גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24829 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24829
עכשיו אפשר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.10.17
4014 הודעות, 40 מדרגים, 80 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ז בתמוז תשע''ח    08:46   10.07.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

בין שואה ראשונה לשואה שנייה  

 
  

בגידה – פרופ' יהודה פאוור, 92, גדול חוקרי השואה בעולם וחתן פרס ישראל קבע כי ההצהרה הישראלית פולנית המשותפת בנושא ''החוק הפולני'' היא לא פחות מבגידה של העם היהודי בזיכרון השואה. ואולי השואה גם היא הפכה בעל כורכה לשחקן במשחקי השח הפוליטיים?
הפתעה – הרב אליעזר קשתיאל מפאר המכינות הקד''צ עלי צוטט כמי שבמסגרת שיעור במכינה חשף שמפעילות מזלטי''ם הזדעזעו מכך שהטיל שהן שולחות הורג אנשים, פרצו בבכי והחטיאו את המטרה. כולם תקפו אותו על יחס לנשים ושאר האשמות השתקה, אולי כדאי בכל זאת לבדוק את אמיתות הדברים ולהסיק מסקנות.

צניעות – התמונות המתפרסמות ושלא במקרה אלא כחלק מהמאבק של דעת הקהל במסע השנאה למשפחת נתניהו מראות ראשי ממשלות אחרים, מנחם בגין הסגפן, ישן על כיסאות במטוס, יצחק רבין אוכל חביתה במזנון הכנסת, והמפורסמים בטוחים שהאזרחים מספיק אינטליגנטים כדי להבין ולעושת את ההשלכות על בני הזוג נתניהו, אח הנוסטלגיה, מתי מגיע החלבן עם כד הזכוכית?

מחרים – פרופ' שמחה גולדין, אביו של לוחם צה''ל הדר גולדין הי''ד שגופתו כמו גופת אורון שאול הי''ד, טרם הושבה והובאה לקבורה הודיע למשפחות השכולות שלא ישתתף השנה בטקס הזיכרון לחללי 'צוק איתן' ומאשים במעשהו את רוה''מ אשר לטענתו מתחמק מאחריות. המעשה של פרופ' גולדין הוא טיל קטלני במשפחת השכול, האם אין מי בסביבת רוה''מ היכול ליירט אותו? פרופ' גולדין הוא פטריוט יהודי ישראלי אמיתי, אשר דורש לא לסחור בגופת בנו אהובו אלא להקשות על המחבלים בקייטנות בתי התענוגות הנקראים כלא. לחץ מבקש גולדין, לחץ.
התבוללות – יותר ויותר נפער הסדק הצר שעטף את העם היהודי בכל הדורות. נישואין מעורבים שהובילו ל''קריעה'', ישיבת ''שבעה'', על הבן או הבת הפכו לדבר נפוץ שמקבל בשיח הציבורי לגיטימציה, ''השואה השקטה'' מתרחשת בעיקר אצל יהודי ארה''ב, אך גם כאן בארץ היא מזמן כבר אינה טאבו. סופר יהודי אמריקאי מייקל שריברק אף הגדיל לעשות ובכנס רבאיים רפורמים קרא לנישואין מעורבים ''נישואים בין יהודים הם גטו, נישואי תערובת הם דרך לטיפוח וגדילה אנושית''. לקרא ולא להאמין זו תוצאה של גידולי מים, של ''תרבות השליין למיניה, של שונאי עצמם לדעת ומבזי קודשי ישראל להכעיס.

תקווה – בוז'י הרצוג, בן לאצולה היהודית ישראלית, יו''ר הסוכנות היהודית רואה בהתבוללות מגפה, לא פחות. 58% נישואי התבוללות בארה''ב, 63% בקנדה, 37% באוסטרליה, רק אדם הרואה בהתבוללות מגפה יוכל להיאבק בה, לנסות לבלום אותה, למנוע אותה, בוז'י הוא לא שמאלן מצוי, הוא גידול האורתודוקסיה הישראלית שיש מי שמבקשים לקעקע אותה.
מרגש – בקיבוץ כרם שלום בעוטף עזה הקימו לאחרונה בית כנסת, ולא רק בית כנסת אלא גם הכניסו ספר תורה ברב עם הדרת מלך. כרם שלום היה מעוז השמאל, החילוניות, הלבבות נפתחו, הקיבוץ פתח שערים, ועכשיו חוץ מהחומה הגבוהה המקיפה אותו ומגינה עליו יש עוד עזרים טכנולוגיים חדישים השומרים עליו, בית הכנסת וספרי תורה.

חוק הגיוס – בעד, בעד, בעד, אך האם באמת בצה''ל מוכנים, ערוכים ורוצים את עשרות אלפי הצעירים החרדים שימלאו את הבסיסים? התשובה היא לא, חד משמעית, משום שאם בצה''ל היו חושבים ששישים אלף בני הישיבות נחוצים למילוי השירות, התהליך היה מתבצע. אם כן מדוע ההתעסקות האובססיבית הזו בחוק גיוס? זה נהנה וזה אינו חסר, כולם 'עושים סיבוב' על הנושא כבר 70 שנים, התהליכים מתרחשים בקצב מפתיע יותר משחשבו, חרדים מתגייסים, חילונים משתמטים, סרוגים מתגייסים בהמוניהם, קיבוצניקים חוזרים אל מתחת לאלונקה, חילונים מתגייסים, חרדים משתמטים וחוזר חלילה.

הפרדה – יש מאבקים שאדם בוחר לנהל, יש מלחמות שיוצא אליהם בהחלטה מיידית ומושכלת, ויש מלחמות מיותרות הגורמות רק נזקים. התופעה בה חרדים מסוימים הטסים בחברות זרות ובחברה הלאומית ודורשים לפנות נשים מקרבתם היא בלתי נסבלת, בלתי מקובלת ושערורייתית. גברים מכל סוג שהוא שאינם מוכנים לשבת ליד נשים יתכבדו וישכרו מטוס. חייבים לעצרו את הסחף המיותר הזה.

התקוממות – באיראן ארץ האייתולות נשמע זמזום של חופש, צפצוף של מרד קטן, נשיפה של תקווה, עיניים של תפילה ותחינה גדולה, שייגמר כבר הסיוט הפנאטי המרעיב, המדכא, הסוגר, החונק. האיראנים מתמרדים, מוחים, רוצים חופש, כמהים לחירות, בינתיים זה בא והולך בגלים. טיפת חופש, אלימות המשטר, דיכוי, השפלה, מוות ברחוב, ושוב ניסיון להרים ראש ושוב נבוט וכדור. העולם צריך להתגייס כולו לשחרר את האזרחים האיראנים מכיבוש הפנאטים, להעניק להם חירות, חופש ושוויון.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות