של שלושה כישלונות אדירים ברמה הלאומית, שהממסד הביטחוני היה שותף מלא בהם. יותר מכישלון של הדרג המדיני, 'צוק איתן' נתפס בעיני רבים, ובצדק, ככישלון נוסף של המערכת הביטחונית.

בין הסכם אוסלו של 1993 ועד תום כהונת אולמרט ב-2009, הציבור הישראלי חווה על בשרו גם את ההתנתקות וגם את מלחמת לבנון השנייה, זאת בנוסף לטרור שבא בעקבות הסכם אוסלו. הסכם אוסלו שינה במידה רבה את הדי-אן-איי של צה"ל. פרשת מדחת יוסף ורצח הרב הרלינג בהר עיבל סימלו את התהליך הזה יותר מכל; וכישלונה הצורב של ההתנתקות, שעל-פי מומחי הממסד הביטחוני הייתה צריכה להביא לשקט ולביטחון, עדיין נוכח יום-יום בחדשות.

התוצאה היא אבדן אמון בממסד הביטחוני. שלושת הכשלונות האדירים האלה, שאת תוצאותיהם חווה הציבור על בשרו ומדד אותם בדם, שכנעו רבים שההערכות של בכירי צה"ל ושל המנהיגים הביטחוניים שהובילו את המדינה היו שגויות.

תיבת התהודה של אובמה
אבל יש לכישלונות אלו היבט חמור יותר, הנוגע לאופן בו משרת חלק מהממסד הביטחוני את האינטרסים של ארצות-הברית באזור.

רק בימים האחרונים נחשף הכישלון הגובל בקלון של קברניטי זרועות הביטחון בנושא הגרעין האיראני. בכתבה של דייויד סמואלס ב'ניו-יורק טיימס' שפורסמה בסוף השבוע האחרון, מתראיין גם ליאון פנטה, שהיה ראש הסי-איי-איי ושר ההגנה בחצרו של אובמה, אשר תפקידו היה למנוע מישראל לצאת למכת מנע על מתקני הגרעין האיראניים. פנטה סיפר לכתב שהשאלה שראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון דאז ברק שאלו אותו כל הזמן הייתה – "האם הנשיא אובמה רציני?" בהבטחתו שהוא יבלום פצצה איראנית גם באמצעים צבאיים. מהשאלות שלהם ניתן להבין כמה נתניהו וברק חשדו באובמה. פנטה אמר אז שבהתחשב במה שהוא יודע מהנשיא, ההערכה שלו היא שהוא רציני. סמואלס שאל אותו, האם ביודעו את מה שידוע היום הערכתו היתה דומה? "כנראה שלא", אמר פנטה. כלומר: אובמה הונה את סביבתו ואת ישראל לגבי כל נושא הגרעין האיראני.

בראיון אחר, שפורסם השבוע בתכנית 'עובדה' השלים פנטה את הפאזל: האמריקנים השתמשו בראש המוסד מאיר דגן ככלי לטרפוד התקיפה המתוכננת.

הנה כי כן, שתי הערכות שגויות לחלוטין של ראשי הממסד הביטחוני שנאבקו נגד ראש הממשלה בנושא הגרעין: האחת לגבי מחויבותו של הנשיא אובמה; השנייה לגבי כל מערך המדיניות שלו במזרח התיכון. אף אחד ממעריכי המודיעין לא צפה שאובמה ישתמש בהסכם הגרעין כדי לחזק את איראן, להחזיר לה את הלגיטימציה הבינלאומית, ולהעניק לה יד חופשית בכל רחבי המזרח התיכון. זו שגיאה קולוסלית בהערכה שמזכירה גם את ההערכות של צמרת הביטחון לגבי הצורך למסור את רמת הגולן כדי לעשות הסכם שלום עם סוריה ולהוציא אותה מציר הרשע.

אני זוכר שיחה שקיימתי בקיץ 2012 עם בכיר שאמר שאין לו אמון בנשיא אובמה. את זה יכולתי להבין מהניסיון של צופה מהצד בשלוש השנים שקדמו. אבל הוא אמר גם שאובמה לא מתייחס אלינו הישראלים אחרת ממה שהוא מתייחס, למשל, ללובים. זאת נראתה לי הגזמה של בעל תפקיד חשדן. היום, אחרי החשיפה בניו-יורק טיימס, ברור לגמרי שאובמה בחר להפקיר את ישראל כמשקל עודף. קברניטי הביטחון בדמותם של גבי אשכנזי, דיסקין ודגן, עם תמיכה סמכותית ומוסרית של הנשיא דאז שמעון פרס, העניקו לאובמה את הגיבוי שהיה דרוש לו. ברור שהם טעו והטעו.

העובדה שהדרג המדיני צדק במקרה הזה לעומת הדרג הביטחוני-צבאי שהיה שותף למהלך ההטעיה, לא יכולה לנחם. זאת בייחוד משום שהטעות בהערכה לא נעשתה בתום לב. בהקשר הזה צריך לחזור לדברים שאמרה איילה חסון כשעוד היתה המגישה של 'השבוע יומן אירועים' בערב שבת בערוץ הראשון: "גם האמריקנים מחזיקים כל מיני לשעברים בצה"ל באופן כלכלי כדי שיתאימו את עצמם לעמדות האמריקניות". "התנסחתי בזהירות", היא אמרה באירוניה, ואמיר בר-שלום הכתב הצבאי חיזק את דבריה.

יש כאן פוליטיזציה של הדרג הבכיר של צה"ל, החורגת הרבה מעבר לרמה הנסלחת. בכל סוגיה בה האמריקנים מעורבים, צצים מומחים שתומכים באופן אוטומטי בעמדה האמריקנית. הסכמי אוסלו, ההתנתקות, מפת הדרכים, הסכם הגרעין, וגם רק לאחרונה, על בקעת הירדן.

כאשר ישראל נאבקה מול ג'ון קרי על נושא הביטחון בבקעה הופיעו אלופים בדימוס, שהתגלו כמשתפי פעולה עם האמריקנים בעיצוב תכנית ההגנה הביטחונית בבקעה.

לפני שבועות אחדים השתתפתי בפאנל, שבו דיבר אל"מ שאול אריאל. אחרי כל השנים האלה ואחרי כל הניסיונות, הוא עדיין דיבר בביטחון על "סידורי הביטחון" בבקעה, בעומק השטח, ועל הגדר שהיא הקו הירוק למעשה. מי יכול לקחת ברצינות את "סידורי הביטחון" האלה? אבל שאול אריאלי מאמין בזה. הבעיה היא עם אלופים במיל' שמתגייסים למכירת הסחורה הפגומה.

היום עומד על הפרק מזכר ההבנות הביטחוניות שכולל את נושא הרכש לעשור הבא. נראה שהבית הלבן בחר באלוף (מיל') עמוס ידלין בתור תחנת הממסר לססמאות שלו וללוחמה הפסיכולוגית שלו נגד ממשלת ישראל. ידלין פרסם לפני ימים אחדים מסמך במסגרת מכון ה-INSS שהוא עומד בראשו, אשר מתאר את המשבר במשא-ומתן על חבילת הביטחון שנועדה גם לפצות את ישראל על פגעי הסכם הגרעין.

לאור מה שתמיד חשדנו אבל קיבל את אישורו ב'ניו-יורק טיימס', ברור שממשל אובמה עוין לישראל או לפחות רואה בה נטל נסבל. מהלך ההתכנסות של הממשל וחזרה למדיניות הבדידות האמריקנית מחייב גם את החלשת המחויבות האמריקנית לאזור ובמיוחד כלפי ישראל. אך זו אמת שקשה לאמרה במפורש.

לשם כך המציאו את ה-INSS, ועבור זה צה"ל הכשיר את עמוס ידלין כאלוף, כדי שברגע הנכון הוא יהיה סוכן המכירות של הספינים של הבית הלבן. הנה מה שהוא כותב, בין השאר: "היחסים בין אובמה ואנשיו וראש הממשלה נתניהו סובלים מהיעדר אמון… האווירה משפיעה לשלילה על כל דיאלוג בין ישראל לממשל ועל יכולתם של המנהיגים להיפגש לפיסגה ולפתור את הבעיות".

עוד פולט פיו של ידלין את קולות הבטן של הבית הלבן: "הדם הרע גורע מרצון הממשל להעניק לנתניהו ניצחון כשזה נוגע לחבילת הביטחון". אחר כך מכניס ידלין לרשימת המעקשים גם סעיף שנקרא "זהות בערכים": "גם אם הדבר לא נאמר במפורש, הממשל האמריקני מטיל ספק בכך שארצות-הברית וישראל מחלקות ביניהן ערכים זהים, דבר שבעבר תרם לחבילות סיוע נדיבות".

לא מדובר בחבילות סיוע אלא בחבילות נראטיבים ארוזות היטב, שהבית הלבן מנסה למכור כדי להסוות את מדיניות הנסיגה וההפקרה שלו מחד גיסא, ואת הסיוע שלו לאיראן מאידך גיסא. האם בין הממשל האמריקני לשלטון האייתוללות יש "זהות ערכים"? אולי דווקא כן. בכל אופן כיוון שידלין חוזר על הנראטיב המפוברק שנקרא "דוקטרינת אובמה", הקובעת כביכול שאמריקה אינה רואה עוד במזרח התיכון אינטרס מרכזי, ברור שהניתוח שלו הוא יותר בגדר של מיחזור מסרים מאשר אמירה רצינית. אין דבר כזה "דוקטרינת אובמה". זו סיסמא שבן רודס הגה בחדרו כדי לשווק את מחדלי ארצות-הברית במזרח התיכון.

ידלין משלב בדיון נושא שאינו ידוע כל כך בציבור, הנוגע לגוף שמרכז בידיו את המגעים עם האמריקנים בעניין מזכר ההבנות. "העובדה שישראל הכפיפה את משרד הביטחון לטובת המועצה לביטחון לאומי… במגעים עם ארצות-הברית מקשה על סגירת הפערים בין שתי המדינות לגבי ה-MOU". כותב ידלין. מתברר שראש הממשלה לא סומך על "הממסד הביטחוני" שבסיסו הוא במשרד הביטחון. איילה חסון התאפקה ולא אמרה את המלה "שוחד". אבל כנראה שמגעים דומים בדור האחרון עם צמרת הביטחון הולידו יותר חבילות סיוע כלכליות לאנשי ביטחון בכירים מאשר לביטחון ישראל.

כישלונות ההערכה והביצוע של קברניטי הביטחון בעשורים האחרונים, יחד עם התחושה שחלק מהבכירים בדימוס מעדיפים לשרת את האינטרס האמריקני הזר על פני האינטרס הלאומי הישראלי שאותו מגדירה ממשלת ישראל, פוגעים במעמד מערכת הביטחון. אף כי מעמדו של צה"ל בתודעת הציבור איתן – וטוב שכך – בכיריו צריכים להיות מודאגים מהכרסום באמון הציבור והחשדות לגבי המניעים של אחדים מתוכם. התבצרות במישור המוסרי הגבוה לא תועיל כאן.

http://mida.org.il/2016/05/10/%D7%AA%D7%99%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%AA%D7%94%D7%95%D7%93%D7%94-%D7%94%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%A7%D7%A0%D7%99%D7%AA-%D7%91%D7%A6%D7%9E%D7%A8%D7%AA-%D7%A6%D7%94%D7%9C/



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  אני מאסתי בדגנרלים החמסנים והחתרנים מזמן. Mifune 14.05.16 19:33 1
  נו, לא מפתיע, אתר 'מידה' , שיחפש מעצמות תומכות אחרות במקום ארה''ב. ZioNLight 14.05.16 19:36 2
     ותגובה עניינית יש לך? Vclan 14.05.16 19:46 6
     אז אולי ניתן לאמריקאים מנדט לשלוט בנו?הרי הם מסייעים לנו! די עם הסמרטוטיות! לימור 14.05.16 19:47 8
     עשית צעד מהזעקה הקבועה שלך - ''קונספירציה'' , וזו גם התקדמות.. 27סוט 14.05.16 20:09 14
  כל קצין בכיר המאמין באפשרות סיום סכסוך עם המוסלמים בארץ ישראל, שיעזוב כעת את שירותו! דר_אריה_אבני 14.05.16 19:42 3
  מה באמת חושב בני גנץ על הערבים, וכיצד מנע, בעבר, סיכול ממוקד בניגוד לדעת כולם lurker 14.05.16 19:43 4
     גנץ צפה במשך שעות ממוצב הפיקוד רקאמת 14.05.16 20:31 23
  חלומם הרטוב של האמריקאים היה שבוזון יבחר ואז ידלין יהיה שר הבטחון-בושה!! לימור 14.05.16 19:44 5
  פשוט ריגול והתערבות בנושאי פנים... kitzz 14.05.16 19:47 7
  תזכורת זה - חרפת רצח הרב הרלינג בהר עיבל רקאמת 14.05.16 19:54 9
     ואת מי האשימה וועדת הכסת''ח שצהל מינה? את מדריך הטיול רקאמת 14.05.16 19:58 10
  טוב מאד שהעלית את זה באשכול נפרד גיאאוני 14.05.16 20:03 11
  קצינה בצה''ל: האוייב – חיזבאללה, חמאס, מתיישבי גוש קטיף lurker 14.05.16 20:04 12
     תודה רבה, חומר מרתק גיאאוני 14.05.16 20:06 13
     תודה גדולה lurker איילת_השחר 14.05.16 20:11 16
  קצין בגזרת יהודה: צה''ל שיקר lurker 14.05.16 20:11 15
  גבי אשכנזי כרמטכ''ל לאמריקאים - כולם בעד שתי מדינות lurker 14.05.16 20:18 17
  כותונת יוסף המדממת - הציבור הישראלי לא מוכן לשכוח רקאמת 14.05.16 20:19 18
     משפחתו של מדחת יוסוף שוקלת עתירה לבג''ץ: גנץ הפקיר את בננו רקאמת 14.05.16 20:26 20
  מי מפקד קורס הבכירים של יחידת מתאם הפעולות בשטחים lurker 14.05.16 20:21 19
  איבד אותי בפתיח. Big Joe 14.05.16 20:26 21
  חשיפה: צהל הוא זה - שמקדם - את הקמת המדינה הפלשטינית lurker 14.05.16 20:31 22

     
Mifune
חבר מתאריך 16.4.02
17923 הודעות
יום שבת ו' באייר תשע''ו    19:33   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. אני מאסתי בדגנרלים החמסנים והחתרנים מזמן.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


|| לקצץ את תקציב הבטחון || למינים ולמלשינים אל תהי תקווה ||


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ZioNLight
חבר מתאריך 22.4.16
35829 הודעות
יום שבת ו' באייר תשע''ו    19:36   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. נו, לא מפתיע, אתר 'מידה' , שיחפש מעצמות תומכות אחרות במקום ארה''ב.  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 14.05.16 בשעה 19:43 בברכה, ZioNLight
 
להם יש אינטרס וגם לנו, אחד מהם מעצמה לצדינו.



₪ £ $ € £ $ ₪ הכותב שמאלן קיצוני , ציוני קיצוני וקיבוצניק טהור ₪ £ $ € £ $ ₪


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Vclan
גולש אורח
יום שבת ו' באייר תשע''ו    19:46   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. ותגובה עניינית יש לך?  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לימור
חבר מתאריך 15.11.15
7084 הודעות
יום שבת ו' באייר תשע''ו    19:47   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. אז אולי ניתן לאמריקאים מנדט לשלוט בנו?הרי הם מסייעים לנו! די עם הסמרטוטיות!  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
27סוט
חבר מתאריך 29.11.14
11551 הודעות
יום שבת ו' באייר תשע''ו    20:09   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. עשית צעד מהזעקה הקבועה שלך - ''קונספירציה'' , וזו גם התקדמות..  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דר_אריה_אבני
חבר מתאריך 25.9.07
16119 הודעות
יום שבת ו' באייר תשע''ו    19:42   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. כל קצין בכיר המאמין באפשרות סיום סכסוך עם המוסלמים בארץ ישראל, שיעזוב כעת את שירותו!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
21876 הודעות
יום שבת ו' באייר תשע''ו    19:43   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. מה באמת חושב בני גנץ על הערבים, וכיצד מנע, בעבר, סיכול ממוקד בניגוד לדעת כולם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
https://rotter.net/forum/gil/27640.shtml

27.8.14


שני קטעים מתוך כתבה שהתפרסמה במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות"
מתאריך 24.7.2009, שופכים אור נוסף על דמותו של בני גנץ, רמטכ"ל
צה"ל במהלך מלחמת "צוק איתן", ומחזקים את מה שנחשף במהלך השבועות
האחרונים לגבי דעותיו ויחסו לערבים ותדמיתו כ"שמאלן", שמנסה להמנע
ממלחמה ככל יכולתו, ושדואג לערבים לא פחות ואולי יותר מאשר ליהודים
.

מדובר בכתבת דיוקן של אמירה לם, שהוכנה לרגל מינויו של בני גנץ לתפקיד סגן הרמטכ"ל.

הקטע הראשון

"תפיסת העולם של גנץ הומנית...בראיון שנתן (בני גנץ) לאלכס פישמן ב-2001, אמר: "צריך לשים לב גם מה עובר על הפלסטינים. מאוד קשה להם, יותר מאשר לנו. חכמים ממני אמרו שכאשר יורד עליך גשם, גם האוייב שלך נרטב. לדעתי, העננים מעליהם הרבה יותר משמעותיים". "כולנו בני אדם, גם האנשים בצד השני". זה משפט שהוא חוזר עליו לעיתים קרובות".

הקטע השני -שבו מצטטת אמירה לם אוגדונר, שאמר לה כך:

"באחד המקרים באיו"ש, הוסיף האוגדונר, "היה דיון על סיכול ממוקד. כולם היו נסערים. חשבו שצריך לסכל. היו לנו הרבה אבדות ודובר ביעד חשוב לחיסול. גנץ היה היחיד שהתנגד בתוקף ונעמד על רגליו האחוריות. בסוף הקשיבו לו. הוא יודע מתי ללחוץ על ההדק ומתי להשתמש בנצרה. זה ייחד אותו תמיד".


מתברר שלא צריך לחפש את האישה בכל מקרה. בני גנץ דוגל בעמדות שמאפיינות
פעיל שמאל טיפוסי ואינו צריך שאשתו, רויטל גנץ (שהשמועות לגבי היותה חברת "מחסום
ווטש", לא נתמכו, עד כה, בתיעוד כלשהו, בניגוד למור אלון, אישתו של ניצן אלון, אלוף פיקוד המרכז,
שהקשר שלה למחסום ווטש הוכח)
, תשפיע עליו.

אין הבדל בין דיעותיו ההומניות ואהבת הערבים שלו, לבין דיעותיהם של פעילים מצויים
בכל אחד מארגוני השטנה של הקרן לישראל חדשה – שתי"ל.

ומה שאמר מייד לאחר נאום הכלניות, ובצמוד אליו: "אנחנו נכנסים לתקופה קשה של סיוע ושיקום, נסייע לא
מהשיקול האסטרטגי, אלא מהצד ההומני"
, לא היה צריך להפתיע את מי שהכירו אותו.

אולם כעת, כאשר גם בתקשורת: עמית סגל - גנץ לא מעונין להילחם; גנץ בולם את צה"ל

וגם בממשלה : שרים בקבינט בביקורת על הרמטכ"ל: "גנץ רוצה לסיים המבצע בכל מחיר"

יודעים ומכירים במי מדובר, הגיע הזמן שמישהו יקרא אותו לסדר, אלא אם אותו אחד
דוגל באותן הדעות של בני גנץ.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רקאמת
גולש אורח
יום שבת ו' באייר תשע''ו    20:31   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. גנץ צפה במשך שעות ממוצב הפיקוד  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
בקבר יוסף שבו דימם מדחת יוסף במשך שעות עד למותו
בלי לנקוף אצבע.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לימור
חבר מתאריך 15.11.15
7084 הודעות
יום שבת ו' באייר תשע''ו    19:44   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. חלומם הרטוב של האמריקאים היה שבוזון יבחר ואז ידלין יהיה שר הבטחון-בושה!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
kitzz
חבר מתאריך 7.5.07
99460 הודעות
יום שבת ו' באייר תשע''ו    19:47   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. פשוט ריגול והתערבות בנושאי פנים...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
גועל נפש...אם זאת "ידידתנו" אנוחנו בבעיה .

מקומם אותי איך הבגידה של דגן מושתקת


https://www.thcendcbd.com/


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רקאמת
גולש אורח
יום שבת ו' באייר תשע''ו    19:54   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. תזכורת זה - חרפת רצח הרב הרלינג בהר עיבל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 14.05.16 בשעה 20:01 בברכה, רקאמת
 
זו היתה חזרה על הפקרת מדחת יוסף למותו.

תקציר
ב-19 באוקטובר 2000 יצאה קבוצה של 29 מטיילים לסיור על הר עיבל, סמוך לשכם. הסיור תואם עם צה"ל, קיבל את אישורו ואף לווה על ידי חיילים. בשלב מסוים, כשהקבוצה הגיעה למרחק של כמה מאות מטרים ממחנות הפליטים הסמוכים לשכם, נפתחה לעברה אש עזה שירו חמושים, בהם שוטרים פלסטינים.

במשך כחמש שעות הסתתרו המטיילים מאחורי סלעים וטרסות, מנסים להגן על עצמם וממתינים לשווא לכוחות צה"ל, שחילצו אותם רק עם רדת החשכה. באירוע נהרג הרב בנימין הרלינג מקדומים, ונפצעו ארבעה מטיילים נוספים.
ראש הממשלה היה ברק, הרמטכל מופז, אלוף הפיקוד
מפקד כוחות צה"ל בגדה, תא"ל בני גנץ.


תיאור האירוע בעיתון הארץ
פלשתינאים הרגו מתנחל בהר עיבל; צה"ל מכתר מחדש את
שכם

האלוף איתן: אישור הטיול על ידי צה"ל - תקלה חמורה; פינוי ארבעת הפצועים בתקרית התעכב במשך חמש שעות
11.12.2002 00:00
הראל עמוס,בן אלוף,הס עמירה
תגובות

הרב בנימין הרלינג, בן 55 מקדומים, נהרג אתמול וארבעה מתנחלים נפצעו, מירי של פלשתינאים על משתתפי טיול ישראלי ליד שכם. בחילופי האש שהתפתחו במקום, במשך שעות ארוכות, נהרג לפחות פלשתינאי אחד.

פינוי הפצועים התעכב במשך כחמש שעות. אלוף פיקוד המרכז, יצחק איתן, אמר אמש כי אישור הטיול בידי מפקדת חטיבת צה"ל באזור שכם היה "תקלה חמורה." ראש הממשלה אהוד ברק הודיע כי התקרית בהר עיבל היא "ארוע חמור והפרה בוטה של הרשות הפלשתינית" וכי "צה"ל פועל לפי שיקולים מבצעיים וטקטיים בלבד, ואין עליו שום מגבלה".

מקורות בלשכת ברק אמרו כי ראש הממשלה שוקל צעדי תגובה חריפים נגד הפלשתינאים.

קודם לכן הודיעו "גורמים מדיניים בכירים" כי התקרית היא הפרה חמורה של הבנות שארם א-שייח וכי "ניתן לראות שהתקבלה ברשות החלטה מראש שלא למלא את ההבנות. ישראל עשתה את שלה, והרשות לא. אם הרשות היתה רוצה להתערב היינו רואים פעולה בשטח".

מקור מדיני הוסיף כי הבנות שארם לא התקיימו כלל, כיוון שהיריות בשטחים לא פסקו אפילו לרגע מאז סיום הפיסגה שלשום. מארגני הסיור קיבלו אישור מהחטיבה לערוך תצפית על קבר יוסף מהר עיבל, למרות הנחיה מפורשת של האלוף איתן למנוע טיולים בשטחים בסוכות.

מקורות צבאיים אמרו כי בתום התצפית, ובניגוד לסיכום המוקדם עם החטיבה, סטו המתנחלים מהמסלול המתוכנן וירדו בשביל המוליך אל מחנה הפליטים עסכר, בגבול שטח אי. כמה פלשתינאים, בהם אנשי מנגנוני הביטחון שנראו מחליפים את מדיהם בבגדים אזרחיים, פתחו באש לעבר המטיילים, בהם נשים וילדים.

במקום התנהל קרב נרחב וצה"ל התקשה לחלץ את האזרחים, שהתפזרו על המדרון התלול בניסיון לתפוס מחסה. פינוי הפצועים התעכב ובסיומו מת אחד מהם, הרב בנימין הרלינג מקדומים. מצבו של פצוע אחר קשה; פצוע נוסף במצב בינוני ושני אזרחים אחרים נפצעו קל.

חוסאם חדר, מבכירי הפתח בשכם, אמר כי המתנחלים ירדו מפסגת ההר ותקפו את בתי המחנה. לטענתו, הם הציתו את אחד הבתים, ואז החלו התושבים ליידות לעברם אבנים ותושבים חמושים באו לסייע. תושבי המחנה אמרו כי בין עשרה לעשרים איש נפצעו בחילופי האש, וזאהי אל-ערדה, תושב המחנה שנסע במכוניתו בסמוך למקום התקרית, נפגע ונהרג.

האלוף איתן הבטיח שצה"ל יתחקר לעומק את התקרית. לדבריו, "אסור היה לאפשר לסיור כזה להתקיים," בימים של מתיחות ביטחונית. מקורות צבאיים אמרו כי אישור הסיור ביטא "חוסר אחריות, שהביא לאסון." אלוף הפיקוד ומפקד כוחות צה"ל בגדה, תא"ל בני גנץ, לא ידעו מראש על האישור למתנחלים.

נראה כי את ההחלטה קיבל מפקד חטיבת שומרון (שכם), אל"מ יוסי אדירי או סגנו, סא"ל אנוואר. סביר להניח שלאחר סיום התחקיר בעניין יינקטו צעדים קשים כנגד האחראים לטעות.ראשי המתנחלים האשימו אמש את הצבא בגילוי ריפיון במהלך הקרב.

לדבריהם, פינוי הפצועים התעכב בלא צורך וצה"ל נמנע מלהפעיל ביעילות מסוקים בגלל הסתייגות של הדרג המדיני. בצה"ל דחו את הביקורת וטענו כי עבר זמן עד שהמסוקים הופעלו, משום שקשה להשתמש בהם כנגד קלעים בודדים, הפזורים בשטח טרשי.

במהלך התקרית ניסו קציני צה"ל כמה פעמים להביא להפסקת האש מהצד הפלשתיני והבהירו לפלשתינאים כי בין הלכודים נמצאים גם ילדים ותינוקות.

אולם, הפניות לרשות לא הועילו. מקורות צבאיים טענו כי בכירים במנגנוני הביטחון, בהם תאופיק טיראווי, לא התערבו בפועל להשגת רגיעה בשטח.

ראש הסי-איי-איי, ג'ורג' טננט, התקשר אתמול אל יאסר ערפאת וביקש ממנו להתערב בעניין הר עיבל, ובעקבות זאת נתן ערפאת הוראה לכוחות הביטחון הפלשתיניים להתערב ולהרגיע את המצב.

הממשל האמריקאי מקווה שבעקבות התערבותו תימנע ישראל מתגובה צבאית חריפה נגד הרשות הפלשתינית. האלוף איתן האשים את הרשות באחריות ישירה לפיגוע, ואמש הטילה ישראל כתר על שכם, בתגובה לפיגוע. נאסרה כניסה ויציאה של אזרחים פלשתינאים.

בהתייעצויות שהתקיימו אתמול בדרג המדיני והצבאי לא התקבלה החלטה על תגובה קשה יותר כנגד הרשות. ייתכן שהדבר נובע מתוך רצון להמתין לתוצאות ועידת קהיר מחר ולהימנע מהסלמה נוספת במצב.

היום הכריזו הפלשתינאים" יום זעם" נוסף בשטחים וקיימות גם התרעות קשות על ניסיונות לפיגועים במרכז הארץ. בצה"ל ובשב"כ יש גם חשש מפיגועי נקמה של מתנחלים בשומרון נגד ערבים. על רקע כמה אירועים - הצתת קבר יוסף, רצח הרב הלל ליברמן והתקרית אתמול - קיימת הערכה כי מתנחלים ינסו לפגוע בערבים.

סמוך לחצות היו חילופי אש בין חיילי צה"ל לפלשתינאים באזור רפיח. יריות נורו גם לעבר ההתנחלות פסגות באזור רמאללה. לא דווח על נפגעים. ברק קיים אתמול דיון ראשוני בתוכנית להפרדה חד-צדדית בין ישראל והרשות הפלשתינית, וקבע כי צעדי ההפרדה הישראליים ייעשו בתיאום עם ארה"ב.

בכוונת ברק להציג את עיקרי התוכנית לממשל האמריקאי, אחרי שיסיים את הדיונים הפנימיים. מקור אמריקאי אמר כי בממשל יש עניין רב בכוונותיו של ראש הממשלה, ועמדת ארה"ב תתגבש לאחר שפרטי התוכנית יתבררו לה.

בדיון אתמול הציגו סגן שר הביטחון אפרים סנה וגורמי ביטחון את העקרונות שהנחו אותם בגיבוש התוכנית. אך הדיון המהותי יתקיים בלשכת ברק בשבוע הבא, וייתכן שיוקדם כבר ליום ראשון.

מקור מדיני בירושלים אמר כי הנחת העבודה הישראלית היא שבמקרה שיימשך הקיפאון במו"מ, יכריז ערפאת חד-צדדית על מדינה, וישראל תידרש לצעדי תגובה. אך לדברי המקור, "ההפרדה היא צורך ביטחוני ישראלי, ועצם קיום הדיון עכשיו מראה שאין בכוונתנו להמתין להחלטות הצד הפלשתיני."
http://www.haaretz.co.il/misc/1.1538072



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רקאמת
גולש אורח
יום שבת ו' באייר תשע''ו    19:58   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. ואת מי האשימה וועדת הכסת''ח שצהל מינה? את מדריך הטיול  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  
שנה לפיגוע: צה"ל התנצל בפני המדריך
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/313/765.html

לאחר שצה"ל חקר האירוע בהר עיבל והטיל חלק נכבד מהאחריות על מדריך הטיולים, בוטלו רוב המסקנות נגדו והוא יפוצה ב-770 אלף שקל
קלמן ליבסקינד | 7/12/2011 7:53 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: צה"ל, מדריך טיולים

דבר כזה עוד לא קרה בצה"ל: 11 שנה אחרי שוועדה צבאית, בראשותם של שלושה קצינים בכירים, פרסמה את ממצאי התחקיר שערכה על אודות טיול הדמים בהר עיבל הסמוך לשכם, מבטל צה"ל באופן מעשי חלק נכבד ממסקנותיה ומפצה את מי שנפגע מהן.

מדריך הטיולים נחמיה פרלמן. יפוצה במאות אלפי שקלים.
http://www.nrg.co.il/images/archive/300x225/1/382/340.jpg
מדריך הטיולים נחמיה פרלמן. יפוצה במאות אלפי שקלים. צילום: אריק סולטן

ב-19 באוקטובר 2000 יצאה קבוצה של 29 מטיילים לסיור על הר עיבל, סמוך לשכם. הסיור תואם עם צה"ל, קיבל את אישורו ואף לווה על ידי חיילים. בשלב מסוים, כשהקבוצה הגיעה למרחק של כמה מאות מטרים ממחנות הפליטים הסמוכים לשכם, נפתחה לעברה אש עזה שירו חמושים, בהם שוטרים פלסטינים.

במשך כחמש שעות הסתתרו המטיילים מאחורי סלעים וטרסות, מנסים להגן על עצמם וממתינים לשווא לכוחות צה"ל, שחילצו אותם רק עם רדת החשכה. באירוע נהרג הרב בנימין הרלינג מקדומים, ונפצעו ארבעה מטיילים נוספים.

בעקבות האירוע מינה הרמטכ"ל שאול מופז צוות תחקיר מבצעי, שכלל את האלוף (מיל') יורם יאיר ואת תתי-האלופים יואב גלנט ואלעזר שטרן. עם תום החקירה כינס צה"ל מסיבת עיתונאים שבה תקף האלוף יאיר את מדריך הטיול נחמיה פרלמן והטיל עליו בין השאר את האחריות למותו של הרב הרלינג. יאיר קבע כי פרלמן "הונה" את צה"ל "באופן מכוון וזדוני".

בהמשך התברר כי עבודת הוועדה לוותה בשרשרת של כשלים: היא הטילה את האחריות על אזרח אף שהמנדט שלה היה לבדוק את תפקוד צה"ל; תת-אלוף גלנט כלל לא נכח במהלך חלק משמיעת העדויות; והוועדה הסתפקה בשמיעת עדותם של מטיילים ספורים בלבד, כשאת אחד מהם חקר האלוף יאיר בטלפון. פרלמן ועד נוסף שהעיד בוועדה טענו שהאלוף יאיר סימן מראש את המסקנות ובמקום לשמוע אותן, בחר לתקוף את פרלמן ולהאשימו.
האלוף במילואים יורם יאיר קבע כי פרלמן
http://www.nrg.co.il/images/archive/300x225/1/382/344.jpg
האלוף במילואים יורם יאיר קבע כי פרלמן "הונה" את צה"ל באופן מכוון וזדוני. צילום: ראובן קסטרו

"זו הייתה הוצאה להורג בשידור חי", אמר חבר קרוב של פרלמן. "בוועדת חקירה מסודרת, כששמו הטוב של אדם עומד להיפגע, נותנים לו להתגונן, לראות את חומרי החקירה, לקחת עורך דין, להגיב. נחמיה העיד חצי שעה, הלך הביתה ויום אחד מצא את הוועדה מאשימה אותו ברצח בכל כלי התקשורת".

פרלמן, שרק כמה שנים קודם לכן שימש כסגן אלוף באגף התכנון של צה"ל, הפך בעקבות ממצאי התחקיר לשבר כלי. הוא הודח משירות המילואים, מיעט לעבוד, נקלע לקשיי פרנסה, בילה את רוב שעות היום בשינה ונזקק לטיפולים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים. במקביל, ניהל כל העת מערכה על שמו הטוב כשהוא מצביע באינספור תכתובות מול צה"ל על כשלים בעבודת צוות התחקיר.

כשביקש לקבל את חומר הגלם של התחקיר כדי להוכיח את גרסתו, הודיע צה"ל לפרלמן כי כל החומר הלך לאיבוד. לפני כארבע שנים, לאחר שאיבד תקווה שמישהו במערכת הצבאית יהיה מוכן להתמודד עם טיעוניו ברצינות, הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי נגד משרד הביטחון ונגד האלוף יאיר אישית. לאחרונה, בעקבות הליך גישור, נחתם בין הצדדים הסכם פשרה שקיבל תוקף
של פסק דין.

בעקבותיו פיצה צה"ל את פרלמן בסכום של 770 אלף שקל, התנצל בפניו על עוגמת הנפש שנגרמה לו ולבני משפחתו והודה כי בתחקיר צבאי אין כדי לקבוע אחריות של גורם שאיננו צבאי וכי כל מה שנקבע בעניין אינו מחייב.

תגובת דובר צה"ל: "לאחר מו"מ ממושך הגיעו הצדדים להסדר פשרה, שבו הובהר כי ככלל, תכליתם של תחקירים מבצעיים היא הפקת לקחים ביחס לפעולת הגורמים הצבאיים ולא קביעת אחריות משפטית באשר להתנהלותו של גורם שאינו צבאי. עוד הוסכם כי פרסום שמו של מר פרלמן במסגרת הצגת ממצאי התחקיר במקרה זה חרג ממידת הצורך, ועל כך נמסרה לו התנצלות. צה"ל מכחיש את הטענות שהועלו בנוגע לאופן ניהול התחקיר, אך קיימת מניעה לפרט בעניין זה בשל החיסיון על התחקיר המבצעי".



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גיאאוני
חבר מתאריך 8.9.11
21065 הודעות
יום שבת ו' באייר תשע''ו    20:03   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. טוב מאד שהעלית את זה באשכול נפרד  
בתגובה להודעה מספר 0
 

כבר ביום ד' האחרון צירפתי לינקים

https://rotter.net/forum/scoops1/312585.shtml#66
https://rotter.net/forum/scoops1/312533.shtml#203


........................................ [email protected]


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
21876 הודעות
יום שבת ו' באייר תשע''ו    20:04   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. קצינה בצה''ל: האוייב – חיזבאללה, חמאס, מתיישבי גוש קטיף  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
https://rotter.net/forum/gil/23512.shtml

24.12.11


***


במאמר שפרסמה רס"ן בצה"ל בנושא שילוב חיילות בלחימה ושיויון מגדרי
בצבא - מתיישבי גוש קטיף, שגורשו בשנת 2005, מכונים אוייב ומושווים
לחיזבאללה ולחמאס


מדובר במאמר שפרסמה, רס"ן יעל טופל, רמ"ד מחקר ביוהל"ן (יועצת הרמטכ"ל לעניני נשים),
בכתב העת מערכות מתאריך פברואר 2010.



יעל טופל – "נשים בפעולות מבצעיות" מערכות 429 שבט תש"ע פברואר 2010

בטבלא, שמובאת במאמר, נערכת השוואה בין מלחמת לבנון השניה, מבצע "עופרת יצוקה", הפעילות
כנגד מחבלים באיזורי יו"ש ומה שמכונה "ההתנתקות" - בהבטים של: התייחסות לאוייב, רמת
האלימות, הזירה, והמעורבות של חיילות בפעילות מבצעית.

במאמר טוענת רס"ן טופל, ששילוב נשים בלחימה תלוי במהותו של המבצע
ומידת קרבתו למלחמה קלסית (פרוטוטיפית).

לדבריה, במהלך ה"התנתקות" מחבל עזה (הגירוש שבוצע ביהודים), שולבו נשים באופן מלא
בפעילות מול האוייב, שהיה לדבריה: אזרחים "אחים" (המרכאות שלה). זאת משום שמבצע זה
לא היה מלחמה פרוטוטיפית.

דברים אלה אינם נכתבים בחלל ריק. חשוב להבין מה קורה ביחידת
יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים ובצה"ל בכלל
.

במאמר מצטטת רס"ן יעל טופל, גם ממחקריה של אחת היועצות והחוקרות שמלוות את יחידת
היוהל"ן. מדובר בפמיניסטית, פעילת שמאל קיצוני, בשם אורנה ששון-לוי, שחתומה
על העצומה לשחרור טלי פחימה, ועל העצומה כנגד התכנית לשלוח קציני צה"ל לבתי ספר תיכוניים.

דוגמא נוספת לשילובה של אורנה ששון לוי בצה"ל. הרצאה שניתנה בשנת 2004
במחנה צריפין במסגרת סמינר צבאי שנערך ע"י יחידת יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים.

ד"ר אורנה ששון-לוי מנחה באוניברסיטת בר-אילן סמינר בנושא "תנועות חברתיות", שבו היא
מעודדת ומלמדת את הסטודנטים על תנועות אנרכיסטיות ואנטי ציוניות, כגון: הקשת הדמוקרטית
המזרחית, אינדימדיה, אל פאנר (התנועה הפמיניסטית הפלסטינית), פרופיל חדש (התנועה לדה
מיליטריזציה של החברה הישראלית)
, תעאיוש, מאהל האמהות החד-הוריות
..


במסגרת יחידת יוהל"ן, מתקיימת פעילות ניכרת של נשות שמאל קיצוני, במסווה של חוקרות
ומומחיות לנושאי מיגדר. תחקיר מפורט שהוצג ע"י "הפורום לחוסן צה"ל" ניתן למצוא כאן

לדוגמא: אירוע בהשתתפות נעמי חזן (פעילת שמאל קיצוני, כיום נשיאת הקרן לישראל חדשה)
ענת סרגוסטי (מנכ"לית אג'נדה ופעילת שמאל קיצוני) ודיאנה דולב (פעילה ב"פרופיל חדש") שנערך
ביוזמת היחידה.

קשה למצוא סימנים לפעילות זו באתר היחידה בשנתיים האחרונות, משום
שהוא אינו מתעדכן לציבור הרחב.

התיעוד המעודכן האחרון לפעילות שנמשכת הנו משנת 2009.

מדובר במחקר של עדנה לומסקי-פדר במסגרת יחידת יוהל"ן, שנושאו: "חווית השירות הצבאי".

לא בטוח אם ראש יחידת יוהל"ן דאז, תא"ל יהודית גריסרו, שהגדירה מחקר
זה כמחקר דגל של יחידתה לשנת 2009, ידעה שד"ר עדנה לומסקי פדר (אשתו
של עורך Ynet, יון פדר)
היא זו שהנחתה ואישרה עבודת תיזה הזויה שהאשימה את
חיילי צה"ל בגזענות כלפי הפלסטיניות, בהמנעותם מ"לאנוס" נשים אלה.

מדובר בעבודת התיזה של טל ניצן (שזכתה גם בצל"ש של האגודה הסוציולוגית הישראלית)
"נדירותו של אונס צבאי בסכסוך הישראל פלסטיני", שבה נטען שחיילים ישראלים
אינם אונסים ערביות מפני שהם גזענים. זאת גם משום שהנשים הערביות עברו
דה-הומניזציה, ולכן הן לא מושכות את חיילי צה”ל, שאינם רואים את הנשים הפלשתינאיות
כ"ראויות להיות נאנסות".

כשאלה החוקרים והיועצים שמסתובבים בצבא - מרצים, מנחים ומכוונים את קציניו, אין זה
מפתיע שקצינה מרשה לעצמה לכנות אזרחים יהודים כאוייב ולהשוותם לחמאס ולחיזבאללה,
ובית ההוצאה לאור של הצבא אף מוצא לנכון להדפיס זאת.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גיאאוני
חבר מתאריך 8.9.11
21065 הודעות
יום שבת ו' באייר תשע''ו    20:06   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. תודה רבה, חומר מרתק  
בתגובה להודעה מספר 12
 

אתה נכס אדיר


........................................ [email protected]


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איילת_השחר
חבר מתאריך 28.1.15
5595 הודעות
יום שבת ו' באייר תשע''ו    20:11   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. תודה גדולה lurker  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  
התרומה שלך בעלת חשיבות עליונה
אנחנו חיים בסרט אימה ורוב הישראלים אפילו לא משערים כמה הוא נורא.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
21876 הודעות
יום שבת ו' באייר תשע''ו    20:11   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. קצין בגזרת יהודה: צה''ל שיקר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
https://rotter.net/forum/gil/22837.shtml

26.9.11

הפוסט:

עדויות נוספות מגיעות ביממה האחרונה למערכת ערוץ 7 בעקבות פרשת טיוח הפיגוע סמוך לקריית ארבע ביום שישי האחרון במהלכו נרצחו אשר פלמר ובנו יהונתן הי"ד.

קצין בכיר בגזרת יהודה הודה אתמול לראשונה כי צה"ל לא מסר אמת לכלי התקשורת מחשש כי פעילי ימין יציתו את הגזרה המתוחה על רקע נאום אבו מאזן בעצרת האו"ם בניו יורק.

על פי העדות שהגיעה לערוץ 7, הונחו נציגי דובר צה"ל מיד לאחר התאונה ליצור קשר עם כל כתבי ההתיישבות בכלי התקשורת ולהודיע להם כי בבדיקה בשטח עולה כי מדובר בתאונת דרכים שככל הנראה נגרמה ממהירות מופרזת ולא בפיגוע חבלני.

נציגת דובר צה"ל ששוחחה עם ערוץ 7 מיד לאחר הפיגוע מיהרה לבשר כי מדובר בתאונת דרכים ולא בפיגוע ואף ציינה כי הכוחות בשטח בדקו את הזירה והגיעו למסקנה זו במקביל נמסר לערוץ 7 כי בבדיקה בזירה התחזקה הערכה כי מדובר בפיגוע רצחני זאת לאחר שנמצאה אבן בתוך הרכב.

מעדויות צבאיות שהגיעו למערכת ערוץ 7 תוך בקשה שלא לחשוף את דרגתם, תפקידם או שמם עולה כי צה"ל פעל במכוון מיד לאחר התאונה תוך שהוא חובר למשטרת ישראל ומטייח את הפיגוע הרצחני.

עדויות אלה שנאספו עד כה הועברו לחברי הכנסת מהימין שבכוונתם לדרוש מצה"ל ומהמשטרה תשובות ברורות והסקת מסקנות.

ערוץ 7 - http://www.inn.co.il/News/News.aspx/226492

***

תגובה מספר 20

לא פעם ראשונה. ניצן אלון משקר ביודעין. מקבל גיבוי מאבי
מזרחי ומאהוד ברק
https://rotter.net/forum/gil/22837.shtml#20

גם בענין ההתרעה , שכן היתה, לפני הטבח באיתמר, הם שיקרו.

זה לא רק ענין של אשתו של ניצן אלון, שהנה סייענית אוייב
במודע. (מור אלון חברה ב"מחסום ווטש" שחיבקו את המרצחים מעוורתא).

לא רק האפשרות שאשתו של בני גנץ היתה/הנה חברה ב"מחסום ווטש" (עדיין
לא ראיתי הוכחה שרויטל גנץ חברה בעמותת סייעני אוייב זו, בניגוד למור אלון)

זה לא רק שדובר צה"ל, יואב מרדכי, קשר קשרי רעות עם נשות
"מחסום ווטש", כאשר שירת באזור יהודה ושומרון, ונתן הנחיה
לחיילים לשתף אתן פעולה.

זה וודאי, שמחלחל מסר ברור מצידו של שר הבטחון, אהוד ברק,
להתנכל ולמרר את חייהם של היהודים ביו"ש.

זה וודאי, שקציני צה"ל רוצים תקשורת חיובית על מנת שיקודמו
בצבא ובפוליטיקה. את זה אפשר לקבל רק אם אתה אוהב ערבים.

וזה וודאי שמחבלים וסייעני אוייב של "האגודה לזכויות האזרח",
"מחסום ווטש" ועמותות שנאה אחרות, מרצים ומדריכים ישירות או
באמצעות אקדמאים ומומחים מבין תומכיהם, בכל קורסי הפיקוד
של צה"ל והמשטרה.

וזה שמי שצריך ויכול מהימין, לא עושה דבר ולא שולט - על זה
יבואו אתו חשבון.
ציטוט מאת: lurker



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
21876 הודעות
יום שבת ו' באייר תשע''ו    20:18   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. גבי אשכנזי כרמטכ''ל לאמריקאים - כולם בעד שתי מדינות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

מר אשכנזי נפגש בחודש דצמבר 2007 עת כהן כרמטכ"ל, יחד עם אהוד ברק שהיה אז
שר הבטחון, עם הגנרל האמריקאי, ג'יימס ג'ונס, ואנשי צוותו.

וזה מה שהיה לאיש צבא, לובש מדים, שאמור להתרחק מפוליטיקה – לומר לאמריקאים:


Chief of General Staff Ashkenazi stressed that the Annapolis process must put security first. Most Israelis now believe in a two-state solution, he said, it was not even particularly controversial.

"..ראש המטה הכללי אשכנזי הדגיש שתהליך מיניאפוליס חייב להציב את הבטחון בראש.
רוב הישראלים דוגלים כעת בפתרון שתי מדינות, הוא אמר, זה כלל לא נתון למחלוקת.."

מתוך דיווח סודי של שגרירות ארה"ב בישראל מתאריך 20.12.2007



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רקאמת
גולש אורח
יום שבת ו' באייר תשע''ו    20:19   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. כותונת יוסף המדממת - הציבור הישראלי לא מוכן לשכוח  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כל הסיפור התחיל ב 1באוקטובר 2000, ביום החמישי לאינתיפאדת
"אל אקצה". יותר ממאה פלשתינים תקפו את קבר יוסף בבקבוקי תבערה ובירי. מפקד המתחם בו היו לוחמים בודדים, פנה למפקדת החטיבה וביקש עזרה.

בחפ"ק צה"ל ששהה באזור בתל-ראס, כ-100 מטר מן הארוע, ישב יוסי אדירי מפקד החטיבה, בני גנץ מפקד האוגדה ויצחק איתן אלוף פיקוד מרכז הצטרפו מאוחר יותר.

ההחלטה של ראש הממשלה ושר הביטחון אהוד ברק, היתה לא לשלוח כוחות ישראלים לסייע לכח הנצור, כדי להמנע מקורבנות פלסטינאים, ומתמונות שיגרמו לזעם כלפי ישראל.

בשעה 15:15 חייל דרוזי בשם יוסף מדחת נפגע מקליע יחיד שחדר לחזהו.


חברו הטוב טריף מספר:

"שמענו אותם דורכים את הרובים וזועקים `אללה אכבר`. במתחם שרר פחד מוות, פשוט לא האמנו שנצא חיים משם. כל אחד ביקש מהאחרים שימסרו ד"ש להוריו בשמו אם ייהרג..

פתאום שמעתי צרחה, שקרעה את חלל האוויר. זיהיתי את קולו של מדחת והלב שלי נקרע. את מדחת הכרתי כבר מהיום הראשון שלי במג"ב, והוא היה החבר הכי טוב שלי.

"רצתי אליו ופיניתי אותו מהעמדה פנימה, לתוך המתחם, כשהכדורים שורקים מסביב. מדחת בכה וביקש `תעזור לי, תציל אותי`. חיבקתי אותו. הוא דימם לי בידיים. החובש אמר למפקד שמצבו של יוסוף
קשה וחייבים לפנות אותו. "

מפקד מתחם קבר יוסף פנה למפקד החטיבה, תאר את המצב
והסביר לו שמדחת יוסף בסכנת חיים.

האירוע בקבר היה צפוי. לקחים שהופקו על-ידי צה"ל מאירועים קודמים שבהם הוכח שאין טעם לפנות לפלסטינים, הביאו לתכנית פעולה שנקראה "כותונת פסים". בקרבת מקום המתין כוח חילוץ "כותונת פסים", שתורגל פעמים רבות בתרחישים דומים. הכח המתין להוראה לתזוזה, אך ההוראה לא הגיעה.

http://mad.walla.co.il/w/18-200/14757-18.jpg

אהוד ברק, ראש הממשלה ושר הביטחון, לא הרשה להפעיל
את הכח לחילוץ יוסף שהיה בסכנת חיים. תחת זאת פנה אהוד
ברק לג`יבריל רג`וב ודרש ממנו לפנות את מדחת הפצוע ממתחם
קבר יוסף.

השמועה מספרת ג`יבריל רג`וב דרש 50,000 $ עבור הפינוי, וברק הסכים לתת לו רק 20,000 $, אבל נניח לשמועות.

השעות נקפו ועברו, שוב ושוב הם פנו ל ג`יבריל רג`וב, שהבטיח
שעוד מעט הוא בא. בחלוף שעתיים בשעה 17:00הגיע הרמטכ"ל שאול מופז במסוק בתל-ראס, בעוד מדחת יוסף ממשיך לאבד דם
צפו מפקדי צה"ל הבכירים בראשות הרמטכ"ל, במשקפות במתרחש במתחם קבר יוסף, וצילמו את המתרחש שם. ג`יבריל רג`וב עדיין לא
בא.
http://v871.com/images/madhat-yosuf.jpg

חלפו שלוש וחצי שעות. נניח לחברו של יוסף, טריף להמשיך בסיפורו:

"...אחרי שלוש וחצי שעות החובש הודיע שמדחת מת. פרצתי בבכי,
יריתי לכל כיוון ללא הבחנה. הרגשתי שאני נחנק, ואכלתי את עצמי שלא יכולתי לפנות אותו לבית החולים. כשבשמונה בערב המח"ט הודיע לי בשג`יבריל רג`וב (ראש מנגנון הביטחון המסכל בגדה) מגיע לשער כדי לפנות את מדחת, הרמתי את גופתו ביחד עם החובש ויצאנו לשער מתחם הקבר. שם העברנו את הגופה לרכב של רג`וב. "

"מאותו רגע הפכתי לשבר כלי. שיקרו אותנו, עבדו עלינו. פצוע צריך לפנות בכל מחיר ולא לסמוך על אף אחד. דמותו של מדחת לא זזה לי מהעיניים. אני סגור בחדר עם התמונות שלו שתלויות על הקירות, מלא בפחדים וסיוטים. כיום אין לי תקווה בחיים. כל מה שאני רוצה זה שיטפלו בי ויוציאו אותי מההלם הזה".

http://www.tip.co.il/images/kaver-yosef.jpg

הסערה שקמה בציבור מאז אותו אירוע חריג של הפקרת חייל בשדה
הקרב לא שככה מאז וארוע נורא זה של הפקרת מדחת יוסף בקבר יוסף מלווה את מופז וברק מאז ועד היום


תנועת "אכפת", שקמה כשבועיים אחרי האירוע בקבר יוסף, הם חיילים קצינים וגם אמהות של חיילים מכל הקשת הפוליטית
הדורשים חזרה לערך שפצוע לא מפקירים כמו כן תנועת אכפת
דרשה להקים ועדת חקירה .

ב 7/10/2000 פינתה מדינת ישראל את קבר יוסף "באופן זמני"
,כשבוע לאחר מותו של מדחת יוסף,בעקבות מהומות של פלסטינים.הפלסטינים פלשו לקבר והחלו להרסו באופן שיטתי.

הייתם אבו טריף, חברו של שוטר מג"ב מדחת יוסף הוכר על- ידי משרד הביטחון כנכה צה"ל וסובל מהלם קרב.

ברק הכריז ב-10 בדצמבר באותה שנה על התפטרותו מראשות הממשלה.

http://www.haaretz.co.il/hasite/images/printed/P200505/m.0.2005.1.1.9.jpg

כמעט שלוש שנים אחרי נעצר ע"י השב"כ כמאל נג`יב אבו-וער
שהודה שהשתתף בין השאר בירי בקבר יוסף. הוא הודה כי ביצע
את הירי באמצעות רובה קלצ`ניקוב, ששימש אותו במסגרת שירותו בביטחון הנשיאות של ערפאת.

"מדאחת יוסף לא היה הקורבן היחיד בקבר יוסף,מחצית מחבריו חזרו הלומי קרב. גם הצוות שנשלח להחליפם הופקר בשטח וסובל עד היום מפגיעות נפשיות חמורות. רגע
אחרי פירוק המחלקה, איש לא טרח להתעניין בהם...." (ידיעות אחרונות 17/7/2004)
נסיים בקטע משירו רב העוצמה של יותם ראובני:
בְּגַדְתֶּם בִּי עוֹד פַּעַם, כְּמוֹ בָּעֵת הַהִיא,
מְכַרְתֶּם אֶת חַיַּי לְרַחֲמֵי אוֹיֵב,
וּבַחֲלוֹם רָאִיתִי אֶת קִצְּכֶם קָרֵב.
וְהִנֵּה מָה רָצִיתִי, לִהְיוֹת לָכֶם כֻּלִּי.
אֵיךְ יֶאֱסֹף הָאֱלֹהִים אֶת חֶרְפַּתְכֶם.

בָּאוּ קְצִינִים, נִלְעָגִים בְּכִרְסָם,
נָתְנוּ פְּקֻדּוֹת, הִזְנִיקוּ מַסּוֹקִים,
חָשְׁבוּ עַל הַפֶּנְסְיָה וְהִרְכִּינוּ רֹאשָׁם,
קָרְאוּ לְרָג`וּבּ בּכֶּסֶף שְׁקַּלִּים
לְהַצִּיל אֶת יוֹסֵף הַהוֹלֵךְ וּמֵת.

הָיוּ לְחָשִׁים, עָפוּ שְׁמוּעוֹת
וְרָקְדוּ עַל קוֹבְעֵי לוֹחֲמִים
כִּי אָמְרוּ הַקְּצִינִים, מֵהֶם גַּם בְּכִירִים,
אִם נִפְרֹץ יֵהָרְגוּ עֲרָבִים רָבִים
וְכָל הָעוֹלָם יִבְעַר עַד הָעֶרֶב.

לֹא תָּמִיד זֶה קָדוֹשׁ לְפַנּוֹת פְּצוּעִים,
אִם נְחַכֶּה כָּאן עַד שֶׁיּוֹסֵף יָמוּת
יְנַצְּלוּ מֵאוֹת, וְאוּלַי אֲלָפִים,
גַּם אֵין לוֹ אַבָּא בַּעַל הַשְׁפָּעָה,
וְאַחַר כָּךְ נָגִיד שֶׁמֵּת בִּגְבוּרָה.

http://blog.tapuz.co.il/OnlyTrue/images/366705_78.jpg

http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/994534



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רקאמת
גולש אורח
יום שבת ו' באייר תשע''ו    20:26   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. משפחתו של מדחת יוסוף שוקלת עתירה לבג''ץ: גנץ הפקיר את בננו  
בתגובה להודעה מספר 18
 
  
משפחתו של מדחת יוסוף שוקלת עתירה לבג"ץ: גנץ הפקיר את בננו
משפחתו של לוחם מג"ב שנהרג בקבר יוסף באוקטובר 2000, זועמת על מינויו הצפוי של בני גנץ, ששימש כמפקד אוגדת איו"ש באירוע, לרמטכ"ל. "הוא ראה את מדחת מתפתל מכאבים ולא נקף אצבע"
תגיות:

בני גנץ מדחת יוסוף

יהושע בריינר
יום ראשון, 06 בפברואר 2011, 01:01

שתף במייל

מדחת יוסוף

http://img.wcdn.co.il/w/w-300/924626-41.jpg
ועדת חקירה צה"לית ניקתה את גנץ וקצינים נוספים מאחריות לאירוע בו מת מדחת יוסוף (צילום: באדיבות אתר יזכור)
http://img.wcdn.co.il/w/w-970/924678-5.jpg
הרמטכ"ל המיועד בני גנץ
"הוא פשוט הפקיר את אחי", אמר מהדי יוסוף על הרמטכ"ל המיועד. בני גנץ, הערב (צילום: נמרוד סונדרס)

משפחתו של לוחם מג"ב מדחת יוסוף, שנהרג בקבר יוסף בשכם באוקטובר 2000, שוקלת לעתור לבג"ץ בעקבות הודעת שר הביטחון כי ימליץ לממשלה למנות את סגן הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ לתפקיד הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל. בשיחה עם וואלה! חדשות הביעה משפחת יוסוף זעם על הכוונה למנות את גנץ, ששימש כמפקד אוגדת יהודה ושומרון בעת האירוע, לתפקיד, לאחר שלטענתם היה מהאחראים למות בנם. "גם לאחר האירוע לא שמענו תשובה אחת ראויה מפיו של גנץ למה אחי הופקר למות, ומבחינתנו הוא, ביחד עם כל האליטה הצבאית שהייתה שם, פסולה", אומר לוואלה! חדשות אחיו של יוסוף, מהדי. מדובר צה"ל ביקשו שלא להגיב לטענות המשפחה.

מדחת יוסוף נפצע באורח קשה במהלך מהומות של פלסטינים סמוך לקבר יוסף בשכם באוקטובר 2000; ראש הממשלה ושר הביטחון, אהוד ברק, הורה לצה"ל להימנע מלפרוץ למתחם ולתאם עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים את פינויו. לאחר שעות רבות שלא חולץ, מת מפצעיו. גנץ, אז מפקד אוגדת יהודה ושומרון, היה אחד מבכירי הצבא שהיו במוצב תל א-רס הסמוך שניסו לתאם עם הפלסטיניים את החילוץ, שלא יצא לפועל. ועדה צבאית שהוקמה בראשות האלוף יורם (יה-יה) יאיר לבדיקת האירוע ניקתה את גנץ וקציני צבא נוספים מאחריות, אולם משפחתו של יוסוף טענה כי הוועדה הוקמה במטרה "לסתום את פיותיהם". ב-2003 דחה בג"ץ עתירה שדרשה להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת הנסיבות שהביאו למותו של יוסוף.
קישורים

נתניהו וברק החליטו: בני גנץ - הרמטכ"ל הבא

"אין לנו רצון לערוף ראשים"
http://img.wcdn.co.il/w/w-970/924680-5.jpg
בני גנץ וגבי אשכנזי בחגיגה של מנחם הורוביץ
גנץ עם אשכנזי, הערב בת"א (צילום: שי אוקנין)

משפחת יוסוף קיבלה את הודעת שר הביטחון על מינויו של גנץ בתדהמה ובזעם, והיא שוקלת לפנות לבג"ץ למניעת המינוי. "הוא פשוט הפקיר את אחי", אמר מהדי יוסוף. "הוא נכח בחוליית הפיקוד הקדמית ולא נקף אצבע, אלא ראה את אחי מתפתל מכאבים ולא היה אכפת לו, אז עכשיו ממנים אותו לרמטכ"ל? אין לנו רצון לערוף ראשים, אבל ברגע שאנחנו רואים שמי שהיה אחראי מתקדם ועומד להיות רמטכ"ל, אנחנו לא נוכל שבת בשקט. אפילו מבצע לחילוץ לא היה שם. אנחנו לא נשכח את מדחת לעולם, וגם לא נשכח את האליטה הצבאית, שגנץ בתוכה, שהפקירה אותו".

האלוף במילואים יורם יאיר, שעמד בראש הוועדה הצבאית שבדקה את השתלשלות האירועים בקבר יוסף, אמר לוואלה! חדשות בתגובה לטענות המשפחה כי לא נמצא שגנץ פעל שלא כשורה באירוע. "חשוב לי להדגיש שמעולם לא ביקרתי משפחה שכולה ולעולם לא אתווכח עם משפחה שכולה", הוא אומר, "בבדיקה שלנו לא מצאנו בעיה בהתנהלות אוגדת יהודה ושומרון בפיקודו של גנץ, אלא ברמת החטיבה ובעיקר בדרג מקבלי ההחלטות. היו שם באותו הזמן גם אלוף הפיקוד, גם הרמטכ"ל וגם ראש הממשלה היה מעורב, כך שהם למעשה ניטרלו את גנץ. בסופו של דבר לא הייתה לנו מסקנה לגבי גנץ עצמו ואם היה משהו לא תקין היינו מעירים על כך".

http://news.walla.co.il/item/1789232



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
21876 הודעות
יום שבת ו' באייר תשע''ו    20:21   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. מי מפקד קורס הבכירים של יחידת מתאם הפעולות בשטחים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
https://rotter.net/forum/gil/23100.shtml

26.10.11

**


בראש אחד הקורסים החשובים ביותר בכל הקשור להכשרת קציני הצבא והמנהל האזרחי
בשטחי יהודה ושומרון – עומד איש שמאל מובהק, יועצם של ביילין ופרס.
עבד בקרן לשיתוף פעולה כלכלי (ECF ), שהוקמה ע"י יוסי ביילין ונערי פרס ושממומנת ע"י
האיחוד האירופי ומשרד החוץ האמריקאי.
כמו כן פעיל ומקורב לחונטת "אנשי הבטחון" שקשורים להסכם ז'נבה והמועצה לשלום וביטחון.

שמו – תא"ל (מיל) ברוך שפיגל שעושה מילואים כמפקד קורס הבכירים של בית
הספר לתיאום וקישור במפקדת מתאם פעולות הממשלה בשטחים.



..בתאריך ה-15/05/2011 יצא לדרך מחזור ה' של קורס בכירים של יחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים. הקורס יימשך כחודש ומתקיים בבית הספר לתיאום וקישור. מפקד הקורס הוא תת אלוף (במילואים) ברוך שפיגל, לשעבר סגן מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

הקורס מתרחש אחת לשנתיים ומיועד לקצינים בדרגת סגן אלוף ומעלה של היחידה, לקצינים בדרגות מקבילות בארגונים חיצוניים המשתפים פעולה עם היחידה,ולאזרחי היחידה.

בקורס הנוכחי משתתפים כ-24 צוערים, קצינים מהיחידה, מכוחות הביטחון, משמר הגבול, משרד החוץ ורשות המעברים.

הבכירים נחשפים בקורס לתכנים מרתקים בנושאים שונים הקשורים לביטחון לאומי כגון הגרעין האיראני, האסלאם, הזירה הפלסטינית, הזירה הבינלאומית והסכסוך הישראלי-פלסטיני. כלל ההרצאות מועברות על ידי דוקטורים ופרופסורים מומחים, גורמים בכירים בכוחות הביטחון, ונציגים בינלאומיים. כמו כן ניתנו הרצאות על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף איתן דנגוט, מתאם פעולות הממשלה בשטחים לשעבר,האלוף (במילואים) שלמה גזית, וראש המנהל האזרחי ביהודה ושומרון, תת אלוף מוטי אלמוז...


שימו לב שמבין כל מתאמי הפעולות בעבר, בחרו להביא דווקא את איש
השמאל הקיצוני – שלמה גזית. (סביר להניח שלשם איזון הפרופסורים
והנציגים הבינלאומיים שמרצים, מגיעים מ"פרופסורים לחוסן כלכלי", "הפורום
המשפטי למען א"י"..)


רקע על בית הספר וחשיבותו בעיצוב דרך הפעולה ואופן ההתנהגות
של נציגי המדינה וצה"ל באיזורי יהודה ושומרון.

...בית הספר מכשיר קצינים באזורי יהודה, שומרון ועזה. בית הספר מקיים הכשרות והשתלמויות מקצועיות לסגל, ובנוסף מטמיע את המרכיב האזרחי בקורסי המפקדים בצה"ל ומשמר הגבול.
תפקידי בית הספר כוללים ביצוע השלמה חילית לצוערים המיועדים לתפקידי קציני תיאום וקישור והכשרת חיילים לתפקידים ייעודיים במערך התיאום והקישור.
בית הספר מתמחה במתן קורסים והשתלמויות ללימוד השפה הערבית לקציני וחיילי מערך התאום, ומעביר השתלמויות רענון לסגלי יחידות הממשל הפיקודיות. בנוסף, מכשיר בית הספר לוחמים בצה"ל בשפה הערבית המדוברת בהקשר לתפקידם ומשימותיהם.
בית הספר אחראי גם על קורסי מש"קי התיאום והקישור, המכשיר את החיילים לקראת השתלבות ביחידה על ענפיה השונים. הקורס כולל העשרת ידע בדת האסלאם ומאפייני תרבות, למידת מרכיבי העימות הישראלי-פלסטיני, והכשרה לניהול שיחה בסיסית בערבית מדוברת. הקורס מעניק לחיילים יכולת להתמודד עם מצבים שונים בהם ייתקלו במהלך מילוי תפקידם ומחנך לקראת שירות עם הפנים לתושב הפלסטיני.
כמו כן, בית הספר אחראי לקורסי קציני תיאום וממשל, הכשרה מקצועית של הצוערים במערך תיאום פעולות הממשלה בשטחים...


קצת פרטים על ברוך שפיגל

... אבל לשפיגל יש גם נקודת תורפה שהימין מיהר לאתר: בשנים האחרונות הוא קשור, כיועץ, בפרויקטים של ECF, קרן לשיתוף פעולה כלכלי שמתמקדת בפרויקטים עם הפלשתינאים בשטחים, שעניינם חיזוק תהליך השלום. האיש המרכזי באי-סי-אף הוא יאיר הירשפלד, מהוגי תהליך אוסלו. קצינים בכירים במילואים הפועלים במסגרתה, כמו תא"ל שלמה ברום ואל"מ שאול אריאלי, מזוהים עם יוזמת ז'נווה. זה לא מקרי. בבניין אי-סי-אף, שבו עבד לפרקים שפיגל, יושב עמית מחקר של הקרן, יוסי ביילין. שפיגל מכחיש כל שיוך פוליטי, אבל עלו נגדו טענות גם על ניגודי אינטרסים - בגלל מעורבותו, כאיש עסקים, בחברות הסוחרות עם ירדן, בחברות שיש להן עניינים כלכליים בשטחים ואפילו בחברה המתמחה באספקת צילומי אוויר בשטחים...


הוא חתום על נייר עמדה יחד עם חונטת קציני שלום עכשיו והסכם ז'נבה



על נייר העמדה חתומים, בין השאר, האלופים במיל` שלמה גזית ואיל בן ראובן, תא`ל מיל` עמוס בן אברהם, ראשי המינהל האזרחי לשעבר תא`ל אילן פז ותא`ל דב צדקה; תת אלופים במיל` דוד אגמון ושלמה ברום, שהיה ראש חטיבת אסטרטגיה באמ`ן; תא`ל ברוך שפיגל, בעבר מתאם הפעולות; אל`מ מיל` שאול אריאלי, שהיה ראש מינהלת השלום ואל`מ מיל` יגאל שרון, בעבר מח`ט חברון, המפכ`ל לשעבר אסף חפץ, ניצב בדימוס אליק רון, מנכ`ל משרד החוץ לשעבר דוד קמחי וחגי אלון, שהיה יועץ שר הביטחון עמיר פרץ. את הקבוצה ריכז רן אדליסט, מהרדיו הישראלי-פלשתיני `כל השלום`.


ב- 2010 הוא השתתף יחד עם שני חבריו מחונטת קציני השמאל בפגישה חשאית עם
אנשי אובמה על מנת להכינם מול בנימין נתניהו.

והנה הוא ברשימת אנשי שמאל שרובם מקבלים שכר כסוכנים זרים – מקבל
תודות משאול אריאלי (מועמד מרץ לכנסת) בהקדמה לספר שהוציא.

כל מי שרצה להבין מדוע קציני המטה ביו"ש פועלים לטובת הפלסטינים
ועויינים את המתיישבים היהודים. מדוע קציני צה"ל חושבים רק
על הסרת מחסומים, שחרור מחבלים ומעמדו של אבו מאזן – הנה חלק
נכבד מההסבר.

דעה (משאלה)

האם ביבי (בנימין נתניהו) יטהר את צה"ל מהשמאלנים? האם יפטר את אהוד ברק?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe
חבר מתאריך 2.9.05
161902 הודעות
יום שבת ו' באייר תשע''ו    20:26   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. איבד אותי בפתיח.  
בתגובה להודעה מספר 0
 

"בכל מקום בו מעורב אינטרס אמריקני צצים אלופים בדימוס המשווקים את הסחורה כאילו מדובר באינטרס ישראלי. בינתיים, הממסד הביטחוני מאבד את אמון העם ומתבצר כאופוזיציה לממשלת הימין".
זה זבל טהור.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
21876 הודעות
יום שבת ו' באייר תשע''ו    20:31   14.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. חשיפה: צהל הוא זה - שמקדם - את הקמת המדינה הפלשטינית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
https://rotter.net/forum/gil/22648.shtml

פוסט מקורי - shaulc
4.9.11

***

צילום ממקור ראשון השבת.

בעוד שרי הליכוד מתווכחים ביניהם מהי הדרך הנכונה להתמודד עם
הפרת הסכמי אוסלו ע"י הערבים, והאם להחיל ריבונות על שטחי C או לא,
לצהל יש דעה נחרצת בעניין והוא מקדם את הקמת המדינה הפלשטינית במלוא
המרץ.

השקעת הקרן החד"שה, נשות מחסום וואטש בקצינים בכירים של צהל
משתלמת מאוד. מח"טים, אוגדונרים ואלוף פיקוד המרכז בעצמו מקדמים
את מצע השמאל הקיצוני ופועלים במלוא הקיטור להקים מדינת מחבלים
בלב ישראל.

השרים ליברמן ויעלון יכולים לצעוק עד מחר שלא אכפת להם שהרש"ע
(הרשות הערבית) תתמוטט, שטייניץ הכריז שיפסיק את העברות הכספים ושרים
אחרים מצדדים בהחלת הריבונות הישראלית על שטחי C.

אבל מי שקובע בשטח אלו קציני צהל ולדעתם טוב שתהיה מדינה ערבית נוספת
כדי שהם אלה שילחמו בטרור...



***

תגובה 17

https://rotter.net/forum/gil/22648.shtml#17

צריך לחזור ולדרוש מביבי לטהר את השמאלנים מצה''ל

וצעד ראשון - להחליף את ברק ולמנות במקומו את
בוגי יעלון כשר בטחון.
ציטוט מאת: lurker



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות