גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #26464 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 26464   
סוס-עץ
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    08:57   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

השופטת שטרסברג-כהן: איך מאפשרים לחרדים להשתלט על החילונים?  

 
  
הועבר בתאריך 19.03.13 בשעה 10:46 מפורום חדשות על-ידי Maya, (גלובל)
 
היא נולדה בפולין, עלתה לירושלים ומתגוררת כיום בחיפה. היא מתנגדת לכפייה הדתית מצד החרדים וטוענת שההסתה נגד בית המשפט העליון היא השתקה של הקול השפוי במדינה. 1,958 מילים עם שופטת בית המשפט העליון ונציבת תלונות הציבור על שופטים בדימוס טובה שטרסברג-כהן (79), נשואה + 3, שמקווה לממש את שאיפתה ללמוד ספרות ופילוסופיה "בקדנציה הבאה"


שטרסברג-כהן: איך מאפשרים לחרדים להשתלט על החילונים?
היא נולדה בפולין, עלתה לירושלים ומתגוררת כיום בחיפה. היא מתנגדת לכפייה הדתית מצד החרדים וטוענת שההסתה נגד בית המשפט העליון היא השתקה של הקול השפוי במדינה. 1,958 מילים עם שופטת בית המשפט העליון ונציבת תלונות הציבור על שופטים בדימוס טובה שטרסברג-כהן (79), נשואה + 3, שמקווה לממש את שאיפתה ללמוד ספרות ופילוסופיה "בקדנציה הבאה"


"גדלתי בירושלים ונשארתי בה עד לסיום לימודיי בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. אני אוהבת מאוד את העיר וקשורה אליה עד עצם היום הזה, אף שעיר מגוריי היא חיפה. ירושלים אינה עיר קלה בשום מובן - היא נושאת בחובה את ההיסטוריה של עם ישראל על כל תהפוכותיה; היא הייתה מאז ומתמיד משאת הנפש של כל יהודי באשר הוא; והיא גם המוקד של שלוש הדתות המרכזיות בחברה האנושית. כשעמדתי על דעתי, התאהבתי בעיר, באווירתה הרוחנית ובמגוון האנושי המצוי בה ופוקד אותה. עד היום אני קשורה לירושלים בעבותות.

"היה מי שאמר שכתושב ירושלים הוא נושא על כתפיו אלפיים שנות גלות, ויש אמת בדבריו. ילדיי, שגדלו בחיפה ולמדו באוניברסיטה בירושלים, לא נשארו לגור בה בסיום לימודיהם, אבל עד היום הם אוהבים לבקר בה. בשבילי, כל נסיעה לירושלים היא עלייה לירושלים, ולא במובן הפיזי. יש בעיר "אווירה ירושלמית" מיוחדת שלא קיימת בערים אחרות. ירושלים אינה עיר מוחצנת, היא עיר מופנמת למרות ההטרוגניות האנושית שבה.

"בתקופת ילדותי ונעוריי, הייתה ירושלים עיר קטנה ותוססת. חייה החברתיים התאפיינו במעגלי חברים שנפגשו בדירות צנועות, ובילו בהן את זמנם יחדיו. עד מלחמת ששת הימים ישבו החיילים הירדנים עם הכאפיות האדומות על חומת העיר העתיקה והשקיפו על העיר המערבית. לא פעם הם ירו לעבר העיר, והיו קרבנות. למרות הסיכון, המורל של תושבי העיר היה גבוה מאוד והחיים נמשכו כסדרם.

"למדתי בירושלים בבית הספר אליאנס, משום שהוריי סברו שמלבד עברית צריך לדעת לפחות שתי שפות זרות. במשך כל שנות הלימודים בבית הספר העממי הלימודים התנהלו בעברית ובצרפתית במקביל. לאחר שסיימתי את לימודיי שם, רציתי להתקבל לבית הספר התיכון שליד האוניברסיטה או לגימנסיה העברית. אנשים ניסו לרפות את ידיי וטענו שאיני יודעת עברית ברמה מספקת, אבל דבקתי בהחלטתי, נרשמתי לשני התיכונים והתקבלתי לשניהם. בחרתי ללמוד בליד"ה. נהניתי מהלימודים שם.

"כמעט כל מוריי היו מרצים באוניברסיטה. חלקם היו מגדולי הדור בתחומם, כמו פרופ' סימון, ד"ר הלמן, ד"ר בלומנטל, ד"ר ליכטנשטיין, הצייר מרדכי ארדון ועוד. בתקופת ילדותי ונעוריי היה אפשר להיכנס לעיר העתיקה, ונהגתי לשוטט עם הוריי בסמטאות, ובהן בסמטה הצרה ליד הכותל המערבי, שמעבר לה גרה אוכלוסייה ערבית. מהזווית הזאת, הכותל נראה לי כמו גורד השחקים הגבוה בעולם. מראה הכותל ולמרגלותיו המתפללים – גברים ונשים, השאיר בי חותם חזק.

"בשבילי, כל הדרכים מובילות לירושלים. גם לאחר שעזבתי אותה לחיפה בשנות הששים לאחר נישואיי, חזרתי אליה לעתים קרובות, כי כל חיי המעצבים התנהלו שם. כשהייתי עולה עם משפחתי לירושלים, נאלצו כולם לשיר בדרך את כל שירי ירושלים שלימדתי אותם".
התחרדות ירושלים
"גדלתי ברחוב גאולה, בשכונה שהייתה אז חילונית, והיום היא חרדית. קשה לי מאוד עם ההתחרדות של הדת ועם המיסיונריות של החרדים הקיצוניים. אין לי דבר נגד הדת או נגד הדתיים או החרדים. אני בעד חופש דת וחופש מדת. יש לי קושי עם הניסיון של החרדים להכתיב לחילונים את אורח חייהם ועם הניסיון שלהם להשתלט על הציבור החילוני ולחדור לשכונות חילוניות כדי שייהפכו לחרדיות. אני יכולה להבין את רצונם של החרדים, אבל אני לא מצליחה להבין ולקבל שמאפשרים להם לנהוג כך במדינה חילונית ודמוקרטית. ברחוב גאולה של נעוריי הם לא הפריעו לנו, ואנחנו לא הפרענו להם. כל אחד חי לפי אמונתו, ואף אחד לא פלש לתחומו של האחר.

"כשהיינו מגיעים לשכונות שלהם כדי לערוך קניות או מסיבות אחרות, כיבדנו אותם על ידי כך שלא הסתובבנו עם ביגוד מתריס, שעלול לפגוע ברגשותיהם. זהו כבוד המוענק לאחר ולשונה, כפי שכשנכנסים לכנסייה מסירים את הכובע. היום קשה עד בלתי אפשרי לנהוג כך. כשישבתי בדין בבית המשפט העליון, עסקתי בעתירה שהוגשה בעקבות עבודות בנייה של כולל בשטח הנמצא בלב שכונה חילונית מובהקת, לאחר שהעירייה מסרה את המגרש לחרדים. באותו מקרה נפסק כי העירייה לא פעלה כשורה וכי יש להפסיק את פעולות הבנייה, להרוס את הקיים ולמסור את המגרש, לפי כללי המינהל התקין, למטרה שתימצא ראויה ומתאימה לאותה שכונה.

"תופעת הדרת נשים במקומות ציבוריים אינה לרוחי. בזמנו גברים ונשים, חרדים כחילונים, היו עומדים בצוותא ליד הכותל ומתפללים. הרחקת נשים באוטובוסים ציבוריים למושבים האחוריים נוגדת את עקרון השוויון ולמיטב ידיעתי אינה מתחייבת מההלכה. במקומות ציבוריים מוצבים דוכנים, וחרדים המופקדים עליהם מנסים לשכנע גברים עוברים ושבים להניח תפילין ומלבישים עליהם תפילין כמעט בכוח. לא צריך להרשות להעמיד דוכנים כאלה, יש בהם יסוד כפייתי הנוגד את זכויות האדם. עם זאת, איני חושבת שצריך לנסוע בשכונת מאה שערים בשבת, ואפשר לתחום את המרחב שבו ראוי שלא לנסוע בשבת.

"כך גם לא הייתי מאפשרת למצעד הגאווה לעבור בשכונות חרדיות. יש לאזן בין זכויות האדם. כך, למשל, יש זכות לחופש ההפגנה ומנגד יש זכות לפרטיות ולכבוד, לכן יש לאפשר הפגנה נגד ראש הממשלה מול משרד ראש הממשלה ולא מול ביתו. לדעתי, ראוי שתהיה הפרדה בין דת ומדינה. העירוב בין השתיים הוא מתכון להתנגשויות ולחיכוכים, הגורמים לשנאת אחים ולפגיעה בערכים ובזכויות שלא לצורך".

פולין
"נולדתי בפולין. הוריי עלו ארצה מטעמים ציוניים כשהייתי תינוקת, כמה שנים לפני מלחמת העולם השנייה. הם לא חזו את שיקרה באירופה, אף שבאותה תקופה החלה התנועה הנאצית בראשות הצורר היטלר להרים ראש. הם חשבו שהתנועה הנאצית היא קיקיונית, ותיפול כפי שקמה. כל משפחתה של אמי וחלק ממשפחת אבי נשארו בפולין ונספו בשואה. הם גרו שם דורות על גבי דורות, לא חשבו על עלייה ארצה ואף ניסו לשכנע את הוריי לא לעלות. בסוף שנת 1938 רצתה אימי לחזור איתי לפולין, גם משום שהתגעגעה מאוד הביתה וגם כדי לשכנע את המשפחה לעלות. הנסיעה לא יצאה אל הפועל משום שרוחות המלחמה התחילו מנשבות באוויר. מכיוון שהורי-הורי לא עודדו את עליית הוריי ארצה, הם הגיעו ללא משאבים כספיים כלשהם והתחילו את חייהם מאפס".
משפטים
"עם סיום לימודיי התיכוניים, התאפשר לי להמשיך בלימודיי האקדמיים במסגרת העתודה האקדמית. נרשמתי ללימודי פילוסופיה וספרות כללית, אולם התברר לי שלא לימדו בהם המורים שרציתי בהם. התייעצתי עם מורה שהערכתי מאוד, והוא המליץ לי ללמוד משפטים, משום שלדבריו מקצוע המשפטים חובק תחומים רבים, כמו כלכלה, סוציולוגיה, פסיכולוגיה, פילוסופיה ועוד, ומצריך כישורים ותכונות שלדעתו ניחנתי בהם. עם השנים גיליתי עד כמה הוא צדק. היום אילו הייתי צריכה לבחור שוב תחום לימודיי, הייתי פונה ישר למשפטים. כשיצאתי לגמלאות מכס השיפוט, חשבתי שאלמד פילוסופיה וספרות כללית, אולם עיסוקיי הרבים הבהירו לי שהתכנית האמורה תוכל להתבצע רק בקדנציה הבאה".


שופטת
"תמיד שאפתי להיות שופטת. הייתי עורכת דין שנים רבות לפני שהצגתי את מועמדותי, אבל תמיד ראיתי עצמי שופטת בהמשך הדרך. כשהרגשתי שמיציתי את עצמי כעורכת דין, הגשתי את מועמדותי לשפיטה בעידודם של השופט עציוני, שהיה אז שופט בית המשפט המחוזי ולאחר מכן היה שופט בית המשפט העליון, ושל שופט בית המשפט העליון חיים כהן. לשאלה אם תיקים גרמו לי לנדודי שינה, התשובה היא אכן כן, בכל בתי המשפט שכיהנתי בהם, ובמיוחד בתקופת כהונתי בבית המשפט המחוזי, משום ששם השופט יושב בערכאה ראשונה מול העדים ורואה לפניו את הנאשמים ואת המתדיינים.

