אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #7505 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 7505   
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
אור ליום חמישי י''ט בתמוז תשס''ז    20:40   04.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ד''ר א. מילשטיין: 'האקדמיה לביטחון - צורך קיומי'  

 
'האקדמיה לביטחון - צורך קיומי'

אתמול הגיש ח"כ איתם לרמטכ"ל את המלצות הועדה בראשותו, ובהן הקמת אקדמיה לביטחון. ד"ר אורי מילשטיין מסביר את הכורח שבמהלך.
שמעון כהן


ד"ר אורי מילשטיין
תזכורת-פ"ש: מכתב לראש הממשלה אריאל שרון ב-2001 על הצורך להקים אקדמיה לביטחון לאומי
http://www.global-report.net/a.php?c=um&a=925&rc=um&ahref=34921#34921

בין ההמלצות המרכזיות של ועדת איתם לחקר קידום הקצינים בצה"ל בולטת ההמלצה להקים מעין אוניברסיטה בה תילמד "אומנות המלחמה". כבר לפני עשרים שנה בהיותו מדריך בקורס מח"טים, ומאוחר יותר, כשהשתחרר שלא בטובתו מצה"ל. שמע חבר הכנסת איתם על הרעיון בהרחבה מהחוקר וההיסטוריון הצבאי ד"ר אורי מילשטיין.

את הצעותיו המפורטות אודות נחיצותה של האקדמיה הצבאית חלק ד"ר מילשטיין גם עם ראשי הממשלה, אולם לא זכה למענה ראוי. כעת, עם מסקנות ועדת איתם שהוגשו אתמול לרמטכ"ל הוא מקווה שההצעות שהעלה בעבר יזכו למימוש מעשי.

"אחרי משפט גבעתי א' אמרתי לאפי איתם שעצם העמדתו לדין היא תוצאה של חוסר הבנת הצבא את מטרתו של הצבא. הרי לקחו אותו כמח"ט והעלו אותו על המוקד כי הוא נקט ביד קשה. אבל הרי זו המטרה – לנקוט ביד קשה", מספר מילשטיין על שיחתו הראשונה עם איתם. "חבל שהיה צריך את מלחמת לבנון השנייה כדי להעלות את הנושא שדיברנו בו לפני שבע שנים".

מילשטיין מנמק את נחיצותה של האקדמיה לתורת המלחמה, בכך שכיום קציני צה"ל זוכים לדבריו להתמחות של מפקדי מחלקות בלבד. לאחר מכן כל ידע צבאי שהם מקבלים מקורו בהשתלמויות בלבד, ולא בהכשרה מקצועית מעמיקה כבצבאות אחרים במערב.

"היום מקבלים קצינים את הידע שלהם מבעלי דרגות שהידע שלהם נאסף בעקבות הניסיון בלבד, אבל כבר אמר פרידריך הגדול שאם הניסיון היה מכשיר את המצביאים אז הפרד של הנסיך היה מצביא... ההכשרה לקציני צה"ל צריכה להתבצע כמו ברפואה, על ידי אישים שהעמיקו חקר ולא על פי הוותק. בארצות הברית, ברוסיה, בצבאות המערב, בסין ובמדינות נוספות קיים בית ספר למלחמה שבו המורים הם פרופסורים לצבא שהעמיקו חקר בנושא".

לדברי מילשטיין תפיסת ההכשרה הצבאית בצה"ל לא השתנתה מאז ימי ההגנה. "הקצונה של ההגנה הייתה השלד לצה"ל, ועל פי העקרונות שהיו אז נמשכת התפיסה גם היום. כך אנחנו מוצאים את עצמנו במצב שבו גם היום אדם כמאיר פעיל ממשיך לחנך את קציני צה"ל והצבא הולך לאורו". הוא מציין, אולי בבדיחות ואולי ברצינות שגם בשמו של צה"ל מקובעת התפיסה שמדובר בגוף שאינו אלא המשך לארגון ההגנה. "לקחו את המילה 'הגנה' הוסיפו לה את המילה צבא לפני ואת המילה 'ישראל' אחרי והרי לך צה"ל, אבל בבסיסו מדובר באותו ארגון".

ד"ר מילשטיין קובע שמקור הכישלונות בצבאות השונים לאורך ההיסטוריה נובעים בשל "השקרנות של מערכת הביטחון וראשי המדינה. כל מערכות הביטחון בהיסטוריה לא חשפו את החומר האמיתי של לקחי מלחמות העבר כדי שלא לחשוף ליקויים, כדי שלא נדע איך הם נהגו באמת במלחמה. כך נוצר מצב שבו אנשי ביטחון ואזרחים לומדים ממיתוסים ואגדות ולא מאירועים אמיתיים".

לדבריו, על מנת לפתור את המציאות הנוכחית על מערכת הביטחון לפתוח את מסמכיה וארכיוניה בפני פורום של כחמישים מומחים מתחומי האקדמיה והחברה. "אם חפצי חיים אנחנו צריך ללמוד את הוויות הצבא לעומקן. צריך לפתוח את החומרים האמיתיים בפני קבוצת מומחים מבריקים בכל תחומי הלימוד. הם ילמדו את הנתונים ויגבשו את עמדותיהם יחדיו. בכך יבוטל המונופול הצה"לי על חומר ביטחוני. הקבוצה הזו תפתח דיסציפלינות, תחומי ידע חדשים. כך הפיתוח לא יילמד על בסיס ההבלים של רמטכ"לי העבר. נפקיע את הצד המחשבתי מצה"ל לקבוצת מחשבה בלתי תלויה. הקבוצה הזו תייעץ לממשלה, שנבחרה בהליך דמוקרטי, כיצד לפעול. כיום הממשלה פועלת כעיוור באפלה והחלטותיה אינטואיטיביות בלבד".

מילשטיין מחדד את דבריו וקובע שבכהונתו של אלוף בצה"ל כראש המכללה לביטחון לאומי לא יהיה רענון, "לא הרווחנו כלום. בארצות הברית עמד בראש מערכת שכזו אדם כקיסינג'ר או קונדוליסה רייס".

את תפיסת עולמו חלק, כאמור, ד"ר מילשטיין עם ראשי הממשלה נתניהו, ברק ושרון כשנבחרו לתפקידם, אולם לא זכה למענה משמעותי. הוא מספר על שיחתו עם נתניהו, שיחה בה נכחו חברים בפורום בו הוא משתתף באופן קבוע. "נתניהו אמר לי שהרעיונות אמנם מעניינים אבל הכוחות המתנגדים להם רבים מדי. לטעמי כשהוא ייבחר שוב לתפקיד ראש הממשלה הוא יוכל לחולל את המהפך. על המהפכה הכלכלית שהוא ביצע למרות מתנגדיו הוא אמר שיכול היה לבצעה בזכות התמיכה שנתן לו שרון כראש ממשלה, מהלך דומה יוכל להתבצע אם שר ביטחון בממשלה שבראשה הוא יעמוד יקבל תמיכה ממנו לקידום מהלך שכזה".
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/164411

____________________



לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  ד''ר אורי מילשטיין: ''מר שרון הנכבד......'' פילוביץ שחף 04.07.07 20:54 1
  עם איתם או שטיינץ כשרי בטחון ונתניהו ראש ממשלה דקטרין 04.07.07 20:55 2
     נקודת האל חזור Yac 04.07.07 21:08 3
         ''נקודת האל חזור'' הוא מושג סטטיסטי אורי מילשטיין 04.07.07 21:15 4
             בהקשר הזה מקובל להזכיר מושג נוסף:Sunk Cost הבולש 04.07.07 21:29 9
                 אתה יכול בבקשה להרחיב למה הופסק פרוייקט ה''לביא''?? פילוביץ שחף 04.07.07 22:10 10
                 איך תפעל האקדמיה אורי מילשטיין 04.07.07 23:17 13
         תמיד אפשר להמשיך להידרדר או להתחיל לצמוח דקטרין 04.07.07 21:25 7
             סרט וידיאו: ח''כ אפי איתם מדבר בנושא פילוביץ שחף 04.07.07 22:38 12
     מכל מקום הנושא עלה לסדר היום בישראל ולא ירד ממנו! אורי מילשטיין 04.07.07 21:18 5
     ביבי נתניהו היה רה''מ הראשון שיישם את המלצת ועדת אגרנט פילוביץ שחף 04.07.07 21:20 6
         אכן, דקטרין 04.07.07 21:28 8
         המועצה לביטחון לאומי אורי מילשטיין 05.07.07 05:50 17
  ''בית הספר למנהיגות ולחשיבה אסטרטגית'' פילוביץ שחף 04.07.07 22:15 11
     פתיחת בית הספר בקדומים מלמדת שהכשרת הלבבות נעשתה אורי מילשטיין 04.07.07 23:20 14
         אכן כן...אבל לא מספיק, יש עוד עבודה קשה בנושא !! פילוביץ שחף 05.07.07 00:24 16
     נשמע מעניין מאוד... אני אבדוק את זה alontu 05.07.07 00:17 15
  ''מרד בשר התותחים- שקיעת הערכים'' פילוביץ שחף 17.07.07 19:31 18
     דיאגנוזה אחרי שהחולה נפטר אורי מילשטיין 17.07.07 19:50 19
     ערב עיון: דוח ועדת וינוגרד בפרספקטיבה של שנה...(לעב''ה) פילוביץ שחף 20.01.09 18:56 20
  ''אגודת הסטודנטים מזהירה: גיס חמישי אקדמאי'' פילוביץ שחף 29.10.09 03:25 21
  ''הקשב !! איך לשפר את צה''ל''. מאמר חשוב מאוד (*) פילוביץ שחף 17.10.10 06:37 22
     אריק בך: ''התוכן חשוב. הבמה משמעותית. המסר חכם''. פילוביץ שחף 17.10.10 06:47 23

     
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
אור ליום חמישי י''ט בתמוז תשס''ז    20:54   04.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. ד''ר אורי מילשטיין: ''מר שרון הנכבד......''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 04.07.07 בשעה 21:15 בברכה, פילוביץ שחף
 
28 מארס 2001

לכ'
ראש הממשלה
מר אריאל שרון

ירושלים

מר שרון הנכבד,

מאז מלחמת ששת הימים ישראל הובסה בכל מלחמותיה: במלחמת ההתשה (1968-1970), במלחת יום הכיפורים, (1973), במלחמת לבנון (1982), באינתיפאדה הראשונה (1987-1993), במלחמת דרום לבנון (1970-2000), והיא הולכת ומובסת במלחמה המתנהלת היום נגד הפלסטינים. בשלושים ושלוש שנות התבוסה שבהם לא היה לצה"ל הישג מערכתי אחד, שלטו בישראל ממשלות מן השמאל ומן הימין, ואתה היית חבר באחדות מהן. מכאן המסקנה שהתבוסות אינן פועל יוצא של אידיאולוגיה פוליטית או מדיניות לקויה כפי שסבורים רוב הישראלים.

מאז מלחמת יום הכיפורים אני טוען בספרים במאמרים רבים כי מערכת הביטחון של ישראל נבנתה עם הקמת המדינה, על יסודות רעועים, כי היא בתהליך של קריסה וכי מצבה זה מסכן האינטרסים החיוניים של ישראל, עד כדי סיכון עצם קיום המדינה, יותר מכל גורם אחר, לרבות הצבאות הסדירים הערביים וארגוני הטרור הפלסטינים.

טיעוני זה ניפץ מערכת שלמה של אמונות, דעות אידיאולוגיות ומיתוסים, הנמצאים בתשתית התרבותית של מדינת ישראל. כדי למנוע ממני להכניס את הטיעון הזה לסדר היום הלאומי עשו המערכת הפוליטית בישראל, מערכת הביטחון, האוניברסיטאות ואמצעי התקשורת יד אחת להחרימני ולהפוך אותי ל"פרסונה נון גרטה" בזרם המרכזי של החברה הישראלית. למרות המחיר האישי הכבד ששילמתי ועדיין אני משלם, הקשר התרבותי נגדי מחניף לי ומכניס אותי לחבורה נכבדה מאוד של אנשים יהודים ולא יהודים שהוחרמו בהיסטוריה.

אני אמשיך להשמיע את טיעוני ואקבל באהבה את שיוכי ל"כת הטמאים" של המדינה היהודית. אבל לא במצבי האישי עסקינן אלא במצבה הביטחוני המדרדר של מדינת ישראל. ללא מערכת ביטחון יעילה אין שום דרך להחזיר את הביטחון לתושביה היהודים של מדינת ישראל ולשכנע את הערבים ליישב את הסכסוך בדרכים מדיניות.

ומכיוון שאין לי דרך להגיע אליך באופן אישי, שהרי אתה מוקף בעוזרים ויועצים השותפים להחרמתי, אני שולח אליך את הצעתי במכתב גלוי. אני מקווה שתתייחס אליה ברצינות, שתתאמץ להתעלות מעל חשבונות אישיים ומפלגתיים, שתגלה כושר החלטה וכושר מנהיגות להוביל את המהלך המוצע, שישנה לחלוטין ההיסטוריה של מדינת ישראל שיביא לתושביה ביטחון ושלום כפי שהתחייבת במסע הבחירות שלך.

אקדמיה לביטחון לאומי

א. הצורך

1. הציוויליזציה הנוכחית, שתחילתה בביות הדגנים, הקיטניות ובעלי החיים, ומעבר מליקוט מזון וצֵיד בעלי חיים - ליצור מזון, לפני כעשרת אלפים שנה, נוצרה על ידי זינוק אינטלקטואלי של מין האדם, המתואר בספר בראשית כאכילה מפרי עץ הדעת.

2. הלקח העיקרי של הציוויליזציה הנוכחית הוא שכושר השרידה של מערכות אנושיות נמצא ביחס ישר לאיכות העומק האינטלקטואלי שלהן. בארבעת אלפים השנים האחרונות עיצבו את פני חברת האדם בעיקר ארבע תרבויות: התרבות העברית, התרבות היוונית, התרבות הרומית, והתרבות האנגלו-אמריקאית. לארבע תרבויות אלה היה בסיס אינטלקטואלי באיכות גבוהה, שאיפשר להן לשרוד, לגבור על סכנות גדולות ואתגרים קשים ולעצב את החברה האנושית.

3. על מנת שמדינת ישראל תמשיך לשרוד ותתגבר על כל האיומים המסכנים אותה, עליה להעמיק מאוד את בסיסה האינטלקטואלי. לכך התכוון דוד בן גוריון באמרו שעלינו להיות "עם סגולה".

4. למערכת הביטחון של ישראל אין כלל עומק אינטלקטואלי. זאת מערכת סגורה שהנתונים האמפיריים החיוניים שלה חסויים, ולכן אין לה שיח והיזון חוזר אינטלקטואלי עם מערכות אחרות. אבל גם לו היה היזון חוזר, לא היה בו ערך רב, כי באוניברסיטאות בישראל אין פיתוח תיאוריות ביטחוניות ואין הוראה של תחום זה. מערכת הביטחון של ישראל, על כל אגפיה ושלוחותיה, מנוהלת בעזרת השכל הישר של אנשיה, ניסיונם האישי והשכלתם בתחומים אחרים (משפטים, ניתוח מערכות, מזרח תיכון וכו'). מערכת הכשרת הקצינים בצה"ל, לכל אורך שרשרת הפיקוד, היא קצרה מאוד ביחס לצבאות אחרים, והיא נשענת על מורשת הקרב של צה"ל, שהיא אוסף של מיתוסים לא מבוססים. היא ניזונה מלימוד מקצועות מגוונים באוניברסיטאות, שאין להם קשר לדיסציפלינה ביטחונית.

5. התוצאה: מערכת הביטחון של ישראל פועלת בתת אופטימום הולך וגדל. מאז מלחמת ההתשה שהתחילה למעשה מיד אחרי מלחמת ששת הימים, אין מערכת הביטחון מגַבּה מטרות לאומיות. הסיבה העיקרית למסירת שטחי מולדת לרשות הפלסטינית היא חוסר יכולתו של צה"ל להכריע בשדה הקרב את הצבאות הערביים והמחיר הגבוה באופן יחסי שהוא שילם ומשלם במלחמות הסדירות ובמלחמות הזעירות. הדבר בה לידי ביטוי במלחמת יום הכיפורים, במלחמת לבנון, במלחמת דרום לבנון ובאינתיפאדות השונות.

6. חוסר הגיבוי והמחיר ההולך וגדל של ההגנה על שרידותנו הלאומית חוללו את מרד בשר התותחים – פעילות של ארגונים כמו "שלום עכשיו" "ארבע אמהות" ו"יש גבול". מרד זה חולל שינוי ערכים ותפיסות דרמטיים בציבור בישראל בזמן קצר מאוד ביחס ביחסם של היהודים לארץ ישראל ואפילו ביחס לירושלים, ביחס למדינה הפלסטינית, ובהתיחסות לציונות בכלל.

7. מסקנה: האמצעי היחיד היום העשוי לשפר את תפקודה של מערכת הביטחון ולחולל מפנה בערכים הלאומיים, הוא הקמתה של אקדמיה לביטחון לאומי שתיטול על עצמה את הכשרת המפקדים בכל זרועות הביטחון, את חקר הווית הצבא והמלחמה, את פיתוח תיאוריות הביטחון, את חקר האירועים הביטחוניים ואת הפקת הלקחים.

8. חייבת להיות הפרדה בין הגוף המכשיר בעלי מקצוע והגוף המשתמש בהם. תנאי הכרחי לפעילותה התקינה של אקדמיה זאת הוא אי תלותה בצה"ל. כפי שלא יתכן שארגון הקבלנים יכשיר מהנדסים, וקופת חולים תכשיר רופאים כך לא יתכן שצה"ל יכשיר אנשי מקצוע הראויים לשם הזה, במשמעות העמוקה והמדויקת של המונח "מקצוע".


ב. מבנה האקדמיה ותפקידיה

1. ההחלטה על הקמתה של אקדמיה לביטחון לאומי בעלת מעמד בלתי תלוי בצה"ל היא של ראש הממשלה.

2. לאחר ההחלטה יוקם צוות של בכירי המומחים לביטחון לאומי בישראל, בכל התחומים, שיגבש את הרעיון לכדי ביצוע.

3. האקדמיה לביטחון לאומי תוקם על פי חוק של הכנסת והיא תהיה כפופה לראש הממשלה.

4. האקדמיה תהיה אוניברסיטה לכל דבר והיא תעניק את כל התארים האקדמיים בתחום הביטחון הלאומי.

5. באקדמיה לביטחון לאומי ילמדו את כל המקצועות האקדמיים הלומדים באוניברסיטה לרגילה כמו כלכלה, יחסים בין לאומיים, שיטות מחקר וכו' אך בהתייחסות מיוחדת לתחום הביטחון הלאומי תוך פיתוח דיסציפלינות מתאימות.

6. האקדמיה תחליף את בית הספר לקצינים של צה"ל, את פו"ם ואת המכללה לביטחון לאומי. ילמדו בה גם ממלאי תפקידים מזרועות הביטחון האחרות וממלאי תפקידים בשרות המדינה .

7. הקמת האקדמיה והחזקתה לא יהוו נטל כבד על תקציב המדינה, משום שהיא תחליף את המוסדות הקיימים ותייעל את אופני הלימוד וההכשרה. לצורך הקמת האקדמיה ולמימון חלק מפעולותיה ניתן יהיה לגייס תרומות בכל העולם היהודי, כפי שנהוג במערכת האקדמית.

8. ראוי היה לקבל את ההחלטה מיד ולהתחיל בהכנות. אני עומד לרשותך למלא כל משימה לחיזוק שרידותה של מדינת ישראל.
http://www.global-report.net/a.php?c=um&a=925&rc=um&ahref=34921#34921


________


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דקטרין
גולש אורח
אור ליום חמישי י''ט בתמוז תשס''ז    20:55   04.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. עם איתם או שטיינץ כשרי בטחון ונתניהו ראש ממשלה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   יש סיכוי למהפיכה כזאת, אבל קודם נדרש נצחון מוחץ בבחירות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Yac
גולש אורח
אור ליום חמישי י''ט בתמוז תשס''ז    21:08   04.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. נקודת האל חזור  
בתגובה להודעה מספר 2
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 04.07.07 בשעה 21:08 בברכה, Yac
 
למדנו בבית הספר על נקודת האל חזור.
אביא דוגמאות מוכרות לכולנו:

א. עסק צובר חובות לנושים מעבר לנקודת האיזון של רווחיו עם הריבית.
בעסק כזה כבר לא קיים גורם המנוף, ומצבו רק ילך ויתדרדר.

ב. שופטת מטילה על אדם ישר שנפל לידיה, הוצאות משפט וכל מימי תשלומים,
שעולים על ערכו של כל רכושו, בסכום הכנסותיו כפול 160 שנה.
האיש הזה אבוד. נותר לו להתאבד. (מדובר בערכאה נמוכה בעיר שינה
של תל אביב).

כך גם בבטחון.
הזנחת הבטחון, צימצו תקציב, העסקת אנשים בעלי חשיבה מוגבלת,
מינוי אנשים לא מתאימים ואולי אנשים שלא מבינים את חשיבות ההשכלה,
הידע וההתמחות, מביא את המדינה המתנשאית, לנקודת האל-חזור.
מעבר לה, הבטחון רק יתדרדר, עד לחורבן או לשואה הבאה.

את זה למדנו בגן. עם זה גדלנו, אבל מתנשאי השלטון של ישראל,
יתקשו להבין, או לא ירצו להבין.

אזכיר רק, שמדובר בעמינו ומדינתנו, וחורבנם, יהיה האחרון.
אבל למי איכפת ?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורי מילשטיין
חבר מתאריך 16.3.03
1182 הודעות
אור ליום חמישי י''ט בתמוז תשס''ז    21:15   04.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. ''נקודת האל חזור'' הוא מושג סטטיסטי  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   במציאות ניתן לתן כל דבר אך מחיר התיקון הולך ועולה ואז ניתן לשאול: האם יש לנו די אנרגיה כדי לשנות את המגמה?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הבולש
גולש אורח
אור ליום חמישי י''ט בתמוז תשס''ז    21:29   04.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. בהקשר הזה מקובל להזכיר מושג נוסף:Sunk Cost  
בתגובה להודעה מספר 4
 
   או Sunk Investment : "עלות שקועה " או השקעה טבועה".

דהיינו: למה שהושקע ונעשכה עד כה אין ערך בהחלטה העתידית אם להמשיך או להפסיק פרויקט או מאמץ כלכלי מסוים. זה בערך היה השיקול להפסיק את בניית הלביא:
המשך הפיתוח והייצור שלו היה משעבד את תקציב הבטחון לשנים רבות - ומונע - פשוטו כמשמעו - את התפתחות תחום החמ"מ, המזלטים , ועוד , במידה רבה. במקרה של הלביא, המדינה כולה היתה שטופה אז בדיבוק של המשך הפרויקט, ורק לחץ אדיר של האמריקנים בראשות דב זקהיים, ואצבעה של שושנה ארבלי אלמוזלינו הכריעו.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sunk_cost

משימה מרכזית של האקדמיה - פרי רוחו של ד"ר מילשטיין בעליל! - תהיה לדעתי זיהוי ה- sunck investments הנוכחיים של מדינת שיראל בתחום הבטחון הלאומי.

מועמדים אפשריים לדעתי:
פרויקט הגרעין כן או לא.
טנק המרכבה.
גדר הבטחון.
ועוד.

משה קצב: אנס סדרתי מתועב .חבר של פושעים ורוצחים. חרפה למדינה כל יום שהוא מהלך חופשי



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
אור ליום חמישי י''ט בתמוז תשס''ז    22:10   04.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. אתה יכול בבקשה להרחיב למה הופסק פרוייקט ה''לביא''??  
בתגובה להודעה מספר 9
 

לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורי מילשטיין
חבר מתאריך 16.3.03
1182 הודעות
אור ליום חמישי י''ט בתמוז תשס''ז    23:17   04.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. איך תפעל האקדמיה  
בתגובה להודעה מספר 9
 
   האקדמיה לביטחון אם תיבנה ותנוהל כהלכה תשבור את המונופול של צה"ל על המקורות הביטחוניים. בעזרת החומר האמפירי שיחשף לחבריה היא תפתח תובנות חדשות לזהות ולהתמודד עם הסיכונים לקיומה של מדינת ישראל בכל התחומים לרבות "השקעות מטביעות".



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דקטרין
גולש אורח
אור ליום חמישי י''ט בתמוז תשס''ז    21:25   04.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. תמיד אפשר להמשיך להידרדר או להתחיל לצמוח  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   אני ממליץ לצמוח, השואה הראתה לנו את הקצה השני.

נתניהו הראה לנו שאפשר לתקן בכל תחום, מדיני, כלכלי, הכל
מתחיל בכמות התמיכה הפוליטית שתופקד בידיו ובאיכות האנשים
שייסיעו בידיו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
אור ליום חמישי י''ט בתמוז תשס''ז    22:38   04.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. סרט וידיאו: ח''כ אפי איתם מדבר בנושא  
בתגובה להודעה מספר 7
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 04.07.07 בשעה 22:39 בברכה, פילוביץ שחף
 
ח"כ איתם: צה"ל הזניח את ההכשרות
ועדה בראשות ח"כ אפי איתם בדקה את כשלי הכשרת המפקדים בצה"ל

http://www.inn.co.il/TV/?act=one&id=2295

_______


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורי מילשטיין
חבר מתאריך 16.3.03
1182 הודעות
אור ליום חמישי י''ט בתמוז תשס''ז    21:18   04.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. מכל מקום הנושא עלה לסדר היום בישראל ולא ירד ממנו!  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
אור ליום חמישי י''ט בתמוז תשס''ז    21:20   04.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. ביבי נתניהו היה רה''מ הראשון שיישם את המלצת ועדת אגרנט  
בתגובה להודעה מספר 2
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 04.07.07 בשעה 21:28 בברכה, פילוביץ שחף
 
להקים את המועצה לבטחון לאומי אך לצערנו הרב שמו לו מכשול
ליישום ולתפקוד הועדה......וכל מי שבא אחריו:
אהוד ברק, אריאל שרון, אהוד אולמרט.
לא השכילו להמשיך את יישום, חיזוק הועדה ורק היום לאחר המלחמה
האחרונה בצפון בכלל וועדת וינגורד בפרט (המלצות ועדת שחק),
המועצה לבטחון לאומי מקבלת חיזוק ושיניים.....

ימים יגידו = מבחן התוצאה !!

__


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דקטרין
גולש אורח
אור ליום חמישי י''ט בתמוז תשס''ז    21:28   04.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. אכן,  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורי מילשטיין
חבר מתאריך 16.3.03
1182 הודעות
יום חמישי י''ט בתמוז תשס''ז    05:50   05.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. המועצה לביטחון לאומי  
בתגובה להודעה מספר 6
 
   על מנת למלא את תפקידה כראוי חייבת המועצה לביטחון לאומי לפתח כלים קוגניטיביים לניתוח תופעות צבאיות-ביטחוניות. את המשימת היסוד הזאת אין לה כלים לבצע.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
אור ליום חמישי י''ט בתמוז תשס''ז    22:15   04.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. ''בית הספר למנהיגות ולחשיבה אסטרטגית''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
ב"ה
4/07/07 8:58

בית הספר למנהיגות ולחשיבה אסטרטגית
לחשוב שני צעדים קדימה
http://rotter.net/User_files/forum/gil1/468be25541be8f9c.doc

כמו רבים אתה חש בחסרונה של מנהיגות אשר בכוחה לקחת אחריות על מערכות החיים במדינה ולהביא לשינוי הדרוש.

כמו רבים אתה מבין שלמנהיגות כזו דרושה תשתית אידאית יהודית-לאומית מבוססת, יחד עם כלים אינטלקטואליים ונפשיים.

כרבים אחרים אינך מסתפק עוד בסיסמאות שטחיות לגבי פתרונות למצבה של מדינת ישראל.

תכנית לימודים של בית הספר למנהיגות וחשיבה אסטרטגית מיועדת לאנשים הרוצים להשפיע על אנשים, על תהליכים ועל עתיד העם היהודי בארצו.


התכנית תיפתח בעז"ה בשנת התשס"ח והיא מיועדת לצעירים וצעירות בעלי יכולת אינטלקטואלית ומעורבות ציבורית לפני כניסתם ללימודים אקדמיים, ולסטודנטים וסטודנטיות במהלך לימודיהם.

התכנית הינה מיזם משותף עם מרכז אריאל למחקרי מדיניות (מוציא לאור כתב העת 'נתיב' – www.nativ.cc)

בתכנית ילמדו נושאים בוערים על סדר היום של החברה הישראלית מתוך התמודדות ביקורתית ומנקודת מבט יהודית. הקורסים יועברו על ידי טובי המרצים המומחים בתחומים אלו (דמויות בולטות באקדמיה ובשירות הציבורי בישראל), ולכל קורס יתלוו ספרי לימוד וחומרי קריאה שיסופקו למשתתפים ויהוו חלק מתכנית הלמודים.

התכנית כוללת קורסים בתחומים:

 תולדות ישראל וארץ ישראל בזמן החדש.
 בעיות הביטחון ומבנה צה"ל.
 יחסים בינלאומיים : ארה"ב ואירופה.
 המזרח התיכון, האסלאם ויחסו לישראל
 שאלת הגבולות.
 כלכלה ומדינאות.
 ערכי היסוד של המשפט בישראל, ישראל והמשפט הבינלאומי
 תהליכים חברתיים - שאלות מבנה וזהות בחברה הישראלית
 פילוסופיה כללית, הגות יהודית


הלימודים יתחילו בעז"ה בחודש מרחשוון תשס"ח (אוקטובר 2007), במתחם המרכז שביישוב קדומים, בכל יום חמישי בין השעות 14:00-22:00. הסעות מירושלים וממרכז הארץ.

שכר למוד: שכר לימוד מסובסד למתאימים- 1000 ₪ לשנה. אפשרות להנחות ולמלגות. ההרשמה עד א' אלול תשס"ז.

לברורים ולהרשמה נא לפנות לעמית – 052-5553626 או לאסף – 054-7203802.

תזכורת:

אשכול מיוחד רק לדיון האחרון בנושא יום כיפור
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5543&forum=gil&omm=0
'האקדמיה לביטחון - צורך קיומי'
http://rotter.net/forum/gil/7467.shtml#4
5. ד''ר אורי מילשטיין: ''מר שרון הנכבד......''

http://rotter.net/forum/gil/7467.shtml#5

_______



לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורי מילשטיין
חבר מתאריך 16.3.03
1182 הודעות
אור ליום חמישי י''ט בתמוז תשס''ז    23:20   04.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. פתיחת בית הספר בקדומים מלמדת שהכשרת הלבבות נעשתה  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום חמישי י''ט בתמוז תשס''ז    00:24   05.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. אכן כן...אבל לא מספיק, יש עוד עבודה קשה בנושא !!  
בתגובה להודעה מספר 14
 

לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
alontu
חבר מתאריך 24.7.02
836 הודעות
יום חמישי י''ט בתמוז תשס''ז    00:17   05.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. נשמע מעניין מאוד... אני אבדוק את זה  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום שלישי ב' באב תשס''ז    19:31   17.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. ''מרד בשר התותחים- שקיעת הערכים''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 17.07.07 בשעה 20:24 בברכה, פילוביץ שחף
 
: מרד בשר התותחים- שקיעת הערכים 17/07/07 17:55
From: uri <[email protected]>

משה שלום,

אני מצטער לומר שדווח ועדת שטרן-יורם, שעיקרו התפרסם ב"ידיעות אחרונות" ביום שישי, נחזה ברוב הפרסומים שלי בשלושים השנים האחרונות ובאותם מונחים. מה שהם מכנים "שקיעת הערכים" הוא תוצאה של "מרד בשר התותחים" עקב תפקוד לקוי מתמשך של מערכת הביטחון, ואידך זיל גמור. מחברי הדוח ורוב הישראלים אינם מבינים זאת ואינם מסוגלים להבין זאת לצערי ולכן אין להם כלים לעצור את התהליך. הם שותפים באשמה, הם הסיבות למה שקרה! הם לעולם לא יודו בכך! את שטרן ואת יאיר אני מכיר אישית ומקרוב. היו לי שיחות איתם על אותו בדיוק כשהיו סגני אלופים עוד בשנות השמונים. עם יאיר שוחחתי על כך בבירות ואחר כך בביתי. עם שטרן שוחחתי ברב שיח על נושא זה עם פלוגתו שהיה מ"פ בבה"ד 1. אחר כך הוא נכח באירוע שקיימתי על נושא זה בבית כנסת בבני ברק. אחריותם אפילו רבה יותר משל אחרים. הם כעסו עליו אז והיום כועסים יותר. אלה מאפיינים ברורים של מערכת מתפוררת לפי עקרון השרידות.

לשרוד משמע להיות מודע

אורי מילשטיין


mailto:[email protected]
Sent: Sunday, July 15, 2007 7:58 PM
To: Uri Milshtein
Subject: שקיעת הערכים
1.jpg , שקיעת הערכים 2.jpg , שקיעת הערכים 3.jpg ,

שבוע טוב, אורי:

ביום שישי האחרון, במוסף לשבת של ידיעות אחרונות, פורסמה התוצאה של ועדה נוספת שבדקה את מלחמת לבנון השנייה.

הפעם, בדקו את תפקוד הצבא מבחינה שונה ממה שבדקו בעבר.





_


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אורי מילשטיין
חבר מתאריך 16.3.03
1182 הודעות
יום שלישי ב' באב תשס''ז    19:50   17.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. דיאגנוזה אחרי שהחולה נפטר  
בתגובה להודעה מספר 18
 
   האלופים אלעזר שטרן ויאיר יורם דומים לרופאי חדר מיון שקבעו דיאגנוזה אחרי שהחולה נפטר. אנשי ידיעות אחרונות פרסמו את הדיאגנוזה כסנסציה משום שהם ואחרים אינם מבינים את הבעיה. הבעיה של מדינת ישראל היום איננה דיאגנוזה כי את המחלה כולם ראו במלחמת לבנון השנייה, לפניה ואחריה, אלא אנליזה ודרכי ריפוי.לכך מערכת הביטחון לא פתחה כלים ולכן המשימה מעברא ליכולת.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום שלישי כ''ד בטבת תשס''ט    18:56   20.01.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. ערב עיון: דוח ועדת וינוגרד בפרספקטיבה של שנה...(לעב''ה)  
בתגובה להודעה מספר 18
 
- Original Message -
From: Moshe Grundman
To: [email protected]
Sent: Tuesday, January 20, 2009 11:34 AM
Subject:
ערב עיון: דוח ועדת וינוגרד בפרספקטיבה של שנה:
לקחים עיקריים במבחן היישום

המכון למחקרי ביטחון לאומי מתכבד להזמינך לערב עיון בנושא:
דוח ועדת וינוגרד בפרספקטיבה של שנה:
לקחים עיקריים במבחן היישום

בהשתתפות חברי ועדת וינוגרד:

יו"ר הועדה, השופט ד"ר אליהו וינוגרד

פרופ' רות גביזון

אלוף (מיל.) מנחם עינן

יציגו את תמצית הלקחים בראייה עכשווית

ובהשתתפות:

רב אלוף (מיל.) אמנון ליפקין-שחק,

יו"ר הוועדה הממשלתית ליישום המלצות הוועדה

אלוף (מיל.) גיורא איילנד, המכון למחקרי ביטחון לאומי

תא"ל (מיל.) דני ארדיטי, ראש המטה לביטחון לאומי


ערב העיון יתקיים ביום רביעי,
ג' בשבט תשס"ט, 28 בינואר 2009,
בין השעות 17:00 – 19:30,

באולם ההרצאות של המכון
רח' חיים לבנון 40, רמת-אביב

תזכורת:



''מרד בשר התותחים- שקיעת הערכים''
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=7505&forum=gil&viewmode=all&keywords=%E5%E9%F0%E2%E5%F8%E3#18


ד''ר א. מילשטיין: 'האקדמיה לביטחון - צורך קיומי'
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=7505&forum=gil&viewmode=all&keywords=%E5%E9%F0%E2%E5%F8%E3


11. ''בית הספר למנהיגות ולחשיבה אסטרטגית''
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=7505&forum=gil&viewmode=all&keywords=%E5%E9%F0%E2%E5%F8%E3#11



*****


פרק י"ז: "על סף מדינה יהודית": בן גוריון: ''בשם העם היהודי, התנ''ך הוא המנדט שלנו''
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5391&forum=gil&viewmode=all&keywords=%E4%F9%E5%EE%F8#116





            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום חמישי י''א בחשון תש''ע    03:25   29.10.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. ''אגודת הסטודנטים מזהירה: גיס חמישי אקדמאי''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
פתיח:

בהמשך לסקופ שנחשף כאן היום, אגודת הסטודנטים מזהירה - גייס חמישי אקדמי...
"טוב מאוחר מאשר אף פעם לא", הרי אנו כבר 6 שנים זועקים מעל כל במה
אפשרית שהאקדמיה במדינת ארץ ישראל משרישה תאי טרור במסווה אקדמי
שביום פקודה ירימו ראש ויצטרפו להשמיד את מדינת היהודים היחידה בעולם.
ובמיוחד בימים אלא "אזכרה/פסטיבל רבין ז"ל הי"ד" חובה עלינו לזכור ולא
לשכוח שהאקדמיה הכשירה את הרצח, במסווה של עבודת מאסטר אקדמית של כרמי
גילון (מצ"ב),
משכיהן כראש השב"כ בליל הרצח בפרט וכראש האגף היהודי בעת "הטבח במערת
המכפלה" בכלל והמערכת המשפטית/פרקליטות נתנה/חתמה על הגושפנקה לתרגיל
רצח מבויים של ראש ממשלה-רבין......שנוצל לתרגיל על רטוב......


עלמה חסודה
חבר מתאריך 13.10.09
1017 הודעות אור ליום רביעי י' בחשון תש''ע 21:40 27.10.09


סקופ: המדינה מממנת הסתה אנטישמית באוניברסיטת תל אביב!

גולדסטון הוא הבעיה שלכם?! המדינה מממנת על חשבון כולנו הסתה אנטישמית נתעבת באוניברסיטת תל אביב. הנה, קראו:


לינק למסמך המלא:
http://law.huji.ac.il/upload/AK_bureaucracygovernmentalityhumanrights.pdf


ראשי > מוספים > חינוך ותרבות | פרסום ראשון: 28/10/09, 22:00
אגודת הסטודנטים מזהירה: גיס חמישי אקדמאי

יו"ר אגודת הסטודנטים: הנהלת הקמפוס מעלימה עין ומאפשרת לתאים פוליטיים כמו חד"ש ובל"ד לקיים כנסים בקמפוס.
בני טוקר



הפגנת סטודנטים ערבים


להאזנה לראיון

אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה חילקה עם פתיחת שנת הלימודים יומן ובו מודעה הקוראת להכיר את "המרצים האנטי-ישראליים" מכל האוניברסיטאות בארץ. חלקם אגב, מרצים באוניברסיטת חיפה עצמה.

המודעה מפנה לקישור לאתר של ישרא-קמפוס (isracampus.org.il) שבו שמות של מרצים מאוניברסיטאות שונות.

במודעה נכתב: "אזהרה! גיס חמישי אקדמי! הכירו את המרצים האנטי-ישראליים. פרופסורים ומרצים באוניברסיטאות ובמכללות הישראליות שמעורבים בפעילויות חתרניות, כגון: תומכים בגלוי במתקפות טרור נגד יהודים, יוזמים חרם בינלאומי נגד ישראל, מנצלים את מעמדם בכיתה להטפה אנטי-ישראלית ולשטיפת מוח אנטי-ציונית, משתפים פעולה עם אנטישמים ידועים, משמיצים את ישראל כמדינה פאשיסטית, קולוניאלית, ומשטר אפרטהייד, מעודדים ויוזמים הפרת חוקים ואלימות, יוזמים ומארגנים המרדה וסרבנות בקרב חיילי צה"ל, ממציאים 'אירועי זוועה' מדומים שביצעה ישראל כביכול, קוראים בגלוי להשמדת ישראל. תלמדו על השימוש לרעה של הבמה האקדמית ותדעו להיזהר ממרצים קיצוניים אנטי-ישראליים בקמפוס".

בראיון לערוץ 7 אומר יו"ר אגודת הסטודנטים פליקס קוריטני כי אמנם מדובר במודעה פרסומית ולא מטעם האגודה אך הוא חושב שמדובר בפרסום לגיטימי, "סטודנטים שלומדים אצלנו צריכים לדעת מי המרצים שלהם ואם יש מרצים שהם נגד מדינת ישראל חשוב לפרסם אותם, כולנו זוכרים היטב איך במלחמת עפרת יצוקה הייתה הפגנה של מרצים שהניפו את דגל פלסטין ואני מדבר לא רק על מרצים ערבים אלא גם יהודים. לצערי הנהלת הקמפוס מעלימה עין וממשיכה לאפשר לכל מיני תאים פוליטיים כמו חד"ש ובל"ד לקיים כנסים בקמפוס, ההנהלה אפילו אישרה בעבר לראאד סאלח להגיע לאוניברסיטה ולדבר שם, לא ראינו כזאת פתיחות כלפי מנהיגי ימין שלא הוזמנו לאוניברסיטה".

הוא מציין כי האגודה פנתה לא פעם להנהלה בתלונה על פעילות נגד מדינת ישראל אך לא נענתה, "הם חושבים שאם הם יאפשרו לאנשים כמו ראאד סלאח להגיע לקמפוס זה ירגיע את הסטודנטים הפלשתינים אך בפועל קורה בדיוק להיפך, הם מכבים אש קטנה ובמקומה נדלקת אש גדולה. אני אישית מכיר מרצים רבים בעלי השקפת עולם אנטי ישראלית וחשוב ליידע את הסטודנטים על המרצים האלה, יש לסטודנט הרבה קורסים של בחירה וסטודנט יכול להחליט שהוא לא נכנס בקורסי הבחירה למרצה שמפורסם ברשימה, למה שאני אכנס להרצאה של מרצה שטוען שמדינת ישראל רוצחת ילדים".
מקור:
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/195911


תזכורת:

גילוי דעת של חברי סגל מהאוניברסיטאות והמכללות
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5084&forum=gil&viewmode=all&keywords=אקדמיה

אהרון רול: ''משנאי החינם בינינו'' (מסמך - 54 דפים)
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=15529&forum=gil&viewmode=all&keywords=אקדמיה

04.11.04


לינק להמשך המסמך הנדיר:
עבודת הדוקטורט של כרמי גילון יושמה ומיושמת הלכה למעשה
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=6240&forum=gil&viewmode=all&keywords=כרמי גילון

"איך הדעת תקבל זאת???"


"אתה יכול להערים על חלק מהאנשים כל הזמן,
אתה יכול להערים על כל האנשים חלק מהזמן,
אך אינך יכול להערים על כל האנשים כל הזמן".
(אברהם לינקולן)


הלקסיקון השלם - פרשת רצח רבין ז''ל (2)
http://rotter.net/forum/gil/16904.shtml
הלקסיקון השלם - פרשת רצח רבין ז''ל
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5614&forum=gil&omm=0
13. אז מי לעזאזל באמת יזם את רצח רבין, ומדוע כל המערכת נכנסת
להיסטריה כשמנסים לחפש תשובה??

http://rotter.net/forum/gil/6663.shtml#13



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ראשון ט' בחשון תשע''א    06:37   17.10.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. ''הקשב !! איך לשפר את צה''ל''. מאמר חשוב מאוד (*)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
הקשב

אם להסתמך על ההתנהלות של רוב קודמיו בתפקיד, הנה מה שיעשה הרמטכ"ל הבא:
ימנה מקורבים, ישכח שהוא כפוף לממשלה, יעזוב ברעש ויכתוב על זה ספר. לחלופין,
יואב גלנט יכול פשוט להפנים מראש שני סוגים של כללים: עשה וממש אל תעשה.
גיא בניוביץ' | פורסם: 16.10.10, 07:18
מקור:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3969754,00.html
.
.
להלן קטע מתוך המאמר שבחרתי להביא זאת לידיעת עם ישראל בכלל והרמטכ"ל בפרט:


ד"ר אורי מילשטיין

.
.
תזכורת:
.
.
ד''ר א. מילשטיין: 'האקדמיה לביטחון - צורך קיומי'
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=7505&forum=gil&viewmode=all&keywords=%E0%E5%F8%E9%20%EE%E9%EC%F9%E8%E9%E9%EF

אלוף יואב גלנט מונה לרמטכ"ל ה-20 של צה"ל


האם ימונה אלוף גלנט לתפקיד הרמטכ''ל בימים הקרובים?!
http://rotter.net/forum/gil/16271.shtml
חשיפה: סגן הרמטכ''ל בני גנץ היה אחראי להפקרת קבר יוסף
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=16285&forum=gil&viewmode=all&keywords=%EE%F9%EC%20%E5%F0%EE%F9%EC
אלוף בני גנץ ימונה לתפקיד הרמטכ''ל הבא של צה''ל (*)
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=19634&forum=gil&viewmode=all&keywords=%E2%F0%F5
תזכורת: מי ימונה לראשות ''המוסד'' במדינת ארץ ישראל ?!
 http://rotter.net/forum/politics/20083.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ראשון ט' בחשון תשע''א    06:47   17.10.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. אריק בך: ''התוכן חשוב. הבמה משמעותית. המסר חכם''.  
בתגובה להודעה מספר 22
 
התוכן חשוב. הבמה משמעותית. המסר חכם.

זיהוי מקור הבעיה וההגדרה הקולעת שלה – קצר ותכליתי יותר מכל הספרים והאנציקלופצדיות שנכתבו עד כה על צה"ל.

הסיכוי שהממונים על המערכת יסכימו לחשוף את פעילותם לביקורת חיצונית, עצמאית ובלתי תלויה שווה לאפס כל עוד הנורמה התרבותית שלנו היא של עבדים ולא של אדונים: לפטר, להעניש ולנקום במי שכשל במקום לחשוב כמו מחנכים ושותפים לאותו אינטרס.

כל עוד האני מאמין של נמוכי המצח וענקי תסביכי הנחיתות המנהיגים את מערכת השלטון, הבטחון והמשפט הוא שענישה "מתקנת" משהו במקום להבין שהיא רק מקלקלת עוד יותר, ממילא לא מחזירה שום גלגל לאחור, ומכשילה כל תיקון של ממש - נמשיך לבנות בכסף של בתי הספר יותר בתי סוהר, ודור העתיד ימשיכו להיות יותר ויותר בבונים מפגרים, מסוממים ושיכורים, שטחיים, אלימים, וכאלה עלובי חיים המרוכזים רק באיך לדרוס ולהרוס אחרים כדי להתקדם במקום איך לבנות ולהיבנות.

לכן בפרקליטות פוחדים מביקורת שלא יגלו כמה שוחד הם לוקחים, ובמערכת המשפט פוחדים שהביקורת תהיה חיצונית ועצמאית שלא יגלו כמה קומבינות הם עושים (ובכלל בזכות כמה עבירות על החוק הם מונו). ובמשטרה נאלצים לעבור עבירות כדי להגן על החוק. ובצבא אוי למי שחייל טוב ואוי למי שחייל רע. הפוליטיקה נראית כמו מוסד לעבריינים קטנים. והתקשורת נראית כמו עדר פירניות וצבועים צמאי דם, חדורי שינאה, קינאה ותסביכי נחיתות. זה לא הם שלא בסדר. הם זה בעצם אנחנו כולנו. טועה מי שחושב ש"הם" לא בסדר. אנחנו והם זה משחק כיסאות של אותו הסדר!

צריך להתחיל את השינוי בכך ששולחים לטיפול יומיומי בבית-משוגעים-חמישה-כוכבים כל אזרח, משפטן ועובד ציבור שצווח "כלא!", "מעצר!" "כתב אישום!" "ועדת חקירה שתצביע על האחראים למחדל!" על כל כשלון של כל משרת ציבור, ולשחרר את המשוגעים האלה מטיפול מייד לאחר שיתרפאו מהמחלה המרירה שמנהלת להם את התסביך העלוב הזה, כלומר אחרי שהתגובה המיידית שלהם לכל כשלון תהיה משהו ברוח, "איך זה קרה אחי? בו נראה ביחד איך עושים שבפעם הבאה זה לא יקרה שוב!".

זה נכון גם לגבי מערכת הבטחון, וגם לגבי שחיתות של עובדי ציבור.

אם הירשנזון גנב כספי תרומות של ניצולי שואה, זה שהוא הלך לכלא לא פתר את הבעיה של כל המוני האחרים שגזלו מקום המדינה ועוד גוזלים את כספי הניצולים האלה בכל מיני שיטות מתוחכמות ומכובסות יותר מאלה של הירשנזון. ומדובר במילארדי דולרים של אנשים שבזכותם ולא בזכות אף פרזיט שחי על חשבון השילומים שלהם המדינה הזו בעצם הוקמה.

אם אולמרט נהג לקבל שוחד באמצעות הפניית המשחדים לרכוש דברי אמנות מעליזה במחיר מופקע, ואם אהוד ברק נהג כראש ממשלה וממשיך כשר בטחון לקבל עמלות ושוחד דרך אנשי אמונו ובראשם גיסו עו"ד דורון כהן, ואם דורית ביניש נוהגת לקבל שוחד באמצעות "שכר טרחה" ליחזקאל – הנסיון (חסר הסיכוי) לחקור אותם באמת ואפילו לכלוא אותם לא יבער את התופעה הזו מכל יתר עשרות חברי הכנסת והממשלה, ומאות אם לא אלפי ראשי המועצות, פקידי הרישוי והמיסוי וההגירה והפרקליטות והשופטים שעושים לא בדיוק בדיוק את אותה הקומבינה, אבל אחרת בדיוק בדיוק באותה הפסלות שמרעילה את השירות הציבורי כולו ומחסלת את מדינת ישראל לא לאט ומאוד בטוח.

אם נכניס את כל העבריינים במדינה הזו לכלא לא ישארו אפילו ל"ו אזרחים חפים מכל פשע שיוכלו לשמור עליהם. ואם נשלח רק שעירים לעזאל שבמקרה נתפסו או שלהם הצליחו לתפור תיק, נישאר עם שבעה וחצי מליון עבריינים שיודעים על בשרם וחירותם עד כמה הפשע, הקומבינות ודילוג מתוחכם בין שני צידי הגבול האפור של החוק והמוסר, משתלמים. בבורסה. בבנקים. בועדות המכרזים וההפרטה. ברפואה השחורה. בחינוך האפור. בהלבנת הכספים. ובכל המיסים ששודדים מהאזרחים כדי לממן את העבירות של החסינים.

עד שלא נבין שכשלון של כל אחד מהאזרחים הוא לא כשלון שלו אלא שלנו, עד שלא נבין שלהכות נכשלים לא מתקן את הכשלון שלהם אבל כן מכאיב לנו יותר ביד, מייצר בעולם עוד נזק ולא תועלת, ומבטיח שאת הכשלון הבא –שלהם ושל אחרים- יהיה קשה יותר לגלות מראש ומרצון טוב וחופשי של הנכשל – נמשיך להיות מה שהיינו בעצם הרבה לפני שהיינו עם יהודי: עבדים.

שימו לב שלכל אלה שדוגלים בענישה במקום בחינוך, היו הורים איומים ונוראיים שבאו מרקע גלותי ואישי מאוד אומלל, ולכן הם הפליקו להם או ממש הרביצו להם בכל פעם שהם עשו משהו לא בסדר. תסביך הילד המוכה הזה, ההפרעה הנפשית כתוצאה מדמות המחנך-המתעלל הזה, הוא שמשבש את כל שיקול הדעת של כל אלה שדוגלים בענישה במקום בחינוך טוב מראש או בהדרכה-מחדש וליווי צמוד בדיעבד. "מה, שיעשו ככה ויצאו בלי עונש?" יאמר לך בקול רם וצדקני כל בן להורים אומללים שהתעללו בו, וממילא יעשה מעשים נוראיים הרבה יותר בשקט בשקט בלי שאף אחד רואה... שימו לב שכל אחד שצועק "שלטון החוק" בקול רם הוא בסך הכל עבריין גדול בחדרי חדרים.

"ואהבת לרעך כמוך" זה כלל גדול בתורה. אותה תורה שעל כל עשרת הדיברות שלה –ללא יוצא משום כלל- כל המדינה ה"יהודית" הזו ורוב העם שבתוכה מחרבנים עליהם יום יום, שעה שעה.

לו דעתי הייתה נשמעת, צריך לקרוע ולשרוף את כל ספרי החוקים של מדינת ישראל, ולהתחיל מארבע יסודות:

לא תגנוב. לא תרצח. לא תנאף. כבד את אביך ואת אימך.

ומשם ועל היסודות האלה להתחיל לכתוב את החוקים מחדש. דתיים, חילוניים, ערבים, דרוזים, נוצרים – כל אחד בכל הכבוד הראוי לו ולאני מאמין שלו.
(בעקבות השואה גם הייתי מוסיף דיבר נוסף: קדש את זכות האחר להיות שונה. בצבע, באמונה, בתחביבים, בנטיות, בחולשות והכי הכי קשה: ביתרונות)

לאם זו מדינה שאין בה חופש והגנה לכולם, לא יהיה בה לעולם חופש והגנה לאף אחד!

ולא משנה בכלל כמה רחבים או צרים יהיו הגבולות שלה.
לעשות שלום עם עצמנו לפני שמפנטזים על שלום עם אוייבים.
לעשות לאוייבים שלנו כבוד גדול שיהיו להם שכנים שכאלה.


אריק.



פרס: ''ההסטוריה לא חשובה, מה שחשוב זה העתיד''...למה?!
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=6137&omm=69&viewmode=
מי מפחד מ''תולעת יעקב ודוֹד ישמעאל''?
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=6179&forum=gil&omm=0



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות