אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #21573 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 21573   
דניאל ינאי
גולש אורח
יום ששי ה' באדר ב' תשע''א    01:05   11.03.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אליק רון, שנוא ושונא. מועדת אור לציפי לבני  

 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 11.03.11 בשעה 04:04 בברכה, דניאל ינאי
 
האיש שליברמן רצה אותו כמס' 2 במפלגתו, האיש השנוא ביותר על המגזר הערבי בישראל, האיש שקורא ל48 נכבה, האיש שמכנה את ה"כיבוש" כאסון, האיש שכינה את עזמי בשארה 'בוגד' הרבה לפני שבגידתו נחשפה, האיש שהתפקד למפלגת העבודה, האיש שהתפקד לקדימה, האיש שאשתו לא אוהבת את המדינה, האיש שרוצה לשלוח רבנים לכלא, האיש שאחייניתו נשואה ללבנוני נוצרי. אליק רון - פרופיל
דניאל ינאי

אליק רון נולד בשנת 1947 כאלכסנדר רובינשטיין. שירת בסיירת מטכ"ל והשתתף במבצע יהונתן (מבצע אנטבה), פיקד על יחידת שלדג. בשירותו במשטרה פיקד על הימ"מ ואח"כ כמפקד מחוז צפון במשטרה.

במהלך אירועי אוקטובר 2000, התפרעו ערביי ישראל באזור הצפון שהיה תחת פיקודו של ניצב אליק רון, המשטרה הגיבה בכח ו13 אזרחים נהרגו במהומות. ועדת אור שהקים אהוד ברק מצאה את אור אשם ב11 סעיפים, לפיכך המליצה שלא יתמנה לתפקידים בתחום בטחון הפנים. מקור: ויקיפדיה

בעדותו בפני ועדת אור, האשים רון בין היתר את מנהיגי הציבור הערבי, ח"כים ואנשי דת. מקור: ynet

בסבב המינויים בשנת 2000, החליטו המפכ"ל שלמה אהרונישקי והשר לבטחון פנים שלמה בן עמי להוליך את רון הביתה. כולם העריכו אז שפניו של אליק רון לפוליטיקה, השמועה אמרה שיצטרף למפלגה ימנית כלשהי, אך מקורביו ביקשו להזכיר כי הוא חבר של אהוד ברק. מקור: ynet

בשנת 2003 הביע רון תמיכה ביוזמת ז'נבה. את הדברים מסר לחדשות ערוץ 2. מקור: ynet

כמה ימים אחרי תמיכתו הפומבית ביוזמת ז'נבה, חש רון צורך לפרוס את משנתו בפני עיתונאים אותם זימן לחיפה. הנה ציטוטים נבחרים:

"יוסי ביילין הוא רץ המרתון היחיד שיש למדינת ישראל"
"אני רחוק ממרצ כפי שאני רחוק מהליכוד"
"לא מצאתי לאן להצטרף בפוליטיקה, על אף שהיו הצעות"
"הכיבוש הוא דבר נורא מבחינה מוסרית וערכית"
מקור: ynet

שנה אחרי שהתוודענו לרון המוסרי והערכי, התפוצצה פרשת "לטביה" פרקליטות המדינה החליטה לסגור את התיק נגדו לאחר שסניגורו, עו"ד משה ישראל, הוזמן לשני שימועים: בפעם הראשונה בלשכתה של פרקליטת מחוז תל אביב, רות דוד, ובפעם השנייה אצל עדנה ארבל, אז פרקליטת המדינה.
התברר שאפילו את המבחן האמריקאי של אוניברסיטת לטביה לא עשה ניצב אליק רון בעצמו, ואנשי האוניברסיטה פתרו אותו במקומו. בחקירה הוא טען שלא ידע על מה הוא חותם ויצא זכאי. מקור: וואלה!

אביגדור ליברמן פנה לאליק רון ב2004 בהצעה לצרפו למפלגתו - "ישראל ביתנו", לאחר שאיווט החליט לפרק את החבילה עם ה"איחוד הלאומי" איתה רץ במסגרת משותפת ב2003.
אליק רון בתגובה: "אני איש מחנה השמאל ולא נראה לי שזה מתחבר יחד, אני אמנם תקיף מאוד ויהודי קנאי חשוך מרפא, אבל אני שמאלני ולא ימני" מקור: nrg

שנה אחר כך, מתפקד רון למפלגת העבודה אותה כינה "גוף מתאבד". מקור: וואלה!
ב2006 התראיין לעיתון "כול ערב" ופרס את משנתו הבוטה:
"כאשר אני רואה את עזמי בשארה בדמשק עם חבריו אני אומר לעצמי האנשים לא למדו דבר בחייהם. עזמי בשארה חצה קווים אדומים בהתבטאויותיו האחרונות... הביקור בסוריה (של בשארה) הוא עבירה על החוק והוא צריך להיענש... מה שהוא עושה זה בגידה, אני חוזר ואומר בגידה... אני רואה בעזמי בשארה ובחבריו בוגדים פעמיים. פעם אחת הם בגדו במדינה ובפעם השנייה בגדו בבוחרים שלהם... במעשיהם הם דוחפים את היהודים לקיצוניות ולזרועות הימין הקיצוני. פעולותיהם מחזקות את כוחם של ליברמן ונתניהו"
"התנועה האסלאמית בראשות השיח' ראיד סלאח היא תנועה מתועבת ומסוכנת לביטחונה של ישראל. אינני תומך בהוצאתה מחוץ לחוק... השיח' סלאח הוא המסוכן ביותר הוא הצטרף למלחמת העולם השלישית המתנהלת בימים אלה... אני מתנגד לביטויי השמחה הגלויה והסמויה של ערביי ישראל על מה שמצטייר כניצחון חיזבאללה נגד ישראל... השיח' סלאח קשור לכוחות האלה, כלומר לכוחות הקיצוניים בתנועות האסלאמיות"
"אני רואה את אותה סכנה אצל חלק מהיהודים כאשר הם מגייסים את הדת לטובת הפוליטיקה, הדבר הזה מביא לקיצוניות... לו היה הדבר תלוי בי מספר רבנים היו בכלא ולא רק יגאל עמיר מכיוון שהם לדעתי השתתפו ברצח רבין, מאותה סיבה... אני אומר בתקיפות, כי הערבים ששמחו על מה שמכונה ניצחון חיזבאללה על ישראל הרי הם מעודדים את חיזבאללה ומשתפים פעולה עם האויב בזמן מלחמה. מי שסבור כי גרוש 700 אלף ערבים בשנת 1948 אינה "נכבה", הוא לא מבין דבר. גם היום אני אומר מה שקרה בשנת 1948 היה נכבה"
"אני שמאלני ואני מתנגד נחרצות לכיבוש... תוכנית ההתכנסות נכנסה למחסן והדבר איום ונורא בעיני... אני רחוק מתנועת שלום עכשיו כמרחק שלי מליברמן. אני מתנגד לתפיסותיו המטורפות החותרות להעביר את תושבי אום אל-פחם לרשות הפלשתינית... אני מתנגד לכיבוש ומתנגד לפעולות של החיילים במחסומים הצבאיים"
"מנקודת מבטי העקרונית אני רוצה שהתושבים (הערבים) יבקרו את קרוביהם בכל מקום, גם לי משפחה בלבנון אבל אנו נפגשים בצרפת. אין זה בעיה בעיני, כי בת אחותי נשואה ללבנוני שאיננו יהודי. במהלך טקס הנישואים בכינו כולנו. החתן הוא נוצרי ואם היה מוסלמי הייתי מרגיש אותו דבר"
מקור: ערוץ 7

סיפור האהבה הייחודי החל לפני כמה שנים. החתן, ערבי נוצרי, איש צד"ל לשעבר, שברח מדרום לבנון לישראל לאחר נסיגת צה"ל, הכיר את אחייניתו של רון כשעבדו יחד ביקב במנזר השתקנים. בין השניים התפתח רומן סוער, ולפני שלושה חודשים הם מיסדו את הקשר ונישאו בצרפת. בחתונה שנערכה בנוכחות שתי המשפחות המאושרות, נכח גם הדוד, ניצב בדימוס אליק רון, שהכיר שם את משפחתו החדשה.
"זה אושר גדול בשבילי. אני שמח בשבילה. הוא בחור מצוין", סיפר רון. "המשפחה שלו נהדרת. הם ערבים לבנונים גאים, ממוצא נוצרי. הכרנו אותם חודש לפני המלחמה. מכיוון שאיננו יכולים להתראות בלבנון או בארץ, התראנו בירדן או בצרפת. המציאות חזקה מכל דמיון, לא שיערתי שתהיה לי משפחה בדרום לבנון, אבל אני רק יכול לברך על כך". מקור: nrg

בשנת 2006 ניסה רון את מזלו הפוליטי והתמודד לראשות המועצה האזורית עמק יזרעאל, כתושב תל עדשים. נסיונו כשל.

2008, מפציע רון מעל למרקע. בתכנית "ערב חדש" התלונן יוסי ביילין "המתנחלים לוקחים את החוק לידיים", לאליק רון זו נראתה לשון המעטה, "טעה ביילין כשאמר על המתנחלים שהם לקחו את החוק לידיים. שם (ביו"ש) אין חוק, מתפתחת שם מחתרת, מדינת אין חוק". (14.9.08)

מסתבר שכאשר הולכים לישון עם שמאלנית, קשה לקום בבוקר שפוי לחלוטין. ע"ע אהוד אולמרט. ענת, אשתו של רון כל כך כעסה על המדינה "עד כדי כך שאני פשוט לא אוהבת את המדינה". את עבודת המאסטר שלה ערכה על המתנחלים, "המתנחלים החדשים מתרבים מהר ובכוח ומגרשים את מי שמסביבם". ענת רון משתדלת להפגין מעת לעת נגד מפעל ההתיישבות ביו"ש.
לגב' רון יש מה להגיד גם על תופעת הסרבנות "יש תנועה הולכת וגדלה של סרבני שטחים והמדינה מתייחסת אליהם כאל פושעים ומושיבה אותם בבתי כלא כי הם עוברים על החוק, אבל המדינה בעצמה, בציניות אדירה ובצביעות נוראה, עוברת על החוק כי היא מבקשת מהסרבנים שישמרו על דבר לא חוקי". מקור: הארץ

ב2010 שוב נשמע קולו של רון, הפעם הוא מצא לאן להצטרף בפוליטיקה, קדימה כמובן. השריפה בכרמל היא הטריגר לטענתו.
"לנוכח אוזלת היד וחוסר העשייה של הנהגתה הנוכחית של המדינה, החלטתי להצטרף לחיים הפוליטיים כחבר מן המניין בתנועת קדימה"
"הממשלה בראשותו של בנימין נתניהו, אינה ראויה או מסוגלת להנהיג את המדינה לנוכח האתגרים והסכנות הניצבים בפנינו"
מקור:nrg

-רון נפגש בשבועות האחרונים פעמיים עם יו"ר קדימה, ציפי לבני, והחליט בעקבות שיחות שניהל עימה להתפקד למפלגה ולהתמודד בעתיד על מקום ברשימת המפלגה לכנסת-
מקור: ynet

אירועי השריפה בכרמל, כנראה הוציאו את רון משלוות נפשו. במלאות שלושים לאסון, התקיים טקס בבית אורן לזכר הנופלים בהשתתפות המשפחות השכולות, נשיא המדינה ראש הממשלה ושר הפנים. כשהחל לנאום ראש הממשלה, התרומם בן זוגה של אהובה תומר ז"ל, דני רוזן וחולל פרובוקציה בדרישתו הקולנית לסלק את שר הפנים אלי ישי מן האולם.
צפו בסרטון

ימים אחר כך, חשף מתי טוכפלד ב"ישראל היום" את מעורבותו של אליק רון במהומה הפרובוקטיבית.

ישראל היום 7.1.2011

קישורים נוספים:
אליק רון - ויקיפדיה
ועדת אור - ויקיפדיה
"גם אני לא הייתי ממנה אותי למפכ"ל" nrg
תמלול עדות אליק רון בועדת אור חלק א'
תמלול עדות אליק רון בועדת אור חלק ב'



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  עבודה מצויינת המשך כך ידידי, לתעד כאן זה המקום !!! פילוביץ שחף 11.03.11 17:29 1

     
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ששי ה' באדר ב' תשע''א    17:29   11.03.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. עבודה מצויינת המשך כך ידידי, לתעד כאן זה המקום !!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 

לאמת אין אג'נדה. לתקשורת יש. ההיסטוריה מסבירה הכל


פרס: ''ההסטוריה לא חשובה, מה שחשוב זה העתיד''...למה?!
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=6137&omm=69&viewmode=
מי מפחד מ''תולעת יעקב ודוֹד ישמעאל''?
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=6179&forum=gil&omm=0



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות