אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #19865 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 19865   
ronbe
גולש אורח
אור ליום שני כ' באלול תש''ע    23:36   29.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

המדען הראשי של מ.החינוך פותח שנה: מדארווין ועד NIF  

 
   "המדען הראשי פותח את שנת הלימודים"

צריך לעמוד בתחילת השיעור. מחשבים הורסים את הילדים. העולם לא באמת מתחמם.
גבי אביטל המדען הראשי במשרד החינוך פותח שנה

שלום ירושלמי | 28/8/2010 13:58
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/149/958.html

ד"ר גבי אביטל, המדען הראשי של משרד החינוך , לא מאמין במחשבים. אפשר לומר שהוא אפילו שונא אותם. במאמר שפרסם בינואר 2004 במעריב, ועליו גאוותו גם היום, הוא כינה את המחשב "קללה טכנולוגית שנזקיה קשים למערכת החינוך היסודית והתיכונית". אביטל הדביק גם שמות גנאי למחשב: "מוח-שב", " עכברים מפלסטיק", ו"אליל הזמן החדש". יעל קולודנר, המפקחת הארצית למחשבים במשרד החינוך שאמרה כי אסור לעשות שום דבר בלי מחשב, זכתה למתקפת מחץ של אביטל. "מה בליל המילים המטופש הזה?", הוא שאל.

"כניסת המחשבים למערכת החינוך לא מבוקרת", מתעקש אביטל בראיון ראשון. "בשנים מסוימות התירו לילדים להשתמש במחשבונים לפתרון בעיות יסודיות. מה יצא? הם לא ידעו לבצע פעולות יסודיות מאוחר יותר. אני מבין אם יש שיעור היסטוריה. מראים סרטון במחשב על הפלישה לנורמנדי, או שיעור אנגלית. המחשב מצוין ללימוד שפה. אבל מתמטיקה? איך אפשר ללמוד במחשב? בשביל זה יש מחברות ועפרונות".

במאמר אחר טענת כי הקדמה היא מתכון לכישלון, וכי היצירתיות היא מסוכנת.
"הדרישה מילדים בגיל צעיר שיחשבו באופן יצירתי וישאלו שאלות זה יפה, אבל יצירתיות צריכה לבוא על בסיס של ידע. בגיל כזה אין להם ידע. אם אתה לא מניח יסודות של חשבון איך תעסוק ביצירתיות? קח ספרי לימוד של היום, תקרא אותם ותקבל חום. מקצרים טווחים, עושים קפיצות דרך, זונחים את היסודות. את עבודות החקר האלה הילדים מקבלים, הידע שלהם שטחי מאוד וההורים מכינים להם את שיעורי הבית".

מי אשם בזה?
"זו מגלומניה של האקדמיה . מנסים להחדיר לילדים שיטות אקדמיות בגיל מוקדם, מסבכים את תוכניות הלימודים בכל המקצועות, במיוחד בבית הספר היסודי. פעם עשו הכל בצורה פשוטה. היום מקשים על התלמידים וגם על המורים. איזה מורה, גאון ככל שיהיה, יכול להסביר לתלמיד בכיתה א' או ב' מה זו משוואה ריבועית? זה חומר של כיתה ה' במקרה הטוב, כך ששניהם יוצאים מתוסכלים. פרופ' אילון לינדנשטראוס, שזכה עכשיו בפרס פילדס היוקרתי, אמר שמתמטיקה זה לקחת דברים מסובכים ולפשט אותם. אנחנו עושים את ההפך".

אתה סבור שאפשר להסתפק בשלוש יחידות לימוד במתמטיקה?
"חלק ניכר מהתלמידים יכול להסתפק במתמטיקה שפחותה מרמת שלוש היחידות שקיימת היום. אפשר לבנות תוכנית לימודים שתאפשר לתלמידים הבוגרים להשתלב בחיי היומיום. לא כולם צריכים להיות מהנדסים בינאריים. כך גם הרבה יותר תלמידים יהיו זכאים לתעודת בגרות".

זו לא הזניה של תעודות הבגרות?
"לא, רמת שלוש היחידות היא זו הנדרשת לתלמיד כדי להתמודד עם הסביבה. מדובר בסטטיסטיקה, בהסתברות, בדברים בסיסיים שאתה נתקל בהם. שחרר את המחסום של המתמטיקה ואז תעלה את הרמה במקומות אחרים. פעם הייתה מגמה הומנית ברמה גבוהה, היום אין כבר דבר כזה".

שיעור בדמוגרפיה: הרחם הציונית מנצחת
אביטל מונה לתפקידו בדצמבר האחרון. תפקיד המדען הראשי במשרד החינוך נחשב אחד החשובים. הוא עוסק במחקר עתידי ובונה תוכניות לימוד על בסיס הידע המדעי. לקראת שנת הלימודים הבאה יזם אביטל, למשל, מחקר דמוגרפי. יש לו בתיק גרפים שמראים כי התחזיות השחורות מופרכות, וכי מצבנו הלאומי יציב.

לפי המחקר, שיעור הפריון של החרדים, הערבים המוסלמים והנוצרים והבדואים נמצא בירידה מתמדת. רק יהודים שאינם חרדים יולדים יותר. "משום כך אין שום סיכוי כי בעוד 30 שנה שיעור החרדים והערבים במדינה יעמוד על 78 אחוז. להפך, הם יהיו רק 37 אחוז מהאוכלוסייה. כך אנחנו מתכננים את מערכת החינוך לעתיד".

מה ההסבר שלך?
"אם רמת ההשכלה גבוהה, שיעור הפריון יורד . אם המצב הכלכלי טוב יותר, הפתיחות גדולה יותר והאנשים מאמצים יותר את התרבות המערבית. הם מתחתנים בגיל מאוחר יותר. ב-1983 היו רק שתי סטודנטיות בדואיות באוניברסיטת בן גוריון. היום יש שם 750 סטודנטיות בדואיות. בוגרת אוניברסיטה ממוצא בדואי לא תסיים את הלימודים ותלך ללדת עשירייה".

זה לא תקף אצל היהודים הלא חרדים.
"בדיוק. אצלם הכל הפוך, השכלה גבוהה, אבל גם ילודה שעולה. בשנת 2001 על כל ערבי נולדו 2.3 יהודים . בשנת 2009 על כל ערבי נולדו 3.1 יהודים . זו עלייה בשליש, והפער עוד הולך וגדל לטובתנו. בשפת הכדורגל זה 0:10 לעומת 0:4".

שיעור ההצלחה בבגרויות נמוך מאוד.
"נכון, כיוון שגם הערבים וגם החרדים בתמונה, וזה מוריד את הממוצע הכללי. בעתיד זה ישתנה כי יהיו פחות ערבים וחרדים. אנחנו משקיעים בשתי הקבוצות הון עתק כדי לשפר את ההישגים שלהם. אצל הערבים זיהינו בעיה מערכתית גדולה. שיעור ההעתקות שם במבחני הבגרות גבוה פי עשרה מאשר במגזר היהודי. יש שם שיתוף פעולה בין ראשי רשויות, מנהלי בתי ספר, מורים ותלמידים. אולי הם רוצים לדפוק את המערכת, אבל הם דופקים את עצמם. התלמיד מגיע לאוניברסיטה ולא עומד במבחני הכניסה, ואם הוא עומד, הוא נופל בשלב הבא".

"האשכנזים לא מסתירים את האפליה הזו"
"החרדים הם חברה בעייתית. אני רוצה שיהיו הרבה יהודים, אבל גם בעלי תורה ומשכילים, ואנשים עובדים. החרדים לא יכולים לפרנס משפחות גדולות בלי תעסוקה. הם לא יכולים להתקיים רק מקצבאות של המדינה. אני לא מסוגל להבין למה הם משתמטים מהצבא ומוצאים כל מיני פטנטים כמו תו רתו-אומנותו. עדיף שילמדו גם לימודי חול וילכו לצבא, שזו המצווה הכי גדולה. בכל מקרה, בנסיבות שנוצרו יש גם שם ירידה בילודה. לפני עשר שנים היו 7.5 לידות למשפחה. היום יש 6.5 לידות".

"האשכנזים לא מסתירים את האפליה הזו, וזה יכול להיאמר לזכותם. הם קבעו קודים ותובעים מהספרדים לנהוג על פיהם. כאן אני לא מבין את הספרדים. מה אתם הולכים לחינוך האשכנזי? כך אתם רוצים להחזיר עטרה ליושנה? הרי החסידויות שלהם הפוכות מהיהדות הספרדית, שהיא הרבה יותר מתונה. בבתי כנסת ספרדיים אין תלבושת אחידה. כולם יכולים להיכנס פנימה. הבעיה היא שהבנים של ראשי ש"ס הולכים למוסדות האשכנזיים והציבור בדילמה".

"תשמע, הספרדים הם עבדים נרצעים של האשכנזים. יש לך תרבות משלך? תתגאה בה, תטפח אותה. יש גם הרבה שגיאות שעושה המערכת. קח לדוגמה את האתיופים. המדינה לא מפזרת אותם באופן שווה בין בתי הספר הממלכתיים-דתיים, ואז יש ריכוז גדול של אתיופים בבתי ספר מסוימים שנכנסים לבעיה גדולה. הם מוצאים אצלם תלמידים שנזקקים להרבה יותר מאמץ וזה מקרין על התלמידים האחרים".

יש לך עמדה בסוגיית העובדים הזרים?
"מי שאומר 'תביא לכאן עובדים זרים', או 'אל תגרש אותם' לא חי בתוכם. נראה מה יגידו תושבים הגונים בשכונות מבוססות כאשר הרחוב שלהם יהפוך לאריתריאה. אנחנו לא מגרשים ילדים, אנחנו נפרדים ממשפחות שתקופת העבודה שלהן תמה והן חוזרות הביתה. לא מדובר בפליטי מלחמה שאותם אנחנו צריכים לקלוט ברצון".

"לצערי, יש כאן גופים של הקרן החדשה לישראל, ממומנים מקרנות אירופיות, שרק מלבים את היצרים והסכסוכים במדינה, והכל כדי שישראל תהפוך להיות מדינת כל אזרחיה. הם חותרים תחת המדינה, בדיוק כמו המרצים שתומכים בחרם אקדמי על המוסדות שבהם הם מלמדים".

היית זורק אותם משם?
"בהחלט, איך אפשר לקבל משכורת מהמוסדות שאתם קורא להחרים אותם? יש קווים אדומים".

יש היום ויכוח באוניברסיטת באר שבע אם לקבל לעבודה מרצים פוסט-ציוניים.
"לא הייתי עושה מבחן דעות. זה מוגזם. הייתי פותח את השורות. המרצים הללו מלמדים בפקולטה למדעי המדינה והרוח, ואז התלמידים נחשפים לתחום מאוד צר של השקפות. צריך להרחיב, לא לצמצם".

שיעור במדעי החיים: דארווין? רק אלוהים
אביטל, בן 51, דתי , מנסה להרחיב גם את מדעי החיים. מבקריו טוענים כי הוא בועט במוסכמות מדעיות ומנסה ליצור מדע חדש משל עצמו. לא מזמן טען כי אי אפשר להתבסס רק על תורת ההתפתחות של דארווין, והתלמידים צריכים להיחשף לדעות אחרות. האקדמיה נכנסה להיסטריה. "הבעיה הכי גדולה היא מוצא החיים ומוצא היקום", מסביר אביטל.

"מי שמאמין כי העולם נברא בידי אלוהים, אין לו שאלה. מי שאינו מאמין לא יכול להציג פתרון מדעי מניח את הדעת. הוא לא יכול להסביר את המעבר בין דומם לחי. מי שמאמין באלוהים לא יכול לקבל שהמבנה הכה מופלא של התא, האורגניזם, התפתח באקראי לאורך מיליוני שנים. זה יסוד הוויכוח ביני ובין מדען שלא מאמין".

הדארוויניזם זה שטויות?
"דארווין ניסה להניח תורה סדורה שתסביר איך התחילו החיים על פני האדמה. הוא סיווג את הכל לפי משפחות ומינים וקבע בסיס שלפיו היה תהליך התפתחות של הרבה שנים, ורק החזקים נשארו. האדם הוא יצור שהתפתח מאב קדמון קופי משותף.

"השאלה המרכזית: אם זה נכון, אז איפה כל המאובנים שאמורים לייצג את חוליות הביניים בהתפתחות הזו? הביולוגים אומרים שהם יימצאו, אבל בינתיים אין; שנית, אם כל כך טוב להיות אדם, למה יש עדיין קופים? אני אתלה בעניין הזה בפרופ' פרנסיס קריק, שאינו דתי בכלל, שזכה בפרס נובל על פענוח הצופן הגנטי ומבנה הדנ"א. קריק אמר כי'מקור החיים נראה כמעט כמו נס. כה רבים הם התנאים הנדרשים כדי לאפשר את התהליך. החידה של הצופן הגנטי ומנגנון השכפול אינם בעיה, כי אם מסתורין".

מה המסקנה שלך?
"אלוהים ברא את האדם. אין מצב אחר. אתן לך דוגמה, אתה רואה בעלי חיים שיש להם שיטות ציד, הגנה וקיום. זואולוגים בעלי שם אומרים שזוחלים קפצו מעץ לעץ ואז צימחו להם כנפיים. זה נראה לך הגיוני? זו זואולוגיה. אין דבר כזה אפילו ברמה המתמטית. זה מה שצריך לקבל כמו תורה? אף אחד לא ישחזר בשום ניסוי מעבדה שום התפתחות של כנף. אתה לא יכול לשחזר גם התפתחות של מינים חדשים. אלה לא החוקים הפיזיקליים של ניוטון שאתה יכול לחזור ולאמת".

נסגור את מעבדות המחקר ונלך הביתה?
"לא, להפך. נמשיך לחקור, אבל נבין כי המדע לא יכול להסביר את כל הבעיות העומדות לפניו. זו מטרה שאי אפשר להשיג לעולם, למרות כל המאמצים. צריך להודות בהכנעה כי המטרה לא מושגת, מפני שהיא מטאפיזית בהגדרתה".

העולם נברא בידי האל לפני 5,700 שנה?
"זה לא מעניין. מה שחשוב הוא שהבריאה הראשונה הייתה של אלוהים. יש מחקרים שמראים כי תחילת החקלאות הייתה לפני עשרת אלפים שנה, זה יותר קרוב לספירה שלנו. אולי היו פעם פרקי זמן אחרים והתהליכים הפיזיקליים מבריאת העולם ועד המבול התרחשו בקצב שונה".

המדענים מדברים על המפץ הגדול, שהתרחש לפני 14 מיליארד וחצי שנים.
"העיקר שהייתה התחלה, וקודם לא היה כלום. לפי דארווין העולם היה קדמון, מינוס אינסופי. אני אומר שהתנאים לא התרחשו באופן מקרי. דארווין היה מדען גדול, אבל לקחו את התורה שלו לכיוונים מאוד מסוכנים. צריך ללמד את תוכנית ההתפתחות על יתרונותיה, אבל גם על חסרונותיה. גם את הפגמים. זו לא תורת האבולוציה, זו השערת האבולוציה בסך הכל".

פרופ' חוה יבלונקה מאוניברסיטת תל אביב אמרה ב"הארץ" בעקבות דבריך שאולי נחזור ונלמד שכדור הארץ הוא שטוח והשמש מסתובבת סביבו.
"אני חשבתי שעיתון 'הארץ' צריך לקיים דיון, להתווכח. הרי אני לא טיפש. לקחו אדם עם רקורד מרשים במתמטיקה, הנדסה ומדעי הרוח וסתמו לו את הפה. זה מה שמרתיח אותי. בואו תתווכחו, אם תצליחו, תפאדלו. במדע יש תיאוריה קיימת שעומדת למבחן כל הזמן, עד שתבוא תיאוריה אחרת".

"אז תגידו: התיאוריה להתפתחות בעלי החיים היא כזו, אבל הבסיס הוא השערתי, זו לא תיאוריה מוחלטת". אתה ממש נסער. "נכון, להבדיל מהכנסייה שרדפה את המדענים, אותי רודפת כנסייה אדוקה לתיאוריה שיש בה פגמים והיא עדיין לא סגורה. אמרו שאני יותר מסוכן למדינה מאשר אחמדינג'אד, בגלל האמונה שלי באלוהים. פרופ' יהושע קולודני, חתן פרס ישראל, אמר שאני מחזיר אותנו לתקופת החושך של ימי הביניים. תקופת החושך? הלוואי שהייתי חי בתקופת ימי הזוהר שלנו בימי הביניים, עם רש"י, דון יצחק אברבנאל, יהודה הלוי ומשה איבן עזרא".


שיעור אקולוגיה: מי בכלל צריך למחזר?
גבי אביטל מונה לתפקידו בנובמבר 2009. הרקורד שלו מרשים. הוא נולד במרוקו ב-1959 למשפחת אבוטבול שמנתה 13 נפשות. בגיל שנתיים עלה עם משפחתו לארץ על גבי ספינת עולים שהפליגה לגיברלטר ולצרפת. בארץ נקלטה המשפחה במושב אליפלט, ליד ראש פינה. בילדותו היה רועה צאן.הוא כפה על עצמו את הבדידות גם משום שהיה מגמגם כבד. "עד גיל 18 לא דיברתי, לא השתתפתי בשיעורים בבית הספר. הייתי אילם", הוא מספר. "אלמלא הגמגום הייתי מגיע להישגים הרבה יותר טובים".

אביטל למד בתיכון הדתי הימלפרב בירושלים. הוא היה קצין קשר בשריון ואחרי הצבא נרשם ללימודים בטכניון, שם גרף שלושה תארים בהצטיינות, האחרון שבהם הוא דוקטור להנדסת אווירונאוטיקה וחלל.

אביטל שימש ראש תחום אווירומכניקה באלביט מערכות והיה מהנדס טילים בתעשייה בצבאית, שם זכה בפרס המפעל על תרומה ייחודית בפיתוח רקטי. אביטל היה גם שנים ארוכות מורה ומחנך בבתי ספר תיכוניים בתל אביב ונשר. הוא היה בין המקימים של בית הספר "אמיתי" בכרמיאל ושימש כסגן מנהל. במקביל לעבודותיו הוא היה פעיל בליכוד וניסה פעמים אחדות להיבחר לכנסת בבחירות הפנימיות, ללא הצלחה.

"יש לי קשרים, אבל גם כישורים", אביטל לא מהסס לומר. אחד הכישורים הוא לבעוט בכל מה שפופולרי. עוד לא שככה סערת דארווין ואביטל גרם גם לפיצוץ אקולוגי. "אם ימשיכו לכתוב בספרי הלימוד כי כדור הארץ מתחמם בגלל פליטת פחמן דו-חמצני, אני אתעקש על כך שזה לא המצב", הוא התבטא שוב, וחזר בכך על דברים שכתב לאורך השנים. בהמשך הדרך תקף אביטל את הדת הירוקה, שמזכירה לו אמיתות מופרכות של דת האבולוציה. לא פחות.

"שינויי האקלים שעל פני כדור הארץ הם מחזוריים, בסקאלות קטנות וגדולות", מסביר אביטל את תורתו. "אלה אינם שינויים שתלויים במעשי האדם. פעילות השמש היא הגורם העיקרי לשינוי האקלים על פני כדור הארץ. הדברים האלה מוכחים בניסויים ובמדידות שביצע פרופ' ניר שביב מהאוניברסיטה העברית. פליטת הפחמן הדו-חמצני שתורם האדם היא פחות מפרומיל של הפחמן הדו-חמצני באטמוספירה".

לשינויי האקלים אין קשר עם הכחדת יערות הגשם, פליטת גזים, פעילות המזגנים?
"שטויות. אין שום הוכחה להתאמה בין ריכוז הפחמן הדו-חמצני ועליית הטמפרטורה. להפך, בסרט של אל גור רואים איך עליית הטמפרטורה קדמה לעליית הפחמן הדו-חמצני. מעבר לזה, עליית הטמפרטורה המשמעותית התרחשה בין 1940-1905, אז נרשמו רוב שיאי הטמפרטורה".

כלומר, כדור הארץ מתקרר?
"מאז 1998 הטמפרטורה התייצבה. בשנה האחרונה ישנה עלייה, לא דרמטית. בניגוד לתחזיות של מדעני האקלים אין מודל מתמטי שיכול לתאר את התנהגות האטמוספירה כדי לקבל תחזית מזג אוויר מדויקת. הסיבה היא שאיש בעולם לא יודע לטפל בנושא תופעת העננות, שעדיין אינה ברורה".

הירוקים בעולם מוליכים אותנו שולל?
"הירוקים מפספסים את המטרה. צריך לשמור על איכות החיים והסביבה על פני כדור הארץ, אבל מוכרחים גם להתחשב בצורכי האדם. אתה לא יכול לאכול בלי לזהם. אתה לא יכול להשתמש באנרגיה לא מזהמת בתחנות הכוח. הנזק בסך הכל נסבל. אנחנו לא משפיעים כמעט על שינויי האקלים, אבל זה לא אומר שלא צריך לנקות נהרות, לטהר אגמים ולמזער את זיהום האוויר. לא צריך לערבב בין מעשה טוב ונימוק רע".

פרופ' ליה אטינגר ממרכז השל לחשיבה והתנהגות סביבתית תובעת ממך להתפטר. היא אומרת שאתה דומה למדען ראשי של משרד הבריאות שיאמר כי אין קשר בין סיגריות לסרטן. ד"ר שחר דולב מהפורום הישראלי לאנרגיה אמר כי אתה מאמץ עמדות של מיעוט וגורם בלבול ונזק אדיר בקרב מקבלי ההחלטות והמחנכים.
"מדע במהותו הוא היכולת להטיל ספק במה שאתה מבין. המדע הוא חקר מתמשך אל גבול ההבנה של האדם. אין במדע דמוקרטיה, ולא הרוב הוא הקובע. מדעני אקלים מתוגמלים היטב בכסף על מנת להטות מחקרים לטובת הקו השולט. הדברים התגלו לפני פחות משנה. אני הצבעתי עליהם קודם".

שיעור ספרות: אין כאן אהבת המולדת

המתקפה הבאה של המדען הראשי אביטל היא על הסופרים המובילים במדינה. "סופרים אמורים להיות חלק מעמוד השדרה הרוחני של האומה", הוא מוכיח. "הם צריכים להיות אלה שמתווים דרך רוחנית וחזון של מדינה. באורח פלא הקבוצה המובילה של הסופרים הבולטים כותבים באופן מנוכר עד כדי הזדהות אוטומטית עם אויבי ישראל. אני מתכוון לא"ב יהושע, עמוס עוז, דויד גרוסמן ואחרים.

עמוס עוז מתייצב במאמר ב' הארץ' לצד המשט הטורקי יום אחרי פעולת השייטת. הוא לא יכול היה לחכות יום אחד? לבדוק מה קורה כאן? הכל הוא חלק מתעמולה נגד הקיום של העם היהודי. חסרה לי ספרות שמזדהה עם הציונות ומונחת על יסודות של אהבת המולדת ואהבת המדינה".

היית מלמד אותם בבתי הספר?
"כן, אבל יחד עם קשת רחבה של כותבים, שישקפו את מגוון המחשבות והדעות בקרב האוכלוסייה. אם הייתה הגינות באקדמיה היו נותנים במה לנעמי פרנקל. היא כתבה ספרים ברמה גבוהה. כמה מכירים אותה?".

עמוס עוז לא כותב ברמה גבוהה?
"לקחו פעם טקסטים של עוז, נתנו למורים לספרות ולא גילו להם מיהו הסופר. הציונים לא היו מחמיאים. האווירה והיחצנות סביבו שווים יותר ממנו. משה שמיר ונעמי פרנקל לא נופלים מיהושע, גרוסמן או עוז. הבעיה היא שמבקרי הספרות לא יכתבו דברים קשים נגד עוז. הם מפחדים. אין לנו עוד ברוך קורצווייל, שביקר את כולם בלי חשש".

אתה חושב שעוז לא ראוי לפרס נובל?
"נו, באמת. מה התרומה הסגולית של עוז להוויה הלאומית? לשפה העברית? אתה יכול להשוות בינו ובין ש"י עגנון?".

שיעור באזרחות: השופטים דיקטטורים ונמוכי רוח

במאמר שפרסם אביטל במארס 2004 הוא קובל על בית המשפט העליון ועל "הדיקטטורה השיפוטית שממשיכה להמאיס את עצמה עלינו". הדברים נכתבו אחרי שבג"ץ החליט לאשר את הפעלתו של ערוץ הפורנוגרפיה. "חבורת נמוכי הרוח הללו לא עוצרים בשום תמרור, לא מוסרי ולא ערכי", זעם אביטל על שופטי בג"ץ. "הם נכנסים לוורידים של כל אזרח, אלה שלא שייכים כמובן ל'ציבור הנאור' של אהרן ברק.

במאמרך אתה מכה על חטא. "אנחנו אשמים שלא הצלחנו לשבור את ההגמוניה העלובה הזו", אתה כותב. זה המסר שאתה מעביר לתלמידים?
"אני אומר כי ברגע שבית המשפט העליון דן בנושאים שקשורים בהשקפת עולם, אז ההרכב האנושי שלו חייב לשקף את ההרכב האנושי של המדינה. אפשר לתמוה על כך שאין כמעט שופט ערבי או חרדי בבית המשפט העליון, על אף שמדובר בשתי קבוצות שהן כמעט שליש מהאוכלוסייה. לשמחתי, האמון בבג"ץ הולך ונשחק, כי לא מתחשבים שם בהשקפות הציבור. השופט חשין אמר שהאקטיביזם של ברק הוא מסוכן. פרופ' אבי רביצקי התבטא נגד זה. אני שמח שהייתי בין החלוצים במאבק יחד עם ד"ר חיים משגב, בן-דרור ימיני ואחרים".

אילו בעיות אתה מזהה היום במערכת החינוך?
"אלימות, משמעת, חוסר בערכים ציוניים, עודף מקצועות ומיעוט תלמידים ומורים בתחום המדע והטכנולוגיה. צריך להחזיר את הכבוד הבסיסי למחנך. צריך לעמוד בתחילת כל שיעור לכבוד המורה. זו דרך להחזיר את המערכת לשפיות. אני הייתי חוזר למקצועות יסוד, בעיקר שפה עברית, אנגלית, מתמטיקה, תנ"ך, היסטוריה ומדעים. אני שמח ששר החינוך והמנכ"ל זיהו את הבעיות ועובדים על כל הפתרונות".

עוד משהו?
ודאי. חשוב שתכתוב. רכישת מטוס F35, החמקן , בעת הזו היא טעות חמורה. אין למטוס הזה שום יתרון. החמקנות לא עובדת יותר. המחיר לא נורמלי, 560 מיליון שקל. זה טירוף מערכות".



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  בנאדם מרתק , יעשה רק טוב לחינוך בישראל asraf36 29.08.10 23:43 1
  בן אדם מפחיד edan 29.08.10 23:59 2
  הוא קצת מבלבל לגבי האבולוציה darwin 30.08.10 00:01 3
     שכחת לציין את הטעות הכי מרכזית שלו: אור_יקרות 30.08.10 00:11 6
         לא חושב שאביוגנזה היא תיאוריה מדעית עדיין. darwin 30.08.10 00:19 11
             בהחלט אור_יקרות 30.08.10 00:22 12
  לפטר לאלתר..מפחיד שהוא אחראי לחינוך כלשהוא אור_יקרות 30.08.10 00:02 4
     מה קרה? הבן אדם מאמין באלוקים אז הוא פתאום מהווה איום? זעם ההמון 2 30.08.10 00:10 5
         הבן אדם יוצא כנגד הוכחות מדעיות אמפיריות אור_יקרות 30.08.10 00:13 7
             הבנתי ולמה לא התייחסת לדברים האחרים שנאמרו? זעם ההמון 2 30.08.10 00:15 9
                 אני יכול רק להגיד דבר אחד אור_יקרות 30.08.10 00:23 13
  מי שמבקר את השמאל ואת עמוס עוז וגם את NIF , בהחלט lurker 30.08.10 00:15 8
     !!! זעם ההמון 2 30.08.10 00:16 10
  אדם חכם מאוד!!! תלמיד 30.08.10 00:23 14
  לפני כחצי שנה נשמעו קריאות רבות לפיטוריו בעקבות דבריו ronbe 30.08.10 00:28 15
     תודה ידידי, תמשיך בבקשה לעקוב מקרוב ולעדכן אותנו !! פילוביץ שחף 30.08.10 03:04 21
  לא מצאתי נושא שאין אני מסכים עם דעתו. דוגמה לאדם נאור. Q 30.08.10 00:31 16
  מי אמר שאין אינטלקטואלים ימנים? אדם מדהים! כל מילה נכונה בהבנת כוונתו FireWalker 30.08.10 00:42 17
  מדען במדע המשתנה כל יום ובור וכסיל בהבנת ערכי יהדות. kirsh 30.08.10 00:51 18
  קראתי רק את דבריו על המחשבים Copy 30.08.10 01:45 19
  מדען אמיתי, חד וחלק. עקרבון 30.08.10 02:45 20
  כדאי לבדוק את הסיכונים בהעסקתו BurningBush 30.08.10 04:48 22
  שמחה לגלות שיש אנשים כמוהו בעמדת מפתח. מסכימה עם דבריו yrivka 30.08.10 05:10 23
  צפו למעיכת הפרעוש על ידי הקרן לישראל חדשה אני בעצמי 30.08.10 05:47 24
     ברוך ה' התקופה הזאת חלפה... gva 30.08.10 05:52 26
  מסכים עם רב דבריו...נשמע יהודי יקר...האמת והשלום אהבו...בהצלחה gva 30.08.10 05:51 25
  תודה רבה על הכתבה... בפעם הבאה אנחנו מראיינים אותו. shaulc 30.08.10 06:23 27
  זה מדען זה? לכל היותר בדיחה גרועה div_by_zero 30.08.10 07:43 28
     לחתול שחור יש 13 נשמות? עזרת נשים 30.08.10 07:50 29
  אדם כלבבי - זה בכלל לא קל להיות ולהתבטא מחוץ לעדר אחדסתם 30.08.10 08:11 30
  לגבי התחממות כדור הארץ 495 30.08.10 08:23 31

     
asraf36
חבר מתאריך 29.6.08
6785 הודעות
אור ליום שני כ' באלול תש''ע    23:43   29.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. בנאדם מרתק , יעשה רק טוב לחינוך בישראל  
בתגובה להודעה מספר 0
 


☼ וַיְקַו לְמִשְׁפָּ ט, וְהִנֵּה מִשְׂפָּח☼ ♥♥♥תודה לכל מדרגיי היקרים ריגשתם אותי ♥♥♥


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
edan
חבר מתאריך 3.5.07
7472 הודעות
אור ליום שני כ' באלול תש''ע    23:59   29.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. בן אדם מפחיד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
דעות חשוכות ולא מתקדמות כמו בימי הביניים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
darwin
חבר מתאריך 7.5.08
12772 הודעות
יום שני כ' באלול תש''ע    00:01   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. הוא קצת מבלבל לגבי האבולוציה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   שישאל וילמד לפני שהוא נותן ביקורת. תיאוריית האבולוציה היא לא תורה.
אלא התיאוריה המדעית הכי מוכחת שיש עד היום. באם יהיה משהו יותר מוכח
ושלם גם היא תוחלף.

לדוגמה תיאוריית האבולוציה הומצאה לפני שידעו על הגנים וגילוי הגנים רק
הוכיח את התיאוריה יותר. לא חסר דוגמאות נוספות שהוכיחו את תיאוריית
האבולוציה. ספר טוב בנושא הוא הספר של ריצ'רד דוקינס

http://www.amazon.com/Greatest-Show-Earth-Evidence-Evolution/dp/1416594795/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1283115668&sr=8-1

ישנן תשובות לגבי החוסר במאובנים.

לגבי למה יש קופים, הוא פשוט מראה שלא הבין מספיק את התיאוריה. תיאוריית
האבולוציה אומרת שהמתאים יותר להישרדות שורד יותר. זה לא אומר שהפחות
מתאים יעלם מיידית.

די מסכים איתו לגבי הנזק שהמחשב עושה להתפתחות החשיבה האנושית. דרך אגב
המונח מוח-שב הומצא ע"י רבי מאיר מאזוז שליט"א מישיבת כסא רחמים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אור_יקרות
חבר מתאריך 10.12.07
39997 הודעות
יום שני כ' באלול תש''ע    00:11   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. שכחת לציין את הטעות הכי מרכזית שלו:  
בתגובה להודעה מספר 3
 

האבולוציה לא מסבירה את היווצרות החיים..אביוגנזה מסבירה




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
darwin
חבר מתאריך 7.5.08
12772 הודעות
יום שני כ' באלול תש''ע    00:19   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. לא חושב שאביוגנזה היא תיאוריה מדעית עדיין.  
בתגובה להודעה מספר 6
 
   אתה צודק שתיאוריית האבולוציה לא מנסה להסביר את צורת היווצרות החיים.

דרך אגב לדעתי הוא צודק לגבי מטוסי ה-F35. השקעה של הסכומים האלה
בחינוך יכולה לתרום לבטחון המדינה הרבה יותר מצעצועי העל האלה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אור_יקרות
חבר מתאריך 10.12.07
39997 הודעות
יום שני כ' באלול תש''ע    00:22   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. בהחלט  
בתגובה להודעה מספר 11
 

לגבי האביוגנזה..יש אמנם מחלוקת, אך אינני נמנע עם המאמינים כי

אלוהים ברא את התא הראשון ומכאן הכול התגלגל בברירה הטבעית..




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אור_יקרות
חבר מתאריך 10.12.07
39997 הודעות
יום שני כ' באלול תש''ע    00:02   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. לפטר לאלתר..מפחיד שהוא אחראי לחינוך כלשהוא  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זעם ההמון 2
חבר מתאריך 23.10.08
5298 הודעות
יום שני כ' באלול תש''ע    00:10   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. מה קרה? הבן אדם מאמין באלוקים אז הוא פתאום מהווה איום?  
בתגובה להודעה מספר 4
 
   תקרא פעמיים את הריאיון ואז תגיד שטויות כאלה - הוא רוצה לתת לתלמידים קשת רחבה של דעות והשקפות ולא לתת למערכת החינוך להימחץ תחת הכפייה החילונית-אקדמית-שמאלנית


אני קונה רק כחול לבן! קנית כחול לבן-השקעת בישראל חזקה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אור_יקרות
חבר מתאריך 10.12.07
39997 הודעות
יום שני כ' באלול תש''ע    00:13   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. הבן אדם יוצא כנגד הוכחות מדעיות אמפיריות  
בתגובה להודעה מספר 5
 

זה מדען זה?

"אלוהים ברא את האדם" זה לא מגוון השקפה או חלופה..זו שטות גמורה

איש באמונתו יחיה אבל איך נאמר לא מדעי ולא אמיתי..(בלשון המעטה)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זעם ההמון 2
חבר מתאריך 23.10.08
5298 הודעות
יום שני כ' באלול תש''ע    00:15   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. הבנתי ולמה לא התייחסת לדברים האחרים שנאמרו?  
בתגובה להודעה מספר 7
 
   אהבת מולדת? קשת של דיעות והשקפות לתלמידים? השקעה בלימודי מקצועות בסיס לתלמידים(מה שהוזנח לחלוטין)? בעיית העובדים הזרים? בעיה דמוגרפית? שילוב וחיזוק הערבים והחרדים במערכת החינוך?
יריעתי קצרה מכדי לציין עוד דברים שאהבתי שאמר,אבל את העקרון הבנת.
מעדיף אותו ולא פוץ שמאלני שיוביל אותנו לחילון מחשבתי-דתי.


אני קונה רק כחול לבן! קנית כחול לבן-השקעת בישראל חזקה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אור_יקרות
חבר מתאריך 10.12.07
39997 הודעות
יום שני כ' באלול תש''ע    00:23   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. אני יכול רק להגיד דבר אחד  
בתגובה להודעה מספר 9
 

אם הייתה השקעה רצינית בחינוך (ובוא נעזוב את נושא אבולוציה ודת)

ולא זורקים סתם כספים.. היה פה יותר טוב לכולנו..

מערכת החינוך שלנו קורסת..זה אתה בטח תסכים איתי..




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
15764 הודעות
יום שני כ' באלול תש''ע    00:15   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. מי שמבקר את השמאל ואת עמוס עוז וגם את NIF , בהחלט  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ראוי להיות בתפקיד ממלכתי.

מה גם שיש לו את הכישורים המתאימים.
וזה מה שמטריף את השמאלנים.

גבי אביטל וצבי צמרת - 2 נקודות האור שהכניס
גדעון סער למשרד החינוך.

אבל זה אינו מספיק. נותר עוד הרבה ליכלוך שמאלני
באורוות, עוד מימי יולי תמיר, שצריך לנקות.

אנשים כמו אביטל וצמרת, צריך לשכפל ולהכניס לכל
משרדי הממשלה המשפיעים, בעיקר חינוך ומשפטים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זעם ההמון 2
חבר מתאריך 23.10.08
5298 הודעות
יום שני כ' באלול תש''ע    00:16   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. !!!  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  


אני קונה רק כחול לבן! קנית כחול לבן-השקעת בישראל חזקה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תלמיד
גולש אורח
יום שני כ' באלול תש''ע    00:23   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. אדם חכם מאוד!!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ולכל המלעיזים להגיד "חשוך" על אדם שהיה ראש תחום באלביט מראה שאתה בעצמך לא חכם ייתר על המידה. אתה יכול לא להסכים איתו אבל תתקוף בצורה לגטימית ואל תשלול כל מי שלא חושב כמוך



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ronbe
גולש אורח
יום שני כ' באלול תש''ע    00:28   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. לפני כחצי שנה נשמעו קריאות רבות לפיטוריו בעקבות דבריו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   בפברואר השנה, נשמעו קריאות רבות לפיטוריו של ד"ר אביטל ממשרת המדען הראשי של משרד החינוך, בעקבות דבריו על אבולוציה, התחממות גלובלית ועוד.

הנושא אף הובא לדיון במליאת הכנסת, שם אמר שר החינוך כי "דברי המדען אינם עולים בקנה אחד עם מדיניות המשרד, ואין להם כל משמעות מעשית.

במסגרת הבירור הודיע ד"ר אביטל כי מדיניות המשרד כפי שהוצגה על ידי שר החינוך בכנסת מקובלת עליו ללא סייג ובהתאם לכך יפעל במסגרת תפקידו כמדען ראשי. "

בין התוקפים הרבים נכללו אקדמאים, מדענים, ארגונים "ירוקים", חברי כנסת (יולי תמיר), מורים, מחנכים ועוד.

רובם ככולם, חסידי דת המדע ותורת האבולוציה, תקפו ב"פנאטיות דתית וקיצונית" את דבריו של ד"ר אביטל, כמו גם אותו עצמו,
לעגו לו, גיחכו עליו, והכפישו אותו.

גם הפעם נראה שמתוכננת מתקפת לעג חדשה, אותה כבר פתחה הקרן לישראל חדשה, אשר אולי אף תשולב עם המערכה הנוכחית כנגד משרד החינוך:


באופן אישי אני חושב שטוב שאדם כמוהו מכהן בתפקיד חשוב במשרד החינוך.
אדם שלא מפחד להביע את דעותיו בפומבי, גם אם הן שנויות במחלוקת.
אדם שלא נרתע מהתקפות המתנגדים האינטרסנטים כנגדו.
אדם שלא נמנע מלהטיל ספק בתיאוריות שונות המקובלות על מרבית הקהילה המדעית,
חלקן טרם הוכחו ושנויות במחלוקת (אבולוציה), וחלקן אשר כבר הוכח כי מדובר בהבל מדעי (התחממות גלובלית).

כן ירבו!

 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום שני כ' באלול תש''ע    03:04   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. תודה ידידי, תמשיך בבקשה לעקוב מקרוב ולעדכן אותנו !!  
בתגובה להודעה מספר 15
 

אוריאל רייכמן = אהרון ברק = מדינת כל אזרחיה..

תזכורת:

ואיזה יהודי ידוע הוא הגורו של אהרון ברק?!
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=7973&forum=gil&viewmode=all&keywords=%E4%E6%EE%E9%F8


מקור:
85. ברוך שפינוזה = אהרון ברק = אוריאל רייכמן הזמיר שמרדים
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5180&omm=85&viewmode=threaded
פרופ' אוריאל רייכמן - יוזם הקמת מפלגה פוליטית חדשה
http://rotter.net/forum/gil/19811.shtml
התוכנית של רייכמן: כיבוש מפלגת קדימה
http://rotter.net/forum/gil/19785.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Q
חבר מתאריך 8.10.01
28249 הודעות
יום שני כ' באלול תש''ע    00:31   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. לא מצאתי נושא שאין אני מסכים עם דעתו. דוגמה לאדם נאור.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
FireWalker
חבר מתאריך 1.3.08
5916 הודעות
יום שני כ' באלול תש''ע    00:42   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. מי אמר שאין אינטלקטואלים ימנים? אדם מדהים! כל מילה נכונה בהבנת כוונתו  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
kirsh
גולש אורח
יום שני כ' באלול תש''ע    00:51   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. מדען במדע המשתנה כל יום ובור וכסיל בהבנת ערכי יהדות.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Copy
גולש אורח
יום שני כ' באלול תש''ע    01:45   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. קראתי רק את דבריו על המחשבים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   והבן אדם צודק באלף אחוז. המחשבים הם אסון לימודי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עקרבון
גולש אורח
יום שני כ' באלול תש''ע    02:45   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. מדען אמיתי, חד וחלק.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
BurningBush
גולש אורח
יום שני כ' באלול תש''ע    04:48   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. כדאי לבדוק את הסיכונים בהעסקתו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   נראה לי שמכל הבחינות הוא עדיף וייצור תלמידים שמסוגלים ללמוד ברמה טובה
יותר ולהיות בעלי תחושה אזרחית יציבה יותר. רצוי לנקות את תוצאות הפוליטרוקים
אלוני שריד מבתי הספר.

לגבי החימום הגלובלי. מחבר מטה ההוקי קיבל $20 מיל ממקורות מפוקפקים שעומדים
להתעשר מברית בסגנון קיוטו. אל גור ואחרים התעשרו מהנושא ואמורים להפוך
ביליונרים כשבורסת היתרי הזיהום תתגשם.

עדיף שבמשרד החינוך יהיה אדם שאינו מקבל את דברי המדענים בעיוורון. צריך לזכור
כיצד כל מדען שמעריך את עצמו טען שמלחמת הכוכבים אינה אפשרית ומחקר ופיתוח
ביירוט טילים הוא ביזבוז מאמץ וכסף. הם טענו שכדור (רובה) אינו מסוגל לפגוע בכדור אחר. ובכן הם טעו והטעו.

כיום ברור שהם שירתו במודע או בשגגה את האינטרס הסובייטי שחשש מאיבוד ערך
הטילים שלהם. אנשים מהסוג הזה צריכים להפלט מהשפעה על החינוך.

בקיצור, יש תקווה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yrivka
חבר מתאריך 19.5.09
1554 הודעות
יום שני כ' באלול תש''ע    05:10   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. שמחה לגלות שיש אנשים כמוהו בעמדת מפתח. מסכימה עם דבריו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   אחד לאחד



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אני בעצמי
גולש אורח
יום שני כ' באלול תש''ע    05:47   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. צפו למעיכת הפרעוש על ידי הקרן לישראל חדשה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
gva
חבר מתאריך 22.9.09
17599 הודעות
יום שני כ' באלול תש''ע    05:52   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. ברוך ה' התקופה הזאת חלפה...  
בתגובה להודעה מספר 24
 
   נסתיימה שליטת השמאל והערבים בארץ הקודש....


יחי מלך המשיח..משיח נאו בשמחה טוב לבב עושר ואושר


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
gva
חבר מתאריך 22.9.09
17599 הודעות
יום שני כ' באלול תש''ע    05:51   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. מסכים עם רב דבריו...נשמע יהודי יקר...האמת והשלום אהבו...בהצלחה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


יחי מלך המשיח..משיח נאו בשמחה טוב לבב עושר ואושר


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
shaulc
גולש אורח
יום שני כ' באלול תש''ע    06:23   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. תודה רבה על הכתבה... בפעם הבאה אנחנו מראיינים אותו.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
div_by_zero
גולש אורח
יום שני כ' באלול תש''ע    07:43   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. זה מדען זה? לכל היותר בדיחה גרועה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עזרת נשים
חבר מתאריך 12.10.09
4076 הודעות
יום שני כ' באלול תש''ע    07:50   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. לחתול שחור יש 13 נשמות?  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  
פנחס הקטן והוד נעלתה | יהודים לא יכולים לזוז שמאלה בדעותיהם כי שם זה הים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחדסתם
חבר מתאריך 25.2.02
3850 הודעות
יום שני כ' באלול תש''ע    08:11   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. אדם כלבבי - זה בכלל לא קל להיות ולהתבטא מחוץ לעדר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   כול הנושאים שהזכיר הם נכונים ב100 אחוז.

תורת דרווין עדיין בגדר השערה בלבד. היא איננה מוכחת. נהפוך הוא, ישנם הרבה דברים מתמיהים בטבע אשר אין לתורת דרווין הסבר להם. אני קוראת עכשיו ספר של BEHE ביואולוג, למשל על המלחמה הגנטית במחלת המלריה, זה מעניין מאוד. ברור שההתפתחות והשינויים הקשורים למאבק בין המחלה לבין המין האנושי (מאבק הישרדות, והנושא נבחר כי זה אחד הנושאים היחידים שאפשר למצוא שינויים אבולוציוניים אקראיים) אינם מתרחשים לפי התורה האבולוציונית .

מבחינת ההיגיון , אנחנו לא יכולים לתאר לעצמנו, מבנה פשוט, כמו למשל מגדל קוביות המכיל יותר מ3 אבני יסוד, שזה יקרה במקרה. אבל בכול זאת אנחנו מתארים לעצמנו, שדבר מורכב כמו תא חי, כן קרה במקרה? נתוך התחברות מקרית של יסודות כימיים?

אפילו אי אפשר להסביר איך היסודות הכימיים קרו במקרה מתוך הפרוטונים שאומרים שהיו במפץ הגדול. התשובה - הרבה אנרגיה - איננה מסבירה כלום.
היא דומה לתשובה - איננו יודעים.


https://www.youtube.com/watch?v=7W33HRc1A6c


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495
חבר מתאריך 16.4.02
61141 הודעות
יום שני כ' באלול תש''ע    08:23   30.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. לגבי התחממות כדור הארץ  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   בנוסף לחלק המזהם (כולל החור באוזון) הגורם לחמום שהיא התאוריה הנפוצה
יש חשיבות נוספות
למשל המסלול האליפטי של כדור הארץ ממסביב לשמש
דבר שגרם בשנים האחרונות להתקרבות כדור הארץ לשמש ולחמום רב יותר
התאוריה לא הייתה נפוצה אבל היא לאט לאט מוזכרת יותר
בתקשורת היא לא קיימת כמעט
יש להניח שכמו בהרבה מקרים אין סיבה אחת אלא מספר סיבות שתורמות להתחממות
הנסיון ליצור סיבה אחת דומיננטית ולמנוע מתאוריות אחרות להתקיים לא ראוי



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות