גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24187 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24187   
eilatnews
חבר מתאריך 23.12.12
383 הודעות
יום שני י''ט בתשרי תשע''ח    10:45   09.10.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

האם צה״ל משתף פעולה עם השמאל הקיצוני?  

 
  
בחודש מרץ השנה פורסם כי ״"שוברים שתיקה" העבירו למדינה עדויות על פשעי חיילים. הפרקליטות הגיעה למתווה מוסכם עם הארגון, שבמסגרתו נמסרו למדינה חומרים הנוגעים לטענות על מעשים פליליים שביצעו חיילים ב"צוק איתן". המטרה: לגרום למצ"ח לחקור את המקרים.

בעקבות מקרה אלאור אזריה איבדנו רבים מאזרחי המדינה ואנכי את האמונה. אמונה בשר הביטחון לשעבר בוגי יעלון. אמונה בשר הביטחון הנוכחי אביגדור ליברמן. אמונה בחלק ממפקדי צבא הגנה לישראל, מראש המטה הכללי בעצמו, עד למספר מפקדים בחטיבת כפיר, שנכשלו בניהול זירת הפיגוע בחברון, והם אחראים באופן אישי על כך שאלאור אזריה יושב היום אחרי סורג ובריח באשמה של הריגת מחבל.

לאחר שקראתי בעיון רב את הכתבה של אייל לוי במוסף סוכות של עיתון מעריב, על ראיון עם מפקדי הגדודים של חטיבת כפיר, האמון שלי פוחת עוד יותר, והחשש שלי מחוסר יכולת של הצבא להתמודד מול אויבים במספר חזיתות בזמן מלחמה, רק עולה .

לאור האמור לעיל', כתבתו של אייל לוי לא יצאה לאור ללא אישורם של דובר צה״ל והצנזורה הצבאית. ניתן להעריך כי הדברים של חלק מהמג״דים, משקפים את רוח ראש המטה הכללי ואת מפקדיו הבכירים. יתכן גם שזו דעתם של בכירי הנהגת המדינה, על דעתו של הבכיר בניהם.

כזכור, סרטונים שצילמו אנשי ארגון השמאל הקיצוני ״בצלם״ הם שהכניסו חייל צה״ל לכלא על הריגת מחבל והדליקו מאבק פנימי בתוך עם ישראל. מאבק שלא נרגע עד ימים אלו. היה מי שהיה שמנסה לייפות את הדברים ולהראות עד כמה צבא הגנה לישראל הוא צבא מוסרי אך מתברר שהצבא לא רק שמסתמך על הסרטים, הוא גם משתף פעולה עם אותם ארגוני שמאל קיצוני ואף פועל על פי מה שהם אומרים.

ואת זה אומר מפקד בכיר בצה״ל, סגן אלוף זיגדון, מפקד גדוד שמשון, גדודו של אלאור אזריה: ״הצבא התבגר בתחום התקשורת. הוא מתעד בכדי להציג את הדברים מנקודת מבטו. ארגונים כמו תעאיוש הם לא כאלה שאנחנו ממהרים לבעוט בהם. לא אומר שמחבקים, אבל יודעים להקשיב למה שהם אומרים, כי זה משהו שמכוון אותך״.

בואו נעצור רגע! אתם הבנתם את מה אמר המג"ד?

בתחילה הוא אמר שצה״ל מתעד ומצד שני טען שצה״ל מקשיב ומתכוון על פי מה שארגוני שמאל קיצוני אומרים. אני כבר לא יודע מה יותר חמור. זה שאתה מודה שאתה לא מסוגל לתעד את עצמך ואתה מסתמך על תיעוד של ארגוני שמאל קיצוני, או עצם שיתוף הפעולה של צה״ל עם ארגוני שמאל קיצוני שכל מטרתם היא פגיעה במדינת ישראל ובצבא הגנה לישראל.

בשנת 2000 עדכן המטה הכללי של צה״ל את הקוד האתי של צה"ל בשם ״רוח צה״ל״. בין הערכים הקבועים בקוד ניתן למצוא ערכים מאוד חשובים בהם: דבקות במשימה וחתירה לניצחון – החייל יילחם ויפעל באומץ לב נוכח כל הסכנות והמכשולים שבפניו, וידבק במשימתו בנחישות ובתבונה, עד כדי חירוף הנפש.
כנראה שסא״ל כהן קצת שכח אותם. שימו לב לדבריו: ״אני יודע שבתקופת החגים יש עליה במוטיבציה לעשות פיגועים, ואם אני אכנס לאיזה מרחב ואעשה בו סריקות שהן לא לצורך, זה יכול להיות טריגר להסלמה ואני רוצה לייצר יציבות״.

יציבות הוא אמר. הוא התכוון לשקט, להכלה, לטמון את בראש בחול. לא לראות ולא לשמוע ואם לא ניכנס להפריע להם. לאלו שמתכננים פיגועים ואוגרים נשק. אם לא נפריע להם אז יהיה לנו שקט והם לא יבצעו פיגועים.

זו בדיוק אותה מדינות הכלה של ראש הממשלה, שקט יענה בשקט. כל עוד החמאס לא יורה עלינו, ניתן לו שקט. ניתן לו להתאמן ולהתחמש ולהמשיך כל הזמן לאיים. אם ירו עלינו, אז נגיב, נשמיד ונהרוס. אותו הדבר קורה בלבנון מול החיזבאללה .שני ארגוני טרור אלו התעצמו פי כמה, רק משום שראשי הממשלות הקודמים וזה הנוכחי, לא סיימו את משימתם כהלכה ואפשרו למצב הזה להתקיים.

אותו דבר עושה המג״ד כהן. בכדי שלא יהיו בעיות, בכדי שיהיה שקט, לא פועלים בכל הגזרות .לדעתי זה דבר לא בריא ולא נכון לעשות. רבים ממפקדי הצבא בעבר לא היו נותנים יד לדבר כזה. דברים אלו הם בניגוד מוחלט לערכים של דבקות במשימה וחתירה לניצחון, עד כדי חירוף נפש .
חשש נוסף מהתלקחות השטח ודרך מחשבתו של סא״ל כהן, ובמיוחד היחס שלו כלפי נשים מחבלות, מופיע בדבריו אלו:
״באחד האירועים בצומת הגוש, הגיע מחבלת וחייל השתלט עליה. אתה יודע מה המשמעות של ירי על אישה? זה עובר בכל הרשתות הפלשתיניות, השטח יכול להתלקח בשניות״. אני פשוט קורא שוב ושוב את המילים הללו ומסרב להאמין שאלו נאמרים על ידי מפקד בכיר שצה״ל שאחראי לחיי פקודיו ואזרחי המדינה, המתגוררים באזור שהוא פועל .

הוא חושש מהתלקחות השטח ולכן נותן הוראות לחייליו, או לפחות כך מצפה מהם, שהם ישתלטו על מחבלת אישה בידיהם או אני לא יודע באיזה דרך, מחבלת שיכולה לשאת על גופה מטען חבלה, שלא ירו בה ויחסלו אותה, רק משום הפחד שהשטח יתקלח.

עד לאן הגענו?

״אין מרכיבים זרים בשיקול הדעת״, מוסיף סא״ל מלכה. ״החייל יודע מהן ההוראות, כי המפקדים הגדירו בתדריך לפני כן מהן הסכנות ואיך צריך לפעול. הוא יודע שאם זו נערה בת 14 עם סכין, המצב המבצעי הרצוי הוא שבסוף היא תהיה כפותה והסכין יהיה מונח לידה. ואם זה מחבל בן 18 שרץ עם סכין, אז המצב הרצוי הוא נטרול בירי״.

שימו לב טוב לדברים .בדבריו אלו הוא לא מייצר הרתעה .להיפך .הוא מעודד שעוד ועוד נשים מחבלות יצאו לבצע פיגועים ולנסות לרצוח חיילים ואזרחים בעוד שהן יודעות שהן עוד יצאו מהפיגוע בחיים. ושימו לב לדבריו לגבי מחבל גבר, ״נטרול בירי״. למעשה בדבריו הבאים אנו מבינים בדיוק את המושג ההזוי שהומצא בשנים האחרונות, נטרול בירי/מחבל מנוטרל .
אם חשבתם שמתכוונים לחיסולו/ להריגתו של המחבל, אז יש לכם טעות .

עוד מדבריו של סא״ל כהן: ״אחד הדברים הראשונים שצריך לעשות ברגע שנטרלנו מחבל זה לבודד את היורה וכמה שיותר מהר לפנות אותו לטיפול רפואי״.

לא להאמין .לפנות מחבל לקבלת טיפול רפואי .מה עובר על צבא הגנה לישראל? במשפט זה ניתן להבין במדויק מה הכוונה במילה נטרול. זה ברור לא הריגה/חיסול .זה יותר לכיוון של תפיסה/ פציעה של המחבל היורה במטרה לרצוח אזרחים/חיילים, בכדי שאחר כך מייד ירוצו בכדי להעניק למחבל טיפול רפואי בכדי להציל את חייו. דינו של כל מחבל שמגיע עם סכין או נשק חם לבצע פיגוע, באם הוא גבר ובאם הוא אישה, בכל גיל, צריך להיות אחד: מוות.

ראש המטה הכללי לשעבר רא״ל רפאל איתן ז״ל בטח היה מתהפך בקברו לו היה שומע דברים אלו של מפקדי צה"ל.
ועל כך, אמר רפאל איתן :"אם יש מודיעין טוב, הולכים בחוליות בשקט בלילה לכל מקום והורגים אותם במיטות" (בראיון אצל דן מרגלית כאשר נשאל מה לעשות למחבלים)/ בתקופת רפול מחבלים לא היו נשארים בחיים בהיתקלות עם כוחות צה״ל. הם היו מחוסלים. לא מנוטרלים. בכדי שלא ירוצו לטפל בהם.

שוב תורם כאן סא״ל כהן את ההיפך הגמור מהרתעה .יש סיכוי שהמחבל היורה יישאר בחיים, יטופל בבתי החולים הישראלים, יכנס לכלא, הוא ומשפחתו ייהנו ממימון כספי נכבד, ועוד ישנה אפשרות שיצא לחופשי באחת העסקאות הבאות

אבסורד נוסף זה גם הניסיון להסביר מדוע ״אפקט אלאור אזריה״ אותו אנו מכירים, בו חיילים מפחדים לפתוח באש, או מפחדים לחסל מחבלים, רק בגלל הפחד שהם ישפטו וישלחו לכלא, אינו קיים. ״אני אומר לך בראייה גדודית, ובטח גם חבריי המג״דים מרגישים ככה, שאין חייל שחודש לבצע ירי״, מבטיח סא״ל זיגדון. ״הוכחנו את זה מספרית לפי חקירות מצ״ח. לא נפתחו חקירות מאז״. אז אני רוצה להזכיר לסא״ל זיגדון כמה אירועים שבהם מצ"ח פתחה בחקירה, לאחר הפיגוע בחברון :ב- 20.10.16 ביצעו לוחמי גדוד 50 של הנח״ל בחברון מעצר מבוקש החשוד בפעילות טרור. במהלך המעצר אזקו הלוחמים את המחבל, אלא שהוא הצליח להשתחרר מהאזיקון והכה באגרוף בפניו של מפקד הפלוגה. שישה לוחמים השתלטו מחדש על המבוקש ותועדו בסרטון כשהם, לכאורה, מכים אותו. המחבל נפגע באורח קל בלבד.

שימו לב. מחבל חיי, גם עם הוא לכאורה מנוטרל וכפות, יכול להוות איום ועדיין להצליח לפגוע .והחיילים עוד הגנו על חיי מפקדם בידיהם ולא חיסלו את המחבל במקום, ועל כך נעצרו. החיילים הורשעו בעברית חריגה מסמכות בגין הפעלת כוח מעבר לנדרש והם נשלחו ל 42 ימי מאסר בפועל.

והיו מקרים בהן בכלל לא נפתחה חקירת מצ״ח. סא״ל אורי לוי, מג״ד גדוד נצח יהודה לשעבר, חטיבת כפיר, בראיון לכבוד סיום תפקיד למקור ראשון :"באירוע ירי אחר זכה אחד מחייליו של לוי דווקא בחקירת מצ"ח. זה קרה באוגוסט, סמוך לעפרה, כשפלסטיני לא חמוש רץ לעבר פילבוקס – עמדה מאוישת בחיילי הגדוד. החיילים שסברו באופן הגיוני כי הוא בא לפגע, ירו לעברו והרגו אותו. יש תחושה של ציד מכשפות? מחפשים את מי שיורה?

מאחר והכתבה ארוכה, אפשר לקרוא את ההמשך בקישור

http://www.israel-news.co.il/archives/13328

תמונות שמדגישות את כוונת הכותב, מתוך הכתבה שפורסמה במעריב



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  עלה אתמול אלברט 09.10.17 10:48 1
     אם היית קורא את הכתבה היית רואה שזאת ממש לא אותה כתבה בכלל eilatnews 09.10.17 10:53 4
  כן צופה מהצד 09.10.17 10:51 2
  עצוב, מגיעה לנו הנהגה טובה יותר נוזו 09.10.17 10:51 3
  אשכול הגועל היומי. מתפלל יום יום לאלוהים שלא נצטרך לצאת למבצע/מלחמה תחת הנהגת גדי הכושל. Manga31 09.10.17 10:56 5
  צה''ל נאכל מבפנים itai 09.10.17 10:56 6
  צהל במצב עגום דודידו 09.10.17 11:01 7

     
אלברט
חבר מתאריך 29.11.14
9068 הודעות
יום שני י''ט בתשרי תשע''ח    10:48   09.10.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. עלה אתמול  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
https://rotter.net/forum/scoops1/430590.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
eilatnews
חבר מתאריך 23.12.12
383 הודעות
יום שני י''ט בתשרי תשע''ח    10:53   09.10.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. אם היית קורא את הכתבה היית רואה שזאת ממש לא אותה כתבה בכלל  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צופה מהצד
חבר מתאריך 15.3.08
104467 הודעות
יום שני י''ט בתשרי תשע''ח    10:51   09.10.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. כן  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נוזו
חבר מתאריך 6.2.17
933 הודעות
יום שני י''ט בתשרי תשע''ח    10:51   09.10.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. עצוב, מגיעה לנו הנהגה טובה יותר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לפעמים מרגיש כי אנחנו פועלים מכח האינרציה ללא ממשלה או צבא והכל קורה מעצמו
מקווה שנתעורר בשביל הילדים שלנו שיזכו לחיות במקום טוב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Manga31
חבר מתאריך 8.11.16
2946 הודעות
יום שני י''ט בתשרי תשע''ח    10:56   09.10.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. אשכול הגועל היומי. מתפלל יום יום לאלוהים שלא נצטרך לצאת למבצע/מלחמה תחת הנהגת גדי הכושל.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


גדי הכושל לא הרמטכ"ל שלי. היקום יבוא בחשבון עם המושחתים שסרחו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
itai
חבר מתאריך 16.5.13
14076 הודעות
יום שני י''ט בתשרי תשע''ח    10:56   09.10.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. צה''ל נאכל מבפנים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דודידו
חבר מתאריך 12.9.17
7803 הודעות
יום שני י''ט בתשרי תשע''ח    11:01   09.10.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. צהל במצב עגום  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות