גירסת הדפסה          
קבוצות דיון יש לי מה לומר נושא #18414 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 18414   
תושב הארץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.5.12
20753 הודעות, 144 מדרגים, 197 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' בתשרי תשע''ז    06:33   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

בעלי מסעדות מפסיקים לשלם פרוטקשן לרבנות  

 
  
הועבר בתאריך 03.10.16 בשעה 09:08 מפורום חדשות על-ידי פאטמה, (מנהל הפורום)
 

שרותי הדת בישראל שווים הרבה כסף - הרבנות והחרדים הקימו תעשיה שלמה סביב היהדות בישראל ובעולם. בית משרד הפנים לא ירשום זוג יהודי כנשוי ללא אישור הרבנות והרבנות לא תספק אישור ללא נוכחות רב בחתונה. יחד עם זאת, היא תדרוש תשלום של אלפי שקלים לרב, במזומן כמובן. אבל הבעיה היא שהיהדות כלל לא דורשת להתחתן מול רב אלא שהחתן יגיד לכלה מול שני עדים את המשפט "והרי את מקודשת לי בתכשיט זה כדת משה וישראל". כנ"ל לגבי תשמישי הקדושה - המזוזות וספרי התורה, תעשיית הכשרות והשחיטה, ובכלל זה מותג בד"ץ בית יוסף, וכדומה. הרבנות מהלכת אימה בדרישתה על בלעדיות בתחום הדתי בארץ, פעילות שמכניסה לה מליוני שקלים.
עלויות שירותי הכשרות כוללות תשלומים שנתיים קבועים בצורת אגרת כשרות לרבנות המקומית: מסעדה קטנה - עד 20 סועדים, תשלם 517 שקל אגרה לרבנות. מסעדה בינונית - עד 50 סועדים, תשלם לרבנות אגרה בסך 743 שקל. מסעדה גדולה - 51 סועדים לפחות, תשלם 1,356 שקל. בית מלון קטן עד 70 חדרים ישלם אגרה לרבנות בסך 3,261 שקל בשנה ובית מלון גדול - 251 חדרים לפחות ישלם 12,295 שקל. הוצאה נוספת הנה התשלום החודשי למשגיחים. בהתאם להנחיית הרבנות, הם מועסקים באופן ישיר על ידי בעל העסק כשכירים. בעל העסק שוכר משגיח הכשרות מטעם הגוף שממנו הוא רוצה לקבל תעודת הכשר - יכול להיות רבנות מקומית או בדץ בית יוסף למשל. שכרם נקבע על ידי הרבנות - 37 שקל לשעת עבודה, אבל ההתקשרות בין הצדדים לא הוגדרה. למשל, האם על המשגיח להתייצב בעסק מדי יום, מה הוא צריך לבדוק, כמה שעות הוא צריך להקדיש לכך בחודש או בשבוע, האם לשהות בעסק באופן רציף?


במהלך הימים האחרונים ניתלו ברחבי גדרה שלטים מטעם המועצה הדתית בגדרה שלטים אלו מודיעים כי המועצה הדתית מסירה את הכשרות מטעמה מהחנות: לחם תושיה ברחוב הבילויים.
בעקבות כך, נערכה בדיקה עם שלמה, בעל המקום שמציין: "אני בא ממשפחה בעלת מסורת דתית. אני איש מאמין. בין לקוחותיי ישנם גם אישי ציבור דתיים.אני משתמש רק במוצרים בעלי תעודות "מהדרין". במטבח שלי אין בשר.נטו חלבי. אין לי חצי דבר דבר נגד מוסדות הדת. אבל לא יעלה על הדעת שמשגיח שעובר מידי יום, לא עושה דבר וחצי דבר מלבד לקרוא עיתון ולשתות קפה יבקש כעת: 4000 ש"ח משכורת חודשית! שמעתם טוב: 4000 ש"ח ! אני מוכן לתרום ולעזור תמיד אבל יש גבול "לדמי החסות" שאנחנו בעלי העסקים צריכים לשלם תמורת "התעודה". מי שמכיר אותי יודע שהמקום כשר ומוזמן להמשיך לשבת ולקבל את השירות הטוב ביותר. הדבר בר פתרון אם בעתיד יוקם גוף עצמאי ובר סמכא שמוכן לבדוק ולהעניק כשרות במחירים שפויים. עצוב לדעת שמסחרו כך את הדת".


זהו חלון הראווה של מסעדה קטנה בבאר שבע, המנוהלת על ידי זוג דתי. המסעדה ידועה כמסעדה של נתן התימני. בעלי המקום מסרבים לשלם שוחד לרבנות בגין קבלת תעודת כשרות ובימים האחרונים אף הוסיף שלט מתריס כנגד משגיחי הכשרות אוכלי החינם. אנחנו מצידנו משתדלים לאכול שם ככל האפשר לאות הזדהות

לרשימת המסעדות הכשרות ללא תעודה הצטרפה המסעדה ההודית איצ'קדנה שבשוק מחנה יהודה. "החלטנו להפסיק לשתף פעולה עם הרבנות", כתבו בעלי המסעדה בפנייה ללקוחות, "זאת מכיוון שהוכרחנו לרכוש מוצרים רק ב-4 בסטות ספציפיות ולא היינו מוכנים להשתתף במעשה שפוגע ומרסק את פרנסותיהם של רבים אחרים. זו רק סיבה אחת מתוך כמה דברים שעקרונית ומוסרית אנחנו לא מסכימים איתם. האוכל במסעדה נשאר בדיוק כשהיה – צמחוני, טעים וכשר. רק ללא תעודת הכשרות".
תופעה חדשה של הצבת שלטי כשרות אלטרנטייבים מנערת את עולם המסעדנות ומעוררות חיכוכים עם הרבנות הראשית. תופעה זו נובעת בעקבות ניסיון הסחיטה ולחץ לתשלום פרוטקשן לרבנות המקומית על ידי בעלי העסקים.
במקרה של מסעדת איצ'קדנה, החל באוגוסט כאשר פקח של הרבנות הראשית נכנס למסעדה הירושלמית, מסעדה שמתמחה באוכל צמחוני וטבעוני. להבה, בעלת המקום, הופתעה במיוחד מכיוון שלא היה מדובר במשגיח הקבוע שעבר מולה כבר חמש שנים. "יום אחד הגיע פקח, שאותו אני לא מכירה, ודרש לראות את הקבלות שלי. מאוד הופתעתי מכך, כי מה לכשרות ולקבלות. סירבתי והוא אמר כי מעתה עליי לבצע את קניות המצרכים שלי בארבעה מקומות ספציפיים בשוק. סירבתי להכנס למונופול הזה ובעקבות זאת לקח הפקח את תעודת הכשרות שלי והלך". בעלת המקום החליטה כי אינה מוכנה להשלים עם מה שקרה ולכן תלתה במסעדתה שלט המסביר את המצב. "כשפתחתי את המסעדה רציתי שיהיה כשר בכדי שנוכל להתחבר לקהל שמסביבנו, תמיד היה לנו משגיח כשרות ותעודה. שום דבר במטבח לא השתנה רק התעודה איננה. אני מקפידה על אותם כללים ובכלל אנחנו מסעדה צמחונית טבעונית כך שהפחד שמשהו לא יהיה כשר הוא יחסית קטן", נכתב בשלט.
להבה, בעליה של איצ'קדנה, התחילה עם הרבנות כמו שכל בעל מסעדה מתחיל: במילוי טפסים, בחתימות, בתשלומים. אחרי הבירוקרטיה הראשונית, מינו למסעדתה משגיח כשרות ונתנו לה תעודה של הרבנות. במשך כמעט שש שנים ליווה את להבה אותו משגיח. להבה שילמה את משכורתו של המשגיח במשך כל אותה תקופה, כ-1,200 שקל בחודש. כלומר, המשגיח הוא לכל דבר ועניין מועסק של המסעדה, לא של הרבנות. לפי להבה, אותו משגיח, הגיע מתי שהוא רצה, ולא ברור מה עשה כשהגיע. עם משגיח הכשרות שלך אין לך חוזה, והעבודה שלו אינה מוגדרת ממש. בדרך כלל, ביקור שלו כלל כניסה למסעדה תוך כדי דיבור ביידיש בטלפון, הצצה למטבח ויציאה מהירה. סך הזמן הכולל של הביקור הממוצע: 1.5 דקות. מצד שני, היו גם ביקורים ארוכים יותר, והוא היה אומר ללהבה מה מותר ומה אסור, בהתאם לכללי הכשרות. לפעמים הוא היה אומר לה מה מותר ומה אסור על פי הקבלה. כך למשל, הוא אסר עליה לשים בצל או שום מקולפים או חתוכים בתוך המקרר. ההסבר: זה מביא שדים ורוחות. הוא גם היה מכריח את להבה לקנות ירקות מסוימים רק מחברת גוש קטיף. אלה יקרים הרבה יותר וטעימים (כך לפי להבה) הרבה פחות. בעבור זה שילמה להבה את משכורתו. אגב, מפני שהוא היה גר בבני ברק, גם הנסיעות לירושלים – על חשבונה.
התמונה שותפה ברשת על ידי גולשים רבים ובנוסף הוקמה קבוצת פייסבוק שמרכזת את כל המסעדות המעידות על עצמן ככשרות לגמרי אך אין להן תעודה, בינהן "נוקטורנו", "הסלון בשבזי", "קרוסלה", "המרקיה" ו"אדון כהן" הירושלמיות.
זוהי ההודעה שנתלתה לאחרונה במרקיה הירושלמית:

זוהי הצהרה המפרטת דברים עליהם מקפידים במסעדה הזו בענייני כשרות. כתוב שם שכל המוצרים חלביים או צמחוניים וכולם כשרים, שהכלים הוכשרו, שהירקות הירוקים נשטפים ושהמקום שומר שבת. בנוסף נכתב שאת היינות במקום פותחים גם עובדים שאינם יהודים.

א. הרעיון נראה ראוי ומקרב את הדת אל העם. עד עכשיו, כשמישהו נכנס למסעדה שלה תעודת כשרות, כל מה שהוא ידע זה שהמסעדה בהשגחת הרב הזה והזה, ומבחינתו פרטי הדת הם עיניינו של אותו הרב. הוא רק יודע שהרב אישר את המקום אבל הוא לא צריך לדעת מה זה אומר, זה בתחום עיסוקו של הרב. כעת, באמצעות הרעיון של ההצהרה התלויה על הקיר, הסועד נדרש לדעת בעצמו על מה הוא מקפיד ולהחליט בעצמו אם זה מספק אותו או לא. האחריות הדתית חוזרת מהרבנות לעם. בנוסף, דרך ההצהרות הללו אנשים רבים יחשפו לפרטי הלכה שהם כלל לא הכירו.
ב. נראה, כי קומות שמצהירים: "אנחנו כשרים בלי תעודה" מצהירים הצהרה בעייתית, בגלל שיש אנשים שבשבילם זה שהם לא מוכרים חזיר זה נראה להם כשר והם לא יכולים להעלות על דעתם עוד פרטי הלכה שעבור שומר מצוות הם הכרחיים. הרעיון לפרט על מה אתה מקפיד ועל מה לא, מפזר את הערפל סביב הצהרת הכשרות. בטוחני שדתיים אדוקים לא יסתפקו בהצהרה כזאת ושלהם חשובות עוד הלכות שאולי בעל הבית לא מכיר, אבל יש רבים שרוצים לאכול במקום שהם יודעים שמקפידים בו על הלכות בסיסיות ולא איכפת להם מדקדוקי ההלכה.
ג. הרעיון הזה מחזיר את האמון בין הסועד לבעל המסעדה. שבעל מסעדה, שמפרסם הצהרה כזאת, מחויב אליה הרבה יותר מאשר אחד שמפקיד את עניין הכשרות בידי משגיח. בעל מסעדה שיש לו תעודת
כשרות, מבחינתו כל האחריות היא על גב המשגיח. הוא משלם למשגיח ובזה מסיר מעצמו את דאגות הכשרות. יש מכשול בצורת העבודה עם משגיח. לבעל המסעדה אין מחויבות לגבי שמירת כשרות, כמו שאמרנו, זה תפקידו של המשגיח. מצד שני, אם קרתה תקלה כלשהי מבחינת הכשרות, למשגיח יש אינטרס לעצום עין, שכן הוא מועסק על ידי בעל המסעדה.
אפשר לשדרג את הרעיון הזה כך: בעל המסעדה יתיעץ עם רב, יסביר לו מה סוג המסעדה, איפה הוא קונה את המצרכים, ושאר הפרטים הרלוונטיים. הרב יגיד לו איזה דברים הוא צריך להתיחס אליהם בהצהרה שהוא מפרסם, ועדיין ההחלטה על מה לשמור ועל מה לא תישאר של בעל המסעדה.
הרעיון הזה טוב לעסקים קטנים. הוא יקרב את הסועד אל הדת ויעודד אמון בינו לבין בעל המסעדה. כמובן שבעסק גדול שבו אין מימד אישי, כמו לדוגמה: יצרני מזון סיטונאיים, קייטרינג, מלונות, רשתות מזון, רצוי שתהיה השגחה מסודרת ושהנושא הזה יהיה מנוהל ומפוקח.

החרם של הרבנות לא חס גם סניף רולדין בגבעתיים. בסוף דצמבר, ניצן הורוביץ פרסם את הסטטוס הזה בפייסבוק:


ראיתי את האזהרה הזו ברחוב, ומייד הלכתי לשתות קפה ברולדין. גם עוגיה אכלתי. היה נחמד. לידי ישבו אנשים דתיים. שאלתי אותם אם לא מפריע להם שהרבנות שללה את תעודת הכשרות. הם אמרו לי כך: "התעודה הזו ממילא לא שווה כלום. היא מעידה על דבר אחד בלבד – שהמקום משלם לרבנות אלפי שקלים בחודש. אין לזה שום קשר עם כשרות או יהדות". יצאתי מהקפה, ובאוטובוס בדרך הביתה שמעתי את התחקיר של ערוץ 2 על המשגיחים שעבדו 30 שניות ביום (חצי דקה) במסעדות שהם אמורים "להשגיח" עליהן. זו סחיטה. של מסעדות, של חקלאים ושל עסקים, על-ידי מנגנון מושחת. את המחיר כולנו משלמים: בהרבה כסף. וגם מי שחשובה לו כשרות, ואני יודע שלהרבה אנשים זה חשוב – אפילו אותה הוא לא מקבל. זה לא ייאמן. יש רק פיתרון אחד: לנתק את המנגנונים האלה מהפוליטיקה שנותנת להם את הכוח, וכולנו ננשום לרווחה – חילונים ודתיים.

המשך בקישור:


http://healworlds.blogspot.co.il/2012/12/blog-post_11.html



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מצוין. צריך להכניס את 'ענף משגיחי הכשרות' למיניהם לרגולציה ופיקוח של ממש. ש-עצמון 03.10.16 06:44 1
     גרוע מאד LONELY 03.10.16 07:17 5
  מה הפלא שרוב הציבור מתרחק מהדת qm 03.10.16 06:51 2
  עכשיו יוכלו לשלם יותר לבייזה מנתניה ולמאפיות אחרות SpinozaB 03.10.16 07:15 3
     לפתחות במקרה של מאפיה אפשר לערב משטרה (לא בהכרח יעזור) .... דרומי 03.10.16 07:18 6
         אולי אפשר לערב משטרה בתשלומי השוחד, אבל לא לפתרון הבעיה SpinozaB 03.10.16 07:20 7
  והכל תלוי בלקוחות - אם ישמרו אמון לעסק שהם רגילים אליו התהליך ימשיך 495 03.10.16 07:16 4
     זה בעצם מילכוד. כי קהל היעד הוא אנשים דתיים. לכן אם אין ת.כשרות מהרבנות תהיה להם יצחק היקר 03.10.16 08:32 12
         יקום איזשהו גוף שבראשו רבנים שייתן תעודות אלטרנטיבות שאלה של זמן 03.10.16 08:52 17
  עוד כתבה מטומטמת במקרה הגרוע או אנטישמית במקרה היותר גרוע שאתה מביא לפה. שומר הלילה 03.10.16 07:28 8
     ממש לא מטומטמת... חשוב לי 03.10.16 07:52 10
     פרוטקשן במובן הנפשע של המילה: או שאתה עושה מה שאני דורש או שיעונה לך רע. זו הרבנות. BillyBonkers 03.10.16 08:01 11
         אתה ושאר החוכמולוגים באשכול מתעלמים מדבר אחד והוא.. הרבנות לא מכריחה אף אחד לקחת כשרות. CheshireCat69 03.10.16 08:38 13
             לא מכריחה? כאילו מה? ''אין תעודה שלנו, אל תאכלו'', זה לא להכריח? אליסטר 03.10.16 08:47 16
                 אחשלו.. תפסיק להגחיך את עצמך ותדע שהשנאה גורמת לעיוות ההגיון. CheshireCat69 03.10.16 08:53 18
                     לא להיות מסעדה כשרה זה אומר לוותר על כ-57% מהלקוחות היהודים שלך שהם מסורתיים/דתיים/חרדים תשבץ 03.10.16 09:00 20
                         להיות אישה זה לוותר על ישיבה עם הגברים בבית כנסת וישיבה רק עם נשים בעזרת נשים. CheshireCat69 03.10.16 09:08 25
                             ההסדר הזה של הפרדת נשים קיים רק במאה השנים האחרונות mykey 01.02.17 05:10 31
             אבל החוק מחייב עסק שרוצה כשרות לפעול רק דרך הרבנות הראשית שאלה של זמן 03.10.16 09:05 23
             לפי החוק כל עסק מפעל מזון וסופר חייב להיות כשר mykey 01.02.17 05:04 30
  מה חדש תחת השמש? שניצל 03.10.16 07:48 9
  מעולם לא התחברתי לדת. אומנם, אני מכבד את הדת. Wallaila 03.10.16 08:42 14
     ואיך דתי שאוכל כשר ומחפש תעודת כשרות כדי לדעת שזה באמת כשר מוציא שם רע ליהדות? CheshireCat69 03.10.16 08:44 15
         הוא אמר ״יש הרבה דתיים״ ראש דשא 03.10.16 08:57 19
             זה לא ''יש הרבה דתיים'' אלא ''כל הדתיים''. CheshireCat69 03.10.16 09:01 21
  ומי מאמין למסעדה שתולה על דלתה שלט ''אצלי הכל כשר''? בזמן האחרון ישנה מתקפה בתקשורת אברהם 03.10.16 09:01 22
  מאמר דעה משנת 2012 ?? לא הגזמת קצת? שלומצי 03.10.16 09:07 24
     ממש לא הגזמתי, אין ממנו רלוונטי להיום ואתה כנראה לא יודעה מהו מאמר דעה תושב הארץ 03.10.16 11:04 26
  הכתבה מ2012..... ger1 04.10.16 19:31 27
     מה עוד שהכתבה פורסמה בחג הגדול מכולם 04.10.16 22:23 28
  מדברים שטויות פה דרור 05.10.16 14:57 29

     
ש-עצמון
חבר מתאריך 10.4.16
69228 הודעות
יום שני א' בתשרי תשע''ז    06:44   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מצוין. צריך להכניס את 'ענף משגיחי הכשרות' למיניהם לרגולציה ופיקוח של ממש.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LONELY
גולש אורח
יום שני א' בתשרי תשע''ז    07:17   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. גרוע מאד  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
יש להפקיע מהרבנות את המונופול על ההשגחה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
qm
חבר מתאריך 9.8.02
63748 הודעות
יום שני א' בתשרי תשע''ז    06:51   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מה הפלא שרוב הציבור מתרחק מהדת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
SpinozaB לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.7.14
48453 הודעות, 176 מדרגים, 314 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' בתשרי תשע''ז    07:15   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. עכשיו יוכלו לשלם יותר לבייזה מנתניה ולמאפיות אחרות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
המצחיק הוא, שהמאפיה (mafia) מנתניה באמת פועלת דרך מאפיה (bakery)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דרומי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.8.11
1321 הודעות, 21 מדרגים, 34 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' בתשרי תשע''ז    07:18   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. לפתחות במקרה של מאפיה אפשר לערב משטרה (לא בהכרח יעזור) ....  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
SpinozaB לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.7.14
48453 הודעות, 176 מדרגים, 314 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' בתשרי תשע''ז    07:20   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. אולי אפשר לערב משטרה בתשלומי השוחד, אבל לא לפתרון הבעיה  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.4.02
66075 הודעות, 202 מדרגים, 388 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' בתשרי תשע''ז    07:16   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. והכל תלוי בלקוחות - אם ישמרו אמון לעסק שהם רגילים אליו התהליך ימשיך  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
והסדקים כבר קיימים ממקודם כולל בנשואין
הכחשת המציאות וחוסר הבנה של מה שמתרחש כנראה ימשיך עד שהשבר יעמיק ויכאיב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יצחק היקר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.6.15
12773 הודעות, 86 מדרגים, 163 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' בתשרי תשע''ז    08:32   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. זה בעצם מילכוד. כי קהל היעד הוא אנשים דתיים. לכן אם אין ת.כשרות מהרבנות תהיה להם  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
בעיה לאכול שם. כדי לשבור את המעגל צריך למצוא רבנים שיסכימו לתת הכשר מחוץ לרבנות.

אז לגבי החילונים - אין בעיה גם ככה. אם רוב הלקוחות דתיים - אני חאנרואה פיתרון.

אבל כל הכבוד להם על העמידה האיתנה. מה יהיה סוף הסיפור? לשמיים פתרונים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שאלה של זמן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.16
10276 הודעות, 49 מדרגים, 50 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' בתשרי תשע''ז    08:52   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. יקום איזשהו גוף שבראשו רבנים שייתן תעודות אלטרנטיבות  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  
הם לא יקראו לזה כשר (כי החוק אוסר זאת) אלא יגידו שזה בהשגחת אותו גוף רבני, וכל מי שחשובה לו הכשרות יידע שזה שווה ערך לכשרות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שומר הלילה
גולש אורח
יום שני א' בתשרי תשע''ז    07:28   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. עוד כתבה מטומטמת במקרה הגרוע או אנטישמית במקרה היותר גרוע שאתה מביא לפה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
דא אני מציע לכותב הכתבה לגשת למילון וללמוד את פירוש המילה פרוטקשן



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חשוב לי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.2.16
7198 הודעות, 66 מדרגים, 108 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' בתשרי תשע''ז    07:52   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. ממש לא מטומטמת...  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
ראשית להערתך: פרוטקשן פירושו דמי חסות. בעבר וגם היום משלמים בעלי עסקים כסף כדי שלא ישדדו / יפגעו / ישרפו להם את העסק ובשורה התחתונה, כדי שיוכלו להמשיך לעבוד בלי הפרעה. אחת הדרכים "לשכנע" בעל עסק לשלם דמי חסות, הייתה לבקר אותו כשהמקום היה עמוס במבקרים ולאיים עליו. לקוח נורמטיבי שרואה מחזה כזה, עוזב את המקום ולא חוזר לשם יותר. הרבנות עושה את אותו הדבר בדיוק. מסירה את התעודה ובמקרים כאלה ואחרים, מפרסמת באמצעות מודעות מקומיות או תוך שימוש בעיתונות, את עובדת הסרת "הכשרות". בשורה התחתונה, יש לקוחות שמפסיקים להגיע ופרנסת המקום נפגעת.
אז מה בדיוק מטומטם או אנטישמי בכתבה?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
BillyBonkers
גולש אורח
יום שני א' בתשרי תשע''ז    08:01   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. פרוטקשן במובן הנפשע של המילה: או שאתה עושה מה שאני דורש או שיעונה לך רע. זו הרבנות.  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
הרבנות אומרת לבעלי העסקים: או שאתם משלמים לנו את מה שאנחנו דורשים או שאנחנו מסירים את תעודת הכשרות ותפסידו את כל הלקוחות הדתיים. או קיי, הרבנות לא מאיימת לשרוף את העסק או לשבור את רגליו של בעליו, אבל מה שהיא עושה זה לא אחר מגביית דמי פרוטקשן מסוג מעודן יותר. משגיחי הכשרות הם טפילים, פרזיטים אוכלי חינם שאין ברירה אלא לשלם להם ולעשות כרצונם כדי לא לאבד לקוחות דתיים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
CheshireCat69
גולש אורח
יום שני א' בתשרי תשע''ז    08:38   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. אתה ושאר החוכמולוגים באשכול מתעלמים מדבר אחד והוא.. הרבנות לא מכריחה אף אחד לקחת כשרות.  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  
המאפיה והסחטנים הם חלק מהמגיבים פה שרוצים לתת אפשרות
לעסקים לרמות אנשים דתיים, ולגנוב מהם כספים על ידי כך
שכל עסק יוכל להציג את עצמו (גם בשקר) ככשר.

העסק הנ"ל מבזבז את הזמן שלו, לקוחות ששומרים כשרות על
אמת, לא יקנו ממנו.

ודרך אגב...
טפיל ופרזיט ואוכל חינם זה אחד שרוצה לרמות את הדתיים
שאוכלים וקונים רק ממקומות שיש בהם השגחה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אליסטר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.5.12
3979 הודעות, 55 מדרגים, 55 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' בתשרי תשע''ז    08:47   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. לא מכריחה? כאילו מה? ''אין תעודה שלנו, אל תאכלו'', זה לא להכריח?  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
זה פרוטקשן מהדרגה הראשונה. מאפיה בחסות החוק.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
CheshireCat69
גולש אורח
יום שני א' בתשרי תשע''ז    08:53   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. אחשלו.. תפסיק להגחיך את עצמך ותדע שהשנאה גורמת לעיוות ההגיון.  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  
אין כזה דבר ''אין תעודה שלנו, אל תאכלו'' וגם אם היה
אז זאת לא הכרחה אלא המלצה.

אף אחד במדינה לא מכריח אותך לשים תעודת כשרות ואף
אחד במדינה לא מכריח אותך לאכול במקום כשר.

הדיבורים שלך הן פרי של הסתה והזיות חילוניות
שיכולות לשבש את המחשבה של מי שלוקה בהן.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תשבץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.10.04
86623 הודעות, 357 מדרגים, 667 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' בתשרי תשע''ז    09:00   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. לא להיות מסעדה כשרה זה אומר לוותר על כ-57% מהלקוחות היהודים שלך שהם מסורתיים/דתיים/חרדים  
בתגובה להודעה מספר 18
 
  
ואז נשאלת השאלה כשבעל מסעדה לא רוצה לוותר על פלח שוק כל כך משמעותי, האם יש תחרות בענף הכשרות או מונופול?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
CheshireCat69
גולש אורח
יום שני א' בתשרי תשע''ז    09:08   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. להיות אישה זה לוותר על ישיבה עם הגברים בבית כנסת וישיבה רק עם נשים בעזרת נשים.  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  
ואז נשאלת השאלה כשאישה לא רוצה לוותר על מקום ישבה כל כך משמעותי, האם
יש הדרת נשים או אפלייה כנגדן בבית כנסת?

ולשאלה שלך..
יש חוק למניעת הונאה בכשרות שנתן רק למדינה (רבנות.. כן זה המדינה) את
הזכות לחלק תעודת כשרות, בדיוק כמו שרק למדינה (רבנות) יש זכות לקבוע
מיהו יהודי.

עשו זאת כדי שרמאים לא יוכלו לרמות את הדתיים על ידי הצגת עצמם ככשרים
וכדי שתהיה אחדות בכשרות.

אירוני שבינתיים היחידים שיש להם בעיה עם מערך הכשרות אלו מגיבים חילונים
כמו פה באשכול שממילא לא אוכלים כשר והם גם לא מבינים (לפי התגובות פה
באשכול הם בכלל בורים)בנושא הכשרות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mykey לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.1.17
555 הודעות, 3 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ה' בשבט תשע''ז    05:10   01.02.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. ההסדר הזה של הפרדת נשים קיים רק במאה השנים האחרונות  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  
הסדר זה לא קיים באף בית כנסת לפני הקמת המדינה ונוצר עם התפתחות הציונות. תבדוק מבנים עתיקים של בתי כנסת ואפילו ממצאים ארכיאולוגים של בתי המקדש. זה שיש אנסים זה אומר שאותם צריך לכלוא והחרמנים שלא יכולים לשלוט על עצמם צריכים להשפיל עיניים במקום להדיר נשים מהמרחב הציבור כמו שעשו לצדיקות וטשטשו תמונות של נרצחות בפיגועים אבל הבליטו תמונות של בעליהן ובניהן
לנשים מותר להניח טלית ותפילין גם אם הן פטורות ממצוות שתלויות בזמן. שום דבר לא נאסר עליהן
אנחנו נאלצות להתמודד עם "צדיקים" שלא מבינים דבר וחצי דבר ביהדות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שאלה של זמן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.16
10276 הודעות, 49 מדרגים, 50 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' בתשרי תשע''ז    09:05   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. אבל החוק מחייב עסק שרוצה כשרות לפעול רק דרך הרבנות הראשית  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
לעסק אין אפשרות לקחת משגיח כשרות, מאמין ככל שיהיה, שפועל בשם רב גדול ככל שיהיה, אם זה לא מטעם הרבנות.
אני מעריך בביטחון רב שרוב גדול של המסורתיים וחלק ניכר מהדתיים יסכימו לאכול גם במקום שאין לו אישור של הרבנות, אם יש לו אישור של רב ידוע כלשהו, לכך שהמקום כשר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mykey לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.1.17
555 הודעות, 3 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ה' בשבט תשע''ז    05:04   01.02.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. לפי החוק כל עסק מפעל מזון וסופר חייב להיות כשר  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
חוק איסור הונאה בכשרות, התשמ"ג-1983, מייחד את הסמכות להעניק תעודת כשרות לרבנות הראשית ולרבנים שהוסמכו על-ידם לצורך כך, ולרבנות הצבאית עבור מקומות המגישים אוכל למערכת הביטחון. בין השאר נקבע בחוק "בעל בית אוכל לא יציג בכתב את בית האוכל ככשר, אלא אם כן ניתנה לו תעודת הכשר", וכן "בעל בית אוכל שבידו תעודת הכשר ובית האוכל מוצג בכתב ככשר, לא יגיש ולא ימכור בו מצרכים שאינם כשרים לפי דין תורה". כללים אלה חלים על העוסקים בייצור מזון, מכירתו והגשתו במסעדות. אסור גם להציג את המצורים ככשרים לפי גוף כזה או אחר.
החוק חל גם על מוצרי מזון מיובאים בהשגחה מחו"ל, וניתן לשווק אותם בישראל ככשרים רק באישור הרבנות הראשית לישראל, שיוצג לצד חותמת ועד הכשרות הזר.
בסעיף 11 לחוק נאמר "במתן תעודת הכשר יתחשב הרב בדיני כשרות בלבד". זאת לאחר שסוגיית התנאים שמותר לרבנות להציב לקבלת תעודת כשרות לבית עסק עלתה מספר פעמים לדיון בפני בג"ץ, שדרש מהרבנות שלא להציב תנאים שאינם נוגעים ישירות לכשרות המזון. כך לדוגמה, כאשר נמנעה הרבנות ממתן תעודת כשרות לאולם בו נערכו ריקודי בטן - אסר עליה בג"ץ לעשות כך.
נחמד לגלות שבכפר קסאם קיימת רבנות בהכוונת ״הרב הגאון״ עזמי עמאר





            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שניצל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.3.14
1132 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' בתשרי תשע''ז    07:48   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. מה חדש תחת השמש?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Wallaila
גולש אורח
יום שני א' בתשרי תשע''ז    08:42   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. מעולם לא התחברתי לדת. אומנם, אני מכבד את הדת.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אך לצערי, יש הרבה דתיים שמוציאים שם רע לדת ומשתמשים בדת כקרדום כלכלי או פוליטי באופן הכי ציני.
אבי הוא דתי מסורתי, והוא לטעמי הדתי הכי אמיתי שיש.
עבד כל חייו ומעולם לא השתמש באמונתו ככלי שרת, אלה רק לעצמו ומשפחתו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
CheshireCat69
גולש אורח
יום שני א' בתשרי תשע''ז    08:44   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. ואיך דתי שאוכל כשר ומחפש תעודת כשרות כדי לדעת שזה באמת כשר מוציא שם רע ליהדות?  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ראש דשא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.2.15
15016 הודעות, 81 מדרגים, 93 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' בתשרי תשע''ז    08:57   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. הוא אמר ״יש הרבה דתיים״  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  
והוא כמובן מתכוון לעוסקים בתעשיית הכשרות.
אל תיקח ללב סתם, הוא דווקא היה מדויק



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
CheshireCat69
גולש אורח
יום שני א' בתשרי תשע''ז    09:01   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. זה לא ''יש הרבה דתיים'' אלא ''כל הדתיים''.  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  
כמעט ולא תמצא דתי שלא איכפת לו מכשרות או שיש
לו בעיה כנגד השגחה של כשרות.

אל תקיח ללב סתם, הוא דווקא לא דייק בכלום.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אברהם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.6.16
18265 הודעות, 66 מדרגים, 64 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' בתשרי תשע''ז    09:01   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. ומי מאמין למסעדה שתולה על דלתה שלט ''אצלי הכל כשר''? בזמן האחרון ישנה מתקפה בתקשורת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
על שירותי הדת בישראל וזה נראה לי מתוזמן. מי טוב לו ילך לאכול תולעים במזרח הרחוק ייהנה וירוץ לספר לחברה. מכאן ועד פירוק מוסדות הדת במדינתנו גם החילוניים אומרים עד כאן- משגיח כשרות שלא ממלא תפקידו תחליפו,עשו לו שיימינג אבל במדינת היהודים אנו רוצים לחיות גם כיהודים. סיפור אמיתי - מכר שלי פתח חנות פיצוחים בקריות וכשעברתי שם ראיתי אותו עם כיפה שחורה גדולה. שאלתיו לפשר הדבר וענה לי "זה מביא קונים". כמובן שהנ"ל רחוק מהדת וביום יום הולך ללא כיפה. מה השלב הבא? לאסור על העברת תקציבים לבתי כנסת? לבטל את השבת וחגים יהודים? הדתיים הם ליבת העם היהודי (אני לא דתי) וגם הם טועים כי הם בני אדם, וזהו!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שלומצי
חבר מתאריך 14.8.05
67883 הודעות
יום שני א' בתשרי תשע''ז    09:07   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. מאמר דעה משנת 2012 ?? לא הגזמת קצת?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תושב הארץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.5.12
20753 הודעות, 144 מדרגים, 197 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' בתשרי תשע''ז    11:04   03.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. ממש לא הגזמתי, אין ממנו רלוונטי להיום ואתה כנראה לא יודעה מהו מאמר דעה  
בתגובה להודעה מספר 24
 
  
"...הוא היה אומר לה מה מותר ומה אסור על פי הקבלה. כך למשל, הוא אסר עליה לשים בצל או שום מקולפים או חתוכים בתוך המקרר. ההסבר: זה מביא שדים ורוחות...."



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ger1
חבר מתאריך 19.4.12
817 הודעות
יום שלישי ב' בתשרי תשע''ז    19:31   04.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. הכתבה מ2012.....  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אין טעם לקרוא



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הגדול מכולם
חבר מתאריך 31.12.14
273 הודעות
יום שלישי ב' בתשרי תשע''ז    22:23   04.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. מה עוד שהכתבה פורסמה בחג  
בתגובה להודעה מספר 27
 
  
בשביל שהדתיים לא יוכלו להגיב ולהביע את דעתם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דרור
חבר מתאריך 10.4.16
10589 הודעות
יום רביעי ג' בתשרי תשע''ז    14:57   05.10.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. מדברים שטויות פה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות