גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #25672 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 25672
ישראלצ'יק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
10026 הודעות, 72 מדרגים, 124 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ט באייר תשע''ט    01:09   03.06.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מה ההבדל בין אסיר ללוחם בגולני? - אסיר מרוויח יותר!  

 
  
מה ההבדל בין אסיר ללוחם בגולני? - אסיר מרוויח יותר!

שרות החובה בישראל נתפס, בחלקים הולכים וקטנים של האוכלוסייה, כחובה לאומית ומנוף לפיתוח עצמי. זה לא סוד כי רק 60% ממחזור גיוס מתגייסים לצה"ל ורק כ- 50% משלימים שרות באורך מלא.
אך מתחת לכסות הפטריוטית, למתגייסים אין ברירה. עליהם להתייצב לשרות צבאי בהתאם להוראותיו של חוק שרות ביטחון (שכידוע פוטר אוכלוסיות שלמות משרות) . אם לא יתייצבו יחשבו כמפירי חוק וישפטו למאסר בכלא וכך גם אם יסרבו לשרת להיכן שישלחו, גם אם ביחידות מסכנות חיים.

חיילי החובה אינם מקבלים שכר, ושירותם אינו נחשב כעבודה ואין הם צוברים פנסיה בגין תקופה זו אלא רק אם יישארו בשרות עד הפנסיה.
מכיוון שכך, תגמול החיילים נקבע עפ"י צרכיהם ונקרא "דמי קיום", המתחלקים ל"צרכים אמיתיים" ובונוס כספי היוצר מדרג תגמול בין לוחמים, תומכי לחימה וחיילים עורפיים תחת הפיקציה כי חייל עורפי יכול לעבוד... אני ממליץ לקרוא את הפוסט על מנת להבין כמה רקוב בסיס התגמול וההיגיון שמאחוריו האומר כי חייל עורפי יכול לעבוד.... . אין כל ספק כי מדינת ישראל מפלה לרעה דווקא את האוכלוסייה המשרתת.
ההצדקה העיקרית כי דמי הקיום נמוכים משכר מינימום היא כי צה"ל דואג לכל מחסורו של החייל , במזון, בביגוד, ברפואה , נסיעות וכו' כאשר דמי הקיום הם השלמה כך שחייל החובה יוכל לרכוש שירותים שהצבא אינו מספק.
נכון להיום דמי הקיום של לוחם עומדים על כ- 1600 ש"ח בחודש ו- 2000 בשנה השלישית לשרות.

בתאוריה הנחמדה הזו יש רק חור גדול אחד כי בישראל אוכלוסייה נוספת אשר נשלחת למקום כלשהו לתקופה קצובה עפ"י חוק והמדינה דואגת לצרכיהם בדיוק כפי שדואגת לחיילים והיא אוכלוסיית האסירים.

שכר האסירים כיום, שאושר בבג"ץ בשנת 2001, עומד על 13.7 שקלים לשעה. עם זאת, באותו זמן עמד שכר האסירים על 82% משכר המינימום במשק, והיום הוא מהווה 47% בלבד משכר המינימום.
כעת הונחה עתירה בנושא בפני בית המשפט לטענת העותרים השכר הזה אינו סביר, אינו מידתי ופוגע בכבוד האדם של האסירים וככל הנראה השכר יוחזר לרמתו היחסית ביחס לשכר המינימום.


שכר מינימום חודשי עומד על 5,300 ש"ח. אסיר עובד היום יקבל 47% משכר מינימום - 2,491 ש"ח. אם העתירה להחזיר את שכר האסירים לרמת 2001 יקבל אסיר 4,300 ש"ח.

כיצד יכול להיות , במדינת ישראל של 2019, שחייל גולני יקבל 65% משכר אסיר ואם עתירת האסירים תתקבל 37% בלבד???

http://idf-il1.blogspot.com/2019/05/blog-post_29.html


מש' הביטחון מפרסם במיליונים ב’הארץ’ https://rotter.net/forum/scoops1/553899.shtml


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות