הרקע למהלך אינו ברור, אך ייתכן שמדובר במסי הנמל המוגדלים בטרמינל 3 • חברת התעופה טרם פרסמה הודעה רשמית, אך קו הדגל שלה לפריז סגור מנתב"ג להזמנות עד סוף אוקטובר 2024שרון עידן
19:16 | 01 במרץ
חברת הלואו-קוסט "איזיג'ט", מחברות הלואו-קוסט הגדולות בעולם, החלה לבטל הערב (שישי) אלפי כרטיסי טיסה מישראל ואליה עד סוף חודש אוקטובר. הרקע למהלך אינו ברור, אך ייתכן שמדובר במסי הנמל המוגדלים בטרמינל 3. חברת התעופה טרם פרסמה הודעה רשמית, אך קו הדגל שלה לפריז סגור מנתב"ג להזמנות עד סוף אוקטובר 2024.
בשבוע שעבר דווח בכאן חדשות כי ח"איזיג'ט" הנחתה את עובדיה במספר נמלי תעופה באירופה להיערך לחידוש טיסותיה לנתב"ג. על פי הדיווח אז, טיסותיה לישראל היו צפויות להתחדש בשליש האחרון של חודש מרץ.
עוד דווח אז כי גם חברת התעופה ההולנדית KLM הודיעה כי תשוב בקרוב לישראל. החברה ההולנדית תחזיר את קו התעופה שלה לתל אביב החל מ-1 באפריל. בשלב הראשון, הקו יפעל במתכונת של טיסה יומית עם עצירת ביניים בלרנקה להחלפת צוותיה, המסרבים ללון בישראל.
בחודש שעבר הודיעה חברת התעופה הספרדית "איבריה אקספרס" כי תפעיל החל מאפריל ארבע טיסות שבועיות בקו תל אביב-מדריד. גם חברת התעופה "וירג'ין אטלנטיק" הודיעה בשעבר שעבר כי בכוונתה לחדש את טיסותיה בקו תל אביב-לונדון, אולם רק החל מ-5 בספטמבר.
בימים האחרונים חידשו חברות התעופה "לופטהנזה" ו"אייר פראנס" את טיסותיהן לישראל.
כאן https://www.kan.org.il/content/kan-news/local/714274/
חבר מתאריך 24.4.23
2019 הודעות, 50 מדרגים, 96 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.6.12
11519 הודעות, 60 מדרגים, 112 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
למרות שזו חברה הונגרית אז קשה לי להאמין
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.7.22
6721 הודעות, 20 מדרגים, 39 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
ואין את מי להאשים חוץ מאשר את מי שאחראי לזה וראוי שיבדק מי התעקש ולמה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.1.23
3563 הודעות, 30 מדרגים, 51 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.12.13
65575 הודעות, 215 מדרגים, 185 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.3.23
2424 הודעות, 42 מדרגים, 84 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
1. צה"ל.
2. הממשל האמריקאי.
3. חברות הלואו-קוסט.
אם אנשים היו חושבים לרגע על הדברים שהם כותבים ומנסים לפרוט אותם לכדי פרטי מציאות, אולי הם לא היו כותבים מלכתחילה.
ואת עזה הנאצית יש להשמיד.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.4.12
1105 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.1.23
3563 הודעות, 30 מדרגים, 51 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
אז הם יודעים מראש מה קורה
קיצור
לבנון השלישית
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.12.13
65575 הודעות, 215 מדרגים, 185 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 14
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.9.14
8361 הודעות, 30 מדרגים, 52 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.12.13
65575 הודעות, 215 מדרגים, 185 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.12.23
14 הודעות
בתגובה להודעה מספר 4
היא בגלל מיסי נמל.בכל כרטיס טיסה מגולמים מיסי הנמל שחברת התעופה משלמת לשדה התעופה. בלונדון למשל, מיסי הנמל מאוד גבוהים, במיוחד בשדה התעופה היתרו ולכן חברות לואו קוסט לא נוחתות/ ממריאות בהיתרו אלא בשדות תעופה אחרים שמסי הנמל בהם נמוכים יותר. אותו סיפור עם טרמינל 1 ו3. בטרמינל 1 מס הנמל נמוך יותר.
בישראל החליטו לסגור את טרמינל 1 כרגע וכל הטיסות מתופעלות דרך טרמינל 3. המהלך הזה מייקר את מיסי הנמל שחברות התעופה משלמות לנתבג ובכך מייקר את הכרטיסים/ מקטין את רווחי חברת התעופה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.11.20
6174 הודעות, 25 מדרגים, 42 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
אבל למה לעזאזל יש הבדל במיסי הנמל בין טרמינל 3 וטרמינל 1?
ב3 מחלקים יהלומים?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.12.23
14 הודעות
בתגובה להודעה מספר 9
לא לגמרי יודעת להגיד למה, אני מניחה שעלויות התפעול של טרמינל 1 נמוכות יותר אבל אולי יש שיקולים נוספים לפער בין המיסים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.8.18
23807 הודעות, 61 מדרגים, 50 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
כל אלה מייקרים (אפילו לצורך בידול) את השימוש בטרמינל 3 לעומת 1.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.12.13
65575 הודעות, 215 מדרגים, 185 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.7.20
4001 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
בסוף נישאר עם אל-על הגנבים וארקיע המקרטעים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
3532 הודעות, 11 מדרגים, 14 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.3.23
2835 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.1.15
53425 הודעות, 74 מדרגים, 105 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.9.07
5691 הודעות, 63 מדרגים, 84 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.3.15
1533 הודעות, 6 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מלחמה בכוח של בית המשפט, טבח רציני ששום דבר לא תפקד מולו, הורדת דירוג, צמצום של המשק (20% בסוף 2023), מדינות מתחילות לדבר על סנקציות, חברות תעופה שלא צריכות להיות דיפלומטיות פשוט מסירות קווים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
21268 הודעות, 82 מדרגים, 126 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 18
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.3.15
1533 הודעות, 6 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 21
בקרתי בנתבג לא מזמן, כולו ריק, מביירות יוצאים יותר טיסות
אני לא מייחל שהמדינה תקרוס, אבל צריכים לפתוח את העיניים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
21268 הודעות, 82 מדרגים, 126 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 26
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
21268 הודעות, 82 מדרגים, 126 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.4.02
15126 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
סתם תירוץ
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.4.16
8870 הודעות, 174 מדרגים, 323 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הגשר מעל כביש 1? יבנה בזכות עצמו
פתיחת טרמינל 1 (כדי שאיזי וריינאייר יחזרו)? לא מעניין
מה הם כן יודעים לעשות חבורת האימפוטנטיים הזאת?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
21268 הודעות, 82 מדרגים, 126 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 23
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.4.23
2019 הודעות, 50 מדרגים, 96 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 28
מדוע שאל על לא תטען שאין מקום להפלות את נוסעיה לרעה? המיסים בסוף מגולגים על הנוסע אבל הרי כל המהות של הלאו קוסט זה להשאר זולים.
זה מחייב פרשנות משפטית יצירתית. לו היו פונים אלי הייתי מוצא את הקונסטרוקציה המתאימה. הבעיה שהמדינה מידיפה להסתמך על הייעוץ המשפטי שלה במקום לפנות למוחות מבריקים כמוני.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
21268 הודעות, 82 מדרגים, 126 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 29
ערכתי לאחרונה בתאריך 02.03.24 בשעה 12:19 בברכה, Isrtv
1. התעריף הנמוך ייגבה רק ממי שעומד ממילא בכל הקריטריונים הקבועים לשימוש בטרמינל 1 .
2. התעריף הנמוך יינתן רק לחברות שיצהירו בכתב כי הן יעבירו את פעילותם של אותם קווים לטרמינל 1 ברגע שיוחלט להפעילו.
3. התשלום המופחת יוגדר כמקדמה, ובמידה וחברות יפרו את הצהרתן האמורה בסעיף 2 לעיל, יהיה עליהן להשלים את התשלום לתעריף האגרות המלא של טרמינל 3 גם לגבי הטיסות שכבר התקיימו טרם הפעלתו של טרמינל 1.
לא חייבים להיות מוחות מבריקים כמוני או כמוך כדי לחשוב על זה ;-)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.4.23
2019 הודעות, 50 מדרגים, 96 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 31
לא פתרת את הבעיה העיקרית והיא החוק המאד נוקב בעניין
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.4.08
356 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
העיקר טסה למרקש, סרי לנקה...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד