גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #23136 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 23136   
במעגל השנה
גולש אורח
יום שלישי ד' בחשון תשע''ב    16:13   01.11.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

התקשורת מקבלת מהשמאל סרטים חתוכים ומייצרת מציאות..  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 01.11.11 בשעה 16:19 בברכה, במעגל השנה
 
שימו לב למה שמתרחש סביב היישוב ענתות, בצפונה של ירושלים. מדובר בהזדמנות מרתקת למעקב אחר מודל פעילותם של ארגוני השמאל הרדיקלי. קודם מזהים נקודה מתאימה ליצירת חיכוך. אחר כך מציתים בה אש. בהמשך מארגנים צוותים שיתעדו, מפיצים לתקשורת והנה לנו מוקד סכסוך שנדלק מאפס.

לפני כחודש שידרו YNET ואחריו ערוץ 2 תמונות של עימותים קשים בין תושבי ענתות לבין פעילי שמאל, שבאו לתגבר את יאסין רפאעי, ערבי שאדמותיו כלואות בתוך שטח הישוב.

על שתי עובדות בסיפור הזה קשה להתווכח. האחת, שמדובר בפרובוקטורים שחיפשו מלחמה, כשבחרו לקיים עם רפאעי טקס הנפת דגל אש"ף בתוך הישוב ושבהמשך חסמו את כביש הגישה אליו. השניה, שתושבי ענתות יצאו אליהם בעשרותיהם, שהיו מכות ושכמה מאנשי השמאל נחבטו כהוגן. אנשי ענתות הציגו אחר כך מקלות עם מדבקות של ארגון "תעאיוש", שהובאו על ידי פעילי השמאל. האחרונים, מנגד, הציגו לראווה את פרצופיהם המדממים. עם התמונות ששודרו קשה להתווכח. קל מאד, מנגד, להתווכח על משמעות התמונות שלא שודרו.

מדובר במשחק תקשורתי מוכר. מקור אינטרסנט מוסר לעיתונאי תמונות "בלעדיות" מתוך בלגאן בין מתנחלים לפלשתינים/אנשי שמאל. האירוע נמשך שעות ארוכות. הכתב מקבל מתוכן כמה דקות. מה שהמקור לא רוצה שיראו, לא רואים. אם מישהו היה מציג לכם כמה שניות מתוך סרט שבו נראה אדם מניף סכין מעל חזהו המדמם של אדם אחר, הייתם ממהרים למשטרה להתלונן על ניסיון לרצח. אם הייתם רואים את כל הסרט ומבינים שמדובר בצילום של כירורג במהלך ניתוח לב פתוח, הייתם נרגעים. התמונה המלאה היא כל הסיפור.

התמונות והיוזמה לרוץ איתן ראשונים לתקשורת העניקו לגרסת אנשי השמאל יתרון משמעותי בקרב על האמת. יאסין רפאעי הפך לקורבן של מלחמה על זכויות האדם. פעילי השמאל, שאלמלא הגיעו לענתות, הניפו דגלים פלשתיניים וחסמו את הכביש היו שבים הביתה בלי פגע, הוצגו כמעט כקורבנות של פרעות קישינב. אלא שהכל היה מתוכנן מראש. די לראות את התמונות של חבריו היהודים של רפאעי עומדים לידו, חמושים בכובעים רחבי שוליים ובמצלמות כאילו שהם בספארי בקניה, כדי להבין הכל. לא קרנפים הם באו לתעד אלא חומר למהדורת הערב.
לולא נלחם במתנחלים, היה רפאעי נמנה עם קבוצה קטנה של מי שבמערכות העיתונים לא מהססים לפני שמלבישים על התמונה שלהם את הכיתוב "חלאה". בתקשורת מתעקשים לכנות אותו "חקלאי", למרות שעל אדמת הטרשים הסלעית שלו בקושי יכולה לגדול רקפת ושיותר שנים מחייו עברו סביב פרשיות של אונס תיירות מזדמנות מאלו שבהן גידל כוסברה.

בפעם הראשונה הוא נדון לשנת מאסר אחרי שבמסגרת פרוייקט "הסבר פניך לתייר" הביא לביתו צעירה שביקרה בארץ, טשטש אותה עם כדורים ועשה בה מעשה מגונה. בפעם השניה נדון לשלוש שנים אחרי שעשה אותם מעשים גם בתיירת מפינלנד ועל הדרך אנס עוד תיירת מגרמניה. בסיבוב הבא, אחרי שעוד כמה תיירות מסכנות נפלו קרבן ליצריו, נשפט לעוד 14 שנה. כשהגיע לחלקה המשפחתית בענתות והחל להיאבק עם תושבי הישוב, הסכימו בשמאל הקיצוני למחול לו על הכל. מלחמה במתנחלים ממרקת עוונות.

רפאעי מסתובב עם מצלמה צמודה. אחת לכמה זמן הוא מגיע אל אדמת הטרשים שלו, לוחץ על 'רקורד', מישיר מבט, נושא נאום נרגש על "המתנחלים הפושעים" ומעלה אותו ליוטיוב. שיראה העולם וישפוט. הסרטים הללו הפכו אותו בעיני כמה פעילי שמאל לאיש שמתאים לרכז סביבו מאבק. אחת מהן, מירי ברק, לוחמת שלום ידועה, נראית באחד הסרטים, כשהיא עומדת לצד רעייתו של עבריין המין הסדרתי ומספרת בהתרגשות ש"האדם הזה נגע ללב שלי...הם אנשים נפלאים...אנשים מקסימים עם חוש הומור. הם בעיני כמעט אנשים קדושים".
השבוע צפיתי בכמה סרטים שצולמו באירוע, חלקם על ידי אנשי ענתות וחלקם על ידי מצלמות האבטחה של הישוב. התמונות הללו לא שודרו בשום מקום והן מספרות סיפור שונה מזה שסופר עד היום. רפאעי, לדוגמא, הוצג אחרי האירועים כשהוא מחזיק את ראשו הפגוע עם שוך הקרבות. השורה התחתונה הייתה ברורה. היהודים התוקפים. הוא הקורבן. בתמונות שלא ראו הצופים הוא נראה, שנייה אחרי שאשתו מצליחה לייצר יריקה מדויקת להפליא בפניו של תושב ענתות, כשהוא מגיע למקום בריצה וחובט באבן גדולה בראשו של אותו תושב.

עוד דוגמא? באחד הקטעים החזקים שרצים ברשת מספרת אחת הפעילות כי המתנחלים הפשיטו אותה, הורידו לה את החולצה, קרעו לה את החזייה והותירו אותה ערומה. ממש כך. כשעדת ראייה מהישוב סיפרה לי שדווקא הצעירה הייתה זו שהתפשטה ועברה מול גברי הישוב כשהיא מנענעת באופן פרובוקטיבי את מה שיש לה, התקשיתי להכריע בין הגרסאות. ואז ראיתי את מה שצילמה מצלמת האבטחה. הגברת המתלוננת נראית שם אכן כשהיא מורידה בעצמה את חולצתה. איש לא קרע לה. איש לא הפשיט אותה.
פעילי השמאל סיפרו עוד שאנשי ענתות עקרו לרפאעי כמה עצים. הטענה הזו נשמעה בעבר גם מפיו שלו. מה שהם לא סיפרו זה שאנשי הישוב, ששמעו את טענותיו, לקחו אותו למשתלה בחיזמא, שלפו את הארנק, אפשרו לו לבחור על חשבונם עצים חדשים וגם הציעו לו לשתול אותם. איך אני יודע? כי האיש עצמו מספר על זה באחד מהסרטים שהעלה לרשת. וזה עוד לא הכל. אנשי השמאל גם הרבו לספר בזעזוע על השדה ששרפו המתנחלים לערבי האומלל. רצה הגורל ורפאעי עצמו הודה במשטרה כי הוא היה זה שהצית את האש, בניסיון לשרוף קוצים.
אם לא די בכל אלה, התברר השבוע מעדותו של גורם בעל תפקיד בכיר בענאתא, כפר ערבי שכן, שפעילי שמאל יצרו במהלך האירועים קשר עם התנזים המקומי בניסיון לגרור גם אותו למאבק עם אנשי ענתות. "הם סיפרו לנו שהמתנחלים עומדים לעלות על הכפר שלנו עם מקלות ולעשות כאן פוגרום", סיפר, "היו אצלנו צעירים שהתכוונו להתארגן כאן בקבוצות כדי להתמודד איתם. עשינו מאמצים גדולים להרגיע כי יש בינינו לבין אנשים מענתות יחסים טובים".

בשבת הקרובה מתכננים פעילי השמאל עוד ביקור ביישוב. בפעם שעברה הצליח להם. כלי התקשורת אכלו לתאבון את כל מה שהאכילו אותם, דיווחו על לינץ' ועל פוגרום ובעיקר הסתפקו בתמונות שמכרו להם כדי לייצר סיפור שלא היה. אם זה יימשך ככה לא רחוק היום שבו תמצא את עצמה ענתות, עד אתמול ישוב חילוני שקט ומתון, הכי לא "התנחלות" שאתם מכירים, מוקד הסכסוך במזרח התיכון.

ליבסקינד
http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=79974780b5e0d394fddbd1a00f4f21d3&id=2957



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  ליבסקינד, מדוע לא כולם ראו מיד את התמונות הנוספות? נאמן למקור 01.11.11 16:21 1
  בכיינות ימנית אופיינית. קלמן מספר על סרטים שצולמו הדוקטור 01.11.11 16:26 2
     לגמרי חושב כמוך. שארפ 01.11.11 16:30 3
  קודם כל - לקרוא ולהבין את התמונה המלאה. frt222 01.11.11 19:27 4

     
נאמן למקור לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.2.09
7242 הודעות, 72 מדרגים, 144 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ד' בחשון תשע''ב    16:21   01.11.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. ליבסקינד, מדוע לא כולם ראו מיד את התמונות הנוספות?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
איפה צילומי מצלמת האבטחה?


השבוע צפיתי בכמה סרטים שצולמו באירוע, חלקם על ידי אנשי ענתות וחלקם על ידי מצלמות האבטחה של הישוב. התמונות הללו לא שודרו בשום מקום והן מספרות סיפור שונה מזה שסופר עד היום... בתמונות שלא ראו הצופים ...
...ואז ראיתי את מה שצילמה מצלמת האבטחה.
ציטוט מאת: במעגל השנה


נגד השמאל הבוגדני המלחמה היא מלחמת מצלמות.


הרב ישעיהו רוטר ז"ל - תהא נשמתך צרורה בצרור החיים


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הדוקטור
גולש אורח
יום שלישי ד' בחשון תשע''ב    16:26   01.11.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. בכיינות ימנית אופיינית. קלמן מספר על סרטים שצולמו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בידי תושבי ענתות - אבל לא נותן תמונות. לא מביא לינקים ולא שום דבר לאושש את גסרתו. העיקר שהוא צפה בסרטים ובתמונות שמוכיחים ההיפך.

תושבי ענתות ראויים למה שהם מקבלים מידי האויב הסמאלני. ולמה?? כי הם מתנהגים כמו אידיוטים חסרי אונים.

אם יש בידם סרטים -שיפרסמו אותם!
ומי מפריע להם להתצטייד במצלמות ולצלם את החלאות שבאים לעשות פרובוקציות? אם זה בשבת - שיציבו מצלמות אוטומטיות, בכמה מוקדים. או יביאו גוי של שבת שיצלם כל תקרית בציוד מקצועי.

כבר אמרתי:
מתיישבים, הילחמו בשמאל בנשק שלו.
הצטיידו במצלמות. לכל ילד מצלמה. בכל יישוב צוות צילום ועריכה.
צלמו, צלמו, צלמו.
אחרי זה שבו לערוך עריכה מקצועית - והיידה: לאינטרנט. למערכות החדשות. להפיק סרטים מקצועיים. עם כתוביות, חומר רקע, קריינות בשתי שפות או יותר- ולהפיץ!

במקביל - לשבת על אתרי יוטיוב ואחרים ולהוריד משם בעקביות על ידי פניה להנהלה את הסרטים המסיתים של הזבאלות מהשמאל.

אחרי כמה פעמים כאלו שסרטים של השמאל ופרובוקוציות שלהם תיחשפנה - האמינות שלהם תיהרס. והם ינטשו את האמצעי הזה.

עד אז- שבו בשקט ותאכלו את החרא שהשמאל מאכיל אתכם.
ואל תבואו בטענות לציבור הרחב שהוא לא מבין אתכם או נוטש אתכם. כי השמאל עושה לכם רצח אופי ואתם לא מזיזים את תתחת להתגונן.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שארפ
גולש אורח
יום שלישי ד' בחשון תשע''ב    16:30   01.11.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. לגמרי חושב כמוך.  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
frt222
גולש אורח
אור ליום רביעי ה' בחשון תשע''ב    19:27   01.11.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. קודם כל - לקרוא ולהבין את התמונה המלאה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הנקודה הראשונה כאן היא שהציבור צריך להבין שהוא לא יכול לאכול את מה שהשמאל מאכיל אותו עם כפית, אלא הוא חייב להיות הרבה יותר ביקורתי.

הנקודה השנייה היא שהימין עדיין לא משחק "מלוכלך" כמו השמאל בנושא הזה. יכול להיות שהוא צריך, ויכול להיות שלא. אולי צריך למצוא פיתרון כלשהו אחר. אבל זו רק הנקודה השנייה.

הציבור חייב להבין שהאמת, היא לא בדיוק מה שהשמאל מגדיר בתור "אמת".



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות