אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #21448 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 21448
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 309 מדרגים, 577 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ב בשבט תשע''א    01:53   27.01.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מי ירה בג'ו אלון? ספר שייצא לאור בקרוב מנסה לשפוך אור.  

 
ערכתי לאחרונה בתאריך 27.01.11 בשעה 02:00 בברכה, פילוביץ שחף
 

אלון נולד בעין חרוד ב-1929 בשם יוזף פלצ'ק, להורים ממוצא צ'כי. כשהיה בן שנתיים שבו הוריו לצ'כוסלובקיה. עם פרוץ מלחמת העולם השנייה ב-1939 שלח האב את בנו בן העשר לאנגליה, וכך הציל את חייו. המשפחה נרצחה ברובה בשואה.

בסיום המלחמה שב אלון לצ'כוסלובקיה וניסה להתחיל בחיים חדשים כתכשיטן. עד מהרה מאס בעבודתו. ב-1947 הוא התנדב לקורס הטיס הראשון של חיל האוויר הישראלי, שהתקיים במדינה.

לאחר שהשתתף בקורס עלה לישראל, עיברת את שמו ונמנה עם מייסדי חיל האוויר הישראלי, במחיצת אנשים כמו עזר ויצמן ומוטי הוד. הוא שירת בחיל יותר מ-20 שנה והיה לאחד מסמליו. בראשית שנות ה-70 מונה לנספח חיל האוויר בשגרירות ישראל בארה"ב.

חשד גובר

בשנים הראשונות לאחר הרצח ניסתה דבורה אלון לברר מדוע נרצח בעלה. היא חשדה שאלון לא היה רק נספח חיל האוויר, אלא גם איש ביון. היא פנתה לשר הביטחון אז, משה דיין, למפקדי חיל האוויר ולקצינים בכירים בצה"ל, כולל לרמטכ"ל מוטה גור, שקודם לכן שירת יחד עם אלון כנספח צה"ל בוושינגטון, אך התשובות שקיבלה רק הגבירו את החשד שמסתירים ממנה את האמת: מוטה גור אמר לה, בלי שיישאל, "אני יכול להבטיחך שג'ו לא היה איש מוסד".

מדוע היה צריך מוטה גור להכחיש דבר בלי שיידרש להתייחס לכך? במר ייאושה נאחזה דבורה אלון בתיאוריות קשר. מרחיקת הלכת מכולן היתה שבעלה נרצח משום שחשף סוד נורא, ששר הביטחון משה דיין ריגל למען ארה"ב. היא הלכה לעולמה ב-1995. כעשור לאחר מכן חידשו בנותיה את מאמצי הבירור. ב-2004 הן פנו ל"הארץ" כדי לחדש את העניין הציבורי בנושא ובתקווה להגיע למידע חדש ולברר את הסיבות לרצח אביהן.

במאמרים שפירסמתי בנושא הועלו שלוש השערות למניע לרציחתו של אלון: רקע פלילי; רקע אישי-רומנטי, שכן אלון היה איש של נשים; ורקע לאומני, בשליחות אחד מהארגונים הפלסטיניים. משלא קיבלו תשובה ברורה, המשיכו בנותיו של אלון במאבקן. הן פנו לרשויות בישראל, לרבות צה"ל, המוסד והשב"כ, ודרשו לחשוף לפניהן את את כל החומרים והמידע בנושא.

ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, שהיה נציג המוסד והשב"כ בארה"ב בעת הרצח, נפגש אתן במארס 2004, אך לא גילה פרטים חדשים. בשלב מסוים פיתחו הבנות חשדנות ביחס למערכת הביטחון וסברו שהמוסד עוקב אחריהן ומאזין לטלפון שלהן. בשלב זה עתרו לבג"ץ, שהורה לשב"כ ולמוסד להציג את המידע שברשותם. גם כאן נכונה להן אכזבה. החומר היה דל ונסמך ברובו על מה שהתקבל מחקירת האף-בי-איי בנושא.

האחיות חשו שהן נתקלות באטימות ובחוסר עניין וחשדו שהרשויות בישראל מעוניינות להסתיר מהן מידע. מהשב"כ נמסר בנושא כי "שירות הביטחון הכללי לא היה מעורב באופן פעיל בחקירת פרשת הירצחו בוושינגטון של אל"מ ג'ו אלון, אשר נערכה על ידי הגורמים המוסמכים בארה"ב. בעקבות עתירה לבג"ץ אשר הוגשה על ידי המשפחה, העביר השב"כ מידע אשר התקבלו בשירות לידיהם".

סגירת מעגל

כדי לקדם את החקירה, שבו לזירת הפשע בארה"ב ופנו לכמה עיתונאים, כדי שישיגו ממסכים מקוריים מכוח חוק "חופש המידע". בהמשך יצרו קשר גם עם פרד ברטון, כיום סגן נשיא של "סטרטפור", חברת המספקת מידע, ניתוחים וייעוץ ביטחוני בנושאי מודיעין וביטחון. בעברו היה ברטון סגן מנהל היחידה ללוחמה בטרור ביחידה לאבטחה של משרד החוץ האמריקאי.

התוצאה היא ספר חדש שיראה אור בקרוב בארה"ב בשם "Chasing Shadows" (הוצאת פלגרייב-מקמילן). כותרת המשנה של הספר היא "המצוד שעורך סוכן מיוחד כדי להביא לדין מתנקש מתקופת המלחמה הקרה". הסוכן המיוחד הוא פרד ברטון.

בשביל ברטון, כתיבת הספר היתה סגירת מעגל. כשאלון נרצח הוא היה בן 16 והתגורר במרחק כמה רחובות ממקום הירי. בקריירה שלו הוא נחשף לתיק החקירה, אבל כמו אחרים לפניו נכשל בפענוחו.

אף שהוא חושף מידע חדש על הרצח, ספרו של ברטון (שנכתב יחד עם ג'ון ברונינג, היסטוריון צבאי) לא מצליח לפתור את התעלומה. אבל הוא מחדד את ההכרה שמדובר בראש וראשונה ברשלנות של רשויות החקירה והמודיעין בארה"ב - האף-בי-איי איבד חומרי חקירה שנאספו בזירת הרצח - ושל השב"כ והמוסד בישראל. הגופים הללו לא יצאו מגדרם לקדם את החקירה, ובסופו של דבר הרימו ידיים.

במחקרו גילה ברטון שאלון התקשר לטלפון בלוס אנג'לס, שהיה שייך ליצאנית מקומית. בהזדמנות אחרת נפגש עם אשה בניו יורק. אך הוא שולל אפשרות שהמניע לרצח היה רומנטי. הוא סבור שרוצחי אלון היו חברים בארגון "ספטמבר השחור", שהיה בעצם, כפי שהתברר מאוחר יותר, שלוחה של אש"ף. אבל גם אפשרות זו מוטלת בספק, כי ארגון זה נהג לקבל אחריות לכל פעולה שביצע, ובמקרה זה לא התבטא בתקשורת.

הימים היו ימי "מלחמת החיסולים" בין אש"ף לישראל. בעקבות רצח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן ב-1972 יצא המודיעין הישראלי למבצעי התנקשות בנציגי אש"ף באירופה ובמזרח התיכון, ומבצעים נגד בסיסיו ומה שהוגדר "תשתיות טרור". אש"ף הגיב בניסיונות להתנקש בנציגי ישראל בעולם.

בראיון ל"הארץ", שהתקיים באמצעות דואר אלקטרוני, מזכיר ברטון שמידע שנחשף בשנים האחרונות מפריך את ההנחה הרווחת שלא היו לספטמבר השחור תאים רדומים בארה"ב. "קולונל אלון נהרג בידי ספטמבר השחור", הוא קובע. "זה היה בהמשך להצבת מכוניות תופת בניו יורק במארס 1973, כדי לפגוע בראש ממשלת ישראל גולדה מאיר, שביקרה בעיר, ובסניפי בנקים ישראליים". פיגועים אלו סוכלו. המכוניות התגלו ומטען פורק.

מבצע מכוניות התופת בניו יורק בוצע יום אחד לפני ההשתלטות ספטמבר השחור על שגרירות סעודיה בחרטום, לקיחת בני ערובה במקום ורצח שני דיפלומטים: אמריקאי ובלגי. "מבחינת ספטמבר השחור, הבחירה באלון כיעד היתה החלטה מזהירה. מבחינתם הוא היה סמל ויעד ראוי להתקפה. הוא היה דיפלומט ישראלי ונספח צבאי".

מי לדעתך התרשל בניהול החקירה הכושלת ומדוע?

"לדעתי, האף-בי-איי והמשטרה עשו את המיטב בנסיבות של 1973. אף אחד מהם לא היה מצויד אז בכלים לפתרון פעולה של טרור בינלאומי. היו אז די ארגונים קיצוניים בארצות הברית - הפנתרים השחורים, מחתרת מזג האוויר ורדיקלים פלסטינים - שקיבלו מהאף-בי-איי את מלוא תשומת הלב. היחידה ללוחמה בטרור, שאני עמדתי בראשה, לא היתה קיימת אז. פערי המידע הגדולים והעדר יכולות בתחום גיוס מקורות וסוכנים היו בעוכרי כל המאמצים לפתור את הרצח".

ומה לגבי ישראל?

"ישראל סמכה יותר מדי על האף-בי-איי שיפענח בשבילה את הרצח. נראה שגם בישראל היו עסוקים יותר מדי בציד טרוריסטים פלסטינים. להזכירך, באותו חודש שבו נרצח ג'ו היה הכישלון של המוסד בנורבגיה (הריגת המלצר אחמד בושיקי, שזוהה בטעות כטרוריסט עלי חסן סלאמה). חקירת רצח אלון הוזנחה. לצערי, המקרה פשוט התפוגג עם השנים. פתרון רצח של אדם אחד פשוט לא היה בעדיפות גבוהה". *

חייו ומותו של יוסף (ג'ו) אלון

1929

נולד בקיבוץ עין חרוד

1931

עובר עם הוריו לצ'כוסלובקיה

1939

נשלח לאנגליה, שם נשאר עד סוף המלחמה. הוריו נספים בשואה

1947

מתנדב לקורס הטיס הראשון של חיל האוויר

1949

עולה לישראל ומתנדב לחיל האוויר

1960

ממונה למפקד טייסת

1966

מקים את בסיס חיל האוויר בחצרים

1970

ממונה לנספח חיל האוויר בוושינגטון

1973

נרצח ביריות בפתח ביתו במרילנד

2004

בנותיו של אלון מנסות לגלות פרטים נוספים על מות אביהן

2011

בארה"ב מתפרסם ספר על הרצח:"Chasing Shadows"

כותרת משנה: "המצוד שעורך סוכן מיוחד כדי להביא לדין מתנקש מתקופת המלחמה הקרה"
.
.
תזכורת לכל המידע והמסמכים שחשפתי בתאריך 19.03.04
.
.

מי רצח את אל''מ ג'ו אלון ??
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5672&forum=gil&archive=



פרס: ''ההסטוריה לא חשובה, מה שחשוב זה העתיד''...למה?!
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=6137&omm=69&viewmode=
מי מפחד מ''תולעת יעקב ודוֹד ישמעאל''?
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=6179&forum=gil&omm=0



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות