אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #10033 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 10033   
חכם ציון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.3.08
1425 הודעות, 13 מדרגים, 19 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי א' בסיון תשס''ח    09:53   04.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מאמר: אבנרי ומוסר הוטנטוטי  

 
   מאת אריה עירן
http://www.faz.co.il/thread?rep=117016

''אם הוא גנב את הפרה שלי זה רע. אם אני גנבתי את הפרה שלו זה טוב'' משפט זה ממצה לדעתם של האנגלים את המוסר ההוטנטוטי. Don’t you see your own hump?
לדעת אבנרי ושלום עכשיו יש לנהוג באופן שווה בכולם, ערבי כיהודי, אציל כפלבאי, שחור כלבן. השוויון זו אחת המוסכמות הנפוצות היום בעולם.
אבל אבנרי אומר שהכיבוש הערבי זה טוב והכיבוש היהודי זה רע
כאשר אנגלים/צרפתים/ספרדים /פורטוגזים/ ערבים/הולנדים/ רוסים (מחק את המיותר) כבשו חצי עולם זה היה בסדר. כעת יש סדר עולמי חדש, אתם אומרים לנו להחזיר שטחים כבושים. אסור לענות כושים, סליחה-ערבים. אסור לחסל אינדיאנים, סליחה-פלסטינים. לפלסטינים מגיעה מדינה נפרדת, כמו לסקוטים. כמו לבאסקים. כמו לקורסיקאים. כמו לסיציליאנים. כמו לקוויבקים. כמו החזרת איי סחלין ליפנים. צריך לתת זכויות ופיצוי, כמו לתושבים המקומיים בשתי האמריקות. אף מדינה לא עושה את השטות הזאת! ההיפך, הוא מה שקורה. התורכים, העירקים והפרסים מונעים הקמת כורדיסטן. הסרבים מנעו עצמאות מקוסובו. התוצאות נקבעות לפי מאזן הכוחות ולא לפי עקרון של צדק טבעי. כמו התערבות NATO לטובת הקוסוברים החלשים נגד הסרבים החזקים. מה זה בכלל צדק טבעי? אם זברה תטרוף אריה זה צדק טבעי, לא?
האמת הפשוטה היא שאין שוויון או צדק טבעי. הערבים סילקו בחרב את שרידי יוון ורומא ועמים אחרים סביב הים התיכון. תושבי אירופה היום הם צאצאי כובשים-פולשים ולא העמים המקוריים. האינדיאנים נסוגו והושמדו מול התפשטות הספרדים והפורטוגזים בדרום אמריקה. כך גם בצפון אמריקה מול הצרפתים והאנגלים. בצפון אמריקה יש פחות אינדיאנים מאשר ליוויתנים בים. איפה GREENPEACE?
מעט האינדיאנים שנותרו בדרום אמריקה, הם תחתית החברה וענייה. על פי ''צדק טבעי'' ובאופן יחסי, היה צריך לשלוח 25.000.000 גרמנים לתאי הגזים ולמשרפות. על פי ''צדק טבעי'' היה צריך לזרוק פצצת אטום על בוסטון ופילדלפיה. על פי ''צדק טבעי'' היה צריך לאסוף את כל תושבי העיר יורק באנגליה לבנין אחד ולשרוף את כולם. על פי ''צדק טבעי'' היה צריך לחייב את הספרדים להתגייר ואת המסרבים להגלות. בכלל האם נכון לנהוג באופן שווה כלפי אומה של חמישה מיליון כמו אל אומה של מאה מיליון? האם נהג העולם כלפי היהודים כפי שנהג כלפי הגרמנים, או היפאנים? רק ארצות הברית גילתה נדיבות ליהודים, רצון לעזור ולתקן קצת עיוותים היסטוריים, לא תמיד בהצלחה.
וכשמדובר על שוויון, ראו כיצד ישראל עזרה לפליטים המוסלמים מקוסובו, בעוד הערבים והמוסלמים ישבו בחיבוק ידיים.זה מלבד יחסם המחפיר כלפי הפליטים הפלסטינים.
NATO וארה''ב מנסים להחזיר את פליטי קוסובו המוסלמים למקומם. באותו זמן, כמו תמיד, משמשת ארה''ב יעד לשנאת רוב המוסלמים בעולם. אנחנו בישראל קלטנו את אחיינו, מול הערבים שזנחו במחנות הפליטים את האחים הערבים-פלסטינים.
צדקה תציל ממוות. זה נכון, אבל למעשה כל עזרה קטנה או גדולה לאדם באשר הוא אדם, רק מרחיקה ממנו את הגורל הבלתי נמנע של מוות ומגדילה את האוכלוסיה האנושית.
מוסכמה אחרת היא כי שלום הוא דרך חיים ראויה. אבל השלום טוב באמת לצד החלש המפסיד במלחמה. במלחמה המנצחים לוקחים קרקע, מים, מחצבים, הון לאומי ואישי, עבדים, שווקים ועוד. המלחמה עדיפה על השלום, לצד המנצח. יש בזה מכשלה, שכן אין איש יודע מראש מי ינצח. המלחמה מעמידה את הצדדים המעורבים במקומם הנכון, על פי יחסי הכוחות האמיתיים. הסכמי שלום רק מסדירים את מה שהושג במלחמה. כל זה נדחק על ידי שואפי שלום בישראל. תוך כדי אמירות המחץ השקריות שלהם .
כיצד היה נראה העולם בלי מלחמות?
לפניך כמה דוגמאות של מלחמות מוכרות, שסיומן שיקף את מאזן הכוחות החדש. נסה לחשוב האם שלום ללא מלחמות אלה היה משקף נכון את מאזן הכוחות.
ללא מלחמות לא הייתה רומא נעשית אימפריה בכלל. ללא מלחמות הייתה רומא שליטת העולם המערבי עד היום.
ללא מלחמות היו הערבים מאכלסים רק את חצי-האי- ערב והמוסלמים היו מונים רק 10 מיליון נפש ולא יותר ממיליארד.
ללא המלחמה בין אנגליה ומושבותיה בצפון אמריקה, בשנת 1776 לא הייתה קמה ארצות הברית, שהיא החזקה יותר. אנגליה הייתה ממשיכה לשלוט בצפון-אמריקה. ללא מלחמת המעמדות בצרפת, בשנת 1789, הייתה ממשיכה לשלוט המלוכה בצרפת. בזמן שהכוח בידי כלל אזרחי צרפת, הייתה נשארת בשלטון מלוכה אבסולוטית. ללא מלחמות נפולאון הייתה אירופה כולה מלוכנית. ללא מלחמת הרוסים והבריטים בנפולאון עד הפלתו בשנת 1815, הייתה אירופה כולה נשארת תחת שלטון צרפת החלשה. ללא מלחמת האזרחים בארה''ב, משנת 1860 עד 1864, היו מדינות הדרום החלשות יוצאות מהפדרציה של ארצות הברית וממשיכות במשטר עבדות. ללא מלחמת העולם הראשונה הייתה האימפריה העותומנית החלשה, שולטת במזרח התיכון והמלוכה האוסטרית החלשה, הייתה שולטת בכל מרכז ודרום אירופה. גרמניה הייתה נשארת ללא השפעה, למרות שכוחה עלה על זה של צרפת או אנגליה. ללא מלחמות בכל שטחי מושבותיה, הייתה אנגליה ממשיכה לשלוט באפריקה, בהודו, באוסטרליה ומדינות רבות באסיה. ללא מלחמות גם צרפת, ספרד, הולנד, בלגיה ופורטוגל היו שולטות הלאה במושבותיהן. בהעדר מלחמה היו מדינות קטנות אלה שולטות ב- 2/3 משטח העולם וב- 3/4 מהאוכלוסייה העולמית. ללא מלחמה הייתה נשארת אירלנד בריטית. ללא מלחמת הקוממיות לא היה נוצר בית לאומי לעם היהודי. מלחמת העולם הראשונה והשנייה פרצו מתוך אי כיבוד כוחה של גרמניה.
כאשר החלו מדינות אפריקה להשתחרר מעול האירופאים, החליטו כי החלוקה המדינית-האירופית של אפריקה תישאר ללא תיקונים. מאחר וחלוקה זו אינה מתאימה לפיזור השבטי באפריקה הרי שמלחמה פורצת שם שוב ושוב. באנגולה, בניגריה, בקונגו, בליבריה, בסודן, באתיופיה ועוד. הרעב והרצון להשתלט על מקורות קיום הם המניע הראשוני. הלכידות השבטית-לאומית היא המניע השני. במזרח התיכון קווי הגבולות נקבעו בהסכמים בין אנגליה וצרפת בסוף קיום האימפריות שלהם. הערבים לא מסכימים להסכם סייקס-פיקו למה שנסכים אנחנו ?
אנחנו רצינו שלום במשך דורות. היינו חלשים ומעטים בקרב עמים אחרים. היכו, עינו, שדדו, גירשו, רצחו ושרפו אותנו עד השפל חסר התקדים של השואה. בכל המקרים השונים שלום היה עוזר לנו. אפילו אחרי הריקונקיסטה, כשהיינו שותפים לקתולים בגירוש הערבים-המאורים מספרד, גורשנו מספרד בלי ניד עפעף. רצינו שלום ושוויון בפולין, באוסטריה, בגרמניה ולא קיבלנו. אמר חיים נחמן ביאליק: ''אם אחר מותי צדק יופיע, יידום לעד!''.
שלום עכשיו הוא שגיאה בהגדרת הזמן. עכשיו? שלום היה דרוש לנו ב- 1922 ב- 1929 ב- 1936-9 או ב- 1948 או ב- 1966 או ב- 1973. השאיפה לשלום נחמדה, הלוואי שתתגשם, אבל אינה המהלך הנכון להבטחת קיומנו בארץ ישראל. עכשיו נחוץ לנו גידול אוכלוסין יהודי.
השיקול היחיד שצריך לעמוד לפני קברניטי ישראל הוא התועלת לנו. אם שלום מועיל לנו-כן, אם שלום אינו מועיל-לא. אסור לנהוג באופן אוטומאטי על פי אמות מידה ומוסכמות ישנות. יש לבחון את המצב לגופו. לדעתי אין שכננו הערבים רוצים שלום, אלא את הקרקעות שהם מקווים להשיג תמורת שלום מדומה.
אם תרצה להיכנס לאוטובוס מלא בלי לדחוף, תישאר בחוץ. חובה עלינו לזכור כי העולם הוא אוטובוס מלא - כדור מוגבל בשטחו, שבו כל המקומות תפוסים. בלי ניצחון במאבק אף אחד לא נותן מקום לאחרים. ככל שהמקום צפוף יותר הלחץ גובר והמלחמות מרות יותר. עדינות, נימוס ושיחות אינן תחליף לשיטות השתלטות על הקרקע. שיחות שלום או דיפלומטיה רק מסדירות בהסכמים את מאזן הכח. עלינו לדעת כי הסתננות יחידים, מלחמות מקומיות, טרור, גרילה, סחיטה גרעינית-ביולוגית-כימית ומלחמה כוללת, הן השיטות להן יש להתכונן בכל העולם. אנו היהודים היינו עז לכפרות כל כך הרבה פעמים, עבור כל כך הרבה עמים. הציקו לנו, בודדו אותנו, החרימו לנו, היכו בנו, שרפו לנו, רצחו אותנו. אנחנו היינו האשם הנצחי. תמיד היינו ''עז לכפרות''. מספיק. צמחו לנו שיני נמר. הביאו בשר.

כאשר אזורי המחיה של שתי קבוצות נוגעים ומתערבבים זה בזה, מלחמה היא תוצאה שאי אפשר להימנע ממנה. המצב מחמיר כאשר האוכלוסיות מעורבות וההבדלים, בצרכים הנחשבים למספקים, הם בפער כמותי ואיכותי גדול. זה כמובן המצב בין היהודים בפרט והישראלים בכלל, לבין הפלסטינים. בישראל השמאל מאשים את הימין, כי מעשיו הם התגרות בפלסטינים ולכן יש טרור. הימין מאשים את השמאל כי הטרור נובע מהוותרנות לפלסטינים, אשר מעידה על חולשה. ההאשמות ההדדיות פשוט אינן לעניין, היות ומאבקנו בפלסטינים הוא למעשה תוצאה שאי אפשר להימנע ממנה.




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מאמר מעולה. עזרא הסופר 04.06.08 20:13 1
  הבעיה היחידה עם המאמר היא הטיימינג שלו, באיחור של 50 שנה אהודברח 04.06.08 21:54 2
  בוואקום שנוצר בארץ,חסר מנהיג חזק.. אשאשאש 04.06.08 22:35 3

       
עזרא הסופר
גולש אורח
אור ליום חמישי ב' בסיון תשס''ח    20:13   04.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מאמר מעולה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   מציג במלוא הקלון את המחנה הסמולני חולה הנפש.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהודברח
חבר מתאריך 9.5.07
17802 הודעות
אור ליום חמישי ב' בסיון תשס''ח    21:54   04.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. הבעיה היחידה עם המאמר היא הטיימינג שלו, באיחור של 50 שנה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אשאשאש
גולש אורח
אור ליום חמישי ב' בסיון תשס''ח    22:35   04.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. בוואקום שנוצר בארץ,חסר מנהיג חזק..  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   שיגיד לעם את האמת.
בלי משיכות זמן,ופחדיי התמוטטות הבורסה.
יותר מדי מנהלי חשבונות .
מי מהשמאל, שלא יכול להחזיק מעמד,שיקח פסק זמן בניו זילאנד.


הולכים לקלפי-מגיע לנו יותר.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות