גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #27129 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 27129
רוזנצוייג לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.6.19
1270 הודעות, 14 מדרגים, 26 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ז באב תש''פ    21:32   17.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

נציב תלונות הציבור על שופטים. לנשיאה חיות מותר להיאבק ציבורית נגד הקמת הוועדה לחקירת ניגודי ענינים של שופטי ב  

 
  
.

בכך נדחתה תלונת בצלמו על מעורבותה הציבורית של הנשיאה במאבק בוועדה

זכור בחודשים האחרונים נחשפו מקרים רבים של ניגודי עניינים בין שופטי עליון לבין אנשים שהוא דנו בהם בעקבות כך יזם ח"כ בצלאל סמוטריץ הקמת וועדה בכנסת שתחקור את ניגודי העניינים. ההצעה עלתה לסדר היום אולם לא קיבלה את הרוב הדרוש.

מי שעוד התנגד פומבית לוועדה זו הינה נשיאת העליון אסתר חיות שבמכתב רשמי שהוציאה לתקשורת קראה ליוזמה " שפל המדרגה ומאיימת על בית המשפט " וכן "גל עכור"

בעקבות כך פנה ארגון זכויות האדם בצלמו לנציב תלונות הציבור על שופטים השופט בדימוס אורי שוהם בתלונתה על דברי הנשיאה.

בתלונה נכתב שתקנון בית המשפט קובע "שופט לא יתבטא בעניין השנוי במחלוקת ציבורית עמוקה אלא רק כחלק מעניין משפטי"

בתלונה נכתב ככל שהשופטת הייתה פונה כמובן לחברי כנסת באופן אישי או מביעה את עמדתה לחבריה השופטים זה בהחלט מקובל אולם לפרסם בתקשורת שהצעה שעליה חתומים שלשי מחברי הכנסת הינה שפל מדרגה וגל עכור זהו בדיוק העבירה ועל זה בדיוק קובע התקנון שעל שופט להימנע מביטויים כאלה.

הנציב שהפנה את התלונה לנשיאה נענה על ידה כי דבריה אמרו בתוקף תפקידה כנשיאת בית משפט העליון והוסיפה "על נשיא בית משפט העליון מוטל תפקיד כפול כלפי פנים וכלפי חוץ ממנהיגה הציבורי של המערכת מייצגה ודוברה בני הרשות המחוקקת ומבצעת וכן אמון על הגנת העצמאות השיפוטית "

בנוסף הוסיפה שהיא ראתה צורך לחזק את ידי השופטים ואת רוחם אל מול האתגרים הלא פשוטים עימם הם נאלצים להתמודד בשל המתקפות המופנות חדשות לבקרים כנגד הרשות השופטת כאשר במכתבה היא התייחסה לאחת מהן . לסיום הדגישה הנשיאה שהיא עומדת מאחורי דבריה וכי היא סבורה כי זו חובתה כנשיאה להשמיעם ובכך לשמש כפה לשופטי ישראל.

הנציב קיבל את דבירה וציין שאינו דומה שופט המביע את דעתו האישית בעניין שנוי במחלוקת ציבורית עמוקה למי שבתוקף תפקידו כראש המערכת יוצא להגן עליה . וציין שזאת הייתה עמדת הנציבות לאורך השנים שמי שעומדת בראש המערכת השיפוטית הרשות נתונה בידי הנשיאה להביע ת דעתה על מגמה שאינה ראויה להשקפתה לפוגע במערכת המשפט.

מארגון בצלמו נמסר לצערנו שוב מתברר שהן הנשיאה והן שופטים כמו מני מזוז ירדו מזמן למגרש הפוליטי . המילים מפלגת בג"ץ מעולם לא התאימו כמו בהחלטה זו. נמשיך לפעול לריסון מערכת המשפט אשר לקחה לידיה כוחות שאין זה מתפקידה לקבל.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות