ערכתי לאחרונה בתאריך 29.03.24 בשעה 17:18 בברכה, כח המלך
בתחילת פרשת השבוע מוזכר קרבן ה'תמיד' – אותו יש להקריב בבית-המקדש תמיד, פעמיים בכל יום: בבוקר, כקרבן הראשון של היום, ולפנות ערב, כקרבן האחרון של היום. בלילה אין מקריבים קרבנות.
בעל "אור החיים" רואה בלילה וביום משל על הגלות והגאולה. זמן הגלות, בו אין בית-המקדש קיים וממילא אין מקריבים קרבנות – משול ללילה. זמן הגאולה, בו מיד 'בבוקר', עם הפצעת אור הגאולה, נתחיל להקריב קרבנות בבית-המקדש השלישי – משול ליום.
בספר תהילים (צ, ד) נאמר: "כי אלף שנים בעיניך כיום אתמול כי יעבור". יומו של הקדוש-ברוך-הוא מקביל כביכול לאלף שנים של בני אדם. שבוע הוא מחזור הימים של בני-האדם, וכנגד שבעת ימי השבוע – יש מחזור זמן אלוקי בן שבעת-אלפים שנה. האלף השביעי מקביל ליום השבת והמנוחה – ובו אכן נזכה למנוחה האמיתית של הגאולה השלמה (שבוודאי תבוא הרבה לפני כן, תכף ומיד ממש, בשלהי האלף השישי, כי הרי המנוחה המובטחת באלף השביעי היא תקופה שלישית בגאולה, אחרי התגלות המשיח ואחרי תחיית המתים).
בכל אלף שנים – ה-500 הראשונות מסמלות את הלילה וה-500 השניות – את היום. כאשר מתוך ה-500 השניות עוברות 250 – זהו עיתוי שמקביל לחצות היום. נמצא שכיום, בשנת 5784 שנה לבריאה, אנו עומדים אפוא 'אחר הצהריים של יום שישי', משום שלפני 34 שנים, כאשר מלאו לבריאה 750 שנים מתוך האלף השישי – עברנו את 'חצות היום השישי' (500 ועוד 250 זו כאמור שעת חצות). אנו הולכים ומתקרבים מאוד ל'כניסת השבת'.
שנת 5750 לבריאה (תש"נ) הייתה אכן שנת מפנה בהכנת העולם לגאולה. מאז העפלנו ל"זמן השיא" – הזמן המוכשר והמתאים ביותר לביאת הגאולה בפועל.את פרשת פרה אדומה קוראים בתורה 2 שבתות לפני חודש ניסן כהכנה (לפחות מחשבתית) להקרבת הקורבנות שבעיקרון כל אחד צריך להיות טהור בהקרבתם (אך יש קורבנות שאם רוב הציבור טמאים עדיין מקריבים אותם בדיעבד).
יש דיון האם חובה מהתורה לשמוע קריאה זו ולכן עדיף שגם בשבת זו - אנשים, נשים וטף ילכו לשמוע לפחות קריאה זו לקראת סיום קריאת התורה בשבת בבוקר...
***
שרשור שכזה נפתח בימי שישי רבים באישור המנהלים, מטרתו העיקרית היא להיכנס לשבת בנחיתה רכה ועם כמה נקודות בסיסיות מהפרשה והזמן בו נמצאים - כל אלו שיכולים להוסיף בעניין הקשור לכך, מוזמנים בשמחה לעשות זאת ולהוסיף לכולנו באחדות הנכונה לקראת שבת קודש שתחל לפני שקיעת החמה.
במצב הנוכחי נקדיש זאת להצלחת כל עם ישראל ובפרט לחיילינו היקרים והמסורים יחד עם כל כוחות הביטחון - לרפואת כל הפצועים, הצלת ושחרור כל החטופות והחטופים ולהבדיל - לעילוי נשמת ההרוגים.
שבת שלום, הצלחה רבה ושיהיו רק בשורות טובות מתוך ועל ידי שמחה!
חבר מתאריך 13.11.20
5554 הודעות, 23 מדרגים, 3 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
4158 הודעות, 65 מדרגים, 119 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מוזמן ללמוד ואם תרצה, גם ללמד
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.11.20
5554 הודעות, 23 מדרגים, 3 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
4158 הודעות, 65 מדרגים, 119 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
שבת שלום והצלחה רבה!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.8.18
54223 הודעות
בתגובה להודעה מספר 6
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.12
62208 הודעות, 377 מדרגים, 740 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.1.17
33024 הודעות
בתגובה להודעה מספר 3
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
4158 הודעות, 65 מדרגים, 119 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.11.20
5297 הודעות, 195 מדרגים, 385 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אהבתי מאוד !
שבת שלום לך ולכל החברים היקרים 💖
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.4.09
20362 הודעות, 148 מדרגים, 275 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הקרבת קורבן פתח השנה
מי מעכב?
באמת, מי מעכב?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.5.18
3666 הודעות, 34 מדרגים, 54 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ואז נתפנה למקדש והקרבת קורבנות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
12151 הודעות, 62 מדרגים, 43 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
4158 הודעות, 65 מדרגים, 119 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
בפרשה הקודמת, פרשת ויקרא, קראנו את הדינים של הסוגים השונים של הקרבונת שאנשים מביאים להקריב במשכן או בבבית המקדש. בפרשתנו - פרשת צו - משה רבינו מעביר את הדינים של עבודת הכהנים על הקרבנות הללו.
בעליה הראשונה ניתנים ההוראות לעבודת הכהנים הקשורים לקרבנות שנשרפים על המזבח, וכן קרבנות שנאכלים על ידי הבעלים או הכהנים. התורה גם מצווה שכל אוכל שנוגע בבשר קדוש - הופך באופן מיידי לקדוש אף הוא.
בעליה השניה אנו קוראים על הקרבנות אותם מקריבים הכהנים בעצמם. כהן רגיל ("הדיוט") מביא את הקרבן המדובר רק ביום בו הוא מוכשר לעבודה, כאשר לעומת זאת כהן גדול מביא את הקרבן מידי יום. מעניין לציין כי סוג הקרבן הזה נשרף כולו על גבי המזבח ואין לכהנים חלק ממנו לאכול.
כאן אנו קוראים גם את פרטי הדינים לגבי קרבן שגגה או קרבן חטאת שאדם מביא לאחר שחטא לה'.
העליה השלישית עוסקת בקרבן השלמים. כמו כן אנו מצווים שלא לאכול דם של כל חיה או עוף. זאת הסיבה בשלה אנו (או הקצב בבית המטבחיים) מולחים את הבשר או העוף קודם האכילה כדי להוציא ממנו כל טיפת דם.
בעליה הרביבעית, משה מושח את אהרן ואת בניו להיות כהן גדול וכהנים כדי שיוכלו לעבוד במשכן. משה אוסף את כל בני ישראל ומטביל את אהרן ואת בניו במקווה. לאחר מכן הוא מלביש אותם את בגדי הכהונה, ואז מושח בשמן המשחה את המשכן ואת כל כליו, וכמובן את אהרן ובניו.
העליה החמישית ממשיכה בתיאור מינוים של אהרן ובניו לכהנים, על ידי הקרבת שור לקרבן לחטאת, וכן אייל שנשרף על גבי המזבח.
בעליה השישית ממשיכה התורה במינוי הכהנים ומתארת את התהליך של הכנת הקרבנות, כאשר הוקרב אייל נוסף וחלק מהדם הותז על אהרן ובניו.
העליה השביעית מסיימת את תיאור התהליך של מינוי הכהנים. משה משה אותם בשמן המשחה וציווה אותם לאכול בשר מסויים בפתח אוהל מועד.
כל התהליך לקח שבעה ימים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
4158 הודעות, 65 מדרגים, 119 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
https://www.chabad.co.il/?template=article&topic=265&article=2471
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד