אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #5063 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 5063   
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   16:22   02.11.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

שקיפות, מר זינגר, שקיפות !!  

 
ישראל זינגר הוא יו"ר הקונגרס היהודי העולמי והוא גם יו"ר "ועידת התביעות". אותו גוף התובע את כספם ואת רכושם של קורבנות השואה מכל אלה שגזלום או העלימום או ביקשו להסתירם.
זכותו של ישראל זינגר גדולה בעניין זה וייזכר תמיד לטוב.
ישראל זינגר מכוחו ומכוח כוחו הוא בעל השפעה גדולה על גופים שונים והתארגנויות שונות, ועידות וקהילות, כולל רבנויות, שיש להם עניין להנות מהכספים שכבר נגבו ממדינות וחברות ובנקים, שהחזיקו בכספים של היהודים שהושמדו בשואה. מדובר בסכומים עצומים. נוקבים בסכום של 3 מיליארד דולר. "ועידת התביעות" פועלת גם להחזרת רכוש יהודי שהולאם או נגזל. ככזאת היא שולטת כיום על רכוש יהודי רב במזרח-גרמניה ובמדינות אחרות והיא מרכזת עתה מאמץ להשיב לעם היהודי את אוצרות האומנות שנשדדו ממנו. מקהילות ומבודדים.
ב"וועידת התביעות" 52 מקומות ואותם מאיישים 26 גופים יהודיים. כבודם של הגופים האלה במקומו מונח, אבל כדאי היה לדעת, מבחינת הסדר הטוב וההיבט הציבורי מתי התקיימו לאחרונה בחירות בחלק מהגופים הללו ואת מי הם מייצגים באמת. עורכי-דין ממולחים ודאי יערימו ים של טיעונים והוכחות לאשר את הלגיטימציה של כל 26 הגופים החברים ב"וועידת התביעות", ויסבירו גם איך הכל חוקי מההיבט הדמוקרטי בקונגרס היהודי העולמי. ומיד ייאמר שאין בכוונתנו לעסוק בנושא זה, משום שככל הנראה התכנסות סודית שהתקיימה בשבוע שעבר בהשתתפותה של אישיות ציבורית-כלכלית רמת-מעלה, תוביל בסופו של דבר לפיענוחה של כל הסוגיה הנ"ל.
הבעייה הקשה שלא מעט אנשים מדברים עליה, בעיקר ניצולי שואה שעדיין חיים עמנו, היא שאלת השקיפות. אין ספק כלל בדבר יושרם של כל המעורבים בהשבת כספם של קורבנות השואה. אבל, כאשר מדובר בכסף גדול ובכספו של אותו חלק בעם היהודי שהושמד הי"ד, ואין לו פה ודובר מה ואיך יעשו בכספו ורכושו חשובה מאוד מאוד השקיפות ושיהיה כל מעשה גלוי וידוע לעיני-כל-ישראל. לאמור: כמה כסף נגבה עד כה והושב; מה נעשה כדי לשמור על שוויו ופירותיו. למי מחולק הכסף הזה; לפי איזה קריטריונים; מי המחליט והאם לניצולי השואה עצמם ישנה נציגות ואמירה בתחום זה; מי הם מקבלי המשכורות וגודלן; פרסום מאזניים וכיו"ב.
מספרים שקהילות ב"חבר העמים" מבקשים להיות מעורבים ישירות ב"שיח" הכספי עם "ועידת התביעות" ולא באמצעות מתווכחים, וישנן תלונות שמשרדי הסוכנות היהודית, שהיא השלוחה הישראלית של "ועידת התביעות", עובדים לאט מדי בכל הקשור לטיפול בתביעות קטנות של ניצולי שואה (שיניים, משקפיים וכיו"ב). אגב, מעניין לעניין באותו העניין ניצול שואה קבל בפני, שעד היום עוד לא פורסמה הרשימה השלימה של אותם יהודים שהושמדו בשואה והיו לקוחות הבנק שלימים היה לבנק לאומי לישראל.
ישראל זינגר אוצר בידו כוח רב ומטבע הדברים כשמדובר בגופים השולטים על כסף רב, ציבורי נוצרות השמועות והלחישות, שלדעתי אין להן כל שחר. אולם, מדובר בנושא מאוד רגיש וזה צריך להיות עניינם של חברי "ועידת התביעות" שהכל יהיה גלוי, ידוע ושקוף.
בשבוע שעבר עלה על סדר היום תביעתם בבית המשפט של "ילדי טהרן", (1200 ילדים בעלי אזרחות פולנית, יתומים, או כאלה שהוריהם התנכרו להם כדי להצילם, ביניהם רבה של גבעתיים וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב יוסף גליסברג שליט"א) שהועברו ב 1941 מסיביר לרחובות דרך טהרן ופורט סעיד והיו עילה למלחמת הדת הראשונה בישראל. אותם שנותרו מהאלף ומאתיים (מיוצגים על-ידי עו"ד גד ויספילד) תובעים כספי פיצויים ששולמו עבורם לממשלת-ישראל (אין לזה כל קשר עם "ועידת התביעות"), אך לכיסם הם לא הגיעו.
מדובר כבר בבוגרים, בחלקם בוגרים מאוד, ולא ברור מדוע הסיפור הזה צריך להידון בבית-משפט ואין עושים צדק עם שארית הפליטה הזאת ביושר, במהירות ובהגינות והרי זה כסף טבול בדם?
השכל הישר מחייב שיקום לאלתר גוף של ניצולי שואה, שיכלא את עצמו בכללים ותקנות נוקשים של יושר ושקיפות וינהל את ענייניו ללא מתווכים, ויתבע להעביר לרשותו את כל כספי היהודים שהושמדו ואת רכושם. מפתיע שהדבר לא נעשה עד כה.
תוך כדי כתיבת שורות אלו, גילו את אוזני, שעוד מחסן עם פוליסות-ביטוח של קורבנות השואה ללא כל קשר ל"ג'נראלי" נחשף אי-שם באירופה, אלא שהכל נשמר בסוד, כדי שהדבר לא יגיע לידיעת "ועידת התביעות". כמו-כן נחשפה, קרוב לוודאי, זהותם של בעלי המניות הנוכחיים של חברת הביטוח האיטלקית "ג'נראלי", שבעליה היו יהודים וגם במקרה זה חוששים לערב את "ועידת התביעות". כלום קיימת הצדקה לאינטרסים סותרים כאשר מדובר בקורבנות השואה...???
http://www.netex.co.il/FlashFrame.asp?answerflag=1&Surl=http://www.hazofe.co.il&uid=132&Fromflash=0

מי שהוא יודע מי יו"ר הועדה של הכנסת, המטפלת בכספי השילומים
מגרמניה...???
http://www.nfc.co.il/showPeople.asp?subjectId=6&DocId=1150&PageNumber=&goBackXtimes=

מבחן התוצאה.
פ"ש.

נתניהו: "התנועה האיסלאמית היא כמו גידול סרטני" .
************



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  שמעון פרס - אין חדש תחת ה-שמש ''התרגיל המסריח'' פילוביץ שחף 04.11.02 12:12 1
     ''מ- דדו'' ועד ''מופז'' קמו מספר ועדות חקירה פילוביץ שחף 04.11.02 12:38 2
         עו''ד יואל זינגר: יועצמ''ש של שילטון האוליגרכ פילוביץ שחף 04.11.02 13:13 3
             דורית בייניש = כרמי גילון = אבישי רביב !! פילוביץ שחף 16.02.03 10:57 4
  סקופ: דרישה ליועץ המשפטי להורות על חקירת בנק לאומי פילוביץ שחף 07.11.04 06:15 5

     
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   12:12   04.11.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. שמעון פרס - אין חדש תחת ה-שמש ''התרגיל המסריח''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
בחודש מרץ 1990 הגיעה ממשלת האחדות הלאומית שבראשות יצחק שמיר לקו פרשת המים שלה. המערך דרש התקדמות מואצת במו"מ המדיני עם הפלשתינאים, ואילו שמיר בראשות הליכוד סירב לכל מהלך מדיני שהיה עלול להוציא את ישראל נפסדת.

כתוצאה מהמשבר גמלה בליבו של שמעון פרס ההחלטה לפרוש מהממשלה ולהקים ממשלת שמאל צרה. לאחר שפוטר פרס מהממשלה ע"י שמיר, התפטרו בעקבותיו כל שרי המערך, ובהצבעת האי אמון שהתקימה ב-15 במרץ נפלה הממשלה, כתוצאה מהיעדרותם של חמש מששת חברי הכנסת של ש"ס.

הנשיא חיים הרצוג החל לקיים התיעצויות עם נציגי הסיעות כמתחייב בחוק, ובסופן החליט להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה החדשה על שימעון פרס. פרס החל לנהל מו"מ נמרץ עם המפלגות החרדיות. דגל התורה, בהשראת "נאום השפנים והחזירים" של הרב שך, סירבה להיכנס לממשלה. מנגד, ש"ס הסכימה להצטרף לקואליציה, אך התנתה את כניסתה בכניסת מפלגה דתית נוספת. משהושג הסכם עם סיעת אגודת ישראל, הודיע פרס לנשיא כי הצליח להרכיב ממשלה.

יום לפני הצגת הממשלה בכנסת כונס מרכז מפלגת העבודה בבית ברל, ופרס הודיע לקול תשואות הקהל על הרכב הממשלה החדשה. מנהיגי מפלגת העבודה החלו למדוד את חליפותיהם, ופרס צעד למחרת עם אשתו לכנסת, ליומו הגדול: הכתרתו לראש ממשלת ישראל.

אך לשניים מחברי הכנסת של אגודת ישראל (אליעזר מזרחי ואברהם ורדיגר), היו תוכניות אחרות: הם לא הסכימו להצביע אמון בעד ממשלת השמאל המסוכנת למרות ההסכם שחתמה סיעתם, ולפיכך בבוקר ההצבעה פשוט "התאידו" מהשטח, ולא היה ניתן להשיגם. פרס ההמום נוכח שוב לדעת עד כמה נכון המשפט "אל יתהלל חוגר כמפתח", ונאלץ להודיע בבושת פנים לנשיא שלא יוכל להציג את ממשלתו, וכי הוא מבקש ארכה נוספת.

הארכה ניתנה לפרס, אך הוא לא הצליח לגבש רב למרות עריקתו של חה"כ אברהם שריר מהליכוד למערך. ב-26 לאפריל הודיע פרס לנשיא שנכשל, ומלאכת המרכבה הוטלה על יצחק שמיר, שכונן ממשלה לאומית צרה.

יצחק רבין, שנפשו נקעה מהחתרנות ורדיפת השלטון של פרס שותפו להנהגת המפלגה, כינה את מה המהלך שעשה פרס בהפילו את הממשלה "התרגיל המסריח", והדברים נכנסו לספר דברי הימים (בהזדמנות אחרת כינה בהקשר לאותה פרשה את יוסי ביילין "הפודל של פרס").

ואנחנו? מבקשים להעלות על נס את אליעזר מזרחי ואברהם ורדיגר, שמעולם לא קיבלו תמורה נאותה מהליכוד על כך ששכבו למענו על הגדר. בשם הליכודניקים באשר הם, אנו מתנצלים בפניהם ורוצים שידעו כי לעולם לא נשכח את החסד שגמלו עם תנועתנו.

מה הקשר בין הנשיא חיים הרצוג, ולרצח רבין בכלל והסכם אוסלו בפרט...??

מבחן התוצאה.
פ"ש.

******
"תחשבו אם אתם רוצים שתהיה הלכה על שמו של יוסי שריד, שדוקא היא תגביל את חופש הביטוי"
ציטוט מפי כבוד השופט "אריה רומנוב" בבית משפט השלום בירושלים, ב-19 לחודש מאי 1999במשפט תביעת דיבה שהגיש נגדו העיתונאי יאיר קוטלר...


**************



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   12:38   04.11.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. ''מ- דדו'' ועד ''מופז'' קמו מספר ועדות חקירה  
בתגובה להודעה מספר 1
 
ממלכתיות, שהמכנה המשותף להן ..."הוא שמעון פרס"...!!

מהרמטכ"ל דדו ז"ל הי"ד "אשכנזי/יגוסלבי במוצאו",
לא היה לעם ישראל אף רמטכ"ל אשכנזי, בעל שיעור קומה,
ישר וציוני בכלל ואמיץ בפרט, והספרדי היחידי/פרסי שאול מופז,
החזיר את הכבוד למוסד הרמטכ"לות...!!

ולנושא הנידון...:-

מי שקבע את השיטה במשרד הביטחון זה היה "בן גוריון", ומי ששמר
על השיטה זה "חיים ישראלי", בתוקף תפקידו כמזכיר וכעוזר
שר הביטחון, שיצא בעל כורחו לפנסיה לפני כחודשיים, לאחר שכיהן
בתפקידו זה כמעט מקום המדינה...!!

לגבי משרד הביטחון בכלל ושר הביטחון הניכנס שאול מופז בפרט,
אני מאמין שהוא יחזיר את כבודו של המשרד, פי שהחזיר את הכבוד
למוסד הרמטכל"ות...!!

אנחנו כעם ישראל ביחד וכל אחד לחוד, עזור לו ליישם את תפקידו,
להזכירכם ולהזהירכם, שימו עין על שמעון פרס...:-

1. שר הביטחון בל הזמנים...!!
2. שר החוץ בכל הזמנים...!!

המפתח להצלחתו של שאול מופז, זהו בידודו המוחלט של שמעון פרס!!

ראו הוזהרתם...!!

"לאט אבל בטוח נפרק וננתץ את תיבת הפנדורה"!!
************
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/archive/viewmsg.asp?id=303&msgid=3808769

מבחן התוצאה.
פ"ש.

******
"תחשבו אם אתם רוצים שתהיה הלכה על שמו של יוסי שריד, שדוקא היא תגביל את חופש הביטוי"
ציטוט מפי כבוד השופט "אריה רומנוב" בבית משפט השלום בירושלים, ב-19 לחודש מאי 1999במשפט תביעת דיבה שהגיש נגדו העיתונאי יאיר קוטלר...




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   13:13   04.11.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. עו''ד יואל זינגר: יועצמ''ש של שילטון האוליגרכ  
בתגובה להודעה מספר 2
 
מי אתה עו"ד יואל זינגר
1. עו"ד "יואל זינגר"" הוא בנו שחקן התיאטרון והקולנוע:
"גידעון זינגר", שגר באירופה,ובעיקר- נע ונד בין
גרמניה לאוסטריה

2. עו"ד "יואל זינגר": גר בארה"ב ב- 14 שנים האחרונות,
ובנה את ביתו ואת עסקיו בוושניגטון הבירה

3. עו"ד "יואל זינגר": בעל משרד עו"ד מכובד שנותן
ומועסק כעו"ד פוליטי בינלאומי,
על ידי מחלקת המדינה - S.D של ארה"ב בכלל
ולפקידי רמי דרג בפרט

4. עו"ד "יואל זינגר": נשלח על ידי מחלקת המדינה
לכתוב ולערוך את הסכם אוסלו",
ולהגישו לצוות/חבורת חסמבה במרץ 1993

5. עו"ד "יואל זינגר": הוא ידידו האישי
של הנשיא קלינטון לשעבר, שכיהן כנשיא ארה"ב,
באותה תקופה של עריכת וחתימת "הסכם אוסלו"

6. עו"ד "יואל זינגר": ברגע שנימסר ההסכם הסופי,
ליצחק רבין, נחתם על ידי...:-
"החתנים יצחק רבין ויאסר עראפת בהגחת שמעון פרס".
נעלם מהאופק, התנדף באויר,
ואני חוזר להודעתו/לציטוט של דן ממרידור ...:-
"בשעתו כשנחתם הסכם אוסלו שאלתי שוב ושוב,
את יואל זינגר,המשפטן של הסכם אוסלו,
על נושא זה והוא תמיד התחמק. אינני רוצה להזדהות".
סוף ציטוט

7. ידידי הינך צודק, עו"ד יואל זינגר,
הוא פושע ובגד בעמו- עם ישראל, עו"ד יואל זינגר
מכר את נשמתו לשטן, יום יבוא והוא
יועמד לדין בבית המשפט במדינת ישראל !

המשך יבוא וללא מורא

מבחן התוצאה.
פ"ש.

******
"תחשבו אם אתם רוצים שתהיה הלכה על שמו של יוסי שריד, שדוקא היא תגביל את חופש הביטוי"
ציטוט מפי כבוד השופט "אריה רומנוב" בבית משפט השלום בירושלים, ב-19 לחודש מאי 1999 במשפט תביעת דיבה שהגיש נגדו העיתונאי יאיר קוטלר...





            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   10:57   16.02.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. דורית בייניש = כרמי גילון = אבישי רביב !!  
בתגובה להודעה מספר 3
 
בייניש דורית
Beinish Dorit
שופטת בית המשפט העליון

דורית בייניש. ילידת 1942, תל אביב. בת לחוה ואהרון ורבה.
למדה בבית הספר היסודי בית חינוך בתל אביב. סיימה לימודיה בתיכון חדש בתל אביב. שירתה בצה"ל כקצינת ניהול במחלקת הארגון באגף כוח אדם במטכ"ל. השתחררה ב-1962, בדרגת סגן. נשואה לעו"ד יחזקאל בייניש, אם לשניים.
בוגרת לימודי משפטים, האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנים 1967-1965 התמחתה במחלקת החקיקה של משרד המשפטים ובלישכה הראשית של פרקליטות המדינה. ב-1967 קיבלה רשיון עורך דין. בשנים 1969-1967 שימשה בפרקליטות מחוז ירושלים כעוזרת לפרקליט המחוז, והופיעה בעיקר בתיקים פליליים בבתי המשפט.

ב-1970 עברה לפרקליטות המדינה, שבה מונתה לתפקיד סגן פרקליט המדינה. בתפקיד זה הופיעה בעיקר בבית המשפט העליון בערעורים פליליים, ועסקה במיגוון הנושאים המשפטיים שבאחריות הפרקליטות. ב-1976 מונתה לתפקיד מנהלת מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה. בתפקיד זה עסקה בעיקר בייצוג המדינה ורשויותיה בפני בית המשפט הגבוה לצדק, ובמתן ייעוץ למשרדיה השונים ולרשויות המוסמכות. באותה תקופה, הותוותה מדיניות הבג"צ באשר לביקורת על פעולות הממשל הצבאי בשטחי יהודה שומרון וחבל עזה, בין היתר בנושאי ההתיישבות והביטחון. בייניש שימשה כראש מחלקת הבג"צים של משרד המשפטים בתקופת ההתנחלות והגירושים בשלהי שנות ה-70. לתחומים אלה הוקדש חלק ניכר מעיסוקיה המקצועיים במחלקה.

במסגרת תפקידה כמשנה לפרקליט המדינה, עמדה בראש הצוות שריכז את החומר בוועדת החקירה הממלכתית על ארועי סברה ושתילה, והיתה כפופה ישירות לוועדת החקירה (אוקטובר 1982 - פברואר 1983). במסגרת תפקידה זה היתה אחראית לפעולתה של הלישכה הראשית בפרקליטות המדינה, ונטלה חלק פעיל בניהול הפרקליטות לצידו של פרקליט המדינה. הופיעה בערכאות שונות במשפטים בתחומי משפט מגוונים. עסקה גם בייעוץ והנחייה למשרדי הממשלה, רשויות וגופים שעמם נמצאת הפרקליטות בקשרי עבודה הדוקים. היתה התובעת במשפטי המחתרת היהודית (בעקבות זאת, ספגה איומים על חייה), מילאה תפקיד מרכזי בהעמדתם לדין, עמדה בראש צוות התביעה במשפטים שנוהלו נגדם, ובתום המשפט אף הגישה ערעור על קולת העונש. מאוחר יותר, כאשר המליץ שר המשפטים דן מרידור על שחרורם המוקדם, לא התנגדה.

בשלהי שנות ה-80 הובילה את המאבק בבית המשפט העליון, שבסיומו נאסר על מאיר כהנא לרוץ לכנסת. שימשה משנה לפרקליט המדינה בתקופת פרשת השב"כ. היתה פרקליטת המדינה בתקופת האינתיפדה. בתקופה זו נקלעה לעימותים עם שר הביטחון, יצחק רבין - על הוראות פתיחה באש, טיפול בחיילים חריגים, ירי ברעולי פנים ומאסרים של פלסטינים ללא משפט. ב-1988 הגישה האגודה לזכויות האזרח עתירה נגד שר הביטחון, יצחק רבין, בדרישה לאפשר זכות שימוע לתושבי השטחים שצה"ל החליט להרוס את בתיהם. בייניש הגנה בבג"צ על שר הביטחון, ובניגוד לעמדה עליה הגנה התקבלה העתירה. בתקופת כהונתה כפרקליטת המדינה נשלחו, לראשונה, שני חוקרי שב"כ למאסר בפועל, לאחר שהורשעו בהריגת עציר פלסטיני במהלך חקירה וכך חשפו מזימת חיפוי בתוך השירות.

היתה מיוזמי הקמת היחידה במשרד המשפטים לחקירת חריגות בשב"כ. היתה שותפה בהקמת היחידה המיוחדת לחקירת שוטרים (מח"ש), שמטרתה להילחם באלימות שוטרים ובחיפוי עליהם במערכת המשטרתית. הפעילה את המשטרה נגד מפרסמי מודעות על שירותי מין ושיחות טלפון אירוטיות. במסגרת תפקידה כמשנה לפרקליט המדינה סירבה לייצג את שר המשפטים, אברהם שריר, בבג"צ בעתירה שהגישה שולמית אלוני.

במסגרת תפקידה כפרקליטת המדינה, היתה שותפה בהליכי חקירת יו"ר הסוכנות היהודית שמחה דיניץ, חברי הכנסת אריה דרעי ואבנר שאקי והמרגל מרדכי ואנונו. בפרשת מגורשי החמאס בקיץ 1993, סירבה לייצג את הממשלה בבית המשפט העליון. ב-1995, בעקבות מותו של העציר עבד סאמד חריזאת, כתוצאה מטלטולים שעבר במיתקני השב"כ, פטרה בייניש את אנשי השב"כ ואת הדרגים הבכירים בשב"כ מאחריות פלילית.

בתפקידה כפרקליטת המדינה התירה הגשת כתבי אישום נגד אישי ציבור. רבים מהם זוכו, בהם: ראש העיר פתח תקוה גיורא לב, ניצב יעקב גנות, ראש מחלקת החקירות במס הכנסה אברהם צרפתי, ראש העיר הרצליה אלי לנדאו, ראש העיר אילת רפי הוכמן, ראש העיר חיפה אריה גוראל, ראש העיר ראשון לציון מאיר ניצן (זיכוי חלקי). כמעט בכל המקרים קבעו השופטים שהתביעה טעתה כשייחסה לנאשמים עבירות פליליות. המליצה על העמדתו לדין של גזבר הסוכנות, ח"כ מאיר שטרית, והתלוננה על היחס המועדף שקיבל האסיר ח"כ יאיר לוי.

בדצמבר 1995 מונתה לכהונת שופטת בית המשפט העליון.

במסגרת כהונתה כשופטת בית המשפט העליון, פסקה, בין היתר (בהרכב שלושה שופטים או יותר) בעניינים הבאים: בערעור שהגישה אליצה באומן, על מימוש צוואת הוריה - בני הזוג קרל ויונה פלצקו (שציוו את כל רכושם לנכדיו של משה אלוני), פסקה בייניש על בטלות הצוואה. באומן הוכרזה כיורשת היחידה של הוריה; בערעור שהגישה המדינה על קולת עונשו של אב שתקף והיכה באכזריות את ארבעת ילדיו והורשע באונס בתו, קיבלה בייניש את הערעור והחמירה בעונשו של האב; פסקה, בדעת הרוב, שיש לדחות את ערעורו של הרצל ראד - נגד הרשעתו בקיום מגע עם סוכנים אירנים, וקבעה כי העונש הולם את נסיבות המקרה; דחתה ערעור של אב, חוזר בתשובה, שביקש לבטל את החלטת בית המשפט המחוזי למסור את בתו בת השנתיים לאימוץ.

מבחן התוצאה.
פ"ש



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   06:15   07.11.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. סקופ: דרישה ליועץ המשפטי להורות על חקירת בנק לאומי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
pakpak
חבר מתאריך 18.7.02
2820 הודעות 22:36 06.11.04

סקופ: דרישה ליועץ המשפטי להורות על חקירת בנק לאומי

אירגוני ניצולי שואה ואירגוני הדור השני לניצולי שואה מתכנסים בשעה זו ועומדים לפנות ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירת משטרה בעקבות טענותיה הפומביות של ח"כ קולט אביטל לפיהן הנהלת בנק לאומי מאיימת עליה בתפקידה כיו"ר הוועדה הפרלמנטרית לחקירת נכסי קורבנות השואה.

לפי האינפורמציה הנאגרת מכל רחבי העולם טענות כאלו לא הועלו בעבר אפילו כלפי בנקים בגרמניה ובשוויץ.

מדובר בהתנהגות שיש בה חשד עצום להיותה נגועה בפלילים והיא מועלית על ידי חברת כנסת בכירה המשמשת בתפקיד רשמי על פי חוק ומטעם הריבון הישראלי = כנסת ישראל.

לדידי - גליה מאור העומדת בראש הבנק היא פושעת נאלחת שיש לשימה מאחורי סורג ובריח בעבור הרבה מאוד פשעים כלפי הציבור הישראלי והיהודי.


הפירסום בו קולט אביטל מעלה את האשמותיה:


Holocaust inquiry committee chair lambasts Leumi


----
Mati Wagner, THE JERUSALEM POST Nov. 4, 2004

----

MK Collette Avital (Labor), chairwoman of the Knesset Inquiry Committee for the Location and Restitution of Property of Holocaust Victims, lashed out at Bank Leumi's management Thursday for trying to intimidate her.

"Ram Caspi is using dirty tactics on me, but I'm not impressed", she said. She declined to elaborate.

"Galia Maor called me today and tried to convince me to be more lenient with Leumi than I would be with a Swiss bank. 'We've done so much for the State of Israel, we are Zionists', she said. But I don't buy it."

Avital refuted a claim by Bank Leumi that her committee would direct it to pay NIS 35 million in restitution.

" Fogel is leaking selected parts of the committee's recommendations that are not problematic from the bank's standpoint. What he did is a complete breach in trust. I gave him the draft with the understanding that it would remain classified. And now he is misleading the public."

Fogel told The Jerusalem Post that Bank Leumi would be asked to pay NIS 35m. in restitution to Holocaust survivors and their heirs. Another NIS 65m. would be paid by the state.

In the years leading up World War II, thousands of European Jews transferred savings to Bank Leumi, formerly known as Anglo-Palestine Bank. Many of them were murdered in the Holocaust.

During the war years, some of this money was transferred to the British Custodian of Enemy Property. After the establishment of the state, the money was repatriated and held by the government's Custodian-General's Office.

The office returned money to survivors or their heirs via the Anglo-Palestine Bank during the 1950s. However, many accounts remained dormant without claims.

Over the past four years, Avital's committee has attempted to track down the assets with the aid of an accounting firm.

"It's real detective work. We have enlisted Holocaust historians, auditors, and economists to locate the assets and determine their real value," Avital said.

She said that over the past several months, Bank Leumi has intentionally tried to delay the release of the committee's findings and recommendations.

She said the bank has demanded numerous hearings. Representatives of the bank have tried to involve other MKs and ministers.

"They've met with Rivlin, Sharansky, and Lapid," she said.

This week Rivlin, Lapid, and Finance Minister Binyamin Netanyahu met to discuss the progress of the committee. During the meeting, Lapid severely criticized Bank Leumi for using delaying tactics. A Holocaust survivor, he threatened to demonstrate outside Bank Leumi's branches wearing a yellow star of David.

Lapid, who was a member of Avital's committee until he became justice minister and was forced to step down, told The Jerusalem Post that Bank Leumi tried reaching a compromise for tens of millions of shekels in exchange for a halt to investigations.

"If Bank Leumi claims it does not owe any money, why was it ready to pay tens of millions of shekels?" he said.

In response to Lapid's comments, which were repeated in a TV interview, Fogel accused Lapid of slander.

He said all assets held by the bank for victims of the war were legally transferred during World War II to the British Mandate's Custodian of Enemy Property, and then to the government Custodian-General's Office after independence in 1948.

He said that Bank Leumi is not holding any assets that belong to Holocaust victims, survivors, or their heirs.

Although Avital refused to provide details on the committee's findings, she said that two separate calculations would be used – one for assets that are claimed by a survivor or heirs and a more lenient method for assets that have no claimants.


----

----

This article can also be read at http://www.jpost.com/servlet/Satellite?pagename=JPost/JPArticle/ShowFull&cid=1099543822778&p=1077768895034


----
Copyright 1995-2004 The Jerusalem Post - http://www.jpost.com/






            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות