גירסת הדפסה   שלח לחבר        
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #10062 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי    צל"ש  
אשכול מספר 10062
dien
גולש אורח
דרגו את dien
יום חמישי ב' בסיון תשס''ח    17:16   05.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  אחרי הסרט, ראיתם? גיידמאק יצטרך לגלות שקיפות אם רצונו  
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 05.06.08 בשעה 17:24 בברכה, dien
 
להגיע רחוק בפוליטיקה הישראלית. ברור, וגם יותר התמסרות אישית. יש לו את הזמן לזה???

ומה שנכון נכון. מי שראה השבוע את הסרט על גיידמאק, והתרשם מאישיותו הרב גונית, סרט שחשף טפח מאישיותו והסתיר ממנה טפחיים, לא יכול שלא לתהות בדבר הכוונות האמיתיות שמדרבנות את האיש לרוץ קדימה, לראשות העיר ירושלים או לכנסת ישראל.

לדעת אריק באך, אם גיידמאק יצליח להשתלב בתוך הפוליטיקה הישראלית, כפי שהוא מתכוון, יהיה עליו לחשוף בפנינו עוד קלפים מדרך התנהלותו וטיב עסקיו, לגלות יותר שקיפות, ולא להשאיר את ברירת המחדל הזאת עבור המשטרה, שתעשה את העבודה הזאת במקומו.

במאמר הבא:
==


גאידמאק נגד ניצב יוחנן דנינו ולהיפך

אריק באך 02.06.2008 08:52


בעקבות שידור ראיון בערוץ 2 שבו האשים המיליארדר את ראש אגף החקירות ניצב דנינו בתפירת תיקים מבקשת המשטרה מהפרקליטות לפתוח בחקירה נגד גאידמאק בגין איומים והעלבת עובד ציבור. לדעתי דנינו לא כזה חלש להיזקק לחקירה נגד גאידמאק וגאידמאק לא כזה פראייר שחקירה מהסוג הזה תשיג את התכלית שלשמה היא מתבקשת: לסתום לו את הפה.


בין ניצב יוחנן דנינו לגאידמאק מתנהלת כבר תקופה ממושכת סאגה של מרדפי חתול ועכבר הדדיים כשהם מחליפים ביניהם מידי פעם את תפקיד הטום והג'רי.

דנינו מנהל כבר תקופה ממושכת חקירה רחבת היקף נגד גאידמאק בנושאים שונים וגאידמאק טוען בעקביות כי החקירות הן הפעלת הנוהל המקובל והמוכר של הסיכול הפוליטי והעסקי הממוקד הידוע לכולנו מהימים שבהם מערכת אכיפת החוק הייתה סתם מתפרה זולה של קונפקציית ביניש את ארבל ומזרחי (שלטון ה"כל כתב אישום בלירה").

ההתרשמות שלי -והיא לא מבוססת על ראיות- שגאידמאק לא כזה צדיק כמו שהוא מנסה להציג את עצמו, ודנינו לא כזה חייט כמו שגאידמק מנסה לטפול עליו אבל גם לא חף מאביציה מקצועית (ולא אישית) נגד גאידמאק. לא מהסוג הבזוי והפסול של מזרחי ("להיטות יתר" מתוך מניעים אישיים) אלא דווקא להט בריא של חוקר משטרה עקשן כמו שצריך, המאמין בצידקת חשדותיו ולא מוותר כי הוא יודע להאמין לאף שלו יותר מאשר לראיות שמסתירים ממנו בעלי העניין. כן יירבו!

הדרך לטפל בהאשמותיו של גאידמק איננה חקירה פלילית תוך שימוש בסעיפי חוק חשוכים, כמו העלבת עובד ציבור. זה בזוי, זה פסול, זה לא חוקי וממילא לא חוקתי, גם אם יכולים כשממש משתדלים לשלוף מהנפתלין איזה חוק או סעיף או תקנה עותומאנית, אשר בפרשנות בולשביקית ניתן להצדיק ממנה איזה אישום מאולץ נגד גאידמאק על הדברים הלא מחמיאים שהוא טוען נגד דנינו.

ההתרשמות שלי היא שהחקירות שדנינו מנהל נגד גאידמק מוצדקות. הראיות שיש בידי לכך שהן מוצדקות מוצקות בדיוק כמו הראיות שיש בידי לכך שהנשיא לשעבר משה קצב עבר עבירה חמורה ביותר של ניצול יחסי מרות לבעילה אסורה של עובדות לשכה שלו - בעילה אסורה אשר נסיבותיה כמוהן כאינוס. כלומר: אין בידי שום ראיות ובכל זאת אני משוכנע מעל לכל ספק סביר. גם אתם.



אבל גם דנינו וגם הדיון הציבורי בעניינו של גאידמאק מגיעים רחוק אבל טועים בדרך!

ההתרשמות שלי היא שהאינטרס הציבורי של כל אזרחי מדינת ישראל היא להפוך את מקורות העושר של גאידמאק לשקופים כמה שאפשר. לאו דווקא כי הם חשודים בעיני במישור הרכילותי (הכסף של כל המולטי מליארדרים ה"מהוגנים" של ישראל לא כשר יותר, אני בטוח). אבל הם מסתוריים מידי לטעמי בעבור איש המבקש להכנס לזירה של ניהול ענייני הציבור והמדינה בכלל, ובפרט תוך שהוא נכנס לזירה שלא כדרך הטבע אלא בועט בדלת ומשתין מלמעלה על כל הפוליטיקאים הקטנים ולא כי הוא כזה גדול אלא כי הם כולם באמת קטנים כל כך. אפילו יותר קטנים ממנו.

• בניגוד לעמדת המשטרה, אינני רואה בהתחכמות הזו של גאידמאק בפרשת בנק הפועלים כאילו הייתה זו עבירה פלילית של ממש (כן כדאי לחקור מי מהבכירים בבנק הדליפו לו את המידע ולאיזה עבירות ופושעים וטרוריסטים הם מסייעים. כי הבעיה האמיתית בפרשה הזו הוא הבנק ולא גאידמאק! אבל נגד הבנק אין למשטרה אומץ ללכת עד הסוף). הלבנת הון איננה פשע במדינה שבה ההון השחור הוא לחם החוק.כדי להתייחס להלבנת הון כפשע יש כמה וכמה משפחות אצולה ישראליות שצריכות לזרוק מאות מליוני דולרים לכפרות בכיוון של שדרות, אופקים, נתיבות, אשדוד, אשקלות, מעלות, נהריה, פרדס כ"ץ ועוד כמה ערים. אחר כך ניתן יהיה להתחיל לדון בלגיטימציה של החוק הזה. לא לפני. גם אם פורמאלית צריך לכבד אותו, מבחינה ציבורית הוא לא ממש חוק שאם גאידמק עשה עליו התחכמות זה פוסל אותו. אם ראש הממשלה ושר הבטחון ושר האוצר לשעבר שלנו עברו עבירות שכאלה ומנהלים את המדינה כאילו כלום - זה כנראה לא נורא.
• בניגוד לאדישות המשטרה, אני חושב שהיא מקילה ראש באופן מדאיג למדי מהתופעה הסדרתית של ההדלפות לגאידמאק מחדרי החקירות כולל מהמקומות המסווגים ביותר של זרועות היחב"ל. זה יותר מסתם תקלה התופעה הזו שבכל פעם שדנינו מצליח להרחיק מישהו שהדליף לגאידמאק צצים לטובתו שני מדליפים חדשים.

גם שם הבעיה היא לא גאידמק, אלא מה שלי נראה כצופה מהצד פרשה שחומרתה גרועה מזו של פרשת פריניאן. היחב"ל היא יחידה עילית. חולשת מערך האיסוף והמודיעין של היחב"ל חושפת באורח מדאיג רשת מחוררת למדי של נאמנות כפולה, המשליכה בהכרח גם על ארגוני מודיעין דומים למדי אך רגישים בהרבה ובראשם השב"כ. אם גאידמק הבודד יכול היה להפוך את מערכת האיסוף נגדו ביחב"ל לשקופה, ארגוני המודיעין והטרור יכולים לעשות פי כמה גם למערך המודיעין של השב"כ ואמ"ן המאובטחים באותו הקונספט גם כשהם נעזרים בטכניקות ואמצעים אחרים. ואם גאידמק הצליח לחדור בקלות כל כך ועמוק כל כך אל מערך המודיעין נגדו, אז גם כל פושעי אצולת הממון של ישראל עושים זאת בקלי קלות וטבעיות.
דמוקרטיה מתגוננת
בניגוד לעמדת הפוסט-דמוקרטים הסבורים כי זכותו של גאידמאק לרוץ לכנסת ולהנות משלל החסינויות וההטבות הכרכות בכך, אני סבור שהמדינה צריכה להתבגר וללמוד כבר כי ממטומטמים ומרמאים ומחובבי שוחד ושחיתות בסגנון של אהרון ברק לא נלמד מה זו דמוקרטיה, לא מה הם זכויות אדם ולא מה הוא שלטון החוק אלא רק נמשיך להידרדר מן הפח אל הפחת כפי שהוא עשה למדינה שלמה בעשרים שנות שלטונו המפוקפק במערכות אלה.
עשרים שנות שלטון חוק בראשות אהרון ברק הוכיחו: רק יותר פשיעה, יותר שחיתות, פחות אכיפה ופחות כבוד לחוק (ופחות דמוקרטיה). זה כבר לא משהו שטעון הוכחה - זו עובדה. נשיאת בית המשפט העליון של מדינת ישראל זוכה לכבוד השמור במדינות עולם שלישי לעוזרות בית.
את ההישג הזה ניתן לזקוף לזכותה של דמוקרטיה מטורללת למדי, שרודפת אחרי חפים מפשע על שטויות בשעה שהיא חושפת את עכוזה להשתלטות עויינת של אוייבי המדינה על מנגנוני השלטון שלה. דמוקרטיה שאת אוכלי החינם של שלטון החוק מפנקת בשפע של תקציבים ותנאי שירות, ואילו את המשטרה והשוטרים שצריכים לעשות את העבודה השחורה - מצמצמים בצעד מוצהר של עידוד הפשע על ידי הכנסת.

צריך להפסיק לרדוף אחרי הזנב של גאידמאק -כי זה לא ראוי, ולתפוס אותו כבר מהביצים כי זה נחוץ.
1. אני חושב שהתרומה של גאידמאק לציבור, הן בעת מלחמת לבנון השניה והן לתושבי שדרות אדירה וראויה להערכה, הוקרה וכבוד - גם אם מניעיו היו ציניים וכדאיניקים כמו מניעיהם של מרבית התורמים והנדבנים האחרים.

2. אבל בה בעת אני חושב שהדמוקרטיה חייבת להפסיק להתייפיף כאילו היינו שווייץ, ולהבין שיש כאן בעיה חמורה שבה אנחנו הקרבנות העיקריים של הליברליזם שבאמצעותו אנחנו עובדים על כל העולם שכאילו יש אצלנו.

צריך לחקור את גאידמאק בגלוי. בלי שום סיבה ועילה או תירוץ שהצליחו למצוא או להמציא בתוך מליון ושבע מאוד אלף סעיפי החקיקה שיש במדינת ישראל. זה שהוא בא ממדינה זרה, כעולה חדש, ורוצה להפוך לראש ממשלה עוד לפני שלמד את השפה ולמד לנהל גן ילדים ישראלי מצוי, זה לא מסוג המותרות שמדינה נלחמת על חייה יכולות להרשות לעצמה בשם הדמוקרטיה!

דמוקרטיה איננה מתכון להשמדה עצמית והיא תקפה רק כל עוד היא איננה מאיימת על הציבור שמרכיב אותה. בניגוד לטמטומי אהרון ברק אני קובע כי דמוקרטיה איננה ערך אלא בסך הכל אמצעי -אחד ולא היחידי- להגן על ערכים.

מדינה בת שישים יכולה ואף חייבת לדרוש ממועמדים לתפקידים בכירים ורגישים (כלשהם) ותק מינימאלי של חמישים שנה. זה לא בלתי סביר, לא אלמן ישראל, וגם זה רק ממש בתור פשרה מרחיקת לכת.

אילו דעתי הייתה נשמעת, דרוש היה ותק של מינימום שני דורות בארץ כדי לעבור את תנאי הסף למשרה בכירה ורגישה כולל תפקיד שר וממילא ראש ממשלה.

עולים חדשים (ולא רק רוסים, חשוב להדגיש) - נאמנותם תמיד תהיה בספק כי גם נסיבות עלייתם והתעשרותם ונאמנויותיהם והלובי הדוחף אותם אל על לוטים תמיד באיזה ערפל סמיך. הרי זה הוא סוד גלוי שגם המודיעין הנאצי בזמנו, גם המודיעין הבריטי, גם המודיעין הצרפתי, גם המודיעין הסובייטי, גם המודיעין הגרמני (הנוכחי) וממילא גם המודיעין האמריקאי זרעו את מדינת ישראל לאורך ולרוחב ובעיקר לעומק בנאמנים שלהם לתפקידי השפעה קריטיים ביותר הן במערכות הפוליטיות, הן במערכות האכיפה, הן בעולם התקשורת והן במערכות הבטחון והמודיעין. מי מהם מנהל כיום את המדינה ואיזה אינטרסים הוא משרת?

במקרה של טדי קולק כבר הוכח שהוא היה בוגד כי למזלנו יש בבריטניה חוק המאפשר לחשוף בוגדים שכאלה לאחר מותם וכל עוד זה לא פוגע בבני משפחתם. אך מי (אם בכלל) הכוח והרוח החיה ומקורות המימון האמיתיים של טומי לפיד, או שוקן (לדורותיהם), או ביניש (ואבא שלה) או ביילין או בשארה או אחמד טיבי ואחרים - לא בהכרח נדע גם אם קל יהיה לנו לנחש.

נאמנותו של גאידמאק למדינת ישראל (שעבורינו היא מולדת - עבורו היא לא) טעונה בדיקה מכוח סמכות טבעית שיש לדנינו כראש אגף החקירות של המשטרה, ובלי תירוצים ואילוצים והתחכמויות משפטיות. זה הליך שגם דמוקרטיות ותיקות ומבוססות ויציבות עושות עד היום למועמדים אצלהם לתפקידים בכירים אפילו בסנאט ("שיקוף"), ואנחנו לא יכולים לשחק אותה יותר ליברליים מהדמוקרטיות הכי יציבות בעולם כשאנחנו לא באמת דמוקרטיה וגרוע מזה: הדבר היציב היחידי במדינה הזו היא חוסר היציבות שלה ומעולם לא נראה היה סוף המדינה כמו כעת.

אז צריך להפסיק לשחק אותה נאורים, כי אנחנו עובדים רק על עצמנו. אנחנו מקפידים על קוצו של יוד על שטויות וזוטי דברים באמצעים חשוכים שכל מדינת עולם שלישי הייתה מתביישת בשיטה שבה נתפרו תיקים ופוברקו האשמות כדי להתנקש בדמוקרטיה על ידי כנופיית ביניש-ארבל-מזרחי. אבל כשזה נוגע לעבירות חמורות הרבה יותר, וסכנות אסטרטגיות הרבה יותר, עד כדי סכנה ברורה ומוחשית להעניק לגורם עלום בעל קשרים ומחוייבויות ואינטרסים סמויים שליטה מלאה על כל משאבי וסודות ואמצעי המדינה מבלי שלאף אחד מכל ציבור הבוחרים שיתמכו בו, יש את הכלים הבסיסיים ביותר לבחון מי הוא באמת, מה מניע אותו, ועד כמה הוא מחוייב לעניים שהוא עוזר להם יותר מאשר לעשירים שאיפשרו לו להפריש סכומים זניחים לעזרה כמו שכל דייג יודע שכדי לדוג דג, שווה להקריב תולעת - פתאום אנחנו ליברלים, נאורים, המשטרה מבקשת רשות מהפרקליטות לחקור, הפרקליטות מונעת והמדינה ממשיכה להידרדר אל עבר אותה תהום.

• אני קורא לדנינו למשוך בחזרה את התלונה הזו נגד גאידמאק. דנינו הוא כבר קצין משטרה שיושרתו ואיתנותו כבר לא זקוקים לתעודת הכשרות מגאידמאק, גם אם ימשיך הוד גאידמקנו לזבל לנו עוד שנתיים בתקציבי פרסום ענקיים עד כמה דנינו מושחת ומשוחד ואינטרסנט ובלה בלה בלה. הרי הופעה אחת של דנינו בטלויזיה שבה הוא מחסל את אולמרט בגלל מעטפות ולמרות שאין כמו אולמרט לקדם אותו בתמורה לעצימת עיניים מעבירות שגרתיות למדי (הרי מה שאולמרט עשה במעטפות אהוד ברק עשה במזוודות) - שווה יותר ממאה מליון דולר תקיצב פרסום של גאידמאק. אם בפרשת הנשיקה של חיים רמון הפסיד דנינו כמה נקודות, באה פרשת טלנסקי ושמה אותו על המפה של המועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה הבא.

• אני קורא עוד לדנינו להפסיק לחפש צידוקים נגד גאידמאק בסעיפים הטכניים של חוק העונשין ולהפסיק לבקש מהפרקליטות רשות לעשות את מה שחובה על המשטרה לעשות מכללא: על גאידמאק להסביר לציבור כולו מאיפה הכסף שלו, איך עשה אותו, מי הם האנשים הזרים שאיתם הוא עמד ועומד בקשר ועד כמה הוא מחוייב להם מחד ועד כמה הם עויינים לישראל מאידך. זה העיקר, וזו השאלה שחייבת להטריד כל אחד מאיתנו.

כי אם גאידמק כשר וטהור - אז הוא ראש הממשלה הכי טוב שגם דנינו צריך לבחור עבורו. אבל אם יש ספק לגבי נאמנותו אז לא משנה בכלל אם יש ראיות לפלילים באיזו עבירה טכנית נגדו או שלא הצליחו לאסוף די ראיות לפלילים בגלל שהמודיעין שלו בתוככי היחב"ל טוב יותר מאשר המודיעין של היחב"ל בתוככי הגוף הרואה ואינו נראה הזה המכונה גאידמאק.

מי שעשה מילארדי דולרים בנסיבות עלומות רשאי להנות מהעושר הזה כל עוד אין ראיות כנגדו למעשים פליליים. זה לא נעים שזה כך אבל זה הוא מחיר הדמוקרטיה. והוא ראוי.

אבל מי שמבקש להפוך לאיש ציבור חייב להיות שקוף ולאפשר לציבור להיות בטוח שהנאמנות שלו היא למדינה (שאיננה המולדת שלו) ובאמת לעניים שנסחפים אחר הפופולריות של המעשים שלו במה שלעיתים קרובות מידי נראה לצופה מהצד כקניית שלטון באמצעות הון באמצעי עוקף מבקר המדינה (בזכות זה שההון קדם לשלטון ולא כרגיל הציב בשלטון משרתים מטעמו כדי להעשיר אותו עוד יותר).

דנינו - אתה לא עובד ציבור כזה קטן כדי לתבוע את עלבונך באמצעות חוק העונשין. אתה בקרוב עוד תהיה היועץ המשפטי לממשלה!

גאידמאק - תפסיק להתבכיין על מה שדנינו עושה לך, כי זה נכון שהמשטרה והפרקליטות תופרים תיקים להרבה אנשים גם בימים אלה ממש (הנה מה שעושים לרומן זדארוב בפרשת תאיר ראדה...) אבל זה ממש לא מה שעושים לך ואפילו לא לאנשים מתוך המשטרה שעוזרים לך. יש כאן ריח של רדיפה מוצדקת של אנשי החוק נגד מה שנראה לכאורה מאוד פסול. אין כאן ריח של מתפרת תיקים, וגאידמאק -דווקא הוא- צריך לדעת טוב מכולנו את ההבדלים.

דנינו - לך על גאידמאק על כל הקופה: בצע את זכותך (וחובתך) על פי פקודת המשטרה לחקור את הנאמנות שלו למולדת, את מקורות עושרו, ואת זהות המחוייבויות שלו כיום וביום לאחר שיתפוס עמדת כוח של ממש. תן לכל הדמוקטטורים לנבוח ואתה תמשיך להגן על המולדת מהשחיתות שמאיימת להכחיד אותה.

גאידמק - תגלה לנו את האמת והציבור כולו (אני בטוח שגם דנינו) יבחרו בך לראש הממשלה אם יסתבר שאתה באמת נפלא כמו שאתה מצייר את עצמך. כי אם אתה כזה נדיב ובאמת ישר ובלי כוונות נסתרות, אז אתה שם בכיס הקטן את כל הפוליטיקאים העלובים שלנו. אבל אם אתה סתם עוד איזה מרגל שתול שקנה את חירותו להתעשר בתמורה לאיזה מהלך המכה את הדמוקרטיה במשענתה, אז אזרחים שפויים לא צריכים ראיות מעל לכל ספק סביר כדי להבין שמה שנובח כמו כלב ומקשקש בזנב כמו כלב והולך על ארבע כמו כלב, הוא כנראה עוד נסיון שגרתי להשתלט על מדינת ישראל באמצעי הפשוט ביותר והזול ביותר: רכישת שלטון באמצעות הון.

הציבור בישראל כבר יודע: חוץ מעגבניות רקובות בשוק, מעולם לא הייתה בישראל סחורה מקוקלת וזולה כל כך כמו פוליטיקאי משומש במצב טוב. אז תפסיק ללכלכך על דנינו ותתחיל להוכיח את נקיון כפיך. כי חובת ההוכחה בדמוקרטיה מפוארות בהרבה ופחות מטורללת מישראל, היא על המועמד לתפקיד ציבורי בכיר, ולא על המשטרה.

הדברים שאתה עושה לטובת הציבור הם בהחלט לטעמי. אבל אוכל טעים שמריח מסריח כבר לא טעים וכדאי לנקות את הספק הזה או להסתלק מהאופציה של ניהול החיים הציבוריים במדינה שיש לה מספיק מושחתים ובוגדים ואוייבים מתוצרת מקומית והדבר האחרון שהיא צריכה, זה שחקני רכש זרים.
===
המקור למאמר "הבלוג של אריק":

http://www.global-report.co.il/eb/?l=he&a=290066

--

המאמר הנ"ל,בליווי סרטונים מיוטיוב על גיידמאק:

http://www.global-report.com/naomi/?l=he&a=293851


---


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      
______________________________________________________________________

______________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net