גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #23963 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 23963   
ilanka לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 25.4.02
92992 הודעות, 224 מדרגים, 352 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בסיון תשע''ז    16:49   10.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הניסוי שמגלה באילו תנאים נוכל לחיות בשקט עם הפלסטינים / פרופ' יורם יובל  

 

ב–70 השנים האחרונות נערך בישראל ניסוי טבעי ביחסי יהודים וערבים. תוצאותיו מדברות בעד עצמן

אחת מנקודות המחלוקת בסכסוך הישראלי־פלסטיני קשורה בשאלה הבאה: באילו תנאים יזנחו הפלסטינים, הנמצאים תחת שלטון ישראלי ישיר או עקיף, את דרך ההתנגדות האלימה — ויחיו איתנו בשלום, או לפחות בשקט? האם קיימים בכלל תנאים כאלה?

השאלה הזאת אינה רלוונטית לממשלה הנוכחית, שאין לה שמץ רצון או כוונה להגיע להסדר כלשהו עם הפלסטינים. אך גם זמנה של הממשלה הזאת ייגמר, ואילו אנו נישאר עם השאלה.
(...)
ניתן לדעתי לנבא כיום את התנהגות הפלסטינים בעקבות הסדר שייחתם עמם במידה סבירה של ודאות. זאת בזכות ניסוי טבעי שהתבצע כאן בישראל ב–70 השנים האחרונות, ושתוצאותיו מדברות בעד עצמן. הנה הניסוי — והנה התוצאות:

בשנת 1948 התגוררו בארץ ישראל המערבית כ–1,200,000 ערבים, רובם הגדול מוסלמים. בעקבות מלחמת העצמאות ("הנכבה" — האסון) ומלחמת ששת הימים ("הנכסה" — התבוסה) חלו שינויים אדירים בחייהם ובמעמדם של כל הערבים האלה וצאצאיהם.

ניתן לחלק את הערבים שגרים היום בין הים התיכון והירדן (כלומר, אלה שלא הפכו לפליטים באחת מארצות המזרח התיכון ולא היגרו למרחקים) לשלוש קבוצות: הערבים אזרחי ישראל; ערביי יהודה, שומרון ועזה; וערביי ירושלים המזרחית והכפרים שסביבה ("ערביי ירושלים המאוחדת"). שלוש הקבוצות האלה מהוות את קבוצות הניסוי. נתבונן בהן וביחסן למדינה היהודית.

הערבים אזרחי מדינת ישראל: לפי דעתי — שמשום מה מרגיזה יהודים וערבים כאחד — בין ההישגים הגדולים ביותר של מדינת ישראל ניתן למנות את ערבייה. הערבים "שלנו" הם מיעוט לאומי בעל מודעות פוליטית וזהות לאומית, ציבור משכיל ודובר עברית. זהו מיעוט הטרוגני בעל שיח פנימי תוסס, שרובו המוחץ מעוניין לחיות איתנו בשלום. כפי שהיטיב לתאר סייד קשוע, הסיוט הגדול ביותר של ערביי ישראל הוא שאנחנו נשחרר אותם משלטון היהודים, ונעביר אותם ואת הכפרים והערים שלהם לשליטת המדינה הפלסטינית שתקום ביהודה, שומרון ועזה (תוכנית סופר/ליברמן לחילופי שטחים ואוכלוסיות). הם מודעים לאפליה השיטתית ולהסתה נגדם מצד ממשלת ישראל הנוכחית, אבל שולטים בחוקי המשחק הדמוקרטי ומבינים היטב את ההבדלים התהומיים שבין ישראל לבין כל מדינה ערבית.
(...)
הערבים תושבי יהודה, שומרון ועזה: זו קבוצת הניסוי השנייה. בקצרה ובהכללה, הערבים האלה הם אויב. רבים מאוד מהם שונאים אותנו בלהט, ומיעוט הולך וגדל מביניהם אף מוכן להקריב את חייו לשם הסיכוי להרוג בנו. רובם אינם יודעים עברית, רובם אינם מכירים יהודים אלא כחיילים ומתנחלים, וכמעט כולם ניזונים מהסתה ארסית נגדנו בערוצי התקשורת וברשתות החברתיות. כמעט כולם עניים מרודים, חלקם חיים זה שלושה דורות במחנות פליטים, הם חסרי אונים מולנו וחסרי זכויות אצלנו, הם עומדים יום־יום במחסומים שלנו והם מלאי זעם. איני נכנס לשאלה אם היה ניתן לקיים כיבוש שהיה מביא לתוצאה אחרת. אני פשוט אומר שזה המצב היום, ודומה שהפעלת כוח נוסף לא תשנה אותו. הרי "ניצחנו" אותם שוב ושוב (שתי אינתיפאדות, חומת מגן, עופרת יצוקה, צוק איתן — ומה הלאה?). והנה, למרות כל הניצחונות שלנו, עדיין רבים מהם, רבים מאי פעם, בעזה, בחברון, וברחבי שטחי A ו–B, מוכנים להרוג ולהיהרג על מנת לסגור איתנו חשבון פתוח ומדמם. וזה מביא אותי לקבוצת הניסוי השלישית.

הערבים תושבי ירושלים "המאוחדת" והכפרים שסביבה: זו, לדעתי, הקבוצה המעניינת ביותר לצורך שאלת התנאים הדרושים לשלום ולשקט בין היהודים והפלסטינים. מצבם הכלכלי והאישי של ערביי ירושלים המאוחדת טוב בהרבה משל אחיהם שמאחורי חומת ההפרדה. הוא דומה לזה של אחיהם ערביי ישראל: הם חברי קופות החולים ומוגנים על ידי חוק ביטוח בריאות ממלכתי. הם מקבלים ביטוח לאומי, רבים מאוד מהם דוברים עברית, והם חופשיים לעבוד, ללמוד, ולנוע בישראל ובין היהודים כרצונם. נכון, רמת השירותים המוניציפליים והאזרחיים שערביי ירושלים השלמה מקבלים מן הרשויות — בתברואה, בחינוך או בפיתוח הסביבתי — נופלת מרמת השירותים שמקבלים שכניהם היהודים, אבל זה נכון גם לגבי רוב אחיהם ערביי ישראל.

זו לא הכלכלה

למי דומים, אם כן, ערביי ירושלים השלמה, שההבדל העיקרי ביניהם לבין ערביי ישראל אינו כלכלי אלא תרבותי ואזרחי? למי דומים הערבים שיש להם ביטוח לאומי ותעודת זהות כחולה, אך אין להם זכות הצבעה לכנסת ואין להם דרכון ישראלי? במרחק 200 מטר בקו אווירי מבית החולים הדסה הר הצופים נמצא הכפר עיסאוויה שסופח לישראל, והוא חלק מירושלים המאוחדת. נהג יהודי שייקלע בטעות לכפר הזה עלול לשלם על כך בחייו. ידידים שלי, ערבים ישראלים, אמרו לי שהם מפחדים להיכנס לכפר, מחשש שיחשבו אותם בטעות ליהודים.
(...)
עד כאן העובדות. עכשיו ההסברים והמסקנות. ההסבר הפשוט ביותר הוא זה: מה שמונע שנאה תהומית, רצח, והתקוממות עממית, מה שמאפשר חיים יחד, הוא מה שמבדיל בין ערביי ירושלים לערביי נצרת, ולא מה שמבדיל בין ערביי ירושלים לערביי חברון ועזה.

במילים אחרות, מה שמונע מלחמה ורצח, ומה שעושה שלום, הוא תחושת שייכות, שוויון ושיתוף, ולא שילוב של סוכריות כלכליות ויד קשה. לא קופת חולים ולא ביטוח לאומי, לא חומת מגן ולא צוק איתן, אלא שוויון אמיתי בפני החוק וייצוג הוגן בכנסת. כי זה לא הכסף, טמבל, וגם לא הכלכלה. זה "כי עוד נפשי דרור שואפת/ לא מכרתיה לעגל פז", ואפשר לשיר את זה גם בערבית.

יש הסברים נוספים ומתוחכמים להבדלים שבין הערבים של יפו, של ירושלים ושל עזה. מי שרוצה להמשיך ולהתעלם מן העובדות יוכל להתנחם בהן. אבל כדאי שהעושה כך יזכור כלל מדעי ישן, הידוע בשמו הציורי "התער של אוקאם" (Occam’s razor): ההסבר הפשוט ביותר לתופעה מסוימת הוא בדרך כלל ההסבר הנכון. ומי שלא יצליח לזהות במציאות המורכבת שבה אנחנו חיים כאן את התער של אוקאם עלול להידקר ממנו בקרוב באחת הסמטאות של העיר העתיקה.

משאלת לב שעבר זמנה

אז מה, בעצם, אני מציע? ערביי ירושלים השלמה מוכיחים שבלי שוויון לא יהיה שלום וגם לא שקט. לעומתם, ערביי ישראל מוכיחים ששלום ושקט ייתכנו כאשר יש שוויון, ולו גם חלקי. אבל שוויון לערביי יהודה, שומרון ועזה פירושו מדינה דו־לאומית, שבה היהודים יהפכו למיעוט בקרוב, ובזה אני לא רוצה. לכן, מאחר שהכיבוש — לשיטתי — הורס אותנו, אנחנו חייבים להפסיק עם הניסיונות שלנו לשלוט בערביי יהודה ושומרון במישרין או בעקיפין בלי לתת להם זכויות אזרח מלאות בישראל. זה פשוט לא עובד.
בניין לימודי יהדות באוניברסיטה העברית על רקע עיסאוויה
בניין לימודי יהדות באוניברסיטה העברית על רקע עיסאוויה. יהודי שייקלע בטעות לכפר הזה עלול לשלם על כך בחייואמיל סלמן

אז מה כן? זו השאלה העיקרית של 50 השנים האחרונות, ולדעתי כבר נכתב עליה הרבה יותר מדי. ד"ר מיכה גודמן בחן אותה ב"מלכוד 67", ואת מה שיש לי להוסיף לדיון המלומד ניתן לסיכום בכמה פסקאות.

השמועות על מותו של פתרון שתי המדינות הן משאלת לב של אלה שרוצים להמשיך "ללכת עם ולהרגיש בלי". אין ולא יהיה פתרון אחר. אנחנו צריכים להודות לאלוהים שיוזמת השלום הערבית קיימת ולקבל אותה. צריך לסגת מרוב שטחי יהודה ושומרון, לפנות ברגישות ובאהבה את 50,000 היהודים האידיאליסטים היושבים בהתנחלויות המבודדות, לספח לישראל את "הגושים", לעשות חילופי שטחים בדרום יהודה ובמערב הנגב ולהבין בצער שירושלים המאוחדת היא משאלת לב שעבר זמנה.

בירושלים — מה שיהודי יישאר ישראל, ומה שערבי יהיה פלסטין. המשטרה והצבא יישארו שלנו, וגדר ההפרדה תישאר במקומה, לפחות בשנים הראשונות, כגבול נושם שהמעבר בו מותנה בבדיקה ביטחונית שלנו. רוב מדינות ערב וכמעט כל מדינות העולם יתמכו בהסדר כזה.

ומה עם פלסטין? בשתי מילים: לא משהו. לדעתי אין ברירה אלא לתת לערביי יהודה, שומרון ועזה לשבור את הראש בינם לבין עצמם ולהנמיך ציפיות בקשר לתוצאה. מבט חטוף אל מה שקורה במזרח התיכון מביא למסקנות עגומות בקשר ליכולתם של ערבים בכלל, ופלסטינים בפרט, לשלוט בעצמם בשלטון דמוקרטי ולא־אלים. אחמד טיבי ואיימן עודה הם ישראלים הרבה יותר ממה שהם מוכנים להודות, אולי גם בינם לבין עצמם.

לכן נגזר על המדינה הפלסטינית שתהיה "מדינה מינוס" — בלי צבא אמיתי, בלי נשק כבד ובלי שליטה על המרחב האווירי ומעברי הגבול שלה. כל אלה יישארו בידינו, ועדיין כדאי שלא נשלה את עצמנו. הניסיון עם שלטון חמאס בעזה ושלטון הרשות ברמאללה רומז שפלסטין תהיה בסבירות גבוהה מדינת עולם שלישי למהדרין — מדינה כושלת עם שחיתות שלטונית פרועה, הוצאות להורג, הסתה ארסית, מיליציות יריבות וחמושות, או שלטון מרכזי אלים וחסר מעצורים. נצטרך להתמודד עם כל זה. זה לא נעים ולא נחמד, אבל זה קטן עלינו.
(...)
למאמר המלא, במקור: http://www.haaretz.co.il/magazine/the-edge/.premium-1.4157946



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  תחת שלטון ישראלי תודה רבה 10.06.17 21:09 1
  הדרך היחידה היא התורה! MAGEN DAVID 11.06.17 00:52 2
  זה פרופסור? אלעדי 11.06.17 12:21 3
     הנכד של פרופ' ישעיהו ליבוביץ {'יודונאצים'}. ש-עצמון 11.06.17 13:18 4
  מאמר זה מסביר מדוע תואר בכלכלה לא בהכרח עושה אותך עשיר. מהרהרת 12.06.17 07:46 5
     מה לעשות , ויש כוחות רעים, שבאקדמיה הס מלהזכירם , סתם רצון להשמידנו ? אין דבר כזה ! מרשמלוי 28.06.17 20:02 9
  ''הניסוי'' דווקא מוכיח שרק שליטה ביטחונית מלאה מפחיתה מאוד את הטרור בישראל וברש''פ אקטואלי 12.06.17 08:57 6
  איך לא חשבנו על זה אתה גאון yacovr 17.06.17 23:35 7
  משאלות לב, לא מציאותי בכלל. מטרת הערבים הוא חיסול מדינת ישראל. Skymaster 19.06.17 06:59 8
     הוא יודע זאת כמוך! ולהשגת המטרה הוא מטשטש אותנו כדי שנראה מציאות דמיונית! יותם 29.06.17 05:06 11
  מפאת חשיבות העניין אגיב למרות מנהגי שלא להגיב לכתבות שהובאו בשבת.. כח המלך 28.06.17 21:25 10
     לחתימתך ''אחיך'' זה לא מי שבערמומיותו מסייע ללוחמה הפסיכולוגית של משמידיך. יותם 29.06.17 05:09 12
  מאמר יפה, רהוט וראוי Dalev 06.07.17 18:30 13
  אם הדבר הזה פרופסור חייא 07.07.17 14:48 14

     
תודה רבה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.09
47191 הודעות, 294 מדרגים, 571 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בסיון תשע''ז    21:09   10.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. תחת שלטון ישראלי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


עצמאות... בואו


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
MAGEN DAVID לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.5.17
1025 הודעות, 9 מדרגים, 18 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז בסיון תשע''ז    00:52   11.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. הדרך היחידה היא התורה!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלעדי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.2.15
8663 הודעות, 101 מדרגים, 195 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז בסיון תשע''ז    12:21   11.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. זה פרופסור?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ש-עצמון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.4.16
33079 הודעות, 165 מדרגים, 300 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז בסיון תשע''ז    13:18   11.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. הנכד של פרופ' ישעיהו ליבוביץ {'יודונאצים'}.  
בתגובה להודעה מספר 3
 

ולא הייתי נותן להם קרדיט מי יודע מה על התבונה.
יובל טועה בדבר אחד-נכון שחלק מערביי הקו הירוק נקלטו בחברה אבל אם וכאשר תקרה ההזדמנות לה מייחלים מרביתם יתנערו מאיתנו.חלקם הגדול יילחם בנו.
זה חזק מהם.


"חיינו הממהרים וחיינו העוברים לאט. דרך שתי נקודות עובר רק קו ישר אחד".{י.עמיחי}


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מהרהרת לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.11.16
4030 הודעות, 59 מדרגים, 117 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ח בסיון תשע''ז    07:46   12.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. מאמר זה מסביר מדוע תואר בכלכלה לא בהכרח עושה אותך עשיר.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
על פניו זה ניתוח אינטלקטואלי שמשלב עובדות עם הגיון והנטיה הטבעית היא לומר שהכותב צודק.
יש רק בעיה אחת: במציאות פועלים כוחות אחרים שהוא אינו מונה אותם: למשל אינטרסים של גורמים אחרים, למשל זדון וחזון ערבי / מוסלמי להשמדת ישראל בכל מחיר, למשל מקריות לא צפויה, וכ'. אסון אוסלו נבנה על אותו בסיס אינטלקטואלי ועל אותה אמונה שהסביר והרצון הטוב מצד הערבים ינצחו.
המשפט אולי הנאיבי ביותר בכל המאמר של יובל הוא: אחמד טיבי ואיימן עודה הם ישראלים הרבה יותר ממה שהם מוכנים להודות, אולי גם בינם לבין עצמם.כשלעצמו המשפט אולי נכון, אבל המסקנה מכך שב"ישראליותם" הם מזדהים עם המדינה היהודית ומעוניינים בקיומה מבטאת נאיביות מופלגת. הם אולי מכירים שמדינת ישראל היא "משהו טוב", אבל הם רוצים לרשת אותה ולשלוט בה ולא להיות אסירי תודה ליהודים שמאפשרים להם חיים טובים יותר מאשר במדינות ערב.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרשמלוי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.2.12
5362 הודעות, 44 מדרגים, 88 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בתמוז תשע''ז    20:02   28.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. מה לעשות , ויש כוחות רעים, שבאקדמיה הס מלהזכירם , סתם רצון להשמידנו ? אין דבר כזה !  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
אני תמיד נפעם , מהיכולת של הפרופסורים האלה להתעלם לגמרי מהמציאות העצובה ,
אירן מכריזה בפה מלא על רצונה להכחידנו ,
חמס ,דעא"ש, חיזבללה ,וכל אגפיהם, חולמים על היום שיתאפשר להם לפרוע בנו, עוד לפני שהחיל המאבק על הקמת המדינה , פרעו בנו בחברון ובמקומות רבים , עוד לפני ששת הימים קמו ארגוני הפדאיון , ותנועת אל -פתח של ערפאת, ובמה הם כל כך שונים מערביי ישראל לגבי החלום לממש את מאוויהם,? אין שום שוני , פשוט כאן אצלינו הם אינם מסוגלים , אז הם יושבים בשקט.
אבל שם באקדמיה, אין כלל את נתוני המציאות האלה, פשוט אין , נמחקו לגמרי...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אקטואלי
חבר מתאריך 2.4.12
35208 הודעות
יום שני י''ח בסיון תשע''ז    08:57   12.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. ''הניסוי'' דווקא מוכיח שרק שליטה ביטחונית מלאה מפחיתה מאוד את הטרור בישראל וברש''פ  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אם כי נכון שגם שיפור מצב כלכלי מפחית את המוטיבציה לטרור, אך לא מונע טרור של קיצונים


אלה החלטות/דילים לגיטימי שראש ממשלה יעשה בלי לשתף את הקבינט?ואת מע' הביטחון?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yacovr
גולש אורח
יום שבת כ''ג בסיון תשע''ז    23:35   17.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. איך לא חשבנו על זה אתה גאון  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אתה אדם מבוזבז חבל יכולת לפתור בעיה שקיימת למעלה ממאה שנים. אני מציע שתעשה משהו אולי עדיין לא מאוחר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Skymaster לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.3.17
11056 הודעות, 129 מדרגים, 253 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ה בסיון תשע''ז    06:59   19.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. משאלות לב, לא מציאותי בכלל. מטרת הערבים הוא חיסול מדינת ישראל.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יותם
גולש אורח
יום חמישי ה' בתמוז תשע''ז    05:06   29.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. הוא יודע זאת כמוך! ולהשגת המטרה הוא מטשטש אותנו כדי שנראה מציאות דמיונית!  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כח המלך לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
1661 הודעות, 32 מדרגים, 64 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בתמוז תשע''ז    21:25   28.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. מפאת חשיבות העניין אגיב למרות מנהגי שלא להגיב לכתבות שהובאו בשבת..  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הבחור עם התער בכתבה (הוא לא מתבייש לאיים עלינו בעקיפין בהקשר הזה) מפספס את הפיל שעומד למות מחוסר יחס בחדר.

הדבר היחיד שגורם לעת עתה לשקט ושלווה יחסיים הוא: חוסר תקווה מצד הערבים שסביבנו!
לערבים ביש"ע מפמפמים כבר חמישים שנה כמעט שאוטוטו מוותרים להם על נתחים ניכרים מאדמת ארץ ישראל היל"ת.
הערבים הירושלמים לא תיארו לעצמם עד לפני חמש עשרה / עשרים שנה שמישהו ידבר על חלוקת ירושלים אפילו בצחוק והנה מאז הם "מתקוממים".
וערביי ישראל לא שמעו על תוכניות להפרידם לחלוטין מלבד כמה סיסמאות בחירות של ליברמן ורק לעיתים רחוקות מתפרצת שנאתם..

כמובן שבד בבד עם הבהרות ברורות שמגובות בהמון מעשים בשטח בנוגע להישארותנו בכל חלקי ארץ ישראל צריך לעודד הגירה של כל אוכלוסיי'ה ערבית לארצות נעימות והגיוניות יותר עבורם כבירת דעא"ש (בלגי'ה) מפתחת הטרור הסמוי (צרפת) ודומותיהן!

לאחר תנועת מלקחיים רצינית כזו (שכבר מזמן היו צריכים להגות ולבצע אותה), גם אלו שהיו נשארים כאן היו נזהרים בכפליים.

ובקיצור הפתרון היחיד = משיח בן דוד ועד לרגע הזה שיגיע מיד לעשות הרבה יותר מלדבר!

תמשיך לעניין את כולם אך בבקשה אם אפשר לא בשבת.
תודה והצלחה רבה!


"קודם ציווי 'הוכח תוכיח את עמיתך' נאמר - 'לא תשנא את אחיך בלבבך' כי זהו תנאי המוקדם לתוכחה"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יותם
גולש אורח
יום חמישי ה' בתמוז תשע''ז    05:09   29.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. לחתימתך ''אחיך'' זה לא מי שבערמומיותו מסייע ללוחמה הפסיכולוגית של משמידיך.  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Dalev לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.12.08
8163 הודעות, 37 מדרגים, 41 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ב בתמוז תשע''ז    18:30   06.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. מאמר יפה, רהוט וראוי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אלא שהמנהיגות לא מספקת את הסחורה.
אם אני פוליטיקאי פלסטיני, אני מתחיל בקמפיין "מדינה אחת ל-2 עמים" וקורא לוותר על הזכויות הלאומיות של הפלסטינים ולהתרכז רק בזכויות פוליטיות-אזרחיות של עם הנמצא בכיבוש.
לבוא ולבקש מישראל להחיל את הריבונות על יהודה ושומרון ולבקש מהעולם, בשמו של העם הפלסטיני, להכיר בסיפוח השטחים ע"י ישראל.
בשלב הראשון להסתפק במעמד תושב כמו ערביי מזרח ירושלים. זה יספיק כדי לגרום לישראל לברוח חד צדדית מהשטחים.
הכלכלה הישראלית לא תעמוד בעוד מיליון וחצי ערבים לפחות, שיתחילו לקבל ביטוח לאומי, שיצרכו שירותי בריאות בקופות החולים ובתי החולים בקו הירוק וכן האוכלוסייה היהודית לא תסבול נוכחות הולכת וגדלה של ערבים בכל מקום ואתר במדינה.
נראה את הימין מספח ובולע מיליון וחצי ערבים נוספים ובעיקר בוא נראה את ישראל לא מעניקה לפלסטינים זכויות כאלו אחרי הסיפוח והופכת רשמית לדרום אפריקה של המאה העשרים ואחת.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חייא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.4.17
2352 הודעות, 74 מדרגים, 146 נקודות.  ראה משוב
יום ששי י''ג בתמוז תשע''ז    14:48   07.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. אם הדבר הזה פרופסור  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אז איבדתי כל כבוד שהיה לי לתואר הזה...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות