גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #25032 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 25032   
עכשיו אפשר
חבר מתאריך 6.10.17
4014 הודעות
יום חמישי ב' בחשון תשע''ט    20:15   11.10.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

עמית ברנד, מגזית, קצין בשלדג, קצין מטה חיל האוויר למטכ''ל, ראש המכינה הקדם צבאית 'תבור'  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 11.10.18 בשעה 20:21 בברכה, עכשיו אפשר
 

הוא היה עד לא מכבר ראש ענף תכנון מערכתי בחיל האוויר . הוא – עמית ברנד, סא''ל במיל', אב לתבור, תמר ורון, אלמן מרעייתו האהובה שירי. ראש המכינה הקדם צבאית 'תבור' בנצרת עילית. איש ערכים הרואה בחינוך חניכי המכינה זכות ושליחות. ''החינוך תמיד בער בי, חיפשתי את הדרך שלי, זו זכות גדולה מאוד'' אומר עמית.

עמית ברנד, 46, ראש המכינה הקדם צבאית 'תבור' בנצרת עילית חף מגינונים, סנדלי שורש, מכנסיים קצרות וחיוך מאיר מספרים את סיפורו נטו, ללא סופרלטיבים, ללא כתרים וחופות לבנות. סיפורו המתחיל לפני 46 שנים בקיבוץ גזית שבעמק יזרעאל, צמיחתו וגדילתו עד לגיוס בשדות העמק, אל מול התבור, הוואדיות והגבעות. גיוסו ליחידת שלדג, לוחם שהשתתף במבצעים בשנות ה-90, של מבצעי: 'דין וחשבון', 'ענבי זעם' ועוד. עמית . הכיר את אהבת חייו שירי, עבר למטה שלדג בקריה בתל אביב, שירת במכא''מ – מפקדת כוחות אוויר מיוחדים. עמית מדלג בקלילות על הרזומה הצבאי, מצניע, ''לא עליי באנו לספר אלא על חניכי וחניכות המכינה'' אומר ומנסה לדבר על אש החינוך הבוערת בו, השלהבת שרק מגביה מיום ליום. בין לבין למד עמית במרכז הבינתחומי תואר ראשון בממשל וכבר בשנה השנייה לתואר הראשון החל ללמוד גם תואר שני בלימודי ביטחון ודיפלומטיה באוניברסיטת תל אביב. בתום לימודי התואר השני שב לשרת בצבא במחלקת המבצעים של חיל האוויר, לאחר מלחמת לבנון השנייה פעל במחלקת תכנון המערכה של חיל האוויר.

חייו של עמית היו שלווים ונעימים, בית יפהפה בכפר נטר, רעייה מדהימה, שירי, יועצת ארגונית במקצועה , שלשה ילדים יפהפיים וקריירה צבאית. לפני ארבע שנים, השמים נפלו וערערו את השלווה המשפחתית עת נודע כי שירי חלתה בסרטן חשוך מרפא. עמית שב לקרב על חיי אהובתו שירי, חזר הביתה, לסעוד את שירי שלו ולמצות עד תום את הנאות החיים טרם שכוס היגון תיגמע עד תומה. ''טיילנו המון בחו''ל, לבד, ולעיתים עם הילדים, ניהלתי מאבק סמוי נגד הזמן, ידעתי שלסרטן הזה יש תאריך תפוגה, אין לו מרפא, נהנינו ככל האפשר.
חודש לפני יום הולדתי, היום בו שירי נפטרה, שירי הזמינה אדריכלית, הכינה את תוכנית ביתנו בקיבוץ גזית, ירדה לרזולוציות של גודל חלונות, אל מול נופיו המדהימים של העמק וביום הולדתי נדמה לנצח .
עמית, אלמן צעיר, מטופל בשלשה ילדים נפלאים: תבור בן ה-13, תמר בת ה-8 ורון רק בן שלש, יצא לחופשת פרישה מהצבא.
נפרד מאהבת חייו שירי, בת כפר נטר, שם נטמנה, אסף את השברים, והגשים את צוואתה, לעזוב את בית חלומותיהם שבנו במושב כפר נטר, להותיר מאחור את הזיכרונות, את המראות המזכירים כל העת את שירי המיוחדת, לחזור לקיבוץ בעמק, לגזית.
''חצי שנה אחרי פטירתה של שירי בניתי את הבית עליו חלמה, אותו תכננה, הבית ששירי הייתה רוצה לגור בו ולא הספיקה. פתחנו דף חדש, בית חדש, בית ספר חדש, חברים חדשים, אמא שלי ואחיותיי מתגוררות בגזית, זה הקל מאוד על המעבר של הילדים. ואני חזרתי הביתה, לקיבוץ גזית לקהילה שאני כל כך אוהב'' , אומר עמית. לפני שקיבל את תפקיד ראש המכינה 'תבור', שוחח עמית עם בנו בכורו תבור, כיום בן 15, ''תבור אמר לי: 'אבא כל הזמן אתה מרצה ומטיף לנו על החשיבות שיש במרדף אחר החלומות, לא לפחד, קח את התפקיד, תגשים את החלומות'. הודיתי לתבור והחלטתי לקבל את התפקיד''.
יצוין כי לעמית הייתה הכרות מוקדמת עם עולם המכינות הקדם צבאיות, בהם הוזמן להרצות , במיוחד בתחומי הביטחון ובסוגיות אסטרטגיות. ''לפני כשנה הוזמנתי לסדרת פגישות עם חניכי 'תבור', הוזמנתי לשעה שמונה בערב, תהיתי, איך יהיה לנערים כוח להקשיב להרצאה, מצאתי את עצמי בחצות הליל נפרד מהם ,כמעט בכוח'', אומר עמית בחיוך.
עמית מסור בכל מאודו למכינה, לחניכים, 'האני מאמין' שלו ברור, ''מדובר בקבוצת חניכות וחניכים הנמצאים בפרק זמן ייחודי בחייהם, סדק שנוצר, כאן, כך לפי ראייתי, זו תחנת החינוך האחרונה, זהו המרחב החינוכי במאת האחוזים, אני מחנך לשאילת שאלות, הטלת ספק, סקרנות, בדיקה, הגעה להכרעות על פי הדרך שבחרתי, שיצרתי, שסללתי. מבחינתי העשייה עם החבר'ה הנהדרים היא זכות מאוד גדולה, שליחות אמיתית.
לחניכים אני אומר: ''אני לא הסיפור, אני ממשיך במסע חיי ואתם תצאו למסע שלכם, תחתרו למצוינות, לעשייה משמעותית, לאהבת הארץ, המולדת, לחיזוק השורשים היהודים, לאחריות ומעורבות קהילתית. זו השליחות, זה האידיאל'' אומר עמית. בין לבין מקפיד על 'תוכנית האיזונים 'כפי שהוא מגדיר את היותו מחנך, מורה דרך, מנהל וראש מכינה לבין היותו אבא אמא לשלושת ילדיו החשובים לו עד בלי די. בינתיים הם מצטרפים לקבלות שבת, נהנים מהניגונים, מחלק מהטיולים, מתחברים לשליחות של אבא עם ניגון משלהם, עם מסע משלהם, עם השליחות והאתגר של אבא, הנעת דור ההנהגה הבא, דור העושים למען האחרים באהבה, באמונה, בהצלחה.

כיתוב תמונה: עמית וילדיו המקסימים. איזונים בין שליחות להורות.
עמית בפעילות במכינה ובמסעות שכבר מוביל .
צילום: אלבום פרטי






מקור: https://www.hashtagnews.online/



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  וואוו. איזו דמות. במבי 12.10.18 06:45 1
  תודה על הכתבה, נראה שמדובר בטיפוס מיוחד ilanka 12.10.18 10:29 2

     
במבי
חבר מתאריך 5.11.07
6993 הודעות
יום ששי ג' בחשון תשע''ט    06:45   12.10.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. וואוו. איזו דמות.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ilanka
חבר מתאריך 25.4.02
92992 הודעות
יום ששי ג' בחשון תשע''ט    10:29   12.10.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. תודה על הכתבה, נראה שמדובר בטיפוס מיוחד  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות