אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון מד''א - הצלה נושא #8775 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 8775
איחוד הצלה
חבר מתאריך 31.3.13
8 הודעות
אור ליום ששי י''ד בתשרי תשס''ז    20:23   05.10.06   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  אז מה זה ''איחוד הצלה''?...ומהו ארגון ''הצלה'' בכלל?...  
 
   עבר עריכה לאחרונה בתאריך 24.10.10 בשעה 20:58 על-ידי למען החיים (מנהל הפורום)
 
ברוכים הבאים לכל הנכנסים בשערי הפורום .


פורום זה נועד לחדשות ולדיווחים על המתרחש במד"א ובארגוני "הצלה" בישראל .
פורום זה אינו רשמי, איננו מטעם הארגונים הנ"ל ואינו מייצג אותם.
הנהלת הפורום אינה נוטלת על עצמה אחריות לגבי מה שנכתב בפורום והכתיבה הינה על אחריות הכותבים והגולשים בלבד.
פורום זה פתוח לציבור הרחב ונשמח לקבל מכולכם עדכונים,חדשות וידיעות על "הצלה" ומדא .
בפורום זה לא נכנס בשום פנים ואופן לפוליטיקה פנימית בין ארגונים, ולכן אנו מבקשים בכל לשון של בקשה לא להיגרר למחלוקות ולא להשמיץ ארגונים אשר כל כולם נועדו לעשיית חסד עם החיים ועם המתים.
השמצות נגד ארגונים או כנגד אישים מסויימים לא יתקבלו בשום אופן ,ההודעה תימחק והכותב יחסם לאלתר וללא כל התראה ,מכתיבה בפורום.
גרימת ויכוחים והשמצות הדדיות לא תינתן והגורם לכך יחסם מכתיבה בפורום .

אנו מקווים כי הפורום יתפתח ויקדש שם שמים ברבים ובכך יתרום לפריחת והצלחת ארגוני החסד בארץ.

עצות , טיפים, ורעיונות ניתן להעביר לתיבה הפרטית ונשמח לטפל בהם ולהגיב על כל דבר.

אנו מבקשים לקבל את הכללים ולא לעבור עליהם בכדי שלא לגרום אי נעימויות שלא לצורך.

ברכה והצלחה.


אז מה זה "הצלה"?

www.unitedhatzalah.org

זהו האתר של מתנדבי "הצלה" בישראל.
אתר באנגלית מעודכן אוןליין עם תמונות חדשות וידיעות בלעדיות.
כתובת ארגון "הצלה" לשליחת דואר
ת.ד. 27616 ירושלים

בס"ד
איחוד הצלה
ראשונים בהצלת חיים

• ארגון “הצלה” הוקם לפני כעשרים שנה בישראל, על ידי קבוצת אזרחים אשר החליטו ללמוד קורס עזרה ראשונה, במטרה לטפל בהתנדבות, עד להגעת אמבולנס, במקרי חירום רפואיים המתרחשים באזור מגוריהם. חברי הקבוצה עברו הכשרות מתאימות, והחלו לפעול ברחבי הארץ. עם השנים התרחב והתפתח הארגון והתמסד.

• בשנים האחרונות החל תהליך של איחוד לכל ארגוני ההצלה המקומיים ברחבי הארץ, תחת גוף ארצי ומאוחד - ארגון “איחוד הצלה”.

• כ-1,500 חובשים פעילים ומסורים מתנדבים כיום בארגון “איחוד הצלה” מדן ועד אילת. בכל עיר או ישוב בו קיים סניף מקומי של “איחוד הצלה” מגישים החובשים סיוע רפואי לחולים ולפצועים הזקוקים לטיפול וסיוע רפואי מיידי.

• ההתנדבות ב”איחוד הצלה” נעשית 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה, כולל שבתות וחגים. החובשים מטפלים בפגיעות ובפציעות שונות המתרחשות בשגרה בכל עת בכל מקום בארץ. אירועי חירום כגון התקפי לב, תאונות דרכים, חולים וקשישים שנקלעו למצוקה, תינוקות שנחנקים, וחלילה אף בפיגועי טרור קשים, מטופלים ע”י חובשי “איחוד הצלה” במהירות, במסירות ובמקצועיות, עד להגעת האמבולנס המפנה את החולה/פצוע לבית החולים.

• כידוע, במקרי חירום רפואיים - כגון בעיות נשימה, מחלות לב, חנק, פציעות חמורות - הרגעים הראשונים הם הקריטיים ביותר לצורך ייצוב מצבו של החולה או הפצוע. ככל שחובש יגיע מהר יותר להעניק את הטיפול הראשוני, עם ציוד רפואי מתקדם, כך יגברו סיכויי החולה או הפצוע להחלים ולהמנע מנזק בלתי-הפיך. מתנדבי “איחוד הצלה” מוזעקים על מנת להגיע באותם רגעים ראשוניים וקריטיים, ולהציל את חייהם של הנפגעים.


פעילות מבצעית

• כל חובש ב”איחוד הצלה” הינו בעל רכב פרטי, או לחילופין חבר ביחידת האופנועים של הארגון. החובשים מקבלים את קריאות החירום דרך מוקד “איחוד הצלה” בטכנולוגיית הלייפקומפאס, המותקנת במכשירי המירס ו/מכשירי סלולרי דור שלישי של המתנדבים. הקריאות מתקבלות במוקד “איחוד הצלה” דרך מוקדי החירום, בטחון והצלה השונים ברחבי הארץ וכן מפניות ישירות המתקבלות מאזרחים. המתנדבים יוצאים ברכבים או באופנועים להגיש את הסיוע הרפואי עד לבוא האמבולנס למקום האירוע.

• “איחוד הצלה” מאבזר כל חובש במכשיר “מירס”, באמצעותו מתבצעת הפעילות בשטח, וכך יכול החובש להתעדכן בכמות החובשים שיצאו למקרה, ובאם יש צורך בחובשים נוספים, בדיווח על אירועים רבי-נפגעים, וכדומה. העלות הכספית לאחזקת מאות מכשירי ה”מירס” ואמצעי הקשר הנוספים ממומנת על-ידי הנהלת “איחוד הצלה”.

• מאחר והזמן, כאמור, מהווה גורם קריטי בהצלת חיים, הוקמה יחידת אופנועי “איחוד הצלה”, המונה קרוב ל-150 אופנועים הפרוסים בכל רחבי הארץ. רוכב האופנוע, שבהכשרתו הרפואית הוא חובש או רופא פראמדיק מגיע במהירות למקום האירוע באמצעות האופנוע, מעניק טיפול רפואי ראשוני, מייצב את מצב הנפגע ומכין אותו לקראת פינויו לבית החולים באמבולנס שעושה את דרכו למקום. עלות קניית, אחזקת, תפעול וביטוח יחידת האופנועים הינה במימון “איחוד הצלה”.

• הארגון מצייד את כל חובשי הארגון בציוד רפואי מתקדם ויקר ערך. “איחוד הצלה” רכש מאז הקמתו תיקי החייאה משופרים, בהם כל הציוד הרפואי הנדרש עבור החובשים המגיעים ראשונים למקרי חירום בשטח. בנוסף לתיק ההחייאה הבסיסי, “איחוד הצלה” דואג לאבזר את החובשים במיטב הציוד הרפואי, כגון מכשירים למדידת רמת הסוכר בדם, מכשירים למתן שוקים חשמליים, במטרה שכל חובש “איחוד הצלה”, יהיה מאובזר ברמה הטובה והמקצועית ביותר האפשרית לחובש בשטח.

• חובשי “איחוד הצלה” עוברים מעת לעת ריענונים רפואיים ומקצועיים מפראמדיקים, רופאים, וראשי מחלקות בבתי החולים, על-מנת שיעודכנו בהתפתחויות הרפואיות המדעיות ויפעלו בהתאם להוראות והנחיות חדשות הקיימות לצוותים רפואיים בשטח.


פעילויות נוספות למען הקהילה

• פרויקט “משפחה בטוחה” הינו קורס בן 4 שעות המיועד לציבור הרחב, בו לומדים ביצוע פעולות החייאה במבוגר, ילד ותינוק, מה עושים במצב של חוסר הכרה, חנק מגוף זר ומצבי חירום רפואיים אחרים.

• כארגון המאגד 1,500 חובשים הפעילים למען הצלת חיים, ואשר הצלת נפשות מהווה בעיניהם ערך עליון, פועלת הנהלת הארגון ליוזמות ופעילויות נוספות חשובות העשויות להציל חיים.

• חובשי “איחוד הצלה” מאבטחים אירועים המוניים בהתנדבות ומעניקים סיוע רפואי לחולים ולאנשים הזקוקים לטיפול.

• במקרים של נעדרים, משתתפים מתנדבי “איחוד הצלה” במערך החירום והחיפושים, בשיתוף עם כוחות הביטחון והחירום.

• הנהלת הארגון יוזמת מעת לעת התרמות דם בקרב הקהילה, לסיוע לבנק הדם של מד”א ובכך להצלת חיי אדם.

• מעת לעת יוזמת הנהלת “איחוד הצלה” פרויקטים משותפים עם גופים שונים, למניעת אסונות וסכנות בציבור. “איחוד הצלה” רואה כחלק ברור מיעדיה את הניסיון למנוע ולעצור סכנות מלהתרחש, הן בבית והן בכבישים ובדרכים - דרך הסברה קהילתית, פרסום בכלי התקשורת, מבצעים לילדים, הגרלות ותכניות הפעלה אשר יחנכו את הציבור ויביאו לשינוי הרגלים המסכנים חיים.

• הנהלת הארגון שמה דגש מיוחד על נושא הבטיחות בדרכים. חובשי הארגון נוטלים חלק פעיל במאבק הציבורי המתבצע במישורים שונים, בשיתוף עם גורמים מקצועיים, בניסיון לעצור ולמנוע את הסכנה בדרכים ולהפחית את מספר ההרוגים בכבישים.

• כארגון שפועל בכל המגזרים, “איחוד הצלה” מעורב בנעשה במגזר, ופועל בהתאם לכללי האוכלוסייה וצרכיה בענייני החירום.


פעילות ארגונית

• “איחוד הצלה” פועל בשיתוף פעולה עם גורמי החירום, הבטחון וההצלה בישראל. מתנדבי הארגון עוברים הכשרות רפואיות ומתנדבים בקביעות במשמרות באמבולנסים ובבתי חולים, ומוכשרים בצורה מקצועית כחובשים בכירים, נהגי אמבולנסים, פרמדיקים ואף רופאים.

• ב”איחוד הצלה” קיים אגף רפואה האמון על ההכשרה, הבקרה והפיקוח הרפואי והמקצועי של כלל מתנדבי הארגון.
את אגף הרפואה מנהלים רופאים ופאראמדיקים אשר שמו להם למטרה לפתח ולקדם את המענה הרפואי הטרום-אשפוזי, הניתן ע”י מתנדבי ארגון “איחוד הצלה” לציבור הרחב.
כחלק מפעילותו השוטפת של אגף הרפואה: כתיבת נהלי עבודה וטיפול רפואי במתאר הטרום-אשפוזי, כתיבת פרוטוקולים לרמת ה-ALS וה-BLS עפ”י הנחיות ארגון הלב האמריקאי (AHA) ועקרונות הטראומה (PHTLS), הדרכות והכשרות, ארגון השתלמויות עיוניות ומעשיות, הפצת חומר רפואי עדכני, בקרה ופיקוח הן על הפן המקצועי הרפואי והן על נושא הציוד ובטיחות המטפל, קידום פרויקטים קהילתיים לציבור הרחב ועוד.

• “איחוד הצלה” פועל בהכוונת ועד רבנים פעיל, המעורב בכל הנעשה בארגון. ועד הרבנים מעורב ומבקר את כל פעילות הארגון.

• כל פעילותו הפיננסית של “איחוד הצלה”, הממומנת אך ורק באמצעות תרומות מידידי הצלה בעולם, מפוקחת ע”י משרד הנהלת חשבונות מהמובילים בארץ. כל הפעילות הכספית של הארגון מתבצעת בשקיפות מלאה, ובפיקוח וועדות ביקורת.

• חברי הנהלת “איחוד הצלה” פועלים בהתנדבות מלאה ומכוחם של ראשי הסניפים המייצגים את מאות מתנדבי “הצלה” בארץ. הנהלת הארגון דואגת כל העת לרווחת מאות המתנדבים ובני משפחותיהם, כארגון חברתי לכל דבר.

• הנהלת “איחוד הצלה” רואה בהצלת חיי אדם ערך עליון. בשמירה על שקיפות, ישרות ונאמנות, נמשיך ונפעל להצלת חייהם של אזרחי ישראל, בהתנדבות מלאה, על-מנת לתת מענה ומזור לכל אזרח הנזקק לכך. הנהלת הארגון פתוחה לשיתופי פעולה עם גופים שיבקשו לעשות זאת בנושא הצלת חיים, מניעת סכנות ופעילויות הסברה קהילתיות שיסייעו להצלת חיים.


ארגון "הצלה" מוציא מידי שבוע מספר הודעות לעיתונות על הנעשה בארגון ועל חדשות ואירועים מיוחדים הקשורים למתנדבי מד"א ו"הצלה" בארץ.
עיתונאים ואנשי תקשורת אשר אינם מקבלים את ההודעות ומעוניינים להצטרף לרשימת התפוצה מתבקשים להשאיר שם, כתובת אימייל ופרטים בכתובת האימייל הבאה
[email protected]

או ליצור קשר עם :
אבי יוספי-052-6705344
אחראי דוברות "איחוד הצלה"- איגוד מתנדבי "הצלה" בישראל.




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      
__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | בטל עוגן
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות