גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #25519 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 25519
gold1980
חבר מתאריך 20.7.14
29491 הודעות
יום שלישי י''ב באדר ב' תשע''ט    13:11   19.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

צבי האוזר: ''נתניהו של 2019 איננו זה של 2009'' | השר אלקין: ''שוב מוציאים מהבוידם את הטענות שנבדקו אלף פעם''  

 
  
צבי האוזר: "נתניהו של 2019 איננו זה של 2009"

בכחול לבן עוברים למתקפה ומותחים ביקורת חריפה על רה"מ בנוגע לפרשת הצוללות". השר אלקין: "שוב מוציאים מהבוידם את הטענות שנבדקו אלף פעם"

103FM 12:21 19/03/2019


אחרי ימים ארוכים של התגוננות בעקבות חשיפת הפריצה לטלפון של יו”ר כחול לבן, הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ, עוברים במפלגה למתקפה ומותחים ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע הגילויים החדשים בפרשת הצוללות (תיק 3000). השר זאב אלקין (הליכוד) ומספר 14 ברשימת כחול לבן התייחסו היום (שלישי) בתוכניתם של ינון מגל וענת דוידוב ב-103FM לעליית פרשת הצוללות שוב לכותרות.

האוזר, שכיהן כמזכיר הממשלה בין השנים 2009 ו-2013, ציין כי "נתניהו של 2019 איננו אותו נתניהו מ-2009. בסיפור הצוללות יש פה חשש לפרשת השחיתות הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה. יש פה חשש שמקורבי ראש הממשלה ואולי גם ראש הממשלה עצמו קיבלו מיליונים".הוא לא חשוד בכלל בפרשה.


"נכון לעכשיו הוא לא חשוד אך כל מה שצף ועולה מחייב בדיקה נוספת. אפילו נשיא המדינה לא ידע מהדברים. הבוקר פורסמה עמדת מערכת הביטחון שהיתר המכירה של צוללות למצרים פוגעת ביתרון האסטרטגי שהיה לישראל בזירת הים. הדברים הללו מחייבים בירור של ועדת חקירה ממלכתית כי הם דברים שנוגעים בביטחון המדינה. כדי להסיר את העננה או לבסס את החשדות צריכה להיות כאן ועדת חקירה ממלכתית שתנהל את האירוע בצורה נאותה תוך כדי שמירת הסודיות של האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. הבירור לא צריך להיות במישור הפוליטי או התקשורתי אם הדברים יתגלו כאמת ויתגלה שאנשים, כולל ראש הממשלה, פגעו בביטחון ישראל בעבור בצע כסף זה חמור מאוד. גם לראש הממשלה יש אינטרס לברר את הדברים בכלים הנאותים ואני לא מבין את החשש מכך".

אנחנו מסכימים שנתניהו צריך לתת תשובות לדברים. יחד עם זאת הקמפיין שלכם צולל."יש כאן מזה הרבה שנים אלטרנטיבה אמיתית לשלטון. תוך שלושה שבועות נדע את התוצאות. אני רואה את הלחץ וההיסטריה והדריכות שלא היו בבחירות קודמות. יש כאן הבנה כלל ישראלית ואיחוד של כמה כוחות פוליטיים ששמים את ישראל לפני הכל".

מה לגבי העדויות בפרשת הרפז וגבי אשכנזי? ופריצת הטלפון של גנץ?"אלו זוטי דברים. השוליים הפכו למרכז. בסוף יש כללי משחק ויש מנגנונים לבירור האמת. נושא אשכנזי נבדק ונסגר. להשוות את הקשקוש עם הטלפון של גנץ לפרשת הצוללות זה ניסיון להונות את הציבור. הציבור לא טיפש ויודע להבדיל בין הדברים".

השר אלקין התייחס לטענות של ראשי מפלגת כחול לבן והתלונן על "הוצאת הפרשה מהבוידם". "את כל הטענות על פרשת הצוללות כבר חווינו. בוגי יעלון כבר התייצב מול המצלמות והמיקרופונים והבטיח לנו שזה התיק הגדול ביותר נגד נתניהו. שוב מוציאים מהבוידם את הטענות שנבדקו אלף פעם", אמר.הטענה היא שאם נתניהו לא היה פונה לוועדת ההיתרים כל הסיפור הזה לא היה נפתח מחדש. אילו רק היה משלם מתוך ה-50 מיליון שיש לו מיליון אחד להגנתו המשפטי. "אין קשר בין בנימין נתניהו לקרוב משפחתו. כל המידע שמעלים מחדש היה כבר בידי המשטרה והפרקליטות ונבדק".

גם אשכנזי וגם עמוס גלעד תוקפים את נתניהו, מה אתה עונה להם?

"הכל נבדק על ידי המשטרה והפרקליטות ויש כאן מיחזור של מידע. הסיבה למיחזור היא שהמפלגת כחול לבן צוללת בסקרים. אין דבר כזה לרכוש צוללות מאחורי גבה של מערכת הביטחון, מדובר בהחלטות שהקבינט צריך לאשר. הייתה מחלוקת לאורך כל הדרך בנושא אך לא אפרט עקב הנושא הביטחוני. כל מי שמדברים פותחים את הפה ברגע שנוצר להם אינטרס פוליטי. בוגי יעלון היה שר הביטחון והייתה לו מחלוקת עם ראש הממשלה וזה בסדר אך כל עוד הוא היה השר של נתניהו הוא הילל ושיבח אותו מעל כל במה. אילו ליברמן לא היה תופס את מקומו היינו רואים את יעלון בבחירות הקרובות מדבר בשבחו של נתניהו. בני גנץ, אחרי שפרש מתפקידו אמר בקולו שאין היבטים פליליים בפרשת הצוללות".

דיברת עם נתניהו בנושא?

"לא, אך כמי שמכיר היטב את הוויכוח סביב סוגיית הצוללות כיו"ר ועדת החוץ והביטחון וחבר הקבינט אני יכול לומר שמדובר בוויכוח ענייני וראש הממשלה צדק בעמדתו. זה נראה לי כמו תחושת מצוקה של כחול לבן עקב הצניחה בסקרים ועקב פריצת הטלפון של בני גנץ".

מה הסיפור עם הטלפון? כחול לבן טוענים שמדובר ברכילות בלבד. אתה יודע מה יש בטלפון?

"אין לי מושג מה יש שם וזה גם לא כל כך מעניין אותי. אני תוהה מדוע הם לחוצים? מדוע הם קפצו לבצע מסיבת עיתונאים ביום שישי. אני מאוד מקווה שלא נחשפו בו דברים ביטחוניים. שום ספין כזה לא יעזור כי הבחירות הן בין ימין ושמאל".

השר אלקין: "שוב מוציאים מהבוידם את הטענות שנבדקו אלף פעם"

https://www.maariv.co.il/elections2019/news/Article-690239



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות