המחאה ברשת: פחות תמיכה במאבק ויותר אנטגוניזם כלפי דפני ליףמניתוח של חברת Buzzilla עולה כי בעוד מאות אלפים צעדו במוצאי שבת בהזדהות עם מחאת מעמד הביניים, הגולשים באינטרנט כבר לא תומכים במאבק ללא תנאי, ובטח שלא במארגני המחאה
עמית סלונים | mako | פורסם 08/08/11 19:35
דפני ליף - מקימת מחאת האוהלים, בעצרת המחאה (צילום: חדשות 2)
רק 20% מהאזכורים ברשת חיוביים. דפני ליף
אומרים שכלי התקשורת אחראים לניפוח הסיקור של מחאת האוהלים, אבל האמת היא שהמהפכה הזאת לא נולדה בעיתוני הבוקר ואפילו לא אצל יונית לוי. אומרים ש-300 אלף איש יצאו לרחובות וזעקו למען צדק חברתי, אבל המהפכה הזאת לא באמת יוצאת משדרות רוטשילד. המהפכה הזאת התחילה, בעבעה, וקיבלה חיים משל עצמה ברשתות החברתיות באינטרנט.
לפי המחקר שנערך במיוחד עבור mako, התגובות החיוביות הרבות (45%) של הגולשים עד לפני שבוע, הפכו לתמיכה פחותה בהרבה (22%) בשבוע האחרון. לפי התגובות, הגולשים מרגישים שיש מחלוקת לגבי מטרות המחאה, הם מבקרים את המעורבות הפוליטית ומביעים ספקות כלפי מנהיגי המאבק.
מקביל, כמות התגובות המתנגדות למאבק זינקה מ-7% בשבועיים הקודמים, ל-12% בשבוע האחרון. בהקשר זה מעניין לשים לב שמאבק הרופאים ממשיך לזכות ליחס חיובי רחב מהציבור, ונשאר עקבי לאורך שלושת השבועות האחרונים.
החשש העקבי שמארגני המחאה לא ממוקדים הוא הסיבה העיקרית לשינוי בשיח האינטרנטי בשבוע האחרון, אבל לא רק. נראה שהגולשים פחות נלהבים מה"מחאה למען המחאה" שמנסים ליזום מארגני המאבק, ומנסים להתמקד בפתרונות לבעיות ספציפיות – עם התעסקות חוזרת בהורדת מיסים על דלק, ביטול חוק הוד"לים ועוד.