נשמע מוזר? תקנות להגנת הצרכן קובעות שבעסקת מכר מרחוק, קבוצות מסויימות רשאיות לבטל עסקה תוך 4 חודשים.מדובר בבעלי תעודת אזרח ותיק, תעודת נכה, תעודת עולה.
כך למשל אם הוזמן כרטיס טיסה באתר האינטרנט של אל על, ע"פ החוק, רשאיות קבוצות אלו לבטל כרטיס טיסה תוך 4 חודשים וזאת על תנאי שיעשו זאת לפחות 7 ימים עסקים לפני הטיסה.
כמובן שחלה עליהם חובה לשלם 100 ש"ח או 5% מסכום העסקה (הנמוך בינהם) על ביטול.
אין זה משנה אם תנאי כרטיס טיסה מאפשרים או אוסרים ביטול, קבוצות אלו רשאיות לבטל בכל מקרה.
חבר מתאריך 6.4.17
5545 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
או אם יש מידע עם קצת יותר פירוט.
תודה כמובן על הבאת המידע, לימדת משהו חדש.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.12.14
20734 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
קודם כל בחוק הגנת הצרכן זה סעיף 14ג1
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/089_001.htm#Seif117
כמובן דוגמה מאתר אל על
http://booking.elal.co.il/newBooking/pdfTicketLinks/HEBREW.pdf
בעמוד השני. "צרכן שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק או עולה חדש, רשאי לבטל את העסקה בתוך 4 חודשים ממועד ביצוע העסקה אך לא פחות מ-7 ימי עבודה לפני מועד תחילת הנסיעה )"
לשאלתך, "כל עסקה שהיא התקשרות בעסקה של מכר נכס או של מתן שירות, כאשר ההתקשרות נעשית בעקבות שיווק מרחוק, ללא נוכחות משותפת של הצדדים לעסקה"
"רשאי בעסקת מכר מרחוק שנערכה עם צרכן שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק או עולה חדש, רשאי הצרכן לבטל את העסקה בתוך ארבעה חודשים מיום עשיית העסקה, מיום קבלת הנכס או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים האמורים בסעיף 14ג(ב), לפי העניין, לפי המאוחר, ובלבד שההתקשרות בעסקה כללה שיחה בין העוסק לצרכן, ובכלל זה שיחה באמצעות תקשורת אלקטרונית."
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד