גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24796 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24796
שכוי מנקר
חבר מתאריך 2.5.14
238 הודעות
יום חמישי ט''ו בתמוז תשע''ח    12:49   28.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

''החוק הפולני'' על השואה- בסופו של הספור הדון-קישוטי יושרו ההדורים המפוברקים  

 
  
ה"סכסוך" בין ממשלות פולין וישראל נולד מטענות שוא שנבדו ע"י פוליטיקאים רבים שוחרי מהומות לשם האדרת שם עצמם כאבירים מגיני ערכים, פוליטיקאים אלה לא התחשבו באמת וגם לא התחשבו בערך האסטרטגי של יחסי שתי המדינות, כלומר גם לא התחשבו בהשפעת פולין (כשלעצמה בעזרת שותפותיה שהן הונגריה, צ'כיה וסלובקיה) על החלטות האחוד האירופי בעת מלחמה ובעת רגיעה.
|
ה"סכסוך" יושב ע"י שנוי לא מהותי, לדעתי, בחוק הפולני וע"י הצהרה משותפת, כדלקמן.
|
שנוי לא מהותי בחוק הפולני האמור:
ח"כ איציק שמולי, יוזם החוק הנגדי בכנסת לחוק הפולני ... "זהו ניסיון מביך של ראש הממשלה לקחת חוק בזוי שהיה ונותר חוק הכחשת שואה ולהציג את ריכוכו כהישג.. עדיין, האשמת פולנים בשותפות לפשע נגד יהודים תיחשב לעבירה שתגרור ענישה אזרחית במקום פלילית ... ממשלת ישראל מתפשרת על כך ומוכנה להכיל את הניסיונות הבזויים לשכתב את ההיסטוריה".
"יו"ר יש עתיד שב ותקף את נתניהו בעקבות החוק ואמר... "אנחנו צריכים להמשיך ולדרוש את ביטולו המוחלט של החוק המבזה הזה"....
(מקור: https://news.walla.co.il/item/3169237 טל שלו 27.06.18 )
|
הצהרה משותפת, תחת הכתרת "הצהרה משותפת בין ישראל לפולין" שתמציתה, לנדון שלנו, היא:
"אנו דוחים את הניסיונות להאשים את פולין או את האומה הפולנית בכללותה בזוועות שבוצעו על ידי הנאצים ומשתפי הפעולה שלהם ...............
אנו תומכים בחופש ביטוי ומחקר היסטורי על כל היבטי השואה, על מנת שאפשר יהיה לקיימם ללא כל חשש מהליכים משפטיים..........
שתי הממשלות מגנות בתוקף את האנטישמיות ...שתי הממשלות אף מביעות את התנגדותן ל"אנטי-פולניות" "
(מקור: dcx.walla.co.il/walla_news_files/b53b3a3d6ab90ce0268229151c9bde11.docx )
|
|
|
אני מצרף את הפוסט המקורי מלפני כמה חדשים:

החוק הפולני על השואה - ח"כים מהתלים בנו ומשחקים לידי האויב

בעניין החוק הפולני על השואה חברי כנסת פופוליסטים מנסים לרמות את כולנו, כדי לגרוף קולות, ומשחקים לידיהם של אנטישמים או פלסטינים או "הומניסטים" של BDS וכד'
|
הלכה למעשה, אין נגוד בין החק הפולני, שכבר קבל הסכמה של משלת ישראל (!) במסגרת הסכם שתוף פעולה עם פולין, להצעת החק שהציעו 61 ח"כים בכנסת כדי "להגן עלינו" מאותו חק הפולני.
ההצעה הפולנית מדברת על "כל אדם, ..., שייחס בפומבי לאומה הפולנית או למדינת פולין אשמה או אחריות משותפת באשמה"
והצעת הח"כים: "הכחשה או הקטנה של האחריות המשותפת של עוזרי וסייעני הנאצים ... ייחשבו אף הן לעבירה...בנוסף ... ליווי והגנה משפטיים ... כדי שיוכלו להמשיך ולספר את האמת "
הצעת החק הישראלית אינה מתנגשת עם החק הפולני כי אין לח"כים אין עילה כשרה, לא גזענית, שתצדיק הכללה על עם שלם, והרי רק את ההכללה החק הפולני מנסה למנוע.
"לעם הפולני הייתה מעורבות מוכחת ברצח יהודים בשואה", כדבריו של נפתלי בנט, אינו משפט נכון יותר מאשר "הדתיים הלאומיים ששו על רצח רבין". צדקו, איפא, הן בני בגין שאמר כי "אין טעם להאשים באופן גורף את פולין. ההחלטה לא תגביל את הדיון ואת חקר השואה", והן הרב הראשי של פולין הרב מיכאל שודריך שאמר "החוק לא מגביל את האמת אלא רק את האפשרות לשקר".
בכל זאת, הח"כים מסעירים את דעת הקהל נגד החק הפולני ה"רע", באמצעות שקרים. דוגמאות לשקריהם- ר' בקטע נפרד
איני מוצא הסבר להתנהגות הח"כים אלא זה: נסיון לרמות את הבוחרים ולהעמיד פנים שהם אבירים שמגנים על ערכיו המשותפים, כמו בעלילות הגבורה של האביר דון קישוט.
אגב כך
הח"כים מגחיכים את כולנו בדעת הקהל העולמית, כצועקים "זאב, זאב".
ומסתכנים בכך שאנטישמים או פלסטינים או "הומניסטים" של BDS וכד' יציגו את נבחרי הצבור של היהודים כמנסים לסכל מאבק פולני צודק בתעמולת שקר על השואה, ויטענו שהסבה לנסיון הסכול היא שהיהודים רוצים להמשיך את התעמולה הציונית השקרית האנטי-פולנית כי מטרתה "לנפח" את העוינות האנטישמית, כדי להתלות בעוינות של הגויים ליהודי הגלות בשביל להצדיק את הציונות ואת תוצאתה: גזלת קרקעות הפליטים וגרושם.
נסיון לאפשר האשמות שקריות בענין השואה גם ישמש כראיה למכחישי השואה

דוגמאות לשקריהם (ולהתלהמויותיהם):

(מקור: http://mfa.gov.il/MFAHEB/PressRoom/P...aw-270118.aspx משרד החוץ / מרכז תקשורת 27.01.18):
"התייחסות ראש הממשלה בנימין נתניהו על הצעת החוק בפולין: '...אסור להכחיש את השואה' "
(מקור: http://www.maariv.co.il/news/politics/Article-619582 מעריב אריק בנדר, יניר קוזין 27.01.18):
יאיר לפיד: "החוק החדש שעבר בפולין המנסה להכחיש את מעורבות אזרחים פולנים רבים בשואה..., פולין הייתה שותפה לשואה".
יצחק (בוז'י) הרצוג: "החוק שעבר בפרלמנט הפולני ... כולל יסוד עמוק של הכחשת השואה".
ח"כ ורבין-נחמיאס: "מדינת ישראל לא יכולה להחריש אל מול מדינה שמקדמת חוקי הכחשת שואה.. נתניהו שהעלה על נס את הידידות עם הממשלה הפולנית ..., צריך להבהיר לידידים בוורשה שלישראל יש אפס סובלנות להכחשת שואה".
ח"כ נחמן שי: "לעם הפולני חלק בשואה, אי אפשר למחוק אותו".
ח"כ שפיר: "נתניהו, שעד כה ממשלתו מעדיפה לחבור לגורמים הקיצוניים באירופה, מפחדת להתנגד לאירועים מסוכנים מסוג זה, ומעבירה מסר בשתיקה שמבחינתנו הכל בסדר. אי תגובה מסכנת את היהודים בעולם ואת מעמדה העתידי של ישראל".
ח"כ איציק שמולי: "‏הכחשת שואה".
ישראל כ"ץ (הליכוד): "מאשר הפרלמנט הפולני חוק חמור שכל מטרתו היא הכחשת חלקה ואחריותה של פולין".
(מקור: https://www.inn.co.il/News/News.aspx/364879 ערוץ 7 חזקי ברוך 27.01.18):
יאיר לפיד: "היו מחנות השמדה פולנים - ושום חוק לא ישנה זאת"

המובאות הנ"ל מלפני דברי ר"מ פולין. הוא אמר:
(לפי walla https://news.walla.co.il/item/3136001 טל שלו 17.02.18 "היו פושעים פולנים כמו שהיו פושעים יהודים, כמו שהיו פושעים אוקראינים ... משפחות וכפרים שלמים נרצחו רק בגלל שעזרו ליהודים".
ולפי ynet https://www.ynet.co.il/articles/0,73...118426,00.html 17.02.18 " לא נעניש מי שיאמר שהיו פושעים פולנים כפי שהיו פושעים יהודים ופושעים רוסים ואוקראינים" )
המלה שבה השתמש, "כמו", לא מורה על "שוים מכל בחינה שהיא", שהרי אם היה אומר בהרצאה על פשיעה "יש פושעות כמו שיש פושעים" כלנו היינו מבינים שהמלה "כמו" מתארת רק את המלה "יש", כלומר הדמיון שצין הדובר בין נשים לגברים הוא רק בעצם קיומם של פושעים בקבוצות האמורות (בפרט שר"מ פולין אמר זאת בהמשך לדבריו "לא נעניש מי שיאמר שהיו פושעים"). הא ותו לא. לא בהכרח נשמע מהמלה "כמו" שיש דמיון גם בשעור הפשיעה או באפיה או בחמרת נזקיה.

עוד שקרים והתלהמויות של ח"כים נוספו בתגובות לדבריו- קרקס של דון קישוטים:
(מקור: https://news.walla.co.il/item/3136001 walla טל שלו 17.02.18 ):
יאיר לפיד: "אמירתו של ר"מ פולין היא אנטישמיות ... מדינת היהודים לא תתן להאשים את הנרצחים במותם... להחזיר מיד את השגרירה לישראל".
אבי גבאי: "‏ר"מ פולין הוא מכחיש שואה וכך יש להתייחס אליו... על הממשלה ...לגנות את דבריו בחריפות. שתיקה כמוה כהסכמה".
ח"כ תמר זנדברג: "ממשלת פולין ..ממשיכה ברצף שמפלרטט עם הכחשת שואה... שום אינטרס פוליטי לא יכול להצדיק את זה... ממשלת ישראל... קושרת קשרים עם גדולי האנטישמים"
ח"כ ציפי לבני: "קשה היה להאמין לתשובת ר"מ פולין ולהשוואה הבלתי נסבלת בין היהודים לפולנים, בין הקרבנות לבין אלה שהשתתפו באופן פעיל ברצח".
ח"כ איציק שמולי: "בשלב הבא בפרויקט העלוב של מורביצקי למחיקת פשעי העם הפולני תבוא כנראה גם האשמת היהודים בשואת עמם והצגת הנאצים כקורבן של הנסיבות".
(מקור: http://www.maariv.co.il/news/politics/Article-624446 מעריב אריק בנדר 17.02.18 ):
ח"כ מרב מיכאלי: "אילו היתה לנו מנהיגות אחראית היא היתה מחזירה את השגרירה שלנו מפולין מיד כשזה התחיל...וחושבת ..מה לעשות כדי ש.. לא יהפוך למפולת גם במדינות אחרות".
(מקור: http://www.israelhayom.co.il/article/536415 מערכת ישראל היום 17.02.18 ):
ח"כ נחמן שי: ״הגיעה העת כי ממשלת ישראל ...תבהיר לפולין כי החוק ... בגדר הכחשת שואה. היא חייבת לדרוש שינוי החוק המעוות הזה ועד אז להוריד דרג השגרירות בוורשה. האינטרסים המדיניים של היום חשובים, ההיסטוריה היהודית חשובה יותר״.
ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני): ״ר"מ פולין ..מאשים את היהודים בשואתם. רק כך ניתן להבין את דבריו המזעזעים ... החוק הפולני שאוסר לדבר על מעורבותם של הפולנים בשואה הוא ... מדיניות מחושבת של טיהור האומה הפולנית ...ממשלת ישראל חייבת לפעול..., כולל החזרתם של השגרירים ועד ניתוק היחסים״.
(מקור: http://www.mako.co.il/news-military/...c64a161004.htm mako 17.02.18):
השר יואב גלנט: "מדובר במכחישי שואה, כנראה שהפולנים, משתפי הפעולה עם הנאצים, לא למדו דבר"
ח"כ זהבה גלאון: "למה ממשלה לאומית צריכה להסתחבק עם נאו-נאצים ואנטישמים? ומה עוד צריך לקרות כדי שהממשלה תחזיר את השגרירה מפולין?"
(מקור: https://www.ynet.co.il/articles/0,73...118426,00.html ynet איתמר אייכנר 17.02.18):
ח"כ ציפי חוטובלי:"דברי ראש ממשלת פולין ..דורשים התנצלות בפני העם היהודי על עיוות זכרון השואה. לא ניתן לקבל השוואות מקוממות כאלה"
מייקל אורן, סגן שר במשרד ראש הממשלה: "בדיוק סיימתי שיחה עם ידידינו בוושינגטון על האפשרות להפעיל לחץ אמריקני על ממשלת פולין, המכחישה חלקה בשואה ואף מאשימה את היהודים.
יש לפעול בכל הדרכים האפשריות - כולל החזרת שגרירנו מוורשה ואף ניתוק היחסים הדיפלומטיים. אסור למדינת ישראל להשלים עם אנטישמיות".
משה (בוגי) יעלון: ".. אינני יודע מי רצח את ... משפחתה של אמי, גרמנים-נאצים או פולנים-אנטישמיים. לפי ר"מ פולין יש אפשרות שלישית... ישראל צריכה להבהיר שיש מחיר מדיני לאמירות הללו".
אבי גבאי: ‏"ר"מ פולין מדבר כמו אחרון מכחישי השואה. דם מיליוני היהודים זועק מתוך אדמת פולין על עיוות ההיסטוריה והבריחה מאשמה. יהודים נרצחו בשואה ופולנים לקחו חלק פעיל ברציחתם".
אהוד ברק: "בתשובת ר"מ פולין ..נחשף ..אנטישמיות חדשה-ישנה והכחשת שואה... ביבי וממשלתו מתקשים לגנות חד משמעית את התופעה - ולנתק כל קשר עם הממשלה הפולנית הבזויה הזאת".
(מקור: https://www.inn.co.il/News/Flash.aspx/607947 ערוץ 7 17.02.18):
ח"כ עמיר פרץ: "דברי ר"מ פולין על ׳פושעים יהודים׳ במלחמת העולם השניה ... מחליאים... סוללים את הדרך למכחישי השואה ועלולים ..לתת השראה ל...שיאשימו את היהודים בהתאבדות קולקטיבית של שישה מיליון".
(מקור: https://www.inn.co.il/News/Flash.aspx/607988 ערוץ 7 17.02.18):
ח״כ חיליק בר: ״... האמירה ...הפסולה של ר"מ פולין על 'פושעים יהודים' ... במהלך השואה... מקמטת את ההיסטוריה ברשעות"
(מקור: https://www.inn.co.il/News/News.aspx/366563 ערוץ 7 18.02.18):
ח"כ רוברט אילטוב: "ר"מ פולין לא בוחל באמצעים במטרה להכשיר את השרץ שנקרא חוק הכחשת השואה הפולני... מכחיש את השואה ומשכתב מבלי למצמץ...
כל השוואה בין יהודים לפולנים ביחס לשואה היא בגדר פשע.
דם שלושת מיליון היהודים שנרצחו בפולין, בין היתר בתמיכתו האקטיבית של העם הפולני זועק מהאדמה".
במשרד החוץ הגיבו: "העדויות לכך שפולנים סייעו לנאצים בביצוע פשעים נגד יהודים ... הן מוחצות... צריך להיאבק בניסיון למחוק את חלק זה".
(מקור: http://www.kipa.co.il/׳—׳“%D...5׳“׳™/ כיפה משה ויסטוך 18.02.18):
ח"כ שולי מועלם רפאלי: "לגרש את הצוות הדיפלומטי הפולני... מי שמכחיש שואה איננו ידיד של ישראל".
ח"כ רחל עזריה: "לא ייתכן שראש ממשלת פולין ישתמש בהאשמת הקורבנות היהודים של השואה כדי להצדיק את פשעי הפולנים. תכף הוא יאשים את היהודים שלא ברחו בזמן".
ח״כ תמר זנדברג: "אני מצפה מנתניהו והליכוד לחדול מהיחסים המעוותים עם אחרוני האנטישמים... במקום זה בוחר נתניהו להמשיך לדבר ולדבר ופולין ממשיכה לירות יותר ויותר אמירות אנטישמיות".
ח"כ עיסאווי פריג': "האדישות המוסרית והערכית של הימין, ...בבסיס התגובה הרפה כלפי הכחשת השואה הפולנית.., הלאומנות חשובה ..., אפילו מהמאבק בהכחשה השואה וה"פרו ישראליות" הפכה ... למסיר הכתמים.. של האנטישמים והגזענים".
ח"כ איילת נחמיאס ורבין מהמחנ"צ: "כשר"מ פולין אומר כי היו משתפי פעולה פולנים, בדיוק כפי שהיו משתפי פעולה יהודים, ... אם ישראל, .. לא תנקוט צעדים חריפים נגד הכחשת השואה מצד הפולנים, האנטישמיות ..תתחזק".
(מקור: http://www.maariv.co.il/breaking-news/Article-624570 מעריב אריק בנדר 18.02.18):
ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנ"צ) פנתה לכל חברי הכנסת לחתום על עצומה ..ל...נתניהו להחזיר את השגרירה בפולין...להתייעצויות... " לאלתר ... אל מול חקיקה המהווה הכחשת השואה.. עם כל הזהירות המתחייבת מיחסים דיפלומטיים קשה להבין מדוע אתה ..משתהה"



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות