אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #10123 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 10123
doko2006
גולש אורח
יום ראשון ה' בסיון תשס''ח    09:31   08.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הישרדות על חשבוננו  

 
  

הפוליטיקאים מדברים על הישרדות המדינה וחושבים על הישרדותם. הם שוב מגייסים את ההרוגים, השבויים, הקסאמים, הפלשתינאים, הסורים והאיראנים, כדי להרוויח עוד מעט זמן. זהו רגע מכריע, אמר אהוד אולמרט בוועידת אייפא"ק. זה אפילו לא משנה לאיזו זירה בדיוק התכוון ראש הממשלה, כי הכוונה היתה שקופה. ככל שהרגע הלאומי יהיה מכריע יותר, כך תידחה ההכרעה בגורלו האישי.

קשה להישאר שווה נפש לתרחיש הציני החוזר על עצמו. ההתנהלות הפוליטית זהה לזו שאיפיינה את הימים שאחרי דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד וכך גם ההבטחות של אהוד ברק לפעול לשינוי המצב. קשה לזכור מצב דומה של נתק מוחלט בין הציבור להנהגתו. הציבור איבד את אמונו ביכולתו של ראש הממשלה לפעול, אבל החלפתו אינה נראית באופק משום שהיא תלויה בעיקר באולמרט עצמו.

אולמרט צריך לסיים את כהונתו כראש ממשלה בהקדם, ובלי קשר למועד שבו יוגש כתב האישום נגדו. המסלול המשפטי מתנהל בקצב שלו ואי אפשר לבקש מהיועץ המשפטי לממשלה לעשות את עבודתם של הפוליטיקאים. עדותו של משה טלנסקי אמנם איננה חזות הכל, אבל היא נקודת אל-חזור.

אולמרט נמנע מלהסביר לציבור את מעטפות הכסף שקיבל וביקש להמתין לחקירה הנגדית, אלא שהציבור אינו שופט היושב בדין, אלא מי ששלח את אולמרט לנהל את המדינה. אין סיבה שהציבור ימתין לתשובות. אם אברהם הירשזון פרש מתפקיד שר האוצר עוד לפני שהוגש נגדו כתב אישום, רק משום שלא נראה סביר שהממונה על הקופה יהיה חשוד בגניבה, אי אפשר להסכים שהממונה על הירשזון יישאר בתפקיד כשהוא חשוד בעבירות דומות.

קשה לתת אמון בהחלטות המדיניות או הכלכליות המתקבלות עכשיו על ידי ראש הממשלה ולנתק אותן ממאבק ההישרדות האישי. הנסיעה לארצות הברית נראית כתרגיל להסחת תשומת הלב מעדות טלנסקי, וכך גם ההבטחה לפעולה נגד איראן, הדחיפה לפעולה צבאית בעזה, הרינונים על שחרור מרואן ברגותי או על שחרור גלעד שליט, החתימה המתקרבת על מסמך "היסטורי" עם הפלשתינאים, כמו גם ההדלפה השיטתית נגד ציפי לבני, הישגיה וכישוריה, הכל כדי לערער את אמון הציבור ביכולתה לשמש בתפקיד ראש הממשלה, ולו גם באופן זמני. ההתנהלות המניפולטיווית והשחצנית הזאת מזכירה את הקריירה הפוליטית של אולמרט לכל אורכה.

קדימה לא תשרוד אחרי אולמרט, אם לא תדע להחליפו בזמן. אם אולמרט יובל החוצה על ידי היועץ המשפטי ולא על ידי מוסדות המפלגה, לא תהיה לקדימה תקומה בבחירות וכל נציגיה ייחשבו כמי שסייעו לאולמרט לדבוק בכיסאו. אין זה מקרה שלבני זוכה לאהדה בסקרים בגלל ניקיון כפיה. אי אפשר לשכנע את נועם שליט או את תושבי ניר עוז שהממשלה פועלת ממניעים ממלכתיים, כשברור לעין שכל מעייניה נתונים רק להישרדותה בכל מחיר.
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/991036.html




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות