כולם יודעים שזה לא כתוב בתורה, הרי כל הגזירה הזאת הוא בעיקר בגלל 24000 תלמידים של רבי עקיבא שמתו בתקופה הזהאבל למי שחשב שזה גזירה של חז״ל, אז לא !
זה אינו כתוב בתלמוד בבלי, וזה גם לא כתוב ספרי הגאונים
ואפילו הרי״ף הרמב״ם והראש שהם שלושת הפוסקים העיקרים בתקופת הראשונים
לא מזכירים בכלל שום איסור על ימי הספירה
- מכאן שדבר זה אינו חשוב בכלל, אחרת הם היו כותבים את זה כמו שאר הלכות או מנהגים חשובים !
וכמו הרבה איסורים שנוספו עם הזמן, גם האיסור הזה ביניהם,
אבל עדיין זה הלכה שהיום מקובל מאוד בציבור החרדי
ולכן עשה הא-ל הטוב דבר נפלא שנקרא ״אוזניות״
ומי שרוצה לשמוע מוזיקה יכול לשמוע באמצעות הדבר הנפלא הזה :-)
ושלום על ישראל
חבר מתאריך 30.4.15
10422 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
אם הייתי חרדי, הייתי לומד איתך חברותא.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות, 122 מדרגים, 233 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אבל כולם אוסרים ללכת להופעות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות, 122 מדרגים, 233 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
האחרים מחמירים ומי שמחמיר באה עליו הברכה (כל עוד ההחמרה לא באה על חשבון מישהו אחר)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
51619 הודעות, 397 מדרגים, 776 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
ערכתי לאחרונה בתאריך 11.05.17 בשעה 21:28 בברכה, ירושלמי ציוני
http://ravsherki.org/index.php?option=com_content&view=article&id=889:889889-889&catid=57&Itemid=100513
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 8
"ובדורנו זה, שכבוד התורה הושפל עד עפר בעוונותינו הרבים, יש יותר לעשות חומרות וגזירות בזהירות בכבוד התורה מכל החומרות שבעולם."
לדעתי - כבוד התורה הושפל רק בגלל חומרות וגזירות מיותרות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות, 122 מדרגים, 233 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 10
אין לי יותר ספיקות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות, 128 מדרגים, 248 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 11
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 14
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות, 122 מדרגים, 233 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 11
אני בטוח שאתה פחות מאושר היום מאשר פעם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 16
עד שגיליתי שמחכה לי רק חופה של שרצים למטה באדמה :-(
וכך היה הסיפור
פעם אחד נכנסתי לבנק שלי, וביקשתי פירוט של כל הפעילות בכל החשבונות שלי משלוש שנים האחרונות,
אז הפקיד אמר לי, ״אל תעשה את זה, זה לא יגמר טוב״ !
לא הבנתי מה הוא מנסה להגיד לי
שאלתי אותו
מה הבעיה ?
אז הוא עונה לי
כבר היו חכמים כמוך שביקשו פירוט חשבונות כאלה, ומאוד הצטערו אחר כך.
התעקשתי
אז הוא הדפיס לי את הפירוט שביקשתי,
ואז התברר לי שגנבו לי כל החסכונות שלי :-o
כעסתי נורא, התחלתי לצעוק ולהשתולל
״גנבים שודדים שקרנים גנבתם לי את כל הכסף גנבתם לי את הרווח״
אז אומר לי הפקיד
״מה אמרתי לך ? ״ לא כדי לך להסתכל בחשבונות, כי זה מאוד מכעיס״ !¡!¡!¡!¡
והנמשל
הבטיחו לי עולם הבא, עבדתי מאוד קשה על זה
בדקתי את החשבונות, והתברר לי שהכול שקר וכזב, עבדו עלי
אבל אני מתנחם בזה שגם גהינום לא מחכה לי
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות, 122 מדרגים, 233 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 24
אבל אם תה טועה אכלת אותה.
תחשוב שעוד לפני שאתה מקבל את הפירוט חשבון אתה צועק שהבנק גנב לך את הכסף ומפרק למנהל בנק את הצורה ואחר כך מתברר שלא נגעו לך בשקל. במקרה הטוב תסיים בכלא ובמקרה הגרוע באברבנאל
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 29
והגעתי למסקנה
״אין כאן שני צדדים לכאן ולכאן״
זה בטוח במאה אחוז שהדת לא נכון, השאלה הוא רק למה אנשים מאמינים לדת ?
אז אני יודע גם את התשובה על זה
שלוש סיבות
1- בגלל הפחד, אנשים לא רוצים לאבד את העולם הבא שלהם שאולי זה יגיע
2- בגלל שהם מאמינים לכל ההוכחות והמופתים שסיפרו להם אנשים
3- בגלל העוצמה האדירה של גאוני עולם ועשרות אלפי ספרים
ולא בגלל הוכחות אמיתיתיות !!!!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות, 122 מדרגים, 233 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 33
יהיה לך הוכחה רק אחרי שתמות ותראה מה יש למעלה
אתה יכול לחסוך את זה כי יש כמה אנשים שהיה להם מוות קליני והם מספרים על זה.
ד״א אני לא מבין אם אתה מאמין בתורה אתה מאמין באלוקים ואם אתה מאמין באלוקים למה אתה לא מאמין בדברים על טבעים?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 34
- בשביל להבין את זה.
זה כמו 7 כפול 7 כל אחד יכול לבד לחשב את זה, ולהגיע למסקנות
אז אני יתחיל באשכול הזה להביא את ההוכחות, אחד אחרי השנייה
ונראה אם זה נכון או לא
מוות קליני לא מוכיח את הדת שלנו יותר מהדת הנצרות או הדתות במזרח הרחוקות
וזה לא מוכיח כלום על הדת, מקסימום על החיים שאחרי המוות
אבל תיפול לאשליות, זה לא נכון, אין חיים אחרי המוות,
מוות קליני זה סתם סוג של חלום, שמראה לך נקודה של אור באמצע החושך, ואין לזה שום קשר לחיים אחרי המוות,
אלה שרואים את עצמם מלמעלה - חולמים את זה, ואינם יודעים מה הרופאים עשו כשהם היו בלי הכרה, זה שקר גמור. סתם סיפורים של אנשים
ועל השאלה האחרונה
אני מאמין באלהי-ם כי זה הגיוני מאוד שיש אלהי-ם שברא הכול בגלל מטרה שאני לא יודע,
והאלהי-ם הזה אינו קשור לשום דת בעולם, זה אלהי-ם של כל הטבע, הוא המקור של כל החומר והכוח והעונג.
הוא לא קרע לנו את הים, ולא הביא על המצרים 10 מכות,
היה רק אסונות טבע רגילות
משה רבינו האמין שזה יד השם, רוב עם ישראל לא האמינו שזה באמת ניסים, הם ידעו טוב טוב שזה סתם אסונות טבע, שקרה במקרה, והמיצרים חשבו לתומם שזה עונש בגלל שהעבידו את היהודים, אז הם שיחררו אותם!
ואני מאמין בדברים המרכזיים של התורה, בלי התוספות שנוספו במשך הדורות,
ולמה אני לא מאמין בדברים על טבעיים - אני יענה לך עוד מעט
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות, 122 מדרגים, 233 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 35
בוא נשב ערב אחד על קפה או בירה ונדבר על זה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 36
מה הבעיה בכתיבה ?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות, 122 מדרגים, 233 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 37
אני שונא לכתוב ואני גם לא מתבטא טוב בכתיבה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 35
ניסיתי לחפש מילים להסביר את זה ולא מצאתי
בקושי אני יכול להסביר מדוע אני לא מאמין להרבה דברים שבהחלט יכול לקרות
איך אני יסביר מדוע אני לא מאמין לדברים שלא יכולים לקרות ?
כי זה פשוט לא יכול לקרות !
ראית פעם נהר הופך להיות דם ?
ראית פעם מקל הופך לנחש ?
ראית פעם השמש עומד מלכת ?
ראית פעם סוס ומרכבה של אש ?
ראית פעם דג ענקים בולע בן אדם וטייל איתו להנאתו שלוש ימים כמו צוללת ?
תשובה: לא גדול !
ראית פעם אנשים בודים סיפורים לשעשע אנשים ?
ראית פעם אנשים בודים סיפורים להכניס יראת שמים לילדים ?
ראית פעם אנשים חושבים על מקרים שזה ניסים ?
ראית פעם אנשים מוסיפים קטעים על סיפורים ?
תשובה: בהחלט, כל הזמן !
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות, 122 מדרגים, 233 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 39
אני לא ראיתי את הדברים האלה כי זה לא דבר טבעי שקורה כל כמה זמן זה נס אבל יש הרבה אנשים אחרים שראו את זה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 40
הבאתי למעלה שלוש סיבות להאמין, למי מהן אתה שייך ?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות, 122 מדרגים, 233 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 41
אתה ראית את השואה? למה אתה מאמין לסיפורים שמספרים לך על אנשים שיברו סבל ונרצחו רק בגלל שהם יהודים?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 42
אם מישהו יספר לי שהוא ראה ענן קולט חיצים וזורק אותם חזרה לנאצים, כמובן שלא האמין לזה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות, 122 מדרגים, 233 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 43
אבל אם עשרות אלפי אנשים יספרו את זה אתה תאמין להם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 44
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות, 122 מדרגים, 233 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 45
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות, 128 מדרגים, 248 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 46
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 46
וְגַם כָּל-הַדּוֹר הַהוּא, נֶאֶסְפוּ אֶל-אֲבוֹתָיו; וַיָּקָם דּוֹר אַחֵר אַחֲרֵיהֶם, אֲשֶׁר לֹא-יָדְעוּ אֶת-יְהוָה, וְגַם אֶת-הַמַּעֲשֶׂה, אֲשֶׁר עָשָׂה לְיִשְׂרָאֵל
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות, 122 מדרגים, 233 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 53
לא ידעו את ה׳ הכוונה שהם לא שמרו מצוות כי זה לא עניין אותם אבל הם ידעו את העבר שלהם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
51619 הודעות, 397 מדרגים, 776 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 55
לא ידעו - בידיעה מושכלת
וגם את המעשה - לא ידעו גם את המעשה, כי נשכח מהם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 57
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות, 128 מדרגים, 248 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 57
מסירת התורה היתה רציפה.
(א) כל המצוות שניתנו לו למשה בסיני – בפירושן ניתנו, שנאמר (שמות כד יב): "ואתנה לך את לוחות האבן והתורה והמצוה" – "תורה" זו תורה שבכתב, ו"מצוה" זו פירושה. וצונו לעשות התורה על פי המצוה, ומצוה זו היא הנקראת "תורה שבעל פה".
(ב) כל התורה כתבה משה רבינו קודם שימות בכתב ידו. ונתן ספר לכל שבט ושבט, וספר אחד נתנהו בארון לעֵד, שנאמר (דברים לא כו): "לקֹח את ספר התורה הזה, ושמתם אותו מצד ארון ברית יי אלהיכם, והיה שם בך לעֵד".
(ג) והמצוה שהיא פירוש התורה לא כתבה. אלא צוה בה לזקנים וליהושע ולשאר כל ישראל, שנאמר (דברים יג א): "את כל הדבר אשר אנכי מצוה אתכם, אותו תשמרו לעשות, לא תוסף עליו ולא תגרע ממנו". ומפני זה נקראת "תורה שבעל פה".
(ד) אף על פי שלא נכתבה תורה שבעל פה, לִמדה משה רבינו כולה בבית דינו לשבעים זקנים. ואלעזר ופנחס ויהושע – שלושתן קבלו ממשה. וליהושע שהוא תלמידו של משה רבינו, מסר תורה שבעל פה וצוהו עליה. וכן יהושע כל ימי חייו למד על פה.
(ה) וזקנים רבים קבלו מיהושע. וקבל עֵלי מן הזקנים ומפנחס, ושמואל קבל מעֵלי ובית דינו, ודוד קיבל משמואל ובית דינו. ואחיה השילוני מיוצאי מצרים היה, ולוי היה, ושמע ממשה, והיה קטוֹן בימי משה. והוא קבל מדוד ובית דינו.
(ו) ואליהו קיבל מאחיה השילוני ובית דינו, ואלישע קיבל מאליהו ובית דינו, ויהוידע הכהן קיבל מאלישע ובית דינו, וזכריה קיבל מיהוידע ובית דינו, והושע קיבל מזכריה ובית דינו, ועמוס קיבל מהושע ובית דינו, וישעיה קבל מעמוס ובית דינו, ומיכה קיבל מישעיה ובית דינו, ויואל קבל ממיכה ובית דינו, ונחום קבל מיואל ובית דינו, וחבקוק קבל מנחום ובית דינו, וצפניה קבל מחבקוק ובית דינו, וירמיה קיבל מצפניה ובית דינו, וברוך בן נריה קבל מירמיה ובית דינו. ועזרא ובית דינו קבלו מברוך בן נריה ובית דינו.
(ז) בית דינו של עזרא הם הנקראים "אנשי כנסת הגדולה". והם חגי זכריה ומלאכי, דניאל וחנניה ומישאל ועזריה, ונחמיה בן חכליה, ומרדכי וזרובבל, והרבה חכמים עמהם תשלום מאה ועשרים זקנים. האחרון מהם הוא שמעון הצדיק, והוא היה מכלל המאה ועשרים, וקבל תורה שבעל פה מכולן. והוא היה כהן גדול אחר עזרא.
(ח) אנטיגנס איש סוכו ובית דינו קיבלו משמעון הצדיק ובית דינו. ויוסף בן יועזר איש צרדה ויוסף בן יוחנן איש ירושלים ובית דינם קבלו מאנטיגנס ובית דינו. ויהושע בן פרחיה ונתאי הארבלי ובית דינם קבלו מיוסף ויוסף ובית דינם. יהודה בן טבאי ושמעון בן שטח ובית דינם קבלו מיהושע ונתאי ובית דינם. שמעיה ואבטליון גרי הצדק ובית דינם קבלו מיהודה ושמעון ובית דינם. והלל ושמאי ובית דינם קבלו משמעיה ואבטליון ובית דינם. ורבן יוחנן בן זכאי ורבן שמעון בנו של הלל הזקן קבלו מהלל ובית דינו.
(ט) חמישה תלמידים היו לו לרבן יוחנן בן זכאי, והם גדולי החכמים שקיבלו ממנו, ואלו הם: רבי אליעזר הגדול, ורבי יהושע, ורבי יוסי הכהן, ורבי שמעון בן נתנאל, ורבי אלעזר בן ערך. ורבי עקיבה בן יוסף קבל מרבי אליעזר הגדול, ויוסף אביו גר צדק היה. ורבי ישמעאל ורבי מאיר בן גר הצדק קבלו מרבי עקיבה, וגם קבל רבי מאיר וחבריו מרבי ישמעאל.
(י) חבריו של רבי מאיר הם: רבי יהודה, ורבי יוסי, ורבי שמעון, ורבי נחמיה, ורבי אלעזר בן שמוע, ורבי יוחנן הסנדלר, ושמעון בן עזאי, ורבי חנניה בן תרדיון. וכן קבלו חבריו של רבי עקיבה מרבי אליעזר הגדול. וחבריו של רבי עקיבה הם: רבי טרפון רבו של רבי יוסי הגלילי, ורבי שמעון בן אלעזר, ורבי יוחנן בן נורי.
(יא) רבן גמליאל הזקן קיבל מרבן שמעון אביו, בנו של הלל. ורבן שמעון בנו קבל ממנו, ורבן גמליאל בנו קבל ממנו, ורבן שמעון בנו קבל ממנו. ורבי יהודה בנו של רבן שמעון – זהו הנקרא "רבינו הקדוש", והוא קבל מאביו, ומרבי אלעזר בן שמוע, ומרבי שמעון חברו.
(יב) רבינו הקדוש חִבר המשנה. ומימות משה רבינו ועד רבינו הקדוש לא חִברו חִבור שמלמדין אותו ברבים בתורה שבעל פה. אלא בכל דור ודור ראש בית דין, או נביא שהיה באותו הדור, כותב לעצמו זכרון השמועות ששמע מרבותיו, והוא מלמד על פה ברבים.
(יג) וכן כל אחד ואחד כותב לעצמו כפי כוחו מביאור התורה ומהלכותיה כמו ששמע, ומדברים שנתחדשו בכל דור ודור בדינים שלא למדום מפי השמועה אלא במידה משלוש עשרה מידות והסכימו עליהם בית דין הגדול. וכן היה הדבר תמיד עד רבינו הקדוש.
(יד) והוא קיבץ כל השמועות, וכל הדינין, וכל הביאורין והפירושין ששמעו ממשה רבינו, ושלִמדו בית דין שבכל דור ודור בכל התורה כולה, וחִבר מהכל ספר המשנה. וּשְׁנָיוֹ לחכמים ברבים, ונגלה לכל ישראל וכתבוהו כולם. ורִבְּצוֹ בכל מקום, כדי שלא תשתכח תורה שבעל פה מישראל.
(רמב"ם בהקדמה למשנה תורה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
51619 הודעות, 397 מדרגים, 776 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 61
כבר אמרתי לך בעבר - זה ענין זה אמונה... למה אתם מרגישים צורך להוכיח אותה??
ואם כבר, ברי כי הטיעון הזה לא מאוד משכנע:
הרי על התורה שבכתב היו גרסאות שונות (ראה הברייתא על שלושת הספרים בעזרה); על זו שבע"פ - לא כל שכן (שיחקת פעם 'טלפון שבור'?), ולכן יש פלוגתאות גם על דברים שלכאורה נמסרו למשה בסיני.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות, 128 מדרגים, 248 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 63
העם מנה מיליוני בני אדם (לפחות 3 מיליון). גם אם נשאר רק אחוז אחד נאמן לתורה- ואני מניח שנשארו יותר- יש לך 30,000 עדים (בצואר הבקבוק). ברור לי שגם החלק שלא קיים, לא כולו התכחש להכל- ממש כמו אחינו החילונים היום... בפרט שהדברים אז היו יותר קרובים להתרחשות.
"מרגישים צורך להוכיח"- כי יש המתכחשים.
הגירסאות השונות- כפי שבודאי אתה יודע- נוגעות לשינויים מינוריים (לשון הברייתא: באחד מצאו כתוב מעון אלהי קדש ובשנים כתיב (דברים לג) מענה אלהי קדם וקיימו שנים וביטלו אחד. באחד מצאו כתוב וישלח את זעטוטי בני ישראל ובשנים כתוב (שמות כד) וישלח את נערי בני ישראל וקיימו שנים וביטלו אחד. באחד מצאו כתוב תשע היא ובשנים כתיב אחד עשר היא וקיימו שנים ובטלו אחד). אין לזה שמץ של קשר להתכחשות של "המסביר" ליסודות התורה, כעשרת המכות, מעמד הר סיני וקריעת ים סוף.
פלוגתאות יש משום שהדברים לא נכתבו, ולכן מה שצריך לעשות הוא "עשה אזניך כאפרכסת וקנה לך לב מבין לשמוע את דברי מטמאים ואת דברי מטהרים את דברי אוסרין ואת דברי מתירין את דברי פוסלין ואת דברי מכשירין" (חגיגה ג,ב), כיון ש"כולם נתנו מרועה אחד אל אחד נתנן פרנס אחד אמרן מפי אדון כל המעשים ברוך הוא" (שם).
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 64
וְגַם כָּל-הַדּוֹר הַהוּא, נֶאֶסְפוּ אֶל-אֲבוֹתָיו; וַיָּקָם דּוֹר אַחֵר אַחֲרֵיהֶם, אֲשֶׁר לֹא-יָדְעוּ אֶת-יְהוָה, וְגַם אֶת-הַמַּעֲשֶׂה, אֲשֶׁר עָשָׂה לְיִשְׂרָאֵל
משמע כל הדור ממש ! בלי יוצא מן הכלל, כל העדות שאנחנו יודעים על העבר זה רק מתוך הספר תורה עצמה,
דהיינו, הספר תורה זה העד היחיד על מעמד הר סיני ועל עוד כמה נאומים של משה רבינו, וזהו !
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות, 122 מדרגים, 233 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 66
למרות ששבט לוי לא השתעבד
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 67
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
51619 הודעות, 397 מדרגים, 776 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
זה רחוק מלהיות בכל דבר וענין; נהפוך הוא: חומרות עלולות לפגוע בכבוד התורה, ולהרחיק אנשים ממנה.
רואים זאת כל יום.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות, 122 מדרגים, 233 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 12
החומרות שפוגעות באחרים זה לא נחשב חומרה כי זה ההפך מכל התורה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 17
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות, 122 מדרגים, 233 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 25
אתה יכול להחמיר על עצמך כמה שאתה רוצה (וזה טוב) אבל אתה לא יכול להחמיר על האחר זה נוגד את התורה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 28
הם דוחפים את החימרות שלהם במקום שהצעת
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות, 122 מדרגים, 233 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 31
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
51619 הודעות, 397 מדרגים, 776 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות, 122 מדרגים, 233 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 47
ורבי עקיבא לומד מזה שצריך לאהוב את השני כמו שאתה אוהב את עצמך.
זאת אומרת שאהבת ישראל זה יותר חשוב מכל התורה כולה (דרך ארץ קדמה לתורה)
ולכן אדם שהחומרות שלו פוגעות באדם אחר כל החומרות שלו לא שוות.
אני מכיר בן אדם שהתחזק מאוד והוא מחמיר בכשרויות הרבה יותר מההורים שלו אבל מתי שהם מזמינים אותו הוא אוכל את האוכל שלהם כי כיבוד הורים/מארחים יותר חשוב מחומרה (האוכל כמובן היה כשר רק שהוא מחמיר ולא אוכל את זה בבית שלו)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
51619 הודעות, 397 מדרגים, 776 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 48
וזה מרחיק אנשים מהיהדות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות, 122 מדרגים, 233 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 49
זה התורה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות, 128 מדרגים, 248 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 49
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
51619 הודעות, 397 מדרגים, 776 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 52
רבנות תל אביב לא הסכימה, כי הוא אשכנזי; וזאת למרות -
א. שאין איסור הלכתי, כי הרי ספרדים מתחתנים; כלומר מדובר במנהג בלבד.
ב. גם אצל אשכנזים יש קהילות בהן נהוג שמותר להנשא אחרי ל"ד בעומר.
מה עשה המכר? נחש -
1. שיקר ואמר שהוא ספרדי
2. מתכנן נסיעה לקפריסין להתחתן
3. דחה את החתונה אחרי שבועות
4. אחר. פרט: ______
בעצם זה לא חשוב מה הוא עשה; שהרי ברור שיהיו כאלה והיו אלה ויהיו כאלה.
זה סתם סיפור שהפליא אותי והכעיס אותי, ששמעתי עליו בשבוע שעבר. הוא הכעיס אותי, כי הכלה בכלל לא רצתה להתחתן דרך הרבנות, ודווקא הוא שכנע אותה לעשות זאת...
כמוהו יש סיפורים כאלה מידי יום.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
51619 הודעות, 397 מדרגים, 776 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 54
מצבם הכלכלי לא שפיר. יש להם בית נאה, שהוא למעשה דו משפחתי - אבל כולו ממושכן לבנק.
הכי מתאים להם, זה להתגרש, ושכל אחד יגור ביחידה הנפרדת שלו, תוך שהם יתחלקו בהמשך תשלומי המשכנתא.
הרבנות לא מוכנה לאפשר להם להתגרש בנסיבות אלה, ודורשת שהם יגורו בשכונות נפרדות כתנאי לגירושין. אין להם יכולת כלכלית לעשות זאת.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות, 128 מדרגים, 248 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 56
https://he.wikisource.org/wiki/%D7%A9%D7%95%D7%9C%D7%97%D7%9F_%D7%A2%D7%A8%D7%95%D7%9A_%D7%90%D7%91%D7%9F_%D7%94%D7%A2%D7%96%D7%A8_%D7%A7%D7%99%D7%98_%D7%96
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
51619 הודעות, 397 מדרגים, 776 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 59
ירצו - יקיימו; לא ירצו - לא יקיימו.
מהיכן מותר לדיין לאכוף עליהם את התנאי הזה כתנאי מקדים לעצם אישור הגט?
(אגב, לא הבנתי איך הרחקנו מ'חצר' ל'שכונה'...)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות, 128 מדרגים, 248 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 62
השאלה הזו קיימת בכל מקום בו יש חיכוך לאזרח עם מערכת אכיפת החוק.
שתי דוגמאות פשוטות:
כל מי שמעוניין להעביר דירה בטאבו, צריך להביא אישור מהעירייה ששילם את כל המיסים, ושאין חריגות בניה בדירה. מה הקשר? וכי אין לעירייה כלים אחרים לאכוף עבירות בניה? אלא החליטו המחליטים לתלות זה בזה, לתת למערכת הזדמנות לתקן מעוות (וזה הגיוני).
עמותה שמבקשת אישור ניהול תקין, נדרשת לשלם את האגרה למשרד המשפטים. מה הקשר? וכי לא יתכן שיש ניהול תקין ולא שולמה האגרה? החליטו המחליטים כך (וזה הגיוני).
שלא נדבר על מסע היסורים שעובר כל המבקש היתר בנייה...
בנוגע לכאן- הבעיה שאנחנו נמצאים במצב לא תקין. במצב תקין היה לבית דין כח לאכוף את ההלכה. המציאות כיום לא מאפשרת את זה- ולכן יש חיכוך תמידי בין העוברים על ההלכה לבין הסמכות הרבנית (שפועלת מכח החוק החילוני, כמו שאתה אוהב להדגיש...). החיכוך הזה גורם למערכת הרבנית לבלוע לא מעט "צפרדעים"- למשל:
לפני עשרות שנים עלתה שאלה של הגשת גלידה חלבית במסעדה בשרית בכשרות הרבנות. השיקול היה ששלילת כשרות על הדבר הזה יגרום לאיסורים של נבלות וטרפות. הגר"ע יוסף זצ"ל שקל ברוחב דעתו והכריע שאפשר "לבלוע את הצפרדע" ולתת כשרות בכזה מקום.
כנ"ל במסעדה הפתוחה בצום.
לעומת זאת במסעדה הפתוחה בשבת הוכרע שאין אפשרות לתת כשרות.
ומה יעשו במלונות? יש כשרות. האם התנו את זה בשמירת שבת בעמדת הקבלה? לצערי לא. אבל אני מניח שהממונים שקלו והחליטו לפי המצב.
כנ"ל בנישואין- האם מותר לסדר קידושין לזוג שלא ישמור טהרת המשפחה? שאלה קשה. פיתרון חלקי שהתקבל: טהרה לפני החופה. ריקודים מעורבים? בולעים את הצפרדע (כמובן שאין לזה שום היתר, אבל זה כבר עניינם של המארגנים).
לסיכום, יש כאן מערכת מורכבת הנובעת מעצם היותנו במצב לא תקין, שמנסים "ללכת בין הטיפות".
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
51619 הודעות, 397 מדרגים, 776 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 65
זו דרישה שלא נדרשת על פי דין לצורך הגירושין, היא מזיקה לאנשים - ומרחיקה אותם מהיהדות; שלא לומר: יוצרת ממש עוינות.
יובהר: אני בעד זה שענייני המעמד האישי יידונו בבתי הדין הרבניים; אבל כאן הם מנצלים את כוחם לכפיה דתית לא לגיטימית - כי היא לא נוגעת לדין הגירושין עצמו. על פני הדברים, זו גם חריגה מסמכות.
מחר יתנו גירושין בהתחייבות של הצדדים לשמור שבת. אם כבר 'סחיטה באיומים' - בוא נלך על גדול, ונהיה יצירתיים...
בשולי הדברים: הדוגמא של אגרה לרשם העמותות זה לא בדיוק אותו הדבר, כי האגרה היא כנגד השירותים שמקבלים מרשם העמותות, ומי שלא משלם - בוודאי לא מתנהל בצורה תקינה: הוא לא מקיים ת החובות המוטלות עליו בחוק מכוחו הוא פועל.
אבל דוגמת הטאבו היא בהחלט דוגמא טובה ל'סחיטה באיומים' על ידי הרשות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות, 128 מדרגים, 248 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 69
לשנות דברים שאנשים חכמים עושים.
אם יהיה לי כח לשנות דברים, אנסה לשנות לפי מה שאשקול באותו זמן- כמו שהגר"ע יוסף "התיר" להתחתן עד ר"ח אב ולאחר ל"ג בעומר, ואסר במוצאי שבתות... אם להעביר ביקורת על מוסדות המדינה, יש לי הרבה מה לבקר לפני הרבנות.
העוינות לא מתחילה מזה, כי רוב האנשים מעוניינים גם שלא יבדקו ממזרות, ושיתירו לחתן כהן עם גרושה... (או כמו מישהו שכתב כאן פעם על סיפור של עגונה "שיתנו גט במעמד צד אחד"... ואם הוא מזהה את עצמו כאן, בכלל לא התכוונתי לפגוע)
סמוך על העוסקים בדבר שהם מאזנים בין הצרכים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות, 128 מדרגים, 248 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 54
כי הבנתי ששינו את ההנחיות בתקופה שהגר"ע יוסף זצ"ל היה הרב הראשי לתל-אביב (להתיר נישואין אחרי ל"ג בעומר, ולאסור במוצאי שבתות- את זה אני מקווה שאתה מבין).
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות, 128 מדרגים, 248 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
וזה לא מתאים להיות כותרת למאמר הזה, במחילה מכבוד הרב שרקי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 6
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות
בתגובה להודעה מספר 7
זו גמרא מפורשת (פסחים עו,ב)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 13
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות
בתגובה להודעה מספר 21
ולכן זה אסור מהתורה כי כתוב ונשמרת מאוד לנפשותיכם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 26
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות
בתגובה להודעה מספר 27
אבל אני לא בטוח. צריך לשאול רב או רופא מומחה שיבדוק את זה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות
בתגובה להודעה מספר 7
וזה היה טעות כתב ולא שהוא אמר את זה וגם כל זה השערה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות
בתגובה להודעה מספר 18
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.15
10474 הודעות
בתגובה להודעה מספר 19
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 18
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד