אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #5038 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 5038   
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   01:12   26.10.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

עוד אחד מפשע המאה: האם הפחם מתחנות הכח מזהם..  

 
את ים תיכון....????

להלן עבודת מחקר בנושא...:-
******

עיקר ייצור החשמל בארץ (מעל ?-70% נכון לשנת 2000) מקורו משריפת פחם. לאורך חופי הים התיכון בישראל ממוקמות ארבע תחנות כוח. תחנת הכוח הגדולה ביותר היא "אורות רבין" בחדרה. תחנה זו מוסקת ?"? פחם, ומספקת כשליש מצריכת החשמל בארץ.
הפחם מגיע באניות ונפרק במסוף הממוקם בים. פריקת הפחם מתבצעת באמצעות שלושה חופנים ?מעבירים את הפחם מבטן האוניה למסוע. בדרכו למסוע, נושר חלק מן הפחם לים (כ- 0.01-0.04 אחוז). בשנים האחרונות משונעות כמויות גדולות מאוד של פחם במסוע זה ?-6 מיליון טון פחם בשנה.
הפחם מתפזר על קרקעית הים כתוצאה מזרמים ומתוואי הקרקע. סקרים שנערכו בשנים 1982-1986 העלו כי חלקיקי הפחם הנושרים בקרבת המסוע, נעים לכיוון צפון-מערב על קרקעית הים. גושי הפחם מכילים, בין היתר, מתכות כבדות. חלק מאותן מתכות ידועות כמתכות מזיקות ומזהמות את הסביבה בכל ריכוז, וחלקן הן יסודות קורט, הדרושים לבעלי החיים במינונים נמוכים.

תצפיות ראשוניות במחקר זה הראו כי קיימים ריכוזים גדולים של גושי פחם סביב ולאורך רכסי הכורכר בעומק שבין 25-40 ?'. רכסים אלו מהווים מצע יציב וקבוע, ומאוכלסים ע"י מגוון מינים של חסרי חוליות, דגים ואצות. על גושי הפחם נצפו חייטחביים, בלוטי ים וחסרי חוליות נוספים. במיוחד נצפו פרטים רבים של החילזון ארגמון קהה קוצים, Hexaplex trunculus, (להלן "ארגמון"), צמודים לגושי פחם, חלקם במהלך טריפת בלוטי ים. חילזון טורף זה נבחר לשמש כביומוניטור במחקר הנוכחי. ידוע כי חלזונות ידועים כמרכזי מתכות כבדות, במידה רבה יותר מאשר חסרי חוליות אחרים.

מטרת המחקר הייתה לבחון את השפעת הפחם על הפאונה הבנטונית בשני תחומים עיקריים:
1) האם קיים מעבר של מתכות כבדות מהפחם לפאונה הבנטונית?
2) האם ניתן לראות פגיעה כלשהי בבעלי החיים הבנטוניים? ואם כן, באיזו מידה הדבר קשור לזיהום ממתכות כבדות?

אתר המחקר נמצא כמייל ימי צפונית לקצה המסוע של תחנת הכוח "אורות רבין", וכמייל וחצי מקו החוף. באתר זה, (להלן "אתר הדיגום"), המצוי בעומק קרקעית של 30-31 ?' בצמוד לחיבור בין מצע הכורכר והחול בצדו המזרחי של רכס הכורכר, נמצאו ריכוזים גדולים של פחם בצמוד לרכס (229 418 גושי פחם למ2, במשקל הנע בין 14 ?-295 גרם).
נבחרו שני אתרי ייחוס, האחד מול קיבוץ שדות ים בעומק של 4-6 ?' (להלן "אתר הייחוס מס' 1"), והשני מול מכמורת בעומק של 30-33 ?' על קו החיבור בין רכס הכורכר לחול, כשלושה מייל דרומית למסוע תחנת הכוח (להלן "אתר הייחוס מס' 2"). בשני אתרי הייחוס לא נמצאו גושי פחם.

לאחר ניסויים ראשוניים בחרתי להתמקד בעבודה זו בקדמיום ואבץ המצויות בוודאות בפחם, ובכסף, למרות שמקור הכסף הוא כנראה לא בפחם. מתכות אלו ידועות כרעילות לאורגניזמים ימיים וקיים מידע רב הדן ברעילותן ובהשפעותיהן הביולוגיות. כמו כן קיימים נתונים לגבי ריכוזי מתכות אלו בבעלי חיים ובצמחים ימיים, אשר באופן טבעי מהווים בסיס נתונים להשוואה. יצוין כי מקור הפחם, כמו מקורן של מתכות אלו, הוא יבשתי.

על מנת לבחון האם קיים מעבר של מתכות כבדות מהפחם לפאונה הבנטונית, נערכו ניסויי האכלה ואיסוף ארגמונים מאתר הדיגום (n=12), מאתר הייחוס מס' 1 (n=7) ומאתר ייחוס מס' 2 (n=7). נלקחו דגימות מבלוטות העיכול, כל דגימה יובשה בתנור, נשקלה, אוכלה בחומצה וריכוז המתכות הכבדות נמדד במכשיר ICP-AES המודד את ריכוזי המתכות בתמיסה ?"? שרפתה בטמפרטורה גבוהה ומדידת עוצמת הפליטה של אורכי גל שונים. נמצא הבדל מובהק (One-Way ANOVA, p<0.05) בריכוז הקדמיום בארגמונים שנאספו מהאתרים השונים. ריכוז הקדמיום בפרטים מאתר הדיגום היה גבוה באופן מובהק מאתר ייחוס מס' 1 (LSD, p<0.05) ומאתר יחוס מס' 2 (LSD, p<0.05). לא נמצא הבדל מובהק בין אתרי הייחוס.
גם ?ריכוז הכסף בבלוטות העיכול של הארגמונים מהאתרים השונים, נמצא הבדל מובהק (One-Way ANOVA, p<0.01). רמות הכסף היו גבוהות יותר באופן מובהק (LSD, p<0.001) בבלוטות העיכול של הפרטים מאתר הדיגום בהשוואה לפרטים מאתר ייחוס מס' 1. מאידך, לא נמצא הבדל מובהק בריכוז הכסף בין אתר הדיגום לאתר הייחוס מס' 2. ריכוז האבץ הממוצע בארגמונים מאתר הדיגום היה גבוה יותר מאשר ריכוזו הממוצע באתר ייחוס מס' 1, אך ההבדל לא היה מובהק.

בכדי לבחון את דרך אגירת המתכות ?"? הארגמונים, נערך ניסוי האכלה שנמשך חודשיים. בניסוי זה נאספו חלזונות מאתר ייחוס מס' 1, ללא חשיפה מוקדמת לפחם, ונבחנה השפעת התזונה על ריכוזי המתכות הכבדות. נמצא הבדל מובהק (One-Way ANOVA, p<0.01) בריכוז הקדמיום, ?ריכוזו בבלוטות העיכול של ?ארגמונים, שניזונו מבלוטי ים שגדלו על פחם, היה גבוה יותר באופן מובהק (LSD, p<0.001) מריכוזו ?ארגמונים שניזונו על בלוטי ?ם שגדלו על מסלע ביוגני. בנוסף, נמצא כי ריכוז הקדמיום בבלוטות העיכול של הארגמונים שניזונו על בלוטי ים שגדלו על מסלע ביוגני, היה נמוך בצורה מובהקת מריכוזו בארגמונים שניזונו גם הם על בלוטי ים שגדלו על מסלע ביוגני, אך שהו באקווריום עם גושי פחם שהובאו מהים (LSD, p<0.05). ריכוז האבץ בבלוטות העיכול של ?ארגמונים שניזונו מבלוטי ?ם שגדלו על פחם היה גבוה באופן מובהק (LSD, p<0.01) מריכוזו ?ארגמונים שניזונו על בלוטי ?ם שגדלו על מסלע ביוגני ללא נוכחות פחם. כמו כן, נמצא כי ריכוז האבץ בבלוטות העיכול של הארגמונים, שניזונו על בלוטי ים שגדלו על מסלע ביוגני, היה נמוך בצורה מובהקת (LSD, p<0.05) מריכוזו בארגמונים שניזונו גם הם על בלוטי ים שגדלו על מסלע ביוגני, אך שהו באקווריום עם גושי פחם שהובאו מהים. ניסויים אלו הראו כי קיימת אפשרות לפיה מעבר קדמיום ואבץ מהפחם לארגמון מושפע לא רק מהתזונה, אלה גם ישירות מהפחם כמצע גידול.

על מנת לבחון האם החשיפה לפחם גרמה נזק פיסיולוגי כלשהו לארגמונים שגדלו בקרבתו, מעבר לעלייה שנצפתה בריכוזי המתכות, נבדקה החדירות של הקשרים הבין תאיים (?-tight junctions) ?ארגמונים מאתר ייחוס מס' 1 ובארגמונים מאתר הדיגום (n=5 לכל אתר). הארגמונים שהו במעבדה במי ים למשך 48 שעות על מנת לאפשר למערכת העיכול להתרוקן, הושרו במי ים עם פלואורסצין ולאחר מכן פוצחו. נמדדה הפלואורוסנציה ברגל, בגלימה ובבלוטת העיכול. בכל הרקמות נמצאו הבדלים מובהקים (One-Way ANOVA, p<0.001) ברמת ?פלואורוסנציה בין ארגמונים מאתר הדיגום לארגמונים מאתר ייחוס מס' 1. רמת הפלואורוסנציה בארגמונים מאתר ייחוס מס' 1 הייתה נמוכה יותר מאשר בארגמונים מאתר הדיגום. כלומר, החיבור בין התאים - שאמור להיות בלתי חדיר ליונים הידרופילים טעונים שלילית - פרוץ. ניתן להניח כי מצב זה הנו פועל יוצא של מזהמים כגון מתכות כבדות, שכן ידוע כי יונים של מתכות כבדות יכולים להשפיע על חדירות של ממברנות.

בכדי להשוות בין רמת האנרגיה בתאי רקמת האפיתל של הארגמונים מאתר הדיגום לאתר ייחוס מס' 1, נחשפו הארגמונים ?- Neutral Red (צבע ויטלי). תהליך אגירת ?-NR ?"? הליזוזומים תלוי בכמות האנרגיה הזמינה להם בתא, לכן כל פגיעה בתא הפוגעת בזמינות האנרגיה שלו, מקטינה את רמת החומר בליזוזומים. בניסויים אלו נמצאו הבדלים מובהקים (One-Way ANOVA, p<0.001) בפלואורוסנציה בין ארגמונים שנאספו באתר הדיגום לארגמונים שנאספו באתר ייחוס מס' 1, ברגל, בגלימה ובבלוטת העיכול. רמת הפלואורוסנציה בארגמונים מאתר הייחוס הייתה גבוהה יותר מאשר בארגמונים מאתר הדיגום.

מתלותיונינים הם חלבונים המהווים את המרכיב המומס החשוב ביותר בשמירה על שיווי המשקל של מתכות כבדות בחסרי חוליות ימיים, ורמתם מהווה אינדיקטור להשפעות ביולוגיות של מתכות כבדות. עוצמת הפלואורוסנציה של מתלותיונינים קושרי נחושת ניתנת למדידה בגלל אופי הקשר .copper-thiolate רמה זו מייצגת למעשה את הרמה הכללית של המתלותיונינים בתא. בכדי להשוות בין רמות המתלותיונינים, נאספו ארגמונים מאתר הייחוס ומאתר הדיגום (n=5 ?- n=4 בהתאמה) והושרו במי ים עם CuSO4 למשך שבוע. רמת הפלואורוסנציה בארגמונים מאתר ייחוס מס' 1 שהייתה נמוכה באופן מובהק (One-Way ANOVA, p<0.001) מרמת הפלואורוסנציה בארגמונים מאתר הדיגום, מצביעה על עקה כתוצאה מחשיפה למתכות כבדות באתר הדיגום.

במחקר הנוכחי, נמצאו הבדלים בריכוזי המתכות בין הארגמונים מאתר הדיגום המזוהם בחלקיקי פחם, לארגמונים מאתר ייחוס מס' 1. תוצאות ניסויי המעבדה הראו ריכוז מתכות גבוה יותר בארגמונים ששהו בחברת גושי פחם (עם או ללא בלוטי ים). בנוסף, הבדלי הפלואורוסנציה הגדולים ביותר בין אתר הדיגום לאתר הייחוס נמדדו באפיתל הרגל, אשר נמצא במגע ישיר עם המצע. תוצאות אלו, בנוסף ?זמינות הגבוהה של הקדמיום בבלוטת העיכול של הארגמון, יחד עם העדויות המצביעות על נזק לרקמות האפיתל, מצב אנרגטי ירוד ורמות גבוהות יותר של מתלותיונינים בפרטים מאתר הדיגום המזוהם בפחם בהשוואה לאלו מאתר הייחוס, מצביעות על הפחם כגורם מזהם בעל השפעה שלילית על נציגים של הפאונה הבנטונית בסביבת אתר תחנת הכוח בחדרה.

במטרה לבחון התיישבות של חסרי חוליות על פחם, הורדו למים לוחות שעליהם הודבק פחם או גיר. לאחר חודש כוסו הלוחות במעטה חי, שהורכב מאיצטלנים, הידרוזואות, חיטחביים, ספוגים, בלוטי ים ותולעים רב זיפיות ישיבות. בהשוואת אחוז הכיסוי הכללי של חסרי חוליות על לוחות גיר ולוחות פחם, לא נמצא הבדל מובהק. בבחינת מספר בלוטי הים על גבי סוגי הלוחות השונים, מספרם הממוצע של בלוטי ?ים ותולעים רב זיפיות ישיבות המשקיעות שלד של קלציום קרבונאט (ללא Spirorbis sp., שקשה היה להבחין ולספור אותן על גיר) על לוחות הפחם היה גבוה יותר באופן מובהק (One-Way ANOVA, p<0.001, p<0.05), ממספרם על לוחות גיר. העובדה כי בלוטי ים ותולעים רב זיפיות מעדיפים להתיישב על מצע הפחם, מגבירה את החשש של מעבר מתכות כבדות לרמות טרופיות גבוהות יותר.

לסיכום, מתוצאות מחקר זה, עולה חשש של מעבר אפשרי של מתכות כבדות מגושי הפחם לבעלי חיים המצויים בקרבתו ו/או הניזונים מחסרי חוליות המתיישבים עליו. מן הראוי להמשיך מחקר זה ולהרחיבו בבדיקת מתכות כבדות ברמות טרופיות גבוהות יותר כגון תמנונים, סרטנים ודגים טריטוריאליים באזור.

עבודת מחקר שנעשתה על ידי **** !!
*********

המשך יבוא....!!

מה המכנה המשותף בין כלובי הדגים, הקישון והנושא הנ"ל-הפחם..???
***************מבחן התוצאה.
פ"ש.
נתניהו: "התנועה האיסלאמית היא כמו גידול סרטני"
****
"ההסטוריה של אז, זה האקטואליה של היום..." !!
{ציטוט מאת: ראש הממשלה מר אריק שרון-ראש השנה תשס"ג}



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  בעית ''הפחם'' במדינת ישראל מחולקת לשתיים...!!! פילוביץ שחף 26.10.02 12:11 1
     דו''ח ביניים של הצוות לבחינת תוכנית הפיתוח.... פילוביץ שחף 08.01.03 16:54 15
         עלות ייצור חשמל בפחם וגז טבעי פילוביץ שחף 19.08.03 07:22 28
             נחתם הסכם למימון תחנת הכוח במתקן ההתפלה...... פילוביץ שחף 19.08.03 07:48 30
             ד''ר אילה תמרי: גז להפקת חשמל. הברירה הטבעית!! פילוביץ שחף 19.08.03 07:56 32
  נישוף jazzfun 26.10.02 14:32 2
     כתבת תחקיר תשודר בערוץ 3 בשעה 18:30..!!! פילוביץ שחף 06.11.02 16:37 3
         מבקר המדינה במכתבו מה-28.10.02, מצהיר ש.... פילוביץ שחף 06.11.02 18:03 4
             מבחן היה ותוצאות יש ועוד תהינה...@ פילוביץ שחף 20.12.02 01:35 8
                 ''היום - יום שחור לאיכות הסביבה בישראל'' !! פילוביץ שחף 29.12.02 06:46 9
                     בג''צ מורה לשר התשתיות:לנמק תוך 90 יום את...!! פילוביץ שחף 06.01.03 05:31 11
                         חברת חשמל מוכרת את בריאות הציבור בזול !!!! פילוביץ שחף 11.03.03 22:44 18
                 עלילות הנפט והגז:''המלך פחם וסיכויי הגז הטבעי פילוביץ שחף 09.07.03 10:55 22
                     התנגדות עזה בפרלמנט המצרי לעסקת הגז.............. פילוביץ שחף 25.02.04 01:10 33
  הפחם מזהם מאד את האויר בשל פליטת חומצות ואבק זיגפריד 15.11.02 03:35 5
  חב' חשמל וחב' דלק בורחות מתשלום מס...!!! פילוביץ שחף 25.11.02 01:10 6
     בורחות ממס עכשיו רואים לאן הולך הכסף...@ פילוביץ שחף 17.12.02 15:31 7
  סוף סוף: טורבינת הגז הראשונה נחתה באשדוד...!! פילוביץ שחף 30.12.02 16:56 10
     סוף סוף: אתמול המועצה הארצית לתכנון ובניה..!! פילוביץ שחף 06.01.03 05:35 12
     מפיקים חשמל מגז טבעי מה זה....?? פילוביץ שחף 19.08.03 06:24 26
  ישששש: מתקן התפלה יוקם בתחנת הכח בחדרה !! פילוביץ שחף 08.01.03 15:12 13
     ההחלטה בנושא טעונה אישור הפרוטוקול ב-4.2.03.. פילוביץ שחף 08.01.03 15:22 14
  אסור שחברת חשמל תנהל את פרוייקט הגז...!! פילוביץ שחף 05.03.03 10:31 16
     מכתב רשמי לשר התשתיות: כבוד השר פריצקי.... פילוביץ שחף 05.03.03 16:51 17
         פריצקי הורה לנהל מומ לרכישת גז מהפלשתים פילוביץ שחף 21.04.03 20:04 20
             שרון החליט:ישראל תרכוש גז ממצרים ולא מהרש''פ!! פילוביץ שחף 18.08.03 22:32 24
                 הפלסטינים זועמים על החלטת שרון שלא לקנות..... פילוביץ שחף 18.08.03 22:34 25
                     הרש''פ והאיחוד האירופאי: פריצקי עבד עלינו.... פילוביץ שחף 19.08.03 07:17 27
                         שיתוף מצרי והרש''פ = בריטיש גז !! פילוביץ שחף 19.08.03 07:33 29
                             משרד התשתיות עשוי לחדש הנפקת רישיונות........ פילוביץ שחף 19.08.03 07:52 31
  חשד: עובדי חברת החשמל שיתפו פעולה בהונאה..... פילוביץ שחף 06.04.03 02:16 19
     כמה עובדים דרושים לייצור חשמל בישראל ? פילוביץ שחף 01.08.03 22:46 23
  המכה התשיעית בדרך...מכת החושך !!! פילוביץ שחף 23.05.03 17:18 21
  עו''ד אמנון רובינשטין=עובדי חב' החשמל פעלו כמו מאפיה. פילוביץ שחף 09.07.04 00:40 34
  סיכום ביניים: בפרשת פורז/פריצקי/מימן/תשובה/האחים עופר פילוביץ שחף 21.07.04 04:23 35
  דירקטורים בחברת החשמל: ''רכישת הטורבינה מסימנס.... פילוביץ שחף 27.07.04 07:56 36
  מי מתנגד לטורבינות רוח ליצור חשמל ? פילוביץ שחף 27.03.07 09:51 37
  ''ישראלים יקימו בחו''ל תחנת כוח סולארית הגדולה בעולם'' פילוביץ שחף 26.07.07 23:21 38
     השדה הסולארי הענק בעולם יוקם בסין - 65 קמ''ר פילוביץ שחף 11.09.09 02:12 42
  טורבינת גז או פחם זה עניין של שיקול מה טוב לבחירות.... פילוביץ שחף 12.12.07 14:34 39
  שר התשתיות פואד מתכונן לבחירות 2008/09...... פילוביץ שחף 20.05.08 21:10 40
  רכבת לשומקום - הרכבת הקלה בגוש דן פילוביץ שחף 24.05.08 02:35 41
  מסתמן: משק החשמל העתידי בישראל יתבסס על פחם פילוביץ שחף 04.10.09 10:04 43

     
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   12:11   26.10.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. בעית ''הפחם'' במדינת ישראל מחולקת לשתיים...!!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
. "הפחם"- {גולמי בתפזורת} שמגיע באוניות לתחנות הכוח, ותוך כדי
העמסה למערכת השינוע, נופל פחם לקרקעית....הים !!!

2. "אפר הפחם"- לאחר שהוא נשרף ועשה את עבודתו, שלשמו הוא יובא
ארצה, שעל הנושא הזה כבר כתבתי בחודש יוני 2001...:-
http://www2.iol.co.il/communikit/scripts/forums/live/forums_single_25.asp?rootId=5015167&msg_id=5018978

השאלה עדיין עומדת בעינה, יתומה וחסרת תשובה, לא יכול להיות
שאנשים לא יודעים או לחילופין לא איכפת להם מאיכות הסביבה, ומכלכלת ישראל, הרי אישור התקציב עומד לפנינו .....לא ??

שבת שלום !!

מבחן התוצאה.
פ"ש.

נתניהו: "התנועה האיסלאמית היא כמו גידול סרטני"
****
"ההסטוריה של אז, זה האקטואליה של היום..." !!
{ציטוט מאת: ראש הממשלה מר אריק שרון-ראש השנה תשס"ג}



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   16:54   08.01.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. דו''ח ביניים של הצוות לבחינת תוכנית הפיתוח....  
בתגובה להודעה מספר 1
 
..."של מערכת ייצור החשמל בין השנים 2010-2006" @
***********
הדו"ח הוגש למדינת ישראל- משרד התשתיות בימי ממשלת אהוד ברק,
בחודש ניסן התש"ס- אפריל 2000...@

הדו"ח מכיל את הפרוגרפים הבאים...:-
1. כללי.
2. עבודת הצוות.
3. עלות הקמה של תחנת כח פחמית.
4. שער הניכיון.
5. מחיר גז טבעי.
6. מחיר הפחם.
7. עלות הקמת מחז"ם.
8. תחזית הביקוש לחשמל.
10. איכות הסביבה.
11. תוצאות העבודה...:-
א. תרחישים לתוכניות הפיתוח.
ב. שיקולים נוספים-
עלות הקרקע @ רישוי @ מגמות במשק האנרגיה העולמי@
המבנה העתידי של משק החשמל בישראל @ השפעת הפעלת תחנת כוח
פחמית נוספת על פרוייקט הגז הטבעי @ שיקולים אסטרטגים @
גמושות @

12. מסקנות !!
**

13. המלצות !!
*****

על החתום חמשה אוטוריטות...:-
********
1. יו"ר יורם רונדשטיין.
2. ד"ר אברהם ארביב.
3. שוקי שי.
4. ג'יי אפשטיין.
5. ד"ר דוד סולוביצ'יק.

כמו כן: מצ"ב טבלה מספר 1- "תחזיות מחירי גז טבעי"
דולר למיליון BTU, ערך הסק תחתון בתחנות הכח.

הערה חשובה: @ שימו לב לפרוגרף "המלצות"/5 סעיף 5.1 @
************

מבחן התוצאה.
פ"ש
















            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   07:22   19.08.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. עלות ייצור חשמל בפחם וגז טבעי  
בתגובה להודעה מספר 15
 
הקמת תחנת כוח פחמית חדשה לעומת חלופת הקמת טורבינות גז.

בסוף אוגוסט 2001 נעתר שר התשתיות הלאומיות לפניית חברת החשמל (חח"י) ואישר את הקמתה של תחנת כוח פחמית חדשה בת 1,200 מגהוואט באשקלון, וזאת בניגוד לחוות הדעת של הגורמים המקצועיים במשרדי התשתיות, האוצר והמשרד לאיכות הסביבה.

החלטה זו תביא לייצור חשמל יקר יותר ומזהם יותר מאשר אלטרנטיבת ייצור חשמל באמצעות תחנות כוח המבוססות על גז טבעי. העלות הכוללת למשק של החלטה זו תהיה למעלה משני מיליארד דולר.

יודגש כי במדינות המערב לא הוקמו בעשור האחרון תחנות כוח פחמיות חדשות ואף נסגרו תחנות רבות מסיבות אקולוגיות ושיקולי זמינות קרקע.


נראה כי בקבלת ההחלטה לא נשקלו דיים השיקולים הבאים:


מחסור אפשרי בחשמל בשנים 2004/2003: יש להבהיר כי הקמת תחנה פחמית שתחל לפעול ב2008/2007- לא תתן מענה לבעיית המחסור בחשמל שעלול להיווצר בשנים 2004/2003.


עלות הקמה: עלות הקמת תחנת כוח פחמית כפולה מעלות הקמת טורבינות גז ויעילות ניצול הדלק בטורבינות הגז כפולה מיעילות ניצול הדלק בתחנות הפחמיות.


מחיר: מחיר הגז הטבעי לחח"י ולתעשייה צפוי להיות מהנמוכים בעולם המערבי, לנוכח תנאי השוק היחודיים שיתפתחו לגז טבעי בישראל והצמדתו החלקית בלבד למחיר הנפט. לעומת זאת מחיר הפחם עלה בחודשים האחרונים בכ15- אחוזים בממוצע וגם תחזיות המחירים ארוכות הטווח השתנו כלפי מעלה.


פליטת מזהמים: רמת הרעילות של פליטות תחמוצות החנקן בתחנות כוח המונעות על גז טבעי נמוכה בכ50- עד 60 אחוזים מאלו של תחנה פחמית. כמו כן, פולטות תחנות כוח פחמיות כ50- אחוזים ויותר CO2 יחסית לתחנות המונעות על גז טבעי. CO2 הינו גז החממה העיקרי הגורם להתחממות כדור הארץ, ובאמנת האקלים (הסכם קיוטו) שישראל צפויה להצטרף אליה, מדינות המערב התחייבו להפחית את פליטתו. לכן, בהערכה הכלכלית יש להוסיף לעלות התפעול של תחנת כוח פחמית כ50- מיליון דולר בשנה, מחיר קנס על פליטת CO2 וכן עלות התקנתם ואחזקתם של אמצעים להפחתת פליטת המזהמים.


צריכת מים שפירים: תחנת כוח פחמית צורכת כמיליון עד מיליון וחצי מ"ק מים שפירים בשנה. יש לקחת בחשבון עלות זו.

אמינות אספקת הגז הטבעי: נטען כי חוסר הבהירות בדבר הגעת הגז הטבעי ממצרים והסיכון הפוליטי, אם יתממש, הכרוך בהספקתו עלול ליצור מחסור בגז לייצור חשמל וליתר צרכי המשק, ולכן יש להחליט עתה על הקמת תחנת כוח פחמית.


ראשית, יש להדגיש כי רזרבות הגז הטבעי המוכחות שהתגלו עד עתה ע"י החברות Samedan, British Gas ושותפיהן הישראליות, עשויות לספק את כלל צרכי המשק לפחות עד מחצית העשור הבא (2015 בקרוב). זאת מבלי להתחשב ברזרבות שצפויות להתגלות.


שנית, ייצור החשמל לא יפגע גם אם בעתיד אחד הספקים, מסיבות טכניות או פוליטיות, יפסיק לספק גז לתקופה קצרה או ארוכה. במקרה זה ספקי הגז האחרים יוכלו להגביר את תפוקתם ולפצות, בטווח הקצר בכפוף למגבלות טכניות, עבור כמות הגז שתחסר. בכל מקרה, כל תחנות הכוח תהיינה דו-דלקיות ותוכלנה לעבור לשמוש במזוט או בסולר בהתאם.


שלשית, חח"י החליטה, בשלב זה, שלא להתקשר עם ספק הגז השלישי (חברת (British Gas. יצוין כי מאפייני הסכון הפוליטי באספקה ממקורות British Gas (גז המצוי במים העמוקים שמול חופי ישראל ועזה), אם קיים, שונים לחלוטין ממאפיני הסיכון של ספקים זרים אחרים.

בנוסף לשיקולים הנ"ל על הממשלה והציבור להתחשב בכך שהקמת תחנה פחמית נוספת ע"י חח"י תפגע קשות בפיתוח משק הגז הטבעי ובשילובם של יצרני חשמל פרטיים במשק החשמל, ותחזק את המונופול של חח"י, דבר שעלול להקשות על רפורמות עתידיות במשק החשמל.

תכנית פיתוח משק החשמל: נתונים ואמדנים

כושר יצור חשמל

2001: 9,500 מגהוואט (70% מהייצור בתחנות כוח פחמיות, 30% מהייצור בתחנות כוח המונעות על מזוט וסולר)

2010: 15,000 מגהוואט (45% מהייצור בתחנות כוח פחמיות, %50 בטורבינות גז, %5 באנרגיות מתחדשות - שמש, רוח, אשפה)

עלות הקמה של תחנות כוח

תחנת כוח פחמית חדשה (1,200 מגהוואט) 1.5-2 מיליארד דולר

טורבינות גז (1,200 מגהוואט 3 טורבינות של 400 מגהוואט כ"א) 750 מיליון דולר

מחירי דלקים

פחם: 40 דולר לטון (שקול ל10- דולר לחבית נפט)

גז טבעי: 2.5 דולר למיליון BTU (שקול ל15- דולר לחבית נפט)



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   07:48   19.08.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. נחתם הסכם למימון תחנת הכוח במתקן ההתפלה......  
בתגובה להודעה מספר 28
 
י"ד בתמוז התשס"ג
14 ביולי 2003

דב. 2003-1050

הודעה לעיתונות

נחתם הסכם למימון תחנת הכוח במתקן ההתפלה באשקלון


נציגי החשב הכללי במשרד האוצר, חברת IPP דלק אשקלון בע"מ ובנק לאומי חתמו היום על הסכם למימון הקמת תחנת הכוח במתקן ההתפלה באשקלון, הנבנה ע"י חברת VID ומתוכנן לספק 100 מלמ"ק בשנה.


תחנת הכוח המוקמת במסגרת פרויקט ההתפלה הינה התחנה הפרטית הראשונה בישראל המיועדת לפעול באמצעות גז טבעי, ובכך מהווה סמן דרך לתחנות כוח פרטיות שיופעלו בשיטה זו.

שיטת הגז הטבעי מאופיינת במגוון יתרונות מהותיים, כגון עלויות ייצור חשמל נמוכות ורמות זיהום אויר פחותות מהקיים בשיטות האלטרנטיביות.


התחנה תוקם בעלות כוללת של 320 מיליון ₪, ומתוכננת לייצר MW80.


צ"ב דפי הסבר.

מתקן ההתפלה באשקלון

המתקן נבנה בשיטת ה- BOT ותפוקתו המתוכננת היא 100 מלמ"ש, יותר מ - 10% מצריכת המים במגזר הביתי במדינת ישראל. המתקן מוקם ע"י חברת VID (דנקנר, ויונדי, הנדסת התפלה - חברת בת של החברה לישראל ודלק) באתר קצא"א באשקלון. מתקן ההתפלה נמצא בשלבי הקמה וצפוי להתחיל לספק מים בסוף 2004.

במסגרת הפרוייקט תוקם גם תחנת כח ע"י חברת IPP דלק אשקלון מקבוצת דלק שתשמש בעיקר את מתקן ההתפלה.

תקופת ההסכם הכוללת היא ל- 25 שנים מתוכם יש תקופת הקמה של כ- 30 חודשים שבסופם מתחייבת החברה לספק למדינה 100 מליון מטר מעוקב בשנה במחיר של כ- 2.5 ש"ח למטר מעוקב בעלות כוללת של כ - 250 מיליון ש"ח לשנה.


נתונים פיננסים

מתקן ההתפלה מוקם בעלות כוללת של כמיליארד שקל (לא כולל עלות הקמת תחנת הכח) כאשר מתוכם כ- 800 מליון שקל במימון של גופים מוסדיים ובנק לאומי והיתרה בהון עצמי.

הסגירה הפיננסית התקיימה ב- 23.1.2003 נחתמו הסכמי המימון של הפרוייקט ולפיהם כ- 500 מליון שקל מומנו באמצעות הנפקה מגופים מוסדיים והיתרה כ- 300 מליון בהלוואה מבנק לאומי.


אנרגיה והתפלה

שתי התשומות העיקריות בפרוייקט ההתפלה הינן עלות האנרגיה ועלות ההון. על מנת שעלות הפקת מים מותפלים תהיה כלכלית נעשים מאמצים רבים להפחית את מרכיב האנרגיה בעלות המים. הורדת עלות האנרגיה מתאפשרת בעיקר ע"י יצור עצמי של חשמל.

לאור זאת חשוב לציין כי מרבית הפרוייקטים להקמת מתקני התפלה יכללו הקמה של תחנת כח פרטית שתספק את צריכת החשמל הנחוצה להפעלת מתקן ההתפלה.

תחנת הכח באשקלון
תחנת הכח של אשקלון היא תחנת הכח הפרטית השניה המספקת חשמל לצרכנים אחרים ולחברת חשמל (אחרי אשקוגן). תחנה זו תהיה התחנה הפרטית הראשונה שתופעל בגז טבעי ותהווה סמן דרך לתחנות כח פרטיות נוספות שיופעלו בגז טבעי. פריסת קו הגז המתוכנן לאורך חופי המדינה יאפשר הקמת תחנות כח פרטיות הפועלות בשיטה דומה.
יתרון תחנות כח המבוססות על גז טבעי הוא בעלות ייצור חשמל הנמוכה מהאלטרנטיבות האחרות לייצור חשמל בהיקף דומה וכן ברמת זיהום אויר הנמוכה יחסית.

הקמת תחנות כח שיוקמו בסמיכות למתקני ההתפלה יאפשרו שיתוף בין יצרן חשמל המייצר חשמל במחיר תחרותי לבין צרכן חשמל הצורך כמות קבועה של חשמל במשך כל ימות השנה.

תחנת הכח באשקלון תוקם ע"י חברת IPP דלק אשקלון בע"מ, חברה בבעלות MRD (שותפות בבעלות חברות מקבוצת דלק), בהשקעה כוללת של כ- 320 מליון שקל.
נתונים טכניים

תחנת הכח באשקלון מבוססת על טורבינת גז במחזור משולב (קוגנרציה) ותופעל על גז טבעי.

התחנה תפעל על גז טבעי ומתוכננת לספק MW80 מתוכם ישמשו 56MW למתקן ההתפלה. החשמל העודף יימכר לצרכנים אחרים, כאשר משטר ההפעלה הוא כזה שנותן עדיפות למתקן ההתפלה.

התחנה תוקם ותתוחזק ע"י חברת סימנס כקבלן משנה ותפעל תוך 27 חודשים ממועד הסגירה הפיננסית. עד לסיום הקמת התחנה ירכוש מתקן ההתפלה חשמל מחברת החשמל, במידה ויהיה צורך בכך.

נתונים פיננסים

תחנת הכח תוקם בעלות כוללת של כ- 320 מליון שקל. מימון הפרויקט יבוצע ע"י בנק לאומי והשקעת בעלי המניות של החברה ושל MRD.
http://216.239.37.104/search?q=cache:53ymQTbxZaMJ:press.info.gov.il/words/2003-1050.doc+%D7%92%D7%96&hl=iw&ie=UTF-8



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   07:56   19.08.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. ד''ר אילה תמרי: גז להפקת חשמל. הברירה הטבעית!!  
בתגובה להודעה מספר 28
 
מתוך: כחול ירוק גיליון 33

^מבחינה סביבתית, לגז הטבעי יש יתרונות מובהקים על פני הפחם, כחומר-דלק לייצור חשמל. גילוי מאגרי הגז בים מול חופי אשקלון, רק מגדיל את הזמינות ואת הכדאיות הכלכלית.^

תחנת-כוח פחמית או על גז? בשאלה זו מתחבטים ראשי חברת החשמל ומעצבי הכלכלה במשרדי הממשלה. כידוע, חשמל אפשר לייצר ממקורות אנרגיה שונים והחשמל הוא אותו חשמל. לכאורה, השאלה היחידה שנותרה היא: מהי ההשקעה הישירה הנדרשת להקמת תחנת-כוח ומה יהיה מחיר החשמל שהיא תייצר?

אלא שמזה מספר שנים מופקעת שאלה זו מאחיזתם הבלעדית של מעצבי המדיניות (בעיקר במדינות המפותחות) ונוגעת לכלל האוכלוסייה. בניסוחה המחודש היא מעלה את הדילמה הבאה: מהו המחיר שמשלמת
הסביבה והחיים בה על השימוש בחומר הדלק המסוים?

אנרגיה לייצור חשמל אפשר להפיק מכוח מים נופלים, מהאנרגיה הגלומה באטום, מאנרגיית הרוח או מקרינת השמש. מקור האנרגיה המקובל ביותר בעולם הוא הנפט הגולמי ונגזרותיו (סולר, מזוט, גז), כולן תרכובות פחם או הפחם עצמו. אלה הם דלקים פוסיליים (מאובנים), שנוצרו בבטן האדמה לפני מאות אלפי ומיליוני שנים, ואם כי הם מצויים בכמות גדולה, הם בגדר משאבים מתכלים.

אמנם, כל הטכנולוגיות שנמנו כאן בשלות לייצור חשמל ופועלות במקומות שונים בעולם, אן הנפוצות ביותר הן תחנות-הכוח המונעות באנרגיה המשתחררת משרפת הפחמן המרכיב את הדלק הפוסילי, וזה גם המצב בארץ.

בשנת 1998 יוצרו בארץ כ- 36 מיליון קילוואט-שעה. מזה, 73% הופקו מפחם ו- 25% ממזוט. כ- 2% הופקו בתחנות-כוח קטנות בהן מותקנות טורבינות גז המונעת בסולר המופק מהנפט. מכאן עולה שמדינת ישראל תלויה תלות מוחלטת עד עצם היום, בייבוא חומרי-הגלם להפקת החשמל.

מצב זה ישתנה עם התחלת הפקת הגז הטבעי מהים מול חופי אשקלון. זה שינוי לטובה לא רק מהבחינה הסביבתית.

^מה גרם למעצבי מדיניות האנרגיה להחליט איזה מקור אנרגיה לרכוש עבור ייצור החשמל?^
התמהיל הנוכחי של מקורות האנרגיה בישראל לא היה כזה בעבר, וקרוב לוודאי שהוא ישתנה גם בעתיד. ב- 1923 ייסד פנחס רוטנברג את חברת החשמל, והקים בנהריים תחנת-כוח שהונעה בכוח מי הירדן הזורמים.

במשך השנים, התווספו תחנות-כוח שהונעו בדלק נוזלי שמקורו הנפט. רק בראשית שנות ה- 70', לנוכח משבר הנפט העולמי, הגיעו קברניטי המשק למסקנה שאסור להסתמך על הנפט בלבד (שרובו הופק בארצות לא-ידידותיות לישראל, בלשון המעטה) והחליטו על הקמת תחנת-כוח פחמית.

הוויכוח על מיקומה של תחנת-הכוח הפחמית הראשונה - חיפה או חדרה - היה קשה ונוקב, ולראשונה שותף בו הציבור. זו הייתה הפעם הראשונה שזיהום הסביבה נכנס לדיון בכלל ולדיון הציבורי בפרט. זו הייתה גם הפעם הראשונה שהשיקול הסביבתי הכריע: הוחלט שאי-אפשר להעמיס על חיפה זיהום אוויר נוסף על זה שמייצרים תחנת-הכוח הקיימת, בתי הזיקוק ושאר המפעלים במפרץ. היה גם חשש לזיהום הים מפחם בנמל הקיים.

תחנת-הכוח הפחמית הוקמה, איפוא, בחדרה. נבנו נמל ומסוף לפריקת הפחם ותוקנו תקנות לשמירה על הים (מפני נפולת פחם) ועל האוויר (מפני עלייה משמעותית בנוכחות מזהמים). באותן שנים דובר רק על זיהום מחלקיקי גופרית דו-חמצנית (SO2) הנפלטים עם שריפת הדלק. בתחנת-הכוח בחדרה הותקנו משקעים אלקטרו-סטטיים ללכידת החלקיקים. בסביבה, ברדיוס של קילומטרים רבים, הוקמו תחנות ניטור למדידת זיהום האוויר. אף נקבעו בחוק רמות פליטת גופרית דו-חמצנית לאוויר באזור חדרה, הנמוכות מהתקן הארצי.

התקנות נשמרו והתברר שייצור אנרגיה מפחם ושמירה על איכות הסביבה, יכולים ללכת יד ביד. בעקבות הניסיון המוצלח בחדרה הוקמה תחנת-הכוח הפחמית באשקלון וכך, בשנת 1998, עלה חלקו של הפחם לכמעט 75% מכלל ייצור החשמל בארץ.

^מהו סוד קסמו של הפחם?^
לפחם כחומר דלק מספר יתרונות על פני המזוט:

^שיקול אסטרטגי^: שוק הפחם ידידותי יותר ואינו נתון לזעזועים פוליטיים.
^עלות^: מחיר הפחם יציב וזול יותר ממחיר הנפט הגולמי.
^תכולת גופרית^: כיום ניתן להשיג גם פחם וגם נפט בעלי אחוז גופרית דומה (1% ומטה).
^טיפול בתחנות-כוח^: מבחינות אלו למזוט יתרון על הפחם, כיוון שאחסון הפחם ותוצר-הלוואי שלו, אפר הפחם (המהווה כ- 10% מהפחם), דורשים שטחים נרחבים ומציאת פתרונות לאפר (ראה כתבה בגליון זה).
^כוח עבודה^: תחנת-כוח פחמית מחייבת כוח עבודה רב יותר מאשר תחנה מזוטית. עובדה זו יכולה להיחשב יתרון או חיסרון, תלוי בנקודת המבט.

^שחקן חדש בזירה^
כפי שמתברר, משק האנרגיה העולמי אינו שוקט על שמריו, והחל משנות ה- 80' נכנס לתמונה שחקן חדש: הגז הטבעי, אשר לו תכונות אחרות. הגז הטבעי נשאב ממאגרים יבשתיים או ימיים ומועבר, לרוב בצינורות. מובילים אותו גם באוניות, אלא ששיטה זו מייקרת מאד את הגז הטבעי ובנוסף, נדרשים בה תנאים בטיחותיים מחמירים.

באמצע שנות ה- 90' הודיע שר האנרגיה דאז, כי ישראל תתחיל לייבא גז טבעי, שחלקו הגדול יופנה לייצור חשמל. הכל מסכימים שאם יוכנס גז טבעי, הוא יחליף את המזוט, בעוד שהשימוש בפחם יימשך. כלומר, משק
החשמל העתידי, זה שנשען על חשמל המיוצר בחברת החשמל (שהיא חברה ממשלתית), יתבסס על גז טבעי ועל פחם ומקצתו יופק מסולר. כיום, קיימת מחלוקת בין חברת החשמל, המצדדת בהקמת תחנת-כוח פחמית נוספת, לבין הממשלה הנוטה לתחנת-כוח המונעת בגז טבעי.

לגז כחומר דלק, מספר יתרונות על פני הפחם.^
^האתר^: תחנת-כוח פחמית מחייבת קירור במי ים, ולכן חייבת להיבנות על שפת הים. כמו כן, נדרש שטח נרחב למבני יחידת הכוח ולאחסון הפחם והאפר הנותר אחרי הבעירה. תחנת-כוח המונעת בגז (או סולר) ניתן לקרר באוויר, ולכן אין מגבלה על מיקומה (כמו התחנות ברמת חובב ובאתר חגית שבדרום הכרמל). כמו כן, כל יחידת כוח צורכת יחסית שטח קטן. מכאן, שעלות השטח של תחנת כוח המונעת בגז נמוכה יותר בהרבה.

^משך ההקמה^: מרגע ההחלטה עד הקמת תחנה פחמית ועד להפעלתה, חולפות כשמונה שנים. תחנה גזית תהיה תפעולית כעבור כארבע שנים. מכאן עלות ההקמה נמוכה בהרבה בתחנת כוח גזית.

^ערך קלורי^: האנרגיה הנמדדת בקלוריות והמשתחררת עם השריפה, אצורה במבנה הכימי של מולקולות חומר הדלק. ככל שהערך הקלורי גדול יותר, ניתן להפיק יותר חשמל מיחידת משקל דלק. לפחם המיובא לארץ
יש בין 6100 ל- 6500 ק"ק/ק"ג (קילו-קלוריות לקילוגרם). למזוט יש כ- 9670 ק"ק/ק"ג. לסולר יש כ- 10,200 ק"ק/ק"ג ולגז הטבעי כ- 11,500 ק"ק/ק"ג. ממספרים אלה נראה, כי על-מנת להפיק אותה כמות חשמל, צריך פי
1.8 יותר פחם בהשוואה לגז.

^נצילות^: מושג זה מבטא את היחס בין כמות האנרגיה המופקת לבין כמות האנרגיה שהושקעה, והיא מבוטאת באחוזים. הנצילות של יצירת חשמל מפחם וממזוט עומדת על כ- 35%. במילים אחרות: רק 35% מהאנרגיה של חומר הגלם הופכת לחשמל, והשאר מתפזר כחום (מכאן הצורך בקירור). לעומת זאת, נצילות הפקת החשמל מגז מתקרבת ל- 40%. אלא שבכך לא מסתיים העניין: הטכנולוגיה העכשווית מאפשרת לנצל בתחנת-כוח גזית את התום הנמצא בגזי הפליטה ("חום שיורי" אשר אחרת נפלט לאטמוספירה), על-ידי הוספת יחידה קיטורית המשתמשת בתום השיורי. בשיטה זו, הנקראת "מחזור משולב" עולה הנצילות עד קרוב לכ- 60%.

יתרונותיו של הגז הטבעי במדדי הערך הקלורי והנצילות מתבטאים בכך שניתן להפיק ממנו בערך פי 3.5 יותר חשמל מאשר מהפחם. מכאן, שזהו הבסיס להשוואה בין מחירי פחם למחירי הגז.

^פליטות מזהמים לאוויר^: סוג הדלק קובע במידה רבה את סוג וכמות המזהמים שיפלטו לאוויר. לעובדה זו יש השפעה גדולה מאד הן על האיכות הישירה של האוויר שאנו נושמים והן בהקשר להשפעות הכלכליות ואפילו
הפוליטיות שנרגיש בעקבות אמנת קיוטו (אמנה מ- 1998 לצמצום פליטות גזי חממה). בכל הקשור לפליטות מתחנות כוח, הפחמן הדו חמצני ותחמוצות החנקן הם גזי חממה. יתרונו הגדול של הגז הטבעי על פני הפחם ניכר בטבלה, אשר משווה את פליטות המזהמים הנלווים לייצור קילוואט/שעה חשמל.

חשוב לזכור כי להקטנת כמות המזהמים הנפלטים לאוויר יש ערך כמותי עצום, בגלל ההיקף הגדול של ייצור החשמל בארץ. מכאן, שמלבד הקטנה משמעותית של גזי החממה, תוקטן גם פליטתם של החלקיקים ושל הגופרית הדו חמצנית המהווים סיכון לבריאות.

^ישראל ותחנת-הכוח הבאה^
צריכת החשמל בישראל נמצאת במגמת עלייה של כ- 5% ומעלה לשנה. קצב גידול זה מחייב הקמת תחנת-כוח גדולה (1100 מגאוואט) אחת לעשר שנים. אם ניקח בחשבון את משך זמן ההקמה, יוצא שמרגע סיום העבודות על תחנה חדשה, יש צורך להתחיל בהקמת התחנה הבאה אחריה.

כזכור, אחת ההחלטות הראשונות היא איזה סוג דלק יזין את התחנה. חברת החשמל והממשלה חלוקות בשאלה זו לגבי תחנת-הכוח הבאה שתוקם: חברת החשמל עומדת על תחנת-נכוח פחמית שתוקם באשקלון (אדמת חוף), ואילו משרד התשתיות הלאומיות מעדיף תחנה גזית שכזכור, אינה חייבת להיות במישור החוף העמוס ממילא. ההכרעה עדיין לא נפלה, למרות שבינתיים התגלה גז טבעי בארץ.

זה הזמן לתת משקל יתר למכלול השיקולים של שמירת איכות הסביבה, בעת קבלת החלטות משמעותיות באשר למשק האנרגיה בארץ. לנוכח עלית הטמפרטורה על פני כדור הארץ ובעקבות זאת הופעת פרוטוקול קיוטו על כל המשתמע ממנו, ישנה מחויבות גדולה יותר של המדינה לבחירת מקורות האנרגיה לתעשייה, ובפרט אלה ההולכים לייצור החשמל. הבחירה צריכה להיעשות בהתאם לשקולים כמותיים של פליטת גזי חממה, ושל גזים וחלקיקים המשפיעים על בריאותנו.

לאור הדברים שנאמרו כאן, המשמעות היא שלגז הטבעי יש יתרון סביבתי ברור על פני הפחם, ולטווח הארוך, לשמירה על האטמוספירה מפני התחממות יתר ולשמירה על איכות האוויר, יהיה יתרון כלכלי גדול מעבר לתחזיות היום.

^* ד"ר אילה תמרי, אקולוגית. הקימה את היחידה לאיכות הסביבה במשרד האנרגיה ועמדה בראשה 13 שנה^



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
jazzfun
גולש אורח
   14:32   26.10.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. נישוף  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   פעולה נוספת שחברת חשמל נהגה לבצע, והתחייבה להפסיק היא פעולת הנישוף.
מדובר בשם יפה לניקוי הארובות.
בפעולת הנישוף מזרימים קיטור דרך הארובה וזורקים את כל הליכלוך לשמיים.
כתוצאה בכל האיזור נופלים גושים של תחמוצות שמסוגלים לאכל למשל צבע וחלקי מתכת במכוניות. עבור הבכירים בחברת חשמל הוקמו בתחנת הכוח סככות מיוחדות עבור המכוניות - שהלכלוך לא יפול עליהן.

למרות שחברת חשמל הודיעה בעבר כי הפסיקה את ביצוע פעולת הנישוף,
יצא לי לראות למשל ברידינג כאילו פעולה זו מתבצעת.

יתכן שיש פעולות נוספות הנראות כך (כמו פתיחת שסתום בטחון) - אבל אם אתם רואים עשן לבן סמיך מהארובה יחד עם רעש וצפצוף חזקים - כדאי לחשוד שהם מבצעים נישוף.

מי שגר באזור וימצא דגימות של לכלוך שנופל וייקח זאת לבדיקה - יוכל לעשות קצת כותרות... ותביעה ייצוגית. כדאי גם שינקה את האוטו...


דור



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   16:37   06.11.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. כתבת תחקיר תשודר בערוץ 3 בשעה 18:30..!!!  
בתגובה להודעה מספר 2
 
בכבלים, כמו כן יערך דיון שיוקלט לפני השידור בנושא..:-

תחנות הכח בכלל והאם "פחם מזהם" את ים תיכון בפרט...!!
************

כמו כן היום בחדשות השעה 15:00 ברשת ב' אמרו שעמותת אדם
טבע ודין הגישו את התנגדותם, לבנית תחנת כח חדשה על
"פחם" באשקלון...!!

המשיכו לעקוב...!!

מבחן התוצאה.
פ"ש.

נתניהו: "התנועה האיסלאמית היא כמו גידול סרטני" .
*************



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   18:03   06.11.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. מבקר המדינה במכתבו מה-28.10.02, מצהיר ש....  
בתגובה להודעה מספר 3
 
הנושא הנידון הועבר לאגף הביקורת הנוגע לדבר,
שבמשרד מבקר המדינה...!!

מצ"ב המכתב ככתבו וכלשונו...!!
*********
מבחן התוצאה.
פ"ש.

נתניהו: "התנועה האיסלאמית היא כמו גידול סרטני" .
*************



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   01:35   20.12.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. מבחן היה ותוצאות יש ועוד תהינה...@  
בתגובה להודעה מספר 4
 
danv
חבר מתאריך 18.6.02
3848 הודעות 21:52 19.12.02

בג''צ הקפיא הקמת תחנת כח פחמית באשקלון

בג"צ הוציא היום צו המקפיא הקמת תחנת כח פחמית באשקלון והורה לשר התשתיות לנמק בתוך 90 יום את החלטתו להקים את התחנה.
הצו הוצא בעקבות עתירה שהגישה עמותת "אדם, טבע ודין", הטוענת כי אין צורך בהקמת תחנה נוספת המזהמת את הסביבה.

"אנו תובעים לעצמנו את יהודה, שומרון וחבל עזה לא בזכות הכח אלא בכח הזכות"

מבחן התוצאה.
פ"ש



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   06:46   29.12.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. ''היום - יום שחור לאיכות הסביבה בישראל'' !!  
בתגובה להודעה מספר 8
 
הממשלה צפויה לאשר מחר 3 החלטות בנושאי סביבה: המשך פעילות חוות הדגים באילת, הקמת תחנת כוח פחמית באשקלון והעברת מנהל התכנון למשרד ראש הממשלה; ארגוני הסביבה מתנגדים
יום שבת, 28 בדצמבר 2002, 14:43
מאת: מערכת וואלה!
הממשלה אמורה לדון מחר בשלושה נושאים הקשורים לאיכות הסביבה. ככל הנראה, תאשר הממשלה להמשיך את הפעלתם של כלובי הדגים באילת. כמו כן, תאושר הקמת תחנת כוח פחמית נוספת באשקלון והעברת מנהל התכנון ממשרד הפנים למשרד ראש הממשלה.
עוד אחד מפשע המאה: האם הפחם מתחנות הכח מזהם את ים תיכון....????
http://rotter.net/forum/gil/5038.shtml

בקול ישראל דווח, כי ארגוני הירוקים מתנגדים לשלוש הההחלטות, וטוענים כי מדובר ב"יום שחור לאיכות הסביבה בישראל". בלשכת ראש הממשלה, אריאל שרון, הסבירו כי העברת מנהל התכנון תאפשר את "פתיחת אחד מצווארי התכנון המעכבים את המשך הצמיחה במשק, וכן תיצור תיאום מערכתי כולל בנושאי התכנון.

כתב "הארץ" צפריר רינת, מוסיף:

בחוות דעת שהגיש בשבוע שעבר היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, טען היועץ כי על חברות החקלאות הימית במפרץ אילת לפנות מתקניהם מהמפרץ, ואין להמתין לדיון הממשלה בעניין.
גדי כץ ראש עירית אילת לשעבר שלח מכתב לראש ממשלת ישראל מר אריאל שרון...:-
http://rotter.net/forum/gil/5058.shtml

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דן בשבוע שעבר בערעור של חברות החקלאות הימית על החלטת ועדת הערר המחוזית לתיכנון ובניה, שהתקבלה לפני שלושה חודשים. ועדת הערר קבעה, כי על החברות לפנות את המתקנים המשמשים להפעלת כלובי הדגים באילת. עוד קבעה הוועדה שהחברות לא הצליחו להסדיר את מעמדן החוקי במפרץ אילת, וכי אין להאריך את ההיתר לשימוש חורג שניתן להם עד עתה. חברות החקלאות הימית טענו בבית המשפט המחוזי, שיש להמתין לדיון בממשלה על תוכנית מתאר ארצית לחופי אילת, ואם יוחלט לאפשר הפעלת חקלאות ימית, יש לשקול מחדש את פינוים.
הקישור לכתבה..:-
http://news.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=item&id=328275&path=22

מבחן התוצאה.
פ"ש



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   05:31   06.01.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. בג''צ מורה לשר התשתיות:לנמק תוך 90 יום את...!!  
בתגובה להודעה מספר 9
 
עבר עריכה לאחרונה בתאריך 06.01.03 בשעה 05:32
 
"החלטתו לאשר תחנת כח פחמית נוספת באשקלון"!!
**

בעקבות עתירתה של עמותת "אדם טבע ודין" נ' שר התשתיות,
בה נתבקש בג"צ, לבטל את ההחלטה שקיבל השר ליברמן, להקים
תחנת כח פחמית נוספת באשקלון, הורה היום-18.12.02 לשר
לתשתיות לאומיות להסביר בתוך 90 יום, את החלטתו לאשר,
תחנת כח פחמית נוספת באשקלון.

המשך ההודעה בקובץ המצ"ב@

מבחן התוצאה.
פ"ש



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   22:44   11.03.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. חברת חשמל מוכרת את בריאות הציבור בזול !!!!  
בתגובה להודעה מספר 11
 
@ חברת חשמל רוכשת עבור תחנת הכוח הפחמית החדשה באשקלון, שני
דודי קיטור הפועלים בטכנולוגיה מיושנת הפוגעת באיכות הסבבה !!

@ דודי הקיטור הם טכנולוגיה מיושנת שכבר לא מייוצרת בעולם,
הניצולת שלהם קטנה והזיהום רב מאוד, לעומתם, העולם הנאור עבר
כבר די מזמן לטכנולוגיה מתקדמת בשם "על קריטית" ששורפת פחם
בטמפרטורה גבוהה ובכך מגדילה ניצולת ומפחיתה זיהום אוויר.

@ ההשקעה למניעת זיהום אוויר בשיטה שבחרה בה חברת חשמל היא אדירה
ומן הסתם חברת חשמל לא תשקיע את הסכום הנדרש לשמירה על בריאותנו.

@ החיסכון שהיא חוסכת בקניית הטכנולוגיה היישנה (לעומת החדשה)
תבוא על חשבון בריאותנו ובריאות ילדנו !!

@ חברת חשמל חוסכת בטכנולוגיות ומגישה את החשבון לציבור !!

@ אסור לתת להם להמשיך ולזהם את האוויר שאנחנו נושמים !!

מי שהחליט על רכישת הדודים, צריך להיות חשוף לתביעות אישיות נגדו @

האחריות על בריאותנו צריכה לעלות בהרבה כסף ובפגיעה בחופש של הפקידים שמחליטים החלטות שערורייתיות כאלה @

מידי שנה מתים בארץ כ - 1000 איש ממחלות הנגרמות מזיהום אוויר -
חברת חשמל אחראית במידה גדולה לזיהום האוויר הנורא בארץ.

@ צאו מהאדישות והפגינו נגד הרישעות @

מבחן התוצאה.
פ"ש



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   10:55   09.07.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. עלילות הנפט והגז:''המלך פחם וסיכויי הגז הטבעי  
בתגובה להודעה מספר 8
 
אין חדש תחת השמש.

@ מצ"ב פרק י' בעלילות הנפט והגז של מדינת ישראל בפרט
והעולם בכלל...:-
1. סיכון טכנולוגי וכלכלי.
2. התחזיות השחורות התבדו.
3. השיקול אינו כלכלי בלבד.
4. הסיכוי למקורות גז נוספים.

@ להלן: אדום הפתיח של פרק י' בעלילות הנפט והגז...!!

@ מצ"ב הקישור לפורום גילוי מסמכים לקריאת הפרק הנ"ל.
חשוב מאוד !!
6. עלילות הנפט והגז:''המלך פחם וסיכויי הגז הטבעי''
http://rotter.net/forum/gil/5319.shtml#6

מבחן התוצאה.
פ"ש

כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   01:10   25.02.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. התנגדות עזה בפרלמנט המצרי לעסקת הגז..............  
בתגובה להודעה מספר 22
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 21.07.04 בשעה 04:50 בברכה, פילוביץ שחף
 
ברבור לבן
חבר מתאריך 27.1.03
191 הודעות 22:58 24.02.04

השלום הנפלא עם מצריים - לכל הזויי השלום: קראו והפנימו

התנגדות עזה בפרלמנט המצרי לעסקת הגז: 15 צירים דורשים להפסיק המו"מ
עם ישראל

"הפרלמנט מתנגד לאישור ההסכם - ולא יאפשר לממשו" * דרישה להפסיק גם את ייצוא הנפט לארץ
ליאור גרינבאום (גלובס) 18:06 24/2/04

התנגדות עזה בפרלמנט המצרי לעסקת הגז הישראלית-מצרית. 15 צירים מסיעות שונות פנו בדרישה לממשלת מצרים להפסיק לאלתר את המגעים עם ישראל בעניין מכירת הגז הטבעי, ולכנס את ועדת התעשייה של הפרלמנט לדון בהרחבת ייצוא הגז לאירופה, לארה"ב ולשווקים ערביים, אך לא לישראל.

לדברי היומון "אלשרק אלאוסט", הצירים טוענים שהמו"מ על ייצוא הגז המצרי לישראל מהווה הפרה של החלטת ממשלת מצרים משנת 2000, להקפיא את כל הקשרים הכלכליים והמסחריים עם ישראל, בתגובה למהלכיה באינתיפאדת אל-אקצה. לדברי הצירים, ההחלטה מקבלת משנה תוקף בעקבות בניית גדר ההפרדה.

צירי הפרלמנט טוענים, כי סיבת פתיחת המו"מ בין ישראל למצרים על עסקת הגז היא לחצים אמריקניים ואירופיים, המהווים הפרה של הריבונות המצרית. לדבריהם, הפרלמנט מתנגד לאישור ההסכם, ולא יאפשר לממשלה לממשו. הם גם דורשים להפסיק את ייצוא הנפט המצרי לישראל.

יצוין, כי מאז פרוץ האינתיפאדה הנוכחית, נפגעו מאוד היחסים הכלכליים בין מצרים לישראל, בין השאר על רקע התנגדות דעת הקהל המצרית לנורמליזציה ביחסים עם ישראל ולקשרים כלכליים עימה. התנגדות מצרית מורגשת גם נגד חברות ומותגים אמריקניים.

אולם מצרים ממשיכה לפתח את תשתיות שיווק הגז הטבעי שלה לכל העולם. לאחר שבחודש יולי האחרון נחנך צינור הגז התת-ימי המצרי-ירדני, העוקף את ישראל, חתמו ראשי ממשלות ירדן, מצרים, לבנון וסוריה, בתחילת החודש, על הסכם להארכת הצינור עד לגבול הסורי-ירדני, כדי שבשלב הבא יגיע הצינור גם לנמלי סוריה ולבנון.

כרגע, הצינור יוצא מאל-עריש לטאבה, ומשם ממשיך כצינור תת-ימי באורך של 15 ק"מ עד לעקבה, ומגיע לעמאן ולמפעל ים-המלח הירדני.

במקביל, מוקמים במצרים פרויקטים לייצוא גז טבעי לאירופה, לאחר ניזולו ובאמצעות העברתו במכליות. פרויקט אחד בתחום הוא בבעלות חברה ספרדית-איטלקית, שיספק 4.8 מיליון טון גז בשנה, ופרויקט שני בבעלות חברה בריטית שיספק 3.6 מיליון טון גז בשנה.

באחרונה התגלה שדה גז טבעי ענק במדבר המערבי של מצרים, באיזור ח'אלידה. כיום עומדות עתודות הגז הטבעי של מצרים על 1.6 מיליארד מ"ק.


@ מצ"ב קישורים רילונטים לשלום עם מצרים בכלל ולקשר הגז בפרט...:-

מה כתוב בחוזה השלום בין: ישראל למצרים...??
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5237&forum=gil&omm=0

המימסד- ''מי שולט בישראל'' ??
http://rotter.net/forum/gil/5528.shtml

מי חתם על מגילת העצמאות ....??
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5237&forum=gil&omm=0

היום לפני 96 שנה הוקם אירגון השומר !!!
חודש אפריל 1907.
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=5391&forum=gil

''פילגש במזרח התיכון''- מאת: פרופ' עזרא זוהר !!
http://rotter.net/forum/gil/5114.shtml

אלוף {מיל'} י.הרכבי - ''פת''ח באסטרטגיה הערבית''
http://rotter.net/forum/gil/5589.shtml

''השאהידים-האסלם ופיגועי ההתאבדות''-מאת:שאול שי
http://rotter.net/forum/gil/5506.shtml

פלסטין אמת או שקר
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=5259&forum=gil

''יגעת מצאת תאמין'':מלחמת ההתשה תוכר כמלחמה!!
http://rotter.net/forum/gil/5421.shtml

איך קיסינג'ר בגד בישראל וכמעט גרם להשמדתה.
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=5047&forum=gil

דו''ח ועדת אגרנט ''כתם'' על מדינת ישראל !!!
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=5368&forum=gil

אשכול מיוחד רק לדיון האחרון בנושא יום כיפור
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=5543&forum=gil

היום לפני 36 שנה אבדה/טובעה הצוללת ''דקר''
http://rotter.net/forum/gil/5253.shtml

המרצע יצא מן השק: נביל שעת'=עראפת=זכות השיבה
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=5504&forum=gil

''מלחמת אוסלו'' כל מה שרצית לדעת...!!!
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=5264&forum=gil

מפת הדרכים=הסכם אוסלו=שרון=וייסגלס=יואל זינגר
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=5392&forum=gil

פרופסור אריה אלדד חושף את ערוותו של שמעון פרס
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=5315&forum=gil

ד''ר ביילין וד''ר הירשפלד בגדו במדינת ישראל!!
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=5070&forum=gil

שה''ח סילבן שלום:''לשלול מעראפת פרס נובל לשלום''
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=5596&forum=gil

עוד אחד מפשע המאה: האם הפחם מתחנות הכח מזהם ים תיכון...??
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=5038&forum=gil

תיק גנוסר2 :''קשר הגז'' בכלל ו''קשר השתיקה בפרט
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=5319&forum=gil

שמעון פרס = ''מרכז פרס לשלום'' = דב לאוטמן
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=5198&forum=gil

שמעון פרס: אני חש רוח חדשה המנשבת במזרח התיכון
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=5631&forum=gil





http://www.readme.biz



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זיגפריד
גולש אורח
   03:35   15.11.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. הפחם מזהם מאד את האויר בשל פליטת חומצות ואבק  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   תחנות פחמיות הן הכי מזהמות מכל סוגי תחנות הכח
מדובר כאן על עשרות אלפי טונות של מזהמים הנפלטים לאויר
תוך הרעלה שיטתית של בריאות הציבור ופגיעה בכל הבניינים
והציודים וכל דבר הנמצא בחוץ עלידי הקורוזיה הנוצרת
עלידי החומצות

חברת החשמל אינה משקיעה את הנדרש והמקובל בעולם
למניעת פליטת המזהמים זאת מאחר והציוד "יקר"

הקמת תחנה פחמית נוספת הינה פשע נגד הציבור ומשרתת רק את
אוברקוביץ ןחבריו אשר יגדילו את מצבת כח האדם באלף עובדים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   01:10   25.11.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. חב' חשמל וחב' דלק בורחות מתשלום מס...!!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
חב' החשמל חתמה חוזה עם חב' "דלק" להספקת גז לתחנות הכוח
את ההסכם חתמו החברות הנ"ל בקוסטא ריקה, ולמה..??
תשובה:
*
מס הבולים שחסכו החברות, מגיע עד לסכום של 30 מיליון ש"ח...!!

עכשיו עולה השאלה, האם חברה ממשלתית וחברה ציבורית, רשאיות לעשות
את הסלטות והטריקים האלה, כדי להתחמק מתשלום מס, שהוא כה חיוני למשק הישראלי...??

חברת החשמל שהיא מונופול דורסני, יכולה למנוע מקופת המדינה את המס
הזה, בזמן שהיא מקבלת היתר ממשלתי, לעלות את תעריפי החשמל, כדי
שתוכל לממן את הסכמי הפרישה השערורייתיים שהיא חותמת עם עובדיה..??

שאלה רטורית גרידא:
*****
מה היינו יכולים לעשות, עם 30 מיליון ש"ח, לטובת העניים
שרעבים ללחם..??!!


מבחן התוצאה
פ"ש



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   15:31   17.12.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. בורחות ממס עכשיו רואים לאן הולך הכסף...@  
בתגובה להודעה מספר 6
 
Bid
חבר מתאריך 8.7.02
586 הודעות 14:57 17.12.02

מנפלאות חברת החשמל: הפעם זה מליון ש''ח!

לא מספיק שהעלו לנו את המחירים בחודשים האחרונים בצורה פראית וגסה, עכשיו מתברר שהכסף לא מתבזבז לחינם...

משקאות לכולם: מיליון שקל יושקעו בהקמת פאב לעובדי תחנת הכוח של חברת החשמל בצפון

ההשקעה - מכספי הוועד, שמחציתו מההנהלה * הוועד: "מדובר במועדון רווחה למסיבות גיבוש"

דוד חיון 16/12/02 16:10

בימים אלה מושקעים כמיליון שקלים בהקמת פאב שישרת את עובדי חברת החשמל באיזור הצפון, החל מסוף החודש. הפאב מוקם בתוך תחנת הכוח במפרץ חיפה, ועל הקמתו עמלים בחודשים האחרונים עשרות עובדי החברה.

השם הרשמי שהעניק ועד העובדים הצפוני לפאב הוא "מועדון חברים", אך לדברי גורמים בוועד, "הדבר נעשה רק כדי שלא למשוך אש, וכדי שהדבר לא יצרום לכל מיני אנשים".

נודע, כי הוועד משקיע את רוב הכסף בפאב, מתוך קופת הוועד. לדברי גורמים בוועד, גם ההנהלה מפרישה חלק מסכום ההשקעה. יצוין, כי בכל מקרה, ההנהלה נחשבת "שותפה" בפאב, משום שהיא משתתפת בכמחצית מההקצבות השנתיות של קופות ועדי העובדים בחברה.

הפאב ינוהל על-ידי עובדי החברה, ולא על-ידי גורמים חיצוניים. הוא ממוקם בתוך מבנה בתחנת הכוח, המיועד במקור לשימושים אחרים. הפאב יהיה פתוח בשעות מסוימות בימי השבוע, ולא יפעל באופן רצוף. בפאב יוגשו גם משקאות חריפים.

יצוין, כי חברת החשמל מפטרת באחרונה מאות עובדים, בשל הצורך להתייעל ובשל הפסדיה הכבדים במחצית הראשונה של השנה, שהסתכמו ב-800 מיליון שקל.

הנהלת החברה לא התייחסה לשאלת "גלובס", בדבר דעתה על הקמת הפאב בתקופה של מיתון קשה ובתקופה שבה היא מפטרת עובדים, ומנסה להתייעל. דובר החברה מסר: "ההנהלה לא העבירה עבור הפאב כל סכום או השתתפות תקציבית מסוג אחר. תקציב ההקמה הוא מהתקציב השוטף של ועד העובדים (תקציב הממומן במחציתו על-ידי ההנהלה - ד.ח.). הפעלת הפאב תיעשה על חשבון הוועד".

ועד עובדי חברת החשמל במרחב הצפון מסר בתגובה: "מדובר במועדון לרווחת עובדים, שישמש בעיקר למסיבות גיבוש. הוא הוקם באמצעות עבודה התנדבותית של עובדי החברה. הסכום של מיליון שקל, אינו נכון. עשינו הכל על-מנת להוזיל את העלויות, ע"י עבודת העובדים בשעות הפנאי. פנינו להנהלה כדי לקבל סיוע להקמת המועדון, אך טרם נענינו".

בחברת בחברת החשמל הכסף ממש נופל מהעצים

מבחן התוצאה.
פ"ש



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   16:56   30.12.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. סוף סוף: טורבינת הגז הראשונה נחתה באשדוד...!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
היום נחשפה הידיעה שטורבינת הגז הראשונה לייצור חשמל,
שמשקלה 300.......נחתה באשדוד והיא תייצר חשמל בתוך,
חצי שנה מהיום...!!

יגעת מצאת האמן !!

מבחן התוצאה.
פ"ש



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   05:35   06.01.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. סוף סוף: אתמול המועצה הארצית לתכנון ובניה..!!  
בתגובה להודעה מספר 10
 
אישרה את הנחת הקו להובלת גז טבעי, "כחול לבן",
בואכה אשדוד@

ידיעה ברשת ב'/קול ישראל.

מבחן התוצאה.
פ"ש



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   06:24   19.08.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. מפיקים חשמל מגז טבעי מה זה....??  
בתגובה להודעה מספר 10
 
הפקת אנרגיה חשמלית מגז טבעי

בישראל משתמשים בחומרי דלק כמקור אנרגיה עיקרי להפקת חשמל.
בשנים האחרונות התחילו להשתמש בתחנות-כוח בטכנולוגיה חדשה: טורבינות-גז ומחזור משולב. בטכנולוגיה החדשה אפשר להשתמש בכל חומרי הדלק (פחם, סולר, מזוט) ובחומר דלק נוסף - גז טבעי.

מהו הגז הטבעי?

הגז הטבעי הוא משאב טבע, המצוי במעמקי האדמה, שמגלים אותו על-ידי קידוחים לעומק האדמה.
הגז הטבעי טוב לבעירה, ולכן משתמשים בו בתעשיות שונות, כגון: הפעלת תחנות-כוח המותאמות לשימוש בגז, הפקת דלקים נוזליים, והפקת כימיקלים שונים. בעולם הוא נפוץ ביותר במערכות חימום.

למידע על הפקת חשמל מגז טבעי לחצו כאן.
http://science.cet.ac.il/science/electricity/station/home1.asp?nID=2
למידע על טורבינות גז ועל תחנות-כוח במחזור משולב לחצו כאן.
http://science.cet.ac.il/science/electricity/environment/solution1.asp

מיזם (פרויקט) של גז טבעי.

מיזם (פרויקט) חשוב מאוד מתנהל במדינת ישראל בתחום הגז הטבעי. זהו מיזם מורכב ובעל חשיבות עליונה. הוא כולל קידוחים להוצאת הגז הטבעי ממעמקי הים, מערכת להובלת הגז ממקום הקידוח אל תוך המדינה, ותכנית להכנת תחנות-הכוח לבעירתו.
החל ממחצית שנת 2003 יעברו תחנות-הכוח של חברת החשמל הסבה, ויתחילו להשתמש בגז טבעי כחומר דלק להפקת חשמל.

יתרונות וחסרונות
ידידותי לסביבה - הגז הטבעי הוא חומר הדלק הידידותי ביותר לסביבה מבחינת פליטת מזהמים לאוויר. לכן, השימוש בו בהפקת חשמל בתחנות-כוח, מזהם פחות מחומרי דלק אחרים.
אין צורך בקרבה לים - הפקת החשמל באמצעות טורבינת-גז אינה דורשת קירור במים, ולכן ניתן למקם את תחנות-הכוח הרחק מחוף הים.
ניצול של מי-קולחין - הפקת חשמל בתחנות-כוח במחזור משולב דורשת שלב קירור במים, אך הקירור מתבצע על-ידי אוויר או על-ידי מי-קולחין.
http://science.cet.ac.il/science/electricity/environment/solution2.asp

ניצול של מי-קולחין {מֵי-קוֹלְחִיןמי-שפכים שעברו טיהור לסילוק המזהמים.}
לצורך קירור בתהליך הפקת חשמל תורם גם הוא לנושא איכות הסביבה.



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   15:12   08.01.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. ישששש: מתקן התפלה יוקם בתחנת הכח בחדרה !!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
ישששש: מתקן התפלה יוקם בתחנת הכח בחדרה !!

היום המועצה הארצית לתכנון ובניה החליטה, החלטה
להקים את תחנת הכח בתוך תחנת הכח בחדרה ולא בחולות קיסריה.
נו, אז למה ביזבזנו למעלה משנתיים של דיונים בנודא,
מאז שהנושא על על שולחן המועצה...??

מי שאשם חייב ללכת הביתה...@

מבחן התוצאה.
פ"ש



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   15:22   08.01.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. ההחלטה בנושא טעונה אישור הפרוטוקול ב-4.2.03..  
בתגובה להודעה מספר 13
 
של חברי המועצה הארצית לתכנון ובניה,
כמקובל במנינהל תקין!!

נעקוב מקרוב אחרי הנושא, מה שחשוב, סוף סוף
דברים זזים במדינה, מעניין למה...??!!

מבחן התוצאה.
פ"ש



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   10:31   05.03.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. אסור שחברת חשמל תנהל את פרוייקט הגז...!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
על משרד התשתיות להקים חברת בת ממשלתית שתקים, תתחזק ותנהל את
פרוייקט "הגז כחול לבן" להובלה עד לתחנות הכח של חברת חשמל.

ובשלב יותר מתקדם על ממשלת ישראל/משרד התשתיות, יש להפריט את
החברה ליזמות פרטית !!

בשום אופן ופנים אסור שיהיה מונופול לחברת חשמל על הגז בכלל
ועל הובלת הגז לתחנות הכח, זאת תהיה טעות חמורה מאוד

ימים יגידו !!

מבחן התוצאה.
פ"ש



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   16:51   05.03.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. מכתב רשמי לשר התשתיות: כבוד השר פריצקי....  
בתגובה להודעה מספר 16
 
שהתקבל ואושר...@

מכתב רשמי

לכבוד שר התשתיות
השר פריצקי
כנסת ישראל
באמצעות פקס ובדואר רשום.

הנידון: גז כחול לבן- הובלה וניהול @

כבוד השר פריצקי !!
@ ראשית- אני מאחל לך הצלחה בתפקיד @

1. שמעתי אותך הבוקר ברשת ב', בנושא פגישתך הקרובה עם יו"ר חברת
חשמל אלי לנדאו {חבר קרוב של ראש הממשלה}, ובין היתר הבעת את
עמדתך בנושא הנידון, והריני מחזק את דבריך ואת עמדתך וכולי תקוה
שאכן תיישם אותה לטובת מדינת ישראל.
2. מצ"ב מספר תכתובת/נקודות שכתבתי בנושא לשר התשתיות היוצא השר
אפי איתם,
כמו כן אני מצ"ב, קישור לפורום גילוי מסמכים ברוטר נט, שאני מציע
לך להכנס מידי פעם ולהתעדכן מה עולה מהשטח = מדינת ישראל...:-
@ עוד אחד מפשע המאה: האם הפחם מתחנות הכח מזהם..
את ים תיכון....????
http://rotter.net/forum/gil/5038.shtml#16

3. להלן הנקודות...:-
@ על משרד התשתיות להקים חברת בת ממשלתית שתקים, תתחזק ותנהל את
פרוייקט "הגז כחול לבן" להובלה עד לתחנות הכח של חברת חשמל.

@ בשלב יותר מתקדם על ממשלת ישראל/משרד התשתיות, יש להפריט את
החברה ליזמות פרטית !!

@ בשום אופן ופנים אסור שיהיה מונופול לחברת חשמל על הגז בכלל
ועל הובלת הגז לתחנות הכח, זאת תהיה טעות חמורה מאוד

@ ימים יגידו @

העתקים :
1. ראש הממשלה אריאל שרון.
2. מבקר המדינה השופט בדימוס א. גולדברג.
3. שר התחבורה השר איווט ליברמן.
4. יו"ר ועדת בקורת המדינה.
5. תקשורת.

מצ"ב אישור קבלת המכתב הרשמי שנשלח בפקס בצרוף
תדפיס ההודעה שכתבתי בפורום/לעיל שנשלח לכותב
המכתב עם אישור קבלתם...

מבחן התוצאה.
פ"ש



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   20:04   21.04.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. פריצקי הורה לנהל מומ לרכישת גז מהפלשתים  
בתגובה להודעה מספר 17
 
למרות ההתחייבות של ראש הממשלה אריאל שרון למפיקי הגז הישראלים - ובראשם לקבוצת ים תטיס שבשליטת יצחק תשובה - כי אספקת גז פלשתיני
מעזה אינה עומדת על סדר היום של ממשלת ישראל, פתחה חברת החשמל בימים האחרונים במו"מ עם חברת האנרגיה הבינלאומית בריטיש גז (BG), לאספקת
גז טבעי מעזה. חברת החשמל פתחה במגעים עם BG בעקבות הוראה של שר התשתיות, יוסף פריצקי.

בערב החג פורסם כי בפגישה חשאית שקיים לפני שבועיים שרון עם ראשי מיזם חיפושי הגז הישראלי אמריקאי ים תטיס, ובראשם תשובה (בעל השליטה בקבוצת דלק), התחייב ראש הממשלה כי אספקת גז פלשתיני מעזה אינה עומדת על סדר היום של ממשלת ישראל.

ש_ש
חבר מתאריך 7.4.02
16928 הודעות 14:44 20.04.03

@ הגז הפלסטיני: פריצקי רוצה, שרון מסרב @

"בריטיש גז", בעלת הזיכיון על הגז מול חופי עזה, הציעה לבנות לישראל מערכת הולכה לגז טבעי בתמורה לרכישת גז פלסטיני; פריצקי התלהב והחל במו"מ; שרון מעדיף גז כחול-לבן

יום ראשון, 20 באפריל 2003, 14:15

מאת: מערכת וואלה!

מחלוקת בין ראש הממשלה, אריאל שרון, לבין שר התשתיות, יוסף פריצקי (שינוי), בדבר רכישת גז טבעי מהפלסטינים, עלולה לעכב את פרויקט הגז הטבעי של ישראל.

פריצקי החל עם כניסתו לתפקיד לטפל בפרויקט הגז, ואז התברר כי מאגרי הגז של ישראל, שנתגלו מול חופי אשקלון יספיקו ל-7-8 שנים בלבד. השר יצא ללונדון ונועד עם ראשי הקונצרן הבריטי "בריטיש גז", בעלי הזיכיון על מאגרי הגז הענקיים שהתגלו מול חופי עזה.

"בריטיש גז" הציעה להקים לישראל את תשתית ההולכה של הגז הטבעי, בתנאי שישראל תרכוש ממנה את הגז הטבעי הפלסטיני. פריצקי ביקש לקדם את הרעיון, אך התברר לו כי שרון מתנגד לכך בתוקף. שרון אמר לאחרונה כי "במצב היחסים הנוכחי ישראל לא תרכוש גז טבעי מהפלסטינים".

פריצקי אמר בקול ישראל: "ראש הממשלה התבטא שהוא מעדיף בראש ובראשונה גז כחול-לבן. אין לנו מספיק גז כחול-לבן היום כדי להצדיק את הקמתה של מערכת ההולכה המוערכת ב-450 מיליון דולר, ואנחנו חייבים לדאוג לספק גז שני".

למרות עמדתו של ראש הממשלה הורה השר פריצקי לחברת החשמל להתחיל במשא ומתן עם "בריטיש גז" על הגז הפלסטיני ואחרי החג הוא ייפגש עם שרון וינסה לשכנע אותו, גם משיקולים מדיניים, כאחת המחוות כלפי הממשלה פלסטיני החדש.

מבחן התוצאה.
פ"ש
@ עיתון הארץ מכחיש שאבו מאזן מכחיש את השואה @



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   22:32   18.08.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. שרון החליט:ישראל תרכוש גז ממצרים ולא מהרש''פ!!  
בתגובה להודעה מספר 20
 
ראש הממשלה, אריאל שרון, החליט בתום דיון בנושא הספקת גז
לישראל להמתין לסיכום עם חברת הגז המצרית ולא לחתום עיסקה
עם חברת "בריטיש גז", אשר קודחת בחופי עזה.


שרון אמר בדיון כי אם העיסקה עם מצרים לא תיחתם יובא הנושא
לדיון מחודש. שר התשתיות, יוסף פריצקי, תמך בדיון ברכש הגז
הפלסטיני כיוון שבעבר התמהמה חתימת העיסקה עם המצרים זמן רב.
עם זאת, אמר פריצקי כי אם העיסקה עם המצרים אכן תושלם הוא רק
יברך על כך.

YNET

דקטרין
חבר מתאריך 15.4.02
4011 הודעות 20:34 18.08.03

8. כיום לא משתמשים במדינת ישראל בכלל

בגז כדי לייצר חשמל או להסיע מכוניות,
כלומר ניתן בהחלט להסב תחנת כח אחת
(אשקלון) לייצור חשמל עליידי גז למשך
שנים רבות.
למיטב זכרוני, כמות הגז בשדות הישראלים
מספיקה לעשר שנים ומעלה, בכל מקרה אין כוונה
להסב את כל התחנות לייצור בגז.

הטיעון של פריצקי הוא כי עלמנת שלא יווצר
מונופול אסור להסתמך על הספק הישראלי בלבד,
טענה זו צבועה, עד היום כמעט הכל בישראל
הוא מונופול, השיקול הלאומי מחייב עוד
מונופול אחד עלפני הזרמת דולרים ישראלים
לחיזוק צבא מצרים.


magictch
חבר מתאריך 8.10.01
1466 הודעות 21:51 18.08.03

11. קצת נתונים על הגז הישראלי

* בשנת ‎1999 נמצא בישראל מאגר גדול של גז טבעי מול חופי אשדוד. המאגר,שהתגלה על ידי קבוצת ים תטיס,הוא בהיקף של כ ‎40 מיליארד מטר מעוקב (להלן: BCM ) ויחד עם גילוי מאגר נוסף ע"י השותפות ישראמקו בהיקף מוערך של 10BCM עומד פוטנציאל הגז הישראלי (לפני גילויים נוספים) על כ 50BCM .
* ב 25-6-02 נחתם הסכם בין חברת החשמל לבין קבוצת ים תטיס לאספקת 18BCM של גז טבעי על-פני תקופה של 11 שנים היקף העיסקה למעלה מ-1.5 מיליארד דולר.

* עפ"י הערכות של מנהלת הגז הטבעי הצריכה ב 2004 תהיה בשיעור של 2BCM ובשנת 2005 היא תעמוד על 4BCM ובהמשך עת יסופק הגז גם לצרכנים הקטנים תעמוד הצריכה על כ 10BCM בעוד כ 20 שנה.

"באין תחבולות יפול עם ותשועה ברוב יועץ"



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   22:34   18.08.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. הפלסטינים זועמים על החלטת שרון שלא לקנות.....  
בתגובה להודעה מספר 24
 
מהם גז !!

בכיר המקורב לאבו מאזן מתח ביקורת על החלטתו של שרון, ש"מכשיל פעם
נוספת בהחלטותיו ובמדיניותו את יצירתו של חלון הזדמנויות חדש לשני העמים"
עלי ואקד


בכיר פלסטיני המקורב לראש הממשלה אבו מאזן, מתח הערב (ב') ביקורת קשה על החלטתו של ראש הממשלה אריאל שרון, להשאיר את הזיכיון לרכישת גז טבעי לישראל בידי חברת "מרחב", המתכננת לייבא גז טבעי ממצרים. זאת במקום להעביר את הזיכיון לחברת בריטיש גז, הקודחת גז בעזה.

ראש הממשלה דחה היום, בתום דיון עם ראשי חברת חשמל את הצעתו של שר התשתיות, יוסף פריצקי, להעביר את הזיכיון לחברת בריטיש גז הפועלת מטעם הפלסטינים. שרון דרש מאנשי חברת חשמל לסיים את המו"מ בקרוב.

הבכיר הפלסטיני הביע צער "על כך ששרון, משיקולים פוליטיים, נכנע ללחצי הימין והעדיף לוותר על מיזם משותף ישראלי-פלסטיני, שהיה עשוי לתרום ליצירתה של אווירה חדשה בין שני העמים".


לדברי הבכיר, נושא אספקת הגז נסגר בין השר פריצקי לבין השרים הפלסטינים הרלוונטיים וסוכם כי הכספים שיגיעו לרשות כתוצאה מאספקת הגז יתנהלו בשקיפות ובניהולו הישיר של שר האוצר, סאלם פאיד.

"בשעה שעל כל הצדדים לעשות מאמץ לשיפור האווירה, במיוחד בפרויקט כזה, שהיה עשוי לתרום לשיפור כלכלי ברשות ולביסוס הרגיעה, מעדיף שרון לעקוף את החלטת השר פריצקי ולקבל את הגז דרך גורם אחר", אמר הבכיר.

לדבריו, אין כל ביטחון שהמצרים ייענו לבקשה הישראלית לספק גז, משיקולים גיאו-מדיניים. "פעם נוספת מכשיל שרון בהחלטותיו ובמדיניותו את יצירתו של חלון הזדמנויות חדש לשני העמים".

(18.08.03 , 22:03)
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2730537,00.html



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   07:17   19.08.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. הרש''פ והאיחוד האירופאי: פריצקי עבד עלינו....  
בתגובה להודעה מספר 25
 

3 באוגוסט 2003
בירושלים ייפגשו היום שר התשתיות הלאומיות, יוסף פריצקי, שר האוצר הפלשתיני, סלאם פייד, שר האנרגיה הפלשתיני, עזאם א-שוואה, ונציגי חברת "בריטיש גז". בין מטרות הפגישה - הידוק שיתוף הפעולה הכלכלי
בין ישראל לרשות הפלשתינית ודיון בנושא רכישת גז טבעי.


הודעה לעיתונות
23 ביולי 2003

וועידה לשיתוף פעולה ישראלי–פלשתיני התקיימה בבריסל היום, בהשתתפות שר התשתיות הלאומיות, יוסף פריצקי, שר האנרגיה הפלשתיני, עזאם אשאווה, ונציגי האיחוד האירופי. בוועידה סוכם כי וועדות מקצועיות משותפות יעסקו בפיתוחם של פרויקטים ושל תחומי החשמל, הגז טבעי ושימור האנרגיה.

בנובמבר 2003 יציגו הישראלים והפלשתינאים לפני האיחוד האירופאי הסכם היתכנות של פרויקטים אלו. בין הפרויקטים: תחנת כוח ישראלית-פלשתינית בגבול ישראל – רצועת עזה, וחיבור הרש"פ לצינור הגז הטבעי.

ס' נשיא האיחוד האירופי, דה-פלאסיו, הודיעה, כי האיחוד מוכן לממן ולקחת חלק בפרויקטים משותפים אלה. שר האנרגיה הפלשתיני אמר, כי פרויקטים כאלה - הם שיניעו את תהליך השלום.

השר פריצקי אמר: "אין ספק ששיתוף פעולה בתחומים כאלה עם הפלשתינאים ובחסות האיחוד - לא רק שיחזקו את תהליך השלום, אלא גם יביאו לעלייה משמעותית ברמת החיים ובאיכות החיים של כל תושבי האזור. אני מקדם בברכה את נכונותם של האירופאים לסייע בקידום פרויקטים חשובים אלה בפרט, ובתהליך השלום בכלל."

http://www.mni.gov.il/heb/whatsnew.shtm



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   07:33   19.08.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. שיתוף מצרי והרש''פ = בריטיש גז !!  
בתגובה להודעה מספר 27
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 19.08.03 בשעה 08:04 בברכה, פילוביץ שחף
 

סדר יום בעולם היהודי !!
http://www.jafi.org.il/agenda/2001/hebrew/wk3-32/15.asp


סדר יום בעולם היהודי !!
http://www.jafi.org.il/agenda/2001/hebrew/wk3-26/13.asp



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   07:52   19.08.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. משרד התשתיות עשוי לחדש הנפקת רישיונות........  
בתגובה להודעה מספר 29
 
לאחר 3 שנים: משרד התשתיות עשוי לחדש הנפקת רישיונות לקידוחי גז ונפט ימיים.

ההחלטה הסופית תתקבל לאחר שיסתיים קידוח הגז "חנה 1" של ים תטיס; צפוי שהחברות לחיפושי נפט וגז יידרשו לשלם סכומים גדולים בהרבה מהמקובל כיום בגין הרישיונות
18/06/2003 | 06:04
מקור: TheMarker מאת: עמירם כהן

כלים

משרד התשתיות עשוי לחדש בקרוב את הנפקת הרישיונות לקידוחי גז ונפט ימיים - כך מעריכים מקורות בתעשיית קידוחי הגז והנפט.
ביולי 2000, לאחר גילוי מאגר הגז הגדול "מרי 1" על ידי קבוצת ים תטיס, החליט שר התשתיות דאז, אלי סוויסה, בהמלצת הצוות המקצועי של המשרד, להקפיא מתן רישיונות נוספים לחיפושי גז ונפט בשטח הימי של ישראל. ההקפאה כוללת שטח ימי בן כ-15,000 קמ"ר (60%) מהשטח הימי של ישראל. בשלוש השנים האחרונות לא קיבלו חברות לחיפושי גז ונפט רישיונות חיפושים בשטח שהוקפא.

ההחלטה על ההקפאה נומקה בכך, שלאחר שהתגלה ב-2000-1999 כי השטח הימי של ישראל מכיל כמויות מסחריות של גז, אין יותר צורך לעודד חיפושי גז ונפט בשטח הימי של ישראל; לכן יש לקבוע קריטריונים חדשים ומחמירים בהרבה למתן רישיונות חיפושים. בעיקר צפוי כי החברות לחיפושי נפט וגז יידרשו לשלם סכומים גדולים בהרבה מהמקובל כיום בגין הרישיונות.

להערכת המקורות, ההחלטה בשאלות אם ומתי לפתוח מחדש את הים בפני תעשיית חיפושי הגז והנפט, תתקבל רק לאחר שיסתיים קידוח הגז "חנה 1" של ים תטיס, המתנהל בימים אלה מול חוף חדרה.

קידוח חנה 1 נקדח במרחק 50 ק"מ מהחוף בעומק מים של כ-850 מטר, ועלותו כ-15-12.5 מיליון דולר. הקידוח מיועד להגיע לשכבת חולות ימיים בעומק של כ-3,700-3,500 מטר, שהסקרים הסיסמיים, הבודקים את הרכב השכבות התת קרקעיות, העלו כי הם עשוים להכיל כמויות גדולות של גז או אף של נפט.

המקורות העריכו כי אם יתסיים קידוח חנה 1 בהצלחה, תתקבל במשרד התשתיות החלטה להחמיר את הקריטריונים למתן רישיונות. אם הקידוח ייכשל, עשוי המשרד להחליט שלא להחמיר בקריטריונים.

לא ניתן היה לקבל תגובה מקבוצת ים תטיס על נתוני הקידוח שנמסרו בידיעה.
http://ynet.ib-online.co.il/article/0,1357,187111,00.html



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   02:16   06.04.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. חשד: עובדי חברת החשמל שיתפו פעולה בהונאה.....  
בתגובה להודעה מספר 0
 
ssshay
חבר מתאריך 27.6.02
1130 הודעות 00:43 06.04.03

חשד: עובדי חברת החשמל שיתפו פעולה בהונאה נגד החברה
החברה הגישה תלונה במשטרה.
ליאור ברון

חברת החשמל טוענת כי חשפה לאחרונה הונאה נגדה. למעריב נודע, כי החברה
הגישה לאחרונה תלונה במשטרה נגד אחד הספקים שלה, חברת חשמל הצפון,
בטענה שזו הונתה אותה בסכום של כ- 750 אלף שקל. מהתלונה עולה חשד
לכאורה שעובדים בחברת החשמל שיתפו פעולה עם חשמל הצפון, ואיפשרו
תשלום עבור ציוד שלא סופק לחברת החשמל.
דובר חברת החשמל אישר את הפרטים ואמר, כי לאחר שהדבר התברר קיזזה
חברת החשמל מהכספים המגיעים לספק את הסכום המבוקש.

על- פי הוראת רשות החברות הממשלתיות דיווח יו"ר החברה, אלי לנדאו, על
המקרה לראש הממשלה, שר התשתיות ומבקר המדינה.
עוד נודע, כי חברת
החשמל הקימה ועדת חקירה פנימית לבירור נסיבות המקרה. הוועדה תבדוק אם
אכן בוצעו עבירות משמעת מצד עובדים בחברה. ממצאי הבדיקה אמורים לעלות
לדיון בדירקטוריון החברה.

חשמל הצפון זכתה לפני מספר שנים במכרז של חברת החשמל לאספקת ציוד
(מהדקים לחיבור כבלי חשמל). לטענת חברת החשמל, הציוד שסיפקה חשמל
הצפון היה פגום. חברת החשמל התלוננה במשטרה נגד חשמל הצפון לפני כשנה
וחצי. בחברה הוחלט אז להשעות את חשמל הצפון ולא לאפשר לה לגשת למכרזי
חברת החשמל.

מנכ"ל חשמל הצפון, רוני רוטבלט מסר בתגובה: "לא ידוע לי דבר על כך
שהוגשה תלונה במשטרה. לגופו של עניין אכן היה מקרה של כפל בתשלום,
שמקורו בטעות של חברת החשמל. כשהדבר התברר הסכום קוזז מהחשבון שלנו.
לחברת החשמל יש מאות ספקים וטעויות כאלה קורות מדי פעם. לכן מדובר
בתביעה קנטרנית שמטרתה להכפיש את שמנו ולגרום לנו נזקים כספיים".

עו"ד אורי שילה, היועץ המשפטי של חשמל הצפון, הוסיף בתגובה כי "דבר
הגשת התלונה לא נמסר לחשמל הצפון בהליכים המקובלים, אך אם יומצא מידע
המאשר את הטענה, תשקול חשמל הצפון להגיש תלונה פלילית נגד חברת
החשמל". לדבריו, "מבדיקה מקיפה שערכה חשמל הצפון עולה, כי התקלות שנעשו לרעתה מסתכמות בשווי של
מאות אלפי שקלים".
http://images.maariv.co.il/channels/2/ART/458/573.html

מבחן התוצאה.
פ"ש



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   22:46   01.08.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. כמה עובדים דרושים לייצור חשמל בישראל ?  
בתגובה להודעה מספר 19
 
זיגפריד
חבר מתאריך 30.5.02
4394 הודעות 03:22 01.08.03

כמה עובדים דרושים לייצור חשמל בישראל ?

(מגלובס)
בהמשך לדוח החמור של מבקר המדינה

נעשתה השוואה של מס' העובדים בח.החשמל בהשוואה למדינות אחרות
יש לשים לב לתפוקת הייצור והפריסה של החברות אשר כולן גבוהות
מאוד ביחס לח. החשמל בישראל !

ח.חשמל ישראל - 13500 עובדים - 3 מיליארד $ תפוקת חשמל
קונ אדיסון ארה"ב - 14300 עובדים - 9.5 מיליארד $
אמר.אלקטריק פאואר- 22000 עובדים - 16 מיליארד $
סנטר פוינט אנרג'י- 12000 עובדים - 8 מיליארד $
ח.חשמל סקוטית - 15800 עובדים - 8 מיליארד $
פרוגרס אנרג'י - 15300 עובדים - 8 מיליארד $

כל החברות הנל פרוסות על אזורים ענקיים בהשוואה לישראל
ותפוקת החשמל שלהן פי 3-5 מח.החשמל הישראלית אך כח האדם
דומה בגדלו.

מכאן ניתן לראות את השחיתות והסיאוב האדיר בח.החשמל המחזיקה כח אדם
כפול מהנדרש,ומחיר אחזקתו האדירה נופל כרגיל במלואו על הצרכן הישראלי!



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   17:18   23.05.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. המכה התשיעית בדרך...מכת החושך !!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
חברת החשמל: נחשיך את המדינה
כ"א באייר תשס"ג, 23 במאי 2003 (11:29)



ראשי ועד העובדים של חברת חשמל מאיימים לשבש את אספקת החשמל, החל מהשבוע הקרוב, בעקבות החלטת ועדת הכספים של הכנסת לפצל את חברת החשמל למספר חברות.

ראשי ועד העובדים של חברת חשמל מאיימים לשבש את אספקת החשמל, החל מהשבוע הקרוב, בעקבות החלטת ועדת הכספים של הכנסת לפצל את חברת החשמל למספר חברות.

ביום ראשון יקיימו העובדים כנס, בו יחליטו על צעדיהם ובכירים בועד הזהירו: "נביא לקריסת מערכת החשמל".

ועד העובדים הכריז, כבר לפני מספר שבועות, על סכסוך עבודה בעקבות כוונת הממשלה להביא את הרפורמה במשק החשמל לחקיקה בכנסת. ביום ראשון שעבר קיימו העובדים כנס בחדרה, בו הוחלט להמתין לאישור התוכנית בחקיקה. אתמול אושרה הרפורמה בועדת הכספים של הכנסת ובכוונת הממשלה להביאה לקריאה שניה ושלישית, יחד עם שאר פרקי התוכנית הכלכלית בשבוע הבא.

שר האוצר נתניהו ושר התשתיות יוסף פריצקי, אמרו שמטרת התוכנית להגביר את התחרות וההתייעלות במשק החשמל. על פי המתוכנן, הזכיונות לייצור, הולכה ואספקת החשמל יימסרו לחברות שונות שיתפצלו מחברת החשמל של היום.

בכירים בוועד העובדים אמרו לכתב עתי"ם כי "לא נוריד את השאלטר אבל לא נטפל בתקלות וכך נגרום לשיבושים באספקת החשמל".

לטענת העובדים, תגרום הרפורמה להפרטה החברה, לפיצול חברת החשמל ל-12 חברות שונות ותפגע בזכויותיהם של העובדים ותביא לפיטורים.
http://www.a7.org/news.php?id=51876

מבחן התוצאה
פ"ש
@ עיתון הארץ מכחיש שאבו מאזן מכחיש את השואה @

71. אבו מאזן, פרופיל פוליטי : מאת מכון ממר''י.....
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5315&forum=gil&omm=71&viewmode=threaded



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   00:40   09.07.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. עו''ד אמנון רובינשטין=עובדי חב' החשמל פעלו כמו מאפיה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
אלת ציד
חבר מתאריך 30.8.02
8007 הודעות 00:30 09.07.04

אמנון רובינשטיין: עובדי חברת החשמל פעלו כמו מאפיה

רובינשטיין, ממייסדי תנועת שינוי אומר ל-ynet כי "פרשת פריצקי הותירה אותי המום, לא הייתי מעלה על הדעת שזה יכול לקרות בשינוי". הוא תוקף בחריפות את חלקו של ועד עובדי חברת החשמל בפרשה: "צריך לשים קץ להשתוללות הזו של הוועד על ידי ביטול המונופול של חברת החשמל, ואז לא יהיו עוד תופעות של מאפיה"
אטילה שומפלבי

"ועד עובדים שמגייס חוקרים כדי להשחיר חבר כנסת שרוצה לחוקק חוק שאינו מתאים לו - זהו דבר חמור ביותר". כך אמר היום (ה') ל-ynet פרופ' אמנון רובינשטיין, ממייסדי תנועת שינוי.


רובינשטיין תקף בחריפות את ועד העובדים בחברת החשמל ודורש כי חברי הוועד שהעסיקו את החוקר הפרטי שביצע את ההקלטות של פריצקי , "יתפטרו לאלתר". כמו כן הוא דרש מחברת החשמל להקים ועדת חקירה שתבחן מהיכן הגיע הכסף לחוקר (כספי ציבור או מקורות אחרים) וכן לשים קץ להתנהגות ועד העובדים.


רובינשטיין אמר כי "נחצה כאן קו אדום פעמיים. פעם אחת על ידי ועד העובדים ופעם אחת על ידי השר פריצקי. השימוש בחוקרים לסחיטה אינו לגיטימי ויש לחוקק חוק לפיו חוקר פרטי יוכל לבצע את תפקידו רק כדי לסייע למשטרה במשימותיה".


הוא קרא לשים קץ למונופול של חברת החשמל. "אני חושב שהעובדה שוועד העובדים של חברה ממשלתית שהיא מונופול, פועל כמו מאפיה, זה דבר חמור. צריך לשים קץ להשתוללות הזו של הוועד על ידי ביטול המונופול ואז לא יהיו עוד תופעות של מאפיה".


רובינשטיין אמר עוד כי "השמצות ותחרות בחיים הפוליטיים שלא לפרסום הם דבר לגיטימי ומקובל, אבל פריצקי חצה קו אדום משום שהוא ניסה ליצור פרובוקציות ולמסור חומרים על חברו לסיעה. דבר כזה לא היה בעבר. הייתי המום ומופתע לשמוע על כך ולא הייתי מעלה בדעתי שדבר כזה יכול לקרות בשינוי או בכל מפלגה אחרת בישראל".


"שינוי עשויה להתאושש מהר"


הוא הוסיף: "אני נורא מצטער על האירוע הזה כי זה משחיר את פני הפוליטיקה ואני לא מסוגל להבין איך חבר מפלגה אחד יכול לעשות דבר כזה לחבר אחר. מצד שני, אני שמח שלא נמצא כל חומר שיכול להשחיר את השר פורז. אני שמח בשמחתו".


בהתייחסו להשפעות של פרשת פריצקי על מעמדה הציבורי של שינוי, אמר רובינשטיין כי "אם היו בחירות מיד, זה היה פוגע במפלגה. אבל אם פריצקי יתפטר מהכנסת הרי שהם יכולים להתאושש. אני מבין שיש תביעה שיתפטר מהכנסת ולכל יום יש את הפרשה שלו. שינוי עשויה להתאושש מהר. שינוי צריכה להמתין להחלטות של פריצקי ואם הוא יבחר שלא להתפטר, אזי, הם צריכים לחשוב כיצד לפעול".


מערכת ynet פנתה לדובר ועד עובדי חברת החשמל, אולם עד פרסום הידיעה לא התקבלה תגובת הוועד.

עמנו הוא לב האנושות-וארץ ישראל-לב עמנו.



חנן עזרן ''החשפן'' למעשה אתה ''החסמן'' http://rotter.net/forum/gil/5871.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   04:23   21.07.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. סיכום ביניים: בפרשת פורז/פריצקי/מימן/תשובה/האחים עופר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 21.07.04 בשעה 04:23 בברכה, פילוביץ שחף
 
תיק גנוסר2 :''קשר הגז'' בכלל ו''קשר השתיקה בפרט
45. לפיד- ביקש משרון לפטר את פריצקי ביום ראשון- ושרון נענה
http://rotter.net/forum/gil/5319.shtml#45


מ-י-ל-ח-מ-ת~ה-ט-י-ט-נ-י-ם

הליכוד ויתר על משרות של שר וסגן שר התשתיות
באתר של הכנסת כבר הוציאו את פריצקי ואף אחד
עוד לא ממנה סגן שר למשרד התשתיות, מדהים !!
http://knesset.gov.il/mk/heb/mkindex_current.asp?view=4

מי הייתה סגנית שר התשתיות עד לא מזמן ועפה מהתפקיד ברעש גדול ? נכון נעמי בלומנטל .
נעמי בלומנטל שהעיזה לדרוש לחקור את התנהלותו של יוסי גינוסר....
מי יהיה שר התשתיות הבא שמחליף את פריצקי?
נכון מודי זנדברג.
שני חברה שלא חשודים באהדה לגז הפלסטיני של קבוצת תשובה, לדעתי ימיו של מודי זנדברג בתפקיד ספורים ואם לא אז צפו מנוי של סגן שר תשתיות שישמור על הצעדים של הילדון, בכל מקרה.....
מי סגן השר היום?
למה לא שומעים עליו בפרשה?
האם אריק שרון באמת פוחד ממצב שהרשות הפלסטינית תרוויח מהגז ותממן טרור?
איך שימון פרס נכנס לתמונה בדיוק ברגע הנכון כדי להרגיע את החששות של אריק שרון.....

למה ערוץ 10 וערוץ 2 שידעו על הקלטות של פריצקי - לא פרסמו ונתנו לאיילה לקטוף את הסקופ...??
כי ליוסי מימן יש בעלות נסתרת על חברת החדשות של ערוץ 2 שעובדת בשיתוף פעולה מוצהר עם חברת החדשות של ערוץ 10 תקשורת משוחדת....
למה אף אחד לא פוצה פה ודורש שיוסי מימן יפרוש (לפחות זמנית למען הסר ספק) מניהול ערוץ 10 כי התקשורת נשלטת ע"י מימן = ע"י המוסד.....

פלבסקי נופל ברשת של אשל איזה תרגיל מבריק של לסט והחברים שלו גם דופק את פריצקי וגם דופק את מימן שלא נזהר ונכנס למלכודת שני ציפורים במכה אחת קלאסית....
1. מה יש לניצב בדימוס גבי לסט על יעקב אשל החוקר...??
2. למה לא בודקים את העבר של יעקב אשל שמצטלב עם גבי לסט ?
כי במשטרה יש לגבי חברים טובים ומי הפרייאר יוסי מימן ושבתאי שביט
שהוא אדיוט גדול....
3. מי מחייך יצחק תשובה = האחים עופר = מלחמת הטיטנים
4. למה אף אחד לא דורש שיוסי מימן יתפטר מניהול ערוץ 10 וחברת החדשות
שלהם? כמו שכולם דרשו מיעקב נמרודי להתפטר שהפך לחשוד בפרשת האזנות הסתר ?
תשובה: גזענות....?!

יוסי מימן = יצחק תשובה = שותפים
1. יוסי מימן = גז מהמצרים והישראלים
2. יצחק תשובה = גז מהפלסטינים והבריטים.
3. אנחנו עם ישראל = אגורה שחוקה....

נמרוד נוביק נחקר בפרשת פריצקי = =הסכם אוסלו = יוסי גינוסר
נמרוד נוביק, אחד ממנהלי העסקים בקבוצת יוסי מימן, נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה.....

מדוע פוטר רשם העמותות עו"ד עמירם בוגט??
מה הקשר בין רשם העמותות לבין פרשת פריצקי?
האם הדיח שר הפנים אברהם פורז את רשם העמותות, עו"ד עמירם בוגט, משום שזה ניהל חקירה נגד שתי עמותות שפורז קשור אליהן - אותן עמותות המוזכרות בשיחה המוקלטת בין השר המודח יוסף פריצקי לחוקר העבריין יעקב אשל? מדוע לא חודש החוזה של רואת החשבון החיצונית של רשם העמותות, שכתבה את דו"ח הביקורת על "המכון הליברלי" - העמותה שפורז היה מפעיליה הבולטים, ונמצאו בה ליקויים וחוסר מינהל תקין?
גם עתה, לאחר שכבר ברור כי יוסי מימן, בעל חברת "מרחב" ומבעלי ערוץ 10, יזם ומימן את החקירה נגד השר המודח, שולחת הפרשה הזאת את זרועותיה אל הפוליטיקה, במקרה זה הפוליטיקה הפנימית של שינוי.....

מי המועמד לתפקיד רשם העמותות..??
יועצמ''ש לשעבר של סיעת מ.ר.צ עו"ד ירוןקידר מועמד לרשם העמותות
http://rotter.net/forum/scoop/7278.shtml


ח''כ רן כהן לראש השב''כ: אתם מעורבים בחקירת רצח השופט?
ח"כ רן כהן (יחד) שואל את ראש השב"כ, אבי דיכטר, בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת האם השב"כ מעורב בחקירת רצח השופט עדי אזר....??

"סרק סרק = מרחב....אזרחי !!"

סרק סרק...

היורה היה לבוש בבגדי מאבטח, הרצח בוצע במקצועיות מושלמת, אקדח עם משתיק קול, שופט שבכלל התעסק בעניינים מהמרחב האזרחי...

כאילו רוצה הגורל לומר: כיוון החקירה כאן ברור:
הוא בלתי ניתן לחקירה !!!

בכיר בקבוצת ''מרחב'' שבבעלות מימן ייחקר היום ביאח''ה

יום שלישי, 20 ביולי 2004, 9:48 מאת: מערכת וואלה!
נמרוד נוביק, בכיר בקבוצת מרחב שבבעלות יוסי מימן, ייחקר היום ביחידה הארצית לחקירות הונאה. זאת, לאחר שאתמול נחקרו ביחידה מימן ושבתי שביט, מי שהיה ראש המוסד ומכהן כיום גם הוא כבכיר בקבוצת מרחב. בגלי צה"ל דווח, כי הבוקר תבקש המשטרה לשחרר בתנאים מגבילים את החוקר הפרטי יעקב אשל שמאושפז בבית החולים מסוף השבוע.

ימים יגידו.......


חנן עזרן ''החשפן'' למעשה אתה ''החסמן'' http://rotter.net/forum/gil/5871.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   07:56   27.07.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. דירקטורים בחברת החשמל: ''רכישת הטורבינה מסימנס....  
בתגובה להודעה מספר 0
 
דירקטורים בחברת החשמל: רכישת הטורבינה מסימנס לתחנה בחיפה - תמוהה

הכוונה לטורבינה שנרכשה עבור תחנה שתפעל רק ב-2007 * המשטרה פשטה על משרדי הנהלת חברת החשמל - ותפסה מסמכים

"על חוקרי המשטרה להתמקד במיוחד ברכישת טורבינת הגז מסימנס עבור תחנת הכוח בחיפה, במסגרת החקירה שהם מנהלים בימים אלה על רכישת טורבינות הגז מחברות סימנס הגרמנית וג'נרל אלקטריק האמריקנית". כך אמרו ל"גלובס" דירקטורים בחברת החשמל שעסקו בנושא בשנים האחרונות.

"גלובס" חשף בשבוע שעבר, כי המשטרה החליטה לחקור את רכש טורבינות הגז שנעשה על-ידי חברת החשמל בשנים האחרונות מסימנס ומג'נרל אלקטריק בהשקעה כוללת של 500 מיליון דולר. מדובר בהקמת שמונה תחנות כוח מגז טבעי באיזורים שונים בארץ.

עוד פורסם, כי המשטרה תחקור עיסקה זו בעקבות מידע שקיבלה באחרונה, לפיו אישים הקשורים לגורמים בכירים בחברת החשמל קיבלו עמלות או דמי ייעוץ בתקופה שחברת החשמל חתמה על העיסקאות.

לדברי הדירקטורים, "ההחלטה לרכוש את טורבינת הגז עבור תחנת הכוח הגדולה מגז טבעי המתוכננת בחיפה היתה יותר ממוזרה.

"כבר בשנת 99' הוחלט לרכוש את הטורבינה. לאחר מכן, פורסמו מכרזים בעניין, ובמהלך 2003-2001 הוחלט לבחור בסימנס כחברה שתספק את טורבינת הגז לתחנה בחיפה.

"רק באחרונה אמר סמנכ"ל הכספים של חברת החשמל, יוסף דביר, בכנס של המכון לנפט, כי רק ב-2008-2007 תחל התחנה בחיפה לייצר גז טבעי". לדברי הדירקטורים, "מדוע היה צריך לרכוש את הטורבינה לפני כל כך הרבה שנים. זה מעורר הרבה תמיהות".

יצוין, כי עלות כל טורבינה היא 50 מיליון דולר. התחנה בחיפה היא האחרונה המתוכננת לקלוט את טורבינות הגז הטבעי מבין התחנות שאמורה להקים חברת החשמל בשנים הקרובות. לחיפה קודמות תחנות כוח בחגית ובגזר.

חברת החשמל מסרה בתגובה, כי "החלטת החברה לרכוש את טורבינת הגז מסוג מחזור משולב היתה חלק מתוכנית הפיתוח של חברת החשמל משנת 99', שאושרה על-ידי משרד התשתיות, ושהתבססה על קליטתו של גז טבעי בישראל בשנת 2005.

דחיית הגעתו של הגז לישראל לא היתה בידיה או באחריותה של חברת החשמל.

"ב-2001 בחרה חברת החשמל בסימנס לספק לה שלוש טורבינות גז ולאחר מכן לספק לה שתי טורבינות גז נוספות בתחילת 2003. החברה רכשה מסימנס חמש יחידות טורבינות גז במחזור משולב, מתוך שמונה יחידות טורבינות גז שהחברה החליטה לרכוש, במסגרת מאמציה להכניס יחידות תחנות כוח נוספות בשנים הקרובות.

"טורבינת גז אחת מאלו שנרכשו מסימנס מיועדת לחיפה והאחרות לגזר ולחגית. התקנת היחידה בחיפה מיועדת לסוף 2006, תחילת 2007. החברה מקווה שהגז הטבעי יגיע במועד המתוכנן".
Globes
http://www.globes.co.il/serve/globes/DocView.asp?did=818387&fid=829

תזכורת למי ששכח בכלל ולמי של קרא עדיין בפרט

כל החוטים מובילים למנכ''ל המדינה אהרון ברק.........
סיכום ביניים: בפרשת פורז/פריצקי/מימן/תשובה/האחים עופר
http://rotter.net/forum/scoops/8701.shtml

מ-י-ל-ח-מ-ת~~~ה-ט-י-ט-נ-י-ם

הליכוד ויתר על משרות של שר וסגן שר התשתיות
באתר של הכנסת כבר הוציאו את פריצקי ואף אחד
עוד לא ממנה סגן שר למשרד התשתיות, מדהים !!
http://knesset.gov.il/mk/heb/mkindex_current.asp?view=4

מי הייתה סגנית שר התשתיות עד לא מזמן ועפה מהתפקיד ברעש גדול ? נכון נעמי בלומנטל .
נעמי בלומנטל שהעיזה לדרוש לחקור את התנהלותו של יוסי גינוסר....
מי יהיה שר התשתיות הבא שמחליף את פריצקי?
נכון מודי זנדברג.
שני חברה שלא חשודים באהדה לגז הפלסטיני של קבוצת תשובה, לדעתי ימיו של מודי זנדברג בתפקיד ספורים ואם לא אז צפו מנוי של סגן שר תשתיות שישמור על הצעדים של הילדון, בכל מקרה.....
מי סגן השר היום?
למה לא שומעים עליו בפרשה?
האם אריק שרון באמת פוחד ממצב שהרשות הפלסטינית תרוויח מהגז ותממן טרור?
איך שימון פרס נכנס לתמונה בדיוק ברגע הנכון כדי להרגיע את החששות של אריק שרון.....

למה ערוץ 10 וערוץ 2 שידעו על הקלטות של פריצקי - לא פרסמו ונתנו לאיילה לקטוף את הסקופ...??
כי ליוסי מימן יש בעלות נסתרת על חברת החדשות של ערוץ 2 שעובדת בשיתוף פעולה מוצהר עם חברת החדשות של ערוץ 10 תקשורת משוחדת....
למה אף אחד לא פוצה פה ודורש שיוסי מימן יפרוש (לפחות זמנית למען הסר ספק) מניהול ערוץ 10 כי התקשורת נשלטת ע"י מימן = ע"י המוסד.....

פלבסקי נופל ברשת של אשל איזה תרגיל מבריק של לסט והחברים שלו גם דופק את פריצקי וגם דופק את מימן שלא נזהר ונכנס למלכודת שני ציפורים במכה אחת קלאסית....
1. מה יש לניצב בדימוס גבי לסט על יעקב אשל החוקר...??
2. למה לא בודקים את העבר של יעקב אשל שמצטלב עם גבי לסט ?
כי במשטרה יש לגבי חברים טובים ומי הפרייאר יוסי מימן ושבתאי שביט
שהוא אדיוט גדול....
3. מי מחייך יצחק תשובה = האחים עופר = מלחמת הטיטנים
4. למה אף אחד לא דורש שיוסי מימן יתפטר מניהול ערוץ 10 וחברת החדשות
שלהם? כמו שכולם דרשו מיעקב נמרודי להתפטר שהפך לחשוד בפרשת האזנות הסתר ?
תשובה: גזענות....?!

יוסי מימן = יצחק תשובה = שותפים
1. יוסי מימן = גז מהמצרים והישראלים
2. יצחק תשובה = גז מהפלסטינים והבריטים.
3. אנחנו עם ישראל = אגורה שחוקה....

נמרוד נוביק נחקר בפרשת פריצקי = =הסכם אוסלו = יוסי גינוסר
נמרוד נוביק, אחד ממנהלי העסקים בקבוצת יוסי מימן, נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה.....

מדוע פוטר רשם העמותות עו"ד עמירם בוגט??
מה הקשר בין רשם העמותות לבין פרשת פריצקי?
האם הדיח שר הפנים אברהם פורז את רשם העמותות, עו"ד עמירם בוגט, משום שזה ניהל חקירה נגד שתי עמותות שפורז קשור אליהן - אותן עמותות המוזכרות בשיחה המוקלטת בין השר המודח יוסף פריצקי לחוקר העבריין יעקב אשל? מדוע לא חודש החוזה של רואת החשבון החיצונית של רשם העמותות, שכתבה את דו"ח הביקורת על "המכון הליברלי" - העמותה שפורז היה מפעיליה הבולטים, ונמצאו בה ליקויים וחוסר מינהל תקין?
גם עתה, לאחר שכבר ברור כי יוסי מימן, בעל חברת "מרחב" ומבעלי ערוץ 10, יזם ומימן את החקירה נגד השר המודח, שולחת הפרשה הזאת את זרועותיה אל הפוליטיקה, במקרה זה הפוליטיקה הפנימית של שינוי.....

מי המועמד לתפקיד רשם העמותות..??
יועצמ''ש לשעבר של סיעת מ.ר.צ עו"ד ירוןקידר מועמד לרשם העמותות
http://rotter.net/forum/scoop/7278.shtml


ח''כ רן כהן לראש השב''כ: אתם מעורבים בחקירת רצח השופט?
ח"כ רן כהן (יחד) שואל את ראש השב"כ, אבי דיכטר, בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת האם השב"כ מעורב בחקירת רצח השופט עדי אזר....??

"סרק סרק = מרחב....אזרחי !!"

סרק סרק...

היורה היה לבוש בבגדי מאבטח, הרצח בוצע במקצועיות מושלמת, אקדח עם משתיק קול, שופט שבכלל התעסק בעניינים מהמרחב האזרחי...

כאילו רוצה הגורל לומר: כיוון החקירה כאן ברור:
הוא בלתי ניתן לחקירה !!!

בכיר בקבוצת ''מרחב'' שבבעלות מימן ייחקר היום ביאח''ה

לוביסט המקורב לאיש העסקים יוסי מימן הגיע לחקירה ביאח"ה בעקבות עדות ח"כ פריצקי לפיה איים עליו.
במקביל לחקירת פריצקי, הגיע לחקירה גם יועץ התקשורת בוריס קרסני. לטענת פריצקי, קרסני איים עליו לבל יוסיף להתנגד לעיסקת הגז עם קבוצת יוסי מימן, ואף אמר לו שהוא עלול לחטוף כדור בראש. פריצקי מסר למשטרה, כי רק עכשיו - לאחר ששיחזר את האירועים לאחור - הוא הבין את פשר דבריו של קרסני ועכשיו הוא מבין שזה היה איום.

יום שלישי, 20 ביולי 2004, 9:48 מאת: מערכת וואלה!
נמרוד נוביק, בכיר בקבוצת מרחב שבבעלות יוסי מימן, ייחקר היום ביחידה הארצית לחקירות הונאה. זאת, לאחר שאתמול נחקרו ביחידה מימן ושבתי שביט, מי שהיה ראש המוסד ומכהן כיום גם הוא כבכיר בקבוצת מרחב. בגלי צה"ל דווח, כי הבוקר תבקש המשטרה לשחרר בתנאים מגבילים את החוקר הפרטי יעקב אשל שמאושפז בבית החולים מסוף השבוע.


כל חוטי השחיתות שוב מובילים לאותו מנכ"ל של המדינה, אהרון ברק
(נשיא בית משפט העליון אהורן ברק)
בפרשת מימן נסתרת העובדה כי מנהל ערוץ החדשות בערוץ 10, הוא חותנו של אהרון ברק (רם לנדס), שהיה לפני כן מנהל חברת החדשות (ערוץ 2) ולפני כן מי שהוביל את הארור התקשורתי נגד סיעת ש"ס ואריה דרעי, כשהיה הבוס של מרדכי גילת במוסף 24 שעות של ידיעות אחרונות.

ובמקרה, הדירקטור של חברת החשמל שמינה את לנדאו הוא חותן אחר של אהרון ברק: עו"ד דן כהן. ובמקרה, הוא גם היועץ המשפטי של חברת הדלק הלאומית של משרד התשתיות (תש"ן) ובמקרה, הבן של אהרון ברק הוא היועץ המשפטי של חברת פי גלילות האחראית על ניפוק כל הדלק לחברות הדלק במדינה, ובמקרה – החותן של משה שחל הוא המנהל של פי גלילות יחד עם קצין משטרה (גבי לסט) שהיה יד ימינו של שחל והציל אותו מהסתבכות בפלילים (בפרשת טרנר), ובמקרה בעלה של (חברת כנסת מלי פולישוק) - צלי פולישוק משמש כדירקטור בחברת חשמל, אשר מציעה הצעת חוק- "חוק משק הדלק" (היום-מצ"ב בהודעת המשך) ובמקרה, הכל במקרה, כל חוטי השחיתות שוב מובילים לאותו מנכ"ל של המדינה, אהרון ברק

המשטרה עומדת לחקור גם את עיסקת הטורבינות, עליה חתמה חברת החשמל עם קבוצת סימנס ועם קבוצה ג'נרל אלקטריק. המדובר באחת מהעסקות הגדולות ביותר בחברת החשמל. היא כוללת שמונה תחנות כוח לגז טבעי או סולר והיקפה נאמד ב-500 מיליון דולר.

המשטרה תחקור עיסקה זו בעקבות מידע שקיבלה באחרונה, ולפיו אישים הקשורים לגורמים בכירים בחברת החשמל קיבלו עמלות או דמי ייעוץ בתקופה שחברת החשמל חתמה על העיסקות. משמעות הדבר: קיים חשד כבד, לפיו דירקטור אחד לפחות בחברת החשמל נהנה מטובת הנאה - בעצם זאת שבני משפחתו קיבלו כספים - וזאת בשעה שאותו דירקטור השתתף באותן ישיבות וקיבל החלטות הנוגעות לאותן עיסקות.

נראה לי שמזוז הולך למנף את פרשת פריצקי
לכדור שלג שיתחיל בגבי לסט, ויגמר לפחות במשה שחל- שר האנרגיה, והמשטרה, והפטרון של גבי לסט, ושל רפי פלד מחברת החשמל, ושל יוסי מימן מפרשת הגז הטבעי, ושל צלי פולישוק בעלה של מלי, ושל הדירקטור המאפיונר מחברת החשמל (עו"ד דן כהן, החותן של אהרון ברק והשותף של הבן שלו ושל הבן של זמיר) ושל עוד הרבה מאוד גורמים המושכים בחוטים של הרבה מאוד כסף. שחור כמובן........

כדור השלג מתגלגלגלגלגלגלגלגלגלגלג

למה הבן של שרון ולא הבנים של פרס, אהרון ברק, וכל היתר?
26.4.2004

כולנו מכירים לפחות שני בנים-של, הרבה יותר עשירים, ובאופן מסחרר ותמוה, מאשר גלעד שרון. לא מליון דולר פה, ושם – אלא עשרות מליוני דולרים גם פה, וגם שם.
26. למה הבן של שרון ולא הבנים של פרס, אהרון ברק, וכל היתר?
http://rotter.net/forum/gil/5667.shtml#26

ימים יגידו.......


Yac
חבר מתאריך 31.3.02
18324 הודעות 06:52 27.07.04

1. תיירות לישראל
בתגובה להודעה מספר 0

בימים אלה, נפגשתי עם שני יהודים, תושבי ארה"ב, שהגיעו לביקור בישראל.
הזמנתי אותם "לנגב חומוס" בדרום תל אביב.
אבל אותם עניינו החדשות.

פריצקי. מה פשעו ?
הפרטת הנמלים. מה המשמעות ?
שוחד ומשוא פנים. היכן המשטרה ?
האבטלה בישראל. איך שורדות משפחות המובטלים ?
רמת החינוך. למה דווקא אצל יהודים, יש ילדים שאינם מבינים את הנקרא ?
שחיתות. למה היא מתפשטת כשריפה בשדה קוצים ?
והיו להם עוד ועוד שאלות.

נראה היה, שהם מעורים למדי במתרחש בישראל והם לא מאמינים למשמע אזניהם.
קשה היה להם לדמיין כיצד חוגגת השחיתות בישראל, ללא מעצורים.

הם ביקשו לדעת, מה לדעתי הסיבה.
לא זכרתי איך אומרים טיח (Plaster) באנגלית, אז הבטחתי לשלוח להם קטעי עיתונות.

תל אביב
חבר מתאריך 10.7.03
868 הודעות 07:25 27.07.04

2. 37 מיליארד דולר
בתגובה להודעה מספר 0

זה הנזק הכספי שניגרם עד כה (משנת 1992 ועד היום)למדינת ישראל ותושביה
(חלק מסכום זה זרם לכיסים המתאימים....)ע"י פושעים כלכליים נקיי ידיים
אך מושחתים מוסרית ממשרדי ממשלה שונים(אוצר ,אנרגיה,איכות סביבה וכוי'...)וממיגזרים נוספים,שטירפדו הקמת תחנות כוח סולריות בארץ.
היזם(חב' לוז מירושלים שכבר אינה קיימת)הציעה תוכנית כלכלית לבניה וייצור החשמל על חשבונה.
התנאי (ההגיוני)היה חקיקה מתאימה שתחייב את חב' החשמל לקנות את כל החשמל שייוצר ולהזרימו ליעד בתשתית הכבלים שכבר קיימת...
המחיר שחב' לוז ביקשה עבור 1 קילוואט היה 50 %פחות מהסכום שעלה לחב' החשמל לייצר בעצמה.
התוכנית טורפדה ע"י מתווכי הדלק והמיכון כ"כ ע"י מנהלי כ"א וועדים....
וזה רק 1 מהפשעים הכלכליים הקטנים ביותר שאני יודע עליהם....
אני לא היחיד שמכיר את הסיפור שלא התפרסם עד כה,
ועולם כמנהגו....במדינת הגנבים.


http://rotter.net/forum/gil/5614.shtml הלקסיקון השלם - פרשת רצח רבין



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום שלישי ח' בניסן תשס''ז    09:51   27.03.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. מי מתנגד לטורבינות רוח ליצור חשמל ?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
Yac
חבר מתאריך 31.3.02
40245 הודעות יום שני ז' בניסן תשס''ז 16:44 26.03.07


מי מתנגד לטורבינות רוח ליצור חשמל ?

מתברר שיש מתנגדים רבים. למה הם מתנגדים ?

http://www.slide.com/r/G1us0p3Jn6bnQgttH-7FmEZfhXjxfk1D?view=large

_____________________



25 עברו ומזל אלימלך מתראיינת ושואלת למה שמעון פרס לא...

http://rotter.net/forum/gil/7193.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
אור ליום ששי י''ב באב תשס''ז    23:21   26.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. ''ישראלים יקימו בחו''ל תחנת כוח סולארית הגדולה בעולם''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 26.07.07 בשעה 23:40 בברכה, פילוביץ שחף
 
פתיח:
מצ"ב ארבע כתבות שפורסמו היום בשני העיתונים: מעריב וידיעות אחרונות, בחרתי להביא את כל הכתבה שהופיעה בידיעות אחרונות בכותרות ואת שאר שלוש כתבות הבאתי רק את הכותרות המדברות בעד עצמן. שימו לב היטב למכנה המשותף המרכיב את המסר שעולה מן הכתבות, נכון כל עם ישראל נאנק תחת כובד הבטחון, השחיתות בכלל ופרשת קצב בפרט וזה למה מידע זה לא נחשב רילוונטי בכלל ולמי שהראתי בהתחלה הגיב, בלא מעניין, אבל לאחר שהסברתי, נפל האסימון ואני תקווה ומתפלל שגם מי שיקרא את המידע שצירפתי לכתבות בהמשך, יבין כיצד עובדת השיטה שאני מדבר עליה, ולדוגמא רק היום פירסמתי כאן כתבה שהופיעה בגלובס בפרשת כלובי הדגים שגם בפרשה זו שעלתה לראשונה בשנת 1996/7 התגובות היו מה זה מעניין בכלל, אבל לאחר שהוכחנו על מה מדובר....:כלובי הדגים באילת: דג סוף נקנסה ב-450 אלף שקל !!
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5058&omm=94&viewmode=
נפל האסימון ואז כל עם ישראל זעק את זעקתו ובמבחן התוצאה, הכלובים בדרך החוצה....


נושא: הגז, הדלק, הנפט, ייצור החשמל/תחנות הכוח, אנרגיה סולארית = כוח אלקטוראלי לבחירות = כסף גדול/טייקונים ובעלי הון = סימביוזה בין הרשות המבצעת, הרשות המחוקקת והרשות השופטת = מצרים, טורקיה, רש"פ, איראן, רוסיה ועוד...נכון, הנושא כבד מאוד מללמוד אותו, לכן, שלטון האוליגרכיה מבין זאת היטב וזה למה השיטה מנצחת, אבל אני מאמין, שאם נחשוף הכל לקרני השמש, השיטה תתרסק לחלוטין. אני מאמין !!


====


כתבה ראשונה:
מקור/מאת: עמיר בן-דוד, ידיעות אחרונות/26.7.2007, עמוד 20 בכורתות
כותרת משנה:
"בעוד בארץ מחכים למכרז הראשון להקמת תחנת כוח סולארית, תקים חברה ישראלית בקליפורניה את תחנת הכוח הסולארית הגדולה בעולם".

"ישראל נמצאת בפיגור רב אחרי העולם בייצור חשמל מאנרגיות נקיות ומתחדשות, קרינת שמש לא חסרה כאן, ובחלק מהמקומות יש גם רוח. למרות זאת כבר שנים שהתוכניות להקמת תחנת כוח שיזהמו פחות את הסביבה נדחקות הצידה.
ומנגד: חברת "סולל" מבית שמש הודיעה אתמול כי תקים בקליפורניה תחנת כוח שתוכל לייצר כ-550 מגוואט חשמל. רק כדי לקבל פרופורציות: תחנת כזאת מייצרת כ-5% מיכולת ייצור החשמל בישראל".

"מנכ"ל החברה, אבי ברנמילר, ואנשי גרינפיס בישראל מנסים כבר שנים לקדם פרויקט כזה בישראל, אבל הביוקרטיה הישראלית עיכבה עד כה את המהלך".

רק באחרונה, אחרי הרבה ויכוחים, הוחלט היכן תוקם תחנה. במשרד התשתיות ובמשרד להגנת הסביבה החליטו להקים אותה ליד הכור בדימונה. הבעיה: עדיין לא נקבע כיצד יוחלט מי יקבל את הקרקע, איזה מכרז להוציא ומה תהיה שיטת ההפעלה. המשמעות: נראה שיעברו עוד חודשים ארוכים עד שהמכרז ייצא לפועל. יתר על כן, התחנה שתוכננת תהיה בשלב הראשון בעלת כושר ייצור של 100 מגוואט חשמל בלבד".


==


כתבה שנייה:
מקור/עמיר בן-דוד, ידיעות אחרונות בעמוד 6 במדור כלכלה/חדשות

כותרת: "לא נותנים גז | עוד עיכוב בהבאת גז טבעי לישראל".
כותרת משנה: בג"ץ הוציא איסור זמני על המדינה לרכוש גז טבעי מבריטיש גז, בכך נעתר לבקשת קבוצת ים-תטיס
לנוע מהמדינה לרכוש גז טבעי מבריטיש גז באופן בלעדי, ללא מכרז. דורשת לתת אפשרות לכל החברות להתחלק בעוגה".


==


כתבה שלישית:
מקור/מאת: ינאי אלפסי, עיתון מעריב בעמוד 14 במדור שוק ההון.

כותרת: "סולל תשקיע 2 מיליארד דולר בהקמת תחנת הכוח הסולארית הגדולה בעולם".
כותרת משמנה: החברה מבית שמש תסייע לושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר לממש את חזון האנרגיה הירוקה".


=


כתבה רביעית:
מקור/מכתבים למערכת בהמגזין בעיתון מעריב בעמוד 6 מעודד גלעד מתל-אביב.
כותרת: די לזיהום תחנות הכוח. לעבור לאנרגיה סולארית".


====


תזכורת למידע רילוונטי לנשוא שלעיל שממחיש ומוכיח את השיטה:

עוד אחד מפשע המאה: האם הפחם מתחנות הכח מזהם..
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5038&forum=gil&archive=

" שמעון פרס = ''מרכז פרס לשלום'' = דב לאוטמן "
http://rotter.net/forum/gil/5198.shtml

תיק גנוסר2 :''קשר הגז'' בכלל ו''קשר השתיקה בפרט
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5319&forum=gil&archive=




המשך:
143. ערפאת נוטל מידי חודש כ-100 אלף דולר מכספי....
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5504&forum=gil&viewmode=all&keywords=אורי%20אבנרי#143

פרופ' מנחם אמיר: ''היש פשע מאורגן בישראל ??''
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5245&forum=gil&archive=


__


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ששי כ''ב באלול תשס''ט    02:12   11.09.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. השדה הסולארי הענק בעולם יוקם בסין - 65 קמ''ר  
בתגובה להודעה מספר 38
 
The-dragon
חבר מתאריך 28.12.08
אור ליום ששי כ''ב באלול תשס''ט 22:33 10.09.09


השדה הסולארי הענק בעולם יוקם בסין - 65 קמ''ר

חברת First Solar האמריקנית הודיעה אתמול (ג') כי היא חתמה על הסכם עם סין לבנות שדה סולארי עצום, של 2 גיגוואט, שיכול להפוך למתקן הסולארי הגדול בעולם.

המתקן, שייבנה ב-Ordor City במחוז Inner Mongolia (סין), יושלם ב-2019.

הפרויקט יהיה תלוי בשיטת ה-feed-in-tariff, על-פי שיטה זו רוכשת חברת החשמל, לעתים במימון ממשלתי, את החשמל הירוק במחיר שהוא גבוה יותר ממחיר החשמל המופק מדלק המבוסס על נפט. שיטת מימון זו יצרה תמריץ להקמת התשתית ההכרחית לפיתוח טכנולוגיות חדשות בתחום האנרגיה הסולארית. "מדיניות ממשלתית שכזו, שמסתכלת קדימה, היא מה שאנו זקוקים לו, על מנת ליצור שוק סולארי חזק ויציב", אמר אהרן.

לפי המסמכים שהוגשו ל-SEC, הפרויקט ייבנה על שטח של 65 קמ"ר, מעט יותר מגודלה של מנהטן. כחלק מההסכם, פירסט סולאר מתכוונת "לקחת חלק פעיל בפיתוח התעשייה הפוטו-וולטאית בסין".
מקור:
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000496740&fid=3221&fromMador=3221&fromErechMusafHP



*************



16. ד''ר אורי מילשטיין: ''הלוחמים נטבחו המפקד רבין ישן''
http://rotter.net/forum/gil/6464.shtml#16



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום רביעי ג' בטבת תשס''ח    14:34   12.12.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. טורבינת גז או פחם זה עניין של שיקול מה טוב לבחירות....  
בתגובה להודעה מספר 0
 

תזכורת רילוונטית וחשובה מחודש אוק' 2002, אשכול מפוצץ
במסמכים ומידע שמדבר בדיוק על מבחן התוצאה שעולה מהכתבה שלעיל...

חברת חשמל, רשות הנמלים, הסתדרות, אגד ועוד..= כוח אלקטוראלי = השיטה של מפא"י
עוד אחד מפשע המאה: האם הפחם מתחנות הכח מזהם..
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5038&forum=gil&viewmode=all&keywords=פשע


וגם כאן:


עמרם מיזנא = פשע מאורגן = דוד בן גוריון = השיטה !!
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5175&forum=gil&viewmode=all&keywords=פשע

תפירת מכרזים, שוחד ברפא''ל - חיל הים = עמי איילון !!
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=7245&forum=gil&viewmode=all&keywords=פשע

מכתב ששלחתי ליו''ר ראשות השידור
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5161&forum=gil&viewmode=all&keywords=פשע


-------------


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
אור ליום רביעי ט''ז באייר תשס''ח    21:10   20.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. שר התשתיות פואד מתכונן לבחירות 2008/09......  
בתגובה להודעה מספר 0
 
יוני 1
חבר מתאריך 30.1.04
8551 הודעות, 34 מדרגים, 61 נקודות. ראה משוב יום שלישי ט''ו באייר תשס''ח 17:54 20.05.08

השר פואד : על חברת החשמל להעסיק יותר עובדים ערבים

השר בן-אליעזר: על חברת החשמל להעסיק יותר עובדים ערבים
מנתונים שנמסרו לוועדת החקירה הפרלמנטארית הבודקת את נושא העסקת עובדים ערבים במגזר הציבורי עולה כי מתוך כ-13,000 עובדי חברת החשמל מועסקים רק 170 עובדים ערבים, המהווים כ-1.3% מכלל העובדים. על פי החלטת הממשלה, לפחות 8 אחוזים מעובדי המדינה צריכים להיות מקרב האוכלוסייה הלא יהודית.

בעקבות פרסום הנתונים שלח שר התשתיות הלאומיות, בנימין בן-אליעזר, מכתב למנכ"ל חברת החשמל, אורי בן נון, בו הוא דורש ממנו "לפעול ברוח החלטות ממשלת ישראל, ולהגדיל את מספר הערבים העובדים בחברה".


________________--



לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום שבת י''ט באייר תשס''ח    02:35   24.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. רכבת לשומקום - הרכבת הקלה בגוש דן  
בתגובה להודעה מספר 0
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 24.05.08 בשעה 17:40 בברכה, פילוביץ שחף
 

_______________________________


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ראשון ט''ז בתשרי תש''ע    10:04   04.10.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. מסתמן: משק החשמל העתידי בישראל יתבסס על פחם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
סוף ציטוט
חבר מתאריך 18.9.08
יום ראשון ט''ז בתשרי תש''ע 09:48 04.10.09


מסתמן: משק החשמל העתידי בישראל יתבסס על פחם


על פי הצעתו של שר התשתיות הלאומיות עוזי לנדאו, שרי הממשלה יבקשו לאשר היום שלפחות מחצית מתמהיל הדלקים של משק החשמל העתידי בישראל יתבסס על פחם

שרי הממשלה יבקשו לאשר היום שלפחות מחצית מתמהיל הדלקים של משק החשמל העתידי בישראל יתבסס על פחם. זאת, בעוד הגז הטבעי ישמש לייצור חשמל בשיעור של עד 40% (שיעור השימוש העכשווי), ואילו האנרגיות המתחדשות יהוו בסיס לייצור 10% מהחשמל למשק עד שנת 2020.

בהצעה שיגיש היום לממשלה שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, מצוין כי הסתמכות המשק על גז טבעי תיצור סיכונים אסטרטגיים למשק בשל מיעוט מקורות הגז, החשש מהשלכות שרשרת כתוצאה מכשל בצינורות התת-ימיים, מלאי תפעולי מצומצם ואמינות אספקה נמוכה. זאת, בניגוד לפחם הניתן לאגירה ומסופק ממדינות ידידותיות בהליך אמין וזול יחסית.

"פרויקט שהממשלה הגדירה כלאומי, מקרטע שנים ארוכות במבוכי הביורוקרטיה הממשלתית, באופן שמציג את הממשלה כלוקה בחוסר אונים כרוני", כתב בסוף השבוע לנדאו לראש הממשלה, בנימין נתניהו. לנדאו כינה את הניסיונות החוזרים לדחות את הקמת התחנה "ביזיון" ו"חוסר אחריות".

במשרד התשתיות טוענים כי אי-הבהירות סביב קצב ההתייעלות האנרגטית במשק הישראלי, והצורך באיתור שטחי קרקע רחבי ידיים כדי להתקין די מערכות ייצור חשמל באנרגיה סולארית, מאפשרים השגת ביטחון אנרגטי רק בקביעת יעד של ייצור חשמל בפחם ובשיעור שלא יפחת מ-50%.

לפיכך, יתבקשו שרי הממשלה לאשרר את ההחלטה להקים תחנת כוח פחמית שנייה באשקלון (פרויקט D) - שבע שנים לאחר החלטת הממשלה הקודמת בעניין. אם לא תוקם תחנת הכוח, שיעור ההישענות של משק החשמל הישראלי על גז טבעי יגיע ל-70% כבר ב-2018.


"עוד דחייה ועוד סחבת, ועת עיכוב נוסף, הפעם משיקולים צרים, קצרי טווח ונעדרי ראיית צרכיה הייחודיים של המדינה", הוסיף לנדאו בהתייחס לבקשת המשרד להגנת הסביבה לדחות את הקמת התחנה. לנדאו ציין כי הקמתה המהירה של תחנת הכוח חיונית להבטחה של אספקת החשמל למשק, ודחייתה תפגע בביטחון האנרגטי של ישראל.

לפי ההצעה, תופעל היחידה הראשונה של התחנה, בהיקף 630 מגה-ואט, כבר באמצע 2014, ואילו היחידה השנייה בהספק זהה תופעל שנה לאחר מכן. בתקופה הקרובה אמורה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לאשר סופית את הקמת התחנה. זאת, על רקע מחאה גוברת של ארגוני הסביבה, בגיבוי המשרד להגנת הסביבה.


וואלה



================


מקור:
http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=31018
הקלטה: אביו של סגן חנן ברק ז''ל מכניס לתקשורת בלי חשבון
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=16754&forum=gil&omm=0



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות