גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24444 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24444
עכשיו אפשר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.10.17
4014 הודעות, 40 מדרגים, 80 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז בשבט תשע''ח    17:36   01.02.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

:שנה מלאה להחלטת הממשלה על בצוע התוכנית לפיתוח הכלכלי של הצפון.  

 
  

היעדים: תעסוקה איכותית, העלאת פריון העבודה, עידוד מחקר ופיתוח.

שמים את הגליל במרכז, אומר אופיר שיק, מנכ''ל ארגון 'לב בגליל' לקראת יום הגליל השני שיתקיים בקרוב בכנסת, וחושף שורת השקעות משנות מצב בעשרות מיליוני שקלים.

התכנית לפיתוח הכלכלי של מחוז צפון התקבלה בממשלה כהחלטה מס' 2262 בדיוק לפני שנה. בהקדמה להחלטה נכתב: ''מחליטים לאור החשיבות שממשלת ישראל רואה בפיתוח כלכלי-אסטרטגי של אזור הצפון בתחומי ליבה ופיתוח מנועי צמיחה, לפעול כמפורט בהחלטה זאת ולהפעיל תכנית רב-שנתית לפיתוח מחוז הצפון''.
כתבנו מציין כי ההחלטה כוללת כ-100 פרויקטים ותוכניות לשנים 2017-2021 בהיקף של כ-19.3 מיליארד שקלים ובאחריותם של כ-25 משרדים וגורמים ממשלתיים. מתוכם, 2.8 מיליארד שקלים מתוקצבים עבור תכניות ופרויקטים (ללא תחבורה) לשנים 2017-2018 במזומן או בהרשאה לחיוב. סביר להניח כי היקף זה יגדל במהלך השנה, בהתאם להבשלה של פרויקטים. אין ספק כי בכוחה של החלטה חשובה זו, להניע שינוי משמעותי במגמות המאפיינות את האזור, אך שינוי זה תלוי כמובן ביישום ההחלטה.
על פי התוכנית הלאומית בחן ארגון 'לב בגליל', בראשות אופיר שיק את הסעיפים האופרטיביים כמו השקעות בפיתוח הכלכלי.
''במטרה להביא לפיתוח כלכלי של מחוז הצפון על ידי עידוד תעסוקה איכותית, העלאת פריון העבודה, עידוד פעילות מחקר ופיתוח, עידוד השקעות ופיתוח התיירות בצפון, תתבצע השקעה במחוז צפון לפי תוכנית מובנת , אומר שיק וממשיך: משיכת תעשייה עתירת ידע ויצירת מקומות תעסוקה במחוז צפון לשם עידוד מעבר חברות, בדגש על התעשייה עתירת הידע, למחוז הצפון, על המשרדים המופקדים, לבחון את החסמים המקשים כיום על משיכת חברות מהתעשייה עתירת הידע לצפון, בדגש על רשויות מקומיות ואזורי תעשייה במחוז הצפון והתעשייה, לטובת משיכת חברות למחוז הצפון באמצעות סיוע במענקים לחברות שיעמדו בקריטריונים של התכנית. לשם כך יקצה משרד הכלכלה והתעשייה 90 מיליון ש''ח בשנה זו מהתקציב המיועד להוראת מנכ''ל, ו- 40 מיליון ש''ח נוספים לשנת 2018''.
עוד מדגיש שיק כי לשם יצירת מקומות תעסוקה נוספים במחוז הצפון תינתן עדיפות לעסקים הפועלים במחוז הצפון בשנים 2017-2018. שיק מתמקד לא רק ביצירת מקומות עבודה, אלא במקומות עבודה שההכנסה בהן תהייה מעל לממוצע במשק. ''המטרה היא יצירת מקומות תעסוקה איכותיים בענפים המתאפיינים בשכר הגבוה מהשכר הממוצע במשק ברשויות מקומיות ובאזורי תעשייה במחוז הצפון, המסווגים לאשכולות פריפריאליים 1-4 כהגדרת הלמ''ס, אשר יעסיקו מספר משמעותי של עובדים''. אומר שיק ומדגיש גם את נושא הגדלת פריון העבודה במחוז צפון. קידום תעשייה תחרותית ומתקדמת במחוז צפון. עידוד ייצור מתקדם וחדשנות תעשייתית – במטרה לסייע בקידום חדשנות בתעשייה הישראלית ולהבטיח כושר תחרותיות בר קיימא של התעשייה הישראלית. ''מטרת הסיוע כאמור היא לקדם הטמעה של ייצור מתקדם בתעשייה בישראל, בסיוע גוף או גופי ידע ומוקדי קשר בין התעשייה היצרנית לבין מרכזי הידע הרלוונטיים (מכוני מחקר, אקדמיה, חברות עסקיות ועוד) וכן לקדם פיתוח של מיומנויות וכישורים בתעשייה היצרנית. במסגרת זאת תיבחן התועלת וההתאמה שבקיום מכון לייצור מתקדם לקידום מרכזי של מטרות הסיוע האמורות, לצד חלופות אחרות'', אומר שיק.
מקור: אני



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות