גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24681 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24681
סימרון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
5937 הודעות, 65 מדרגים, 112 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ג באייר תשע''ח    21:19   08.05.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

''אם נתניהו הזהיר אומר שעדיף לסיים את הסיפור עכשיו, כנראה שאין ברירה''  

 
  
ראש דסק הערבים של חדשות עשר, צביקה יחזקאלי, התייחס למתיחות מול איראן ולאפשרות למלחמה: "הם לא טיפשים". על הסכם הגרעין: "לא ישברו את הכלים"


שיחה עם איילה חסון ברדיו 103FM אמר הבוקר (שלישי) ראש הדסק לענייני ערבים בחדשות עשר, צביקה יחזקאלי, כי "האיראנים רצו לבצע פיגוע טילים ללא חתימה איראנית ברורה. לישראל ישנה עליונות פסיכולוגית שהיא מפעילה כשהיא חושפת את כוחה של איראן ומבהירה שהיא רואה את כל צעדיה. איני חושש ממלחמה עם איראן. האיראנים חוששים להמשך השלטון שלהם והמהפכה שמתקיימת במדינתם, הם אמנם רוצים לנקום בנו, אך הם לא יכולים לנצח".

"איראן נמצאת כבר כמה שנים בסוריה", הבהיר, "האסימון נפל לנו רק עכשיו ואנחנו פועלים בהתאם. ראש הממשלה נתניהו טען שעדיף לסיים את הסיפור עכשיו ולא בעוד שנתיים. אם נתניהו, שנחשב לאדם זהיר, אומר את הדברים הללו, כנראה שאין ברירה". עוד הוסיף: "המרחק בינינו לבין מלחמה עם איראן גדול מאוד. האיראנים לא טיפשים הם מחשבים את צעדיהם והם ימשיכו לפעול בסוריה. החלום שלהם הוא לשלוט על המזרח התיכון ולכן הם לא שמים את כל הביצים בסל אחד ותוקפים את ישראל".

בנוגע לנאום הערב של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בו יודיע על החלטתו בנוגע להסכם הגרעין אמר יחזקאלי כי "האיראנים לא ישברו את הכלים, הם יתנו לטראמפ לשבור אותם. הם יישארו בהסכם בכל מקרה כי עדיף להם להישאר עם 80% מהשותפים מאשר להיות הילד הרע בסיפור הזה".

בנוסף לכך התייחס יחזקאלי לתוצאות הבחירות בלבנון ולהשלכות על ישראל. "זה לא מאוד מפתיע", אמר, "לבנון תתעורר כעת יותר איראנית מסעודית, יותר נסראללה מחרירי, זה מעיד על כך שהייתה כאן אידאולוגיה שניצחה, שקרה משהו יותר עמוק בלבנון שלא ראינו קודם. אנחנו מתייחסים תמיד להתבססות האיראנית בסוריה, אך ישנה גם התבססות איראנית שקטה בלבנון שעוברת דרך חיזבאללה שמשחקת משחק כפול".

"מצד אחד חיזבאללה הוא ארגון חברתי-פוליטי-פנימי שדואג לאנשיו ומצד שני יוצא להילחם בסוריה ומאבד את אנשיו", אמר עוד, "למרות כל זאת הארגון מצליח להוביל. זה מלמד אותנו כמה האחיזה האיראנית עמוקה במדינה. לחיזבאללה יש את איראן עם הכסף ואת סוריה עם הגורל המשותף. האיראנים הם בעלי הבית כשהסורים והלבנונים מבינים לאן הרוח נושבת ואיפה הכוח נמצא".

http://www.maariv.co.il/news/israel/Article-637232



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות