אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #15481 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 15481   
מיסטר בין
חבר מתאריך 17.10.07
39404 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    13:15   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מסמך: התוכנית המדינית של פייגלין  

 
   ב"ה, אייר תשס"ג
"היום שאחרי" - התוכנית המדינית
משה פייגלין

חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד


תוכן העניינים
א מבוא.............................................................................4
א-1 מלחמת המפרץ - ולמה מהלך מדיני חיוני עכשיו
אסון אוסלו אירע בעקבות מלחמת המפרץ הראשונה מכיוון
שלמחנה הלאומי לא היתה תוכנית מדינית התואמת את השקפת
עולמו. עלינו למנוע אסון דומה בעקבות מלחמת המפרץ השניה.
א-2 מטרה אסטרטגית ומטרות ביניים טקטיות
הגדרת המטרה האסטרטגית חיונית למציאת הפתרון הטקטי.
למחנה הלאומי ולשמאל מטרות שונות.
א-3 הבעיה הבוערת (המטרה הטקטית)
הבעיה היא הטרור - לא הקמת מדינה לערבים,
גם לא חזיונות שווא של שלום.
א-4 המוטיבציה לטרור - תקווה ולא ייאוש!
המניע לטרור הוא התקווה להכחידנו, לא הייאוש מחוסר הגדרה עצמית,
או מצב כלכלי קשה.
ב התוכנית המדינית...........................................................11
ב-1 עקרונות התוכנית
רלוונטיות, ישימות, הבנת המוטיווציה הערבית
ב-2 החלת הריבונות הישראלית ביש"ע והתיישבות מואצת
חיסול תקוותם לגרשנו, יביא בהתאמה לחיסול הטרור הערבי.
ב-3 זו האמונה היהודית
תוכנית זו תואמת את אמונת ישראל מדורי דורות
ב-4 זו חוקת הליכוד!
התוכנית תואמת במדויק את חוקת הליכוד ומטרותיו.
ב-5 זה המשפט הבין לאומי
מעולם לא היתה מדינה אחרת ביש"ע מלבד מדינה יהודית
ב-6 אין ברירה אחרת.
כבר כיום חזר צה"ל וכבש את כל ערי יש"ע - מחוסר ברירה.
ג בעיות לכאורה שמעלה התוכנית ופתרונן...............................14
ג-1 הטרור
כיצד ננהג אם בתחילה יגבר הטרור
ג-2 הלחץ הבינלאומי
ג-2.א הלחץ המדיני
למערב ולמדינות ערב יש אינטרס בפתרון הבעיה
ג-2.ב ה"סיוע" האמריקני
"הסיוע" הוא חרב פיפיות - יש לוותר עליו.
ג-2.ג חרם כלכלי אירופי
ישראל מייבאת מאירופה פי שלושה משהיא מיצאת לשם
ג-2.ד התערבות צבאית בינלאומית
ניתוח חוסר ההגיון שבאפשרות זו
ד מעמדם של הערבים ביש"ע...............................................18
ד-1 יש זכויות אדם ללא זכויות אזרח
מליוני בני אדם חיים במדינות דמוקרטיות ללא אזרחות.
ד-2 את הזכות למדינת לאום יש "להרוויח" ביושר
לא לכל קבוצה אתנית או לאומית מגיעה מדינת לאום
ד-3 מעמד השוהה החוקי
המעמד המוצע לערבים בישראל
ד-4 למה לא טרנספר
טרנספר ישים רק במלחמה. יש להחיל הריבונות ובעיתות שלום לעודד הגירה.
ה סיכום..........................................................................21


א מבוא
"שמירת זכותו של העם היהודי על ארץ-ישראל כזכות
נצחית שאינה ניתנת לערעור,
התמדה ביישובם ובפיתוחם של כל חלקי ארץ-ישראל
והחלת ריבונות המדינה עליהם".
חוקת הליכוד: פרק ב' המטרות
"עבור היהודים, הנקודה העקרונית היא הקמת
מדינה יהודית ריבונית. עבור הערבים, הנקודה
העקרונית היא להתנגד עד הסוף לריבונות יהודית
בחלק כלשהו בפלשתינה".
ארנסט בווין (שר החוץ של בריטניה) פברואר 1947
(במעמד מסירת עניין ארץ ישראל לטיפולו של האו"ם)
א-1 מלחמת המפרץ - ולמה תוכנית מדינית חיונית עכשיו
עוד לפני שהחלה המלחמה בעירק, הסבירו האמריקאים והבריטים את משמעותה של מלחמה זו מבחינתה של ישראל.
היות וישראל נתפסת כגורם מרכזי בסכסוך בין הטרור האסלאמי הערבי לארה"ב והמערב, מנסה המערב למתן את עוצמת הזעם המופנה אליו באמצעות הקרבת ישראל. במקרה של ארה"ב מדובר בעיקר בהעדפה פשוטה (ואפילו לגיטימית) של האינטרסים האמריקנים על פני כל אינטרס אחר, ובמקרה האירופאי משולבת גם אנטישמיות בוטה בתוך מכלול האינטרסים.
המלחמה הובילה בהכרח ללחץ לוויתורים מפליגים לערבים - כפי שאירע במלחמת המפרץ הראשונה. המלחמה ההיא תפסה את ישראל בשלבי הדברתה הסופיים של האינתיפדה הראשונה. האלימות הערבית שככה, צה"ל והחברה הישראלית למדו להתמודד עם האבנים (וזה בעיקר מה שהיה...) שהשליכו הילדים הערבים, והשקט שב (פחות או יותר) על כנו. הערבים ביש"ע מאסו באלימות ובתוצאותיה הקשות מבחינתם. ערפאת הכניס עצמו למצב הגרוע ביותר שיכול היה לחלום עליו. תמיכתו הפומבית בסדאם חוסיין בודדה אותו אי שם בטוניס, ערביי יש"ע כבר לא התיחסו אליו, הוא לא מסוגל היה לשלם לכנופייתו הוותיקה בטוניס את משכורותיה, ארה"ב לא נתנה לו לבוא בשעריה, ואפילו יוסי שריד אמר עליו אז: "שיחפש אותי"...
אולם מיד לאחר המלחמה ההיא החל לחץ בין לאומי חזק על יצחק שמיר (שהיה אז ראש הממשלה מטעם הליכוד) לביצוע מהלך מדיני. הלחץ הזה הוביל לועידת מדריד, להרמת הראש של השמאל בישראל, לעליית רבין לשלטון, להסכמי אוסלו - וההמשך ידוע. חוסר יכולתו של המחנה הלאומי בימים ההם, להציב פתרון מדיני חלופי לזה שדורש השמאל (הישראלי והעולמי), הביא לשיתוק המחנה הלאומי ולהיפוך היוצרות. ערפאת המובס הובא כמשיח לארץ ישראל, והישראלים מימנו את חובותיו, ואת הקמת ארגון הטרור הגדול בעולם - בלבה של ארץ ישראל - מרחק הליכה ממרכזי האוכלוסיה הגדולים בישראל.
עשר שנים חלפו מאז והלקח לא נלמד. ערפאת נתון שוב במצב קשה, ושוב אנו נותנים את ידנו לחילוצו.
ההנהגה הפוליטית הנוכחית, כמו כל מנהיגי הימין בעבר, אינה מתמודדת עם הבעיה. היא מעדיפה לרמות עצמה, להתנחם בכך שערפאת נצור במוקטעה ושארה"ב מודה שיש להחליפו. אולם המלחמה הקודמת כבר חילצה את ערפאת ממצב קשה בהרבה. הפעם ערפאת כבר כאן במעמד של ראש מדינה, וארה"ב מנסה להוכיח את פתיחותה לעולם הערבי (ולאזן את העוינות שלאחר כיבוש עירק).
מנתונים אלה עולה מסקנה ברורה: שום "טריקים" בצורה של מינוי ראש ממשלה חלופי או בידודו של ערפאת לא יעזרו. רוה"מ שרון כבר סימן את הדרך כשהודיע על נכונותו להקמת מדינה פלשתינית ועל קבלתו את תוכנית מפת הדרכים של בוש. שרון חשב (במקרה הטוב...) כי התניית ויתוריו בהחלפת ערפאת תשחרר אותו מן הלחצים, ללא צורך לשלם את המחיר. אולם בפועל תקדים שמיר יפעל גם במקרה שלו ובצורה חמורה בהרבה. גם לשמיר היו תנאים לכינוס ועידת מדריד ("בלי ערפאת ובלי מדינה פלשתינית"). בסופו של דבר, משנקבע התקדים - איש לא עצר אז, ואיש לא יעצור הפעם את מכבש הלחצים. התוכניות החמורות ביותר תיושמנה, בלי שום ויתור מצד ערפאת.
אם לא נבוא עכשיו עם תוכנית מדינית ברורה, ימצא עצמו המחנה הלאומי מאמץ שוב, בהכרח, את התבשיל המורעל שרקח עבורנו השמאל הישראלי והבין לאומי. מלבד מחיר הדמים שנשלם - יאבד שוב המחנה הלאומי את השלטון כפי שהיה בעבר כשאימץ את דרכו של השמאל.
לכאורה נראה כי את הנעשה אין להשיב ולא ניתן לעצור את התהליך ההרסני. אך זאת יש לזכור - טבעו של תהליך אשר בשקר יסודו, להתנפץ אל סלעי המציאות. התהוותה של תכנית מדינית אמיתית המבוססת על עקרונותיו של המחנה הלאומי, תקצר את משך ההתפקחות הכואבת ותיתן בידנו את הכלי לפעול כשמפת הדרכים תצטרף לעשרות תוכניות הנפל דוגמתה אשר הושלכו זה מכבר אל פח האשפה של ההיסטוריה.
א-2 מטרה אסטרטגית ומטרות ביניים טקטיות
האם יש לנו תוכנית כזו?
התשובה היא בהחלט כן. אולם קודם שנפרוש אותה בפני הקורא עלינו להגדיר לעצמנו בצורה כנה וברורה שתי נקודות מוצא שבלעדיהן לא תתכן שום תוכנית:
1 - מהי המטרה האסטרטגית של המחנה הלאומי
2 - מהם היעדים הטקטיים שהתוכנית אמורה להשיג בשלב הזה
מדוע זה כה חשוב?
עד כמה שהדברים נשמעים מוזרים, המחנה הלאומי לא הגדיר לעצמו מעולם בצורה ברורה את יעדיו האסטרטגיים, ומשום כך לא הצליח מעולם להציב תוכנית מדינית ולעמוד מאחוריה. אם אינך מגדיר לאן אתה רוצה להגיע, לעולם לא תצליח להסביר כיצד.
הגדרת היעד האסטרטגי אינה הגדרת גבולות המדינה או מעמד הערבים, זה כבר עניינה של התוכנית המדינית. הגדרת היעד האסטרטגי אינה עונה לשאלה איך אנו צריכים להיות כאן אלא למה אנו צריכים להיות כאן.
עד היום ניסה המחנה הלאומי להציב תוכניות מדיניות ברמה הטקטית תוך התחמקות משאלות המהות האסטרטגיות. התוצאה היתה שכל תוכניותיו של המחנה הלאומי פורשו לבסוף על פי האסטרטגיה הכוללת של השמאל, ולמעשה קידמו אותה.
מהי המטרה האסטרטגית של השמאל? מהו החלום שלו?
מטרת השמאל היא הקמת מדינת כל אזרחיה המתנהלת על פי ערכים מערביים ליברליים וחסרת זיקה מחייבת לערכים יהודיים.
"הסכם אוסלו הוא בשבילי לשכוח שאתה יהודי ושאתה נרדף. בשבילי הסכם אוסלו היה לשכוח שאתה יהודי"
(הסופרת דורית רביניאן בראיון בערוץ 1 במלאת שנה לרצח רבין)
אפשר לומר שמטרתו האסטרטגית של השמאל היא לטשטש ולהשכיח את זהותנו היהודית באמצעות עיצוב מדינה ברוח זו.
כל הפתרונות הטקטיים (התוכניות המדיניות) שנותן השמאל כדי להתמודד עם בעיות השעה הן פועל יוצא של מטרתו האסטרטגית. רק כך ניתן להבין את חוסר ההגיון לכאורה שבתוכניותיו.1 השמאל מבקש להגשים את מטרת-העל האסטרטגית שלו ולנתק את מדינת ישראל מזהותה היהודית. השיבה לחבלי הארץ התנ"כיים וההאחזות האידאולוגית האמונית בהם עומדות כאבן נגף בפני הגשמת החלום הזה. רק כך ניתן להבין את ההתנגדות האובססיוית של השמאל (אשר יישב עשרות קיבוצים יהודיים על קרקע ערבית) למפעל ההתנחלות ביש"ע.
האם משמעות הדבר שהשמאל משקר כשהוא אומר שמטרתו להשיג שלום? לא בהכרח. השמאל רוצה שלום כפי שחפצים בו כלל אזרחי המדינה, אולם מכיוון שהמציאות הנכונה מבחינת השמאל היא מציאות בה איננו נמצאים ביש"ע, לא יתכן מבחינתו פתרון המחזק את אחיזתנו שם. גם אנו חפצים בשלום אך לא יתכן מבחינתנו - פתרון הסותר את מטרתנו האסטרטגית. כיוון שמטרתנו אמיתית וצודקת - גם הפתרון הטקטי שנציב - יהיה מציאותי.
גישה אובייקטיבית לכאורה, המציגה פתרונות בלי לקשרם למטרות האסטרטגיות, דומה לנסיון להפעיל תוכנית מחשב ללא תוכנת הפעלה. אדם פועל מתוך תרבותו, מתוך המערכת לפיה הוא תופס את המציאות. המטרה האסטרטגית היא זו המאפשרת לגזור מתוכה פתרונות טקטיים, ובלעדיה, פתרונות כאלה אינם בגדר האפשר. אנשים בעלי יושר אינטלקטואלי יוצא דופן עשויים לשנות את המטרה האסטרטגית כאשר יבינו כי הפתרונות הנגזרים ממנה מנותקים מן המציאות (ומוכיחים בהכרח כי גם המטרה האסטרטגית אינה אמיתית), אולם גם יחידי סגולה אלה אינם יכולים להשאר, ולו רגע אחד, ללא מטרה כזו.
מהי אם כן מטרתו האסטרטגית של המחנה הלאומי, אשר ממנה יגזור את פתרונותיו הטקטיים? מטרת המחנה הלאומי היא להקים מדינה יהודית אשר תחזיר ריבונות לעם היהודי שגורש מארצו אחרי חורבן הבית, תכנס פזורי ישראל לארצם, תהיה כלי לפיתוח תרבותנו המקורית, ותקים חברת מופת אשר תשמש סמל ודוגמה לאנושות כולה.2
איננו מבקשים למחוק את זהותנו היהודית ,אלא להפך: לחזק אותה ולפתחה. ממילא איננו יכולים לוותר על מחוזות ארץ התנ"ך הקושרים אותנו לזהותנו, ואדרבא - נעשה הכל לחיזוק אחיזתנו בהם.
______
1 דוגמה טובה היא גדר ההפרדה:
הגדר הזו אמורה לתרום לבטחונה של ישראל. אולם מכל בחינה אפשרית גדר ההפרדה פוגעת אנושות בבטחון המדינה ובכלכלתה. אפילו הרמטכ"ל יעלון לא יכול היה שלא להעיר, בזהירות, כי מבחינה בטחונית, מעדיף היה להשקיע את הכסף במקומות אחרים. גדר ההפרדה נבנית בתוואי בלתי אפשרי (הררי ומפותל) המקביל באורך פלא לקו הירוק. עלותה האמיתית נאמדת במיליארדי שקלים (מסיבות ברורות איש אינו מספק נתוני אמת) והיא "תבלע את רוב הצבא הסדיר להגנתה והפעלתה וחלק גדול מאוד מכוחות הלחימה במילואים...". "התקציב שיידרש להקמה ולאחזקה השוטפת יהיה ענק וקרוב לוודאי שייפול ברובו על מערכת הבטחון וידלל את קופת המדינה בצורה משמעותית" (אל"מ משה לשם, מתוך תזכירו 'גדר ההפרדה - אשליה מסוכנת'). צה"ל ימצא עצמו מגויס להגנת הגדר במקום להגנת ישראל, וממילא לא יהיו לו המשאבים להיות היכן שהוא צריך להיות - בקיני הטרור.
2 הגדרת המטרה כיום - הן של המחנה הלאומי והן של השמאל - היא השגת שלום. שני הצדדים משקרים. השלום אינו יכול להיות, מעצם הגדרתו, מטרה. שלום הוא אמצעי להשגת מטרה, או תוצאה של השגת מטרה. בשום אופן אין השלום יכול להיות המטרה עצמה משום שאז המסקנה היא שעצם קיומה של המדינה עומד בסתירה למטרה ועלינו להסתלק מכאן (שלום מוצלח הרבה יותר ניתן להשיג אם נהגר לניו-זילנד...). ההבדל בין השמאל לימין הוא בכך שכאשר השמאל מדבר על שלום, לכולם ברורה מטרתו האסטרטגית, ואילו כשהימין מדבר על שלום - איש לא מסוגל להבין אותו. "נראה אתכם מתמודדים לבד עם הבעיה", אמר שריד לאחר נצחון הימין בבחירות, תוך שהוא מבין היטב שאין לימין החסר תשתית אידאולוגית יכולת להתמודדות טקטית עם המציאות. זו גם הסיבה השורשית לכך ששרון ניסה בכל מאודו להכניס את השמאל לממשלה.
א-3 הבעיה הבוערת (המטרה הטקטית)
עתה - משהגדרנו את מטרתנו האסטרטגית, אנו יכולים לפנות אל התוכנית המדינית, כלומר אל היעד הטקטי אותו אנו מעוניינים להשיג עכשיו, ולדעת שתוכנית זו לא תממש בסופו של דבר את מטרותיו האסטרטגיות של השמאל.
הבעיה הבוערת עכשיו היא הטרור, כלומר מלחמתם של הערבים בארץ ישראל במדינת ישראל. עכשיו כואב לנו שאוטובוסים מתפוצצים ברחובותינו. מלבד הטרור יש לנו עוד כמה וכמה בעיות בוערות: כלכלה, חינוך, בעיות דת ומדינה, ועוד, אולם דומה שחלק ניכר מן הבעיות הנוספות הן במידה רבה פועל יוצא, או לפחות מושפעות מאוד מן הבעיה הראשונה. יש הרבה מה לשפר בכלכלת ישראל, אולם אין חולק על כך שהסיבה העיקרית למפולת הנוכחית היא הטרור. יש לטרור השפעה שלילית מאוד גם על מערכות נוספות כגון: תיירות, עסקים בינ"ל, פשיעה, סמים, משק המים וזיהום מי התהום, אבדן ימי עבודה, מילואים, וכדומה. הטרור הוא הרבה יותר מבעיה בטחונית. חיסולו ישפר את המצב הכלכלי, את המצב בתחומים רבים נוספים, ויאפשר לנו להתקדם אל עבר מימוש מטרותיו האסטרטגיות של המחנה הלאומי.
כיצד אמורה תוכנית מדינית לפתור את בעיית הטרור?
"לא די להלחם בטרור" - הסבירו דוברי השמאל - "יש להלחם במוטיבציה שלו, לייבש את הביצה שעליה הוא מתפתח", והם צדקו בהחלט. תוכנית מדינית טובה אמורה ליטול את המוטיבציה של הערבים להלחם בנו.
א-4 המוטיבציה לטרור - תקווה ולא ייאוש!
מהי המוטיבציה של הערבים להלחם בנו? השמאל טוען שהמוטיבציה שלהם היא הייאוש. "אין להם מה להפסיד ולכן הם מתאבדים". איש לא ניסה להתמודד עם הטיעון הזה ברצינות. קיבלנו כמובן מאליו את הנחות היסוד של השמאל, ולפיהן הייאוש הערבי נובע מחוסר בהגדרה עצמית לאומית, וממצוקה כלכלית. מתן הגדרה עצמית לערבים ושיפור תנאיהם הכלכליים יעורר בהם תקווה, יחסל את יאושם, ורצונם להלחם ידעך.
אלא שהטיעון הזה אינו עומד בשום מבחן עובדתי. קודם להסכמי אוסלו לא היו מחבלים מתאבדים. דווקא ההסכמים, הויתורים המפליגים והתקוות שייצרו, הם שהביאו בעקבותיהם את תופעת ההתאבדות.
לערבים בישראל מעולם לא היתה הגדרה עצמית נפרדת. אין, ולא היה, עם פלשתיני, ולא היתה מעולם מדינה פלשתינית. אין כל הבדל תרבותי בין ערבי בשכם לערבי בדמשק או בבגדד - לא בשפה, לא בדת, ולא במנהגים. לערבים בארץ ישראל מעולם לא היתה שאיפה עצמאית לאומית עד לבואה של הציונות, וגם אחרי שזו באה, הצטמצמה השאיפה הלאומית הערבית אך ורק לטריטוריה שבה ישבו היהודים. התנועה הלאומית הערבית לא מיקדה את שאיפותיה בארץ ישראל, אלא במדינת ישראל. רק החלקים שהיהודים ניסו להיאחז בהם עניינו את הערבים. מלחמת העצמאות לא פרצה סביב שאלת יהודה ושומרון, לא סביב שאלת ירושלים, וכמובן שלא סביב שאלת זכות השיבה - את כל אלה הותירה החלטת החלוקה של האו"ם בידי הערבים. את מלחמת העצמאות יזמו ראשי התנועה הלאומית הערבית בישראל3 אך ורק כדי למנוע מן היהודים להקים לעצמם מדינה על כברת ארץ קטנה בהרבה מגבולות הקו הירוק. למותר לציין שבכברת ארץ זו שהאו"ם הועיד ליהודים היו ערבים מיעוט קטן בלבד.
לערבים בארץ מעולם היו תביעות לאומיות על יהודה שומרון ועזה כל עוד החזיקו בהם הלגיון הירדני והמצרים. כאשר אש"ף הוקם, לפני מלחמת ששת הימים, הוא מיקד את כל שאיפותיו הלאומיות בתוך גבולות הקו הירוק - בכברת הארץ בה נאחזו היהודים לאחר מלחמת העצמאות. וראה זה פלא: לאחר מלחמת ששת הימים, עם שחרור מרחבי יש"ע וירושלים בידי כוחות צה"ל, התהפכו היוצרות. עכשיו המולדת הפלשתינית הגזולה אינה שפלת החוף אלא רק גב ההר, לכאורה.4 למה? ככה! כי שם מחזיקים כרגע היהודים.
רואים אנו, אם כן, שאין לערבים מוטיבציה לאומית חיובית. אין להם רצון לשוב למולדת כלשהי ולממש את הלאומיות ה"פלשתינית" המדומה. ברגע שצבא ערבי, ויהא זה צבא ירדני, עירקי, סורי או מצרי, מחזיק בשטח כלשהו של ארץ ישראל - נעלמת לה הלאומיות הפלשתינית כלא היתה. המוטיבציה של ערביי ארץ ישראל היא שלילית - הם פשוט רוצים שאנו היהודים לא נהיה פה.
מסתבר ששר החוץ האנגלי בווין, שדבריו משנת 1947, מצוטטים בראשית מאמר זה, ידע מה הוא אומר. אגב, בווין לא נחשד מעולם באהבת יתר ליהודים.
קשה לאוזן המערבית לשמוע צלילים הרסניים כאלה, אולם זו המציאות, ולצורך הדיון הנוכחי די לנו בהוכחת הקביעה הזו.5
אם המוטיבציה הערבית היא שלילית, אזי אין האלימות הערבית נובעת מייאוש כי אם להפך - מתקווה. אין הערבים מיואשים ממה שלא קיבלו (שהרי הכל היה בעבר בידיהם), הם מלאי תקווה ממה שנראה להם כחלומם ההולך ומתממש לחסל את מה שהיהודים קיבלו - לחסל את האחיזה היהודית בארץ ישראל.
ניתן לראות כי ככל שהיהודים ויתרו יותר על שאיפותיהם הלאומיות בארץ ישראל, כן גברה הרצחנות הערבית והמוטיבציה שלהם להלחם. מעולם לא נתקלנו בתופעת ההתאבדות בעבר, עד לרגע שבו הכרנו ב"עם הפלשתיני", בשאיפותיו הלגיטימיות, בזכותו להקים מדינה בארץ ישראל, ואף סייענו לו ככל יכולתנו לממש את החלום הזה. טיפוח תקוות הערבים הוא שהוליד את האלימות הערבית, וגדיעתה היא שתביא רגיעה.6
______
3 מדובר בעיקר בחג' אמין אל חוסייני ששב מגלותו בגרמניה, שם הקים פלוגות אס אס מוסלמיות, השתלם במחנות הריכוז, וסייע ברצח היהודים. חוסיני (הדוד של...) תכנן ליישם את השיטה לאחר נצחונו בארץ ישראל, והתכוון להקים תאי גזים ליהודי הארץ בעמק דותן שבשומרון.
4 בכל המפות הרשמיות ובכל סמלי הרשות הפלשתינית מסומנת פלשתין על כל שטחי מדינת ישראל, כולל תל אביב.
5 שאיפתם הבסיסית של עמים יצרניים היא להיטיב עם העולם ולהוסיף לו אוצרות גשמיים ורוחניים. לא זה המקום להעמיק בטבעה של התרבות האסלאמית, אולם הקורא מוזמן לנסות ולאתר ולו המצאה טכנולוגית אחת, יצירה מוסיקלית ראויה לשמה, או כל תרומה גשמית או רוחנית אחרת שתרמה תרבות זו לעולם בחמש מאות השנים האחרונות. "הערבי אינו בן המדבר אלא אביו מולידו" (הנציב הבריטי הראשון...). קללת ישמעאל "פרא אדם - ידו בכל" מתבטאת היטב בתרבות זו, ומי שאיננו מתעלם מן המציאות אינו מופתע כלל ועיקר למצוא חברה מנוונת שכל ההינע שלה הוא שלילי.
6 אנו מגדירים את המצב הרצוי כרגיעה ולא כשלום. הסיבה לכך היא שאת העוינות הבסיסית של הערבים כלפינו לא ניתן לבער בשל תרבותם האיסלאמית. גם המונח 'שלום' על פי התפיסה היהודית הוא הרבה יותר מאי-לוחמה, ומוטב לנו להגדיר כרגע את מטרת התוכנית בצורה אמיתית. השלום האמיתי יבוא כשיכיר העולם בבוראו, בתפקידו המיוחד של עמו הנבחר, ובארצו המקודשת.
ב התוכנית המדינית
ב-1 עקרונות התוכנית
עקרונות התוכנית הן שלושה:
רלוונטיות. פתרון הבעיה הכואבת עכשיו - בעיית הטרור. התכנית המדינית אינה מתווה לחזיונות שווא של שלום מצד אחד, גם אינה אמורה להגשים עכשיו את כל חזון הנביאים מצד שני.
ישימות. יכולת פשוטה לממש התוכנית באופן חד צדדי ללא צורך בשיתוף פעולה של גורמים זרים.
הבנה כי את הטרור מניעה התקווה (כפי שהוסבר).
ב-2 החלת הריבונות הישראלית ביש"ע והתיישבות מואצת
36 שנה חלפו מאז שחררנו את לב הארץ במלחמת ששת הימים. בכל יום שחלף מאז בלי שהחלנו את ריבונותה של ישראל על כל מרחבי יש"ע ומבלי שמיקדנו את מרב מאמצי הפיתוח וההתיישבות בחבלי ארץ אלה עוררנו באויבינו את התקווה. בכל פעם שהקפאנו את מאמצי ההתיישבות של המתנחלים, עוררנו את הרצחנות הערבית. בכל פעם שהורדנו ישובים ופינינו התנחלויות - הגברנו את מרחץ הדמים.7 "הנה, הנה, מתרופפת אחיזת היהודים בארצם - יש טעם להלחם בהם", חשים הערבים.
התוכנית המדינית האלטרנטיבית של המחנה הלאומי צריכה להתבסס לא על חיסול הייאוש הערבי, אלא על חיסול התקווה הערבית. אם תקוותם היא לגרשנו, חיסול תקוותם יבוא כאשר נבהיר כי אנו נאחזים לעד בכל חלקי ארץ ישראל. חיסול התקווה הערבית, יחסל בהתאמה את הטרור הערבי.
______
7 בחינה פשוטה של גרף הטרור לאורך שנות קיום המדינה מוליך למסקנה חד משמעית - בזמן שישראל אינה מגלה סימני התקפלות רמת הטרור נמוכה בהרבה. מספר נפגעי הטרור מאז הסכמי אוסלו עולה בהרבה על כל הנפגעים מאז הקמת המדינה ועד לחתימה הנואלת. דוגמה מזעזעת לטיפוח התקווה ועידוד הטרור ניתנה לנו לאחרונה עם החרבת ביתו של נתנאל עוזרי הי"ד בגבעה 26 שליד חברון. עוזרי, שנאחז בשטח על אף ההתנכלויות הערביות, נרצח בביתו בשעת סעודת ליל השבת. מדינת ישראל השלימה את משימת הרוצחים וללא צו משפטי עלו דחפורים, החריבו את המקום, וגירשו את האלמנה לבנת עוזרי וילדיה מן המקום.
ב-3 זו האמונה היהודית.
שוב ושוב מדגישה תורת ישראל את בעלות עם ישראל על ארצו.
נאמנותנו לארצנו נשענת על האמונה היהודית והתרבות בת אלפי שנים שצמחה על ברכיה. חזרנו לארצנו והקמנו את המדינה בזכות הנאמנות הזו בכל שנות גלותנו הארוכה. אנו מצווים לרשת את הארץ, לא לעזבה ביד עם זר או להשאירה שוממה.
ב-4 זו חוקת הליכוד!
למרבה הפלא בסיס התוכנית הזו מנוסח בצורה ברורה וחד משמעית בחוקתו הרשמית של הליכוד - מפלגת השלטון של המחנה הלאומי:
"שמירת זכותו של העם היהודי על ארץ-ישראל כזכות נצחית שאינה ניתנת לערעור, התמדה ביישובם ובפיתוחם של כל חלקי ארץ-ישראל והחלת ריבונות המדינה עליהם".
חוקת הליכוד: פרק ב' המטרות
מטרת הליכוד הזו, המנוסחת בצורה ברורה כל כך, נראתה עד היום מנותקת לחלוטין מן המציאות. איש לא ניסה ברצינות להציבה כבסיס לתוכנית מדינית. כיצד ניתן לדבר כיום על החלת הריבונות הישראלית ביש"ע? כיצד נתמודד עם הלחץ הבינלאומי? מה נעשה עם הערבים? האם ניתן להם להצביע לכנסת? ובכלל, ה"הגיון" אומר שהטרור רק יחריף אם נעשה צעד יוצא דופן כזה. החנקה נוספת של כל דיבור בכוון זה באה דווקא מן הכוון ההפוך - מחסידי הטרנספר, המתנגדים לכל פתרון הנראה כמנציח את המצאותם של הערבים בארץ ישראל.
ב-5 זה המשפט הבין-לאומי
מאז גלו ישראל מארצם, לא הוקמה מעולם מדינה אחרת בשטחי יש"ע. צה"ל לא כבש בשומרון ויהודה שטחים של המדינה הירדנית, אלא שטחים שהוחזקו בידי ממלכת ירדן. ירדן עצמה חזרה והדגישה זאת עשרות שנים מאוחר יותר.
המנדט הבריטי בארץ ישראל ניתן לו מחבר העמים בכדי להקים בית לאומי לעם היהודי בכל שטחי ארץ ישראל - משני עברי הירדן. עד היום מהווה החלטה זו את הבסיס החוקתי למעמדה של ארץ ישראל מבחינת המשפט הבין לאומי. ישראל - לא רצתה בזאת - יכלה לדחות על הסף - ובקלות רבה, את כל טענות ה"כיבוש" של הערבים ביש"ע.
ב-6 אין ברירה אחרת
אכן, עם כל השאלות הללו צריך וניתן להתמודד, כפי שנראה בקצרה בהמשך. אולם לפני שניגש לפתרון השאלות המתעוררות כתוצאה מרעיון החלת הריבונות ביש"ע עלינו להבין שאין לנו ברירה אחרת. לכתחילה מוטב היה כמובן אילו עם ישראל היה שב לארצו ומחיל מיד את ריבונותו על כל המרחבים שבידיו, מתוך בחירה, בשל תחושת החובה ההיסטורית להגשמת יעדיו הלאומיים ועל פי הצו האלוקי "לזרעך נתתי את הארץ הזו". אולם צחוק הגורל הוא שבדיעבד פשוט אין לנו ברירה אחרת. אי אפשר לברוח מהטרור. אם בורחים ממנו אל תוך הקו הירוק (ראה גדר ההפרדה...) הוא רודף אחרינו אל תוך הים. יש לרדוף אותו ולחסל את שורשי התקווה המניעים אותו. החלת הריבונות והתיישבות מואצת ביש"ע תשדר לערבים כי אין להם סיכוי לזרוק אותנו מכאן, תחסל את תקוותם ההרסנית ותרגיע את האזור כולו.
כבר כיום חזר וצה"ל וכבש את רוב חלקי יש"ע, לא מאהבת הארץ אלא מחוסר ברירה. הדינמיקה ההסטורית כיום היא שארץ ישראל פשוט נכפית על עם ישראל.
מסתבר שהמטרה האסטרטגית של המחנה הלאומי (כפי שהגדרנו אותה) כל כך מציאותית (תואמת את האמת) עד שהיא מגשימה את עצמה גם בלעדינו, למרות שעשינו עד היום הכל כדי להכשילה. ככל שנקדים ונשלים עם האמת שלנו, ככל שנפעל להוציאה במהירות מן הכח אל הפועל, כך נחסוך שפך דמים מיותר.
ג בעיות לכאורה שמעלה התוכנית ופתרונן
איך נתמודד עם השאלות הנלוות? מה נעשה עם הערבים? עם הלחץ האמריקני והבין לאומי? מה נעשה עם יגבר הטרור?
ראשית חכמה עלינו להפנים כי נדרשת מאתנו הקרבה למען ארצנו הטובה. כל הפתרונות שיפורטו בסעיף זה לא יעזרו ללא נכונות להקרבה.
ג-1 הטרור
הטרור, כזכור, הוא הבעיה שהתוכנית באה לפתור, וכך אכן יהיה אם תיושם התוכנית במלואה. למרות זאת יתכן כי הטרור יגבר למשך תקופה קצרה עם תחילת הביצוע. כמו בכל טיפול רפואי - בהתחלה זה כואב קצת יותר, אולם יהיו אלו דמדומי האלימות הערבית. כיוון שהמוטיבציה המניעה את הטרור טופלה, לא יהיה לו יותר ממה לינוק והוא יעלם. בתקופה הקצרה שבה עדיין נתמודד עם הטרור הערבי יונחו כוחות צה"ל להגיב בנחישות רבה. באיזורים מהם יצא הטרור יוכשר השטח להתיישבות עברית, על פי תקדים קיבוצי השומר הצעיר וההתיישבות העובדת.8 צפוי כי ברגע שהערבים יבינו שהיהודים נשארים בארץ לעולם וכל לחימה בהם סופה גירוש הפורעים וסביבתם התומכת - יעלם הטרור כלא היה.
______
8 כמובן שבמקביל יש צורך לטפל באקטיביזם השיפוטי של בג"ץ. עניין זה יכול לבוא על פתרונו באופן זמני על ידי הכרזת מצב חירום, אולם כל נושא הבג"ץ מחייב תכנית נפרדת והוא אינו עניינו של מאמר זה.
ג-2 הלחץ הבינלאומי
שאלה מטרידה היא הפחד מפני הלחץ האמריקני והבינלאומי שוודאי יבוא בעקבות היוזמה הזו. גורמי הלחץ העיקריים המוזכרים הם: לחץ מדיני, לחץ כלכלי, ויש טוענים אף צבאי.
ג-2.א הלחץ המדיני
ללחץ מדיני דוגמת גינויים במוסדות האו"ם החזרת שגרירים וכדומה, הורגלנו זה מכבר. זה לא נעים לעוסקים ביחסי החוץ אבל זה גם לא כל כך נורא. על ישראל לבדוק את כדאיות חברותה והשתתפותה במימון ארגונים שונים אשר כל שהיא מקבלת מהם הוא בעיקר קיתונות של שופכין. כך או אחרת - ברור שהנהגה ישראלית נחרצת שהאינטרס הלאומי הוא העומד נגד עיניה, מסוגלת לעמוד בלחצים מסוג זה כפי שהוכח לא פעם בעבר. הניסיון המצטבר מורה כי בדיעבד, לאחר מסכת הגינויים הבלתי נמנעת, העולם המערבי מודה לנו כשאנו מכריעים את הערבים (ראה מקרה הכור העירקי). הסכסוך המזרח תיכוני יצא מכלל ההיקף הרצוי לשמירת מעורבותן של מדינות המערב באזור, והוא מאיים כיום גם עליהן וגם על המשטרים בארצות ערב. צפוי עם כן שישראל חזקה אשר תהווה גורם הממתן את הלאומנות הערבית תזכה בטווח הארוך לשיתוף פעולה שקט ולהערכה רבה.
הלחץ הכלכלי, אם יבוא, יהיה בשלושה מישורים: 1 - ביטול הסיוע האמריקני, 2 - חרם כלכלי מצד מדינות אירופה ומדינות אחרות, 3 - התערבות צבאית בינלאומית
ג-2.ב ה"סיוע" האמריקני
ישראל צריכה היתה כבר מזמן ליזום את ביטול ה"סיוע" האמריקני, וזאת מסיבות כלכליות ובטחוניות כאחד. מדובר בכאחוז אחד מהתל"ג לצורך "סיוע" אזרחי, ובכאחוז וחצי לצורך "סיוע" צבאי. ארה"ב אינה מסייעת צבאית רק לישראל. על כל 6 דולרים של סיוע צבאי המגיע למזה"ת, דולר אחד מגיע לישראל. השאר מגיע לסעודיה, מצרים, ירדן ומדינות נוספות באזור. האויב המסוכן ביותר לישראל כיום הוא הצבא המצרי, בעיקר בזכות הנשק האמריקני המודרני בו הוא מצויד. הסורים, שאינם מקבלים סיוע אמריקני - אינם מאיימים כיום (עם צבאם המיושן) באופן אסטרטגי על מדינת ישראל. למען בטחון ישראל צריכה המדינה לדרוש באופן פומבי הפסקת כל סיוע צבאי למדינות המזרח התיכון. משלם המיסים האמריקני יאהב זאת, תעשיית הנשק האמריקנית פחות.
על החלק האזרחי שנותר מן ה"סיוע" האמריקני (כאחוז מהתל"ג) עלינו לוותר, ואנו מסוגלים לכך. לא קיבלנו אותו לפני מלחמת ששת הימים,9 ואיננו זקוקים לו עתה.
______
9 מעניין לראות כיצד עקומת הסיוע עולה ככל שישראל החזיקה יותר שטחים והיתה משום כך נכס אסטרטגי גדול יותר לארה"ב. עד מלחמת ששת הימים לא קיבלנו אגורה. מששת הימים עד מסירת סיני למצרים הלך הסיוע וגדל. מאז הפינוי הולך הסיוע ומצטמצם. הסיוע הוא פועל יוצא של האינטרס האמריקני ולא של המדיניות הישראלית או של כל מדינה מסתייעת אחרת.
ג-2.ג חרם כלכלי אירופי
חרם כלכלי הוא בעיה קשה. לכאורה, ביטול המסחר עם ישראל יחנוק את המשק הישראלי. התשובה לאיום הזה איננה חד משמעית. יתכן בהחלט שיהיו מדינות שיקראו להחרמת המסחר עם ישראל. צפוי שאכן תהיה פגיעה כלכלית מכיוון זה. אולם כוחות כלכליים תמיד היו חזקים מכוחות מדיניים. בלגיה קוראת זה מכבר להחרמת המסחר עם ישראל. צרפת לעומתה נמנעה מכל קריאה להחרמה של ישראל על ידי השוק האירופי המשותף. מה ההבדל בין השתיים? האם הצרפתים אוהבים אותנו יותר? מובן שלא. הם פשוט מוכרים לנו הרבה יותר. הישראלים אוהבים מאוד לנסוע ב'רנו', ב'פז'ו', וב'סיטרואן', והצרפתים לא יוותרו על שוק רציני כזה. לעומת הצרפתים, הקף המסחר עם בלגיה זניח (השוקולד הבלגי מוצלח, אבל גם של 'עלית' לא רע...) ולכן לא אכפת להם להכריז הכרזות. ישראל מייבאת מן השוק האירופי פי שלוש ממה שהיא מייצאת אליו. יתכן ומבחינה כלכלית טהורה עדיף לישראל לבטל ביוזמתה את ההסכם עם השוק האירופי המשותף. יחסים כלכליים טובים אסור להם שיהיו תלויים כל הזמן כחרב פיפיות פוליטית.
אם כן, צפוי שאם יהיה חרם הוא יהיה בעיקר הצהרתי. ישראל אינה מדינה חסרת משקל כלכלי. התוצר הלאומי הישראלי עולה על זה של כל המדינות המקיפות אותה גם יחד, ובמקום שיש מוצר ויש קונה - יהיה בצורה זו או אחרת גם מסחר. נכון לעכשיו הפגיעה הכלכלית היא פועל יוצא של הטרור, ופתרון הבעיה הזו יעורר בסופו של דבר גם את הכלכלה. העולם נוטה לרדת מעץ ההכרזות במהירות ולהסתדר עם החזקים. אם נהיה חזקים, צפוי שכלל זה יתקיים גם במקרה הישראלי.
ג-2.ד התערבות צבאית בינלאומית
ומה נעשה מול קואליציה צבאית בחסות האו"מ שתחל לצעוד לעברנו כדי להציל את ה"פלשתינים"?
ראוי לזכור כי קואליציה בינלאומית חייבת לשתף פעולה עם האמריקנים. הקונגרס האמריקני כיום - ציוני הרבה יותר מכנסת ישראל שבירושלים ונאומיו של טום דיליי (מנהיג הרוב הרפובליקני) מותירים בצל את ראשי המפד"ל והאיחוד הלאומי.
מנהיגים רפובליקנים מרכזיים חיוו דעתם אף בעד הטרנספר, לא כל שכן שתוכנית זו תזכה לאהדה רבה אילו תוסבר בשום שכל. הדבר האחרון שארה"ב מעוניינת בו הוא לדחוף את ישראל למלחמה טוטאלית על עצם קיומה. על ישראל להסביר כי הכרעת מלחמת אוסלו היא הכרח קיומי.
אולם גם אם נתעלם מן המציאות הפוליטית בארה"ב. כל המשווה את המציאות הישראלית לזו של לעירק או קוסובו אינו מבין דבר וחצי דבר ביחסים בינלאומיים. מדוע תוקפת ארה"ב את עירק ולא את אירן, הקרובה הרבה יותר להשגת נשק גרעיני? מדוע אין ארה"ב תוקפת את צפון קוראה המחזיקה כבר בנשק גרעיני ומאיימת על יציבות העולם כולו? האם משום שאיראן וצפון קוריאה מנהלות מדיניות מוסרית יותר מן העירקים? מובן שלא. עיראק נבחרה כיעד, משום שמתוך מבחר המדינות המרכיבות את "ציר הרשע" (כהגדרת בוש), עיראק היתה המטרה הקלה ביותר ומנהיגה שיחק לידי האמריקנים. שום מדינה מערבית לא תעז לצאת ברצינות להרפתקה צבאית מול מדינה בעלת יכולות צבאיות קונבנציונאליות ובלתי קונבנציונאליות כישראל. החשש מפני מסע צלב נגדנו מופרך לחלוטין, וגם מי שמתעקש להשמיע אותו צריך לענות לשאלה מהי האלטרנטיבה. הרי את המוטיבציה של הערבים להשמידנו לא חיסלנו באמצעות ויתורים, והאנטישמיות האירופית רק גוברת ככל שאנו מוותרים יותר. מטרת המאמץ של הערבים לנטרל את ישראל מחימושה הגרעיני ולהעמידו תחת פיקוח בינ"ל היא ברורה. דווקא ישראל ללא הרתעה צבאית, ללא המאחזים האסטרטגיים ביש"ע - ישראל המוסיפה ללכת בנתיב הוויתורים היא זו הפותחת את שעריה להתערבות כוחות בינלאומיים (שיבואו כמובן להשכין שלום עם ה"פלשתינים"). דווקא תהליך זה (שאנו נמצאים בעיצומו!) יביא באורח בלתי נמנע טבח של יהודים בידי ערבים, שיבוצע תוך העלמת עין מערבית, כפי שקרה אין ספור פעמים בעבר.10 דווקא החושש מפני התערבות בינלאומית צריך אם כן לדבוק בתוכנית המוצעת.
______
10 המערב בעל תרבות החמלה הנוצרית ידע תמיד לשמש סדן (סביל) לסכין הקצבים שהונחתה על היהודי. פעם היו אלו בעלות הברית (האמריקאים והבריטים) שנמנעו מלהפציץ את כבשני אושוויץ, ופעם היו אלה השוטרים הבריטים שסירבו להתערב ואף הצטרפו באופן פעיל לטבח היהודים בחברון (1929) או בשוק הסיטוני של ירושלים (1947). מרגע שתפקיד ישראל את גורלה בידי הנצרות המודרנית - אחת דתה להישמד.
ד מעמדם של הערבים ביש"ע
נותרנו עם השאלה הקשה ביותר - מה נעשה בערבים
השמאל נהג לחנוק בשאלה זו כל יוזמה להחלת הריבונות הישראלית ביש"ע. "אי אפשר להחיל ריבונות בלי לתת אזרחות", אמרו צדקני השמאל. "אתם רוצים לאבד את הרוב היהודי בכנסת?!"
ד-1 יש זכויות אדם ללא זכויות אזרח
מדהים לראות כיצד מצליח השמאל, האוחז בתודעה הישראלית, ליצור מוסכמות שאין להן כל בסיס. מיליוני בני אדם חיים במדינות דמוקרטיות וחופשיות ללא זכות אזרחות המדינה וללא אפשרות הצבעה. כמיליון ישראלים לשעבר היגרו מאז הקמת המדינה לארה"ב ולמדינות מערביות אחרות. רבים מהם אינם אזרחי ארה"ב והם שוהים שם בזכות ה "גרין קארד". לכולם זכויות אדם מלאות. איש לא יפגע בגופם, ברכושם או בכבודם. אולם אין הם יכולים לבחור בבחירות בארה"ב, ואיש אינו רואה בכך בעיה מוסרית או דמוקרטית. יש להבדיל בין זכויות אדם לזכויות אזרח. זכויות אדם ניתנו לכל אדם שנברא בצלם אלוקים ואיננו יכולים ליטלן ממנו (אלא אם ויתר בעצמו על צלם אנוש). זכויות אזרח לא מגיעות לכל אחד, ובוודאי שאיננו מחויבים לתתן למבקשי ארצנו.
ישנן דוגמאות רבות נוספות למעמד דומה במדינות דמוקרטיות. מליוני טורקים חיים בגרמניה שנים רבות ללא זכות הצבעה. אם אינך שויצרי מלידה - לעולם לא תוכל לקבל אזרחות שויצרית, ואם לא נולדת בארה"ב לעולם לא תוכל להיות נשיא על אף שאתה אזרח אמריקני כשר למהדרין...
גם ישראל כבר הראתה כי מדינה חופשית ודמוקרטית יכולה להחליט כרצונה למי לתת אזרחות מלאה, למי חלקית, ואת מי להותיר ללא אזרחות כלל. ערביי מזרח העיר נושאים תעודת זהות כחולה אך אינם רשאים לבחור לכנסת.
אזרחות היא כלי לשיקול המדינה - זכויות אדם הם דבר שונה.
ד-2 את הזכות למדינת לאום יש "להרוויח" ביושר
זכות ההגדרה העצמית במסגרת מדינת הלאום הוכרה לאחר מלחמת העולם הראשונה כהמשך לרעיונות שהלכו והתפתחו מאמצע המאה ה19. המנצחות במלחמה ההיא ניסו לתת לכל שבט נידח מדינה משלו, וכך נוצרו, לצד מדינות בעלות תרבות לאומית מפותחת, מדינות שאין לתרבותן ולא כלום עם מדינת הלאום המודרנית. השבטים באפריקה הפכו פתאום מדינות, ופראי מדבריות ערב קיבלו מעמד של מדינה (על פי גחמותיהם של משרטטי המפות הצרפתים והאנגלים). מובן שפעולה זו ערערה סדרי חיים שבטיים קודמים והביאה רק סבל ושפיכות דמים.
הזכות להיות אזרח במדינת לאום איננה זכות פרטית, היא חלק משאלה קיבוצית. האם לקבוצה מסוימת מגיעה הגדרה עצמית במסגרת מדינת הלאום? לשם כך צריכה הקבוצה לענות להגדרה של לאום, ולא כל שבט מקרי הוא כזה. גם אם היא עונה להגדרה הזו צריכה הקבוצה האמורה לענות לקריטריונים תרבותיים מינימאליים. המדינות הארופיות התפתחו לאחר תרבות של אלפי שנות ערי מדינה ושבטים נודדים.
בקיצור, מדינת לאום זו זכות שיש ל"הרוויח" ביושר. אנו בוודאי איננו חייבים אותה לערביי הארץ, והמגוחך הוא שהם באמת לא רוצים אותה. אין לערבים בארץ ולא בשום מדינה ערבית אחרת צורך במדינה, או רצון ללכת ולבחור. תרבותם אינה שייכת כלל לכל העניין הזה. המצרים, הסורים והירדנים מזהים עצמם כערבים, והחלוקות המדיניות שם למעלה נתפסות בעיני ההמון כמשחקי השלטון של הראיסים ותו לא.
ד-3 מעמד השוהה החוקי
כיצד, אם כן, יוגדרו הערבים ביש"ע לאחר החלת הריבונות?
"עבורי - תעודת הזהות הכחולה אינה תעודת זהות כי אם תעודת שהות". במילים אלה הגדיר חבר הכנסת עזמי בישארה את יחסו לאזרחותו הישראלית. אנו בחרנו לאמץ הגדרה זו. ההגדרה המוצעת לערבים בישראל היא "שוהה חוקי" - מעמד דומה (אך לא זהה) לזה של אוחזי ה"גרין קארד" בארה"ב. לערביי יש"ע תונפק תעודת שוהה חוקי, ואם יוכיחו נאמנות למדינה היהודית המארחת ויקבלו את ריבונות היהודים על ארצם, יוכלו להמשיך ולנהל את ענייניהם הפרטיים מבלי שאיש יפגע בזכויות האדם שלהם. הם יוכלו להתפרנס בכבוד, לבנות את בתיהם, לגדל ולחנך את ילדיהם על פי דרכם באזורי מגוריהם הנוכחיים. לא תהיה להם זכות פוליטית לבחירה לכנסת או זכויות לאומיות אחרות. יציאה מאזורי מגוריהם הנוכחיים (אזורים שהוגדרו היטב בהסכמי אוסלו) תצריך אישור מיוחד ומי שיפר אותו יסכן את מעמד השוהה החוקי. הם ישלמו את כל מסי המדינה למעט ביטוח לאומי. אם יחפצו - יוכלו להקים לעצמם ביטוח לאומי במסגרת קהילותיהם.
את זכות ההגדרה העצמית יהיה עליהם לחפש במדינות ערב.
במקביל לכך תעודד מדינת ישראל את הגירת הערבים לארצותיהם ותסייע ככול יכולתה לכל ערבי המעוניין בכך, להשתקע מעבר לים.
יבוצע מפקד כללי לאיתור אלה אשר הסתננו ללא היתר והם יוחזרו לארצות מוצאם.
יאכף חוק הביגמיה הקיים - מפיריו וצאצאיהם לא יזכו בתעודת שהות.
קרקעות שנתפסו שלא כחוק יוחזרו לרשות המדינה, בתים בלתי חוקיים יהרסו או יוחרמו לצורכי ציבור.
ד-4 למה לא טרנספר
נזכור איזו בעיה התוכנית באה לפתור. אין היא באה לפתור את הבעיה האסטרטגית (כלומר הצורך לבנות מדינה יהודית) אלא את הבעיה הטקטית - הטרור. את זאת היא אכן עושה, תוך שהיא מקדמת אותנו אל עבר היעד האסטרטגי. יצדק מי שיטען כי לטווח ארוך הישארותם של הערבים בארץ (משני עברי הקו הירוק) תחסל את זהותה היהודית של המדינה בשל הריבוי הטבעי, גם ללא זכות בחירה. אולם לא זו הבעיה הטקטית הבוערת כרגע, והטרנספר, בהיותו בלתי ישים שלא בזמן מלחמה כוללת, לא יכול לפתור מיידית את הטרור. אנו מתמקדים בתוכנית המדינית המוצעת בפתרון טקטי ישים המקדם אותנו אל עבר היעדים האסטרטגיים המשותפים לנו ולחסידי הטרנספר, אולם בשונה מן ה"טרנספריסטים" איננו זועקים "רק משיח" אלא מתחילים לפעול במציאות הנתונה על מנת להביאו. אמנם הערבים נשארים בינתיים כאן, אך הארץ עוברת לידינו. אין כאן סתימת גולל על האפשרות להחזיר את הערבים לארצותיהם אלא פתרון מעשי לבעיה הבוערת עכשיו.
הטרנספר צודק, וכפי הנראה ההיסטוריה עוד תאלצנו להגשימו, בין אם נרצה ובין אם לאו. שום מדינה בעולם אינה יכולה לשכן בקרבה אוכלוסיה אשר באופן היסודי ביותר חפצה בהשמדתה. התוכנית המוצעת לא זו בלבד שהיא משמשת פתרון ישים לבעיה הדחופה והכואבת ביותר כרגע לחברה הישראלית, היא גם מכשירה את הקרקע לשלבים שבהם ארץ ישראל לא רק תאמץ אותנו אל קרבה בעל כרחנו, אלא גם תקיא את אויבינו בעל כרחם.
ה סיכום
שורש כל הפתרונות נובע מהשקפת עולם. פתרונות כגון גדר ההפרדה או מדינה פלשתינית אינם נובעים מהרצון לשמור על הבטחון אלא בראש וראשונה מהשאיפה הבסיסית של השמאל להפטר מ"השטחים" ומההתנחלויות. בפועל, כל הדרכים שזו תשתיתם הרעיונית הביאו אך טרור וזוועה, ודרדרו את ישראל אל חוסר יציבות פוליטית.
אנו מאמינים שעם ישראל שב לארצו לאחר גלותו הארוכה כדי לממש את משימתו ההסטורית. השלום אינו מוגדר אצלנו כמטרה אלא כפועל יוצא של הגשמת המטרות האמיתיות. נדגיש ביושר כי גם אם תוכניות השמאל אכן היו מובילות לרגיעה היינו מתנגדים להן, כיוון שהן סותרות את מטרתנו האסטרטגית. מסיבה זו יתנגד כמובן השמאל לתוכנית הזו - לא משום שהיא אינה פותרת את הבעיה אלא משום שהיא עומדת בסתירה למטרה האסטרטגית שלו.
אנו עומדים כיום מול מציאות שבה דרכנו - דרך הנאמנות לארץ ישראל ולערכי הנצח של עמנו - היא הדרך היחידה להשיג רגיעה ובטחון (ואולי אפילו שלום בעתיד). מימוש התוכנית ישחרר סכומי עתק המוקצים כיום למאבק בטרור במקום פתרון אמיתי של הבעיה. רק הסכום שיושקע בפתרון הנפל של גדר ההפרדה (יותר מכל הסיוע האמריקני) - די היה בו בכדי לחלץ את ישראל ממצב הביש הכלכלי בו היא נתונה כעת.
אם ידבוק הליכוד בערכי המחנה הלאומי, הוא עתיד להוסיף ולהנהיג את המדינה לאורך זמן.11 יש לליכוד השקפת עולם, ולקראת הלחצים הצפויים, הוא חייב להציג היום תוכנית אסטרטגית המבוססת על השקפת עולם זו. אין הוא יכול להמשיך ולהגרר אחרי השמאל. הגיע הזמן לעבור ליוזמה ולהכרעה. יש צורך בתוכנית שגם אם לא תזכה מיד להסכמה רחבה, היא זו שבסופו של דבר תתקבל ותנהיג. השמאל ידע לומר "שתי מדינות לשני עמים" לפני שלושים שנה, כשהדברים היו הרחק מחוץ לקונסנזוס. למחנה הלאומי ייקח הרבה פחות זמן להפוך את האמת שלו להסכמה לאומית רחבה - ובלבד שיעיז להנהיג.
______
11 הפיתוי להיכנע לעקרונות השמאל ולזכות באהדת התקשורת הכריע את כל מנהיגי הליכוד מאז בגין והסכם קמפ דיויד הראשון. תמיד נראה היה למנהיגי הליכוד כי יישור קו עם דרכו של השמאל תעביר את העם לצידם. בטווח הקצר אכן כך היו הדברים אולם משהתברר לציבור כי הליכוד הפך לחיקוי - חזר תמיד אל הדבר המקורי - אל השמאל


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3636223,00.html


17/10/17-17/10/07.


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  תוכנית פייגלין: ''להעיף מהר הבית את הוואקף'' מיסטר בין 10.12.08 13:16 1
     אחת המתנות הארורות שמשה דיין הוריש לעם ישראל! עמוסכ 10.12.08 13:18 2
         לינק להורדה של המסמך בוורד: מבזקון 10.12.08 13:35 4
  מה לגבי נושאים חברתיים? כלכליים? sep 10.12.08 13:28 3
  מהאנשים הבודדים בפוליטיקה שיש להם משנה סדורה ומציאותית אלי57 10.12.08 13:47 5
     מציאותית!? UZ7 10.12.08 13:49 6
         תלוי מאיזה צד של מחלת הנפש אתה רואה ''מציאות''. האיש חוד החנית 55 10.12.08 13:58 7
             אתה שקרן עלוב ולא קראת את המסמך !!! samnth 10.12.08 14:07 10
                 שקרן עלוב הוליד אותך, ולא בחוכמה יתרה יש לומר: חוד החנית 55 10.12.08 14:15 12
                     ילדון קשקשן ושוב שקרן !! הוא מעולם לא אמר את זה samnth 10.12.08 14:22 13
                         לפי איזה רב הוא הולך ? ודי להתעצבן. UZ7 10.12.08 14:44 22
                             לא הצבעתי לו ים61 10.12.08 15:04 23
                             אני מניח שהוא מתייעץ עם אנשים ביניהם רבנים... samnth 10.12.08 15:38 27
                                 ממש לא , מעניין אותי ע''פ איזה רב הוא מסתמך בדרכו ... UZ7 10.12.08 16:16 31
                                     רבנים צריך לשאול כשיש שאלה בהלכה.... samnth 10.12.08 16:42 33
                                         מה קשור לכיפה לא חסר דתיים בליכוד. תקרא כתבות בWALLA UZ7 10.12.08 18:21 39
  לשיטת נתניהו והתקשורת, הבעיה של פייגלין היא שיש לו תכנית מדינית... שכל ישר 10.12.08 13:59 8
  תגובה ענינית: מישהו חושב שאפשר לקרוא את הגיבוב הזה? זלמן 10.12.08 14:05 9
     האם גם נתניהו מחויב למצע הליכוד? מסחאדוב 10.12.08 14:08 11
         נתניהו הוא מצע הליכוד :)) זלמן 10.12.08 14:23 14
             כולי תקוה, למענך, שהסמיילי הכפול מסמל ציניות מסחאדוב 10.12.08 14:24 15
                 מה אתה לחוץ כ''כ?? מה קרה?? זלמן 10.12.08 15:18 25
         שאלה רטורית והתשובה עליה מובנת מאליה. צופה מהצד 10.12.08 14:25 16
             תראה את תגובתו של זלמן מסחאדוב 10.12.08 14:28 18
                 למה שרון פרש מהליכוד?כי הוא פעל נגד המצע,והליכוד מנע צופה מהצד 10.12.08 14:32 19
                 אל דאגה איני ליכודניק . ובכ''ז מותר להביע דעתי. (ל''ת) זלמן 10.12.08 15:19 26
  לינק לכתבה רלוונטית ב-ynet. (התגובות שם חזקות) yoni 10.12.08 14:26 17
     משפט מחץ: ''כוח יש לנו. אמונה בצדקתנו אין לנו'' עמוסכ 10.12.08 14:40 20
         מסכים איתך צופה מהצד 10.12.08 14:41 21
             אי אפשר שלא להביא את שירו הידוע של אלתרמן, בהקשר זה, ינאי מהמל 10.12.08 15:06 24
     כבר 700 תגובות - כמעט כולם בעד פייגלין yoni 10.12.08 15:58 28
         כמה מהתגובות שלך? moshemas 10.12.08 16:03 29
             אחת. מספר 447. yoni 10.12.08 16:18 32
         מעניין לראות את כמות האנשים שמצהירים שהם חילונים אבל samnth 10.12.08 16:07 30
  LOL, האם פיספסתי את החדשות שפייגלין הקים רשימה חדשה? אהודברח 10.12.08 17:41 34
     זה ישן זה מלפני עשר שנים אביה גלס 10.12.08 18:20 37
     אהוד ברח וזלמן לא חברי ליכוד אביה גלס 10.12.08 18:21 40
         מה שנקרא, הצחקתני!!! אהודברח 10.12.08 18:30 43
         יש לך תפיסה מאד משונה של המציאות. זלמן 10.12.08 19:14 47
  נקודה אחת (לפחות) שהשתנתה: אוהב ישראל 10.12.08 17:56 35
  תגידו השתגעתם?! כולה מקום 20 (זמני) ועשיתם ממנו ראש מפלגה יוליה 10.12.08 18:13 36
     פייגלין לא ראש מפלגה... הוא ראש רעיון, ולרעיון יצטרפו shaulc 10.12.08 18:21 38
         הוא נמצא בתוך מפלגה והוא צריך להיות נאמן לה. יוליה 10.12.08 18:26 42
         הוא יכול להיות ''ראש רעיון'', רק במקום אחד אהודברח 10.12.08 18:32 44
  משה פייגלין יציל בעזרת השם את המדינה הזו מטירוף המערכות BB 10.12.08 18:23 41
     רק אם הוא יגיע רכוב על חמור לבן.... אהודברח 10.12.08 18:33 45
         נו...עכשיו אתה מבין? moshemas 10.12.08 18:36 46

     
מיסטר בין
חבר מתאריך 17.10.07
39404 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    13:16   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. תוכנית פייגלין: ''להעיף מהר הבית את הוואקף''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   תוכנית פייגלין: "להעיף מהר הבית את הוואקף"


ביום שאחרי נצחונו הגדול בפריימריז בליכוד מפרט משה פייגלין בראיון ל-ynet את משנתו. על קשרי ישראל עם העולם: "יש מקום לשקול אם לא להצטרף למדינות שאינן מרגישות צורך להיות חברות באו"ם". על כיבוש השטחים: "כניסה היום לעזה משמעותה להרוג חיילים שלנו לחינם"

אמנון מרנדה פורסם: 10.12.08, 12:23


קבוצת "מנהיגות יהודית" בליכוד זכתה להישג מכובד, כאשר הצליחה להכניס את משה פייגלין למקום ה-20 ברשימה. גם המומלצים ברשימת פייגלין מככבים בצמרת רשימת הליכוד. ביום שאחרי הפריימריז, הגיע הזמן לבדוק כיצד רואה פייגלין את ענייניה הבוערים של מדינת ישראל. בראיון ל-ynet מפרט ח"כ לעתיד כיצד צריך לתפוס מחדש את השליטה על הר הבית, לשקול פרישה מהאו"ם, אבל לא לגרש את ערביי ישראל.

פריימריז בליכוד - הסיקור המלא ב-ynet:

נתניהו לא מרפה: עתירה לדחיקת פייגלין
מקורבי שלום: אם ביבי לא רוצה מחנות - שייפעל
ספי ריבלין על הדילים: "אלפים הלכו כעיוורים"
הגברת הראשונה של הליכוד
לימינו של נתניהו / פרשנות
הפייגליניזם - מהשתלבות להשתלטות / טור אישי

מה צריכים להיות גבולותיה של מדינה זו?


"בדיוק כמו שכתוב בחוקת הליכוד: ישראל צריכה להכיל את ריבונותה על כל חלק של ארץ ישראל שבידינו, כמו שנעשה ברמת הגולן".


האם צריך לבנות מחדש את יישובי גוש קטיף?


"אני חושב שכן, אבל אני יודע שאין טעם לחזור לעזה אם הציבור לא מאמין שהמקום הזה שייך לו. כניסה היום לעזה משמעותה להרוג חיילים שלנו לחינם. ייכנסו - ייהרגו לנו חיילים - ייצאו ושום דבר לא יישתנה. כל עוד אנחנו לא מבינים שהמקום הזה הוא שלנו ושאנחנו רוצים לשוב אליו, לבנות אותו ולהישאר שם - אין טעם לחזור לשם. לכן, הפתרון לבעיה הביטחונית הוא לא שאלה של כוח. כוח יש לנו. אמונה בצדקתנו אין לנו. זה גם נוגע לשאלה של הקסאמים. כל עוד אין לנו אמונה שהארץ הזו היא שלנו לא ייתכן פתרון צבאי, לא לקסאמים ולא לשום דבר אחר".


מתנגד לכיבוש מיידי של עזה. משה פייגלין (צילום: גיל יוחנן)

העמדה הזו שמציג פייגלין נשמעת פייסנית בהרבה מהגישה שאותה הציג בעבר בתוכניתו המדינית תחת הכותרת "היום שאחרי". במסמך ההוא שניתן עדיין צפייה באתר קבוצת "מנהיגות יהודית" נכתב, כי "התוכנית המדינית האלטרנטיבית של המחנה הלאומי צריכה להתבסס לא על חיסול הייאוש הערבי, אלא על חיסול התקווה הערבית. אם תקוותם היא לגרשנו, חיסול תקוותם יבוא כאשר נבהיר כי אנו נאחזים לעד בכל חלקי ארץ ישראל. חיסול התקווה הערבית, יחסל בהתאמה את הטרור הערבי".

לצפייה בתוכנית המדינית של פייגלין - לחצו כאן.

למרות הסכנות הטמונות בכך, פייגלין מציע לפעול בתקיפות באזור הר הבית בירושלים. לשאלה האם וכיצד יש להחזיר את ההר לשליטה יהודית הוא ענה, "פשוט להעיף משם את הוואקף ולהשאיר שם רק את משטרת ישראל".

האם יש לאפשר למוסלמים להתפלל בהר הבית?


"הפסוק אומר: 'כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים' - לא רק לערבים אלא לכל אומות העולם".

"טרנספר? מה פתאום"
שמו של פייגלין נקשר בעבר לרעיון הטרנספר של ערביי השטחים. בתוכנית המדינית "היום שאחרי" של פייגלין, נכתב ביחס לערבים, "יצדק מי שיטען כי לטווח ארוך הישארותם של הערבים בארץ (משני עברי הקו הירוק) תחסל את זהותה היהודית של המדינה בשל הריבוי הטבעי, גם ללא זכות בחירה. אולם לא זו הבעיה הטקטית הבוערת כרגע, והטרנספר, בהיותו בלתי ישים שלא בזמן מלחמה כוללת, לא יכול לפתור מיידית את הטרור".

לכן, בהיעדר אפשרות לטרנספר מיידי, הציע פייגלין בשעתו: "אמנם הערבים נשארים בינתיים כאן, אך הארץ עוברת לידינו.

האשמות

בכירים בליכוד תוקפים: נתניהו אשם בנזק / אמנון מרנדה

גם אחרי הפריימריז, יו"ר הליכוד ממשיך להיאבק בפייגלין שרשם הישג. כמה בכירים במפלגה מאשימים את נתניהו: "הוא אחראי לזה, התעסק בשטויות במקום לדאוג לאחוזי הצבעה".
לכתבה המלאה



אין כאן סתימת גולל על האפשרות להחזיר את הערבים לארצותיהם. הטרנספר צודק, וכפי הנראה ההיסטוריה עוד תאלצנה להגשימו, בין אם נרצה ובין אם לאו".

עכשיו, אחרי הפריימריז בליכוד מתייחס פייגלין בצורה מתונה יותר לרעיון הטרנספר.

האם צריך לעשות טרנספר לערביי ישראל?


"מה פתאום. גם לא לערביי יהודה ושומרון. צריכים ליצור מצב שבו מי שנאמן לנו מוצא פה את מקומו, ומי שלא נאמן לנו - יתכבד ויחפש לעצמו מקום אחר".

מה צריך להיות יחסה של המדינה לערביי ישראל?


"על מדינת ישראל לדרוש מן האוכלוסייה הערבית הנושאת תעודת זהות ישראלית להיות נאמנה למדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי. המצב העכשווי שבו עזמי בשארה עודנו נושא תעודת זהות ישראלית ונהנה מכל הזכויות הוא מצב מטורף".

שמו של פייגלין אומנם נקשר ביחסי ישראל ומדינות ערב, אבל מסתבר כי אחת מעמדותיו הייחודיות והקיצוניות טמונה דווקא בגישתו כלפי שאר מדינות העולם והאו"ם.

"לשקול הצטרפות לשוויץ"
מה דעתך על יחסי ישראל ומדינות העולם? האם עלינו להתנתק מהאו"ם?


"ישנן כמה מדינות שאינן חברות באו"ם כמו שוויץ למשל. אני חושב שבמצב שבו רוב ההחלטות שמתקבלות באו"ם הן החלטות אנטי ישראליות, זה מצב שבו מדינת ישראל הפכה למעשה לשק החבטות הקבוע באו"ם, אני חושב שיש מקום לשקול מחדש אם לא להצטרף למדינות כמו שוויץ, שאינן מרגישות צורך מיוחד להיות חברות באו"ם".


מה עמדתך לגבי השלום עם מצרים? האם יש לבטלו?


"אני לא חושב שצריך לבטל דבר שמעולם לא קרה. הנשיא סאדאת אמר לאחר הסכם השלום: 'מנחם המסכן, הוא קיבל פיסת נייר ואני קיבלתי את כל סיני ואת בארות הנפט' – אני חושב שסאדאת צדק. אנחנו היום לא מנגבים חומוס לא בדמשק אבל גם לא בקהיר. ההבדל הוא שמול דמשק ברמת הגולן יש לנו את האיזור השקט והבטוח ביותר ובדרום כבר ממגנים את אשדוד".


פייגלין והחברים לרשימת הליכוד (צילום: עופר עמרם)

האם צריך לדבר עם סוריה?


"צריך לדבר עם כולם, השאלה על מה".

במסמך שפרסמה תנועתו של פייגלין באתרה באינטרנט מוגדר "חזון הגאולה", כמטרתו של העם היהודי, "הגשמתו המלאה של 'חזון הגאולה' בפועל, מחייבת תהליך של התחדשות ויצירה רוחנית-תרבותית בהיקף לאומי כולל ולכן מגדירה תנועת 'מנהיגות יהודית' את מטרתה באופן מעשי (אופרטיבית) ביעד ביניים: מדינת ישראל כמדינה יהודית לא רק בשמה אלא באופייה ובתכניה – מדינה הפועלת לאור השראתה של תורת ישראל ו'חזון הגאולה'. התנועה מקבלת כנקודת מוצא את המסגרת הפורמלית והחוקית של מדינת ישראל כפי שהיא היום".


רבנים מחוץ לפוליטיקה
עוד נכתב שם כי הצלחתה של ישראל תלויה בקשר עם "אלוקי ישראל", "התקשרותה המחודשת של התודעה הלאומית הישראלית עם אלוקי ישראל - הבוחר בעמו ישראל - היא תנאי הכרחי להמשך חיי העם בארצו. הצלחת היוזמה האנושית איננה אפשרית כלל בלי תפילה וציפייה להשלמתה ולהצלחתה מתוך ברכת שמים", נכתב במסמך. גם בעניין זה, מגלה פייגלין גמישות, לאחר היבחרו לרשימה, ואומר באופן חד-משמעי כי אין לערבב בין ההנהגה הדתית-רבנית, לבין ההכרעות הפוליטיות.

מה צריך להיות מקומה של ההנהגה הרבנית במדינת ישראל?


"אסור לה שתהיה מעורבת בפוליטיקה"



האם חוקי התורה צריכים להפוך לחוקי המדינה?


"אני מתנגד למדינת הלכה באופן נחרץ. אני כן רוצה לראות כיצד חוקי המדינה משקפים את הערכים הלאומיים שלנו".

מהי מדינה יהודית בעיניך?


"מדינת יהודית היא מדינה שערכי היסוד שלה הם ערכים יהודיים. באופן פרקטי זה הולך כמעט לכל כיוון, התנהגות של אדם לחברו, כל הנושא של חסד ועזרה הדדית. כל הנושא של נאמנות גם בתוך המשפחה וגם לארץ שלנו. נאמנות לחיילים שלנו שבשבי. ונאמנות לכל הערכים המקודשים שבזכותם נשארנו קיימים וחזרנו לארץ והקמנו את המדינה".


מי צריך לשבת בבית המשפט העליון?


"שופטים שמייצגים את כלל הערכים הקולקטיבי של האומה. אילו הבחירות היו נעשות היום בתוך בית המשפט העליון מרצ הייתה זוכה בכ-80 אחוז מהמנדטים. אנחנו צריכים מערכת דומה למערכת האמריקנית, שבה שופט עליון עובר שימוע ציבורי, מערכת שבסופו שלדבר מייצרת שופטים שמייצגים את ערכי האומה ולא את ערכי השמאל הקיצוני".







כיצד צריך להראות החינוך של ילדי ישראל?


"חייבים לתת דגש על נושא הזהות היהודית. צריכים להביא לכך שילדי ישראל ידעו להשלים את המשפט שמע ישראל. יכירו את הטקסטים הבסיסים בסידור ובתנ"ך, ואפרופו חג החנוכה המתקרב - יידעו מה זה מכבי, חוץ מקבוצת כדורסל".



מי אשם במצבם הנוכחי של בני הנוער?


"החינוך, או חוסר החינוך. ברגע שניתקנו בין העם ולבין זהותו קיבלנו את ההתדרדרות שאותה אנחנו חווים כל יום".


נראה כי הכניסה למרכז החיים הציבוריים גרמה לפייגלין להתמודד באופן ישיר עם הדימוי שלו בקרב חלקים רבים מהציבור. כאשר הוא נשאל לגבי הטענות שהוא דוגל בעמדות פשיסטיות, מדגיש פייגלין, "מי שמקשיב באמת למה שאני אומר, יודע שההפך הגמור הוא הנכון. העובדה שמצד אחד משמיצים אותי על כך שאני קורא למצפוניות ומצד שני קוראים לי פשיסט מראה שאנשים לא בוחנים את דעותיי, אלא רק מחפשים דרכים להשמיץ אותי".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3636223,00.html


17/10/17-17/10/07.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עמוסכ
חבר מתאריך 11.4.04
66873 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    13:18   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. אחת המתנות הארורות שמשה דיין הוריש לעם ישראל!  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מבזקון
חבר מתאריך 27.5.08
58642 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    13:35   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. לינק להורדה של המסמך בוורד:  
בתגובה להודעה מספר 2
 
   http://media.880mb.com/download.php?file=116fagline.doc


טיפ לעיתונאים: תחשוב טוב יהיה טוב


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
sep
חבר מתאריך 10.3.02
9374 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    13:28   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. מה לגבי נושאים חברתיים? כלכליים?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
בהקשר זה אני רוצה להפנות למשה פייגלין ולבנימין נתניהו את מכתבי לכל פוליטיקאי:

שלום,
חשוב לי להביא לתשומת לבך את המאמר הבא:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3636209,00.html

בבקשה קרא את תגובות הגולשים ותבין מה חשוב להם יותר:
ימינה/שמאלה בסכסוך הבלתי נגמר עם ה"שכנים"
או
להגיע מהר, ברגוע ובזול לעבודה
פחות זיהום
חסכון בהוצאות על בריאות
חסכון בסלילת כבישים
חסכון בנזקי תאונות דרכים
חסכון בחיי אדם
חסכון בכסף לנפט (ערבי)
צמצום פערים בין הפריפריה למרכז
יותר שעות עבודה
יותר זמן איכות עם המשפחה


מה צריך?

לבנות שטחי משרדים והיטק ליד התחנות והמסילות הקיימות.
בהתחלה לתושבי הפריפריה יהיה קל לעבוד במרכז.
אח"כ תושבי מרכז "חזקים" ירשו לעצמם לגור בפריפריה.
ואז גם יוקמו משרדים והיטק בפריפריה.

מי כמוך יודע שבניה היא כלי התמודדות עם מיתון קשה.

בבקשה,
גרום לי ולאחרים להצביע עבורך!

בברכה




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלי57
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    13:47   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. מהאנשים הבודדים בפוליטיקה שיש להם משנה סדורה ומציאותית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
UZ7
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    13:49   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. מציאותית!?  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חוד החנית 55
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    13:58   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. תלוי מאיזה צד של מחלת הנפש אתה רואה ''מציאות''. האיש  
בתגובה להודעה מספר 6
 
   מטורף הזוי שחושב שצריך להקים פה מדינת הלכה.
(מעניין, לפי ההלכה, אני וכל מי שאני מכיר בועל נידות אוכל פיגולים רמשים וחזרים נוטפי שומן, ומחלל שבת בפרהסיה. מה שאומר שלפי ההלכה אנחנו חייבים מיתה. יהיו פה מחנות ריכוז לחילונים? כיבשנים? טלאי?)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
samnth
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    14:07   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. אתה שקרן עלוב ולא קראת את המסמך !!!  
בתגובה להודעה מספר 7
 
   הוא כותב בפרוש שהוא מ ת נ ג ד למדינת הלכה!!!!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חוד החנית 55
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    14:15   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. שקרן עלוב הוליד אותך, ולא בחוכמה יתרה יש לומר:  
בתגובה להודעה מספר 10
 
   אני לא צריך לקרוא את גיבוב השטויות ההזוי הזה כדי לדעת את שאיפתו למדינת הלכה. הוא דיבר על זה שילשום בצורה מפורשת בטלוויזיה...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
samnth
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    14:22   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. ילדון קשקשן ושוב שקרן !! הוא מעולם לא אמר את זה  
בתגובה להודעה מספר 12
 
   לא בטלוויזיה ולא במקום אחר !!! הוא תמיד אומר ותמיד אמר שהוא נגד !!
נגד התערבות רבנים בפוליטיקה ונגד מדינת הלכה.

עד שלא תביא מקור אחר אתה ש ק ר ן !

מה עוד שאתה מודה שאתה מגיב על אוטומט וללא קורא את הדברים !!!

אגב אני לא אגיד מילה רעה על אודות הוריך או משפחתך. הם לא אשמים במצבך החולני!!!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
UZ7
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    14:44   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. לפי איזה רב הוא הולך ? ודי להתעצבן.  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ים61
חבר מתאריך 5.9.07
3090 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    15:04   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. לא הצבעתי לו  
בתגובה להודעה מספר 22
 
   אבל לפני שמגבבים דברים תקראו את דבריו . הוא לא הולך לפי רב א או ב דוקא ויש הרבה אמת בדבריו . התגובה הפבלובית לשמע שמו של פייגלין לא מראה על חכמה יתרה אלא על קליטת הרוח הנושבת בתקשורת . מותר לקרא לעצור לחשוב ולהביע דיעה ענינית -הדבר רק יכבד אתך יותר וכך גם לגבי חוד החנית .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
samnth
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    15:38   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. אני מניח שהוא מתייעץ עם אנשים ביניהם רבנים...  
בתגובה להודעה מספר 22
 
   ואין איסור בכך (להפך להתייעץ זה חשוב ומותר) אבל האמירה שהוא הולך לפי רב מסויים פירושה (לעניות דעתי) מי מכתיב לו מה לעשות... וזהו שזה לא נכון, פייגלין אחראי למעשיו ואין לו הכתבה של סמכות רוחנית !!

אני עדיין לא משוכנע בעצמי אם עצם ההליכה שלו בליכוד טובה או לא.. ויש יתרונות וחסרונות לכאן ולכאן אבל....

אני משתדל לקרוא ולא לשלוף מהשרוול משתדל לאמר רק את מה שאני חושב ולא לצוטט אחרים כמו תוכי... והכי משתדל להתווכח עניינית...

דבר אחד אני בטח לא עושה.... אני לא מתייחס להוריו או ילדיו של בר הפלוגתא שלי בצורה לא מנומסת....

אפשר להתווכח... לא תמיד אני צודק... אסור לשקר ולקלל



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
UZ7
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    16:16   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. ממש לא , מעניין אותי ע''פ איזה רב הוא מסתמך בדרכו ...  
בתגובה להודעה מספר 27
 
   הפוליטית , לכל מישהו דתי יש רב שהוא מסתמך עליו. אני מבין שהוא עשה דברים על דעת עצמו וזה כולל למערי הרבה דברים משיחיים ששמעיתי אותו בראיונות מדבר עליהם וכן בספריו .
לשאר הערות שלך אני מסכים מילה במילה לגבי שפת הדיבור בפורום הזה .

"אני משתדל לקרוא ולא לשלוף מהשרוול משתדל לאמר רק את מה שאני חושב ולא לצוטט אחרים כמו תוכי... והכי משתדל להתווכח עניינית...

דבר אחד אני בטח לא עושה.... אני לא מתייחס להוריו או ילדיו של בר הפלוגתא שלי בצורה לא מנומסת....

אפשר להתווכח... לא תמיד אני צודק... אסור לשקר ולקלל "


בכל מקרה אני חושב שמקומו של פייגלין בליכוד מיותר בגלל דעותיו המאד קיצוניות , אני חשוב שאם הוא חושב שהוא כל כך סוחף אנשים שיקים מפלגה ויראה את כוחו.אם הוא אוהב את הליכוד אז הוא צריך להבין שהוא מושך הרבה אש! וזה בסופו של דבר עם מאמץ אדיר של התקשורת שהוא דאג לתת להם מספיק חומר נגדו יפגע בליכוד וביכולת של הימין להקים ממשלה, חבל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
samnth
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    16:42   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. רבנים צריך לשאול כשיש שאלה בהלכה....  
בתגובה להודעה מספר 31
 
   מותר לכל אדם (גם דתי) להחזיק בהשקפה פוליטית ללא צורך להתייעץ או לשאול רבנים (כמובן כל עוד נשמרת ההלכה)... כך היה נהוג במשך דורות. מעניין שאצל החסידים שואלים את הרבי הכל כולל הכל, באירופה המערבית (הליטאית) זה היה מאוד לא מקובל, אם היית בא לרב לשאול אותו בעיניינים שהם לא שאלה הלכתית נטו, היית עף מהמדרגות (כמו שאלות שידוך וכד').
בישראל הליטאים התקללקלו (במיוחד מאז ימיו של הרב שך זצ"ל) והם הקימו את ה"חסידות הליטאית" (אבל זה נושא למחקר מעמיק) ובעקבותיהם התקלקלו גם הספרדים....

אני לעומתך לא מבין מה קיצוני בדעותיו של פייגלין ואשמח שתצביע לי על מראה מקום אחד בו הוא קיצוני....הוא רהוט, אומר את דעתו ישירות ללא מורא, ועונה במדוייק על מצע הליכוד (מה שאני לא בטוח לגבי חברי ליכוד אחרים - אבל זה לא הנושא)

אני רואה את התגובות הנלחצות של שמלאני התשקורת ומצד שני את הטוקבקים בתגובה וחושב שאולי פייגלין צודק והוא רק יוסיף מנדטים...

הוא גם לא פחד לאמר שהוא מאמין שהוא שייך לליכוד כי הוא ימני וככזה הוא חושב שיש רק מפלגה אחת שדרכה הוא (בצורה דמוקרטית) יוכל להגיע לראש הפירמידה. - מה לא הגון או בסדר בזה? האם זה בגלל שהוא חובש כיפה?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
UZ7
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    18:21   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. מה קשור לכיפה לא חסר דתיים בליכוד. תקרא כתבות בWALLA  
בתגובה להודעה מספר 33
 
   ןYNET ותראה איך משתמשים במשנתו של פייגלין כדי לנגח את הליכוד. הם מציינים נקודות קשות במשנתו והליכוד לא יוכל להסתדר איתם.כמו השתלטות על הר הבית שנאסר ליהודי להכנס לשם .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שכל ישר
חבר מתאריך 22.4.04
14336 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    13:59   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. לשיטת נתניהו והתקשורת, הבעיה של פייגלין היא שיש לו תכנית מדינית...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זלמן
חבר מתאריך 17.12.16
125 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    14:05   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. תגובה ענינית: מישהו חושב שאפשר לקרוא את הגיבוב הזה?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   הרי מדובר בערימת מילים שלא ניתנת לקריאה, אא"כ אתה מוכרח לעשות על זה עבודה סמינריונית. (משעמם באותה מידה)
ציטוט של המסמך כולו מיותר מעוד סיבה- המסמך חסר חשיבות לחלוטין.
משה פייגלין יכול לחשוב מה שהוא רוצה. הוא יכול לחשוב אפילו שהירח מחייך אליו בחשיכה. לא מענין איש.
כיום הוא נציג של הליכוד בלבד ומחויב למצע הליכוד.
כל השאר באמת לא חשוב.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מסחאדוב
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    14:08   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. האם גם נתניהו מחויב למצע הליכוד?  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זלמן
חבר מתאריך 17.12.16
125 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    14:23   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. נתניהו הוא מצע הליכוד :))  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מסחאדוב
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    14:24   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. כולי תקוה, למענך, שהסמיילי הכפול מסמל ציניות  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זלמן
חבר מתאריך 17.12.16
125 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    15:18   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. מה אתה לחוץ כ''כ?? מה קרה??  
בתגובה להודעה מספר 15
 
   אכן בציניות אבל למה אתה מקווה בשבילי??
נראה לך שאני מאנשי נתניהו? אני בכלל לא איש ליכוד.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צופה מהצד
חבר מתאריך 15.3.08
99744 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    14:25   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. שאלה רטורית והתשובה עליה מובנת מאליה.  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מסחאדוב
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    14:28   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. תראה את תגובתו של זלמן  
בתגובה להודעה מספר 16
 
   עם אנשים מסוגו במחנה ביבי, זו ממש לא שאלה רטורית



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צופה מהצד
חבר מתאריך 15.3.08
99744 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    14:32   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. למה שרון פרש מהליכוד?כי הוא פעל נגד המצע,והליכוד מנע  
בתגובה להודעה מספר 18
 
   ממנו לפעול, שלא על פי החוקה.
לידיעתך,על פי חוקת הליכוד ניתן להרחיק מהמפלגה,כל מי שפועל,נגד המצע והתקנון של הליכוד.
זכותו של זלמן לחשוב כרצונו,הליכוד היה קיים ,לפני שנתניהו הנהיג אותו,וימשיך להתקיים,גם אחרי שנתניהו יפרוש מתפקידו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זלמן
חבר מתאריך 17.12.16
125 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    15:19   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. אל דאגה איני ליכודניק . ובכ''ז מותר להביע דעתי. (ל''ת)  
בתגובה להודעה מספר 18
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yoni
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    14:26   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. לינק לכתבה רלוונטית ב-ynet. (התגובות שם חזקות)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3636223,00.html



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עמוסכ
חבר מתאריך 11.4.04
66873 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    14:40   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. משפט מחץ: ''כוח יש לנו. אמונה בצדקתנו אין לנו''  
בתגובה להודעה מספר 17
 
   זהו בסיס בעיית מדינת ישראל כיום!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צופה מהצד
חבר מתאריך 15.3.08
99744 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    14:41   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. מסכים איתך  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ינאי מהמל
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    15:06   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. אי אפשר שלא להביא את שירו הידוע של אלתרמן, בהקשר זה,  
בתגובה להודעה מספר 21
 
   _ _ אז אמר השטן:הנצור הזה
איך אוכל לו.
איתו האומץ וכשרון המעשה
וכלי מלחמה ותושיה עצה לו.

ואמר:לא אטול את כוחו
ולא רסן אשים ומתג
ולא מורך אביא בתוכו
ולא ידיו ארפה כמיקדם,
רק זאת אעשה: אכהה מוחו
ושכח שאיתו הצדק.

_ _ _

כך דיבר השטן וכמו
חורו שמים מאימה
בראותם אותו בקומו
לבצע המזימה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yoni
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    15:58   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. כבר 700 תגובות - כמעט כולם בעד פייגלין  
בתגובה להודעה מספר 17
 
   לא נעים לומר אבל רואים למה ביבי קצת מפחד ממנו, הבן אדם הגיוני, ישיר, רהוט. כ"כ לא פוליטיקאי. וכל מי ששומע אותו (לא שומע עליו), מיד מסכים איתו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
moshemas
חבר מתאריך 25.9.07
33020 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    16:03   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. כמה מהתגובות שלך?  
בתגובה להודעה מספר 28
 


משולם מאיר ז"ל 2015-1952 - יהי זכרו ברוך!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yoni
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    16:18   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. אחת. מספר 447.  
בתגובה להודעה מספר 29
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
samnth
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    16:07   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. מעניין לראות את כמות האנשים שמצהירים שהם חילונים אבל  
בתגובה להודעה מספר 28
 
   תומכים בפייגלין... מה שאומר שיש סיכוי שפייגלין יצדק בסופו של דבר והוא יוסיף מצביעים לליכוד



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהודברח
חבר מתאריך 9.5.07
19839 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    17:41   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. LOL, האם פיספסתי את החדשות שפייגלין הקים רשימה חדשה?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   אני בספק אם המסמך הנ"ל ראוי לשימוש בשירותים.

המסמך היחיד שהוא החשוב והקובע, זה המסמך הרשמי של סיעת הליכוד ושנתניהו חתום בתחתיתו. פייגלין יכול לעשות מהמסמכים שהוא מנפיק, חומר גלם לטאיירות, או לחלופין, מה שנרשם בסיפא שלי, זה השימוש היחיד שלהם!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אביה גלס
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    18:20   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. זה ישן זה מלפני עשר שנים  
בתגובה להודעה מספר 34
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אביה גלס
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    18:21   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. אהוד ברח וזלמן לא חברי ליכוד  
בתגובה להודעה מספר 34
 
   אהוד ברח וזלמן לא חברי ליכוד אבל אני ומשה פיילגין כן חברי ליכוד
לכן זכותינו לדבר בשם הליכוד ואילו הם צריכים לשתוק ולהקשיב לדברינו כאשר אנו מדברים בשם הליכוד



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהודברח
חבר מתאריך 9.5.07
19839 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    18:30   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. מה שנקרא, הצחקתני!!!  
בתגובה להודעה מספר 40
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זלמן
חבר מתאריך 17.12.16
125 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    19:14   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  47. יש לך תפיסה מאד משונה של המציאות.  
בתגובה להודעה מספר 40
 
   א.כשאתה חבר ליכוד אתה לא מדבר בשם המפלגה אא"כ אתה מתאם את דבריך עם המצע שלה. אחרת אתה מדבר בשם עצמך. זה מה שהופך אותך ואת פייגלין לכ"כ מוגבלים וגם ללא מתאימים למפלגה שבה אתם חברים.
ב.היותך חבר ליכוד לא נותנת לך שום זכויות יתר של דיבור או כל דבר אחר. הזכות היחידה שלך היא לבחור ולהבחר בתוך המפלגה.(וכל הפעילות הכרוכה בכך כל זמן שאתה מתאים את עצמך למצע המפלגה שבמקרה זה קוראים למצע ביבי)
ג.לכן אינך יכול לומר לאיש לשתוק ודאי בכל מה שקשור לדברים שהם חיצוניים לליכוד. לא שמעתי על כך שפורום רוטר שייך לליכוד או למישהו ממקורביו ,או שהוא מופעל ע"י הליכוד או לטובתו וגם לא שמעתי שאיני יכול להביע דעתי ברוטר או בכל מקום אחר שאינו הליכוד. לצורך הדיון אתה מיצג את הליכוד בדיוק כמוני כאן.
קוראים לזה בעברית ועפ"י החוק "חופש הדבור".
ד.יתכן שאתה תופס את עצמך בחשיבות עצמית שהיא מעבר לגדל הטבעי שלך. לכן כדאי שתפעל עפ"י הכלל הנאות של "הצנע לכת".



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהב ישראל
חבר מתאריך 2.4.12
3707 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    17:56   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. נקודה אחת (לפחות) שהשתנתה:  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   "ראוי לזכור כי קואליציה בינלאומית חייבת לשתף פעולה עם האמריקנים. הקונגרס האמריקני כיום - ציוני הרבה יותר מכנסת ישראל שבירושלים ונאומיו של טום דיליי (מנהיג הרוב הרפובליקני) מותירים בצל את ראשי המפד"ל והאיחוד הלאומי."

זה כבר לא רלבנטי ועל כן סכנת ההתערבות מארה"ב אצלנו (מדינה קטנה, חלשה, ללא פחד של לוחמת גרילה על צבא ארה"ב) גדלה.


קופון הנחה באתר אייהרב, ויטמינים ותוספי מזון: FFL773


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוליה
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    18:13   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. תגידו השתגעתם?! כולה מקום 20 (זמני) ועשיתם ממנו ראש מפלגה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
shaulc
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    18:21   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. פייגלין לא ראש מפלגה... הוא ראש רעיון, ולרעיון יצטרפו  
בתגובה להודעה מספר 36
 
   בעתיד כמה מפלגות.
הוא קורא לזה איחוד המפלגות: "ישראל יהודית"!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוליה
גולש אורח
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    18:26   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. הוא נמצא בתוך מפלגה והוא צריך להיות נאמן לה.  
בתגובה להודעה מספר 38
 
   כל התנהלות אחרת היא בזיון ושקר.
זכותו וחובתו להיות נאמן לדרכו(שאני די תומכת בה),אבל הוא עלול לקרוע את המפלגה מבפנים ולגרום להרס.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהודברח
חבר מתאריך 9.5.07
19839 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    18:32   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  44. הוא יכול להיות ''ראש רעיון'', רק במקום אחד  
בתגובה להודעה מספר 38
 
   וזה במפלגה שהוא יקים ויעמוד בראשה.

כרגע כל עוד הוא בליכוד, הוא יאלץ לקבל את הרעיונות שהליכוד יחליט עליהם, אם לא מתאים לו, שיתפוס את הרגליים ויעבור למקום אחר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
BB
חבר מתאריך 6.5.02
1947 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    18:23   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. משה פייגלין יציל בעזרת השם את המדינה הזו מטירוף המערכות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
שהסמול הבוגדני השקיע אותנו בו.


שעון עומד עדיין מראה את השעה הנכונה פעמיים ביום (בדיוק מדהים), והרי לך מובנה של האמת לשעתה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהודברח
חבר מתאריך 9.5.07
19839 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    18:33   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  45. רק אם הוא יגיע רכוב על חמור לבן....  
בתגובה להודעה מספר 41
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
moshemas
חבר מתאריך 25.9.07
33020 הודעות
יום רביעי י''ג בכסלו תשס''ט    18:36   10.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  46. נו...עכשיו אתה מבין?  
בתגובה להודעה מספר 45
 


משולם מאיר ז"ל 2015-1952 - יהי זכרו ברוך!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות