אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #5489 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 5489   
אלירז
גולש אורח
   15:33   08.07.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הצעת חוק חופש הפולחן בהר הבית, התשס''ג-2003  

 
   פעם ראשונה שאני שומע על הצעת החוק הזאת. מישהו יודעה אם היא "נתקעה" איפשהוא בתהליך???

מטרת החוק
1.
חוק זה מטרתו לקבוע סדרי פולחן בשטח הר הבית לציבור היהודי בלא לפגוע בחופש הפולחן של בני דתות אחרות.



הגדרות
2.
בחוק זה -





"הר הבית" – השטח המסומן בקו לפי המפה שבתוספת לחוק זה;





"מועדי ישראל" – ימים בהם חלים החגים: ראש השנה, יום הכיפורים, חג וחול המועד סוכות, יום שמיני עצרת, חג החנוכה, חג הפורים, חג וחול המועד פסח, יום העצמאות, יום ירושלים, חג השבועות, צום תשעה באב;





"ספרי קודש" – סידורי תפילה אשר בהם מודפס נוסח התפילה, וכן ספרים מודפסים של חומשי תורה, נביאים או כתובים;





"תפילה בציבור" – תפילה במעמד עשרה מתפללים או יותר, כאשר הקהל מתפלל כבתפילת יחיד, ואחד הוא שליח ציבור, הנושא תפילה בקול; פרקים מסוימים נאמרים או מושרים בקול על-ידי כל הקהל יחדיו; בתפילה זו רשאים המתפללים לקרוא בספר תורה הכתוב על מגילת קלף, לברך ברכת כוהנים ויותר השימוש בספרי קודש ותשמישי קדושה;





"תפילת יחיד" – תפילה הנאמרת על ידי אדם בודד המשיח בפני בוראו ברחש שפתיו בלבד, לפרק זמן שאינו עולה על 15 דקות;





"תשמישי קדושה" – טלית מצויצת, תפילין של ראש ושל יד;





"השר" – השר לבטחון פנים.



תפילת יחיד
3.
תפילת יחיד תתאפשר בכל יום למשך שעתיים בבוקר מעלות השחר ועד חצות היום ולמשך שעה אחר הצהרים, לפי קביעת השר, ובלבד –





(1)
שתפילה ללא ספרי קודש וללא תשמישי קדושה תהיה בשטח הצבוע בירוק במפה שבתוספת;





(2)
שתפילה עם ספרי קודש ותשמישי קדושה תהיה בשטח הצבוע בכחול במפה שבתוספת.



תפילה בציבור
4.
(א)
תפילה בציבור תתאפשר בשבת ובמועדי ישראל למשך שעתיים ומחצה, וכן -






(1)
ביום הכיפורים, לתפילת מנחה ולתפילת נעילה בשעות אחר הצהרים;






(2)
בתשעה באב לתפילת מנחה.






לפי קביעת השר, בשטח הצבוע בכחול במפה שבתוספת.





(ב)
השר רשאי להקצות בצו, משיקולי ביטחון, שטח אחר משטחי הר הבית, המתאים לתפילה בציבור; השטח לא יקטן מ-100 מ"ר.





(ג)
בשטח על פי סעיף זה תתאפשר הצבה זמנית של כיסאות, שולחן לקריאה בתורה וארון קודש מיטלטל.





(ד)
נוכח השר כי שלום הציבור והסדר הציבורי מאפשרים זאת, יאפשר תפילה בציבור בהר הבית בשטחים נוספים.



איסור פעילות הפגנתית או מתגרה


5.
במהלך התפילה או במקביל לתפילה לא תותר כל פעילות הפגנתית או מתגרה המפרה את השלום במקום, בשלטים באביזרים בהרמת קול או בלבוש.



איסור הפרעה לתפילה


6.
לא תעשה רשות מעשה המפריע לאדם או לציבור לקיים תפילתם, על פי חוק זה.

אחריות בנזיקין
7.
(א)
מעשה המונע או מגביל אדם או ציבור מלקיים תפילתם על פי חוק זה יהא עוולה אזרחית, והוראות פקודת הנזיקין וכן חוק הנזיקין האזרחיים (אחריות המדינה), התשי"ב–1952, יחולו עליו בכפוף להוראות חוק זה.




(ב)
בית המשפט רשאי לפסוק כנגד אדם או רשות בשל הפרעה לתפילה, פיצוי שלא יעלה על סך 50,000 שקלים חדשים ללא הוכחת נזק; לסכום יתווספו הפרשי הצמדה כמשמעותם בחוק פסיקת ריבית והצמדה, התשכ"א-1961.



הגנה
8.
(א)
לא יואשם אדם בעבירות לפי סעיפים 151, 152, 216, 275 לחוק העונשין, התשל"ז–1977, על תפילה לפי חוק זה.





(ב)
לא יראו בתפילה לפי חוק זה התנהגות שיש בה משום הפרת הסדר הציבורי והשלום.

ביצוע הוראות החוק
9.
(א)
השר יהיה רשאי לאסור בצו, לפרק זמן מירבי של שלושה חודשים, תפילת יחיד המשתמש בספרי קודש ובתשמישי קדושה אם ראה זאת לנכון מטעמי ביטחון הציבור.





(ב)
השר ידאג לפרסום מפת חוק זה בשער המשמש לכניסת מתפללים להר הבית, לרבות שעות התפילה המדוייקות שקבע.





(ג)
לא קבע השר שעות תפילה , תהיינה השעות לתפילת יחיד
07:30 – 09:30 14:30 – 15:30, ולתפילה בציבור 08:30 – 11:00, 15:30 - 18:30.



יציבות החוק
10.
אין בכוחן של תקנות שעת-חירום לשנות חוק זה, להפקיע זמנית את תוקפו, לצמצמו או לקבוע בו תנאים.



תחילה
11.
תחילתו של חוק זה – בתום שישה חודשים מיום פרסומו ברשומות.



דברי - הסבר

לסעיף 1:

הואיל ואין חולק כי ישנו חופש פולחן מלא בהר הבית כולו כמקום קדוש, אך חופש זה אינו מקויים הלכה למעשה בשל חששות הרשות המבצעת מן האפשרות של תפילת יהודים בהר הבית.

והואיל ושר הדתות לא הפעיל עדיין את סמכותו על פי חוק השמירה על המקומות הקדושים ולא התקין תקנות להסדרת הפולחן בהר הבית.

והואיל והוברר ללא ספק כי האלימות בהר הבית כנגד יהודים אינה נובעת ממניעים דתיים אלא הינה כלי במאבק שליטה פוליטי שמטרתו לעקור את שלטון ישראל מן ההר.

אזי, ראוי כי הרשות המחוקקת תיטול את היוזמה להסדרת חופש הפולחן בהר הבית בצורה שתצמצם ככל האפשר את הפגיעה העלולה להיגרם לסדר הציבורי, מחד גיסא, אך תבטיח קיום מינימלי של פולחן יהודי בהר הבית, מאידך.

חוק זה בא בעיקרו להסדיר הסדרים טכניים לפולחן ולהבטיח את קיומו, הן כנגד המתנכלים לו מסיבות של קנאות פוליטית, והן על-מנת לחייב, במידה הראויה, את הרשות המבצעת, המונעת את הפולחן משיקולי נוחות בשמירת הסדר בהר הבית.

לסעיף 3:

מטרת הגבלת "תפילת יחיד" לפי סעיף זה הינה משיקולי אבטחת המתפלל האמורה להידרש, שיקול זה מצמצם את משך התפילה את מועדה ואת אופייה.

לסעיף 4:

מטרת הגבלת "תפילת ציבור" לפי סעיף זה הינה משיקולי אבטחת המתפללים האמורה להידרש, שיקול זה מצמצם את משך התפילה את מועדה ואת אופייה.

לסעיף 5:

בהיות הר הבית מקודש גם לדת אחרת, ובאשר אין להסכים בשום אופן להיותו זירה למאבק פוליטי, אוסר החוק כל ביטוי פוליטי שאינו קשור בתפילה או אינו עומד בתנאים שנקבעו בחוק.

לסעיף 6:

סעיף זה בא לגול מעל דרכם של המתפללים כחוק מחסומים שלטוניים אשר קיים חשש שיונחו, מטעמי נוחיות באכיפת הסדר הציבורי, אכיפה המוטלת על הרשויות, או – להבדיל – למנוע ולענוש הפרעות אלימות של גורמים עבריינים.

לסעיף 7:

סעיף זה קובע עונשין בגין הפרת הזכות הקבועה בסעיף 6.

לסעיף 8:

סעיף זה קובע סנקציה כספית כנגד אדם או גוף המפרים את החוק, לרבות המדינה. הסעיף מכניס מימד נוסף לשיקוליו של כל אדם או לשיקוליה של כל רשות בבואם לשלול זכויות מכוח החוק. (ראה לצורך השוואה חוק למניעת הטרדה מינית התשנ"ח – 1998).

לסעיף 9:

סעיף זה בא לשלול מאת הרשות המבצעת את היכולת לשקול שיקולי נוחיות תוך פגיעה בזכותם של המתפללים כחוק, בדרך של עיכוב, מעצר, או הגשת כתבי אישום בגין "עבירות סל" עמומות, שעניינן הפרת השלום או הפרעה לשוטר.

בהיעדר חוק, היתה דרך זו נקוטה בידי הרשות המבצעת על-מנת למנוע תפילת יהודים בהר הבית, מחשש ש"יעוררו אחרים להפרת השלום" כלשון סניף 151 לחוק העונשין התשל"ז – 1997, או מכח חובתה הכללית של המשטרה לשמור על הסדר.

לסעיף 10:

סעיף זה בא להקל על הרשות המבצעת את ביצוע החוק, בלא לעכב את תוקפו ותחולתו המעשיים.

לסעיף 11:

סעיף זה בא למנוע סיכול מטרות החוק מכיוונן של תקנות שעת חירום.

לסעיף 12:

סעיף זה בא להקל על הרשות המבצעת את ביצוע החוק, בלא לעכב את תוקפו ותחולתו המעשיים, וליתן את הזמן הדרוש לרשות המבצעת להיערך לקיומן של תפילות סדירות על הר הבית.

הצעת חוק זהה הונחה על שלחן הכנסת ה-15 ומספרה פ/3385.

---------

הוגשה ליו"ר הכנסת והסגנים

והונחה על שולחן הכנסת ביום

כ' באדר ב' התשס"ג – 24.3.2003

http://www.moledet.org.il/eldad-hok22.html



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  הצעת החוק הנ''ל הוגשה למליאה ב-24.3.2003 !! פילוביץ שחף 08.07.03 18:12 1
  פרוטוקול דיון בהצעת החוק מה-15.5.2002 פילוביץ שחף 08.07.03 21:13 2

     
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   18:12   08.07.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. הצעת החוק הנ''ל הוגשה למליאה ב-24.3.2003 !!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
מהתאריך הנדון ועד נכון להיום הצעה זו עדיין לא הובאה
להכנה לקריאה טרומית, כמו כן בכלל לא נדונה בשום ועדה
שהכנסת בחרה לה לנכון...

השאלה הנישאלת היא למה היא לא מטופלת בכלל, ומה קרה
להצעת החוק שהוגשה בכנסת ה-15 שמספרה פ/3385 ...??

@ הערה: עד לפני כשעתיים, שתי הצעות חוק אלה לא הופיעו
באתר של כנסת ישראל...!!

@ להלן מצ"ב הצעת החוק פ/104...:-
חוק חופש הפולחן בהר הבית, התשס"ג-2003.





מבחן התוצאה.
פ"ש

כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   21:13   08.07.03   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. פרוטוקול דיון בהצעת החוק מה-15.5.2002  
בתגובה להודעה מספר 0
 

סוג הדיון: הצעות חוק

נושא:
טז. הצעת חוק חופש הפולחן בהר-הבית, התשס"ב-2002 (הצעת קבוצת חברי הכנסת)

הישיבה השלוש-מאות-וחמש של הכנסת החמש-עשרה
יום רביעי, ד' בסיוון התשס"ב (15 במאי 2002)
ירושלים, הכנסת, שעה 11:02
http://www.knesset.gov.il/Tql//mark01/h0202326.html#TQL


היו"ר י' ביבי:
רבותי, אנחנו מתקדמים בסדר-היום. אני מזמין את חבר הכנסת אורי אריאל לדבר על הר-הבית: האם הוא בידינו? האם בפינו? בתפילתנו? הצעת חוק חופש הפולחן בהר-הבית, מס' פ/3385.


סגן השר לביטחון פנים ג' עזרא:
אני לא עונה לך.


היו"ר י' ביבי:
אין תשובה ואין הצבעה.


אורי יהודה אריאל (האיחוד הלאומי - ישראל ביתנו):
אדוני היושב-ראש, רבותי חברי הכנסת, אדוני השר, אני גאה אבל גם נכלם להעלות את הצעת החוק בנושא חופש הפולחן בהר-הבית. אני גאה, כי אני חושב שזו הצעת חוק חשובה ביותר ומשמעותית ביותר לעצם נפש האומה. אבל אני נכלם שבכלל אנחנו צריכים והגענו למצב הזה שיהודים לא יכולים זה 19 חודש לעלות להר-הבית. זהו מצב מבייש ועגום.
אומר המשורר אורי צבי גרינברג בשירו "ישראל בלי ההר": "לא תהיו באילת ומטה דגלכם בים סוף/ שם - קנה סוף./ בגדתם בהרכם העליון מכל הר בעולם/ הקדוש מכל הר בעולם./ ולא תשבו במושב לאומים באין זה הר ההר/ משען לגבכם בעולם./ ישראל בלי ההר הוא - לא ישראל."
אין לנו קיום באומות, בלי האפשרות, הזכות והחובה לבקר בלב הכיסופים של הנפש היהודית, בהר-הבית. הוא הוא המפעם בכל לב יהודי בעולם, הוא הנישא בתפילותינו, בתקוותינו, ומועלה על ראש שמחתנו, כמו שכל אחד מאתנו מכיר את זה מחתונתו או מביקוריו בחתונות של אחרים.
ראש הממשלה מר שרון אמר אתמול בנאומו: "נמצאים אנו יומיים לפני ערבו של חג השבועות" - מחר בערב - "וחג שבועות תעשה לך ביכורי קציר חיטים. בימי קדם היו אבותינו עולים לרגל בחג השבועות להר-הבית, כאן בירושלים, מביאים את ביכורי תוצרתם החקלאית, ובכך מקיימים את המצווה המופיעה בספר דברים: ולקחת מראשית כל פרי האדמה אשר תביא מארצך אשר ה' אלוהיך נותן לך ושמת בטנא והלכת אל המקום אשר יבחר ה' אלוהיך לשכן שמו שם, ובאת אל הכוהן אשר יהיה בימים ההם ואמרת אליו, והגדת היום לה' אלוהיך כי באתי אל הארץ אשר נשבע ה' לאבותינו לתת לנו" - סוף ציטוט מראשית דברי ראש הממשלה אתמול פה בהודעתו המדינית לפני הבית הזה. אמר אתמול חבר הכנסת קליינר: חשבתי שהנה מגיעה הודעה דרמטית, שפותחים את הר-הבית לאחר 19 חודשים, אדוני השר, ויהודי יכול לבוא לביתו. אבל, זה לא קרה. זה לא נשמע.


היו"ר י' ביבי:
דרך אגב, זה כל כך סמלי שאתה מדבר עכשיו, כשבמרכז מפלגת העבודה מדברים עכשיו לא על תפילה אלא על החזרת הר-הבית.


אורי יהודה אריאל (האיחוד הלאומי - ישראל ביתנו):
אדוני היושב-ראש, אנחנו עוד נתייחס לזה.
בחודש ינואר השנה אמר ראש הממשלה למקורביו, כי בדעתו ליזום "בהזדמנות הראשונה" את פתיחת ההר ליהודים. מדוע, אם כן, אדוני ראש הממשלה לא יוזם הצעת חוק זו, שאין צודקת ממנה? או לחלופין פותח את ההר, ואין צורך בחוק?
כאנטיתזה לתוכניתו ההזויה, בלשון עדינה, של שר הביטחון בנימין בן-אליעזר לבינאום ההר ולחלוקת העיר, או של יושב-ראש הכנסת, מר בורג, ל"משטר מיוחד באגן הקדוש", אני בא ומציע היום חלופה של שפיות, של יהדות.
הצעת החוק פותחת את הר-הבית ומתירה לכל אדם לעלות אליו. החידוש בהצעת החוק הוא, שמוגדרות בה האפשרויות לתפילת יהודים בהר קודשנו, כל זאת באזורים המותרים על-פי ההלכה. על-פי החוק הזה, תפילת יהודים בהר היא בלי לפגוע - אני מדגיש - בתפילות המוסלמים, והיא ערך עליון וחשוב, ורק פיקוח נפש ממש יכול לדחותה.
מדוע השמאל מתחמק מתמיכה בחוק הזה? האם נטשו את עקרונותיהם בנוגע לזכות לחופש הפולחן? האם פג תוקף השוויון, שהם מטיפים לו תחת כל עץ רענן בכל שעה, כאשר הוא נוגע להר-הבית וליהודים?
כידוע, היהודי האחרון שעלה להר-הבית הוא מר אריאל שרון, אז יושב-ראש האופוזיציה והיום, ברוך השם, ראש הממשלה, ובכך ביטא את זכותנו הטבעית, הדתית, המובנת מאליה.
יש חוות דעת של השב"כ זה חודשים, התומכת בפתיחת ההר ליהודים וגם לנוצרים, שגם הם לא עולים היום. כזכור, ההר פתוח אך ורק למוסלמים, מאז פרוץ מלחמת אוסלו. היועץ המשפטי לממשלה, מר רובינשטיין, תומך בכניסת יהודים בעיקר בשל הסכנה, שאי-כניסה, כמו היום, תנציח את המצב לאורך זמן. שרת החינוך, הגברת לימור לבנת, המופקדת על רשות העתיקות, דורשת לאפשר עליית יהודים ופיקוח על שמירת חוק העתיקות, שמופר ברגל גסה כל יום. גם השר לביטחון פנים, מר לנדאו, גורס כי הגיעה העת שיהודים יעלו להר. שלא לדבר על ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, ואחרים.
ככל שיארך הזמן שבו ההר סגור, כך יהיה יותר קשה לפותחו מחדש. זו דעת השב"כ. זה ברור לכל אדם הגיוני. מצבו הקשה של האסלאם בעולם נותן לנו היום הזדמנות מצוינת לפתוח את שערי הר-הבית לכל דורש בלי הבדל.
מבחינת יושב-ראש ארגון הטרור הגדול בעולם, ערפאת, העובדה שיש לכאורה או באופן מעשי איסור דתי לעלות להר-הבית מהווה סימן לתלישות העם מארצו; כפי שהוא עצמו מספר על "רולטת הארצות", כך הוא מגדיר זאת, שעשה הרצל שסובב את הגלובוס עד שאצבעו נתקעה במקרה בארץ-ישראל. לא מסיבות דתיות היסטוריות אנו כאן, לדעתו, אלא מסיבות של גורל. אם היהודים מוותרים כל כך בקלות על מה שמוגדר כמקום הקדוש ביותר - חס וחלילה, יוותרו גם על דברים אחרים.
בגלל מחשבות גלותיות הפושות בכל מקום, אנחנו בעמק למטה, והם בהר למעלה. הולך ומתגבש סטטוס-קוו חדש, שאין לישראל נחלה בו, והשער סגור.


שר התקשורת ר' ריבלין:
חבר הכנסת אריאל, העיר העליונה גבוהה יותר מהר-הבית. אנחנו לא בתחתית. אולי כמטאפורה אתה צודק. מבחינה גיאוגרפית, העיר העליונה גבוהה מהר-הבית.


אורי יהודה אריאל (האיחוד הלאומי - ישראל ביתנו):
אדוני השר, לא. כאשר אנחנו מביטים על הר-הבית שהוא מקום קודשנו, מקום מקדשנו - -


שר התקשורת ר' ריבלין:
אתה מדבר על הכיפה.


אורי יהודה אריאל (האיחוד הלאומי - ישראל ביתנו):
- - שחרב וגלינו מארצנו, וברוך השם שאנחנו יושבים פה ויכולים לדבר על זה. הר-הבית, המקום העליון, זה ברור, ואתה מסכים אתי, הוא בית-המקדש, הוא ההר - הכותל, שבו אתה, אני, אחרים וכולנו מתפללים בו, הוא המקום הנמוך. לא אזכיר פה כמה מקרים שבהם פינו את המתפללים בכותל, כי מלמעלה זרקו בלוקים, מוטות וכן הלאה.


שר התקשורת ר' ריבלין:
לכן אנחנו צועקים ממעמקים.


אמנון כהן (ש"ס):
ממעמקים קראתיך - - -


אורי יהודה אריאל (האיחוד הלאומי - ישראל ביתנו):
השר ריבלין, היות שאני מכיר אותך, אני יודע שאתה מזדהה עם הדברים שאני עומד ואומר כאן. ההערות שלך חשובות, אבל אני בטוח שאתה מסכים אתי. גם הבוקר, כבכל בוקר, התפללנו וכיוונו תפילותינו להר-הבית, באומרנו: "והשב את העבודה לדביר ביתך". הבוקר, כמו בשחר של כל בוקר, באלפי השנים האחרונות, ולמרות זה אנו בעמק, בקיר הדמעות, בכותל המערבי.
היעדרותנו מההר מולידה גם הכחשת הקשר שלנו אל מקום קודשנו. לפני כחצי שנה העיד השיח' ראאד סאלח בוועדת-אור ואמר: "בית המקדש הראשון והשני לא נבנו מעולם בהר-הבית, וגם ליהודים אין זכות להר-הבית". לפי הגדרתו, אין הוא שולל זכויות יהודים בהר, כי ליהודים לא היו זכויות.
גם אם יחזור המצב לקדמותו לא תבוא עדנה. המשטרה הפכה עוד לפני סגירת שער-המוגרבים למשטרה חלשה. אני מדבר על העבר. אני קורא מכאן לשר לביטחון פנים, מר לנדאו, שלב יהודי אמיתי פועם בו, שלא להתיר לביזיון להימשך. בעבר לא עשתה המשטרה כמעט דבר בלי אישור הווקף, וזאת מתוך בחירה, ואני מדבר על ימים שעברו, ברוך השם. היום זה שונה. כל איום של פורעים ערבים, ומייד הדפה המשטרה את היהודים החוצה ונעלה את השער. תפילת יהודים בהר חשובה יותר משיקולים ביטחוניים אלו או אחרים. אין בכוונתי לומר שזה יותר חשוב מפיקוח נפש, חס וחלילה, אבל לא ייתכן, שיהודים רוצים לעלות להר, ערבים יודיעו שיהיו מהומות, ואז המשטרה תגיד: אם יהיו מהומות, אני לא מאפשרת ליהודים לעלות.


היו"ר ע' דהאמשה:
תודה רבה.


אורי יהודה אריאל (האיחוד הלאומי - ישראל ביתנו):
עוד דקה, ברשותך. אני מסיים, ברשותכם.
מי שמרים את ידו היום, בשבוע הבא, נגד החוק, פועל נגד לבו של העם וכמיהותיו העתיקות ביותר.
הצעת החוק ודאי שתעבור עוד התאמות. נשנה את סעיפים 3 ו-4. החוק ייעשה בתיאום עם גדולי התורה ועם הרבנים.
אני מסיים בפסוק ממלכים א', פרק ח', פסוק ל"ח: כל תפילה, כל תחינה אשר תהיה לכל האדם, לכל עמך ישראל אשר ידעון איש נגע לבבו - "ופרש כפיו אל הבית הזה". תודה.


היו"ר ע' דהאמשה:
תודה. כאמור, תשובה והצבעה יהיו במועד אחר, מאוחר יותר.


מבחן התוצאה.
פ"ש

כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות