אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #5817 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 5817   
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   02:53   15.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אל''מ במיל' רזי יהל: '' גזר דין ב'עכביש 55' !!''  

 
ערכתי לאחרונה בתאריך 30.06.04 בשעה 11:22 בברכה, פילוביץ שחף
 
גזר דין ב'עכביש 55'

41 מלוחמי גדוד 890 מחטיבת הצנחנים הסדירה נהרגו ולמעלה מ-100 נפצעו בקרב "החווה הסינית" במלחמת יום הכיפורים. לאל"מ במיל' רזי יהל (שדה בוקר), שלחם שם כמילואימניק', זיכרונות הקרב אינם נותנים מנוח. לדידו השאלות הקשות באמת נותרו עדיין פתוחות וללא מענה מוסמך.

רזי יהל
[email protected]

למעלה מ-30 שנים עברו והדי-הקרב של גדוד 890 ב'חווה-הסינית', בחזית הדרום, סמוך לתעלת סואץ בלילה וביום ה-17 באוקטובר - עדיין לא נדמו. גם כאן, כמו בפרשיות סתומות אחרות בתולדות מערכות ישראל, נתונים עדיין 'שחקני-משנה' רבים מאותו מחזה מייסר בתחושות כאב וצער עמוק, זיכרונות מחרידים ותחושות חידלון. לעומת זאת אחרים מבין בעלי התפקידים הראשיים באותה מפלה, נתונים עדיין במסע בלתי פוסק של דאגה לשכתוב ההיסטוריה, לשדרוג ולמירוק בלתי פוסק של תדמיתם.

מתבקש לערוך מחקר מעמיק על שהתרחש שם ולו רק לאור השאלות הנוקבות ששבות וחוזרות על עצמן מאז, כחלום בלהות, אצל רבים מאלו שנחלצו בעור-שיניהם מאותן שעות חידלון אינסופי בתופת של 'מיסורי' (שם קוד למרחב שנועד להיות חווה-חקלאית שנהוג היה לכנותה 'החווה-הסינית'). אך מסתבר שהפתרונים אינם נתונים ביד אותם 'שחקנים משניים' שמרביתם ממלאים פיהם מים ומתקשים לנדב מידע.

על מי שיחשוף את האמת מעל אותו סיוט שהתרחש במתחם 'מיסורי' יהיה לברר לא רק על שהתרחש במהלך אותן 17 שעות לחימה אלא בעיקר על מה שנאמר, ולא פחות על מה שלא נאמר, במהלך ההכנות ליציאה לאותה משימה.
במלאת 30 שנים לקרבות מלחמת יום-הכיפורים, בדברים שפורסמו בתקשורת, העלה קצין האג"מ של חטיבת הצנחנים דאז, אל"מ (מיל') גיל דוד, טענות קשות מאד כלפי מפקדי אוגדה 162 - אברהם אדן (ברן) וסגנו דוביק' תמרי - על המשימה חסרת-סיכוי שהוטלה על חטיבתו ועל גדוד 890, לפתוח את הצירים 'עכביש' ו'טרטור' לתנועת אמצעי הצליחה מכיוון 'טסה' מערבה, אל תעלת-סואץ.

בדבריו טען גיל דוד שלא רק שמפקדת אוגדה 162 מנעה מהגדוד מידע חיוני אלא שגם עיוותה את תמונת המצב בפני פקודיה הצנחנים ויצרה אשליה שהמעיטה בקושי ובבעייתיות משימתם במרחב 'מיסורי'.

המשימה
ב-16 באוקטובר, עם סיום משימותיה בחלקו הצפוני של מפרץ סואץ, נקראה מפקדת חטיבת הצנחנים להגיע בבהילות ממרחב אבו-רודס לתדריך למשימה חדשה בחפ"ק מפקדת האוגדה ליד מחנה 'טסה'. הכוח היחיד שהיה תחת-פיקודה הישיר של מפקדת החטיבה (המח"ט אל"מ עוזי יאירי, סגנו סא"ל אמנון ליפקין-שחק וקציני האג"מ והמודיעין של החטיבה) כלל רק את גדוד 890 בהרכב של 3 פלוגות לוחמות, פלוגה מסייעת (ללא מחלקת המרגמות) ופלוגת מפקדה שכללה גם את מחלקת הרפואה וכן את הפלוגה הכירורגית החטיבתית (בפיקוד ד"ר אפרים סנה).

על התדריך לקראת הקרב, אותו צריך לראות כאחד ה"קלקולים" הבולטים במלחמת יוה"כ, סיפר המח"ט עוזי יאירי לאחר המלחמה: "טסתי לכאן בהליקופטר... פגשתי את ברן ואת גורודיש. מה שהסבירו לי... אריק מעבר לתעלה, העסק סגור על-ידי ציידי טנקים... קח כל מי שיש לך ביד...תתפרס... תנוע ותהרוג אותם, ותהרוג אותם... אני אז לא הבנתי בדיוק את המשמעות של החווה הסינית ו'מיסורי' ... לא היו שום פקודות ושום תדריכים; לא היה שום מודיעין (אין לי טענה לאף אחד). סרוק את 2 הצירים פרוס וגם כבוש את 'עמיר' (מבנה החווה הסינית). אמרתי:...קו דם כל נגיע ליד עמיר, נראה מה זה ואח"כ נראה מה הלאה". במקום אחר מפתיע עוזי יאירי בצטטו את ברן מתאר את משימת הגדוד: "...לפרוס פריסה רחבה, לשמור עתודה מאחור, לסרוק, להיתקל ולהתגבר".

גירסת אברהם אדן (ברן) להגדרת המשימה לא היתה שונה מהותית: לנקות את כל השטח ובסופו של דבר לכבוש גם את החווה הסינית". "...המשימה בפירוש היתה טיהור שני הצירים 'עכביש' ו'טרטור'. ונאמר שאם זה ילך קשה להסתפק בציר אחד, על מנת להעביר בכל מחיר שציר אחד - ולאו דווקא בטרטור אלא (אפשרי גם) בעכביש - להעביר את הגשרים".

מאוחר יותר הצטרף אל קציני החטיבה לתדריך אצל מפקדי האוגדה גם מפקד גדוד 890 איציק מרדכי (אותו הגדיר העיתונאי אמיר אורן: "לוחם מעולה בדרג השדה, סוחף במנהיגותו הקרבית מול אש"). בחוברת שהוציא הגדוד עם סיום המלחמה מתאר המג"ד:
".. אמרו לי: אין זמן. צריך להתחיל מהר לנוע... דני מ. (נמצא) עם כוח קטן מעבר לתעלה... ואין ראש גשר ולא גשר. גדוד סיור שניסה לפתוח את ציר 'טרטור' הושמד בחלקו הגדול. חיילים שלנו, צנחנים וטנקיסטים שנפגעו, מפוזרים בשטח, לא יודעים את מקומם המדויק. יודעים שמצומת 'טרטור' - 'עכביש' ומערבה נפגע כל טנק שניסה לנוע ביום לעבר התעלה ושום דבר לא הצליח להתחבר במשך היום עם הכוח הנמצא בצידה השני של התעלה. המשימה היא לטהר את אזור הצירים 'טרטור' ו'עכביש' (במרחב החווה-הסינית) ולפזר כוחות בשטח מצפון לציר 'טרטור' כדי להוות מעין חיץ ולמנוע מהמצרים אפשרות להסתנן בחוליות ולפגוע בכוחותינו הנעים על הצירים... הגדוד צריך להתפרס עד למרחק של 2.5 ק"מ מציר טרטור, טווח טילי הסאגר, כדי להוות חיץ".
בדיעבד, ניתן כיום להבין כי הגדוד יעמוד במשימתו כל עוד יאפשר לאוגדה - ולא חשוב כיצד - להניע את כוחות הגישור על אחד משני הצירים להשקה בתעלה כדי לאפשר את צליחתה.

הקרב
בסופו של דבר, בשעה 24:00 נותן איציק המג"ד ליקי לוי, מפקד פלוגה ב', אישור לתחילת תנועה. כעבור כשעה שבמהלכה נע רגלית בפריסה מאד רחבה עם 'חוד' (כוח קדמי) יחסית צמוד - מוצא עצמו הגדוד נתקל במארב המצרי. עצמת האש היתה כה חזקה עד שהיא מאלצת את מפקדי החטיבה והגדוד לקבל החלטה לחלץ את הגדוד לאחור מחמת עדיפותו הבולטת של האויב המחופר והחמוש במגוון מרשים של כלי נשק שטוח ותלול מסלול, נ.ט וטנקים.

במקביל הם מנסים להכפיף לעצמם סיוע (מרדכי: "ביקשתי תגבור, לא חילוץ") שגם כשהגיע - חיל- אוויר, ארטילריה ושריון - קצרה ידו מלהושיע.
כך, במהלך דקות ספורות נוסף גדוד הצנחנים לרשימה מכובדת של גדודים שנפלו למלכודת שטמן להם בפשטות בלתי-נסבלת כוח מתוך חטיבה ממוכנת מהארמייה המצרית השנייה, בתחום הצירים 'עכביש'-'טרטור'. אלא שבשונה מהפעמים הקודמות המתין הפעם המארב המצרי פרוס בקו חזית אחד, רצוף, מהאופק הצפון-מזרחי ועד לאופק הדרום מערבי, מחופר היטב, על-גבי שלוחה מאורכת ומוגבהת במטרים ספורים מעל הבקעה שאל תוכה נכנסו פלוגות הגדוד.

כל מי שהיה צריך, הסתער כבר מהתחקיר הראשון שנערך בהקשר למה שהתרחש בקרב, אפשר היה להתרשם מתחושת האשמה הכבדה של המח"ט עוזי יאירי, שלא הרפתה ממנו עד יומו האחרון (עוזי נהרג מאש מחבלים בפעולה לחילוץ בני ערובה מידי מחבלים שחדרו למלון סבוי בת"א, ב-5 במרס 1975) "...(היתה לנו) מקסימום שעה אחת מירידה וקבלת פקודה: 'נוע, זוז מיד ומהר'. ואם אמרתי לאיציק: 'מה אתה מזדחל' (כבר בתנועה הרגלית) זה כמובן בניגוד לאופי שלי שאני כן אוהב את ההליכה האיטית, ואת המשקפת ואת התצפית ואת הבדיקה" "...לפחות שאיציק ידע שאם הוא מקבל את הפקודה לזוז מהר וקדימה, זה כי אני קיבלתי פקודה, כי מישהו מעליו קיבל פקודה: תעשה מהר ותזוז". ומוסיף המח"ט "רק מילים טובות" (על לוחמי גדוד 890 ) "... כל מי שהיה צריך להסתער הסתער עם מה שיש לו. וכשהיה צריך להיכנס לתוך התעלות לא היה לו יותר תחמושת" .

מהתחקירים גם עולה העדר הסיוע הארטילרי לגדוד במלוא חומרתו. אומר מפקד האוגדה : "... סוכם... שהוא יסתייע דרך רשת האגד ואולי דרך רשת הפיקוד... לא הייתה עבורנו בעיה, אנחנו ישבנו על רשת הפיקוד שלו בלילה... ואז לא הייתה שום בעיה לתת לו ס יוע... אינני זוכר את הנקודה מדוע הוא לא קיבל קס"א (קצין סיוע אוויר). אני שאלתי את איציק באחד הימים שהסתובבנו אחרי זה והוא אמר לי... בגלל שהם היו צמודים לאויב הם לא רצו להפעיל ארטילריה".

רק חודשים ספורים בלבד מסיום המלחמה, וגירסת מפקד האוגדה בתחקיר היתה שונה מזו של קמב"ץ החטיבה דוד, שהעיד כי בתדריך ב'עכביש 55' ביקש קש"א (קצין קישור שנמצא ביחידה המסתייעת ותפקידו לטווח באלחוט את סוללות התותחים אל המטרות המתוכננות או המזדמנות) אך לא נענה: "... אמרתי שבלי זה אי אפשר לזוז והם אמרו: אין. זה ייקח זמן עד שיגיע וצריך מהר לנוע ולתקוף את העסק" . "... ביקשנו מהאוגדה לקבל קש"א. כמונו גם המג"ד עשה זאת במהלך קבוצת הפקודות ואף אחריה אולם האוגדה השיבה שייקח להם הרבה מאוד זמן לאתר מישהו. בסופו של דבר קבעה האוגדה שנפעיל סיוע ארט' שייכלול 2 סוללות 155 מ"מ עפ"י נוהל "קצין חי"ר מטווח" (טכניקת טיווח ארטילריה פשוטה יחסית אותה לומד כל קצין חי"ר). חוסר נכונות האוגדה לדאוג לנו לקש"א התברר כקריטי ביותר משום שאמנם לבקשתנו הוכפפו מיד בתחילת הקרב יחידות האש אך, כשנוצר עמן הקשר ניסינו המח"ט, הסמח"ט ואנוכי לטווח את התותחים למטרות שזיהינו אך כאן נחשפה חוסר מקצועיותנו מכיוון שלא הצלחנו להבחין לפי 'הנפילות', (התפוצצות הפגזים) בין ארטילריה שלנו לבין הארטילריה המצרית, מה שהיה עושה ביתר קלות קצין הקישור. מהר מאד הסתבר שקיימות גם בעיות בקשר האלחוטי אל התותחים וכל ניסיון נוסף להפעלת הסיוע לא עלה בידינו, כמו ברגע שבו הסתבר כי גדוד הטנקים של אהוד ברק נקלע למצוקה".

חגיגת האבסורד
תקוע, ללא שום יכולת לשפר את מצבו באופן מסודר ומאובטח, נטול סיוע, עתודה וכוחות חילוץ, מרוקן מיכולת תקיפה, או לפחות לשיפור עמדות, נותר הגדוד בודד במערכה כשכוחותיו ההולכים וכלים, כל-כולם מוכוונים לצמצם את הקטל, לחלץ את לוחמיו באופן מסודר ככל שניתן ובניסיונות עקרים להכווין מטוסים, שריון וארטילריה כדי לנסות ולהושיעו.

כושר ומנהיגות מפקדים, דבקות הלוחמים במשימת החילוץ ואומץ ליבם של כוחות החילוץ האחרים מנעו כשלון קטסטרופלי, גדול שבעתיים, שהיה אולי נעוץ בפחד האויב שישב בטווחים של עשרות מטרים מלוחמי הגדוד אך נמנע מלצאת להתקפת-נגד על שרידיו המוכים של הגדוד, שחלק מהם מוטלים גוססים גוועים תחת קני מקלעיו, באין כל יכולת לחלצם.

שחר ה-17 באוקטובר מפציע ועמו שני ניסיונות עקרים לסייע לגדוד במילוי משימתו: האחד תקיפה של רביעיית מטוסי סופר-מיסטרים שבעקבותיה, לאחר פגיעה, נוטש הטייס חגי תמיר ולמזלו צונח לידי כוחותינו, וניסיון עוד פחות מוצלח של מספר טנקים מהגדוד של אהוד ברק שבפיקודו מנסים להשתלט על קו העמדות ונאלץ לחלץ את שרידיו מהמערכה כמעט ללא טנקים תקינים.
הבוקר של היום החדש אינו מ ותיר מקום לספקות באשר לשיעור הפורענות - הקטל והתבוסה - אותה סופגים אנשי החי"ר, התנסות אותה לפחות איש מהם כלל לא העלה על-דעתו.

לקראת הצהריים נמצאים עדיין מוקדים ספורים של לוחמים כשרים, שמנסים להשיב אש ולחפות על פינוי הפצועים או על כאלו שבאופן עצמאי הצליחו למלט עצמם לאחור. מביניהם כאלו שנעים הלומים וסהרורים, חשופים במישור החולי לצליפות מכל סוג של תחמושת, חלקם אדישים כלאחר ייאוש, חלקם נסים מבוהלים כאחוזי תזזית, מנסים לחמוק מצרורות הכדורים והארטילריה, חלקם מצליחים צולעים, מיוסרים לגרור עצמם בכבדות. ערמות של תחמושת וכלי-נשק אישיים נותרים מוטלים מיותמים סמוך לציבורי מדים חרוכים, חמוצים מדם, גופות קרועות וכרותות-אברים, חלקן עדיין מפרכסות בעוויתות מוות, גוססים משוועים לעזרה שמתמהמהת מלבוא. נגמ"ש נועז מנסה לתמרן ולחמוק ממטחי הטילים, בדרכו לאסוף את אחרוני הפצועים. נגמ"ש אחר שמגיח מבעד ענן עשן המתאבך מירכתיו בהם נפער חור מפגיעה שספגו טיל סאגר, פגיעה שכבר לא שינתה הרבה את מצב הפצועים שאסף צוותו במסע חסר הסיכוי בתוך המסך הצפוף של הטילים. אודים עשנים מטנק שכאילו יד ענקים תלשה ממנו צר
יח ותותח והניחה אותם מפוייחים וקרועים לצד מה שנותר מהגופות הכוויות של צוותו.

הקרב נמשך רק למראית עין. בעיקר כדי לחפות על חילוץ חבריהם, ממשיכים אחרוני לוחמי גדוד הצנחנים שנותרים בשטח להשיב אש בעזרת שארית התחמושת שנותרה בחגורי חבריהם המוטלים סביבם הרוגים, כנגד החיילים המצרים המחופרים היטב, המזנבים וצולפים בהם מכל הבא לידם אך קפואים במקומם. אולי היה זה בהשפעת ההרתעה שחולל הגדוד בכל המהומה סביבו. אותה שעה, בה חרב עולמם של רבים כל-כך היתה גם שעת החסד שאפשרה לאוגדת אברהם אדן (ברן) לעמוד במשימתה ולהשפיע אולי באופן המכריע ביותר על גורל חזית הדרום, אם לא על המלחמה כולה.

בעוד ששרידי הגדוד עדיין שקועים עד צוואר ב'בוץ-החווה', במאמץ נואש לחלץ את חבריהם, נשמעת בערפם נהמה מחרישת אזניים של הטנקים הגוררים את שיירת הדוברות שתחולל את השינוי ותאפשר את חציית התעלה על-ידי אוגדות צה"ל.

המג"ד איציק מרדכי: "...דבר מדהים: על ציר טרטור ועכביש המשיך צה"ל בינתיים לנסוע עם הדוברות, ממש כמו במצעד יום העצמאות, מבלי לחטוף אפילו כדור אחד. זו היתה חגיגת אבסורד, כי בתוך כל התופת הבנתי שבשורה התחתונה, המשימה לפתוח את הצירים בעצם מתבצעת, וברשת הקשר ממשיכים לומר לך לא לזוז מילימטר".

מישהו באוגדה הבין ככל הנראה ששדה-הקטל של הצנחנים אין בו כדי למנוע מהאוגדה לעמוד במטרתה.

***

בליל ה-18 באוקטובר נכבשה החווה הסינית על-ידי גד' 184 מחטיבה 14 בפיקוד אברהם אלמוג.

אין זה כי למרות אוזלת-יד האוגדה בריכוז מודיעין, סיוע, קישורים ועזרה לצנחנים במהלך ההכנות וניהול הקרב גופו, הרי ניכרה גם השלמת מפקדי החטיבה והגדוד עם המשימה והסכמה - אמנם מאונס - על תנאיה. באותו רגע גם נחרץ גורל הגדוד.

גם לאחר 30 שנה, לאחר שחלק משחקניה הראשיים של אותה דראמה טרגית כבר אינם בחיים, נותרו שאלות רבות פתוחות שכאמור נדרש שמישהו ישיב עליהן. בחרתי לברר שתיים ולהשאיר את השלישית פתוחה.

האם יש תשובות?
כיצד זה שאיש באוגדה לא הבחין בכתובת שזעקה מהקיר? האם היתה זו התעלמות מכוונת מהכוח החזק והממוסד שתקף והשמיד כמעט כל כוח צהל"י שנע בימים הקודמים בציר 'עכביש', מיחידות שכנות כמו גדודי יואב ברום ז"ל ועמי גלעדי ז"ל, עמי מורג, ספקטור, נתן שונרי ואחרים.

מכאן גם עולות תמיהות בנוגע ל'הערכת-המצב' שעשתה מפקדת האוגדה, אם בכלל התקיימה באופן מסודר, העובדה היא שכמעט בכל הכלים שבעזרתם מקובל לנתח, להעריך, להפיק משמעויות ולהסיק מסקנות, מוצאים את גדוד הצנחנים לא מוכן למשימתו: הערכת אויב ודרכי פעולתו (פריסה, כיוון, מאמץ עיקרי, עצמה וכד'), הערכת קרקע (שטחי השמדה, טופוגרפיה, שטחים שולטים וכד'), כוחותינו (חימוש, ציוד, אמצעים, פקלי"ם וכ"ד) וסיוע (העדר דאגה לגדוד ליכולות קישור לכוחות מסייעים, אוויר וארטילריה, העדר הקצאת סיוע ישיר או עקיף של ארטילריה, העדר כוח טנקים ת"פ). לא רק שמטה האוגדה לא יצא מגדרו להשיג מודיעין (צילומי אוויר עדכניים שכנראה היו איפה-שהוא בין מוצב הפיקוד למפקדת האוגדה) אלא שגם התעלם מהמידע שנצבר מהאזנה לרשתות-קשר של כוחות שכנים, על-פיהן ניתן היה לאמוד בקלות על מצעד הא יוולת של הכוחות השכנים, קילומטרים ספורים מערבה, בצירי עכביש, טרטור ולכסיקון, שעות ספורות קודם.

בהתעלמה מכל אלה שלחה האוגדה את הגדוד לקרב שתוצאותיו המחרידות - 41 הרוגים ויותר מ-100 פצועים - הביאו לצירוף 890 לרשימה נכבדת של סמלים בתולדות מלחמות ישראל שנטבעו בתמהיל אבסורדי של אטימות, שלומיאליות, זילות חיי-אדם, צייתנות עיוורת ביחד עם דביקות במשימה, רעות וגבורת לוחמים.

לאור שברי המידע על גורלם המר של הניסיונות האחרים שהתרחשו בימים הקודמים ונוכח התנאים הנחותים לביצוע הפעולה, עולה השאלה השנייה:
האם נכון עשו מפקדי הצנחנים שנענו להוראה לצאת למשימה? האם על המג"ד ועל המח"ט היה להתעקש לפחות על דחייה של מספר שעות?

דומה כי היתה זו תביעת הרמה הפוקדת (האוגדה) וגם זו שמעליה (פיקוד וחזית הדרום) לצאת מייד וללא היסוס, שגברה מעל לכל שיקול של שניהם.
בקשת המג"ד לדחיית מועד תחילת תנועה כדי לצבור את כל כוח הגדוד במצב סטאטי ולא בתנועה - נענתה בשלילה. תחת זאת הוא קיבל הוראה "התחל לנוע מייד". גם על בקשתו מהאוגדה שתצרף לו קצין קישור לסיוע הארטילרי נענה המג"ד בשלילה:
איציק מרדכי : "... עשו חשבון שלהביא את הקש"א זה עניין של שעה שהזמן לוחץ וקיימת סכנה שהמבצע כולו יכנס לאור יום וייתקע, ואמרו לי אי אפשר לעמוד בזה, תלכו בלי קש"א, ואם תצטרכו ארטילריה נפעיל אותה באמצעות רשת הפיקוד" ..

מסתבר שגם את שאירע לגדוד של נתן שונרי יום קודם, אותה מסר נתן שונרי אישית לגיל דוד ומה שהיה צריך לשמש עדות מספקת כדי שלא לחזור בדיוק על אותה שגיאה - איש לא לקח בחשבון, וודאי שלא ברצינות הראויה והנדרשת בין יוצאי אותה יחידה ש'שפתם' אחידה. לימים, היו שהכחישו את קבלת הידיעה עוד בזמן שאפשר היה לעבד אותה למידע רלבנטי וכשיקול בקבלת החלטות ליציאה לקרב, אך עדויות חלק מהמפקדים סותרות זאת מכל-וכל...
"... שישנם חיילים שלנו בשטח ש לילה קודם נמצאים כאן וצריך להיזהר ולא להרוג אותם", העיד עוזי יאירי בתחקיר לאחר המלחמה על ששמע בתדריך, מה שאישר את דברי קצין האג"מ של חטיבת הצנחנים שאכן הקרב של גדוד שונרי הוזכר גם בקבוצת הפקודות במפקדת האוגדה אך ניתן להבין כי זו ניסתה להקטין מערך ההיתקלות. לדבריו המעיטה האוגדה ביכולת חיילי אותו גדוד שלטענתה הובסו לא בגלל יכולת מיוחדת של האויב אלא בהעדר
כשרות קרבית. מידע זה עליו מדבר המח"ט הועבר גם על-ידי המג"ד איציק מרדכי אל מפקדי הגדוד כדי שייזהרו מלפגוע בפצועי אותו גדוד שעדיין מוטלים סביב הצירים: "... פקודה נוספת שנתנו לי והדגישו אותה 5 פעמים: היה כוח מחטיבה 55 שנתקע, הצוותות כנראה מפוזרים בכל השטח, לא פותחים באש גם כשרואים מישהו". ובהזדמנות אחרת אמר המג"ד:
" ... אמרו לי כל מיני חבר'ה שהסתובבו בחוץ ציירו תמונה שלא הכי נעימה, שהתעללו בחבר'ה של שונרי, וכו', וזה במידה מסויימת העלה לכולם את הדם לראש. כל מי שישנו שם או שהוא הרוג או טנקיסטים התעללו בצורה רצינית מאד גם בגופות וגם במי שישנו".

עדויות אלה אינן עולות בקנה אחד עם אויב זניח כמו חוליות בודדות של ציידי-טנקים שעל הגדוד היה להשמיד במרחב הצירים עכביש וטרטור. ומאמצי האוגדה להמעיט מערך ההיתקלות שהייתה לגדוד הסיור של נתן שונרי והעלמת המידע על יתר הקרבות שהתרחשו על הצירים תרמו לא מעט לסילוף תמונת אמיתית של מיקום, פריסה ועצמת האויב.

ואם לא די היה באלה הרי שבאה אל עוזי יאירי קריאתו של רא"ל במיל' חיים בר לב, מפקד-העל של חזית הדרום (עוזי היה ראש לשכתו של בר-לב בהיותו רמ
טכ"ל), כפי שגיל דוד ציטט מהאזנה לשיחה באלחוט בין שניהם: "גורל עם ישראל בידיים שלך, על הכתפיים שלכם. אתם חייבים לבצע את המשימה עוד הלילה. אם לא פותחים את ציר 'עכביש' עוד הלילה, אין לנו ברירה אלא להסיג אחורה את כל האוגדה של שרון ולבטל את הצליחה. פירוש הדבר שאנחנו נכשלנו בכל המלחמה הזאת". גם עוזי יאירי מזכיר שיחה זו: "...לפני היציאה מטסה קיבלתי טלפון מבר-לב, אישית. הוא אמר לי: עוזי, יש כוחות שלנו מעבר לתעלה, הציר אליהם 'מזוהם', צריך לנקות את זה, זה הדבר הכי חיוני לעשותו, טוס מהר לברן. "... ומוסיף אותם מילים. זה מה שידוע מהר לזוז וללכת".

לתביעה וללחץ שהפעיל הדרג הפוקד על הצנחנים לצאת למשימה ללא דיחוי מיוחס משקל כבד אולי יותר מכל אחד אחר בהשפעה על שיקול דעת מפקדיהם. "...האם יכולתי להגיד: 'עצור, אני מתחיל רק בעוד שעה עד שאני משוכנע שיהיה לי...' וכדומה. אני לא בטוח. נדמה לי שלא", הרהר רטורית עוזי יאירי במהלך התחקיר החטיבתי שנערך מייד אחר המלחמה. עוזי יאירי היה חדור בהכרה אותה הפיחו בו מפקדי החזית שהתנאי להצלחת המשימה תלוי במועד המוגבל לקיומה, המוכתב והבלתי ניתן לדחייה.

ובהקשר לכך, בסוגייה של: 'מה גובר על מה', צורך החזית או דרישת הגדוד לתנאים חיוניים ליציאה לקרב, מסתבר שהתעוררו אצל עוזי יאירי ספקות: "אשמתי לאחר מעשה שלא חקרתי מספיק מה יש כאן. יכול להיות שהיה ידוע יותר ממה שנאמר לי... הייתי צריך אולי יותר לחקור את העניין אבל כך עשינו". אני מקבל פקודה בשעה כזאת וכזאת בלילה, לפנות בוקר עליך לפתוח את המקום הזה כאן, מהר צא והציר בידיך, ואני עושה מה שאומרים לי. עכשיו אני חושב האם התעקשתי מספיק לקבל עוד יותר אינפורמציה, זה מציק לי".

דומה כי דחיית יציאת הגדוד למשימתו בשעות ספורות לא הייתה מקטינה את סיכויי הצלחתו לעמוד בה אלא להפך; מהלך כזה היה מעניק לגדוד את 'פסק-הזמן' המתאים כדי לערוך את עצמו ליציאה ל'תנועה לקראת מגע' בצורה מתקבלת על הדעת, כמקובל בתורת הלחימה, אם לא לאור ניסיונם הרב של כל מי שהיה מעורב שם בקבלת ההחלטות.

השאלה השלישית, עד כמה דחוף היה לצאת למשימה, היא סוגיית מפתח בכל הדיון. שכן עובדה היא שכוח הצנחנים של דני מט צלח את התעלה ונותר מאוים מעברה המערבי ללא יכולת סיוע צמוד, המתין בלאו הכי בכורח הנסיבות עד
להשקת אמצעי הצליחה. אלו מן הסתם המתינו עד שתתאפשר התנועה על ציר 'עכביש' הודות לחיץ בשר-ודם, תרתי-משמע, שהקים למענם גדוד 890 רק עם בוקר. כמובן שאת אותה שאלה אפשר היה גם לשאול אחרת: האם מפקדת החזית היתה עדיין מתעקשת על אופן ועיתוי המשימה אם היתה משערת ש'המחיר' שישלם גדוד 890 עלול להיות כה כבד?

במהלך הקרב מן הסתם משכו אליהם לוחמי הגדוד את תשומת-לב ואש האויב ובכך אפשרו כמעט ללא הפרעות את תנועת הגשרים וכוחות הצליחה בעורפם, על הצירים מערבה, אל עבר נקודת הצליחה על גדות התעלה. ובכך, בכורח האילוצים, במעבר המהיר ממשימת טיהור למאמץ הסחה, בהופכו ל"בשר תותחים", בדבקותו ללא-ברירה אחרת במשימה, איפשר הגדוד לצה"ל לחולל את אחד המהלכים בעלי ההשפעה המכרעת ביותר על גורל המלחמה בחזית הדרום.
גדוד 890 לא עמד במשימת טיהור המרחב שחולש באש לפחות על ציר עכביש. מחיר הדמים שגבה הקרב - היה כבד מנשוא, גם כאשר חשבו אדריכלי המשימה שהמטרה מקדשת את כל האמצעים.

"מבחינת הגדרת המשימה - למעשה לא ביצענו אותה. מבחינת צה"ל הגדוד בסופו של דבר השיג את המטרה, כי הציר נפתח", סיכם עוזי יאירי בתחקיר החטיבתי. בהתייחסו לתוצאת הקרב, כאילו סח מתוך רחשי ליבו, הוסיף המח"ט: "דבר אחד מנחם אותי, בדיעבד כל ההתכתשות הנוראית הזאת שנעשתה כאן - בזמן הזה הדברים זרמו אל הגשר". בלשון מעט שונה, קר ומנוכר, העיר מפקד האוגדה אודות משימת 890: "...מבחינה אופרטיבית המשימה הושגה. זה לא שייך לניהול הקרב עצמו. אבל בראייה הכוללת - הושגה".

אני מטיל דופי בהחלטות הפיקוד הבכיר על הפקרת הגדוד ועוד יותר על אדישות ועל חוסר רצונו לחלצו מאותה פעולת הסחה 'מבריקה' שאת מחירה סביר להניח איש מהם לא צפה מראש.

מרבית הגנרלים רוחצים בניקיון כפיהם ממחדל החווה הסינית. הם עושים כל אשר לאל ידם כדי להסיר מעליהם כל שמץ של מחוייבות למה שהתרחש שם, כיאות לתרבות ולנורמה של הסתלקות מאחריות שלצערנו מצאה לה אחיזה בביטוי האופנתי 'תסמונת הש"ג'.

כולם, למעט אחד, עוזי יאירי, ש'ניכס' לעצמו חלק מהאשמה למה שארע לגדוד 890 בחווה הסינית, על שלדבריו "...לא חקר מספיק" ולא התעקש מספיק לקבל "...עוד יותר אינפורמציה".

עוזי יאירי ז"ל הרחיק לכת עם האשמה שלקח על עצמו, שרק מעטים - אם בכלל - יכולים לאמוד את היקפה ואת עצמתה. ציני ומכאיב שמלבדו איש מבין מפקדי האוגדה, הפיקוד והחזית, בעלי האחריות והסמכות - לא הביעו 'אי-נוחות' כלשהי ממילוי תפקידם והותירו את המח"ט הנערץ - בודד עם האחריות ויותר מכך - בכור המחוייבות.


http://www.4law.co.il/tap1.pdf



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  התצפית המפורסמת שלא ראתה כלום פילוביץ שחף 15.05.04 07:36 1
     לידיעתכם/ן האיילנד שמופיע בעדות שלעיל הוא........ פילוביץ שחף 15.05.04 09:30 2
         תיארתי לעצמי שמדובר בגיורא איילנד.. mozes5 15.05.04 09:38 3
             בנצי עציון היה גם מהקצינים שהתיישרו עם חבורת כלבלבי.... פילוביץ שחף 15.05.04 09:51 4
  הערב היתקיים ארוע בנוכחות דחבש, בנצי, מעוזיה סגל דקטרין 17.05.04 23:56 5
     דקטרין ידידי: היית שם?? אם כן תן תקציר בבקשה.... פילוביץ שחף 18.05.04 01:19 6
         הייתי שם, צילמתי סרט וידאו ואני מיתכוון להביא אותו דקטרין 18.05.04 02:08 7
             יישר כח ידידי, כשאתה אומר.......... פילוביץ שחף 18.05.04 02:13 8
                 לא רשמתי תקציר, אני חושש להטעות דקטרין 18.05.04 02:24 9
                     שאלות.............. פילוביץ שחף 18.05.04 09:01 12
                         אני אביא את הקלטת לפורום תוך יום יומיים דקטרין 18.05.04 15:42 14
                             קיבלתי אימייל שהדיון היה אחד המזעזעים שהוא השתתף ושמע פילוביץ שחף 18.05.04 15:47 15
                                 אכן, לא סתם העלימו את הסרט ''חווה סינית - רשומון'' דקטרין 18.05.04 16:05 16
                                     בקרוב אני אמור לקבל תמליל מלא של כל הדיון.......... פילוביץ שחף 18.05.04 16:30 17
                                         יש לך מקום לשים עליו את הקבצים לכשיהיו מוכנים? דקטרין 18.05.04 17:12 18
                                             כן !! פילוביץ שחף 18.05.04 17:17 19
                                                 טוב מאוד, אם אצטרך אפנה אליך (אם לא יעלה ישירות לפורום) דקטרין 18.05.04 17:49 20
                                                     הכי טוב ישירות לפורום אם תתקל בבעיה..... אז אין בעיה :) פילוביץ שחף 18.05.04 20:00 21
  כצפוי,מסתבר שברן היה אפס לא פחות קטן מגורודיש biker 18.05.04 08:22 10
     אין לך מושג עד כמה חיילים מתו בגללו................ פילוביץ שחף 18.05.04 08:25 11
  ''איציק כאן אהוד, אני מגיע לעזרה'' פילוביץ שחף 18.05.04 14:51 13
  הקמת פורום לתחקור קרבות ולהפקת לקחים........... פילוביץ שחף 18.05.04 22:21 22
     הייתי בארוע, צילמתי בוידאו חלקים גדולים ממנו, דקטרין 20.05.04 17:29 31
         אני כבר חוזר אליך ידידי........ פילוביץ שחף 20.05.04 17:51 33
  '' הישארו איתנו !!! גילויים חדשים יפורסמו בקרוב , כאן!! פילוביץ שחף 19.05.04 13:28 23
     אני צנחן מ-890 ועבדו עלי 30 שנה הרגשתי שיש עירני 19.05.04 13:56 25
  פילוביץ, אתה עיתונאי חוקר, אבל מה אתה יכול לחדש לנו שחב שמעון 19.05.04 13:49 24
     ''ב11 בבוקר המג''ד היה אחרי מקלחת וגורי היה במקלחת דם... פילוביץ שחף 19.05.04 23:44 26
     המג''ד איציק: בשעה 11 עדיין לחמתי עם טנקים בחווה הסינית פילוביץ שחף 20.05.04 01:30 27
         מסתבר שיש 2 גירסאות לשעה 11.. רודף צדק 20.05.04 17:00 29
             היום בפרספקטיבה של עשרות שנים , הדברים נראים אחרת mozes5 20.05.04 17:47 32
     מה ניתן לחדש?! כלום רק ש-נדע כמה שיותר את האמת על 73. בול טרייר 20.05.04 02:03 28
         בקריצה לשחף :''עוד ארוכה הדרך אל האושר'' mozes5 20.05.04 17:25 30
     רגע שנמצא מקום איחסון על גבי שרת תוכל לשפוט דקטרין 20.05.04 17:55 34
     שמעון ידידי: אמנם תשובה מאוחרת, אבל כן, חד וחלק !! פילוביץ שחף 20.05.04 19:01 35
  מדהים ! עד שבא לבכות ! שערוריה hezyc 25.06.04 14:46 36
  לכל המכחישים והמשמיצים אלי קרן 25.06.04 16:15 37
  שלחו פקסים שמעון 21.07.04 00:21 38

     
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   07:36   15.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. התצפית המפורסמת שלא ראתה כלום  
בתגובה להודעה מספר 0
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 15.05.04 בשעה 16:13 בברכה, פילוביץ שחף
 
התצפית המפורסמת של בנצי ואיילנד
איציק מרדכי משתמש בעניין השארת התצפית של איילנד ובנצי כעלה תאנה לסיפור הסתלקותו מהשטח, בנימוק המפורסם שלו כי הוא רץ לארגן את הגדוד , אבל היו לו שלושה סמגדי"ם וזה בדיוק תפקידו של הסמגד בגדוד, של הסמ"פ בפלוגה. הוא משתמש בסיפור התצפית כעלה תאנה להסתלקות שלו שעה שחייליו עוד היו בשטח וחלקם מתו מאפיסת דם, כמו במקרה של גורי ששון או מקרה חזי דחבש ועוד .... ואנו יודעים כמה??.

לעולם לא נדע כמה פצועים נוספים דיממו שם למוות כפי שאפשר להבין מעדות גורי ששון - לעולם לא נדע !! גורי מעיד על מילס ואוחיון שדיממו לידו עד מוות שעות ארוכות....



http://www.4law.co.il/tap1.pdf



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   09:30   15.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. לידיעתכם/ן האיילנד שמופיע בעדות שלעיל הוא........  
בתגובה להודעה מספר 1
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 15.05.04 בשעה 15:08 בברכה, פילוביץ שחף
 
ראש המועצה לבטחון לאומי, האלוף גיורא איילנד

"איציק מרדכי משתמש בעניין השארת התצפית של איילנד ובנצי כעלה תאנה לסיפור הסתלקותו מהשטח, בנימוק המפורסם שלו כי הוא רץ לארגן את הגדוד , אבל היו לו שלושה סמגדי"ם וזה בדיוק תפקידו של הסמגד בגדוד, של הסמ"פ בפלוגה. הוא משתמש בסיפור התצפית כעלה תאנה להסתלקות שלו שעה שחייליו עוד היו בשטח וחלקם מתו מאפיסת דם, כמו במקרה גורי ששון או מקרה חזי דחבש ועוד .... ואיננו יודעים כמה??.



http://www.4law.co.il/tap1.pdf



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mozes5
גולש אורח
   09:38   15.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. תיארתי לעצמי שמדובר בגיורא איילנד..  
בתגובה להודעה מספר 2
 
   האשמה חמורה מאוד(מה תגובת י. מרדכי?)
יש לך מושג מי זה "בנצי"?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   09:51   15.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. בנצי עציון היה גם מהקצינים שהתיישרו עם חבורת כלבלבי....  
בתגובה להודעה מספר 3
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 15.05.04 בשעה 15:17 בברכה, פילוביץ שחף
 
יצחק מרדכי המג"ד....
"ואיציק לא שכח וקידם אותו עד סא"ל , בנצי עציון לא ידע לנווט עם מפה, בחיים לא ניהל תרגיל אש רק הקפיד על הטבחים והרספי"ם בפלוגה.

מעוזיה סגל בכלל לא היה בחווה הסינית??
שאיציק העניק לו , סתם, לפני 4 שנים דרגת רס"ן, הוא נפצע כאשר היה בשרות בפלוגה כסמל ברמת הגולן. איציק החליט שיהיה קצין בגיל 44 או 45 גם לכן הוא חייב לאיציק...

בלי קורס קצינים בלי כלום, יום אחד קרא לו ללשכה וחתם על צו.
כן מעוזיה המפורסם, עכשיו אתם מקשרים את עניין התצפית, עלה התאנה ובריחתו משדה הקרב של המג"ד מרדכי בתואנה שרץ לארגן את הגדוד כאשר גורי ששון דימם בשטח, מילס דימם עד מותו, אוחיון דימם עד מותו, הכל על פי עדות גורי ששון ששרד במקרה בזכות צנחני מילואים שעברו במקרה.

עכשיו אתה מבינים מדברי המג"ד עצמו-יצחק מרדכי, שהוא לא יחלץ את נפגעים, כי עניין מדחת יוסף נטישת פצועים החל עוד בחווה הסינית, כמו שאומר מילשטיין "החל עידן מרדכי במשרד הבטחון"

@ אתם הבנתם את זה: הם ברחו וקיבלו עיטור הגבורה



http://www.4law.co.il/tap1.pdf



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דקטרין
גולש אורח
   23:56   17.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. הערב היתקיים ארוע בנוכחות דחבש, בנצי, מעוזיה סגל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   וצור שאורגן עליידי אורי מילשטיין.

היה מרגש, חשוב ומעניין, היה מדהים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   01:19   18.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. דקטרין ידידי: היית שם?? אם כן תן תקציר בבקשה....  
בתגובה להודעה מספר 5
 

http://www.4law.co.il/tap1.pdf



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דקטרין
גולש אורח
   02:08   18.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. הייתי שם, צילמתי סרט וידאו ואני מיתכוון להביא אותו  
בתגובה להודעה מספר 6
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 18.05.04 בשעה 02:16 בברכה, דקטרין
 
לפורום.

כל עם ישראל היה צריך להיחשף לערב הזה, מרתק.

לא אעיז לתמצת כלאחר יד (הייתי מרוכז בצילום
ולא רשמתי תקציר), אני מעדיף להמתין להפיכת
הקלטת למדיה דיגיטלית ואז אעלה אותה לרשת.


באירוע היו עורך מערכות לשעבר (אביצדף), החוקר
נחום שח"ף וכמובן אורי מילשטיין ואחרים.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   02:13   18.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. יישר כח ידידי, כשאתה אומר..........  
בתגובה להודעה מספר 7
 
"לא אעיז לתמצת כלאחר יד"
למה אתה מתכוון...??



http://www.4law.co.il/tap1.pdf



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דקטרין
גולש אורח
   02:24   18.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. לא רשמתי תקציר, אני חושש להטעות  
בתגובה להודעה מספר 8
 
   או להשמיט דבר מה.

ממש בראשי תיבות ולא מחויב לדיוק, צורת התנועה
המוזרה (קו ברוחב 3 קילומטר), האין פיקוד (מהמגד
ומעלה) מבחינת מודיעין, ארטילריה, הפקרת פצועים,
טיוח האמת.

אני ממש לא מיתחייב על הדיוק, מדובר הרי בנושא
חשוב ובדיני נפשות.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   09:01   18.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. שאלות..............  
בתגובה להודעה מספר 9
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 18.05.04 בשעה 09:01 בברכה, פילוביץ שחף
 
"ממש בראשי תיבות ולא מחויב לדיוק, צורת התנועה
המוזרה (קו ברוחב 3 קילומטר), האין פיקוד (מהמגד
ומעלה) מבחינת מודיעין, ארטילריה, הפקרת פצועים,
טיוח האמת"

(ציטוט מתגובתך)

@ מה זה אומר:

צורת התנועה המוזרה (קו ברוחב 3 קילומטר)...

האין פיקוד (מהמגד ומעלה) מבחינת מודיעין....

ארטילריה....

הפקרת פצועים....

טיוח האמת...



http://www.4law.co.il/tap1.pdf



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דקטרין
גולש אורח
   15:42   18.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. אני אביא את הקלטת לפורום תוך יום יומיים  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   15:47   18.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. קיבלתי אימייל שהדיון היה אחד המזעזעים שהוא השתתף ושמע  
בתגובה להודעה מספר 14
 
מקום המדינה, כמו כן הבנתי ממנו שהוא מסר דיווח מיד
לאלוף במיל' יעקב עמידרור....

כולנו מצפים לך ידידי, יישר כח.



http://www.4law.co.il/tap1.pdf



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דקטרין
גולש אורח
   16:05   18.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. אכן, לא סתם העלימו את הסרט ''חווה סינית - רשומון''  
בתגובה להודעה מספר 15
 
   חושף את חוסר מקצועיותו של צה"ל במלוא מערומיו
ויחד עם זאת ולמרות זאת את גבורת חיילי צה"ל.

ההקלטה הייתה אילתור של הרגע ולכן הגעתי רק עם
קלטת של 90 דקות, הקלטתי את רוב העדויות של
4 הלוחמים שהעידו והישתתפו בדיון.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   16:30   18.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. בקרוב אני אמור לקבל תמליל מלא של כל הדיון..........  
בתגובה להודעה מספר 16
 

http://www.4law.co.il/tap1.pdf



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דקטרין
גולש אורח
   17:12   18.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. יש לך מקום לשים עליו את הקבצים לכשיהיו מוכנים?  
בתגובה להודעה מספר 17
 
   כבר מסרתי את הקלטת להמרה, אקבל את הקבצים מחר
ב MPEG1 ואותו אני מיתכווין להמיר ל wmv 9 של
מיקרוסופט.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   17:17   18.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. כן !!  
בתגובה להודעה מספר 18
 

http://www.4law.co.il/tap1.pdf



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דקטרין
גולש אורח
   17:49   18.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. טוב מאוד, אם אצטרך אפנה אליך (אם לא יעלה ישירות לפורום)  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   20:00   18.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. הכי טוב ישירות לפורום אם תתקל בבעיה..... אז אין בעיה :)  
בתגובה להודעה מספר 20
 

http://www.4law.co.il/tap1.pdf



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
biker
גולש אורח
   08:22   18.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. כצפוי,מסתבר שברן היה אפס לא פחות קטן מגורודיש  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   08:25   18.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. אין לך מושג עד כמה חיילים מתו בגללו................  
בתגובה להודעה מספר 10
 

http://www.4law.co.il/tap1.pdf



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   14:51   18.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. ''איציק כאן אהוד, אני מגיע לעזרה''  
בתגובה להודעה מספר 0
 

135. ''איציק כאן אהוד, אני מגיע לעזרה''
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5775&omm=135&viewmode=threaded



http://www.4law.co.il/tap1.pdf



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   22:21   18.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. הקמת פורום לתחקור קרבות ולהפקת לקחים...........  
בתגובה להודעה מספר 0
 
הזמנה

לכנס יסוד של פורום לתחקור קרבות והפקת לקחים

ביום שני 24 במאי 2004 אחרי הצהריים

הנושאים שיידונו:

א. לקחי קרב החווה הסינית

ב. לקחי הסדנה על מנהיגות

ג. הקמת פורום אזרחי לתחקור קרבות ולהפקת לקחים

הכנס יתקיים , בשעה 17.30 בבית ספר "ניצן", רחוב בן יוסף 11 בני ברק סמוך לרחוב מנחם בגין ולשוק פרדס כ"ץ, כקילומטר ממזרח למכון מור

ד"ר אורי מילשטיין, ת"ד 9003, רמת אפעל 52190

(/ טל. 03-6351062, פקס \ 057-945075, סלולרי. 050-597907 E-mail: [email protected]


http://www.4law.co.il/tap1.pdf



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דקטרין
גולש אורח
   17:29   20.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. הייתי בארוע, צילמתי בוידאו חלקים גדולים ממנו,  
בתגובה להודעה מספר 22
 
   עדויות 4 הלוחמים אצלי, הבעיה היא שטח אחסון
של שרת כדי להפיץ את העדויות.

מי שיכול לעזור שיפנה אלי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   17:51   20.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. אני כבר חוזר אליך ידידי........  
בתגובה להודעה מספר 31
 

http://www.4law.co.il/tap1.pdf



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   13:28   19.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. '' הישארו איתנו !!! גילויים חדשים יפורסמו בקרוב , כאן!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 19.05.04 בשעה 13:29 בברכה, פילוביץ שחף
 
" הישארו איתנו !!! גילויים חדשים יפורסמו בקרוב , כאן .

הגילויים --- פצצת אטום", עקבו אחרי הפורום"


http://www.4law.co.il/tap1.pdf



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עירני
גולש אורח
   13:56   19.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. אני צנחן מ-890 ועבדו עלי 30 שנה הרגשתי שיש  
בתגובה להודעה מספר 23
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 19.05.04 בשעה 14:02 בברכה, עירני
 
שחף

אני לא יודע בן כמה אתה אבל אני צנחן מ-890 , הייתי חייל צעיר בגדוד אבל 30 שנה אני מרגיש רע מהחווה הסינית. אני מרגיש שהקרב נוצל למטרות לא טובות של קריירה , אבל החברים אמרו שזה טבעי.

אני יודע שנשארו בשטח פצועים כאשר אני והגדוד ומפקדת הגדוד עזבנו בבוקר את החווה הסינית - הסתלקנו. אני הייתי חייל פשוט אבל אני חושב 30 שנה איך הרמטכ"ל אישר לעשות קריירה מסיפור מגעיל זה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שמעון
גולש אורח
   13:49   19.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. פילוביץ, אתה עיתונאי חוקר, אבל מה אתה יכול לחדש לנו שחב  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   פילוביץ,

אתה עיתונאי חוקר, אבל מה אתה יכול לחדש לנו שחבריך העיתונאים לא חשפו 30 שנה ?

האם הם היו שותפים בתרמית 30 שנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   23:44   19.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. ''ב11 בבוקר המג''ד היה אחרי מקלחת וגורי היה במקלחת דם...  
בתגובה להודעה מספר 24
 
בשטחחחחחחחח !!

מצ"ב קישור לכתבה המלאה במעריב:
133. רס''ן שמואל אסקרוב:''המלחמה שלי, חמש דקות על הרכס....''
http://rotter.net/forum/gil/5775.shtml#133



http://www.4law.co.il/tap1.pdf



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   01:30   20.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. המג''ד איציק: בשעה 11 עדיין לחמתי עם טנקים בחווה הסינית  
בתגובה להודעה מספר 24
 
מצ"ב הקישור לכתבה במלואה בה מספר המג"ד יצחק מרדכי על עצמו
מה עבר עליו במלחמה בכלל ובקרב בחווה הסינית בפרט !!

136. ''יצחק מרדכי: ''אסור לקבל מהמדינה, צריך רק לתת''
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5775&omm=136&viewmode=threaded


http://www.4law.co.il/tap1.pdf



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רודף צדק
גולש אורח
   17:00   20.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. מסתבר שיש 2 גירסאות לשעה 11..  
בתגובה להודעה מספר 27
 
  
יישר כח ידידי..

המשך לרדוף את השקרן - לטובת עם ישראל ולוחמיו שהופקרו..


.
.
.


התבטאות אומללה של מנהל



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mozes5
גולש אורח
   17:47   20.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. היום בפרספקטיבה של עשרות שנים , הדברים נראים אחרת  
בתגובה להודעה מספר 29
 
   בעיקרון אין לי בעייה שהמג"ד או המח"ט יהיו רעננים ומגולחים
רק שהיום עם רקע של "הטרדה מינית" הם נתפשים ונשמעים אחרת לגמרי



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בול טרייר
חבר מתאריך 13.5.07
1214 הודעות
   02:03   20.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. מה ניתן לחדש?! כלום רק ש-נדע כמה שיותר את האמת על 73.  
בתגובה להודעה מספר 24
 
   הנה כך לינק: http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5775&forum=gil&omm=0

משתתפים בדיון חלק מהלוחמים עצמם. גם דחבש שם.
לך תשאל אותם מה חדש ולמה הם טוחנים מים. תגיד להם שהם היו שותפים לתרמית 30 שנה.
לך תגיד להם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mozes5
גולש אורח
   17:25   20.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. בקריצה לשחף :''עוד ארוכה הדרך אל האושר''  
בתגובה להודעה מספר 28
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 20.05.04 בשעה 17:32 בברכה, mozes5
 
המלחמה הזו רצופה שערוריות מתחילתה תחת הלם ההפתעה
פריצת קוו המעוזים("שובך יונים") ועד סופה (קרב סואץ)
מחיר הדמים הנורא בחווה הסינית לא צריך להסיט אותנו מהתמונה הכוללת
בעצם כל השאלות שמנקרות במוחם של לוחמים עד ימינו אלה

הפריצה הקלילה לקוו המעוזים וכישלון "שובך יונים"

מערכות היחסים העכורות בין האלופים ומינויים תמוהים

ההיערכות והמעבר מהגנה להתקפה ובכלל זה קרב ה"חווה הסינית"

נפילת מוצב החרמון(העיניים של המדינה) 2 נסיונות להחזירו אלינו

הקרב המיותר על העיר סואץ (עפ"י דעת רבים)לקראת סיום הלחימה

ואלה רק דוגמיות

ולא דיברנו עוד על "הפתעה" ו"קונספציה" על איסטראטגיה וטאקטיקה

על מודיעין ועל עיוותים בחישה בתפישה ובשיפוט

גם היום אנו לוקים באותם עיוותים

אנתולוגיה של כמעט קאטסטרופה

וועדת אגראנט

וועדת כהאן

וועדת שמגר

אנתולוגיות של כישלון

הלוחמים והמשפחות הן ששילמו את מלוא המחיר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דקטרין
גולש אורח
   17:55   20.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. רגע שנמצא מקום איחסון על גבי שרת תוכל לשפוט  
בתגובה להודעה מספר 24
 
   בעצמך ולשמוע את עדויות הלוחמים עצמם בפעם הראשונה
לאחר 30 שנה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   19:01   20.05.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. שמעון ידידי: אמנם תשובה מאוחרת, אבל כן, חד וחלק !!  
בתגובה להודעה מספר 24
 
לא אמנה לך את שמות העיתונאים/ות שהיו שותפים לקנונית ההשתקה,
אני רק אצרף לך קובץ המדבר בעצמו ומשם תסיק את המסקנות, זה לא
אומר שבזמן המתאים, לא נחשוף את שמותיהם ונוקיע אותם בציבור אחד ואחת...

"המאפיה ההונגרית" ואומרי ההן למשה דיין = שמעון פרס....!!



http://www.4law.co.il/tap1.pdf



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
hezyc
גולש אורח
   14:46   25.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. מדהים ! עד שבא לבכות ! שערוריה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   כוח במבה
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5907&omm=22&viewmode=

אתייחס לפי סעיפים:
א.בפקודה ובתדריך, לא שמעתי וגם לא רשום ביומני מאותם ימים, אז, כי ת"פ החטיבה הוקצתה, פלוגת נגמשי"ם. השאלה, למה המח"ט אמר להם "כי אנחנו מסתדרים-לבד" , לא יכולנו, גם אם רצינו, לכבוש מיתחם דיביזיוני, ונהיה צנחנים אמיצים ככל שהדמיון מרשה.

ב.לא ברורה, המשימה של פלוגת במבה: האם לטובת הצליחה או לטובת 890.
מי הטיל על שלמה גורן בשעה 0230 לנוע לצומת לקקן/עכביש, משימה חשובה אך מיותרת, כי כבר בתנועה שלנו, (ראה מכתבו של קצין האג"מ של החטיבה) נגמ"ש חזר מאותה נקודה, ודיווח שהציר פתוח!!! בדיעבד ברור, שזה היה בעוכרינו, כי המח"ט דיווח לאוגדה, על העובדה שהציר פתוח כבר ב0100 והאוגדה ביקשה/פקדה להרחיב את "פריסת הברווזים".

בשעה 0230 היינו זקוקים לנגמשי"ם גם בשל הניידות , גם מוראלית, גם להרתעה של המצרים ובסוף גם לפינוי הפצועים. מדהים מי ניהל את הקרב דב תמרי , המרצה לתורת בטחון ישראל? או ברן האלוף עם פריסת הברווזים?

יותר מכך: מי אישר למפקד במבה, שלמה גורן להפסיק לחלץ פצועים ולוחמים? מסתבר שלוחמיו האמיצים "צפצפו" על ההוראה, מה שמעמיד ככלי ריק מתוכן, את הידיעה שמפריחים בפורום , בגדוד ובכל מקום אפשרי, כי ניתנה הוראה לא להיכנס לשטח. מסתבר שזה "עורבא ופרח" ומקור השמועה הוא התקרנפות מפקדי הגדוד והחטיבה.

ג. סעיף מעניין, הפינוי ע"ג נגמ"ש, מוקדם בבוקר מהמקום שבו אני הייתי, של אייל רז פצוע קשה, יוריק ורטה הפצוע, בנצי עציון. היה לאחר מתקפת הטנקים של אהוד ברק ומיד אחריה, להערכתי לפני 0700 , מה שלא מנע מפלוגת במבה להמשיך פינויים מגבעת הפצועים שהייתה מרוחקת יחסית מאוד , ממיקומי, שם המשיכו עד 0800

עוד דבר, חשוב , הסבב האחרון היה לפני הצהריים, כנראה בין 1000 ל1100 ובו פונו אלוף משנה ועוד שני סגני אלופים, זאת אומרת שיקי חיימוביץ חץ נפגש עם יצחק מרדכי בשעות הבוקר, ממש כפי שטען עד וכולל, יום המפגש בביתו של מעוזיה, הן יקי והן עוזי בן צבי.

ד. כל הכבוד לפלוגת במבה.

ה. עמיקם שאל, מתי ובאילו נסיבות עזבה פלוגת במבה. הכותב נמנע לענות והסתפק בהפנייה לסעיף ד, אשר שם מציין הכותב, כי הם חילצו, כל מי שפגשו, לרבות טנקסיטים ואנשי רפואה שלא היו חלק מ- 35

עוד אני תוהה
לוח הזמנים נראה גבוה ב+2 +3 שעות, תופעה ידועה משיחזור מלחמות.

עוזי בן צבי , ידידי, סיכם ממקום מושבו הזמני בסין או במזרח הרחוק שאלות קשות ונוקבות ותמהני אם יעיזו אנשי במבה להשיב לו.

הנה מכתבו הנוקב של עוזי בן צבי
-Original Message-
From: Uzi Ben-Zvi
Sent: Friday, June 25, 2004 4:03 AM
To: hezy; Amikam Zur; Uri Milstein
Subject: RE: תשובה: אין דבר יותר מעשי מתיאוריה טובה: איציק מרדכי והפקרת פצועים

נכבדי
לעניות דעתי מכתבו של שלמה גורן אלי, ואני אפגוש בו, אני בטוח יש לי את
הפלא שלו, היה בעצם אבן דרך חשובה בחקר האירועים בחווה הסינית, מה למדנו עד עכשיו, ממה ששמענו, בעיקר מיהודה ניב, שכמו שאמרתי, רצה לקלל ויצא מברך? :
1. כוח במבה, פלוגה מאולתרת בפיקוד של שלמה גורן מנוגמ"שת בסד"כ של 7 נגמ"שים (תקן פלוגת נגמ"ש תקנית במו שאנחנו היינו לפני הפירוק למחלקות, הוא 11נגמ"שים), מהיכן הם צצו והגיעו ת"פ 460?

לדעתי מכיוון שאוגדה 262 היתה בהתארגנות בימים של לפני הצליחה מדובר בפלוגה שהתארגנה מחוזרי חו"ל והתארגנה בבל"יש, מכל מקום, מקורה פחות חשוב, מלהבין את המהפך שיש לנו כאן.

2.מפקדת 162 מורה לגבי עמיר מח"ט 460 להעמיד ת"פ חטיבה 35 את פלוגת במבה, עוד לפני הקרב, תקראו את העדות של יהודה ניב יקירינו..., הם מעבירים מכשירי קשר לתדר של חטיבה 35 ולתדר של גדוד 890, אני מניח שברוב הנגמ"שים היה מכשיר קשר ידני ומקלט עזר אחד מלבד נגמ"ש מ"פ שיש בו מק"ש אוטומטי ושני מקלטי עזר, המשימה של הפלוגה היא חילוץ ועזרה לגדוד במקרה וייקלע לצרות.

3. שימו לב רבותי, מהפך, לגדוד 890 היו נגמ"שים ת"פ שלהם עד שהפלוגה הוחזרה עם ערב לחטיבה 460 כאשר אוגדה 162 התארגנה לצליחה....זה רבותי מיידע מדהים,

הוא מחריף את סימני השאלה, מדוע מהרגע שיהודה מוביל ב 1100 (שוב יש לנו חיזוק שלא יתכן שייקי פגש את איציק ב 1400), את עוזי, אמנון ואיציק לטסה למסדר,

יש לנו עדות שאיננה משתמעת לשתי פנים.

4. כאשר החברה במסדר, פלוגת במבה שלדבריהם לא סבלה מנפגעים, גם כאשר יקי רואה אותם אוספים נפגעים עם אור ראשון, עומדת הפלוגה ומפסיקה לחלוטין את מאמצי החילוץ, אולי גם בגלל פקודתושל מנשה (שלמה ח.ד.), אבל לא נראה לי.

יותר סביר שהם יבצעו פקודות של איציק ועוזי כל עוד הם ת"פ שלהם, לא ברור מתי הם חדלים להיות ת"פ 35/890 באיזה שעה הם מתקפלים חזרה ל 460.

5. ברור לחלוטין שהנגמ"ש שבנצי מגיע עמו לחילוץ עם בוקר ל"בור של חזי" הוא נגמ"ש של במבה, גם ברור למה הוא מלא בפצועיםובריאים, ראה עדות יהודה.

6. למעשה משעה 1100 מלבד התצפית של בנצי וגיורא, עוזב גדוד 890 ומפח"ט 35 את השטח, לא רק זה, פלוגת נגמ"שים מוקטנת בשם"במבה" שהועמדה ת"פ הגדוד על ידי מישהו חכם באוגדה, מתקפלת יחד עמם לטסה, משעה זו נעזבים המדממים למוות לנפשם, משעה זו נעזב חזי לנפשו....

שימו לב עד כמה העדות של יהודה ניב מחריפה את הכשל שהיה שם.

7. כםי שציינתי נגמ"שים מסוג 113 - M היו דבר די נדיר בצה"ל (סימוכין חוברת "שריון" מס 19 , אוקטובר 2003) אומר שם אברהם אדן שהיה גם מפקד גייסות השריון (עמוד 18):"... שלא כמו שיפור צי הטנקים, התאחרנו בשיפור רק"מ החרמ"ש. הזחל"מים לא היו מסוגלים לעמוד בקצב וביכולת העבירות של הטנקים,צה"ל נענה באיחור רב לתביעות מפקדת גי"ש לרכוש נגמ"שי 113-M. נגמ"שים מלבד הגיעו לפני המלחמה ונשלחו לחזית בטרם מותקנו ליצור אש לפי הדגם שייצרנו"... סוף ציטוט.

כרגיל, לצערי, האיש לא מדייק לחלוטין, לפחות לשתי החטיבות הסדירות של 460 ו 14 הוקמו שתי פלוגות נגמ"שים שאומנו היטב באימון הקמה משותף שנערך חודשיים לפני המלחמה ונמשך שבועיים, הנגמ"שים שלנו היו מדוגמים וממותקנים לפי התקן ששולט עד היום על נגמ"שי צה"ל, הבעייה היחידה שלנו היא שהם לא היו בימ"ח, אבל זה סיפור אחר,

לצורך העניין אני מספר את זה בכדי לציין שליד החווה הסינית הצטבר לו בלא יודעין כ 10% מכלל נגמ"שי צה"ל, הפלוגה שלנו עם 11 נגמ"שים פזורים במחלקות של, נגמ"ש בפלוגת בלפר (יעקוב שור), פלוגת במבה עם 7 נגמ"שים ופלוגת נגמ"שים עם מספר נגמ"שים לא ידוע של גדוד 100, אני לא חושב שהיו עוד הרבה נגמ"שי לחימה (לא פיקוד ושליטה) במרחב הקרוב, וכל הכוח
הזה עמד לידנו, וכל הכוח הענק הזה בחיפוי אגד ארטילרי, היה יכול לחלץ
בסביבות 1100 את כול מי שנישאר בשטח, כולל גורי וחבריו-חבריך שעוד היו
בחיים אז...

זה אולי המיידע החמור ביותר בכל הסיפור העצוב הזה וסיפורה של במבה כפי שסופר כאן, הוא ללא ספק דובדבן מיובש על הקצפת הקלוקלת של תיפקוד מפקדי 35/890.

בברכה, וסליחה על השיעור אבל אני קורא עכשיו את החוברת של שיריון וזה מדהים איך מפרשים את ההיסטוריה...

עוזי בן צבי
ביג'ינג - סין

חזי מוסיף:
על זה יש לי לומר, עוזי בן צבי חפ"ש אבל עם ראש גדול מאוד ובריא מאוד

חזי דחבש



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלי קרן
גולש אורח
   16:15   25.06.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. לכל המכחישים והמשמיצים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   אני המת החי (לפחות הוגדרתי מת על ידי איציק מרדכי כך לפי העדויות) מעיד שחזי דחבש (גם כן מת) איתו הייתי כל מהלך הקרב לא השאיר נישה פנויה בכל דרג הפיקוד בגדוד ובחטיבה בלא דווח מתמיד על מצבינו , יותר מכך חדי אף יצר קשר עם יחידת ארטילריה וטיווח אותה על טילי הסאגר (פעם ראשונה בהיסטוריה שמת עוסק בטיווח ארטילרי) תפקד כהלכה וללא רגע אחד של הפגנת פחד או יאוש (מת או לא מת?) ומיד לאחר החילוץ אירגן את שארית הפלוגה להמשך הקרב "אנחנו חוזרים בחזרה" (כריזמה של בר מינן)בסופו של דבר לא חזרנו וכח אחר כבש את המתחם. יש עוד הרבה להוסיף והם מופיעים בתחקיר של אורי מילשטין ( הראשון בהיסטוריה שמתחקר מתים ללא סיאנס )



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שמעון
גולש אורח
   00:21   21.07.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. שלחו פקסים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   דעתי שכולכם צריכים לשלוח פקסים לרמ''ח
המשבחים אותו על ההחלטה וגם לרמטכ"ל. ולציין שחשוב להתחיל אתמול.
בטח פילוביץ יודע את מספרי הפקס

ועוד דבר רצוי שיהיו בכתב יד ישירות למשרדים של הרמטכ"ל של רמ"ח הסטוריה וראש הממשלה.

אין צורך לשלוח למופז, כי אינו חשוד ברצון לדעת את האמת




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות