גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #27951 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 27951   
אולר
חבר מתאריך 16.3.19
25 הודעות
יום רביעי ב' באייר תשפ''א    15:43   14.04.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

טקס הזיכרון החרדי - שנה שלישית ברציפות !  

 
  
עצרת הזיכרון המרכזית לציבור החרדי: מתחייבים להמשיך את מורשתם של הנופלים
מקור: בחדרי חרדים, Ynet
https://www.bhol.co.il/news/1208561

מעמד לזכרם של חללי צה"ל, המותאם לציבור החרדי ובדגש על חללי המסלולים החרדים בצה"ל, התקיים הערב (שלישי) באולם "שלוה" בירושלים ושודר באינטרנט לקהל הרחב. האירוע מוקדש לזכרם של חללי צה"ל, כולל משרתי הנח"ל החרדי הראשון, שהוקם בתחילת שנות ה-60 ונסגר לאחר מלחמת יום כיפור, וכן חללי נצח יהודה והמסלולים החרדיים הקיימים כיום בצה"ל.

עמותת "נצח יהודה" יזמה את האירוע בשיתוף עם האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון, מנהלת החרדים הצבאית בצה"ל ועיריית ירושלים. ערב לזכר חללי צה"ל והמסלולים החרדים ואשר מיועד לציבור החרדי, מתקיים שנה שלישית ברציפות. הכותרת של העצרת לאחר שנת קורונה היא "נפשו קשורה בנפשו" בכדי להדגיש את החיבור בין הלוחמים החרדים וכל חלקי החברה הישראלית.

באירוע הראשון ב-2019 השתתפו מעל 1,200 איש ובשנה הקודמת התקיים אירוע מצומצם ללא קהל. הפעם השתתפו בעצרת מאות ציבור חרדי וחיילים חרדים, האמנים: "עקיבא תורג'מן" ו"שולי רנד" . נשאו דברים: הראשל״צ ורב העיר ירושלים הרב שלמה עמאר, שר הפנים - הרב אריה דרעי, ראש העיר ירושלים - משה ליאון, בני משפחות השכול, רבני נצח יהודה, מנכ"ל עמותת "נצח יהודה" יוסי לוי, סמנכ״ל משרד הביטחון וראש האגף הבטחוני חברתי - מר משה צין, ראש החטיבה לגיוס ומסלולים יחודיים ותורניים - מר אודי דרור, ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם בצה״ל - תא״ל אמיר ודמני, מייסד ויו"ר עמותת "נצח יהודה" דוד הגר. בתחילת הטקס אמר מוטי מור-יוסף, אביו של יובל מור-יוסף שנרצח בפיגוע ירי על יד גבעת אסף, קדיש שזכר הנופלים ורב יצחק בר חיים, ממייסדי "נצח יהודה, קרא פרק תהילים. מיד אחרי הצפירה שרו החזן הצבאי הראשי שי אברמסון ומקהלת הרבנות הצבאית את "אל מלא רחמים".

נציג ההורים השכולים רב ראובן ביטון, אביו של החייל יוסף ביטון אמר: "התאספנו כאן היום לזכרם ולכבודם את בנינו היקרים שמסרו את נפשם למען ארץ ישראל ועם ישראל וקידשו שם שמיים בחייהם ובמותם. אברהם אבינו התנסה בנסיון הקשה ביותר - נסיון העקדה. לכאורה, קושי הניסיון אצל יצחק אבינו היה גדול יותר מאשר אצל אברהם אבינו - מסירת עצמו לקורבן ומסירת נשפו למלא את רצון השם. למה מיוחד הניסיון של אברהם אבינו, דווקא? ניסיון של יצחק אבינו היה למסור את נפשו פעם אחת ואילו אברהם אבינו נושא את כאבו כל יום ובכל שעה עד סוף יומיו. בהיותו אב שכול נושא הוא זיכרו וכאבו. נבחרנו בהשגחה העליונה אנו, ההורים השכולים לעמוד בניסיון האמונה זה. תודה לבורא שנתן לנו את הכוחות להתמודד עם השכול, הכאב והאובדן. יהיה רצון שנזכה בקרוב בימינו בחזון תחיית המתים."

רב העיר ירושלים הרב שלמה עמאר: "מאז שקיים עם ישראל אנחנו נמצאים בסכנה. מר"ן הבית יוסף, מחבר השולחן ערוך, היה ממגורשי ספרד. הובטח למר"ן הבית יוסף שיזכה לשלושה דברים: יישוב הארץ, לחבר את השולחן ערוך להיהרג על קידוש השם. הוא זכה ליישוב הארץ ולחבר את שולחן ערוך, אבל לא זכה להיהרג על קידוש השם והיה מצטער על כך ביותר. חיילים שמקדשים את שם ה' בחייהם בלימוד תורה, בתפילות, בשמירת המצוות - גיבורי כוח עושי דברו. אלה מהם שנהרגו על קידוש השם, מי יכול לתאר לאיזה מדרגה הם הגיעו? אלה מלאכים שנשלחו בצורת בני אדם כדי להגן על עם ישראל ועל נחלת ה'."

שר הפנים אריה דרעי נזכר ביחס חם ואוהב של הרב עובדיה יוסף זצ"ל כלפי החיילים: "שמעתי ממר"ן זצ"ל שבשמיים, כביכול, אנחנו הרי לא יודעים לתאר ומשתמשים במונחים שלנו כשיושבים לפני כיסא הכבוד יש שורות-שורות. האם היו שואלים אותנו: מי יושב בשורה הראשונה? היינו אומרים: האבות הקדושים, משה, כל אבות האומה, נביאים, תנאים ואמוראים. המרן אמר לי: משה רבינו והאבות הקדושים יושבים מהשורה השלישית ובשתי השורות הראשונות - נשמות של אלה שמסרו את נפשם על קידוש השם. כל כך הקב"ה אוהב את הנשמות הקדושות הללו. הורים יקרים, אשריכם שזכיתם לגדל ילדים כאלה."

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: "הערב אנו מעלים על נס את תרומתם של החיילים שנפלו במאבק להגנת המולדת. במותם הם ציוו לנו את החיים לא רק במובן הפיזי, אלא גם במובן החברתי והלאומי. את החיים יחד כולל כל הגוונים בחברה הישראלית. מותם ממחיש בצורה נוקבת את היותינו אחים הנאבקים כתף אל כתף מול האויב. הערב אנחנו לומדים משניות ואומרים פרקי תהילים על מנת להוקיר את גבורתם ותרומתם של החללים״

הטקס הסתיים בשירת "התקווה" ו"אני מאמין" ע"י עקיבא תורג'מן.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  כל שנה יש טקס חרדי בהר הבנים.... בבני ברק אחמש 16.04.21 00:38 1

     
אחמש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.5.19
1196 הודעות, 20 מדרגים, 40 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ד' באייר תשפ''א    00:38   16.04.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. כל שנה יש טקס חרדי בהר הבנים.... בבני ברק  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות