ראשית, אין לי מושג איך זה קרה אבל זה קרה.
אקספוזיציה: אבא שלי בן 62, אינו דובר עברית ברמה טובה ועובד כעובד קבלן.
בעל שני מנויי טלפון בסלקום (שלו ושל אחותי)ביום שבת האחרון (6.5.17) אבא התקשר אלי ואמר (ברוסית): "תשמע בן, עשיתי טעות ואני לא יודע איך לצאת מזה".
אז הטעות היא כזאת: ביום חמישי האחרון אבי ניגש לאחד ממרכזי השירות של סלקום כדי לברר לגבי תשלומים גבוהים מידי שגובים ממנו בכרטיס האשראי. הוא יצא משם עם: מכשיר גלקסי 8, שעון חכם וטבלט.
אין ניירית, אין קבלות, אין חשבוניות ואין עם מי לדבר, הוא טוען שאיכשהו שכנעו אותו שהכל במתנה והוא בעצם משלם על הקווים כרגיל.
בהתחשב שאבא שלי לא דובר עברית ברמה מספקת ובהתחשב בזה שהוא ממש ממש ממש תמים אז הנחתי שאני מבין מה קרה שם.
אני מתגורר בעיר אחרת, לקחתי ממנו את המכשירים, הכנתי יפוי כח והחתמתי אותו והלכתי ביום למחרת (יום ראשון) למרכז שירות סלקום בעיר שלי.
זה הלך כך:
אני: "שלום אני מעוניין להחזיר מכשירים שאבא שלי רכש בסניף אחר"
נציג: "רק רגע אקרא למנהלת שלי"
מנהלת: "שלום, מצטערת לא נוכל לטפל בך אלא רק באבא שלך"
אני: "יש לי יפוי כח"
מנהלת: "אפשרת לראות?" ראתה
תוך כדי מגיעה מנהלת הסניף...
מנהלת הסניף: "סליחה אנחנו לא יכולים לטפל בך רק באבא שלך"
מנהלת: "לא לא יש לו יפוי כח זה בסדר"
מנהלת: "אבל אני רואה שמהכשיר פתוח ונעשה בו שימוש"
אני: "לא נעשה בו שום שימוש מעבר למה שעשו הניציגים בעצמם, הם פתחו, הם הפעילו וכו"
אני: "יתרה מזאת, תוכלו בבקשה להראות לי על מה אבא שלי חתם? כי הוא טען שהוא לא חתם ואפילו לא קיבל ניירת".
מנהלת סניף: "ברור אין בעיה" תוך כדי מחפשת את המסמכים במחשב.
היא לא מצאה את המסמכים ואת החתימה ופשוט הלכה בלי לומר כלום.
מנהלת: " אני כבר חוזרת"
20 דק אחרי - התחלתי להקליט את השיחה והודעתי לה
מנהלת: "סליחה שחיכית אנחנו פשוט מנסות לעזור, דיברנו עם מנהלת הסניף בעיר שבה אבא שלך רכש את הטלפון והיא אמרה שהיא זוכרת אותו אישית והיא תשמח שהוא יגיע אליה והיא תסביר לו הכל"
אני: "סליחה, לא ביקשנו הסברים, אני מבקש להחזיר את כל המכשירים שאבא שלי רכש כי זה מגיע לי על פי החוק, כמו כן אני יושב פה יותר מידי זמן ומבקש ממך להזדרז"
מנהלת: "אני מבקשת שתיגש לסניף שבו אביך רכש את המכשירים ושם יטפלו בו"
אני: "סליחה האם את טוענת שאין באפשרותך לתת לי שירות מכיוון שמכשיר נירכש בסניף אחר של סלקום?"
מנהלת : "לא אני פשוט אומרת לטובתך שם הוא יבינו אותך יותר כי הם מכרו לאבא שלך"
אני: "סליחה אני לא מתכוון ללכת ומפציר לבטל את העסקה כפי שמגיע לנו על פי חוק 14 הימים"
מנהלת: "אוקי כבר חוזרת"
15 דק אחרי
מנהלת: "אוקי בדקנו זאת ולא נוכל לעזור לך אלא רק לאבא שלך"
אני: "אבל הראתי לך יפוי כח"
מנהלת: "הוא לא טוב יש יפוי כח מיוחד של סלקום"
אני: "אבל לפני כן אמרת שזה כן מתאים"
מנהלת: "נכון ועכשיוו זה לא מתאים"
אני: "אז האם את אומרת שאתם לא מוכנים להחזיר אף אחד מהמוצרים?"
מנהלת: " נכון"
אני: "אפשר בבקשה לדבר עם המנהלת סניף?"
מנהלת: "אין בעיה כמובן אלך לקרוא לה" אגב מאז ששוחתי עם מנהלת הסניף והיא הלכה לי בפנים היא נעלמה מהסניף.
אחרי 10 דק'
מנהלת: "מצטעת היא לא תוכל לדבר איתך עכשיו, שמחנו לעזור"
אז ראשית, עצוב לי שכך המדינה שלי.
מה אפשר לעשות?
האם שווה להגיש תביעה קטנה?
חבר מתאריך 11.1.17
7477 הודעות, 98 מדרגים, 164 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אתה צריך לעשות מזה סיפור. לא יודע.
תאיים שתנתק את כל ''החברה שלך'' מסלקום.
אישית; הייתי עומד בסניף עד שמחזיקים לי את הכסף.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 1
זה ניראה שהם ממש לא חוששים מכלום כאילו אנחנו לא במדינת חוק.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.4.02
66075 הודעות, 202 מדרגים, 388 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
לפי מה שהתרשמתי הם לוקחים את זה ברצינות
ונדמה שהם יצליחו להפנות אותך לסיוע נבון
וההפניה שלהם תסייע
יור הועדה הוא מיקי זוהר
ואחד מעוזריו לבטח יסייע לך
הם נראו שהם לקחו את הנושא ברצינות רבה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 3
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות, 128 מדרגים, 248 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ותעדכן
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.6.14
21476 הודעות, 298 מדרגים, 523 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
כדאי שתזדרז לפחות עם מה שאתה מתכוון לעשות כי הזמן מתקתק וזה בדיוק מה שהם מנסים לעשות...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.4.15
7107 הודעות, 101 מדרגים, 199 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 6
יש ייפוי כוח נוטריוני וסלקום יכולים להסביר בבית משפט מדוע הם אינם מקבלים אותו. מעניין מה יגידו להם שם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.6.14
403 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
בעתיד רובוטים יתנו שירות ואז לא יעבדו עלינו (או על הורינו)
בינתיים שלח מכתב בפקס לאגף תלונות הציבור בסלקום עם הסבר והצהרה שאם לא יתקנו את העוול אתה הולך לבית משפט
תציין שם את התאריך בו הגעת לראשונה כדי לבטל שלא "יספרו ימים"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.4.19
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.6.14
403 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.6.02
40587 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
לביהמ"ש, ודאי אם זה ביהמ"ש לתביעות קטנות (בעקרון מיועד לתביעות כספיות בלבד), עליך לדעת אלו סכומים נגבים מאביך עבור המכשירים הנ"ל.
אפשרות אחרת שאתה יכול לנסות היא לבקש את טופס ייפוי הכוח של החברה ולהחתים את אביך עליו דווקא, או אכן לגשת לסניפו. זה אמנם סוג של כניעה לתכתיביהם, אבל יתכן שזה עדיף על הסיכון של דרך אחרת בה אביך בינתיים מחויב כספית עד שתוכל לטפל בזה באמצעים משפטיים. אם תפעל כך, ע"פ מה שהחברה מסרה לך, לא יהיה להם עוד תירוץ לא לקבל את המכשירים בחזרה.
עוד אפשרות, אם כי צריך לחשוב עליה, היא בשלב זה להשאיר להם את המכשירים. זאת על-מנת שלא יטענו מאוחר יותר שהם נשמרו אצלכם זמן רב מדי. לאחר מכן אם בכל זאת יחייבו אתכם, התביעה שתגישו תהיה 'חזקה' יותר לכאורה. מבחינה זו אתה הרי יכול לתפקד כשליח של אביך גם ללא ייפוי כוח (בדיוק כפי שהוא יכול למסור להם את המכשירים באמצעות חברת שליחויות). אם מיד לאחר מכן אביך פונה במכתב רשמי ומודיע שהוא מבקש לבטל את העסקה (מכתב שכמובן אתה תסייע לו לכתוב), הם לא יוכלו לטעון שהם לא מקבלים את המכשירים בחזרה.
מעבר לכל הנ"ל אתה יכול לפנות לעו"ד שיסייע לך מולם, אם כי ספק אם זה משתלם לך כלכלית, אך גם המועצה לצרכנות יכולה לסייע במקרים כאלו.
כמובן שחשוב מאוד שתבצע רישום מדוקדק של כל פניותיך לחברה, פיזיות וטלפוניות, לרבות תאריכים וככל שניתן גם פרטי הנציגים עימם שוחחת.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.1.15
12949 הודעות
בתגובה להודעה מספר 10
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.6.02
40587 הודעות
בתגובה להודעה מספר 12
שמיצית את כל האפשרויות שעמדו לרשותך לפטור את הבעיה מבלי להגיע לערכאות.
אמנם במקרה של התעמרות החברות הסלולריות יתכן שהתביעה תתקבל גם בלי זה, אבל מצבו של התובע אם יוכל להראות זאת, לעולם יהיה טוב יותר.
כל זאת כמובן מעבר לאפשרות האובייקיבית שהדברים בכל זאת יסתדרו בדרך זו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.1.15
12949 הודעות
בתגובה להודעה מספר 13
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 0
ולכן גם עם הסיפור הזה יתפרסם, זה לא יוריד לקוחות מסלקום, כי לך תדע אם המתחרים יותר טובים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.6.16
10225 הודעות
בתגובה להודעה מספר 11
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.1.05
20117 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.7.14
14947 הודעות, 136 מדרגים, 267 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
סתם מעלה את גובה הלהבות. גש לסניף עצמו ואני בטוח שיקבלו אותו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.12.08
4808 הודעות, 32 מדרגים, 64 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
קיים שירות חינמי של אתר נחמד
בשם-"נתק" https://www.netek.co.il/;
הם אמורים לסייע ממש במקרים דומים..
\\\\\\\\\
ב ה צ ל ח ה
ותעדכן את האשכול בפורום זה
אודות המשך\סיום הפרשה..
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.4.15
7107 הודעות, 101 מדרגים, 199 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
זה לא יגיע לתביעה ותקבלו פיצוי יפה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 0
בהצלחה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד