גירסת הדפסה          
קבוצות דיון בית המדרש נושא #29018 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 29018
גבעתי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.5.04
39792 הודעות, 363 מדרגים, 696 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ט בטבת תשפ''ג    00:10   12.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

גדולי ישראל - הרב שמעון בעדני  

 
  
הרב שמעון בעדני - מתוך ויקיפדיה

תאריך לידה 1928 ה'תרפ"ח חדרה, פלשתינה (א"י)
תאריך פטירה 11 בינואר 2023 (בגיל 95 בערך) י"ח בטבת ה'תשפ"ג מדינה ישראל
מקום פעילות בני ברק, ישראל
תקופת הפעילות 1959 – 11 בינואר 2023 (כ־64 שנים)
השתייכות חרדים ספרדיים
תחומי עיסוק נשיא מועצת חכמי התורה
תפקידים נוספים כיהן כנשיא מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס לאחר פטירת הרב שלום כהן
רבותיו הרב עזרא עטייה, הרב אלעזר מנחם שך
תלמידיו הרב יוסף זליכה

הרב שמעון בעדני (ה'תרפ"ח, 1928 – י"ח בטבת ה'תשפ"ג, 11 בינואר 2023) היה ראש כולל תורה וחיים בבני ברק, וכיהן כזקן מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס לאחר פטירתו של חכם שלום כהן.

ביוגרפיה

נולד בשכונת נחליאל בחדרה, בן הזקונים של דוד וחביבה בעדני, שעלו מתימן לארץ ישראל לאחר מלחמת העולם הראשונה. הוריו שכלו 6 ילדים מתוך עשרה.

למד בישיבת נובהרדוק בחדרה ובהמשך עבר לישיבת בית יוסף-נובהרדוק בירושלים והיה מתלמידי הרב שך. לאחר מעברו של הרב שך לישיבת פוניבז' עבר לישיבת פורת יוסף והיה לתלמידו של הרב עזרא עטייה. במאי 1951 נעצר בחשד שהיה חבר בברית הקנאים. הוא שוחרר בערבות ב-13 ביוני 1951. הרב מרדכי אליהו העיד שהרב בעדני היה נוכח איתו ועם אליהו רפול, מנשה לוי ויהודה רידר, בפגישת יסוד של ארגון שנועד להחדיר גאווה יהודית, אולם הרב בעדני ומנשה לוי התרחקו מהארגון. מנשה לוי סיפר שנסע עם הרב בעדני לחזון איש לשאול אותו על החזקת מקלות בישיבות כדי להתגונן בשבת מפני התקפות מצד אנשי שמאל, ונענה שאין להשתמש בכוח.

בשנת תשי"ג נבנתה בקטמון פנימייה לבחורי פורת יוסף שהתגוררו מחוץ לירושלים, והוא מונה לאחראי על הפנימייה. לאחר נישואיו, בגיל 31, מונה לר"מ בשיעור ג' ולאחד מראשי ישיבת פורת יוסף, לצד הרב ציון כהן (שיעור א', לימים ראש הישיבה הקטנה) והרב שלום כהן (שיעור ב'). בתקופה זו הפנימייה בקטמון הפכה לישיבה בפני עצמה, והוא מסר בה את השיעורים.

לאחר תקופה עבר לבני ברק והקים את כולל תורה וחיים יחד עם הרב משה פרדו. הוא למד בכולל מדי יום, והתפלל בבית מדרש זה את תפילותיו בימות החול ומסר שיחת מוסר שבועית בו. עם זאת, עדיין שמר על קשר עם ישיבת פורת יוסף, והוא שימש בישיבה כחזן ביום כיפור. לאחר מעברו לבני ברק חיזק את הקשר עם הרב שך, ולמד עמו בחברותא. כמו כן היה בקשר עם הרב חיים גריינימן.

הרב בעדני נהג להטיל בטלית קטן שלו תכלת המופקת מארגמון קהה קוצים.

תפקידים ציבוריים
בשנת תשל"ג מונה לראש "מועצת חכמי התורה של בני ברק", לצד הרב מאיר מאזוז, הרב שלמה מחפוד, הרב מסעוד בן שמעון והרב מכלוף פחימא. המועצה פעלה בענייני מוסדות הספרדים בבני ברק.
הרב בעדני עמד בנשיאות מספר מוסדות חינוך ולימוד, בהם ישיבת מאור יצחק בחשמונאים, בה היה מוסר מדי שבוע שיחת מוסר.
הוא יזם את הקמת הישיבה של קהילת "כתר תורה" במקסיקו, ותלמידו הרב חיים הררי הקים קהילה חרדית במקום.
בשנת 1964 היה בחבר השופטים של פרס ירושלים לספרות תורנית על שם הרב עוזיאל].
עם הקמת מפלגת ש"ס, בשנת 1984, נבחר כחבר מועצת חכמי התורה, בה זוהה כנאמן של הרב שך, בניגוד לחברים אחרים שסרו באופן מוחלט למרותו של הרב עובדיה. בהתאם, היה הרב בעדני מהתומכים של הליכה עם הליכוד. הרב בעדני גם היה מהתומכים באריה דרעי בהתמודדות בינו ובין הרב יצחק פרץ.
הרב בעדני היה חבר בוועדת הכשרות של בד"צ בית יוסף.
עם פטירת הרב שלום כהן נחשב הרב בעדני כסמכות העליונה בתנועת ש"ס, בעיתון הדרך של ש"ס מכונה 'מרן פאר הדור מורנו ורבנו', והחל מיום כ"ג חשון ה'תשפ"ג החל עיתון הדרך לכנות אותו בכינוי "נשיא מועצת חכמי התורה".

חיים אישיים
הרב בעדני היה נשוי לשולמית (אחייניתו של הרב שלום לופס) עד לפטירתה באלול ה'תש"ף.

אחד מנכדיו, שלום אהרן בעדני, נרצח בפיגוע דריסה ליד המטה הארצי של המשטרה בירושלים, בנובמבר 2014.

הרב בעדני נפטר ביום רביעי י"ח בטבת ה'תשפ"ג, 11 בינואר 2023, לאחר מחלה בבית החולים תל השומר. בהלווייתו השתתפו עשרות אלפי איש, ביניהם חברי מועצת חכמי התורה, הרבנים הליטאים הרב גרשון אדלשטיין, הרב דוב לנדו והרב מאיר צבי ברגמן, וכן הרבנים החרדים הספרדים הראשון לציון והרב הראשי הרב יצחק יוסף, הרב שלמה משה עמאר והרב משה צדקה.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות