|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
15764 הודעות | יום שני ט''ו באב תשע''א
13:32 15.08.11 |
|
10. יוסי יונה ממליץ על ביטול חוק השבות
בתגובה להודעה מספר 7
|
"..ביטול חוק השבותנותר רק לברר עוד עניין קטן אחד: איך עושים זה? "אתחיל בתחום החשוב לי ביותר - החינוך", אומר יונה. "אני רוצה להנהיג שוויון הזדמנויות כלכלי: כל ילד וילדה בישראל יוכלו לפתח את יכולותיהם באופן בלתי תלוי במצב הכלכלי של הוריהם. אני מציע שכל הזרמים בחינוך ישלבו בתוכם מרכיבים בסיסיים של דמוקרטיה רב-תרבותית: לימוד ערכי דמוקרטיה, הדגשת ערך הסובלנות והכבוד ההדדי לתרבויות השונות, והנהגת רב-תרבותיות בתוך הזרמים, תוך שילוב המורשת התרבותית של כלל הקבוצות המרכיבות את החברה בישראל - גם במחיר שינוי מהותי בנרטיב הלאומי השליט". הזכרת שינוי מהפכני ביחס להגירה. מה זה יכלול? "ובכן, מלבד אזרוח מהגרי העבודה, זה יכלול את ביטול חוק השבות; את ביטול ההסדר של התאזרחות אוטומטית למהגרים יהודים; ומתן פתרון ראוי לבעיית הפליטים הפלשתינאים על בסיס אמנת ז'נווה". ביטול חוק השבות? "כן. אני מציע להנהיג מדיניות הגירה צודקת, שתעניק ביטוי הן לאינטרסים של הקבוצות השונות המרכיבות את החברה הישראלית והן לאלה של מהגרי עבודה פוטנציאליים". כלומר, שינוי אופיה היהודי של המדינה. "לא. היא עדיין תהיה מדינה עם רוב של יהודים. אבל היא תהיה מדינה מוסרית, דמוקרטית והוגנת יותר. אני גם רוצה שמתן אזרחות ליהודים שיבואו לפה, יותנה בהמתנה, בידיעת שפה, ובאימוץ כללי התרבות הדמוקרטית". איך יישמר רוב יהודי? הרי אתה קורא לפתרון בעיית הפליטים על פי נוסחת ז'נווה. "נוסחה זו מציעה חמישה פתרונות משלימים: בנוסף לתשלום פיצויים על היותם פליטים ועל אובדן רכוש, הנוסחה קובעת כי הרוב הגדול של הפליטים הפלשתינאים ייושב במדינת פלשתין; חלק יקבל אזרחות במדינות ערב שבהן הוא חי כיום; חלק ייקלט במדינות מערביות; חלק ייקלט באזורים שישראל תעביר לפלשתין במסגרת חילופי שטחים; וחלק זעום - שמוערך ב-30 אלף עד 50 אלף פליטים - ייושב בישראל גופה". וזה אינו מהווה תקדים בעייתי? "רק ברמה הסמלית. את צריכה לתת את דעתך לעובדה שרבים מהפלשתינאים מהשטחים מממשים כבר היום את 'זכות השיבה' לישראל בהעלמת עין של ממשלות הימין. לא נראה לי שזה מדיר שינה מעיניהם של מנהיגי המדינה"...
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|