"נהגתי להקשיב קשב רב לעדויות ממקור ראשון ולהתרשם מהעדים וממהימנותם. הרגשתי כמי ששם את האצבע על דופק החיים. ההקשבה יוצרת זווית ראייה חשובה. כך גם הקשבתי לטיעוני עורכי הדין וניסיתי להבחין בין הטיעונים הכנים ובין אלה שנובעים מהצורך לייצג את הלקוח. המשפטים שעסקו באימוץ היו קשים במיוחד מבחינה נפשית. השופט עוסק בילדים, והכרעתו עשויה לבנות את חייהם או להרוס אותם. כששופט קובע אם להשאיר ילד בחזקת הוריו הביולוגיים או להעבירו להורים מאמצים, הוא מתפקד כ'חצי אלוהים', ומבחינה רגשית זה מכביד מאוד. היה עליי להשקיע את כל האנרגיה הקיימת בי מעבר לידע המשפטי כדי להכריע בשאלה מהי טובתו של הילד.

"ההכרעה קשורה גם בהשקפת עולם: יש מי שיאמר כי הורים טבעיים הם בדרך כלל טובים לילד יותר מכל הורים מאמצים שהם; ויש מי שיגיד שאין הדבר כך, והורים טבעיים עלולים להיות מרשם בטוח להרס חייו של הילד. קשה ליישם גישה אחת בכל מקרה נתון, לא רק מהבחינה המשפטית, אלא מכובד האחריות המוטלת על כתפי השופט. במשפטים פליליים על עבירת רצח היה צורך לראות גם את הנאשם וגם את הקרבן, ולהגיע להיעדר כל ספק סביר באשמתו של הנאשם, שאם לא כן עלול אדם להישפט למאסר עולם על לא עוול בכפו וחייו ייהרסו. מאחורי כל תיק עומד אדם.
"חייתי ונשמתי את הבעיות האנושיות והמשפטיות שבכל תיק וחיפשתי את הפתרון הנכון, ההוגן והצודק ביותר במסגרת החוק. ראיתי עצמי כפופה לתשתית החוקית והערכית, לפסיקה ולספרות המשפטית ולעקרונות היסוד של השיטה. שופטים אינם צריכים להיות מושפעים מגורמים חיצוניים, אף שהם קוראים עיתון ומאזינים לחדשות ולפרשנויות. כששופט יושב להכריע בדינו של אדם, הוא יושב עם חומר הראיות שבתיק, ורק חומר הראיות צריך להשפיע על הכרעותיו. אולי קשה לאנשים שאינם יושבים על כס השיפוט להבין שהדבר אפשרי, אבל מי שאינו יכול להתנתק מהשפעות חיצוניות אינו יכול להיות שופט.

"בסופו של דבר, השופט חייו להיות כן ושלם עם עצמו, להסתכל במראה ולהיות גאה במה שהוא רואה. בשבתו על כס השיפוט, עליו להיות ניחן ביושרה, ואף שהוא ער לנעשה סביבו מחוץ לבית המשפט, כאשר הוא ניגש להכריע בתיק, עליו להגיע בראש ריק, להתחיל בקריאת החומר בתיק מתחילתו ועד סופו, מתוכו לקבוע את העובדות, ורק לאחר קביעתן הוא יכול להכריע בדין".

נציבת תלונות הציבור על שופטים
"ב-1.10.2003 החלה לפעול, לפי חוק, נציבות תלונות על שופטים, ואני מוניתי לנציבה הראשונה. מדינת ישראל הייתה בין המדינות הראשונות שהקימו גוף כזה. אין לי קושי לשפוט קולגות שלי, כי אני שופטת בדמי. פעם שופטת – תמיד שופטת. האובייקטיביות, ההקשבה לכל טיעון עד תום והשיפוט לפי ערכיי, שהם ערכי היסוד של השיטה, הם חלק בלתי נפרד מהיכולת לעסוק בתלונות על שופטים ולהכריע בהן. הרעיון להקים גוף המבקר שופטים עורר תחילה התנגדות בקרב שופטים, משום שלא נוח לשופטים שיש מי שנושף בעורפם ואומר להם 'עשה' או 'אל תעשה' בתחום האתיקה.

"בתפקידי כנציבה לא היה לי קושי נפשי או אינטלקטואלי לעסוק בתלונות. עסקתי בתלונות שנגעו לדיינים בבית הדין הרבני, שדבקים באמונתם ומקדשים את ההלכה. הפצרתי בהם לא לחרוג מכללי הצדק הטבעי ולזכור את חוקי הכנסת והמדינה, בהם הכלל שאין לחרוץ דינו של אדם מבלי לשמוע אותו. לפי החוק, אם מתעורר חשד לביצוע עבירה פלילית, חובה על הנציב להעביר את העניין לטיפולו של היועץ המשפטי. בזמני לא היו מקרים כאלה, והתלונות היו רק בתחום האתיקה והמשמעת השיפוטית. אילו היה מתעורר בי חשד, לא הייתי מהססת ומעבירה את התיק, לאחר שהייתי מסבירה לשופט את חששותיי ואת חובתי.

"במהלך כהונתי כנציבה, קיימתי פגישות רבות עם שופטי בתי המשפט השונים והבהרתי בכל הזדמנות שאיני פועלת נגד השופטים, אלא מטרתי לדאוג לתיקון ליקויים שהתגלו באתיקה השיפוטית, ולעשות זאת עם השופט הנוגע בעניין".

הסתה נגד הרשות השופטת
"אין להתכחש לכך שבשנים האחרונות הסלימה ההסתה נגד הרשות השופטת, ובמיוחד נגד בית המשפט העליון. ניסו להכפיש את שמה של הרשות השופטת ולקצץ בסמכויותיה. נושא זה כאוב ביותר, ומאוד לא דמוקרטי. בהפעילו ביקורת שיפוטית על הרשות המבצעת, ולעתים גם על חוקים היוצאים מתחת ידי הרשות המחוקקת, ממלא בית המשפט העליון את תפקידו ואת חובתו. הוא לא רק רשאי לעשות זאת, אלא מחובתו לעשות זאת. הוא אינו חורג בכך מתפקידו. אם המחוקק מחוקק חוק שפוגע בזכויות שהוענקו בחוקי היסוד, בג"ץ חייב להתערב. תפקידו של בג"ץ הוא להיות בלם המונע ועוצר פגיעה בזכויות האדם.
"החלטת רוב יכולה לעמוד בניגוד לחוק יסוד. למשל, הרוב יכול להחליט שממחר ייאסר על שחורי עור לצאת לרחוב בלילה. מי מוסמך לומר שחוק כזה נוגד זכות יסוד שהכנסת עצמה העניקה בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, אם לא בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ? אנחנו נשענים על כתפיהם של שופטים דגולים שיצרו דמוקרטיה יש מאין לפני שנחקקו בישראל חוקי היסוד המעניקים זכויות חוקתיות לתושבים. על בסיס ההלכות שיצאו מתחת ידיהם הכנסת חוקקה חוקי יסוד לתפארת.

"הסתה נגד הרשות השופטת ושופטיה עלולה להפוך את כוח השלטון לשלטון הכוח. הניסיונות לפגוע בבית המשפט העליון בדרכים שונות, בין השאר באמצעות חקיקה, הם ניסיונות להשתיק את קולו האמיץ של בית המשפט העליון. הניסיונות לא צלחו עד עכשיו, ואני מקווה שגם בעתיד הם לא יצלחו. כדי לקיים שוויון, הקימו בזמנו בארצות הברית בתי ספר נפרדים לשחורים וללבנים, שהיו זהים במתכונתם ובתכנית הלימודים. בית המשפט העליון של ארצות הברית החליט כי ההפרדה לא מגשימה את ערכי השוויון, וכי יש ללמד ילדים שחורים ולבנים כאחד באותם בתי ספר. לשם מימוש פסיקת בית המשפט העליון נעזרו במשמר צבאי".

טובה שטרסברג-כהן
"אף פעם לא הגדרתי את עצמי. אני משתדלת להתנהג על פי נורמות גבוהות ועל פי ערכים שעל אדם במדינת ישראל, שהיא מדינה יהודית ודמוקרטית, לדבוק בהם. אם אני מצליחה בכך – אחרים ישפטו".
http://www.nrg.co.il/online/54/ART2/451/542.html?hp=54&cat=869



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  הקול השפוי = משפט של סטאלין ימח שמו liran 13.03.13 08:59 1
  היכן בדיוק היא מציעה שנגור? kirsh 13.03.13 09:01 2
     בכל מקום שבו יהיה לכם נוח לחיות מבלי לכפות על אף אחד אחר את אמונותיכם כן-אבל 13.03.13 10:00 19
         ברגע שאנו רוב באיזור מסויים אנו זכאים שהמיעוט לא יכפה עצמו על המרחב הציבורי שם. kirsh 13.03.13 10:08 20
             אתם ממש לא רוב במדינה כן-אבל 13.03.13 10:12 24
                 הארץ היא קדושה ואנו מקיימים את התנאים למגורים בה, ובאיזורי הרוב שלנו אנו נקבע. kirsh 13.03.13 10:20 25
                     הדברים הולכים להשתנות בקרוב, ובסופו של דבר תבינו שזה טוב גם בשבילכם. כן-אבל 13.03.13 10:29 26
                 גם זה עניין של זמן הדוד תום 13.03.13 13:05 34
                 אתם לא רוב במרחב המזרח תיכוני aydidi 13.03.13 13:29 37
  כל עוד החרדים והדתיים ימשיכו להגן על בית המשפח של העכו''ם הם ימשיכו לאכול שלג 13.03.13 09:02 3
     שקר. נתניהו עשה זאת בלפלפיות שלו. לך ללמוד היסטוריה. kirsh 13.03.13 09:24 9
         למה לי לשקר? אני מרוויח ממזה משהו? החרדים מרוויחים מזה משהו? הימין מרוויח משהו? שלג 13.03.13 09:34 13
     צביעות אופיינית: פנה לבוס שלך - לביבי - שאל אותו מדוע הוא משך את החוק חזרה. kirsh 13.03.13 10:09 21
  שקרנית פנקסי 13.03.13 09:08 4
     אין לך בעיה עם דוכנים שיוצבו במאה שערים ובני ברק ויציעו חומר כפירה לעוברים A_G 13.03.13 09:17 7
         אתה זכאי לעשות זאת, רק אל תתלונן אם תזכה לחזור בתשובה בעקבות זה kirsh 13.03.13 09:25 10
         היא אומרת: ''מלבישים עליהם תפילין כמעט בכח'', וזה קשקוש. פנקסי 13.03.13 09:36 14
             מוסרים עלוני כפירה כמעט בכוח. A_G 13.03.13 09:37 17
     לגבי תפילה משותפת זה היה קיים לדעתי עד סוף שנות ה-60 סוס-עץ 13.03.13 09:52 18
         נכון, בשלטון הטורקים עם רחבת כותל של 4 מטר רוחב. רוצה לחזור לזה? kirsh 13.03.13 10:09 22
  אני מוחה נגד ''השפיטה לפי ערכיי''. יש לשפוט לפי חוקי הכנסת שאני בוחר. עמוס ארליך 13.03.13 09:15 5
     ככה הם שופטים זאבי2 13.03.13 09:18 8
  למה לא שאלו אותה על שכרי הטירחה של בנה בתיקי פירוק דני מכפר סבא 13.03.13 09:17 6
     תזכורת בהמשך לדבריך/שאלתך: פילוביץ שחף 13.03.13 09:27 12
  ציטוט מדבריה: אופטימי 13.03.13 09:26 11
     כי כך פימפמו לה למוח בפימפום האחרון. kirsh 13.03.13 10:10 23
     כבוד מקבלים לא לוקחים בכח elisha 13.03.13 13:48 38
  גם באירופה אמרו כך ליהודים ! דמוק 13.03.13 09:36 15
  עוד מוטציה תמנונית מבית היוצר של NIF אומן 13.03.13 09:36 16
  ואלה המנוולים שיושבים בבגצ ואמורים להכריע על זהות המדינה Oren 13.03.13 11:07 27
  מענין שתשפוט חרדי מה לאיזה כיוון תפסוק??? שופטים עלק lior1_1 13.03.13 11:15 28
  תבריגו לראש - בג''צ במתכונתו הנוכחית הוא זרוע שלטונית לכל דבר. אנגוהוק 13.03.13 11:51 29
     שווה האזנה! ברדני 13.03.13 14:12 40
         אכן שווה להקשיב כמה וכמה פעמים. אנגוהוק 13.03.13 14:38 42
  אמרת ''שופטת'', אין צורך להוסיף עוד. אליסטר 13.03.13 11:55 30
  תרשמו את הבדיחה הזו בראש שלכם חזק.תצלמו את התגובה הזו במצלמות שלכם ארגז 13.03.13 12:54 31
     חמיצר ??? אנגוהוק 13.03.13 12:59 32
         אמרתי לצלם ולשמור.זה לא חמיצר לצערי לצערך לצערם של כל אזרחי מדינת ישראל ארגז 13.03.13 13:05 33
             צולם ונשמר ! אנגוהוק 13.03.13 13:10 35
                 :) פילוביץ שחף 13.03.13 13:13 36
  נוחי בשלום ... aydidi 13.03.13 14:05 39
  כמה טיפשות בראיון אחד. בני ישראל 13.03.13 14:31 41

     
liran
חבר מתאריך 9.10.10
31469 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    08:59   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. הקול השפוי = משפט של סטאלין ימח שמו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הרבה אנשי השמאל משתמשים במשפט "הקול השפוי" - כי בברית המועצות כי מי שהתנגד לשלטונו של סטאלין היה מוגדר כלא שפוי וחולה נפש ונשלח בכפייה לבית החולים


"אינני מרגיש חובה להאמין כי אותו אל שהעניק לנו תובנה, היגיון ושכל התכוון שנוותר על השימוש בהם."


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
kirsh
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    09:01   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. היכן בדיוק היא מציעה שנגור?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כן-אבל
חבר מתאריך 24.2.12
7262 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    10:00   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. בכל מקום שבו יהיה לכם נוח לחיות מבלי לכפות על אף אחד אחר את אמונותיכם  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
kirsh
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    10:08   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. ברגע שאנו רוב באיזור מסויים אנו זכאים שהמיעוט לא יכפה עצמו על המרחב הציבורי שם.  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  

להחרים ספורטאי מוסלמי אחד זו גזענות, להחרים מראש מליון חרדים אינה גזענות...?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כן-אבל
חבר מתאריך 24.2.12
7262 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    10:12   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. אתם ממש לא רוב במדינה  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
kirsh
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    10:20   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. הארץ היא קדושה ואנו מקיימים את התנאים למגורים בה, ובאיזורי הרוב שלנו אנו נקבע.  
בתגובה להודעה מספר 24
 
  

להחרים ספורטאי מוסלמי אחד זו גזענות, להחרים מראש מליון חרדים אינה גזענות...?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כן-אבל
חבר מתאריך 24.2.12
7262 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    10:29   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. הדברים הולכים להשתנות בקרוב, ובסופו של דבר תבינו שזה טוב גם בשבילכם.  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  
אולי אפילו בעיקר בשבילכם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הדוד תום
חבר מתאריך 1.4.12
4850 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    13:05   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. גם זה עניין של זמן  
בתגובה להודעה מספר 24
 
  

לבנתיים אנו לומדים כיצד אמור הרוב לנהוג במיעוט, ובבוא היום ניישם..



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
aydidi
חבר מתאריך 26.9.07
1249 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    13:29   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. אתם לא רוב במרחב המזרח תיכוני  
בתגובה להודעה מספר 24
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שלג
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    09:02   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. כל עוד החרדים והדתיים ימשיכו להגן על בית המשפח של העכו''ם הם ימשיכו לאכול  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הרבה חצץ. בקדנציה הקודמת החרדים מנעו את הנסיונות להגביל את כוחו של בג"ץ, שלא יבואו בטענות אחר כך.

ח"כ משה פייגלין צריך להשתמש בחסינותו ולחשוף את הדו"ח הסודי על הר הבית, כפי שעשו השרצים טיבי וגלאון



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
kirsh
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    09:24   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. שקר. נתניהו עשה זאת בלפלפיות שלו. לך ללמוד היסטוריה.  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שלג
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    09:34   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. למה לי לשקר? אני מרוויח ממזה משהו? החרדים מרוויחים מזה משהו? הימין מרוויח משהו?  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  
תאמין לי שאני כותב זאת כי כואב לי.

ברוך מרזל חושף: ''כך הכשילו הח''כים החרדים את מאבק עולם התורה''

ברוך מרזל, שהיה בסוד המאבק על עולם הישיבות מנסח כתב אשמה חריף נגד הח"כים החרדים • התמיכה הבוגדנית של החרדים בבג"ץ • הדחייה המתנשאת של מנהיגי החרד"לים • ההתנהגות כפויית הטובה במהלך הבחירות • והטעויות? רק מחמירות • "רגע לפני התהום, יש להתאחד ולהקים מערך פעולה"

תחילה הקדמה: השורות הבאות נכתבות מתוך כאב רב ולא מתוך רצון לנגח חלילה. כך גם, אין בהן מלמעט במאומה, מהפשע של ראשי 'הבית היהודי' שחברו ללפיד אויב זהותה היהודית של המדינה, תוך החרמת המפלגות החרדיות.

זה יותר מ-30 שנה (!) שאני וחברי מתגייסים בכל פעם בו הציבור החרדי מצוי במערכה חשובה על עקרונות חיינו בנושאי דת ומדינה. שבת, צניעות, חינוך, מצעדי תועבה, איום על שלמות ירושלים ועוד נושאים שבצביון חיינו היהודיים - תמיד ניאבק שם כתף כתף עם החרדים.

זוכר אני לטובה כיצד תמיד היה זה הרב מנחם פרוש ז"ל, אשר עמד בראש חץ המערכות, הוא זה שגייס, ארגן, יזם ופיקד ושמחתי תמיד לעמוד לשירותו.

גם הפעם, מיד אחרי הבחירות כשהבנתי לאן הרוח נושבת, יצרתי קשר עם ראשי הציבור החרדי מתוך תקוה ליצור חזית ולהקים מטה מאבק משותף להצלת בני הישיבות. לצערי גיליתי שאין עם מי לדבר.

למעט ראיונות בתקשורת מצד חברי כנסת ועוזריהם, אין מטה מסודר שמנהל את הקרב. אין תקציב למערכה, אין אסטרטגיה, אין מערך הסברה. הכול בנוי על שליפות. כל יום מחליפים טקטיקה וכיוון.

פעם מזמינים חברי כנסת של הבית היהודי לסיור בישיבות, ולמחרת מודיעים על החרמת מוצרים המיוצרים בישובים שמעבר לקו הירוק (כמו האנטישמיים באירופה) שבהם יש יותר מצביעי יהדות התורה וש"ס, ממצביעי הבית היהודי (בדוק!).

רבותי, כך לא מנצחים מאבק!

היום יותר מתמיד מורגש חסרונו של הרב מנחם פרוש, אשר בכל פעם בו עמדה לפנינו מערכה בסדר גודל שכזה, היה מאחד כוחות לחזית רחבה, מכנס את כולנו - כל מי שיכול ומוכן לעזור. הוא היה פותח בנאום נרגש על הבעיה והשלכותיה, עם פאתוס שהיה שמור רק לו.

מיד לאחר מכן היה קם המטה תוך ניתוח וחלוקת משימות ותפקידים. כל יום היו החברים מתכנסים לדווח מה התקדם בכל גזרה.

הכשלונות: שלב אחרי שלב

אבל מה באשר לסוגיה הכה חשובה לי ולחברי והיא ההגנה על לומדי התורה ובני הישיבות?

כבר שנים רבות שבעיית מעמדם החוקי של בני הישיבות דוהרת אלינו. בג"ץ אמר את דברו מספר פעמים, התקשורת ושונאי החרדים הגבירו את ההסתה זה מספר חודשים. זה היה צפוי רבותי. זו לא הפתעה! אבל הנה התוצאות לפנינו.

ועתה שלב אחר שלב:

מי שביטל את חוק טל היה הבג"ץ לא הכנסת!

ומה עשו החכי"ם החרדים כדי להחליש את הבג"ץ - טרם שלח ידו וביטל את החוק?

מדהים לומר: לא רק שהחכי"ם החרדים לא עשו דבר נגד הבג"ץ, הם אף בגדו בנו, וחיבלו במאמץ להחליש את הבג"ץ!

בצורה תמוהה ומעוררת שאלות קשות, נציגים חרדים פעלו בכנסת בעד הבג"ץ ונגד הניסיון לשנות את הרכב הוועדה לבחירת השופטים, שהיה מרסן את כוחם של שופטי בג"ץ. לו היו מאמצים עמנו כוחות ותומכים גם בהחלשת כוחו של הבג"ץ לבטל חוקים, כלל לא היינו ניצבים היום מול חוק מבוטל! זו הייתה בגידה ראשונה בנו, וגם בעולם התורה.

והלאה לשלב הבא.

לאחר שבוטל החוק, שומה היה לחפש בכל דרך בעלי ברית שילחמו יחד, כתף אל כתף נגד כל ניסיון לפגוע בבני הישיבות. אך לא כך נעשה.

יתירה מזו: זה הזמן לחשוף שהיו פוליטיקאים ומנהיגים מהציבור החרד"לי שהציעו עזרה עוד בתחילת המאבק, אך הם נדחו בבוז. רבנים חרד"לים שרצו לתאם מאבק עם החרדים, נדחו.

היה זה המשך להתנהלות גסה צרת ראייה וצרת עין, בה לא הכירו תודה למי שסייעו לחרדים במשך שנות דור. כאשר ישבו עסקנים חרדים בעמדות מפתח בעירית ירושלים ובממשלה, הם דרסו בגסות את הציבור הזה ולא השאירו לו אפילו לא פרורים, ואף פגעו ברבניו ובגדולי תורה.

למרות זאת, מחלו אלה על כבודם והציעו עזרה. אך חברי הכנסת החרדים לא רצו לתאם ולשתף פעולה, בשום צורה ואופן. זו הייתה בגידה שנייה.

ואל השלב הבא:

במהלך הבחירות חברי כנסת חרדים (ואחד מהם במיוחד), עשו כל מאמץ למצוא את המפריד ולא את המאחד, תוך השמצות וגיבובי שקרים, בנסיון להביא את נאמני א"י, לתמוך ביהדות התורה, ולא בנו ח"ו. אנו שלכל אורך הקדנציה הצבענו אוטומטית יחד עם החרדים. אך שוב בקוצר ראייה בגדו בנאמנות המוחלטת שלנו למפלגות החרדיות. כן, זו הבגידה השלישית.

אין ספק כי לו היינו מקבלים את אותם אלפי קולות בודדים שחסרו לנו, גם על חשבון יהדות התורה, מצב יהדות התורה עצמה היה שונה לחלוטין. גם אם היה לה עצמה פחות מנדט בכנסת. היה מתווסף כח אשר תמיד הוגדר כאצבע החרדית השישית. אין ספק שלבית היהודי היה קשה להתמודד עם מפלגה דתית לאומית בכנסת, שהיתה עומדת בחזית אחת עם החרדים.

הרב מנחם אייכה?

והיום: מה מצופה מהמנהיגות הפוליטית החרדית, מול הצונאמי המסוכן? מול הנפילה לתהום?

עוד לא מאוחר מידי, לפני תבוסה כוללת במלחמת אחים חסרת סיכוי, יש להתעורר ולהתארגן למערכה מסודרת. להקים מטה שירכז את המערכה, להרחיב את בסיסי התמיכה בעולם התורה, להוכיח את תרומת החרדים למדינה, להוכיח שאין רצון-יכולת-וצורך בחרדים בצבא. נדרש להקים מערך הסברה למעצבי דעת קהל ולציבור הרחב ולייסד בריתות פוליטיות אמיתיות. ודאי לא להרחיק בקוצר ראייה ציבורים שלמים, ללא חשיבה וללא תכנון.

העסקנים חייבים להשפיע על המציאות הקשה ולא להיגרר אחריו. אולם בפועל, שום דבר לא נעשה.

היום יותר מתמיד, אני חש בחסרונו של הרב מנחם פרוש ז"ל, אני מתגעגע אל דמותו, של האיש שהיה אוהב ארץ ישראל ואוהב ישראל. שידע את סוד ההצלחה של אחדות כוחות.

טוב יעשו העסקנים החרדים בכלל, וממשיכי דרכו בפרט, שילמדו מפעולותיו ויישמו אותם לטובת היהדות החרדית ועולם התורה.

הרב מנחם, אייכה?.


http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=52082


ח"כ משה פייגלין צריך להשתמש בחסינותו ולחשוף את הדו"ח הסודי על הר הבית, כפי שעשו השרצים טיבי וגלאון



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
kirsh
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    10:09   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. צביעות אופיינית: פנה לבוס שלך - לביבי - שאל אותו מדוע הוא משך את החוק חזרה.  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  

להחרים ספורטאי מוסלמי אחד זו גזענות, להחרים מראש מליון חרדים אינה גזענות...?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פנקסי
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    09:08   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. שקרנית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
"בזמנו גברים ונשים, חרדים כחילונים, היו עומדים בצוותא ליד הכותל ומתפללים" - שכתוב הסטוריה

"במקומות ציבוריים מוצבים דוכנים, וחרדים המופקדים עליהם מנסים לשכנע גברים עוברים ושבים להניח תפילין ומלבישים עליהם תפילין כמעט בכוח. לא צריך להרשות להעמיד דוכנים כאלה, יש בהם יסוד כפייתי הנוגד את זכויות האדם" - קשקוש



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
A_G
חבר מתאריך 14.7.11
29452 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    09:17   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. אין לך בעיה עם דוכנים שיוצבו במאה שערים ובני ברק ויציעו חומר כפירה לעוברים  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
והשבים?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
kirsh
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    09:25   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. אתה זכאי לעשות זאת, רק אל תתלונן אם תזכה לחזור בתשובה בעקבות זה  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פנקסי
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    09:36   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. היא אומרת: ''מלבישים עליהם תפילין כמעט בכח'', וזה קשקוש.  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
A_G
חבר מתאריך 14.7.11
29452 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    09:37   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. מוסרים עלוני כפירה כמעט בכוח.  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סוס-עץ
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    09:52   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. לגבי תפילה משותפת זה היה קיים לדעתי עד סוף שנות ה-60  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
נדמה לי שראיתי סירטון משנות הארבעים שבהם נשים היו ממש קרוב לגברים
בכותל , אנסה לחפש



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
kirsh
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    10:09   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. נכון, בשלטון הטורקים עם רחבת כותל של 4 מטר רוחב. רוצה לחזור לזה?  
בתגובה להודעה מספר 18
 
  

להחרים ספורטאי מוסלמי אחד זו גזענות, להחרים מראש מליון חרדים אינה גזענות...?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עמוס ארליך
חבר מתאריך 17.3.08
1090 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    09:15   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. אני מוחה נגד ''השפיטה לפי ערכיי''. יש לשפוט לפי חוקי הכנסת שאני בוחר.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הצורך לתת סמכויות שפיטה לאי אילו אנשים היא הכרח שאין לגנותו, אך סמכות עודפת זאת מחייבת נאמנות לכוונת המחוקק מצד אחד, ושתיקה "פוליטית" מצד שני.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זאבי2
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    09:18   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. ככה הם שופטים  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
לפי הערכים שלהם, לפי החברים שלהם, לפי הכיס שלהם.

שכחו שיש חוק.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דני מכפר סבא
חבר מתאריך 22.8.11
18969 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    09:17   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. למה לא שאלו אותה על שכרי הטירחה של בנה בתיקי פירוק  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ובכלל אם הייחוס המשפחתי עוזר בקריירה משפטית ?


עובדות חשובות ולא דעות קדומות.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    09:27   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. תזכורת בהמשך לדבריך/שאלתך:  
בתגובה להודעה מספר 6
 

תת-אשכול:

2. נוסח הפשע המכונה ''פרשת טובה שטרסברג''........
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5667&forum=gil&archive=#2

191. גולדברג הטייח החליף את שטרסברג הטייחית
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5667&forum=gil&omm=191&viewmode=threaded

1. חטא, גאווה, יוהרה = יוקרת מערכת וסופיות המשפט = פשע !!
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5667&forum=gil&archive=#1

אשכול ראשי:

השופט ברק: מאיר שמגר דחף אותה (דורנר) אני לא הכרתי אותה...
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5667&forum=gil&archive=
.
.
.


https://tinyurl.com/5a2yl כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אופטימי
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    09:26   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. ציטוט מדבריה:  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
"כשהיינו מגיעים לשכונות שלהם כדי לערוך קניות או מסיבות אחרות, כיבדנו אותם על ידי כך שלא הסתובבנו עם ביגוד מתריס, שעלול לפגוע ברגשותיהם. זהו כבוד המוענק לאחר ולשונה, כפי שכשנכנסים לכנסייה מסירים את הכובע. היום קשה עד בלתי אפשרי לנהוג כך".

לכאן השאלה, למה, למה אי אפשר להמשיך לנהוג בכבוד ולכברד את רגשותיהם של החרדים? סתם שנאה!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
kirsh
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    10:10   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. כי כך פימפמו לה למוח בפימפום האחרון.  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  

להחרים ספורטאי מוסלמי אחד זו גזענות, להחרים מראש מליון חרדים אינה גזענות...?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
elisha
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    13:48   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. כבוד מקבלים לא לוקחים בכח  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  
יש אנשים החושבים שצריך לכבד אותם אבל הם פטורים מלכבד אחרים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דמוק
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    09:36   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. גם באירופה אמרו כך ליהודים !  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אומן
חבר מתאריך 7.5.07
1454 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    09:36   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. עוד מוטציה תמנונית מבית היוצר של NIF  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Oren
חבר מתאריך 19.12.17
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    11:07   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. ואלה המנוולים שיושבים בבגצ ואמורים להכריע על זהות המדינה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
lior1_1
חבר מתאריך 27.4.08
8134 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    11:15   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. מענין שתשפוט חרדי מה לאיזה כיוון תפסוק??? שופטים עלק  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אנגוהוק
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    11:51   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. תבריגו לראש - בג''צ במתכונתו הנוכחית הוא זרוע שלטונית לכל דבר.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 13.03.13 בשעה 11:56 בברכה, אנגוהוק
 
אין תפקידו לעשות צדק , זה בלוף !

יושבים שם אשכנזים שמאלנים חילוניים , הממנים את עצמם ואת בני משפחתם ,מאותו "קו יצור".

פקידו של בג"צ לתת לגורמי שמאל אינטרסנטיים כלכליים ואחרים את היכולת לשלוט ללא שלטון.

יש להם נציגים בכל המפלגות , גלויים ורדומים...

כדאי להקשיב לאחד משלהם:



לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ברדני
חבר מתאריך 1.11.07
1757 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    14:12   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. שווה האזנה!  
בתגובה להודעה מספר 29
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אנגוהוק
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    14:38   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. אכן שווה להקשיב כמה וכמה פעמים.  
בתגובה להודעה מספר 40
 
  
"משל הגבעה" גאוני !



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אליסטר
חבר מתאריך 31.5.12
3979 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    11:55   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. אמרת ''שופטת'', אין צורך להוסיף עוד.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


אימא, למה אמרת לי לסמוך על מערכת הצדק בישראל?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ארגז
חבר מתאריך 14.3.05
17040 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    12:54   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. תרשמו את הבדיחה הזו בראש שלכם חזק.תצלמו את התגובה הזו במצלמות שלכם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 13.03.13 בשעה 12:58 בברכה, ארגז
 
זה לא גדול זה פשוט ענק

הציטוט הזה של כבוד השופטת שטרסברג המובאים פה למעלה מאתר NRG

"אם מתעורר חשד לביצוע עבירה פלילית, חובה על הנציב להעביר את העניין לטיפולו של היועץ המשפטי"

החליפו את המילים בשינוי קל לגבי שופט שמונה ונחשף בלשכתו של שופט עליון

בנוכחות עד - שופט מחוזי נוסף שהצטרף אף הוא לעליון אח"כ.

'אם מתעורר חשד לביצוע עבירה פלילית, חובה על שופט עליון להעביר את העניין לטיפולו של היועץ המשפטי"



https://www.youtube.com/watch?v=MZlVRa1KzIY


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אנגוהוק
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    12:59   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. חמיצר ???  
בתגובה להודעה מספר 31
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ארגז
חבר מתאריך 14.3.05
17040 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    13:05   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. אמרתי לצלם ולשמור.זה לא חמיצר לצערי לצערך לצערם של כל אזרחי מדינת ישראל  
בתגובה להודעה מספר 32
 
  
הישרים.

ס ב ל נ ו ת


https://www.youtube.com/watch?v=MZlVRa1KzIY


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אנגוהוק
גולש אורח
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    13:10   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. צולם ונשמר !  
בתגובה להודעה מספר 33
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    13:13   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. :)  
בתגובה להודעה מספר 35
 


https://tinyurl.com/5a2yl כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
aydidi
חבר מתאריך 26.9.07
1249 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    14:05   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. נוחי בשלום ...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בני ישראל
חבר מתאריך 28.2.14
1360 הודעות
יום רביעי ב' בניסן תשע''ג    14:31   13.03.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. כמה טיפשות בראיון אחד.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
"הסתה נגד הרשות השופטת ושופטיה עלולה להפוך את כוח השלטון לשלטון הכוח.
על מי את מנסה לעבוד ימעפנה?
היום השלטון נמצא בידיי חבורת שמלאנים כמותך
מי בחר בך או במטומטמים שכמותך
ואתם מחליטים נגד הרוב שזה הדמוקרטיה הנכונה.
לכי לילמוד אזרחות לפני שאת פותחת את הפה שלך
מחכה ליום שיקום ראש ממשלה ויוריד את בית המשפט
לכל אחד לכו ותראו איך עובד בית המשפט אם זה לא היה מצחיק ומרגיז
הפסק ניתן לפי אופי החברות של העו"ד לשופט
ככל שתיקח עו"ד שמקים את השופטים כך הסיכויים שלך לנצח
זה בית משפט? זה צדק?
חבל על הביזיון שזה כך
https://rotter.net/forum/scoops1a/15680.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות