גירסת הדפסה          
קבוצות דיון יש לי מה לומר נושא #19290 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 19290
עכשיו אפשר
חבר מתאריך 6.10.17
4014 הודעות
יום רביעי ט' בסיון תשע''ח    01:31   23.05.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

שלושים לטרגדיה :אחרי עיבוד האבל והכאב, חניכי וחניכות מכינת 'תבור' ממשיכים בנחישות וזהירות  

 
  

אחד מהבאים לחזק את רוח החניכים: ''מצאתי חבורת צעירות וצעירים, איכותיים, בעלי חוסן, מאמינים בדרכם, באתי לחזק את הצוות הנפלא ואת חניכי 'תבור' בשעה הקשה, החברים כאן איבדו חברים ולמרות הכל ואף על פי כן ראיתי שהרוח הנחושה, רוח היוזמה וההעזה ממשיכה, הפעם מתוך תחושת משנה זהירות''.

במהלך הימים מאז שניחת האסון בערבה הגיעו אישים שונים להביע תמיכה, חיזוק ועידוד לצוות המכינה הקדם צבאית 'תבור' בנצרת עילית ידידי המכינה, המלווים אותה במהלך כל השנה, ביקשו לחזק את הצוות והחניכים דווקא מנקודת מרחק זמן מה מהטרגדיה הנוראה בשיטפון בערבה.
ראשי המכינה, עם הצוות והחניכים מחוזקים מהחוסן הנטוע באנשי המכינה, ''באתי לתמוך, לחזק, לעודד את הצוות וחניכי המכינה, אמר אחד המחזקים בתום המפגש, כולנו חווינו שבר משמעותי, כואב, עצוב, אובדן נעורים ועלומים, חלק מהנספים היו בקשרי ידידות וחברות עם חלק מחניכי תבור. זהו אירוע בסדר גודל לאומי. מצאתי חניכים וחניכות נפלאים, צוות מסור ואיכותי, והמסר שלי הוא אף על פי ולמרות הכאב העצום והיגון, הרוח הנחושה, רוח היוזמה וההעזה ממשיכה, מפעימה, רק הפעם עם תחושת משנה זהירות''.
תוך כדי מציין כתבנו כי הנהלת מכינת תבור שגרה למשפחות חניכי המכינה מכתב אישי ובו הם שיתפו בתהליך שחוו החניכים מעת היוודע האירוע הנורא. אושרת סיסו, מנהלת המכינה, כתבה להורים:
'
התאספנו עם החניכים במכינה כלל הצוות החינוכי. ישבנו יחד עימם לעבד את התחושות הקשות שצפו בעקבות האירוע כמו גם את התהיות שהדבר העלה. בשיחה נוכחנו לדעת כי האירוע פגש כל חניך וחניך באופן שונה ובעוצמה שונה, מלבד זאת הבנו כי על אף הקושי החניכים מצליחים להתמודד עם האירוע באופן בוגר תוך עיבוד מעמיק של התחושות והחששות שהדבר באופן טבעי הציף בהם.
בשיחה העלנו כי שני כלים מאפשרים לנו להמשיך הלאה, שגרת היום יום וכן האחווה ההדדית.
משיחה זו עינינו נשואות יחד קדימה, כמובן באופן רגיש, כל אחד בהתאם לעוצמות שהוא חווה את הדברים.
נוכל לומר כי תבור, בשמונה שנות קיומה, מתנהלת על בסיס מספר הנחות יסוד.
אחריות. עד היום מכינות התנהלו באופן עצמאי במרחב השטח (אנו מניחים שעניין זה ישתנה בשל האירוע), בהתאם לכך מרחב האחריות שאנו מכילים דורש מעימנו להיות יסודיים, דבקים בנהלים והנחיות, להטיל ספק בהחלטות שנלקחות, להיות צנועים, להתייעץ ולשאול ובמידת הצורך גם לעצור.
בקרה כחלק מהאחריות, אנו מתנהלים עם מנגנוני בקרה. אישורי תוכניות נערכים מול מספר גורמים, ובחלק מפעילות השטח אנו מערבים שותפים, על מנת להוציאן לפועל באופן מקצועי, כדוגמת סדרת הישרדות, הנערכת מזה מספר שנים בשיתוף חוגי סיור של קק"ל.
בטיחות. בכל הנוגע לבטיחות בשטח, מכינת תבור עובדת בהתאם להנחיות הבטיחות של חוגי הסיור ששוכתבו בהתאמה לפעילות המכינה. הנחיות השטח הינן מהקפדניות שאנו מכירים בגופים חינוכיים ובימים האחרונים, אף דוקדקו יותר, על מנת למנוע את הסדק הקל שבקלים.
הנהלים כוללים הנחיות כאמור על בטיחות בשטח ואף על בטיחות בפעילות שגרה, בטיחות בדרכים )נהיגה(, ביטחון ובטיחות במבנה.
האירוע אומנם דורש מאיתנו וממפעל המכינות לעצור, לתהות, להפיק לקחים ולהשתכלל ועם זאת עינינו כאמור נשואות קדימה.
אנו מתחייבים לשמור על רמת האחריות, המקצועיות והבטיחות בכל אחת מהפעילויות שלנו.'' סיכמה אושרת.

כיתוב תמונה: ממשיכים עם אותה רוח עם האחריות צילום: אלבום פרטי



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות