קבוצות דיון
גילוי מסמכים
נושא #25929
|
מנהל
סגן המנהל
מפקח
עיתונאי מקוון
צל"ש
|
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
21876 הודעות | אור ליום ששי ט''ו בטבת תשע''ג
22:10 27.12.12 |
|
מסמך – גם ב- 1996 איימו הרפורמים (NIF ) על נתניהו, כשבועיים לפני הבחירות
|
הועבר בתאריך 02.01.13 בשעה 09:28 מפורום חדשות על-ידי Maya, (גלובל)
לא רק השבוע פנו מנהיגים רפורמים באיומים על ראש הממשלה, בנימין נתניהו. גם בבחירות שנערכו ב- 1996 הופנו 2 מכתבי איום באותם נושאים, לפני ואחרי יום הבחירות.היום התבשרנו שמנהיגים יהודים מאמריקה פנו אל ראש הממשלה במכתב איום בנושא תפילת נשים בכותל. האיומים של הרפורמים מאמריקה בהנחיית הקרן לישראל חדשה – NIF (שתי"ל), והתערבותם הבוטה בסמוך לבחירות בישראל, אינה חדשה. כשבועיים לפני הבחירות של שנת 1996 פנו ראשי הרפורמים, הקונסרבטיבים ואחרים, בהנחיית הקרן החדשה לישראל, בשני מכתבי איום שהופנו אל בנימין נתניהו. המכתב הראשון מתאריך 16.5.96 (הבחירות התקיימו בתאריך 29.5.96), מוען גם אל שמעון פרס. במכתב זה מתחבא סקופ קטן נוסף. החוצפה של האמריקאים לדרוש שהמלצות ועדת שנהר לשינוי בלימודי היהדות והדגשת הפן החילוני/פלורליסטי, לא ידחו בעקבות הבחירות הקרבות (מה שמעיד על מעורבות הקרן לישראל חדשה גם בועדה זו ולא רק בועדת קרמניצר בנושא לימודי האזרחות). המכתב השני מתאריך 12.6.96 מוען אל נתניהו שהיה אז בתהליכי מו"מ להרכבת קואליציה וכלל איום ברור והתערבות בוטה בפוליטיקה הישראלית. ראשי הארגונים היהודים דרשו מנתניהו שלא להכנע ולוותר, לדתיים בישראל בכל הקשור לענייני גיור בחו"ל ושאר ההישגים של הרפורמים שהושגו במהלך כהונת ממשלת השמאל של רבין/פרס (באמצעות עתירות של ארגוני שתי"ל - NIF, לבית המשפט העליון).
הערה כמו שאומרים - אין חדש מתחת לשמש ובמיוחד אין חדש בהתערבות הבוטה של הקרן לחיסול ישראל (NIF - שתי"ל) לקראת, במהלך ולאחר בחירות בישראל. ברור שגם אז, כמו היום בנושא הכותל, המטרה הינה ליצור קרע בין החרדים לבין הימין, לפגוע בסיכוי ההצלחה בבחירות ולחזק את מפלגות השמאל (קרי: חיזוק הערבים ומדינת כל אזרחיה). *** המכתבים רצופים בזה. (בטח יש העתקים מהם אצל מישהו מאנשי ראש הממשלה שודאי גם מכיר את הנפשות ויוכל להשוות בין החותמים אז לחותמים על המכתב הנוכחי שקבל).
An Open Letter to Prime Minister Shimon Peres and Leader of the Opposition Benjamin Netanyahu May 16, 1996 Dear Distinguished Leaders:
We, the undersigned, have joined together in a special coalition with a sense of urgency to express our grave concerns about certain circumstances that may result from the upcoming elections. We are deeply concerned that in the process of forming the next government damaging concessions will be made in the areas of civil rights and religious freedom. Such concessions would further erode the rights and freedoms of Israeli citizens and violate the spirit and word or Israel's own Declaration of Independence. As you will see from our signatures, we represent millions of North American Jews.
While our communities may disagree about some issues, we remain united in faith and committed to each other. In is therefore unacceptable to maintain the status quo on religious matters in Israel. To agree to further concessions would cast a long shadow over Irael's democratic character, create a crisis with world Jewry at precisely the moment when both of you have made Israel-Diaspora relations a priority, and weaken opportunities for Israelis to deepen their Jewish identity.
In the past several years important strides have been made toward strengthening religious freedom in Israel, including Supreme Court decisions legitimizing non-Orthodox conversions and the opening of religious councils to individuals associated with non-Orthodox movements. We are deeply concerned that if elected Prime Minister you will agree to legislation overturning such High Court decisions protecting religious freedom. We are also deeply concerned that the recommendations of the Shenhar Commission, to improve the teaching of Jewish studies and expose children in the state secular school system to the varieties of Jewish practice and belief, will be set aside.
Moreover, it is a sad fact that many Israelis have come to us for help because they are unable to marry and establish families; convert, despite an obvious and sincere desire to cast their destiny with the Jewish people; and normalize the status of their foreign-born adopted children.
We cannot emphasize enough the damage that may result from making political concessions in coalition negotiations which would perpetuate and even exacerbate these denials of religious rights and opportunities for our people in Israel. Distinguished leaders, your recognition and respect of diversity of religious expression is critically important to the vitality of world Jewry. We are at a time when the path that Israel will take to further peace with her neighbors will be determined. It may be a time when the religious peace for our people will be determined. We believe it essential that we work together to ensure the physical and spiritual well-being of all Jews. We cannot keep silent. Sincerely, The North American Coalition of Advanced Religious Pluralism in Israel American Jewish Congress David Kahn, President Phil Baum, Executive Director Association of Reform Zionists of America Philip Meltzer, Presedent Rabbi Ammel Hirsch, Executive Director Central Conference of American Rabbis Rabbi Simeon J. Maslin, President Rabbi Paul Meitoff, Executive Director Federation of Jewish Men's Clubs Sidney Katz, President Rabbi Charles E. Simon, Executive Director Jewish Reconstructionist Federation Jane Susswein, President Rabbi Mordechai Liebling, Executive Director Mercaz-Canada Norman Stern, President Mercaz USA Roy Clements, President Rabbi Robert Golub, Executive Director NA' AMAT USA Sylvia Lewis, President National Federation of Temple Brotherhoods Kenneth Keenan, President Douglas E. Barden, Executive Director New Israel Fund Herbert Teitelbaum, President Norman Rosemberg, Executive Director Rabbinical Assembly Rabbi Alan Silverstein, President Rabbi Joel Meyers, Executive Director Union of Hebrew American Congregations Jerome Somers, Chairman of the Board Rabbi Eric Yoffie, President - Elect United Synagogue of Conservative Judaism Alan Ades, International President Jerome Epstein, Executive Vice President Women of Reform Judaism Judith O. Rosenkranz, President Ellen Y. Rosenberg, Executive Director Women's League For Conservative Judaism Evelyn Seelig, National President Bernice Balter, Executive Director World Union for Progressive Judaism Austin Beutel, President Rabbi Richard Hirsch, Executive Director ****
NORTH AMERICAN COALITION TO ADVANCE RELIGIOUS PLURALISM IN ISRAEL 838 Fifth Avenue New York, NY 10021 TEL: 212-650-4280 FAX: 212-517-7968 June 12, 1996 The Honorable Binyamin Netanyahu Prime Minister-Elect Jerusalem, Israel Dear Mr. Netanyahu,
We want to congratulate you on your election as Prime Minister of the State of Israel. We remember well the years you served so effectively as the Deputy Chief of Mission of the Israel Embassy in Washington, D.C., and as Israel's Ambassador to the United Nations. We have also enjoyed our many meetings with you both in Israel and the United States in your capacities as Deputy Foreign Minister and Leader of the Likud Party. We, therefore, look forward to continuing a cordial and constructive relationship with you in your new position as the democratically elected leader of Israel. Ours is a new umbrella organization representing the more than 3 million members of the Conservative, Reform and Reconstructionist Movements, as well as the tens of thousands of supporters of the American Jewish Congress, Labour Zionist Alliance, NA'AMAT USA and New Israel Fund. Collectively, our individual members represent the overwhelming majority of North American Jewry, the backbone of the Jewish community organizationally and philanthropically. As you no doubt realize from your own experience of studying and working in the United States, the values of tolerance, personal conscience and freedom of religious expression are paramount in our understanding of the conditions necessary for full Jewish life. We note your insistence of the need to maintain the strong link between Israel and the Diaspora with emphasis on Jewish education and identity in both communities. To this end, our organizations have worked tirelessly both in Israel and the Diaspora, mindful that only through education and persuasion can positive Jewish identity arise. Mr. Prime Minister-Elect, we applaud your call for making peace at home and strengthening the unity and sense of partnership among all Israelis. We share your belief that this desired unity among Jews must be expressed through tolerance and mutual respect, principles which, as you note, are enshrined in Jewish heritage. In that spirit, we write today to follow up the letter we sent you just before the election in which we expressed deep concern that in the process of forming a coalition, you might feel constrained to agree to far-reaching demands made by potential coalition partners which would compromise the significant progress that has been achieved in recent years towards expanding religious freedom in Israel. We urged you then to bear in mind the deep importance of this progress to the great majority of Diaspora Jews -- over 80% -- that is not Orthodox and to the many Israelis who seek alternative ways of expressing their Jewish identity and commitment. With your election as Prime Minister, we wish to reiterate and reinforce those expressions of concern. We approach this matter with great caution respect. You are the elected Prime Minister of Israel, and decisions concerning the policies of your government are yours to make. We recognize further that the coalition-building process is still underway, and we do not presume to prejudge its outcome. But it is incumbent on us to now speak to you straightforwardly about our heightened concerns in light of the outcome of the Knesset election. The massive policy and legislative changes being demanded by Orthodox parties parties, if adopted by your government in any significant measure would, in our view, severely set back the cause of democracy, pluralism and tolerance in Israel. Further, by effectively delegitimizing the beliefs and practices of most of Diaspora Jewry, these measures could potentially weaken the unity of the Jewish people and their unequivocal devotion to the State of Israel. Specifically, we view with alarm the prospect of legislation that would overturn recent High Court Justice rulings in the matters of conversion and non-Orthodox participation in religious councils. We all remember the deeply divisive controversy engendered by past efforts to narrow the definition of "Who is a Jew" and would be loath to see it revived, even by indirect legislative proposals. We would be likewise disturbed by any administrative decision that rejected the recommendations of the Shenhar Commission to enhance the quality of Jewish education in the state general school system. Please be assured, Mr. Prime Minister-Elect, that we wish you and your government-to-be great success in meeting the many difficult challenges that face you. We pledge to do whatever we can to aid you in your search for security and social stability at home and peace with all the people of the region. We ask only that you hold the principles of tolerance and inclusiveness uppermost as you plot your course. Sincerely, THE NORTH AMERICAN COALITION TO ADVANCE PLURALISM IN ISRAEL AMERICAN JEWISH CONGRESS DAVID KAHN, PRESIDENT PHIL BAUM, EXECUTIVE DIRECTOR ASSOCIATION OF REFORM ZIONISTS OF AMERICA PHIL MELTZER, PRESIDENT RABBI AMMIEL HIRSCH, EXECUTIVE DIRECTOR CENTRAL CONFERENCE OF AMERICAN RABBIS RABBI SIMEON J. MASLIN, PRESIDENT RABBI PAUL MENITOFF, EXECUTIVE VICE PRESIDENT FEDERATION OF JEWISH MEN'S CLUBS SIDNEY KATZ, PRESIDENT RABBI CHARLES E. SIMON, EXECUTIVE DIRECTOR FOUNDATION FOR CONSERVATIVE/MASORTI JUDAISM IN ISRAEL HERSCHEL BLUMBERG, PRESIDENT JAMES DEMB, EXECUTIVE DIRECTOR JEWISH RECONSTRUCTIONIST FEDERATION JANE SUSSWEIN, PRESIDENT RABBI MORDECHAI LIEBLING, EXECUTIVE DIRECTOR LABOR ZIONIST ALLIANCE DANIEL MANN, PRESIDENT MARVIN RELKIN, EXECUTIVE DIRECTOR MERCAZ-CANADA NORMAN STERN, PRESIDENT SHIRLEY GOSSACK, DIRECTOR MERCAZ-USA ROY CLEMENTS, PRESIDENT RABBI ROBERT R. GOLUB, EXECUTIVE DIRECTOR NA'AMAT USA SYLVIA LEWIS, PRESIDENT NATIONAL FEDERATION OF TEMPLE BROTHERHOODS KENNETH KEEHAN, PRESIDENT DOUGLAS E. BARDEN, EXECUTIVE DIRECTOR NEW ISRAEL FUND HERBERT TEITELBAUM, PRESIDENT NORMAN ROSENBERG, EXECUTIVE DIRECTOR RABBINICAL ASSEMBLY RABBI DAVID LEIBER, PRESIDENT RABBI JOEL MEYERS, EXECUTIVE DIRECTOR UNION OF AMERICAN HEBREW CONGREGATIONS JEROME SOMERS, CHAIRMAN OF THE BOARD RABBI ERIC YOFFIE, PRESIDENT-ELECT UNITED SYNAGOGUE OF CONSERVATIVE JUDAISM ALAN ADES, INTERNATIONAL PRESIDENT RABBI JEROME EPSTEIN, EXECUTIVE VICE PRESIDENT WOMEN OF REFORM JUDAISM JUDITH O. ROSENKRANZ, PRESIDENT ELLEN Y. ROSENBERG, EXECUTIVE DIRECTOR WOMEN'S LEAGUE FOR CONSERVATIVE JUDAISM EVELYN SEELIG, NATIONAL PRESIDENT BERNICE BALTER, EXECUTIVE DIRECTOR WORLD COUNCIL OF SYNAGOGUES HENRY SENDER, PRESIDENT RABBI BENJAMIN Z. KREITMAN, EXECUTIVE VICE CHAIRMAN WORLD UNION FOR PROGRESSIVE JUDAISM AUSTIN BEUTEL, PRESIDENT RABBI RICHARD HIRSCH, EXECUTIVE DIRECTOR
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dave333
חבר מתאריך 26.7.08
42585 הודעות | אור ליום ששי ט''ו בטבת תשע''ג
22:46 27.12.12 |
|
8. קרא את הפוסט של אליסטר: למה השמאל בעולם שונא את ישראל
בתגובה להודעה מספר 1
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 27.12.12 בשעה 22:52 בברכה, dave333
לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב
תמלול:
מי שמצטרף אלינו היום הוא אגדה חיה, דיויד מאמט, מחזאי וזוכה פרס פוליצור, הידוע ככותבם של מחזות קלאסיים כמו: אמריקן באפלו וגלנגרי גלן רוס וסרטים כמו פסק הדין, הוא יוצא כעת עם ספר חדש לחלוטין - "הידע הסודי": על התפרקותה של התרבות האמריקאית וסביר שהוא יהיה שנוי במחלוקת, כמו רבים ממחזותיו הידועים ביותר. מר מאמט ברוך הבא לניומקס טי.וי תודה שאתם מארחים אותי. הספר הזה מתעד את המסע שלך מליברל מוחלט לקונסרבטיבי, מה לקח אותך לנתיב המתרחק מליברליזם? ובכן דברים רבים קרו...זה כמו שאתה שומע מילה פעם אחת, אותה לא שמעת מעודך קודם לכן, ולפתע אתה שומע אותה עוד 3 פעמים באותו יום. קרו לי מספר דברים במשך השנים האחרונות והתחלתי לחבר אותם יחד והם אמרו: "אמא". אחד מהם היה כשהצבעתי ב-2004 בקלפי בקהילה הליברלית, היכן שאני גר היתה תחושה של סוג של אלימות באויר והם כולם אנשים נחמדים מהמעמד הבינוני הגבוה ותהיתי לגבי מה הם חשו כל כך תוקפניים ואז נכנסתי למכונית שלי ונסעתי להשתתף בתוכנית טלויזיה הנקראת: היחידה ואז הבנתי שאותם אמריקאים שהיו כל כך תוקפניים בקלפי, היו אותם אלה העובדים כמו כלבים במשך 16 - 18 שעות ביום ולא מכירים זה את דעותיו הפוליטיות של זה. יש שתי דרכים באמצעותם אנחנו יכולים להתבונן זה על זה באמריקה. האחת היא שאנחנו מאוד מפולגים, לעולם לא נוכל להתאחד כאשר אנחנו מדברים על פוליטיקה, והשניה היא שאנחנו לא מדברים על פוליטיקה ומסתדרים זה עם זה טוב יותר מכל עם אחר בהיסטוריה האנושית והתחלתי לבחון את ההשקפה הקונסרבטיבית. זה לא שאף פעם לא נחשפתי אליה, אלא שלא ידעתי שהיא קיימת, מכיון שכמו ליברלים רבים, ידענו שהאנשים שבצד השני נקראים רפובליקנים, ואנחנו בעלי המחשבה החופשית, נקראים: חופשיים ובעלי המחשבה העצמאית במקרה מצביעים באופן קבוע לדמוקרטים. אז רציתי להיות באמת עצמאי וחופשי אז התחלתי לקרוא במשך מספר שנים והגעתי לתובנות חדשות ביחס לכלכלה ופילוסופיה. מי הוא קהל היעד של הספר הזה? לפעמים נדמה שכתבת אותו בסבלנות רבה, כאילו אתה מנסה להסביר משהו, לחבר טוב ובכן אני מנסה להסביר לעצמי, אחד הדברים הנפלאים הוא, שאם אתה רוצה ללמוד משהו, תלמד אותו, שזה הנסיון שלי כמורה מאז הייתי בחור צעיר. לימדתי בקולג' בגיל 21 ולימדתי במסגרות שונות במשך 41 שנה וכדי ללמד עליך לדעת לעומק כיצד להציג את עמדתך בצורה שבה מישהו אחר יוכל להבין אותה, מכיון שבנקודה מסוימת הם עלולים לאבד ענין ולא חשוב עד כמה אתה חושב שאתה צודק. אם אינך יכול להסביר...כמו שמילטון פרידמן נהג לומר: אנשים באים אלי עם תיזת הדוקטורט שלהם בכלכלה, ואם התיזה ארוכה יותר מ-500 מילים, אני לא רוצה לקרוא את זה, כי האדם הזה לא יודע על מה הוא מדבר. אז מה שאני מנסה לעשות בספר, זה לעזור לעצמי כמורה לחשוב על כל התהליך שהוביל אותי להפוך לקונסרבטיבי, כדי שאוכל להסביר אותו לאחרים באופן נהיר. האם אתה חושב שתמצא את עצמך מלמד את הספר בפני תלמידי הקולג'? כן, אבל אני... כמעט החרימו אותי באוניברסיטת טקסס אוסטין, מכיון שהיתה לי עסקה איתם, הארכיון שלי נמצא שם. היתה לי עסקה איתם ללמד שם, במשך כמה שנים, כמה ימים בשנה והתכוונתי לשוב לשם לשנה השלישית והרביעית, אבל בשנה השניה, סטודנט האשים אותי בתגובות פוליטיות בלתי הולמות, דבר אשר הוביל בעת שובי לשנה השלישית, הוביל לתחושות קשות לעצם חזרתי והם כנסו פגישה והזמינו את כולם מהקמפוס של אוסטין כדי להחליט האם להתיר לי לשוב ולדבר וחשבתי לעצמי... נו טוב... שנמאס לי מזה. ביקרתי במספיק אוניברסיטאות ליברליות בעבר וזה היה מעבר לבדיחה, לא היה לי כל ענין לחזור ולדבר במוסדות אקדמיים ליברלים, אלא אם כן הם ליברלים אמיתיים, במובן הקלאסי של המילה. כלומר: קונסרבטיבים. האם אתה חושב שהיית מגיע למקום הזה בחשיבה שלך, לשינוי תפיסותיך, ללא אמונה דתית עמוקה והמחוייבות שלך ליהדות ולישראל? אני בטוח שלא הייתי מגיע לנקודה הזאת ללא המחויבות הזאת ואני מודה לך על שהעלית את זה. מחויבות אחת היא לישראל. שמתי לב שהשמאל פונה באופן אוטומטי כנגד ישראל והם מתייחסים לישראלים באופן עקרוני כתת בני אדם, כי השמאל מתייחס לישראלים שהם יהודים על פי הגדרתם כאל תתי אדם. כלומר: הם בני אדם כלפיהם החוק הבינלאומי וההתייחסות המסורתית של טוב ורע, התייחסות מסורתית של אחריות הדדית כלפי בני ברית, כל אלה אינם תקפים לגבי היהודים. כל אלה מבוטלים על ידי השמאל, כאשר מדובר ביהודים כרודפי בצע, ומתייחסים אליהם כאל פושעים, וחשבתי על כך שאין כל הבדל בין השקפה זו לגבי היהודים, לבין ההשקפות של המאה ה-15 לגבי היהודים. אז האמינו שהיהודים מרעילים את הבארות וחוטפים ילדים נוצרים בשביל דמם. ההבדל היחידי הוא, שהשמאל של היום, אומר שזה מגוחך להאמין שיהודים נהנים להרוג ילדים נוצרים. כמובן שלא, הם נהנים להרוג את הילדים המוסלמים. אז היחס של השמאל לישראל, היה דבר מפכח ביותר. החלק השני הוא היהדות, כאשר למדתי לעומק את מה שנקרא: מוסר. המוסר היהודי המסורתי המלמד שאין לנהוג באפליה כנגד העניים, אך גם לא כנגד העשירים ותפקידם של השופטים לנהוג דין צדק כשהם מרחיקים מעליהם את הצורך לנקום, ואת הצורך לגמול טובה. על השופט להצמד לחוק וזאת הבנתי את הקונסרבטיביות, והקונסרבטיביות שאבה זאת מהחברה היהודית נוצרית וזה מה שעשה את אמריקה - אמריקה. הבה נדבר על זה עוד קצת, אתה עסקת רבות בחלק מהסוגיות הללו, בספרך: "הבן הסורר" ועדיין בארצות הברית היהודים נחשבים גוש מצביע מאוד מובטח לשמאל ולדמוקרטים, האם אתה רואה שדבר זה ישנה בכלל? אני חושב שזה ישתנה במעט...תקשיב...מה שקרה למרבית היהודים שהגיעו לכאן בשלהי המאה ה-19, המהגרים מגרמניה, ואז בתחילת המאה ה-20, המהגרים היהודים מפולניה שהם בני משפחתי, הגיעו לכאן כמה שאנחנו קוראים, יהודים רפורמים, הם עזבו את מנהגי היהדות האורתודוקסית של מה שנקרא באירופה יהדות, מתוך נסיון לפשט ומתוך רצון להשתלב. אבל הבעיה היא שאם אתה משתלב מספיק, אתה נשאר עם שום דבר. אז היהדות שהשתנתה, הגיעה לנקודה שבה ננטשו כל המנהגים המסורתיים, כמו ללכת לבית הכנסת ולהתפלל שלוש פעמים ביום, לשים טלית ולהניח תפילין, שמירה על כשרות...ואז אם אלה, אינם חובה, הם שאלו את עצמם, מה עוד איננו מחייב? מה אנחנו יכולים להשליך ולהשאר עם היהדות? והתשובה לכך היתה - מעשים טובים. היהדות תהיה רק מעשים טובים. היהודים יהיו מסורים למעשים טובים. אז יש לך קבוצה של אנשים המסורים לכלום, פרט למעשים טובים, אבל אתה לא צריך להיות יהודי, כדי להיות מסור למעשים טובים. כלומר: כל אדם מוסרי, יכול להיות מסור למעשים טובים ולעשרת הדיברות. אז יש לך קבוצה של יהודים, שיש בהם מין שארית כזאת הנקראת: יהדות, והם כלל לא יודעים מה זה, וזה לא מעניק להם שום הנאה. יהדות כזאת היא כמו להתקלח עם גרביים, איך אתה יכול בכלל להתגאות במשהו כזה? אך בעיקרו למרות שיש יוצאים מן הכלל, זה כמו ביקור אצל רופא שיניים, כי זה טוב בשבילך. אז אם אתה מעל לכל מסור רק למעשים טובים, והעדר אומר: הו, זה ברוח המפלגה הדמוקרטית, אז אם אדם כזה יצביע לדמוקרטים, זה מצריך מאמץ עצום עבור יהודי מדור שלישי שנולד אל המפלגה הליברלית, לבחון לעומק האם המעשים הטובים הראויים, האם הם אכן מתקיימים ובאיזה מחיר, וזה מצריך אומץ רב, כי תהליך כזה מרגיש כמו שני דברים, זה מרגיש כמו בגידה וזה מרגיש כמו כפירה. אני מבין...הבה נדבר מעט על מעשים טובים מצדו של ממשל אובמה. הנשיא אובמה נשא לאחרונה נאום מאוד שנוי במחלוקת לגבי גבולות ישראל, כשאמר שעל ישראל לעשות "יותר" למען השלום, מה חשבת על הנאום הזה? ומה הדעה הכללית על בן עירך משיקגו, ברק אובמה? ובכן, אני יליד שיקגו אמיתי, נולדתי בהיידפארק, מקום אליו הוא הגיע בשלב מאוחר יותר של חיו. גדלתי בדרום שיקגו, אני למעשה יכול לבטא נכון את שמה של קבוצת הבייסבול - וייטסוקס, ואני גדלתי באזור של סול אלינסקי, ההורים שלי עבדו עם ועבור סול אלינסקי, המארגן השכונתי, ממנו שאב ברק אובמה את התיאוריות כשהיה מארגן קהילתי. אנחנו קראנו לזה - סחיטת כספים, שזה בעצם מה שזה. אם תקרא את ספריו של סול אלינסקי "קריאת השכמה לרדיקלי", והספר השני: "חוקים עבור רדיקלים, וג'סי ג'קסון עשה בדיוק את אותם הדברים, וניתן להבין שהאנשים הללו בשם המעשים הטובים, ניסו לאיים על אחרים ללא בושה, לתת להם כספים, בהם יוכלו להשתמש למטרות בלתי אחראיות בעצם, אז משם ברק אובמה מגיע, הוא גם כן חלק ממסורת גדולה, של אנשים נוספים שלא עבדו יום אחד בחייהם, כמו פרנקלין דלאנו רוזבלט ו-ודוורד וילסון, שהאמינו לגבי עצמם...זה בעצם חזון הנמשחים, כמו שאמר סוול: זה חזון הנמשחים, הם יודעים, הם אלה שנמשחו והם יודעים טוב יותר מכולם. אז אחד הדברים שממשל אובמה יודע יותר טוב מכולם זה שישראל היא זו שלא בסדר, והדרך לשלום ובאופן מפתיע, לאחר 60 שנה שבהן מנסה ישראל להענות לתביעות של מדינות ערביות שונות, הפתרון הוא לתת להם עוד שטחים, כאשר בכל פעם שישראל החזירה שטחים, הערבים השתמשו בזה כדי לתקוף את ישראל. להפנות את גבנו לבני בריתנו, הפניית הגב של נשיא ארצות הברית, לבת הברית המסורתית שלנו, זה שובר לב, ואני חושב שהגיע הזמן שהיהודים יתעוררו, והדבר השני אותו אני רוצה לומר הוא, שישראל נלחמה את מלחמתו של המערב במשך 60 שנה ויותר והגברים והנשים בישראל, אלה המשרתים בצבא וגם האזרחים, נלחמים ומתים כדי לשמר את האתוס היהודי הנוצרי, ולשמר את החירות במזרח התיכון במשך 60 שנה, בהן הם היו תחת מתקפה מתמדת, וגם היום הם תחת מתקפה מתמדת. מה שיקרה לישראל, יקרה גם יקרה לאמריקה וכפי שנאמר בתנך: "אלה המברכים את ישראל, יהיו מבורכים על ידי, ואלה המקללים את ישראל, יקוללו על ידי... העדויות של אלפיים השנים האחרונות, מעידות על כך שזה נכון, והן יוכחו גם כנכונות גם בעתיד. שמעתי את הנאום שלו וקראתי את נאומו של ראש הממשלה נתניהו ואמרתי לעצמי: מדוע לנו האמריקאים, אין מנהיג כנתניהו? מכיון שאין ספק שאנחנו זקוקים למנהיג כזה. אתה כתבת את הספר הזה במהלך שנת הבחירות לנשיאות, האם אתה מתכוון להיות יותר פעיל בפוליטיקה, אולי אפילו לתמוך או לעמוד מאחורי מועמד מסוים בשנה זו? אני לא שואף להיות מעורב יותר בפוליטיקה ולבטח אינני רוצה לאמץ את אחד המועמדים, כלומר אני לא יודע יותר טוב מאף אחד אחר. אני חושב שהשיעור הוא, השיעור שלי הוא ששלושת ענפי הממשל נכשלו ביישום החוקה, העיתונות נכשלה בקיום האחריות הזאת, אם לומר את האמת, אין אף אחד בבית, פרט לנו התרנגולות...וכתרנגולות יש לנו את זכות ההצבעה, ואנחנו האזרחים נצטרך להחליט ולהצביע על פי ההבנות שלנו, ועל פי האחריות המוטלת עלינו והאזרח הרגיל איננו פחות מוכשר ממני, לעשות את האבחנות הללו. שוב, שם הספר: הידע הסופי, על התפרקותה של התרבות האמריקאית, מר מאמט אלפי תודות על ששוחחת איתנו בבקשה. https://rotter.net/forum/gil/25872.shtml#50
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
19630 הודעות | אור ליום ששי ט''ו בטבת תשע''ג
22:52 27.12.12 |
|
11. לעיון האשכול: רפורמיות מחופשת לפלורליזם - תוכנית החיסול של הקרן החדשה
בתגובה להודעה מספר 1
|
מי שיתעמק בפעילויות של הקרן לישראל החדשה ושל זרוע הביצוע שלה, אירגון שתי"ל,יידהם ממספר הפעמים בהם תופיע המילה "פלורליזם".מהו אם כן אותו פלורליזם? פלורליזם - הגדרה המסווה עצמה בחביבות לא מזיקה,והמכוונת להפיכת מדינת ישראל ,שטקסיה היהודיים מתבצעים על פי ההלכה, למדינה שמוסדותיה יישלטו על ידי אנשי ה"כת הרפורמית". עד עכשיו הצליח הסמול להשתלט כבר על כל מוסדותיה של המדינה והוא שולט בהם באמצעות תמיכת הבג"ץ (שגם עליו השתלט השמאל)ביד רמה. נותר עדיין מעוז אחד אחרון ולא כבוש והוא המימסד הדתי בישראל-הדואג להמשך קיומה של קהילה יהודית אותנטית בארץ. על מימסד זה נערכת בימים אלה מתקפת-על עזה מאין כמוה,והכל שותקים! ברגע שייכבש המעוז הזה,המדינה נופלת סופית,והכל יתהפך באופן בלתי הפיך. יפתחו שערי המדינה לפלישה המונית של כל החפצים להיות כאן,כל הזרים והפולשים יגויירו גיור סרק לצורך הכשרתם לאיזרוח,באמצעות ההצגה הנקראית "גיור רפורמי". לא אתפלא,אם גיור זה ייערך על פי אמות המידה ה"פלורליסטיות" של אירגון שתי"ל, בנוכחות רב/רבה וכומר/כומר אשה. זה המירוץ בו עסוקה הקרן לישראל החדשה ובו עסוקים עד מעל הראש כל אירגוניה ואנשיה. לשם כך מוזרמים מיליונים רבים של דולרים מכל הגורמים המעוניינים בחיסול המדינה היהודית,והמלאכה מבוצעת בארץ על ידי אנשי הקרן ואירגוניה. הכל בהסוואה מטשטשת ותחת הגדרה מטעה "פלורליזם".הציבור הרחב נופל בפח ולא מזהה את החתרנות הזו כלל וכלל. מדוע כה מעוניינת הקרן להחדיר את אנשיה מכת הרפורמים לכל עמדת שליטה ובמיוחד לכל העמדות של המימסד הדתי? כיוון שהגיור שכת זו מבצעת אינו גיור כלל.זו פארסה. מה ישרת את השמאל האנטישמי טוב יותר מאשר החדרת אנשי הכת הרפורמית בדרך שהרבנות תאבד את הבלעדיות שלה על עריכת טקסי החיים היהודיים,וברגע שהכת תהפוך ללגיטימית,היא תוכל להחדיר ולאזרח כאן גויים "מגויירים" בלי סוף ,שימהלו וידללו סופית את הציבור הציוני יהודי במדינה שכרגע מהווה רוב. זה הפתח אליו דוהרת הקרן ועימה כל השמאל כולו. זה המירוץ בו שקועה הקרן.לכך כיוונה כשיצאה בקמפיין שאת פיה לא יסתמו. המירוץ נערך ביתר שאת. על כל הגורמים הציוניים והיהודיים מכל קצוות הקשת הפוליטית להבין זאת מיד,ולהתחיל במלחמה חסרת פשרות לחיסול החדרת אנשי כת הרפורמיים לעמדות שליטה חשובות. שמתם לב לכך שבזמן האחרון מובאים אנשי הכת הרפורמית-לדיונים רבים המתקיימים בטלביזיה ?לפתע בכל תוכנית על דת,יושבת איזו אשה הקוראת לעצמה "רבה" ומתראיינת באון. זה חלק ממסע החדרתם ללגיטימיות הציבורית ולשיח הציבורי, כאילו הם חלק טבעי ממנו. זו פעולה מחושבת להענקת לגיטימיות לכל מיני גברים ונשים מטעם דת שבינה ובין תורת משה אין הרבה מהמשותף. אשה המציגה עצמה כרבה,כעורכת חתונות,כעורכת טקסי בר ובת מצווה,וכמי שמנהלת תפילות ב"בתי הכנסת" שלה,המזכירים יותר כנסייה מאשר בית תפילה יהודי,משתמשת ביכולת הרטורית שלה על מנת להציג עצמה משל היתה חלק בלתי נפרד מהקונצנזוס. זו הצגה שיקרית ומעוותת של המציאות.זה חלק ממסע שטיפת מוח הציבור הרחב,שמבצע השמאל. אילו הסתכם הדבר רק בנושא דתי פעוט,לצורך התרסה ,ניחא. אך מדובר במזימה חתרנית. על הציבור להתעורר ולעצור מיד את המפולת הזוחלת לקראת חיסולה של המדינה היהודית. הכת הרפורמית בתחפושתה "פלורליזם" עלולה להיות המסמר האחרון בארון הקבורה של מדינת היהודים הקטנה. https://rotter.net/forum/gil/20449.shtml ועוד. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
19630 הודעות | אור ליום ששי ט''ו בטבת תשע''ג
22:58 27.12.12 |
|
15. הרב שרלו מבהיר: לא תמכתי ברפורמים. ההלכה לא מכירה ברפורמים ובגיוריהם!
בתגובה להודעה מספר 12
|
הרב יובל שרלו, שבתחילת השבוע התפרשו דבריו כביכול ומביעים תמיכה בהכרה ברפורמים, מבהיר את דבריו ואומר, כי ההלכה לא מכירה ברפורמים ובגיוריהם "ההלכה אינה מכירה לא בגיור הרפורמי, לא בנישואין הרפורמיים ולא בהרבה מאוד עניינים הקשורים בכך". דבריו של הרב שרלו שפורסמו בתחילת השבוע, מהם השתמע כי הוא כביכול תומך ברפורמים, מקבלים הערב הבהרה.במאמר שפרסם הרב שרלו לתלמידיו הוא כותב כי הכותרת שפורסמה בעיתון הארץ, לא הייתה כוונת דבריו. מצד שני, כותב הרב, כי לגבי יהדות חו"ל, צריך בצורה כלשהי לשקול את היחס כלפי הרפורמים. "חשוב לי להדגיש את הנקודות הבאות: כבר עשרות שנים אני כותב כי ההלכה אינה מכירה לא בגיור הרפורמי, לא בנישואין הרפורמיים, ולא בהרבה מאוד עניינים הקשורים בכך. הדבר חס ושלום אינו מפקיע את הרפורמים מלהיות יהודים, וככאלה – הם חשובים לנו מאוד, ואנחנו צריכים להיות קשורים בהם ולשאול את עצמנו האם אנו עושים די כדי שהרפורמים בחוץ לארץ (כל הדיון שלי הוא בענייני חוץ לארץ, ובארץ אין צורך בטיפוח זהות יהודית בדרך זו) יהיו קשורים בעם ישראל, או שהם יילכו לאיבוד". "דרך אחת היא לומר שבעיה זו אינה על סדר היום שלנו; דרך שניה היא לומר שהדבר הנכון לעשות הוא דווקא לתבוע "עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעיפים" ולהגביה את חומות ההגדרה, וזאת על ידי הרחקה ובידול; דרך שלישית, שעליה אני שואל – יכולה להיות דרך של דיאלוג, וזאת בשני תחומים. ראשון בהם הוא דיון הלכתי בדבר כל המשמעויות של הרפורמה, דחיית אלה שאנחנו לא מקבלים בשום פנים ואופן, ואימוץ אלה שאנחנו יכולים להתקשר אליהם. שני בהם הוא להבדיל בין העמדה ההלכתית השוללת ובין מדיניות מדינת ישראל המכילה". "מה שעלה כשאלות לדיון, להתלבטות, לאחריות רבנית רחבה, ונשלח גם להרבה רבנים, הפך במחי כותרת אחת לקריאה לשינוי מדיניות המדינה. אין לזה קשר למה שאני סובר, וכל שצריך לעשות הוא רק לקרוא את דבריי במקור, באתר הישיבה, כדי לראות זאת" אמר הרב שרלו. בתגובה למאמר שהשתמע ממנו כי הרב שרלו תומך ברפורמים, אמרו ב'צהר' בתחילת השבוע: "'צהר' מתנגדת להכרה רשמית של מדינת ישראל בזרם הרפורמי, בגיוריו או בדרכו. יצוין כי הנושא במאמר של הרב שרלו הועלה במסגרת דיון פנימי בישיבה וכנושא לדיון ולא כעמדתו או פסיקתו ההלכתית – עקרונית". http://www.kikarhashabat.co.il/%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%A9%D7%A8%D7%9C%D7%95-%D7%9C%D7%90-%D7%AA%D7%9E%D7%9B%D7%AA%D7%99-%D7%91%D7%A8%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%9E%D7%99%D7%9D.html https://rotter.net/forum/gil/20449.shtml#66 |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
21876 הודעות | אור ליום ששי ט''ו בטבת תשע''ג
23:07 27.12.12 |
|
19. הנקודה היא שכאן לא מדובר בדיון עקרוני וראוי על יחסי הגומלין, אלא על התערבות בוטה
בתגובה להודעה מספר 10
|
ומכוונת לשינוי השלטון בישראל.זו הבעיה המרכזית שהפוסט הזה מציף. התערבות פוליטת לשינוי השלטון. וכי מדוע הביאו "נשות הכותל" את כל חברותיהן מהשמאל בחו"ל וגרמו למעצר מתוקשר, דווקא לפני הבחירות? יש לך ספק? זה היה כדי ליזום מהלך שיפגע בימין, יחרחר ריב בין יהודים, ימריץ את החילונים שיתמכו במפלגות השמאל.. הקרן לישראל חדשה מארגנת את אתר השטנה "שישים ואחת" בחסות של אברום בורג ובניהול של אנרכיסטים מ"שוברים שתיקה" ו"סולידריות שייח' ג'ראח". אתה חושב שהם מתעלקים רק על בנט? את זה בטח לא ראית: "טירופו של המלך ביבי"
"הערוץ והעריץ" עבור קרן זרה שטוענת שאינה מתערבת בפוליטיקה, לתקוף ישירות את מפלגת הימין הראשית, הנה דבר של מה בכך. והיום קראו שחקנים ואמנים לבוא ולהצביע בבחירות. שאלת את עצמך מי מאחוריהם? ובכן, ישנו עוד ארגון קיקיוני שהוקם ע"י הקרן ממש למטרה זו. על מנת לאזן את ההצבעה המסיבית של החרדים, דתיים ואנשי ימין ולגרום לצעירים חילונים ולערבים להגיע לקלפיות ולקדם את מדינת כל אזרחיה. אני רק צריך זמן כדי להוכיח לך שכמעט כל פעולה שאתה שומע, קורא או רואה בתקשורת, בנוגע לבחירות - מקורה בכספים זרים מחו"ל. עקוב בבקשה, לדוגמא, אחרי כל העמותות והגופים שמקיימים עימותי בחירות, תלמד הרבה מאוד. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
21876 הודעות | אור ליום שני י' בשבט תשע''ג
20:50 20.01.13 |
|
51. גם ב-2013 מאיים מנכ''ל NIF ומזהיר מפני נצחון הימין הלאומני - מסמך.
בתגובה להודעה מספר 0
|
דברים שכתב מנכ"ל הקרן לישראל חדשה בעיתון הארץ באנגלית.גם הפעם, הקרן לישראל חדשה - שתי"ל, מאיימת על אזרחי המדינה מפני ניתוק והתרחקות של יהדות ארה"ב, אם יעזו לבחור במפלגות הימין בישראל.
Victory of ultra-nationalists in Israel may estrange U.S. Jews More and more, it seems as if the world's two largest Jewish communities are watching each other through the rear-view mirror as they move further apart. U.S. Jews must find ways to support progressive voices in Israel whose values we share as they fight to take back their country.
By Daniel Sokatch | Jan.14, 2013 For most of the past 64 years, Israeli and American Jewry enjoyed a close and mutually beneficial symbiotic relationship. Both sides gained a great deal from the arrangement. Israelis got a fierce and loyal funder and defender - one that happened to be an important constituency in the most powerful country in the world. American Jews got a sense of mission and purpose, and, through advocacy and philanthropy, got to participate in the epic Jewish national project. Even if we didn't really understand each other quite as well as we thought we did, the relationship between our two communities was predicated on shared values, a bedrock commitment to an unshakable American-Israeli alliance, and a vision of Israel that was both a Jewish homeland and a liberal democracy. But this relationship is changing. More and more, it seems as if the world's two largest Jewish communities are watching each other through the rear-view mirror as they move further apart. On some of the biggest issues, it is not clear how much we still have in common. The recent election in the United States and the coming election in Israel are a case in point. Two months ago, about 70% of the American Jewish community voted to reelect Barack Obama. This, despite an unprecedented multi-million dollar campaign by the Sheldon Adelson-funded Republican Jewish Coalition, Bill Kristol's Emergency Committee for Israel and other groups attempting to peel away Jewish votes from the president and the Democrats by arguing that Mr. Obama was bad for Israel. The attempt to present the election as a referendum on the president's pro-Israel bona fides flopped, but not before it furthered the perception that supporters and surrogates of the Israeli government were choosing sides and trying to influence an American election. This didn't go over so well with American Jews. That this effort failed so miserably came as a surprise to nobody, other than Mr. Adelson and the neo-cons. American Jews are liberal, and have been for a very long time. In fact, you have to go back to 1920 to find an election in which more Jews voted for the Republican candidate for president than the Democratic one, and then only because the Jewish vote split between the Democrat (19%) and the Socialist (38%). What's more, most American Jews don't disapprove of President Obama's position on Israel. In fact, a majority supports the president's handling of the Israeli-Arab conflict, and strongly supports a two-state solution. But while most American Jews report that they feel close to Israel, only a tiny percentage of them actually base their vote on it. Rather, the vast majority of Jewish voters cite the same priorities as other Democrats: the economy, health care, education. These American Jews care about Israel, but it is only one of many things they care about. And when they - the vast majority of the Jewish American community - perceive that Israel is acting in ways antithetical to what they assumed were shared values, the danger is that they will walk away. Which brings us to the Israeli elections. If the polls are correct, on January 22, Israelis will elect the most right-wing government in Israeli history. It is likely to be even more hardline than the current coalition, on whose watch Israel's relations with the Obama administration soured over disagreements over Iran, Israel's expanding settlement enterprise, and the moribund peace process. This coalition presided over an Israel in which Knesset members from the ruling parties pushed forward a raft of patently anti-democratic legislation, women fought attempts by some in the ultra-Orthodox community to exclude them from the public sphere, and government ministers vowed to make the lives of African refugees in Israel miserable and expel them. Criticism of these policies from Israelis was all too often characterized as treason. Criticism from abroad was merely proof that -the world is against us." None of this was lost on worried American Jews. The coming coalition is likely to redefine -right wing" in Israel. The authors of the most anti-democratic legislation in Israeli history are now positioned high on the Likud-Beitenu list, and we are sure to see a renewed attempt to restrict judicial independence, the media and civil society, especially the human rights community. The passage of the Boycott Law in the last Knesset is a worrisome harbinger of more attempts to limit freedom of speech and conscience. The Likudniks who guarded the flame of their party's traditional commitment to individual rights and democracy have been tossed off the party list, replaced by extremists and champions of the settlement movement. New parties, like Habayit Hayehudi, headed by opponents of the two-state solution who openly advocate annexation of the occupied territories, are gathering strength and will likely exert strong influence on the new government's agenda. I don't think that many Israelis understand just how badly all of this damages Israel's international standing, particularly its relationship with the overwhelming liberal Jewish community of a country that venerates its Bill of Rights. I'm sure many of the talkbacks to this article will say that they could not care less. But righteous indignation and name-calling are not substitutes for the advantages that come with a strong relationship with the American Jewish community. And that relationship is at risk. Luckily, there are reasons for hope. Millions of Israelis are deeply committed to Israel's founding democratic and Jewish values, and are concerned about the direction in which their country is headed. The same polls that predict a victory for the hard right also show significant, albeit divided, strength for a center-left bloc, and many still-undecided voters. An invigorated opposition championing democracy, peace, human rights and social justice could provide a critical check and an alternative direction for Israel. On the issues, recent polls show that Israel, much like America, is closely divided, with the values and policies of the left at least as popular as those of the right. Progressive political parties may be less popular in today's post-Oslo Israel; progressive ideas are not. This Israel still shares enormous common ground with the American Jewish community. Without engaging in the blatant electioneering shenanigans that damaged Israel's image during the American election, we must find ways to support those whose values we share as they fight to take back their country. And it is up to the leaders of the American Jewish community to speak truth to the new ultra-nationalist extremists of Israel, to tell them that the path they are on is damaging Israel and endangering its relationship with the American Jewish community that has always stood with it. It will be a difficult task. But that is what true friends are for. Daniel Sokatch is CEO of the New Israel Fund.
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|