גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #27947 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 27947   
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום שני כ''ז בטבת תשפ''א    12:58   11.01.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

לאסור על רשתות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וטיק-טוק למחוק תכנים שפרסמו משתמשים ולמחוק את חשבונותיהם  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 11.01.21 בשעה 13:35 בברכה, ליה
 
הצעת חוק שהניח על שולחן הכנסת ח"כ עמית הלוי (הליכוד) מבקשת להילחם בצנזורה שמטילות הרשתות החברתיות, לטענתו, ובחסימות הגולשים.

ההצעה תאסור על רשתות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וטיק-טוק למחוק תכנים שפרסמו משתמשים ולמחוק את חשבונותיהם.

היא באה על רקע טענות שעלו באחרונה מהימין, שלפיהן פייסבוק וטוויטר חוסמות ישראלים שמביעים דעות ימניות לגיטימיות.

ההצעה מגדירה, בפעם הראשונה בחוק הישראלי, מהי רשת חברתית ומעמידה בפני כל אחת מהן שתי אפשרויות: להימנע באופן מוחלט מהתערבות בתוכן המפורסם על ידי המשתמשים או להפעיל כללי קהילה שקופים ושוויוניים.

החוק מגדיר "רשת חברתית פטורה" ו-"רשת חברתית מובלת".

על זו הפטורה ייאסר להתערב בתוכן המפורסם על ידי המשתמשים, כמו גם "להסתיר, למחוק או לצנזר" את התוכן המפורסם בה ללא אישור המפרסם, למעט מקרים שבהם החוק מחייב, או אם בית משפט בישראל או ערכאה משפטית בחו"ל הורו לה לעשות כן. כמו כן, היא לא תוכל להגביל, לחסום או למחוק חשבונות קיימים.

"רשת חברתית מוגבלת", על פי הגדרתה בהצעת החוק, תהיה כזו שתפרסם מדיניות "ברורה, שוויונית ושקופה" בנוגע להסרת תכנים מצידה. כמו כן, היא תצטרך להציג למשתמש שנפגע מצנזורה שביצעה את הנימוק להתערבותה ותחויב להפעיל מערכת זמינה, שתיתן מענה למשתמשים שמבקשים לערער על הסתרת פרסומים בתוך 48 שעות בלבד.

החוק נותן למשתמשים שנפגעו מהתערבות של אחת מהחברות אפשרות לפנות לסעד משפטי: הוא יוכל לתבוע את הרשת החברתית.

בנוסף, רשת חברתית מוגבלת שתחרוג מהקריטריונים שקבעה תהיה חשופה לתביעה מצד המשתמש בסכום של עד 25 אלף שקלים, גם ללא הוכחת נזק.

****

בכך יעסוק האשכול:

מדובר על הגנה על האנושות. לצערם של רוב תושבי העולם רק הימין רואה את גודל הבעיה כי הוא הנפגע היום. עוד כמה שנים זה יהיה כנגד אוכלי בשר ואחר כך כנגד דתות, זרמים, סטרייטים וכו'.

בנושא הזה לא ראוי לנהל מאבק של שמאל ימין אלא מאבק של תומכי חופש הביטוי וחופש הפרט לבין דיקטטורים מטורפים המנסים להכתיב לאזרחי העולם ״נורמות מצפוניות״ שהם קבעו.

מה שבאמת מזכיר משטרים חשוכים!



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  הצעת חוק חדשה מבקשת להילחם ב-''צנזורה של הרשתות החברתיות'' ליה 11.01.21 13:09 1
  סמנו אהבתי: הצעת חוק - סוף לצנזורה השרירותית של הרשתות ליה 11.01.21 13:22 2
  חוק חדש עומד לעבור בפולין: 2.2 מיליון דולר קנס לכל מקרה הפרה בלתי חוקתית של חופש הביטוי מצד ענקיות הטכנולוגיה ליה 11.01.21 14:08 3
  Parler CANCELED by Google, Apple, and Amazon ליה 11.01.21 14:31 4
  “מעשה צנזורה בלתי מתקבל”: אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה לפוטין, בביקורת חריפה על טוויטר / מידה ליה 11.01.21 15:34 5
  קנצלרית גרמניה מרקל מתייצבת לצד הנשיא טראמפ: חסימת חשבונו בטוויטר היא בעייתית ליה 11.01.21 16:18 6
  הכתב זוכה פרס הפוליצר גלן גרינוולד: אלימות רבה הרבה יותר תוכננה בפייסבוק מאשר בפארלר ליה 12.01.21 12:28 7
  פייסבוק חוסמת את האפשרות לפרסם את הביטוי ''Stop the steal'' ליה 12.01.21 13:14 8
  מתחרה של יוטיוב, חברת ראמבל (Rumble), תובעת 2 מיליארד דולר פיצויים מגוגל ליה 13.01.21 08:45 9
  רשת הספרים Powell's Books תוריד מהמדפים את הספר על אנטיפה “Unmasked” לאחר מחאות של אנטיפה בעניין ליה 13.01.21 09:04 10
  פרוייקט Veritas: הקלטה נסתרת של מנכ''ל טוויטר ג'ק דורסי והתייחסותו לחסימת דונאלד טראמפ וחשבונות נוספים ליה 15.01.21 10:55 11
  רואן אטקינסון (מיסטר בין): תרבות הביטול היא כמו המון זועם מימי הביניים שמחפש את מי לשרוף על המוקד ליה 18.01.21 09:24 12
  In full: Rowan Atkinson on free speech ליה 18.01.21 10:12 13
  לינוי בר גפן ניצחה את טוויטר שלא הסירה ציוץ בוטה במיוחד: ''עסקה באופן קיצוני ומשפיל בעברה המיני'' ליה 20.01.21 18:37 14
  מנכ''לי גוגל, אמזון, פייסבוק ואפל הוזמנו לשימוע בפרלמנט האירופי ליה 25.01.21 08:02 15
  פרויקט וריטס מביא סרטונים של בכירי חברת פייסבוק ליה 01.02.21 08:57 16
     הסרטונים המוטמעים ליה 01.02.21 11:23 17
  בית המשפט הוציא צו נגד פייסבוק המורה לשמור את החומרים בווצאפ של אילה בן גביר ליה 04.06.21 13:05 18
  יממה אחרי ההכרזה על ממשלת השינוי - אינסטגרם וטוויטר חסמו את יאיר נתניהו ליה 04.06.21 18:38 19
  פייסבוק מחקה רשומה בה נחשף שקר של הניו יורק טיימס על הילדים שנהרגו בעזה. הסיבה: הטרדה ליה 06.06.21 07:54 20
  מלחמת העולם השלישית / מידה ליה 06.06.21 09:11 21
  ח״כ עמיחי שיקלי הצטרף לרשת מייקי: ״חשוב שתהיה פלטפורמה שלא נשלטת ע״י מועצות השורא של עמק הסיליקון״ ליה 10.06.21 09:09 22
  ארה''ב נגד ענקיות ההיי-טק: חקיקה חדשה מבקשת להגביל את כוחן ליה 12.06.21 12:25 23
  פייסבוק פשוט עושה מה שמתחשק לה / מידה ליה 01.07.21 16:28 24
  גם ברוטר מוחקים תגובות Pragmatic 15.11.21 00:58 25

     
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום שני כ''ז בטבת תשפ''א    13:09   11.01.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. הצעת חוק חדשה מבקשת להילחם ב-''צנזורה של הרשתות החברתיות''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
...ח"כ הלוי אמר כי "החוק הונח על שולחן הכנסת כדי לאסדר, בראשונה בישראל, את פעילותן של הרשתות החברתיות. על אף השפעתן העצומה בחיינו בכל מובן ציבורי, אישי, כלכלי ומסחרי, אין כיום הגנה על המשתמשים והלקוחות מניצול ופגיעה".

"החוק החדש שהגשתי, לא יאפשר לענקיות הטכנולוגיה להמשיך לתפוס את החבל משני קצותיו – פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, טיק-טוק ואחרות יצטרכו להחליט האם האחריות על הפרסומים הינה על המשתמשים בלבד, והן לא מפעילות מנגנוני צנזורה וחסימת חשבונות, או שהן מתערבות בתוכן ואז הן מחויבות לזמינות ולכללים שקופים, בהתערבות שלהן ובערעור על ההחלטות, וכמובן חשופות לתביעה של המשתמשים", הוסיף.

תוכן ימני – לא, תוכן שמאלני – בשמחה?

הצעתו של ח"כ הלוי באה על רקע טענות של גולשים מהימין, בהם אנשי תקשורת בעלי דעות ימניות, כי הם נחסמו על ידי רשתות חברתיות, או שאלה צנזרו תכנים שהם פרסמו, בלי שעברו על כללי הקהילה או שהיתה לכך הצדקה אחרת.

טענה נוספת היא שרשתות אלה נוקטות איפה ואיפה, בכך שהן לא מצנזרות תכנים ועמודים בעלי דעות שמאלניות. אחד הטוענים כך הוא יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה. בציוץ שפרסם בסוף יולי, לאחר שההפגנות נגד אביו מול מעונם ברחוב בלפור בירושלים החלו להתגבר, הוא כתב (בטוויטר): "למישהו יש הסבר איך פייסבוק מצנזרים כל פיפס ימני, אבל את העמוד שטוף האלימות, השנאה והפייק ניוז הזה (של תנועת קריים מיניסטר, שבולטת באותן הפגנות – י"ה) הם לא חסמו?" בהמשך הוא קרא לעוקבים שלו לדווח על העמוד וטען כי "זה המינימום שאנחנו יכולים לעשות".

גם ח"כ אריאל קלנר מהליכוד פועל בנושא: הוא הגיש באחרונה הצעה לסדר היום של מליאת הכנסת, על מנת לדון בעניין. כמו נתניהו הבן, גם הטענות שלו מתמקדות בפייסבוק: "באחרונה ישנה עליה חדה בתופעת חסימות אנשי הימין בפייסבוק", כתב ח"כ קלנר בבקשה להצעה לסדר. "בעלי עמודים בהם משתפים תכנים ימניים מקבלים השכם והערב הודעות על סגירת דפיהם או הודעות המאיימות בהורדת הדפים. מדובר באופן פשוט בסתימת פיות: צנזור מוחלט של השיח הימני אל מול שוויון נפש כלפי השיח השמאלני. גם כאשר השיח משמאל הינו בוטה ועושה שימוש בשפה שבדפים ימניים ראו בפייסבוק צורך לצנזר, פייסבוק אינה מצנזרת ו-'מעלימה עין'. בעצם, פייסבוק פשוט קיבלה החלטה: ימין – חוסמים, שמאל – משאירים. נדרש לקיים דיון על מנת לוודא כי איזון חופש הביטוי נשמר בין ימין לשמאל גם ברשת החברתית הגדולה ביותר".

הטענות שהרשתות החברתיות מצנזרות אנשי ימין לא ייחודיות לישראל: גם פוליטיקאים מארצות הברית טענו כי הן עושות כך, ובמיוחד פייסבוק וטוויטר. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חתם באחרונה על צו שמגביל את אפשרות הצנזורה של הרשתות, והוא מחכה כעת לאישור הסנאט. ח"כ הלוי הביע תקווה ש-"תוכנית טראמפ הזו תאושר בכנסת, בהסכמה מקיר לקיר, עוד לפני הסנאט".

טרם נתקבלה תגובת פייסבוק ישראל.

https://www.pc.co.il/featured/324430/



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום שני כ''ז בטבת תשפ''א    13:22   11.01.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. סמנו אהבתי: הצעת חוק - סוף לצנזורה השרירותית של הרשתות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לפי ההצעה של ח"כ הלוי, הרשתות יצטרכו לבחור בין התערבות אחידה ושקופה בתכנים לבין אי התערבות בכלל • "לא נאפשר להן לתפוס את החבל בשני קצותיו"

הצעת חוק חדשה ומהפכנית, שהוגשה לאחרונה על ידי ח"כ עמית הלוי (הליכוד) ומתפרסמת כאן לראשונה, מבקשת לשים סוף לצנזורה השרירותית מצד פייסבוק, טוויטר ורשתות נוספות ולהשית עליהן אחריות פלילית ותשלום פיצויים אם יפרו את החוק.

הצעת החוק כוללת איסור שלילת האפשרות לפרסם בתשלום תוכן מצד אנשים פרטיים, עמותות או חברות פרטיות. על פי ההצעה, תביעות נגד רשת חברתית מקוונת יוכלו להיות מוגשות בכל בית משפט בישראל.

ההצעה מאפשרת לרשתות החברתיות לבחור: ליהנות מהסמכות להתערב בתכנים, אך גם לשאת באחריות להם מבחינה חוקית - או לוותר על שתיהן, כולל על היכולת להסיר תכנים באופן עצמאי.
החוק מבדיל בין שני סוגים של רשתות חברתיות: "רשת חברתית פטורה" - שאינה מסירה, מוחקת או מסתירה את התכנים המתפרסמים בה כלל, למעט תכנים שבית המשפט בארץ או ערכאה שיפוטית בחו"ל חייבו אותה לעשות כן. האיסור כולל, לפי אותה הצעה, גם הסתרת תוכן מסוים ממשתמש מסוים לפי בקשתו.

מפעילי "רשת חברתית מוגבלת" יחויבו בפרסום מפורט של מדיניות ההסרה, המחיקה או הסתרת התכנים - בניגוד למצב כיום של נימוקים מעורפלים על בסיס "כללי קהילה", דוגמת "פרסום דברי שטנה", ללא שקיפות בנוגע לקריטריונים המדויקים המבססים קביעה זו.

מפעיל הרשת יחזיק בתיבת פניות בדואר אלקטרוני עם מענה בשפה העברית לצורך פניות וערעורים, ויחויב במתן מענה בתוך 48 שעות מרגע הפנייה. אם לא יינתן מענה "מנומק", תהיה הרשת חשופה לתביעת פיצויים בסכום של עד 25 אלף שקלים ללא הוכחת נזק. יודגש כי לא כל "נימוק" של הרשת החברתית לצנזורת תוכן יוכל להתקבל אוטומטית, מאחר שהרשת תצטרך להוכיח כי לא נקטה אפליה.

הצעת החוק מבקשת לחייב את הרשתות להסיר פרסומים "אסורים" - קריאות לרצח, פדופיליה, אמירות גזעניות וכדומה - 24 שעות מהרגע שנודע להן על כך, ולא, יישאו באחריות פלילית. פרסום יחשב כ"אסור" רק מכוח הוראות הדין ולא מ"כללי הקהילה" של הרשת.

תוכנית טראמפ

לדברי ח"כ עמית הלוי: "הצעת החוק שהגשתי לא תאפשר לענקיות הטכנולוגיה להמשיך לתפוס את החבל בשני קצותיו - פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, טיקטוק ואחרות יצטרכו להחליט אם האחריות לפרסומים היא על המשתמשים בלבד והן לא מפעילות מנגנוני צנזורה וחסימת חשבונות, או שהן מתערבות בתוכן ואז הן מחויבות לזמינות ולכללים שקופים, בהתערבות שלהן ובערעור על ההחלטות, וכמובן חשופות לתביעה של המשתמשים".

הלוי הוסיף כי "הנשיא טראמפ חתם לאחרונה על צו נשיאותי בדיוק ברוח זו והוא מחכה לאישור הסנאט, אני מקווה ש'תוכנית טראמפ' הזו תאושר בכנסת, בהסכמה מקיר לקיר, עוד לפני הסנאט".

https://www.israelhayom.co.il/article/813151

תגוביות:

1.כיום ברשתות כמו פייסבוק, לגופים עויינים כמו רוסיה או איראן יש את המשאבים ליצור חשבונות מזוייפים להפצת דיסאינפורמציה, אך לאנשים פרטיים קשה יותר לעשות זאת מבלי להיחסם.

יהיה טוב להחיל על הרשתות הללו אפשרות לבחור אם לקבל על עצמן אחריות פלילית על הודעות עויינות שפורסמו מחשבונות מזוייפים כאלה, או לחילופין שהרשתות יבחרו לא לחסום אף פרופיל למעט אם הוראות החוק מורות זאת.

2.התחלה טובה והצעת חוק מבורכת.

הכיוון שאני הייתי רוצה לראות מבוסס על עקרון חופש הביטוי. איסור על הרשת, שהיא הפלטפורמה - לחסום או להסיר כל סוג של תוכן שנהנה מחסינות חופש הביטוי לפי חוקי המדינה הרלוונטית לעניין הפרסום. ייתכן שאת ההגבלה יש להטיל רק על פלטפורמות שהן מונופוליסטיות (כמו פייסבוק, טוויטר) וייתכן שעל כולן.

יש לומר כמובן שזה לא מונע מקהילות מסוימות לחסום משתמשים, למחוק תגובות או לקבוע כללים נוקשים יותר, כמו שזה לא מונע ממשתמשים לבחור את מי הם רוצים לראות בפיד ואת מי לא, ולמי הם נותנים הרשאה לעמוד שלהם ולמי לא. ההגבלה צריכה להיות רק על הפלטפורמה המספקת את השרות.

3.הגיע הזמן לקרוא אותם לסדר!

4.אבל הם לא חוסמים הסתה נגד ישראל ונגד יהודים.

5.לאחרונה צונאמי סגירת חשבונות רבים על רקע פוליטי.

6.גם בכלכלה הכי חופשית יש מגבלות על מונופולים ובתחום של רשתות חברתיות - פייסבוק וטוויטר הן כבר לגמרי מונופוליסטיות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום שני כ''ז בטבת תשפ''א    14:08   11.01.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. חוק חדש עומד לעבור בפולין: 2.2 מיליון דולר קנס לכל מקרה הפרה בלתי חוקתית של חופש הביטוי מצד ענקיות הטכנולוגיה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 11.01.21 בשעה 14:22 בברכה, ליה
 
ערוץ ברית וישגרד מפרסם: לפי חוק העומד לעבור בפולין נגד ענקיות הטכנולוגיה, קנס בן לא פחות מ-2.2 מיליון דולר יוטל על חברה כל פעם שהיא תצנזר באופן בלתי חוקתי חופש ביטוי חוקי.

תחת החוק החדש, ייאסר על רשתות חברתיות להסיר תוכן או לחסום חשבונות אם אלה אינם מפרים את החוק הפולני.

במקרה של חסימת חשבון או הסרת תוכן, ניתן יהיה לשלוח תלונה לפלטפורמה ולרשותה יעמדו 24 שעות לשקול אותה.

בתוך 48 שעות מההחלטה, המשתמש יוכל להגיש פנייה לסעד מבית המשפט, להשבת הגישה ובית המשפט ישקול תלונות בתוך שבעה ימים מקבלתן.

כל התהליך הנ"ל יהיה אלקטרוני בלבד.

שר המשפטים הפולני הבהיר כי מטרת החוק היא להיאבק בצנזורה.

https://rotter.net/forum/scoops1/677246.shtml

תגוביות:

1.הדמוקרטים והשמאל במהלך הזוי ופתטי. חשפו את כל הקלפים שהסתירו זמן רב. הם חשפו בדיוק מי הם, לאן הם חותרים, מה המטרות שלהם ומה הם מוכנים לעשות כדי לממש אותן.

דיקטטורת מחשבות.

את המהלכים האלה אף אחד כבר לא ישכח. החשש שעולה בלב לכל גולש אינטרנט נורמלי בעולם, שאם בארה"ב הגדולה, ערש הדמוקרטיה ואבירת חופש הביטוי, אדם לא יכול להתבטא בחופשיות אם הוא לא מיישר קו בדעותיו עם "מובילי דעה" גם אם הם נטולי כל דעת, אזי ייחסם זמנית, לצמיתות, לבחינה, לזמן בלתי מוגבל. את זה אף אחד כבר לא ישכח.

2.צבר אנשים שאינו נבחר חזק מהנשיא החזק בעולם...אותי זה מפחיד!

3.מדובר על הגנה על האנושות. לצערם של רוב תושבי העולם רק הימין רואה את גודל הבעיה כי הוא הנפגע היום. עוד כמה שנים זה יהיה כנגד אוכלי בשר ואחר כך כנגד דתות, זרמים, סטרייטים וכו'. בנושא הזה לא ראוי לנהל מאבק של שמאל ימין אלא מאבק של תומכי חופש הביטוי וחופש הפרט לבין דיקטטורים מטורפים המנסים להכתיב לאזרחי העולם ״נורמות מצפוניות״ שהם קבעו - באמת מזכיר משטרים חשוכים!

4.ולכן טראמפ היה והינו כל כך חשוב. קרע מעל לשמאל הנבזי את המסיכה ואוי, איזה כיעור התגלה לנו!

5.חושך ירד על העולם. חשכה שלא היתה בהיקף כה עצום ממדים. היו תקופות חשוכות יותר בהיסטוריה אך לא בכל העולם בו זמנית.

הימין חטף מהלומה אדירה...אבל ככל שיעברו הימים גם מי שכרגע זה האינטרס שלו יבין, יראה ויחוש את החושך ולא יאהב זאת כלל. יהיו מי והרבה שיישרו קו וישתפו פעולה ומי שלא יקבל עליו את הגזירה יוצרו צעדיו בסנקציות (כגון ביטול חשבון בנק, ביטול דרכון) ויותר מזה.

בשלבים מתקדמים יותר מחתרות יהיו שם המשחק. מי חשב שלמצב כזה נגיע?
אבל אופטימיות לסיום: החושך הגדול ביותר מגיע רגע לפני עלות השחר.

6.אם רק פולין תעשה זאת, היא עלולה להישאר מבודדת מרשתות חברתיות. הרשתות פשוט יוותרו על השוק הפולני. כשבאים כמה אריות על עדר ענק של בופלו כדי לנסות לבודד גור, ובופלו אמיץ אחד נכנס באחד האריות/הלביאות - יש צורך שגם האחרים יצטרפו כדי שהמהלך יצליח.

אם רוב הגוש המזרח-אירופאי יצטרף וכך גם מדינות מדרום מזרח אסיה ומדינות מדרום אמריקה - זה יעשה את העבודה.

7.באופן לא פרדוקסלי מדינות מזרח אירופה כנראה יותר ערות לסכנה הגלומה בסתימת פיות על ידי גופים גדולים. מה שקורה היום עם בעלי הרשתות החברתיות הוא לא פחות מאשר סכנה לאנושות.

8.מדהים שהגענו למצב שפולין יותר דמוקרטית מארה"ב בחופש הביטוי.

9.בארה"ב חוסל חופש הביטוי והם כבר לא יכולים לבקר מדינות טוטליטריות כמו סין.

10.Parler CANCELED by Google, Apple, and Amazon

Parler, a pro-free speech alternative to Twitter and Facebook, has been canceled by the combined might of Google, Apple, and Amazon. The message of the tech tyrants is clear: If we don't submit to them, there's nowhere else to go. David Wood discusses the issue.

https://www.youtube.com/watch?v=uyMz0NVIRQk&feature=youtu.be



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום שני כ''ז בטבת תשפ''א    14:31   11.01.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. Parler CANCELED by Google, Apple, and Amazon  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
https://www.youtube.com/watch?v=uyMz0NVIRQk&feature=youtu.be

Parler, a pro-free speech alternative to Twitter and Facebook, has been canceled by the combined might of Google, Apple, and Amazon. The message of the tech tyrants is clear: If we don't submit to them, there's nowhere else to go. David Wood discusses the issue.

For the New York Times article quoted in this video ("Amazon, Apple and Google Cut Off Parler, an App That Drew Trump Supporters"), click here: https://www.nytimes.com/2021/01/09/te...

PATREON: https://www.patreon.com/user?u=3615911
RUMBLE: https://rumble.com/user/Acts17Apologe...
BITCHUTE: https://www.bitchute.com/channel/TsFG...
MINDS: https://www.minds.com/Acts17Apologetics/
LBRY: https://lbry.tv/@Acts17Apologetics:3
CHANNEL MEMBERSHIPS: https://www.youtube.com/channel/UCy5H...
PARLER: https://parler.com/profile/Acts17/posts
SUBSCRIBESTAR: https://www.subscribestar.com/david-wood
STORE: https://teespring.com/stores/acts-17-...
PAYPAL: https://www.paypal.me/Acts17Apologetics

תגוביות:

1.

If y’all know your history, you know that when they start silencing people, wars are just around the corner

2.

Freedom is not free. Now is the time to fight back



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום שני כ''ז בטבת תשפ''א    15:34   11.01.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. “מעשה צנזורה בלתי מתקבל”: אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה לפוטין, בביקורת חריפה על טוויטר / מידה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
נבלני מסביר כי טוויטר מבצעת לטראמפ את אותה צנזורה שמבצעות הרשויות ברוסיה כלפיו, ומזהיר כי התקדים נגד טראמפ ישמש את “אויבי החירות” להשתקת אנשים נוספים

הסערה שהתעוררה בעקבות מחיקת חשבון הטוויטר של דונלד טראמפ מסרבת להירגע.

עם פרוץ המהומות בגבעת הקפיטול השעתה טוויטר באופן זמני, ל-12 שעות בלבד, את חשבונו של טראמפ, אחריו עקבו עד לרגע החסימה כ-88 מיליון משתמשים. אולם החסימה הזמנית הפכה במהרה להשעיה קבועה, בטענה כי טראמפ ״הפר את הכללים של טוויטר״.

גם פייסבוק השעתה את חשבונו של טראמפ, זאת לאחר שהודיע מייסד ומנכ״ל החברה מארק צוקרברג כי החברה נוקטת בצעדי מנע נגד כוונת הנשיא לשבש לכאורה את המעבר התקין בין ממשלו לבין ממשל ביידן.

חסימת חשבונו של טראמפ בטוויטר הובילה לתגובות שונות ומגוונות. מתגובת השוק – ירידה חדה במנייה של הרשת החברתית בשעות שלאחר החסימה, דרך תגובת התומכים במהלך, כגון ג׳ו ביידן שצייץ: “הנשיא שלנו אינו מעל החוק”, ועד לתגובות תומכי הנשיא שזעמו להחלטה ברשתות החברתיות.

כמו כן, בסמוך לחסימת טראמפ, רשמה הרשת החברתית ׳פרלר׳ עליה של מאות אחוזים בהרשמה אליה, עם הצטרפות של למעלה מ-210 אלף משתמשים חדשים בפחות מיממה. אלא שזמן קצר לאחר נסיקתה למקום הראשון בטבלת ההורדות בחנויות האפליקציות App Store ו-Play Store, הסירו אפל וגוגל את האפליקציה משרתיהן ומנעו את הורדתה דרכן.

מילה של מושתק

אחת התגובות הבולטות לחסימת טראמפ, אשר כבר הגיעה לעשרות אלפי שיתופים ותגובות, באה מכיוונו של מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני, המוביל מזה שנים את ההתנגדות לנשיא פוטין במדינה. נבלני, אשר עלה לכותרות בחודשים האחרונים לאחר שהורעל וכתוצאה מכך אף הורדם והונשם למשך שבועות של טיפול רפואי, כתב בדף הטוויטר שלו כי הוא רואה את חסימת דונלד טראמפ בתור “מעשה צנזורה בלתי מתקבל”.

נבלני העיר כי: “כמובן שבמהלך כהונתו, טראמפ כתב ואמר דברים מאוד לא אחראיים, עליהם שילם בכך שלא נבחר מחדש לכהונה שניה”, אך הוסיף כי: “החסימה בטוויטר היא החלטה של אנשים שאיננו מכירים בהתאם לתהליך שאיננו מכירים” וכי ההחלטה על החסימה “התבססה על רגשות והעדפות פוליטיות אישיות.

“אל תספרו לי שהוא נחסם בגלל הפרת החוקים של טוויטר. במשך שנים, אני מקבל כאן איומי מוות מדי יום וטוויטר לא חוסמת אף אחד (לא שאני מבקש שתעשה זאת). בקרב האנשים המחזיקים בחשבון טוויטר קיימים גם רוצחים בדם קר (פוטין או מאדורו), שקרנים וגנבים (מדבדב), אלה שהכחישו את נגיף הקורונה נמצאים ומתקשרים בטוויטר בחופשיות. מילותיהם עלו בחייהם של אלפי אנשים. ובכל זאת, היה זה טראמפ שנחסם בפומביות ובאופן ראוותני. סלקטיביות כזו מצביעה על כך שאכן מדובר בצעד של צנזורה”.

נבלני ציין כי קיים דמיון רב בין הצנזורה כלפיו במשך שנים על-ידי הממשל הרוסי לבין הצנזורה שעובר טראמפ כעת. “אם תחליפו בדיון המתנהל כיום את השם ״טראמפ״ בשם ״נבלני״, תקבלו, בדיוק של 80 אחוזים, את תשובת הקרמלין לשאלה מדוע לא ניתן להזכיר את שמי בטלוויזיה הרוסית ומדוע לא מאפשרים לאפשר לי להשתתף בבחירות כלשהן”.

לדברי נבלני, לצעד זה של טוויטר יהיו השלכות מרחיקות לכת שיובילו להשתקה ולצנזורה נוספות: “תקדים זה ינוצל על-ידי אויבי החירות ברחבי העולם, כולל ברוסיה. כל פעם שהם יצטרכו להשתיק מישהו, הם יגידו: ״זה רק מנהג נפוץ, אפילו טראמפ נחסם בטוויטר״.

“אם טוויטר וג׳ק דורסי רוצים לתקן את העניינים, הם צריכים להקים סוג של ועדה שתוכל לקבל החלטות שכאלה. עלינו לדעת את שמותיהם של חברי ועדה זו, להבין כיצד היא פועלת, כיצד חבריה מצביעים ואיך נוכל להתנגד להחלטותיהם”.

הטייה גלויה

חסימת חשבונו של דונלד טראמפ מגיעה עם סיום שנת המירוץ לנשיאות ארה״ב ה-46, בו היו רשתות טוויטר ופייסבוק פעילות ביותר. כך, לאחר שנחשפו בעיתון ׳הניו-יורק פוסט׳ הודעות דואר אלקטרוני לפיהן ג׳ו ביידן נפגש עם בכיר בחברת הגז האוקראינית ׳בוריסמה׳ לבקשת בנו האנטר, הגבילה פייסבוק את הפצת הפרסום בקרב משתמשיה.

טוויטר אף הלכה צעד אחד רחוק יותר, מנעה את שיתופו של הפרסום, הגדירה אותו בתור פוסט בעל “פוטנציאל מסוכן” וכן חסמה את המשתמש של עיתון ׳הניו-יורק פוסט׳ – אחד מהעיתונים הנקראים ביותר בארה״ב.

במירב ערוצי התקשורת המרכזיים בארה״ב נטען כי הקשר של הביידנים לחברת האנרגיה האוקראינית הינו “תיאוריית קונספירציה” וכן כי מדובר ב”מהלך דיסאינפורמציה רוסי”. אלא שבימים שלאחר החשיפה, הצהיר ה-FBI כי אין מדובר במהלך רוסי כזה או אחר, ומאוחר יותר אף הודה האנטר ביידן כי אכן מתנהלת נגדו חקירה פדרלית.

בעיני רבים, מדובר במצב אבסורדי אליו הגיעה רשת טוויטר. בעוד חשבונותיהם של דמויות כגון מכחיש השואה עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, והמפלגה הקומוניסטית הסינית מצייצים בחופשיות, ואינם חווים צנזורה לדבריהם המסיתים, דווקא הנשיא טראמפ הוא זה שציוציו “מפרים” את הכללים של טוויטר.

אם תתברר תחזיתו של אלכסיי נבלני, החווה במשך שנים צנזור והשתקה ללא הרף, הצופה כי צעד זה של טוויטר יהווה תקדים ש”ינוצל על-ידי אויבי החירות ברחבי העולם”, הרי שאנו עומדים בפני ימים לא פשוטים בכל הקשור לחופש הביטוי, או יותר נכון להיעדרו.

מוקדם לומר האם טוויטר תאמץ את הצעתו להקמת ועדה שתהיה אחראית על תחום חסימות המשתמשים, אך בינתיים נדמה כי הרוב המוחלט של המגיבים להצעת מנהיג האופוזיציה הרוסי סבורים כי הסיכוי למימוש ההצעה מצידה של הענקית החברתית הינו זעום וכי התקדים נגד טראמפ ישמש את “אויבי החירות” להשתקת אנשים נוספים.

https://mida.org.il/2021/01/10/%d7%9e%d7%a2%d7%a9%d7%94-%d7%a6%d7%a0%d7%96%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%91%d7%9c%d7%aa%d7%99-%d7%9e%d7%aa%d7%a7%d7%91%d7%9c-%d7%90%d7%9c%d7%9b%d7%a1%d7%99%d7%99-%d7%a0%d7%91%d7%9c%d7%a0/



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום שני כ''ז בטבת תשפ''א    16:18   11.01.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. קנצלרית גרמניה מרקל מתייצבת לצד הנשיא טראמפ: חסימת חשבונו בטוויטר היא בעייתית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 11.01.21 בשעה 17:06 בברכה, ליה
 
מרקל הוסיפה ש"הזכות הבסיסית לחופש דעה היא זכות יסוד בעלת חשיבות אלמנטרית וניתן להתערב בזכות יסוד זו, אך ורק באמצעות החוק ובמסגרת שהגדיר המחוקק ולא על פי החלטת הנהלת פלטפורמות המדיה החברתית".

https://twitter.com/kann_news/status/1348604334708285443?s=19

https://rotter.net/forum/scoops1/677318.shtml

תגוביות:

1.סוף סוף נשמע קול שפוי.

2.הגיע הזמן להיכנס באמא של חברות הענק האלה ויפה שעה אחת קודם. הן כבר מזמן לא בגדר "חברה פרטית".

3.הן עד היום משתמשות במסווה של פלטפורמה ה"כפופה" לחוקי המדינה בה הן פועלות מבלי לקחת צד בשיח.

ברגע שהחליטו לחסום משתמשים / מנהיגים ללא הנחייה מפורשת של רשויות החוק, הן אמורות לאבד את מעמדן המיוחד.

אם יש משהו שצוקרברג פוחד ממנו זה להיות חשוף למיליוני תביעות גולשים על הוצאת דיבה, שכן אם הוא מפסיק להיות פלטפורמה אזי הוא נושא באחריות לכל פוסט שמישהו מפרסם.

4.הרשתות החברתיות נהיו פלטפורמות שרואות עצמן מעל החוק. לא תקין ומסוכן מאוד.

5.כל זמן שהרשתות משתמשות בסעיף 230 הן מחוייבות לתת במה לכל דבר חוקי.

6.הן מחוייבות לשמש כלוח מודעות, כי ברגע שהן מסננות תוכן לפי נטייה פוליטית וכדומה הן הופכות להיות אחראיות עליו. הן יכולות לבחור תקנון אבל הוא לא יכול להיות מוטה פוליטית.

7.מונופולים לא יכולים לעשות כרצונם. הם מוגבלים בגלל כוחם הבלתי מוגבל.

8.הן הרבה הרבה מעבר ל"עוד חברה". הן יכולות להנדס ממש את התודעה ולכן הן איום ציבורי. במישור הפרטי, משתמשים עבדו קשה לבנות את עצמם שם במשך שנים, אז לא ייתכן שחד צדדית פתאום הן תחסומנה מי שלא מתיישב עם דעותיהן הפוליטיות.

9.צודקת ורואה נכון שהמאפיה של המפלגה הדמוקרטית פועלת נגד טראמפ.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום שלישי כ''ח בטבת תשפ''א    12:28   12.01.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. הכתב זוכה פרס הפוליצר גלן גרינוולד: אלימות רבה הרבה יותר תוכננה בפייסבוק מאשר בפארלר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
העיתונאי עטור הפרסים, ביניהם פרס פוליצר, צייץ ביום ראשון בטוויטר:

"תוכננה הרבה יותר אלימות בפייסבוק מאשר בפארלר, כולל בקפיטול ומחאות אלימות רבות אחרות".

הוא ציין עוד כי האלגוריתמים של YouTube שבשליטת גוגל קידמו במשך תקופה ארוכה את הימין הקיצוני בברזיל, בה הוא שוהה מאז שחשף את פרשת אדוורד סנואודן.

כזכור, גרינוולד הוא העיתונאי בו בחר אדוארד סנודן לחשוף את סודותיו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום שלישי כ''ח בטבת תשפ''א    13:14   12.01.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. פייסבוק חוסמת את האפשרות לפרסם את הביטוי ''Stop the steal''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בהודעה שפירסמה חברת פייסבוק נאמר שהיא לא תאפשר יותר להביע את הביטוי עיצרו את הגנבה "Stop the steal" באשר לטענות לזיופי הבחירות בארה"ב.

בהודעה נכתב כי:

מעכשיו נסיר כל תוכן המכיל את הביטוי "עיצרו את הגניבה" במסגרת מדיניות הנזקים שלנו, מפייסבוק בתאום עם אינסטגרם.

הסרנו את קבוצת Stop the Steal המקורית בנובמבר והמשכנו להסיר דפים דומים המפרים את כללי המדיניות שלנו, כולל קריאות לאלימות.

בנוסף להשעייה הבלתי מוגבלת של חשבונו של דונאלד טראמפ הכרזנו ב- 7 בינואר שאנו מפסיקים כל פירסום לגבי הבחירות בארה"ב. זאת אומרת שאנחנו לא מאפשרים הודעות בעניין מאף פוליטיקאי, כולל הנשיא טראמפ.

https://rotter.net/forum/scoops1/677429.shtml

תגוביות:

1.משטרת דעות. מה מותר לך ומה אסור לך לחשוב.

2.לפייסבוק מפריעות שלוש מילים. בזמן שכל מיני טרוריסטים מתבטאים חופשי, מאיימים, מסיתים, משקרים באופן בוטה וכו', כל מה שמפריע לפייסבוק זה צירוף של 3 מילים לגיטימיות לחלוטין שגם יש מאחוריהן עובדות לא מעטות. חופש הביטוי שמור רק למחבלים ושמאלנים.

3.אני מתפלא שהם לא למדו כלום מההיסטוריה. ברגע שמדכאים כמות של אנשים, זו כבר הופכת להיות מלחמת דווקא. במלחמה הזאת הרוב תמיד מנצח.

4.''אוסרים על דיבורים לגבי הבחירות''. מעניין איך אומרים את זה ברוסית, סינית וצפון-קוריאנית.

5.קים ג'ון צוקרברג.

6.הם אלה שאיפשרו סרטוני דאעש! כמות הדם שיש על הידיים שלהם!

7.צדק מי שהגה את המושג "מחבלים תקשורתיים".

https://about.fb.com/news/2021/01/preparing-for-inauguration-day/



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום רביעי כ''ט בטבת תשפ''א    08:45   13.01.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. מתחרה של יוטיוב, חברת ראמבל (Rumble), תובעת 2 מיליארד דולר פיצויים מגוגל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אתר שיתוף הסרטים מקנדה המתחרה ביוטיוב ומאומץ על ידי אנשים מהימין הפוליטי שמאסו בצנזורה של יוטיוב, טוען כי גוגל ניצלה את כוחה כמונופול בתחום החיפוש ויצרה אלגוריתם חיפוש שנתן העדפה לתוצאות מיוטיוב ובכך ויצרה באופן מודע ולא חוקי מונופול בתחום שיתוף סרטי וידאו באינטרנט.

https://www.businessinsider.com/rumble-sues-google-youtube-conservatives-2021-1



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום רביעי כ''ט בטבת תשפ''א    09:04   13.01.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. רשת הספרים Powell's Books תוריד מהמדפים את הספר על אנטיפה “Unmasked” לאחר מחאות של אנטיפה בעניין  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 13.01.21 בשעה 09:19 בברכה, ליה
 
הספר "Unmasked: התוכנית הרדיקלית של אנטיפה להשמיד את הדמוקרטיה" אמור לצאת בפברואר.

מרשת הספרים נמסר כי "הספר לא יוצב על המדפים. עם זאת, הוא יישאר בקטלוג המקוון שלנו. "אנו מחזיקים הרבה ספרים שנראים לנו מתועבים, כמו גם ספרים שאנו אוצרים".

תגוביות:

1.מה הלאה? יתחילו לשרוף ספרים שהם לא אוהבים? אנחנו יודעים איך זה היה התגלגל בהיסטוריה.

2.הספר שלו נמצא כרגע במקום הראשון באמזון.

3.לצרף לרשימה החולנית הבלתי נגמרת של סתימת הפיות בשנתיים האחרונות.

4.מחבר הספר אנדי מדווח על זה בטוויטר שלו

Portland militant #antifa activist, Dustin Brandon Ferreira, has announced the third day of protest against
@Powells
Books until it "decides to COMPLETELY ban the sale of Andy Ngo’s book." You can support the business by pre-ordering Unmasked online: https://powells.com/book/unmasked-9781546059585

https://twitter.com/MrAndyNgo

https://www.usnews.com/news/best-states/oregon/articles/2021-01-12/powells-books-says-andy-ngos-book-will-not-be-in-store

https://www.youtube.com/watch?v=vl9UVS0XF60&feature=emb_logo

https://www.usnews.com/news/best-states/oregon/articles/2021-01-https://rotter.net/User_files/forum/gil2/5ffe9c322654c1433.jpg12/powells-books-says-andy-ngos-book-will-not-be-in-store



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום ששי ב' בשבט תשפ''א    10:55   15.01.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. פרוייקט Veritas: הקלטה נסתרת של מנכ''ל טוויטר ג'ק דורסי והתייחסותו לחסימת דונאלד טראמפ וחשבונות נוספים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר: "כרגע אנחנו מתמקדים בחשבון אחד, אבל זה הולך להיות הרבה יותר נרחב מרק חשבון אחד. אני משער שהעניין יימשך יותר זמן מאשר רק היום הזה, השבוע, או בשבועות הקרובים.

דורסי: "אז המיקוד הוא בוודאי בחשבון הזה ואיך הוא משפיע על האלימות בעולם האמיתי. עלינו לחשוב לטווח הארוך על איך הדינמיקה הזו מתרחשת לאורך זמן. אני לא מאמין שזה ייעלם בקרוב".

דורסי: "אתה יודע, ארה"ב חלוקה ביותר. הפלטפורמה שלנו מראה את זה כל יום".

https://www.projectveritas.com/news/exclusive-twitter-insider-records-ceo-jack-dorsey-laying-out-roadmap-for/

https://www.facebook.com/JamesOKeefeAuthor/videos/414804726519370

https://rotter.net/forum/listforum.php

תגוביות:

1.וואוו ממש קנוניה כדי להשיג את המטרה. הולך להיות חם אש. אשכרה 1984. איכשהו יש לי תחושה שכל יום ניחשף לעוד ועוד חומרים חמורים ששופכים אור על מה שנעשה כאן עכשיו ובעבר על ידי אנשים מושחתים ורקובים בטירוף.

2.

https://t.me/s/TommyRobinsonNews

3.מהלכים אנטי אמריקאים בעליל. כדי להבין מי נמצא בצד הלא נכון, צריך רק לראות מי מנסה להשתיק את יריביו.

4.
מתי טוכפלד

@tuchfeld

13 בינו׳

מסתבר שצהלת הימין על כך ש"עכשיו יש רשתות חברתיות ולא תסתמו לנו את הפה" היתה מוקדמת. הליברלים הבולשביקים איתרו את הפירצה והם מתחילים לסתום אותה. טראמפ זו רק ההתחלה.

5.
Gadi Taub

@GadiTaub1

14 בינו׳

מוזר איך עבר פה בשקט הניסיון של הקרן החדשה להכשיר את שרץ ה- BDS על ידי התגייסות ליוזמה לשנות את הגדרת האנטישמיות כך שהם לא יכללו בה.

6.טוויטר הולכים להמשיך במדיניות הגלויה הזאת ולחסום ולהגביל חשבונות בצורה רחבה על מנת "למנוע פילוג" ו"אלימות". מי יודע מה הם עשו עד היום מאחורי הקלעים...

7.שום דבר לא היה קורה אלא עם יש לך את מערכת המשפט בכיס ולכן זו המלחמה הכי חשובה בפוליטיקה הישראלית כיום.

8.מה הכוונה שהם ירחיבו את המדיניות הזאת עוד ועוד? את מי הם הולכים להגביל? מה התירוץ יהיה הפעם? "מניעת מחלוקות"? הם עשו עבודה מושקעת על טראמפ. הגבילו, סימנו, מחקו ובסוף הסירו את נשיא המעצמה הגדולה בעולם...למה שהם לא ימשיכו לעשות מה שבא להם?

9.שמעתי ראיון עם דניס פאג’ר היום. מומלץ מאוד לשמוע אותו. הוא אומר שהם כמו הנאצים ושהם אולי לא יעשו מחנות, אבל הם סוגרים אותך מכל הכיוונים. אם אתה לא תתמוך בהם, אתה תהיה מפוטר מהעבודה. אחות בבית חולים, שהשתתפה בהפגנת התמיכה בוושינגטון, פוטרה מעבודתה לאחר שתמונתה פורסמה.

הרדיפה הצבועה שלהם את תומכי טראמפ, בשעה שהם תמכו ועודדו את תנועת השחורים ואת אנטיפה להבעיר את הרחוב. אזרחים הפכו בני ערובה בבתיהם והרחובות בערו. ההסתה שלהם היתה בוטה להחריד ממש. כמה צביעות יש בהם. זה מעיד על רמה מוסרית שמזכירה משטרים חשוכים. פאג’ר חוזה שאנשים יאבדו עבודה ותמיכה ממשלתית אם לא ישתפו פעולה. הם רוצים שלטון טוטליטרי.

10.כל מי שמאמין בחופש, חרות ושוויון צריך לראות באיש כזה סכנה לשלום האנושות.

11.מחכה לסרט: עלייתה ונפילתה של הדמוקרטיה האמריקנית.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום שני ה' בשבט תשפ''א    09:24   18.01.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. רואן אטקינסון (מיסטר בין): תרבות הביטול היא כמו המון זועם מימי הביניים שמחפש את מי לשרוף על המוקד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
השחקן הבריטי הנודע רואן אטקינסון, המוכר בין היתר מתפקידיו כמיסטר בין, הפתן השחור וג'וני אינגליש שעל חלקם זכה בפרס BAFTA, הינו פעיל למען חופש הביטוי ונאבק בעבר נגד חקיקה בריטית להגבלתו.

בראיון לשבועון "Radio Times" מסוף השבוע אמר אטקינסון כי הוא "חושש" מהמנהג האינטרנטי של השתקת בעלי דעות לא פופולריות באמצעות שיימינג והטרדת המעסיקים שלהם והציבור.

הוא השווה את תופעת הקיטוב והשיטור של דעות אחרות ברשתות החברתיות לימי הביניים בהם הציבור רדף אחרי כופרים והעלה אותם על המוקד.

הוא מאמין שתרבות זו של "ביטול" אנשים אחרים היא איום הן על הקורבנות הישירים של "ההמון הזועם" באינטרנט והן על עתידו של חופש הביטוי.

"חשוב שניוותר חשופים למגוון רחב של דעות מכל קצוות הקשת", אמר אטקינסון לשבועון "Radio Times".

"אולם מה שיש כרגע הוא המקבילה הדיגיטלית של ההמון הזועם מימי הביניים ששורץ ברחובות בחיפוש אחרי מישהו לשרוף אותו".

אטקינסון מתנגד לחקיקה המגבילה את חופש הביטוי החל מהצטרפותו בשנת 2005 לקמפיין נגד חוקי "דברי שטנה" שהוצעו אז בבריטניה.

ב-2009 הוא יצא נגד חוק לאיסור על "דברי שטנה הומופוביים", ב-2012 נגד הפיכת "התנהגות מעליבה" לעבירה פלילית וב-2020 נגד חוק "פשעי השנאה" הסקוטי מחשש שיביא לצנזורה.

כעת הוא מבקר את התרבות של "ציד המכשפות" באינטרנט המסכנת את פרנסתם של אנשים ו-"מטילה אימה על כל קורבן של ההמון הזועם הזה".

לדבריו, "הבעיה שיש לנו באינטרנט היא שאלגוריתם מחליט מה אנחנו רוצים לראות, מה שיוצר גרסה פשטנית, מחנאית ומקוטבת של החברה".

"זה הפך למצב של "הלנו אתה אם לצרינו", ואם אתה לצרינו אז צריך "לבטל" אותך-"

השחקן אמר שניתן לייחס את הפופולריות של מיסטר בין לכך שהוא אילם כמעט לגמרי ולכן הוא לא יכול להעליב אנשים בעלי "רגישויות גדולות", מה שיכול להסביר את הצלחתו ב-"מדינות מוסלמיות" ובמקומות עם "פיקוח נוקשה על יצירה תרבותית ואמנותית".

על אף הפופולריות הרבה לה הוא זוכה, מיסטר אטקינסון החליט להימנע מנוכחות ברשתות החברתיות, והסביר זאת בכך שתשומת הלב ולשון הרע בהן מהוות "הסחת דעת בעולם שלי".

בכך השחקן הולך בעקבותיו של חברו לפתן השחור, סר טוני רובינסון ("בולדריק"), בביקורת על תרבות הביטול.

סר טוני אמר לטלגרף כי שיימינג וצנזורה של "דעות לא פופולריות" זה "לצעוד בדרכו של השטן".

השחקן אמר כי הוא "דבק בחופש הביטוי" והוסיף כי "זה מגדיר את החירות שלנו, ואני חרד מהרעיון שרק בגלל שמישהו נפגע ממה שאני אומר, יהיה אסור לי לומר זאת".

החששות שמעלים כוכבי הפתן השחור באים לאחר שנה שבמהלכה אישים כמו ג'יי קיי רולינג נרדפו עקב דעותיהם על טרנסג'נדרים, ותנועת "Black Lives Matter" התמקדה במורשת היסטורית שקשורה לגזענות ועבדות, מה שהוביל להסרתם של פסלים רבים.

https://www.telegraph.co.uk/news/2021/01/05/rowan-atkinson-cancel-culture-like-medieval-mob-looking-someone

https://rotter.net/forum/scoops1/676893.shtml

תגוביות:

1.עכשיו ההמון הזועם של כת ה-PC באמת ישרפו אותו על המוקד.

2.חופש הביטוי תחת מתקפה רבתי מכל הכיוונים.

3.גרמניה הפכה לנאצית לא בזכות הצלחתו של היטלר אלא בגלל ההגינות של הרפובליקה. נשמע הזוי אבל זו האמת ההיסטורית. הם תמכו בפרוצדורות, בהגינות, בביקורת על שני הצדדים באופן שווה וכך גרמו למשטר האפל ביותר בהיסטוריה האנושית לעלות. רק משטר אחד הצליח להאפיל עליו - הקומוניזם.

הליברליזם המוקצן הוא ממשיכו ורוב האנשים יגלו את זה רק כשיהיה מאוחר מדי לפתור את זה בדרכי שלום דמוקרטיות.

חבל.

4.השמאל הקיצוני בעולם המערבי של השנים האחרונות, דוגמת קורבין, אובמה בואכה סנדרס ועוד כל מיני ותומכיהם השרופים עם קצף בזוית הפה - הם אלה שמבשרים את תחילתו של 'הדבר האמיתי'.

5.עכשיו, אחרי שהשמאל בארה"ב כבש את הנשיאות ושולט בסנאט ובבית הנבחרים - הבולשביזם הדורסני וסותם הפיות, בסיוען של חברות כמו אפל, פייסבוק וטוויטר, אינו הולך לעצור. כל דעה שלא תתיישב עם עמדותיו דינה אחת - השתקה. וזה כמובן לא ייחודי לפרוגרסיביים האמריקאים. התיאבון שאינו יודע שובע של השמאל המקומי לסתום פיות אינו מפגר אחרי מקביליהם האמריקאים.

6.קולות חשובים כנגד הדיקטטורה הקומוניסטית שמתחילה בארה"ב הסובייטית.

7.ה"דמוקרטים" וה"נאורים" ימחקו אותו. ככה זה כשיונקים מבית יוזף סטלין דמוקרטיה אמיתית.

8.Rowan Atkinson (2012): We must be allowed to insult each other

Rowan Atkinson has launched a campaign for a change in the law that bans "insulting words and behaviour".

https://www.telegraph.co.uk/news/uknews/law-and-order/9616750/Rowan-Atkinson-we-must-be-allowed-to-insult-each-other.html

https://www.youtube.com/watch?v=BiqDZlAZygU

In full: Rowan Atkinson on free speech

The forerunner of the Defend Free Speech campaign was called “Reform Section 5”. This speech by Rowan Atkinson at the launch event in Parliament in 2012 should be heard by every politician, journalist and campaigner before they start calling for laws to silence those they regard as ‘extremists’.

9.תרבות השלילה היא תולדה של הדת החדשה - הדת הפרוגרסיבית

ה״אדם״ הוא האלוהים החדש והמדע החדש גם יחד. אם אתה מעז להביע דעה הנוגדת את התפיסה של הדת החדשה, תיתקל בתרבות שלילה שתהפוך אותך להזוי, קונספירטור ושלל כינויים. זוהי מלחמת זהות. הדבר הכי מדאיג הוא שהצד הפרוגרסיבי חזק וערמומי בצורה יוצאת דופן. הוא גורם לרבים וטובים להיות בצד שלו בלי שהם בכלל מבינים זאת. נראה שאטקינסון נמצא בצד הנכון של המלחמה. בין חירות לבין הצד הפרוגרסיבי אין שום קשר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום שני ה' בשבט תשפ''א    10:12   18.01.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. In full: Rowan Atkinson on free speech  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

https://www.youtube.com/watch?v=BiqDZlAZygU

תגוביות:

1.https://www.youtube.com/watch?v=BiqDZlAZygU

2.“ .... a creeping culture of censoriousness...” We appear to have arrived.

3.The YouTube police will take this down soon we are not allowed an opinion

4.Who's here after Trump got silenced on all platforms?

"The strongest weapon against hateful speech is not repression, it is more speech.

5.It's hard to believe we've come to this

6.The social media accounts of a president who was voted by 76 millions have been baned by big tech companies. This is insane.

7.Best speech ever delivered on this subject. He surpassed the politicians

8.It’s becoming reality. they laugh but Rowan was a man before his time. Like many before him. We are living in a facist state

9.A funny world isn't it. I get my news from comedians and jokes from journalists

10.At last, a true believer in FREE SPEECH

11. We've entered 1984...

12. the President of the USA has his twitter banned and the President of Iran still has his

13.One of the best speeches I have heard in my 32 years of life. One of the most important of this generation.

14.Political Correctness is NOT the Language of a Free People.

15."When words lose their meanings people lose their liberties." ~ Confucious

16.It's Obama's party that is squashing free speech

17.free speech is dead

18.As George Orwell warned - once you stop speaking freely, you will soon cease to think freely

19.leftist technocrats are the new arbiters of speech
say as I want, or you will have no platform

20.Freedom of Speech is the foundation of Democracy

21.Political correctness is a creeping menace

22.Too bad Obama didn't practice what he preached. He silenced all that offended him or his agenda




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום רביעי ז' בשבט תשפ''א    18:37   20.01.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. לינוי בר גפן ניצחה את טוויטר שלא הסירה ציוץ בוטה במיוחד: ''עסקה באופן קיצוני ומשפיל בעברה המיני''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בר גפן תבעה את טוויטר לאחר שפנתה לחברה בבקשה להסיר ציוץ בוטה במיוחד. באופן מוזר, ניסתה טוויטר לתקוף את התנהגותה המינית. השופט מתח ביקורת על טוויטר וחייב אותה בהוצאות כבדות

טוויטר ביקשה מבית המשפט לדחות את התביעה של העיתונאית לינוי בר גפן תוך שהיא תוקפת את התנהגותה המינית, ותשלם בעקבות כך הוצאות משפט בסך 20 אלף שקלים – כך פסק אתמול שופט בית משפט השלום בהרצליה, גלעד הס. "סברתי לתומי כי הימים בהם הקורבן הפך לאשם, בפרט כאשר מדובר בעבירות מין, חלפו עברו מן העולם", כתב הס בהחלטה חריפה במיוחד.

התביעה, שמתנהלת בדלתיים סגורות ומרבית הפרטים בה חסויים, הוגשה בעקבות ציוצים שפרסם בטוויטר משתמש פיקטיבי שפועל תחת הכינוי BT. "מדובר בצייצן שמטריד מינית נשים באופן קבוע", טען פרקליטה של בר גפן, עו"ד גיא אופיר, בשיחה עם "כלכליסט". "הוא כתב ציוץ מאוד מאוד בוטה נגד בר גפן ובן זוגה. יש צו איסור פרסום, אי אפשר לחזור על הציוץ עצמו מרוב שהוא קשה, בוטה ונמוך. בתי המשפט קבעו שאסור אפילו לצטט את הציוץ הנמוך הזה".

בר גפן פנתה לטוויטר בבקשה שהרשת החברתית תסיר את הציוץ בטענה שמדובר בהטרדה מינית, אך זו סרבה. "היא פנתה אליהם עוד פעם והם שוב סרבו. היא היתה ממש המומה איך הם לא מסירים ציוץ שהוא הטרדה מינית בוטה. זה לא חופש ביטוי ולא שום דבר היא פנתה אליי, אני פניתי לטוויטר, ובתוך כמה שעות אחרי הפנייה שלי טוויטר הסירה את זה", אמר אופיר שמייצג את בר גפן עם עמיתתו עו"ד ליבי שוד-אלדר.

חרף זאת, החליטה בר גפן לתבוע את טוויטר. אופיר הסביר: "הגשנו תביעה, כי עם כל הכבוד, קורבן עבירת מין לא צריכה לשכור עורך דין כדי להסיר הטרדה מינית ודי היה בשתי הפניות שלה".

כדי למסור כתב תביעה לנתבע בחו"ל, צריך לקבל התר המצאה מחוץ לתחום. בר גפן קיבלה את ההתר, וטוויטר שכרה את משרד עוה"ד הרצוג-פוקס-נאמן שהגיש בקשה לביטול ההתר. "המשרד הגיש בקשה של 45 עמודים", אמר אופיר. "הבקשה כאילו לקוחה משנות ה-70 או ה-80, יש שם דברים שלא כותבים יותר. כתבו שלינוי בר גפן בעצמה היתה לה לשון מאוד משוחררת בטוויטר, והיא עצמה משתמשת במילים מאוד מיניות ובוטות בפרסומים שלהם. הם אומרים שאם אישה משתמשת בביטויים עם השורש ז.י.נ. בפרסומים שלה, מותר להטריד אותה מינית ואין עילת תביעה. זה תמצית הטענות שלהם".

מכיוון שהתיק מתנהל בדלתיים סגורות, "כלכליסט" לא ראה את כתב התביעה ואת הבקשה של טוויטר, וברשותו רק חלק מהחלטת השופט הס מאתמול. בהחלטה זו, מותח השופט ביקורת חריפה ויוצאת דופן על הבקשה של טוויטר. "לצורך הדיון בעברה המיני של המשיבה המבקשות אף עושות שימוש בכוחן כמתפעלות רשת הטוויטר כך שהן 'שולפות' ציוצים כאלו ואחרים של המשיבה, וזאת על מנת להוכיח לשיטתן את שפתה של המשיבה או את התנהגותה המינית", הוא כתב. "אין מקום בעלי ומפעילי הרשת הפופולארית טוויטר... במקום לעסוק בנושא עצמו יבחור לפרוס על פני עמודים רבים טענות בדבר עברה המיני הנטען של המשיבה, וזאת באופן בוטה, קיצוני ולטעמי משפיל. ניתן לומר כי קיים בסיס לטענת המשיבה כי החלקים בטענות המבקשות העוסקים בהתנהגותה המינית של המשיבה בעבר, יש בהם גוון שוביניסטי".

השופט הס דחה את בקשת טוויטר, פסיקה שמחייבת אותה לנהל את המשפט בישראל ולהגיש כתב הגנה, וכן החליט להטיל על החברה הוצאות חריגות במיוחד בסך 20 אלף שקלים. זאת, משלושה נימוקים: "ראשית, הבקשה הינה בקשה נרחבת הכוללת 41 עמודים ומעל 80 עמודי נספחים, והיא דרשה מהמשיבה הכנת תשובה נרחבת. שנית, אני סבור כי הבקשה כוללת טענות סרק אשר מוטב היה שלא היו נטענות... שלישית ומהותית, אני סבור כי הבקשה כוללת התייחסויות מבזות ובלתי ראויות כלפי המשיבה... אין זה לגיטימי במסגרת זו לעסוק בעברה המיני של המשיבה בצורה כה נרחבת ומבישה".

כן מציין הס שהבקשה של טוויטר כוללת אמירות קשות ולשון בוטה ובלתי-עניינית כלפי בר גפן. "בסעיף 131 לבקשה נכתב 'גפן טובלת ושרץ בידה', מבלי שקיימת סיבה עניינית לאמירה קשה זו. בסעיפים רבים אחרי מאשימות המבקשות את המשיבה באי אמירת אמת ובהטעיה של בית המשפט ושוב ללא כי סיבה עניינית לשפה כה קשה", הוא הוסיף.

"ההתבטאויות של טוויטר בכתב טענות שהוגש לבית המשפט היו סקסטיים ושובינסטיים ברמה קיצונית. הם מבטאים גישה שאם אישה מתבטאת בעצמה בשפה משוחררת אז מותר להטריד אותה מינית, כי היא ביקשה את זה", אמר אופיר. "אילולא היו נכתבים הדברים המבישים בכתב טענות שהוגש לבית המשפט ומוגן מפני תביעה, ניתן היה לתבוע על הטרדה מינית בגין מה שכתוב בכתב הטענות של טוויטר".

בר גפן עצמה התייחסה להחלטה, למרבה האירוניה, בשורת ציוצים בטוויטר. "היי טוויטר, היום הפסדתם לי בפעם הראשונה, יתכן שלא האחרונה", היא כתבה. "השופט קבע שדרישתכם לחמוק מתביעתי בתואנה שאינכם יושבים בישראל ואין לכם כל אחריות על מה שנכתב אצלכם - נדחית. בסדר, תערערו, אבל גם לכם ברור שתהיה תביעה והיא תתנהל בישראל.

"בניסיון למנוע את הגשת התביעה בישראל החלטתם שאם אני תובעת על הטרדה מינית הרי שיש לחקור את עברי המיני", הוסיפה, "בקשתכם לבית המשפט כללה צילומים שלי מלפני שנים רבות בסמיכות לגברים בפומבי, ציטוטים של פעמים שבהם השתמשתי בשורש ז.י.ן. על הטיותיו השונות. וניסיון לקוות שהשופט ימתיק את העונש כי 'לא צעקת ולא היית בתולה'. זה הרגיז את השופט מאוד. במשך 28 עמודי פסיקה הביע השופט גלעד הס שאט נפש גלויה מהטקטיקה השוביניסטית שבה ניסיתם לירט אותי. ולו רק על החוצפה הזו הוא כבר הורה לכם לשלם הוצאות, מבלי שאפילו ביקשנו, וסכום שנחשב יחסית לגבוה".

https://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3849660,00.html

תגוביות:

1.יפה מאוד. כל הכבוד לשופט הס.

2. 20,000 שקל? 6000$? בארה״ב על דבר כזה חבר מושבעים היה קונס את טוויטר בלפחות 6 מיליון דולר אם לא פי עשר.

3.כל פלטפורמה - טוויטר, אינטסגרם, פייסבוק - תתבעו.

4.כל הכבוד לתובעת האמיצה ולשופט ההגון.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום שני י''ב בשבט תשפ''א    08:02   25.01.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. מנכ''לי גוגל, אמזון, פייסבוק ואפל הוזמנו לשימוע בפרלמנט האירופי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
השימוע יתקיים ב-1 בפברואר, לקראת רגולציה אפשרית באירופה על ענקיות הטק  לא ברור האם הם יגיעו לדיון

הפרלמנט האירופי זימן את המנכ"לים של אמזון, פייסבוק, אפל ואלפבית, החברה האם של גוגל, לשימוע ב-1 בפברואר, במטה האיחוד האירופי בבריסל – כך דיווחה בסוף השבוע סוכנות הידיעות רויטרס.

זאת, כחלק מהמהלך של האיחוד להטיל על ענקיות הטכנולוגיה רגולציה כלל אירופית, במטרה להגביל את כוחן הרב – או לפחות לבחון את הטלתה של רגולציה כזאת.

בפרלמנט האירופי צפויים לקיים דיונים ולהחליט החלטות כדי לוודא משחק הוגן של חברות הענק הללו מול חברות הטכנולוגיה האירופיות.

נושא בולט נוסף שצפוי לעלות בשימוע הוא סוגיית הפייק ניוז והטיפול של ענקיות הטק בהם.

ההזמנה לשימוע היא חלק ממגמה הולכת וגוברת של רגולציה על ענקיות הטק במדינות רבות בעולם המערבי, ובפרט באירופה ובארצות הברית.

השימוע מאורגן על ידי הוועדה לעניינים כלכליים ופיננסיים של הפרלמנט האירופי.

בהזמנה נכתב כי המטרה היא ללמוד על המודל העסקי והתוכניות לעתיד של החברות, ולתרום להכנת חברי הפרלמנט האירופי לדיונים הקרובים אודות רגולציה אפשרית עליהן.

בפרלמנט האירופי הדגישו כי ההזמנה מיועדת למנכ"לים בלבד.

לא ברור האם המנכ"לים – ג'ף בזוס מאמזון, מארק צוקרברג מפייסבוק, טים קוק מאפל וסונדאר פיצ'אי מגוגל-אלפבית – אמנם יגיעו לשימוע.

החברות סירבו להגיב לפניית אתר פוליטיקו.

כך או כך, דוברת מטעם רשות ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי מסרה כי פיצ'אי אמור לקיים מחר (ב') שיחה על הסוגיות הללו עם מרגרט וסטגר, האחראית על ההגבלים.

https://www.pc.co.il/featured/330793/

תגוביות:

1.הציבור עורך להם שימוע בימים אלה. במיוחד לוואטצאפ - במעבר הדרמטי לאפליקציית סיגנל.

2.קנסות כבדים על סתימת פיות - זו השפה היחידה שהקומוניסטים החדשים מבינים. אפילו רוסיה כבר טובה מהם. שם לפחות להפגין נגד השלטון ולמחות מותר...

3.אולי כדאי שיירגעו קצת משגעון הגדלות שלהם באמת.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום שני י''ט בשבט תשפ''א    08:57   01.02.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. פרויקט וריטס מביא סרטונים של בכירי חברת פייסבוק  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בהם צוקרברג טוען שביידן מקדם את הרעיונות של החברה.

כולל הצעה של אחד מבכירי החברה לשוטר לבן להרכיב את משקפי המציאות המדומה על מנת שירגיש כיצד חש אדם שחור...

https://youtu.be/e2y4b83Je8s

https://youtu.be/QhmbANSPNE8

https://youtu.be/6G5BU1x9q4Y

https://www.projectveritas.com/news/facebook-insider-leaks-hours-of-video-of-zuckerberg-and-execs-admitting-they/

תגוביות:

1.Mark is so disgusting I don’t know who’s worse him or Jack Dorsey

2.
What’s “disturbing “ Mark, is how a rich tech geek speaks as if he is the arbiter of truth and has superior morality over the rest of the world while being blind to his own manipulated feeble mind.

3.THEY ARE STRAIGHT UP ADMITTING TO SUPPRESSION OF FREE SPEECH. WOW

4.“Everyone is appalled by the violence in DC”, are you serious? But no one was appalled at the violence in Seattle and Oregon? These people are a joke! They are Facebook nazis

5.
“Election operations center”!!! Why are they involving themselves in how people decide who they vote for? That’s so illegal! Why aren’t these people behind bars for this? Clearly election interference!!!

6.He is so creepy. Just like his buddy Joe

7.What's most "violent" or "disturbing" is Facebook propaganda.

8.“We judged”...you don’t get to “judge” what free speech is Zuckerberg!

9.Veritas = Real American Patriotic Journalism

10.The only terrifying thing happening in Washington DC is the fact that they STOLE AN ELECTION!!!

11.
Veritas exposing the truth, “In an age of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act.” Bless you Project Veritas.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום שני י''ט בשבט תשפ''א    11:23   01.02.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. הסרטונים המוטמעים  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  


לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב



לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב



לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום ששי כ''ד בסיון תשפ''א    13:05   04.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. בית המשפט הוציא צו נגד פייסבוק המורה לשמור את החומרים בווצאפ של אילה בן גביר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
עו"ד גיא אופיר: "וואצאפ פוגעים בחופש הביטוי".

בצו בית המשפט המחוזי בירושלים, החומרים בחשבון הוואצאפ של אילה בן גביר יישמרו ולא יימחקו.

כזכור, בן גביר הגישה תביעה אזרחית נגד וואצאפ על סך 500 אלף שקלים, באמצעות עורכי הדין גיא אופיר ורועי בן דוד כאשר חשבונה הושעה, ללא כל הודעה מוקדמת ותוך שנמחקו חומרים מהזיכרון האחרון של אחותה ז"ל.

בית המשפט התבקש לתת צו דחוף ומיידי בעניין החומרים וכן קיום דיון דחוף בעניין השעיית החשבון.

אמש, קבע השופט אברהם רובין שיש להיעתר לצו בעניין החומרים, מחשש לנזק בלתי הפיך וכן לקיים דיון בהקדם בשאלת השעיית החשבון.

עו"ד גיא אופיר מסר בתגובה: "התאגידים הרב לאומיים היום, שולטים עלינו ועל זכויותינו יותר מהשלטון, הן מבחינת התקשורת לתקשר עם אנשים והן מבחינת חופש הביטוי והיכולת להתפרנס.

מה שוואצאפ עשתה לאילה בן גביר זו שערורייה, למרות שאישית איני מסכים עם דעותיהם הפוליטיות של אילה ואיתמר בן גביר, מהסיבה שחופש הביטוי לא נועד לשמוע רק מה שנעים לי ולאנשים כמוני את דעותיהם. חופש הביטוי נועד גם לשמוע ולהשמיע, דעות לא מקובלות ואפילו נתפסות כקיצוניות, או מסוכנות בעיני חלק מהאוכלוסייה".

עו"ד אופיר הוסיף: "מה שוואצאפ עשתה זה פשוט פגיעה קשה בחופש הביטוי, ולא בכדי בית המשפט נתן צו ראשון בתיק.

אני מקווה שגם ימשיך לומר את דברו בהליכים הנוספים וזאת למען כלל תושבי ישראל ולא משנה מהי דעתם הפוליטית".

https://rotter.net/forum/scoops1/702267.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום ששי כ''ד בסיון תשפ''א    18:38   04.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. יממה אחרי ההכרזה על ממשלת השינוי - אינסטגרם וטוויטר חסמו את יאיר נתניהו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
פייסבוק הסירה היום (ה') פוסט מחשבון האינסטגרם של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, וחסמה לו את האפשרות להעלות פוסטים או להגיב למשתמשים אחרים למשך 24 שעות. מאוחר יותר נחסם חשבונו של נתניהו גם בטוויטר באופן זמני.

פייסבוק הבולשביקים חסמו אותי ל-24 שעות בגלל התמונה הזאת! ה- big tech, הדיפ סטייט, ומערכת הפסאודו משפט - יחד עם הבובות שלהם בממשלה החדשה- מכניסים את ישראל לתקופה אפלה מאוד. נקווה שזה לא יגמר בגולאגים. 🇰🇵🇰🇵🇰🇵🇰🇵🇰🇵 pic.twitter.com/18gK1eOdct

— Yair Netanyahu 🇮🇱 (@YairNetanyahu) June 3, 2021

הציוץ של יאיר נתניהו אודות חסימת חשבון האינסטגרם שלו

הפוסט שבגינו נחסם נתניהו הוא כרזה המעודדת אנשים להגיע הערב ולהפגין מול ביתו של ח"כ ניר אורבך (ימינה) - בצירוף כתובתו, כדי להשפיע עליו לא להצטרף לממשלה שעליה הכריזו אמש יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ויו"ר ימינה, נפתלי בנט.

נתניהו התלונן על החסימה בטלגרם ובטוויטר, שם כתב לצד דגלי צפון קוריאה כך: "פייסבוק הבולשביקים חסמו אותי ל-24 שעות בגלל התמונה הזאת! ה-big tech, הדיפ סטייט, ומערכת הפסאודו משפט - יחד עם הבובות שלהם בממשלה החדשה - מכניסים את ישראל לתקופה אפלה מאוד. נקווה שזה לא ייגמר בגולאגים".

נתניהו לא שיתף מהן הסיבות שבגינן נחסם, ועל פי עדויות של משתמשים אחרים - הוא גם לא היחיד. בנוסף לנתניהו נחסמו על ידי הרשת החברתית הגדולה בעולם עוד פעילי ליכוד ששיתפו את הכרזה.

פייסבוק נוקטת באחרונה יותר ויותר מדיניות של חסימת משתמשים שהם דמויות מוכרות ומובילות בזירה הפוליטית והציבורית - דבר שממנו נמנעה במשך תקופה ארוכה. בשנים האחרונות סובלת החברה מעליה מטאורית בתופעות כמו הפצת חדשות כזב והסתה באמצעות שתי הפלטפורמות המרכזיות שלה, וואטסאפ ואינסטגרם.

גם הרשת החברתית טוויטר הודיעה ליאיר נתניהו שהיא חוסמת חלק מהחשבון שלו בעקבות הפוסט על ההפגנה מחוץ לביתו של ניר אורבך. טוויטר הציגו את סיבת החסימה: פרסום מידע פרטי על אדם אחר. "אסור לך לפרסם מידע אישי של אדם אחר ללא ידיעתו והסכמתו", נכתב בהודעת החסימה של טוויטר.

פלטפורמות אלה נהפכו לענקיות מדיה עם יותר מ-3 מיליארד משתמשים, ורבים מנצלים את חוסר נקיטת העמדה של החברה. יש משתמשים הבוחרים להשתמש בבמה הרחבה לא רק כדי לשתף תמונות של חתולים ומתכונים לעוגה, אלא גם מסרים אלימים או מזויפים תחת הטענה כי הדבר מותר בשל חופש הביטוי.

דוגמה נוספת לחסימת חשבון בעקבות שיתוף מודעת ההפגנה

המקרה המפורסם ביותר של חסימת חשבונותיו על ידי ענקית הטכנולוגיה הוא של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ. החשבונות של טראמפ נחסמו בתחילת 2021 בעקבות פוסטים שעודדו את הפורעים שהסתערו באלימות על גבעת הקפיטול, וכאלה שטענו שתוצאות הבחירות שנערכו חודשיים לפני כן - זויפו.

מועצת הפיקוח של פייסבוק שבקרב חבריה נמנים משפטנים, עיתונאים ופעילים חברתיים בעלי שם עולמי קבעה כי החסימה היתה מוצדקת. ואולם, המועצה גם ביקרה את פייסבוק על התנהלותה הלקויה מול משתמשים שהיא חוסמת כשהיא עושה זאת ללא התרעה וללא מסירת מידע שמבהיר את סיבת החסימה.

בישראל חסמה פייסבוק לפני כשבועיים את חשבונות הוואטסאפ של יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, ושל אשתו של ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית). ואולם הסיבות לחסימה לא נמסרו לחסומים. בן גביר תובעת כעת את פייסבוק על החסימה ודורשת את החזרת החשבון ופיצוי על המקרה.

נתניהו הבן והחסומים הנוספים לא שיתפו מהן הסיבות להסרת הפוסט והחסימה - אבל אפשר לשער כי מדובר בדיווחים שקיבלה החברה על הפוסטים שבהם מופצת כתובת ביתו של אדם - כלומר פגיעה בפרטיותו. למרות החסימות של פייסבוק, הכרזה שבה הכתובת ממשיכה להיות מופצת על ידי משתמשים ברחבי הרשת החברתית, כך שאי-אפשר להבין מדוע נחסמו נתניהו ואנשים נוספים - והתעלמו ממשתמשים אחרים.

קשה לא לתהות אם ארועי היממה האחרונה השפיעו על פייסבוק למקד את החסימה בבנו של ראש הממשלה. פייסבוק חששה מחסימתו של טראמפ במשך כל כהונתו לאחר שהוא איים עליה בשלל סנקציות ואיומי חקיקה - אם יפגעו בחשבונות שלו. ואולם לאחר שלא נבחר לכהונה שנייה - בחברה אזרו אומץ וחסמו את החשבון שלו.

בפייסבוק לא הגיבו לשאלה מדוע נחסמו נתניהו ופעילים נוספים.

https://www.msn.com/he-il/news/other/%D7%99%D7%9E%D7%9E%D7%94-%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%99-%D7%94%D7%94%D7%9B%D7%A8%D7%96%D7%94-%D7%A2%D7%9C-%D7%9E%D7%9E%D7%A9%D7%9C%D7%AA-%D7%94%D7%A9%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%99-%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%A1%D7%98%D7%92%D7%A8%D7%9D-%D7%95%D7%98%D7%95%D7%95%D7%99%D7%98%D7%A8-%D7%97%D7%A1%D7%9E%D7%95-%D7%90%D7%AA-%D7%99%D7%90%D7%99%D7%A8-%D7%A0%D7%AA%D7%A0%D7%99%D7%94%D7%95/ar-AAKFZmS?ocid=msedgntp



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום ראשון כ''ו בסיון תשפ''א    07:54   06.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. פייסבוק מחקה רשומה בה נחשף שקר של הניו יורק טיימס על הילדים שנהרגו בעזה. הסיבה: הטרדה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 06.06.21 בשעה 08:06 בברכה, ליה
 
יוסף חדאד כותב הבוקר בפייסבוק:

לפני כמה ימים העלתי רשומה שחשפה ב-3 שפות (והגיעה לתפוצה של מעל מיליון איש) שקר של הניו יורק טיימס לגבי אחד מאותם ילדים שנהרגו בעזה והוצגו על שער העיתון ולמעשה מדובר בחבר בגדודי המוג'אהידין של החמאס בן 17.

פייסבוק הסירה לי את הרשומה ובהודעה כתבו לי שהיא מפרה כללים של הטרדה ובריונות.

הטרדה זה עיתון בינלאומי שמפיץ שקרים ובריונות. זה ארגון טרור שמנצל ילדים!

https://www.facebook.com/100044550484300/posts/335229584638722/?d=n

תגוביות:

1.אסור לחשוף את האמת. ראינו את זה גם בקשר לטראמפ.

2.מלחמת העולם השלישית היא בהתהוות והפעם המלחמה תהיה: סתימת פיות מוחלטת לימין בכל העולם, רדיפה, הסתה נגדו והקמת גולאגים. אנחנו כבר בהתחלה שלה.

זה יהיה תוך שיתוף פעולה בין האיסלם והשמאלנים בכל העולם:

מלחמת העולם השלישית / מידה

בחינה מדוקדקת של השחקנים המדינתיים והלא מדינתיים בזירה העולמית היום, מלמדת אותנו שישנם שני קולקטיבים, שהם לא רק מבקשים להפיץ מוטיב מסוים בעולם אלא הם גם משלבים זאת באידיאולוגיה קיצונית ואלימה. הקולקטיבים הללו הם האסלאם הקיצוני והתנועה הפרוגרסיבית, שבשילוב ידיים מובילים את העולם בבטחה למלחמת עולם שלישית, שבניגוד לשתיים הקודמות לא המלחמה כבר מזמן אינה בשדה הקרב, וההתנגשות אותה חזה הנטינגטון מתרחשת, לרוב במחוזות וירטואליים.

את התנגשות האלימה והמוחשית, אנו כבעלי חפיפה גיאוגרפית עם ציביליזיה הפוכה לנו חווים כעת ביתר שאת, ושיאה הוא קרוב כמעט בלתי נמנע.תהיה בין מדינות אלא צפויה להיות רצף של מלחמות אזרחים עד השלטת “הסדר החדש”.

https://mida.org.il/2021/05/25/%D7%9E%D7%9C%D7%97%D7%9E%D7%AA-%D7%94%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9D-%D7%94%D7%A9%D7%9C%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%AA/

4.זה דורש חקיקה רגולטורית שבה הם יאלצו לבחור בין להיות פלטפורמה ולהשמיע בחופשיות כל דעה שהיא, או שהם אחראים על התוכן ואז הם חשופים לתביעה על כל רשומה שהם מאפשרים.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום ראשון כ''ו בסיון תשפ''א    09:11   06.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. מלחמת העולם השלישית / מידה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ההתנגשות בין ישראל לפלסטינים והפרעות הלאומניות בתוככי המדינה הן ביטוי של שבר עמוק והיסטורי, שמקורו עוד בשחר ההיסטוריה. צלילה אל מקורות הטבע האנושי והפערים בין התרבויות.

מראשית האנושות השאיפה של קולקטיב להפיץ מוטיב מסוים (דת, רעיון, תרבות וכו’), על חשבון מוטיבים של קולקטיב אחר, היווה את המניע העיקרי למלחמות לאורך ההיסטוריה. בשילוב אידיאולוגיה קיצונית עלול אותו קולקטיב להוביל את העולם לאפוקליפסה מוחלטת וזוועות שזכורות בעיקר מספרי ההיסטוריה.

אולם האם מלחמות עולם, דיכוי ופוגרומים במרכז הבמה העולמית הם נחלת העבר בלבד?

בחינה מדוקדקת של השחקנים המדינתיים והלא מדינתיים בזירה העולמית היום, מלמדת אותנו שישנם שני קולקטיבים, שהם לא רק מבקשים להפיץ מוטיב מסוים בעולם אלא הם גם משלבים זאת באידיאולוגיה קיצונית ואלימה. הקולקטיבים הללו הם האסלאם הקיצוני והתנועה הפרוגרסיבית, שבשילוב ידיים מובילים את העולם בבטחה למלחמת עולם שלישית, שבניגוד לשתיים הקודמות לא תהיה בין מדינות אלא צפויה להיות רצף של מלחמות אזרחים עד השלטת “הסדר החדש”.

כוחות האור מול כוחות החושך

רבות דובר ונכתב על האסלאם הקיצוני וסכנותיו אבל איפשהו בין חוסר ההבנה את גודל האיום לבין הפחד להשמיע דעה ביקורתית הדיון סביב התנועה הפרוגרסיבית נדחק לשוליים ולא מקבל את היחס הדרוש.

ערב מלחמת העולם השנייה אירופה נשלטה על ידי אידיאולוגיות קיצוניות ואלימות כמו הנאציזם, הפאשיזם והקומוניזם. על אף קיצוניותם ועל אף שאיפותיהם המוצהרות והאלימות, שהייתה נדבך מרכזי בדרך פועלם, הן עדיין נתפשו כשחקנים לגיטימיים הן בזירה הפוליטית הפנים מדינתית והן בזירה הבינלאומית. ההכלה שלהן על ידי שוחרי הדמוקרטיה והשלום היא זו שנתנה להם לגיטימציה להמשיך ולהקצין, לצבור ביטחון ולגרור את העולם לטרגדיה האנושית הגדולה ביותר בתולדות האנושות.

הבעיה בתפישה של הפרוגרסיביים היא לא השאיפה לשוויון אלא הנחת היסוד שעומדת מאחורי השאיפה הזו. בעיניהם של הפרוגרסיביים השוויון הוא נקודת המוצא ובמקום שבו יש אי שוויון יש צד אחד שהפר אותו על ידי רמיסה ופגיעה בצד השני, ולכן הצד החזק והגדול הוא לעד יהיה גם הצד הרע

אם כך, במה דומה התנועה הפרוגרסיבית לאותן אידיאולוגיות, שרובן יצאו אל מחוץ לחוק ברוב המדינות המערביות מאז מלחמת העולם השנייה?

ראשית כל אם אנחנו מדברים על רעיון מבחינה אידיאולוגית התנועה הפרוגרסיבית היום היא במידה רבה על סף הנאו-קומוניזם ואילו מבחינת דרך הפעולה היא מזכירה יותר את הנאציזם.

על פניו דורשת התנועה הפרוגרסיבית שוויון מוחלט, עם דגש על אוכלוסיות מוחלשות. הבעיה בתפישה של הפרוגרסיביים היא לא השאיפה לשוויון אלא הנחת היסוד שעומדת מאחורי השאיפה הזו. בעיניהם של הפרוגרסיביים השוויון הוא נקודת המוצא ובמקום שבו יש אי שוויון יש צד אחד שהפר אותו על ידי רמיסה ופגיעה בצד השני, ולכן הצד החזק והגדול הוא לעד יהיה גם הצד הרע שבו צריך להילחם ולהיאבק.

דוגמא לכך ראינו בלחימה האחרונה בעזה, במהלך מבצע “שומר החומות”. עבור הפרוגרסיביים, כפי שביטאו זאת היטב חלק מסלבריטאי הוליווד, כל השיח המוסרי סובב סביב שאלת הכוח וכמות ההרוגים – כלומר אם ישראל היא הצד החזק בסכסוך ויש לה פחות הרוגים אז היא בהכרח גם הצד הרע והלא מוסרי, זאת מאחר ולשיטתם ישראל חזקה יותר לא בגלל שישראל משקיעה יותר בחינוך, מדע, טכנולוגיה ופיתוח אלא בגלל שהיא בהכרח השיגה את היתרון הזה על ידי גזילה מהפלסטינאים. או שלפלסטינאים אין מדינה לא בגלל שהם סירבו לכל הצעה שהונחה על השולחן ב 100 השנה האחרונות, אלא בגלל שישראל גזלה מהם אדמות.

התפישה הזאת באה לידי ביטוי בכל תחום בחיים, והיא תמיד מתמקדת בצורה שטחית וצרה ב”טוב מול רע”, “גדול מול קטן” ו”חזק מול חלש”.

אם אתה עני זה לא בגלל שאין לך השכלה או עבודה טובה – מישהו “פריווילג” גזל ממך את ההשכלה או העבודה.

אם אתה בן מיעוטים ורצחת מישהו “לבן” אז זה בהכרח בגלל שהחברה ה”לבנה” דחפה אותך לעשות את זה בגלל הקיפוח.

הכל שחור או לבן. אין שום מקום לנסיבות או לעובדות אובייקטיביות ואין שום מקום לאחריות אישית.

מדיניות הפעולה של הרשתות החברתיות הן תמרור אזהרה בוהק למה שעתיד לקרות ביום שהפרוגרסיביים יגיעו לעמדות כוח – רמיסה שיטתית של זכויות האדם הבסיסיות ביותר של מתנגדיהם, עד לכדי רדיפה של מתנגדים ופגיעה פיסית בהם.

הצביעות הפרוגרסיבית

הבעיה המרכזית היא שבשם השוויון המזויף הפרוגרסיביים מבקשים לעשות “סדר עולמי חדש” שבו אין מקום לדת, לאום או מעמדות חברתיים וכדי להגיע ליעדם גם אלימות ללגיטימית. עבור הפרוגרסיביים אלימות שמגיעה מהצד ה”מופלה” כלפיי הצד ה”מפלה” היא לא רק לגיטימית אלא גם הכרחית, וקשה שלא לראות את התמונות מארצות הברית בימים האחרונים, כאשר יהודים וישראלים מותקפים ברחוב רק מעצם יהדותם וישראליותם, ולא לעשות הקשר לאופן שבו נהגו הנאצים בגרמניה בשנות השלושים.

אבל האלימות היא לא המאפיין היחיד שהנאציזם והפרוגרסיביזם חולקים במשותף. התעמולה היא המכנה המשותף המרכזי, כי הרי ברור לכל קמפיינר מתחיל שמי ששולט בתקשורת שולט בדעת הקהל. והתקשורת היום היא הרבה מעבר לערוצים הקונבנציונאליים, המהווים בעיה בלאו הכי. התקשורת היום היא בעיקר הרשתות החברתיות ושם התעמולה לא יודעת גבולות. הפרוגרסיביים, ששולטים ביד רמה בשיח ברשתות החברתיות, בוחרים את מי לחסום ואת מי להשתיק. מי שמצייץ או מעלה פוסט שלא מתיישב עם האג’נדה הופך לאויב מר וחשוך, ה”מפר את כללי הקהילה” ואילו מהצד השני המקלדת סופגת הכל – כולל הסתה ברורה וישירה לרצח ואלימות. ‘פייק ניוז’ זה לא בהכרח חדשות שקריות אלא בעיקר חדשות ש”האח הגדול” לא מסוגל להכיל. מדיניות הפעולה של הרשתות החברתיות הן תמרור אזהרה בוהק למה שעתיד לקרות ביום שהפרוגרסיביים יגיעו לעמדות כוח – רמיסה שיטתית של זכויות האדם הבסיסיות ביותר של מתנגדיהם, עד לכדי רדיפה של מתנגדים ופגיעה פיסית בהם.

בספרו “התנגשות הציביליזציות” דיבר סמואל הנטינגטון על שמונה ציביליזציות בתקופה הפוסט-קומוניסטית ועל עליית כוחן של הציביליזציות הסינית והאסלאמית, וקריאת התיגר שלהן על הציביליזציה המערבית, אולם הנטינגטון לא חזה את הציביליזציה בתוך הציבילזציה
בספרו “התנגשות הציביליזציות” דיבר סמואל הנטינגטון על שמונה ציביליזציות בתקופה הפוסט-קומוניסטית ועל עליית כוחן של הציביליזציות הסינית והאסלאמית, וקריאת התיגר שלהן על הציביליזציה המערבית, אולם הנטינגטון לא חזה את הציביליזציה בתוך הציבילזציה – זאת הקוראת תיגר על הסטטוס קוו ומפרה את האיזון בין הכוחות השונים. בשילוב עם האסלאם הקיצוני, אותו הפרוגרסיביים מחבקים, מתוקף היותו, כמובן, אוכלוסייה מופלית ומוחלשת, אנחנו צפויים לראות בשנים הקרובות התעצמות והקצנה של המגמות הללו ויש יסוד מוצק דיו להניח שאם יש איום אמיתי, שהולך ומתהווה, ועלול לגרור את העולם למלחמת עולם שלישית, זה האיום של התנועה הפרוגרסיבית, שקוראת תיגר לא רק על זכויות האדם הבסיסיות ביותר אלא על הדמוקרטיה כולה והשלום העולמי.

המלחמה כבר מזמן אינה בשדה הקרב, וההתנגשות אותה חזה הנטינגטון מתרחשת, לרוב במחוזות וירטואליים. את התנגשות האלימה והמוחשית, אנו כבעלי חפיפה גיאוגרפית עם ציביליזיה הפוכה לנו חווים כעת ביתר שאת, ושיאה הוא קרוב כמעט בלתי נמנע.

https://mida.org.il/2021/05/25/%D7%9E%D7%9C%D7%97%D7%9E%D7%AA-%D7%94%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9D-%D7%94%D7%A9%D7%9C%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%AA/



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום חמישי ל' בסיון תשפ''א    09:09   10.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. ח״כ עמיחי שיקלי הצטרף לרשת מייקי: ״חשוב שתהיה פלטפורמה שלא נשלטת ע״י מועצות השורא של עמק הסיליקון״  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ח״כ עמיחי שיקלי הצטרף הערב לרשת החברתית מייקי. שיקלי, מצטרף לחברי כנסת נוספים, עיתונאים, פעילי ציבור ואלפים רבים שבחרו לפתוח פרופיל ברשת החברתית של ישראל ולהזין בה תכנים.

שיקלי כתב בפוסט הראשון שלו ברשת מייקי: ״חשוב מאד שלציבור הלאומי תהיה פלטפורמה שלא נשלטת על ידי מועצות השורא של עמק הסיליקון״.

לפרופיל האישי של ח״כ עמיחי שיקלי לחצו כאן: https://www.mykey.co.il/u/Amichai1

https://rotter.net/forum/scoops1/703163.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום שבת ב' בתמוז תשפ''א    12:25   12.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. ארה''ב נגד ענקיות ההיי-טק: חקיקה חדשה מבקשת להגביל את כוחן  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
חמש הצעות חוק שהוצגו היום בקונגרס אמורות לעצור את הריכוזיות הגוברת בשוק ■ אחת מהצעות החוק תאלץ את ענקיות הטכנולוגיה להתפצל לחברות נפרדות ■ אם יאושרו ההצעות, זה יהיה השינוי הדרמטי ביותר בחוקי ההגבלים העסקיים מזה עשורים

מחוקקים בבית הנבחרים האמריקאי הציגו היום חקיקת הגבלים עסקיים גורפת שנועדה להגביל את כוחן של ענקיות היי-טק ולבלום את הריכוזיות הגוברת בשוק במסגרת חקיקה שאם תאושר, תבשר על העדכון השאפתני ביותר מזה עשרות שנים בחוקי ההגבלים העסקיים בארה"ב.

הצעות החוק - חמש בסך הכל - מכוונות ישירות נגד אמזון (-0.08% 3346.83), אפל (+0.98% 127.35), גוגל (-0.3% 2513.93) ופייסבוק (-0.36% 331.26) ושליטתן בשוקי המסחר, המידע והבידור המקוונים. הצעות החוק יקלו על פיצול חברות שמנצלות לרעה את הדומיננטיות שלהן בתחום עסקי אחד כדי לבסס את מעמדן בתחום אחר, יציב מגבלות חדשות על רכישות של מתחרים טריים, ויגדיל את תקציבי הרגולטורים המפקחים על החברות...

https://www.haaretz.co.il/tmr/.premium-1.9897034

תגוביות:

1.באיחור של 30 שנה. אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא.

2.זה מאוחר מדי. הנזק נגרם לא רק כלכלית אלא בעיקר פוליטית חברתית. עד שאין תחרות לעסקי הליבה של הענקיות אין בכלל תיקון.

3.להחזיר את השד לבקבוק! ה-ביג-טק סכנה לדמוקרטיה!

4.השיטה של חברות הענק היא לחסום את התחרות לפני שהיא מתפתחת, ע"ע הרכישות של יוטיוב, אינסטגרם, וואטסאפ ווויז. רשות ההגבלים ישנה בעמידה כשזה קרה וגם היום היא ישנה כשהחברות האלה רוכשות סטארטאפים שהיו עשויים לאיים עליהן בעתיד.

5.הטעות היחידה של הקונגרס היתה שחיכו עד שמאוחר מדי. כי באמת נוצר מונופול, והוא חוסם תחרות ומושחת כמו שנוטה לקרות עם מונופולים ולכן יש חקיקה נגדם.

6.האמריקאים יודעים כמה שמונופולים מסוכנים לשוק ולכן הם גם נעמדים מולם, בזמן שכאן אצלנו בישראל המשק כולו בלפיתה הדוקה של שכבה אולגרכית דקה שמאורגנת סביב כמה מונופולים שבאופן קבוע שוכרים את אותן חברות הלובינג. את השאר קוראים בעיתונים דרך קבע.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
27341 הודעות
יום חמישי כ''א בתמוז תשפ''א    16:28   01.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. פייסבוק פשוט עושה מה שמתחשק לה / מידה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 01.07.21 בשעה 16:43 בברכה, ליה
 
פייסבוק מנהלת מדיניות חסימות וצנזורה כוחנית ולא מספקת כל הסבר מניח את הדעת או לוגיקה רציפה. הגיעה העת לעשות למשטר האימה של פייסבוק סוף.

מדיניות החסימות הכוחנית של פייסבוק מוכרת לכולם. גל החסימות ששטף את הרשת בתחילת השנה, לאחר הפסדו של טראמפ בבחירות לנשיאות ארה”ב, זכה החודש לעדנה עם הודעת פייסבוק כי חשבונו של הנשיא לשעבר יהיה חסום לפחות עד ינואר 2023. להודעה זו הצטרפו מקרים נוספים בארץ, בהם חסמה פייסבוק כנגד אנשי ימין.

לא מזמן חשבון הפייסבוק של יאיר נתניהו הוגבל ל-24 שעות, והגבלות אחרות הוטלו על חשבונותיהם של אנשי התקשורת יותם זמרי וידידיה מאיר. חלק מההגבלות נעשו בשל שיתוף כתובות מגורים של חברי כנסת – שיתוף מידע פרטי העומד בניגוד לתקנון של פייסבוק. הביקורת העיקרית היתה על החד־צדדיות באכיפת האיסורים שנעשית לכאורה רק על ‘פוסטים ימניים’. בעקבות הביקורת, פנתה החברה ללשכה המשפטית של הכנסת בהצעה להתיר פרסום של כתובותיהם של חברי הכנסת בכפוף לאישורם.

עד כה טרם הובררו הסיבות לחסימה שביצעה פייסבוק

כשבועיים קודם לכן, נחסמו לצמיתות חשבונות ה-WhatsApp של כ-30 פעילי עוצמה יהודית, ביניהם גם אשתו של ח”כ בן גביר וכן של יו”ר ארגון להב”ה גופשטיין. ח”כ בן גביר הגיש בתגובה לחסימות תלונה במשטרת ישראל כנגד מנכ”לית פייסבוק ישראל. ובהמשך הוגשה לבית המשפט תביעה כנגד החסימות, בעקבותיה הוציא בית המשפט צו המורה על אי מחיקת החומרים (התכתבויות, מדיה וכן הלאה).

עד כה טרם הובררו הסיבות לחסימה שביצעה פייסבוק. ח”כ בן גביר טען בתלונה שהוגשה כי מדובר ב”האזנות סתר להודעות פרטיות”, אולם אין בסיס לטענות ש-WhatsApp קראה את ההודעות שכן הללו מוצפנות באופן שלא מאפשר את קריאתן על ידי החברה. לכן יש להניח שהחסימות נעשו ככל הנראה לאור פוסטים שפורסמו בפייסבוק, או לחילופין לבקשת גורם ממשלתי כלשהו. פייסבוק, ש-WhatsApp נמצאת בבעלותה, נמנעה מלהתייחס באופן פרטני לחסימות הללו אולם מסרה לחדשות 12 כי הם “משעים חשבונות שלא מצייתים למדיניות שלנו על מנת למנוע פגיעה בהתאם למדיניות שלנו או לחוק המקומי”.

מנכ”לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני

מדיניות החסימות של פייסבוק איננה חדשה, ולמעשה היא גם לא מכוונת באופן בלעדי כנגד אנשי ימין. פייסבוק חסמה בעבר חשבונות ופוסטים הקשורים להכחשת קורונה, הסירה עמודים ממניעים עסקיים או איימה בחסימת מתחרים.

במקרה חמור במיוחד, היא נקטה בצעד חסר תקדים של מחיקת חשבונות אינסטגרם ופייסבוק של עובדי חברת NSO. המחיקות נעשו בצל מאבקים משפטיים בין שתי החברות בעניין אמצעים לפריצה לחשבונות WhatsApp אותם פיתחה NSO (באישור משרד הביטחון).

פייסבוק נקטה בצעד בעייתי מאוד – הן משום שהוא נעשה במקביל להליך משפטי, כלומר פייסבוק בחרה שלא להמתין לפסיקת בית המשפט אלא לפעול ב”מסלול” מהיר ואפקטיבי יותר, והן משום שהחשבונות שנמחקו לא היו חשבונות עסקיים של החברה, אלא חשבונות פרטיים של העובדים ואף של בני משפחותיהם. פייסבוק השתמשה למעשה בכוחה כדי לנקום בעובדי החברה במהירות, טרם פסיקת בית המשפט. אמצעים אלו הובררו לאחר מכן בבית המשפט העליון כלא חוקיים.

הצעת חוק הרשתות החברתיות

בימין בארץ ובארה”ב עולים מדי פעם קריאות לתגובה ממשלתית או רגולטורית להתנהלות זאת, ועל אף שיש מידה מסוימת של אמת בטענה שהמעמד של פייסבוק שונה ממעמד של חברה רגילה, יש לזכור שבסופו של דבר מדובר בחברה בבעלות ציבורית, וכל החלטה ממשלתית עליה היא פגיעה בזכות הקניין של בעליה.

באופן כללי, רצוי תמיד להיזהר מלהשית רגולציה ממשלתית כזו או אחרת – שכן לרוב יש לה תופעות לוואי בעייתיות.

הדוגמה הקלאסית לרגולציה ממשלתית כושלת היא חוק הספרים. החוק נעטף במילים יפות, ומקדמיו – לפחות מן השפה וְלַחוּץ – ראו בו הזדמנות לעודד ספרות ביכורים ולסייע לסופרים הצעירים. אלא שברקע עמדו כמובן בעלי אינטרסים שמצאו בחוק הזדמנות לחזק את מעמדם של הסופרים הבכירים ושל ההוצאות החזקות. הניסיון הכושל של המחוקק הוביל כמובן לפגיעה נרחבת בשוק הספרות בארץ, כאשר הנפגעים העיקריים היו הסופרים הצעירים.

רשת שתפעיל צנזורה תיאלץ לפעול לפי כללים מוגדרים ותהיה חשופה לתביעות בנוגע לפעילותה ולהחלטותיה

בשבוע שעבר הגישו שורה של חברי כנסת מהימין את “הצעת חוק הרשתות החברתיות”, כהמשך להצעת חוק שיזם ח”כ עמית הלוי בשנה שעברה. הצעת החוק מבקשת “להסדיר את פעילות הרשתות החברתיות באינטרנט, תוך הגנה על זכויות האזרח ועל עקרונות היסוד של המשפט הפלילי הישראלי מפני פגיעה המתרחשת ברשתות החברתיות”.

עיקר ההצעה הוא ההבחנה בין “”רשת חברתית מוגבלת” – רשת חברתית המסירה תכנים במקרים מסוימים ועל פי שיקול דעתה” לבין “”רשת חברתית פטורה” – רשת חברתית שאיננה מסירה את התכנים המתפרסמים בה כלל”. לפי הבחנה זו, רשת שתפעיל צנזורה תיאלץ לפעול לפי כללים מוגדרים ותהיה חשופה לתביעות בנוגע לפעילותה ולהחלטותיה.

באופן קטגורי, אין להניח שהחוק המדובר יהיה שונה מכישלונן של רגולציות אחרות. עיון קל בנוסח הצעת החוק מעלה כמה שאלות בנוגע לפרקטיקה אותה הוא מבקש להחיל. היוזמים מבקשים כי “מפעיל הרשת החברתית ישיב לפניות כאמור בנוגע להסרת תכנים וחסימת משתמשים בשפה העברית ולא יאוחר מ-48 שעות ממועד הפנייה”. וכן ש”רשת חברתית מוגבלת תסיר פרסום אסור ככל האפשר לאחר שנודע לה על הפרסום ולא יאוחר מתום 24 שעות מהמועד שבו שקיבלה על כך הודעה”.

הדרישות הללו אולי נשמעות סבירות בהחלט לאדם הממוצע, אלא שיש סיבות טובות לפקפק בריאליזם שעומד מאחוריהן. הנתח הקטן שתופס השוק הישראלי עבור חברות הטכנולוגיה הענקיות מעמיד בסימן שאלה את כדאיות ה”התאמה” הזאת עבור החברות. הקמת שירות לקוחות, ועוד כזה שנותן מענה מהיר בתוך 48 שעות, כרוכה בעלות עצומה. חברות רבות כמו אמזון נהגו במשך שנים לתת שירות לישראלים באנגלית בלבד, מסיבה כלכלית גרידא. חקיקה שתחייב את פייסבוק וטוויטר לתת שירות בעברית, בטח עם זמני מענה לא סבירים (שאפילו הרשויות הישראליות לא עומדות בהן) – תוביל אותם לשקול ברצינות את מידת הנוכחות שלהן בשוק הישראלי. נוסף על כך, יש כאן אפקט מצנן על החברות שטרם נכנסו לשוק הישראלי ורואות את הקשיים שמעמיס הרגולטור על החברות.

לצד בעיות פרקטיות אלו, הצעת החוק לוקה בבעיות מהותיות. על פי לשון ההצעה, “מוצע לקבוע בבירור כי רשת חברתית כמוה ככל שירות ציבורי”. אלא שפייסבוק אינה “שירות ציבורי” או חברה באחזקה ממשלתית. היא חברה ציבורית באחזקת בעלי מניות, ואינה רכושו של ממשל זה או אחר. חקיקה דומה שמקודמת בארה”ב על ידי הסנאטור הרפובליקני וויקר מעלה בעיות דומות. במגזין Reason הצביעו על כך שהחוק החדש, בדומה לחוק בארץ, יקשה על הרשתות לסנן תכנים נאציים או גזעניים. בנוסף, הם הזהירו כי החוק יאפשר לחברות לדחוק את מתחרותיהן באמצעות שימוש בחוק, ויאפשר לממשל לנהל מצוד פוליטי אחר אתרים. בבלוג האמריקני teckdirt, טענו שהחוק החדש שמציע ליצור הבחנה בין רשת חברתית שמבצעת צנזורה לרשת לאחת שלא, תחלק את האינטרנט לשניים: אתרים בעלי תוכן ירוד, פורנוגרפי ואלים; ואתרים “נקיים” בהם אין יכולת מעשית להתבטא בצורה חופשית.

יש חלופות

אינני מבקש לטעון כי יש להתעלם מהמצב הקיים, או לטעון כי המצב החוקתי הנוכחי הפוטר את הרשתות החברתיות מאחריות על תכניהן הינו אידיאלי. בעולם אוטופי, מוטב היה שהרשתות היו נמנעות מצנזורה או מוצאות דרכים אחרות לווסת קולות קיצוניים. אולם טרם ריצה נמהרת לעבר רגולציה ממשלתית שאחריתה מי ישורנו, ראוי לבחון חלופות אחרות – מעודנות יותר ומסוכנות פחות – בכדי להתמודד עם הבעיות הקיימות. במאמר קודם דנתי בחלופות אחדות, וגם התייחסתי לסיכונים הכרוכים ברגולציה ממשלתית.

בחינה של אירוע נוסף בו פייסבוק ו-WhatsApp היו מעורבות בתחילת השנה תעלה פתרון חלופי לרגולציה, גם אם חלקי. במקביל לאירועי החסימות בארה”ב, הודיעה WhatsApp על עדכון שתוכנן לצאת חודש לאחר מכן, הכולל מדיניות פרטיות חדשה המאפשרת לה לקרוא ולשתף עם גורמים עסקיים התכתבויות ופרטים אישיים של המשתמשים. להודעה צורף איום שמי שלא יאשר את התנאים לא יוכל להשתמש באפליקציה לאחר העדכון.

טלגרם חצתה בתחילת ינואר את רף ה-500 מיליון משתמשים חודשיים

ההודעה הזאת, והאופן שבו נתפסו השינויים כניסיון לפגוע בפרטיות של המשתמשים, הובילו למחאה וירטואלית שתורגמה במהרה לסחף ציבורי כנגדה ולנטישה המונית. לקלחת הצטרפו אנשים כמו אילון מאסק שקראו לעבור לאפליקציות מתחרות. הסערה התקשורתית הפתיעה את החברה ואילצה אותה להוציא הודעת הבהרה שהשינוי יאפשר קריאת הודעות עסקיות בלבד (התכתבויות עם משתמש בעל חשבון עסקי) ולא התכתבויות פרטיות בין משתמשים. גם מנכ”לית פייסבוק ישראל התייחסה לעניין, וקראה לטענות “תיאוריות קונספירציה”.

אולם הסחף הציבורי עשה את שלו, ושתי מתחרות עיקריות, טלגרם וסיגנל, השכילו לתרגם אותו להצלחה. החשיפה לה זכו שתי האפליקציות במהלך ינואר נוצלה היטב. טלגרם חצתה בתחילת ינואר את רף ה-500 מיליון משתמשים חודשיים. במהלך החודש האפליקציה הורדה 63 מיליון הורדות פעמים, 25 מיליון מתוכן בתוך 72 שעות. סיגנל הפכה מאפליקציה אנונימית למתחרה החזקה של WhatsApp בתחום ההודעות המוצפנות, עם קפיצה מכ-10 מיליון למעל 50 מיליון משתמשי אנדרואיד.

סיגנל וטלגרם

סיגנל היא אפליקציית מסרים המתמחה בפרטיות. היא מציעה מגוון תכונות בדגש על פרטיות, כמו ניהול שיחות ושיחות וידאו מוצפנות, שליחת הודעות שנמחקות אוטומטית ושימוש במקלדת במצב נסתר. בנוסף, משתמשי אנדרואיד יכולים להשתמש באפליקציה לשליחת וקבלת SMS, ובכך לרכז את כלל ההתכתבויות שלהם במקום אחד.

באתר הרשמי של קרן סיגנל, מוצהר בתנאי השימוש כי לא יעשה שימוש במידע האישי של המשתמשים או בפרטיהם לטובת מטרות מסחריות. סיגנל גם לא מבצעת מעקב אחרי המשתמשים שלה. האפליקציה הצעירה מפותחת על ידי ארגון ללא כוונות רווח, וקוד המקור שלה ושל שרתי סיגנל זמין לכל דורש. המשמעות היא שישנה קהילה גדולה של מפתחים שמפקחת ומוודאת שאכן הארגון עומד מאחורי הצהרותיו ושלא נעשה שימוש נסתר במידע של המשתמשים. האפליקציה זמינה למכשירי אנדרואיד, IOS, Windows, מאק ולינוקס.

טלגרם היא החלופה המוכרת והמשוכללת ביותר ל-WhatsApp. לקוראים הישראלים היא וודאי מוכרת מערוצי החדשות שלה, אולם היא למעשה מתפקדת כאפליקציית מסרים לכל דבר ועניין. היתרון הבולט ביותר במגוון התכונות המוצעות: ניתן לפתוח קבוצות בנות עד 200,000 משתמשים, להפעיל ערוצי תוכן ללא הגבלת צרכנים, וכן לנהל בוטים. בנוסף, החברה פיתחה מנגנון המאפשר ייבוא שיחות מ-WhatsApp.

אמנם, היא החלשה מבין השלושה בתחום הפרטיות. ההתכתבויות לא מוצפנות באופן שמונע מהחברה לקרוא אותן (אם כי ניתן להפעיל הצפנה באופן פרטני). תוכניותיה העסקיות של החברה להצגת פרסומות (באופן ידידותי לטענתם) באפליקציה מהווים חסרון נוסף. העובדה שמייסדיה הינם רוסים גולים גרמה אף היא לספקולציות בנוגע לאופי השימוש של החברה במידע, אולם עניינים אלו זכו להתייחסות להתייחסות רשמית מצד מנכ”ל החברה. יש לציין כי טלגרם צברה נקודות זכות במספר אירועים, המוכר שבהם היה פעילותה להגנה על פרטיותם של המוחים בהונג קונג מפני הרשויות. האפליקציה זמינה למכשירי אנדרואיד, IOS, Windows, מאק ולינוקס.

הכוח בידי הציבור

למרות הדעיכה בכמות ההורדות בחודש האחרון, ההצלחה של שתי האפליקציות מול WhatsApp הוכיחה כי ניתן לנצח את פייסבוק בדרכים לא-ממשלתיות. הביקורת הציבורית הובילה את פייסבוק לדחות את שחרור העדכון. בקרב על דעת הקהל פייסבוק הפסידה. גם האיום בהשבתת החשבונות של משתמשים שלא יאשרו את המדיניות החדשה הוסר, והעדכון שוחרר לבסוף ללא מגבלה זו. (אם כי יש לזקוף את ההתקפלות של פייסבוק בעניין אי השבתת החשבונות גם ללחץ מצד רגולטורים בעולם).

מסע הצלב האנטי-ליברלי שערכו בתחילת השנה ענקיות הטכנולוגיה כנגד הימין בארה”ב הוביל כזכור לשורה של חסימות ובראשם של הנשיא לשעבר טראמפ.

ענקיות הטכנולוגיה ביקשו למנוע את המהומות בקפיטול, בשל חשש מוצדק בחלקו, אולם הפתרון שהן מצאו בדמות צנזורה כוחנית היה גרוע בהרבה. ארי פליישר, דובר הבית הלבן לשעבר, הסביר זאת היטב: “צנזורה לעולם לא עובדת. צנזורה לא נפטרת מהרעיונות, אלא יוצרת פעילות תת-קרקעית מסוכנת. זה מה שאנחנו רואים. זה לא ייגמר טוב”.

הקפיצה במספר המשתמשים של האפליקציות הפכה אותן מאפליקציות נישתיות לאפליקציות פופולריות המותקנות במכשירים רבים והרי לכם פתרון. במקום להטיל רגולציות מסוכנות על הרשתות הקיימות תוך סיכון השוק כולו ובפגיעה במשתמשים שמעוניינים בשירות, ניתן פשוט לעבור לחלופות. טלגרם מציעה שירותים משוכללים בהרבה מ-WhatsApp, וסיגנל מציעה פרטיות ברמה גבוהה בהרבה. החוששים מכוחה של פייסבוק, יכולים בלחיצת כפתור לעבור למתחרות...מוזמנים להתקין את שתי האפליקציות.

זוהי קריאה למחוקקים מהימין, ובראשם דיסטל-אטבריאן, קרעי ושיקלי: במקום לחוקק עוד ועוד, תנו לאזרחים את המנדט לבחור בעצמם באילו שירותים להשתמש. פעלו לטובת דה-רגולציה כדי להבטיח שוק חופשי עם מגוון מתחרות. ובעיקר – סימכו על שיקול דעתנו, בסופו של דבר גם אם נבחר בפייסבוק – זו ההחלטה שלנו.

https://mida.org.il/2021/06/30/%d7%a4%d7%99%d7%99%d7%a1%d7%91%d7%95%d7%a7-%d7%a4%d7%a9%d7%95%d7%98-%d7%a2%d7%95%d7%a9%d7%94-%d7%9e%d7%94-%d7%a9%d7%9e%d7%aa%d7%97%d7%a9%d7%a7-%d7%9c%d7%94/#comment-160298



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Pragmatic לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.11.16
959 הודעות, 13 מדרגים, 6 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''א בכסלו תשפ''ב    00:58   15.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. גם ברוטר מוחקים תגובות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
וכתבות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות