גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #25178 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 25178
עכשיו אפשר
חבר מתאריך 6.10.17
4014 הודעות
יום ראשון י''ז בכסלו תשע''ט    18:22   25.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

תחום המעורבות החברתית במכינת 'תבור': מבית חם עד לשער השוויון  

 
  

הצצה לפרויקטים במסגרות בלתי פורמאליות של מכינת 'תבור' בנצרת עילית, מגוון מרגש של נתינה ללא ציפייה לתמורה, באים מאהבה.

במסגרת המעורבות החברתית של חניכי מכינת 'תבור' בנצרת עילית אשר החלה, פועלים החניכים בתחומים רבים, מנוער בסיכון ועד מנהיגות העתיד. להלן מספר פרויקטים מתוך המגוון המיוחד:
פרויקט של מחוברים: פרויקט המיועד לנוער (בנים בלבד) בסיכון, הנותן מענה לשעות הפנאי, קבוצות חברתיות, פעילויות שונות, טיולים וימי כיף. חניכי המכינה הם חלק מצוות המדריכים, המעבירים פעילויות אחת לשבוע , מלווים ונמצאים כמו אח בוגר לחניכים. הפרויקט מנוהל על ידי יוסי בטיטו וילווה השנה על ידי שני חניכי מכינה.
פרויקט נוסף הוא מיל''ה: תכנית מיל''ה (מובילים יחד למען הנוער) היא תכנית חברתית בהובלת משטרת ישראל, המיועדת לבני נוער עוברי חוק או בני נוער בסיכון. בתכנית נחשפים בני הנוער לאפשרות לבחור במסלול חיים חלופי, וזאת על מנת למנוע מהם לפנות לפעילות עבריינית. חניכי המכינה בונים חלק מהמפגשים, מעבירים אותם ומשמשים כמדריכים של הנוער. התכנית מתחילה את פעילותה במהלך דצמבר, כאשר בראש התכנית עומד השנה אלכס שהינו שוטר בתחנת משטרת נצרת עילית ואליו יצטרפו שני חניכים מהמכינה – בן ובת.
מועדון נערות: המועדון עבור נערות בסיכון שנמצא בחסות הרווחה. ישנו צוות קבוע במועדון הכולל עובדת סוציאלית ומדריכה. המועדון מהווה בית חם לנערות, שם הם יכולות להכין שיעורי בית, לבשל, לאפות, לשוחח. חניכות המכינה שמגיעות מלוות את הבנות, יוצרות קשר אישי, מעבירות סדנאות, עוזרות בהכנת שיעורי בית ואף מוציאות את החניכות לטיולים ופעילויות חוץ. המועדון בהובלת דלית שהינה עובדת סוציאלית בעיר ואליה יצטרפו שתי חניכות מהמכינה. יצוין כי קיים גם בית חם לנערים בנצרת עילית.

טביעות אצבעות נוספות של חניכי 'תבור' בנצרת עילית הן בתחום מגוון המועדונים כמו:
הפוך על הפוך – מרכז מידע ויעוץ שנותן מענה לנוער בסיכון תוך מתן אוזן קשבת ויחס חם ומקבל, במקום מועברות סדנאות במגוון תחומים לבני הנוער. המרכז שייך לעמותת 'עלם' ומעוצב כבית קפה המאפשר שיחה בגובה העיניים. שני חניכים מהמכינה יצטרפו השנה למרכז וישמשו שם כיועצי נוער.
וכן מועדון ה'צריף' – מועדון הצריף הינו מועדון של עמידר הפועל כיום בשכונת עמידר בנצרת עילית (רסקו). המועדון נותן מענה חברתי לילדים ונוער, תושבי השכונה וממומן על ידי עמידר. חניכי מכינת תבור יפעלו שם השנה כמדריכים חברתיים ויעניקו פעילויות אחה''צ לבאי המועדון. ליווי קבוצת כדורגל בפעילות העשרתית.
אחת מגולת הכותרת של עשיית ה'תבורים' היא תוכניות מנהיגות הנחשבות לתוכניות יוקרתיות בקרב בני הנוער בני נצרת עילית.
תכנית 'אחרי' – תכנית ההכנה לצבא נועדה להגביר את הנכונות והמוכנות לשירות צבאי משמעותי בקרב בנות ובנים בגילאי 16-18 (כיתות יא'-יב'). בתהליך החינוכי עוברים בני הנוער אימונים פיזיים, הדרכות ודיונים, התנדבות בקהילה וסדרות שטח, תוך פיתוח האישיות והידיעה כי ניתן לסמן מטרה ולחתור אליה בהצלחה תוך התמודדות עם המשברים שבדרך. חניכי המכינה מפעילים קבוצה כמדריכים בתוכנית.
וכן פרויקט 'ברק' – פרויקט ייחודי המיועד לבני נוער איכותיים שניחנו ביכולת מנהיגותית, בעלי מוטיבציה ורצון לחולל שינוי. קבוצה זו תשמש דוגמה ומופת לבני הנוער בעיר ופועלת למען פיתוח העיר, זאת על ידי העלאת הבעיות הבוערות בעיר ובניית תוכנית לפתירתם ויישומם בשילוב הרמת פרויקטים קהילתיים בעיר. החניכים בתוכנית עוסקים רבות בתכנים של יהדות, ציונות, החברה הישראלית, כל זאת תוך כדי הכנה יסודית מנטאלית ופיזית לצה''ל. פרויקט ברק מיועד לתלמידי כיתות י''ב, אשר עוברים מיונים בתחילת שנה על מנת להיות חלק מהפרויקט, כאשר בסופו קבוצת ברק מונה כ-12-15 חניכים. אירועים בעיר שנערכו ביוזמת קבוצת ברק: סטריט בול, בזאר תחפושות לפורים.
פרויקט נוסף הוא פרויקט 'עוז' המיועד לנוער המתקשה להסתדר במסגרת הלימודים הפורמאלית, נוער עם בעיות ביטחון עצמי. העבודה עם הנוער נעשית באמצעות פעילויות ODT ויציאה לטיולי אקסטרים אחת לחודש תוך כדי עיבוד החוויה והרגשות והשלכה לחיי היומיום. מטרת הפעילות היא לחזק את הביטחון העצמי, את תחושת המסוגלות והאסרטיביות של החניך, זאת בשילוב עבודה על קבוצתיות ובניית תחושת שייכות.
אחד הפרויקטים המבוקשים והאהובים הוא פרויקט שער שוויון. שער שוויון הינו מיזם חברתי, חינוכי וספורטיבי אשר מטרתו העיקרית חברתית וספורטיבית לילדים ונוער מאזורי הפריפריה החברתית של מדינת ישראל. בתכנית זו מוקמות קבוצות בבתי ספר. חניכי הקבוצה נפגשים ארבע פעמים בשבוע, כאשר פעמיים בשבוע נפגשים עם מאמן הכדורגל לאימון מקצועי ופעמיים נפגשים עם חונכי הקבוצה למרכז למידה, בו זוכים לסיוע בשיעורי הבית, וכן לפעילויות חינוכיות להקניית ערכים ולגיבוש הקבוצה.

וכאילו לא די ביבול העשייה המרשים והמרגש הזה, הרי שחניכות וחניכי 'תבור' מעורבים גם בפרויקטים במסגרות הפורמאליות, כמו פרויקט 'אלון תבור' המתקיים בביה''ס יגאל אלון. חניכי המכינה מגיעים במסגרת פרויקט 'אלון תבור' לבית ספר יגאל אלון ובי''ס שרת ומעבירים סדנה לכיתות ט' ו-י' על פני שני שיעורים רצופים. דרך הסדנאות נחשפו תלמידי בית הספר בנצרת עילית לעולם התוכן במכינה, כשאחת המטרות היא ליצור חיבור בין התלמידים לחניכי המכינה שימשך מעבר לשעות הפורמאליות בבית הספר.
גם ביה''ס 'קשת' בנצרת עילית זוכה ליחס מיוחד. יצוין כי 'קשת' הינו בי''ס לילדים ונערים מגילאי 9 ועוד 15 (כיתות ב'-ט') כאשר קהל היעד שלו הינם ילדים בעלי הפרעות רגשיות והתנהגותיות מגוונות. מטרותיו העיקריות של ביה''ס הן הקניית דפוסי תקשורת והתנהגות נורמטיביים, קידום הישגים לימודיים ובניית קשר משמעותי ובטוח עם הסביבה. השנה התכנית היא להשתלב בסדנאות חוץ בים ובפעילות בנגריה/גינה.
אחד מרגעי השיא של עשיית חניכי 'תבור הוא המפגש הבלתי אמצעי והמרגש עם בוגרי מע''ש – מרכז עבודה שיקומי. מע''ש הינו מרכז עבודה שיקומי המספק מסגרת תעסוקה לאנשים בעלי צרכים מיוחדים, רובם בוגרים מעל גיל 21 ובעלי פיגור שכלי. במע''ש יש כיום 40 חניכים, חלקם מרותקים לכיסאות גלגלים כשעיקר הפעילות הינה התחום התעסוקתי, המקום מספק לחניכים תעסוקה עם מדריכים צמודים ופעילויות חברתיות נוספות. חניכי מכינת תבור ילוו כמדריכים וחונכים במהלך הפעילויות התעסוקתיות במקום.

כיתוב תמונה: זוהרי רכזת מעורבות חברתית במכינת 'תבור' בנצרת עילית .עשייה בלי הפסקה.
צילום: אלבום פרטי




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות