אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #10221 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 10221   
ilanka
חבר מתאריך 25.4.02
78075 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשס''ח    10:06   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

האם מותר לצרוב דיסקים? הרב משיב:  

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3555654,00.html


תודה מראש למי שיוכל לבאר עבורי את המשפט האחרון, ולעמוד על קשר הסיבה ותוצאה ("אולם מכיוון...") המופיע בו.




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  חה חה חה חה.... אין כמונו רמאים סתוית 15.06.08 12:15 1
  מה לא ברור. מותר כי ''כולם גונבים'' Big Joe 15.06.08 13:14 2
  שו''ת באינטרנט דבר צחות 15.06.08 13:39 3
     הרב אינו וירטואלי ilanka 15.06.08 13:42 4
         אבל אתה לא מכיר אותו חוץ מהמסך דבר צחות 15.06.08 14:00 6
             אני מתקשה להבין מדוע (אי) היכרותנו רלוונטית לשאלה שברור ilanka 15.06.08 14:31 8
                 היהדות אינה מתמטיקה דבר צחות 15.06.08 14:49 9
                     ברור לי שתיתכן תשובה שונה (2 יהודים - 3 דעות). ובכ''ז, ilanka 15.06.08 15:03 10
                         לא הבנת את שאמרתי דבר צחות 15.06.08 15:07 11
                             כמובן, ובכל זאת - חשוב לי להבין את פשרה של התשובה ההיא ilanka 15.06.08 15:13 12
             דוקא אני מכיר את הרב ביגל ynm 15.06.08 20:48 16
  בהחלט, זו דעת הרבה פוסקים, אם כי יש לדון אם באמת יש ייאוש בעלים אוהב ישראל 15.06.08 13:57 5
     תוכל להסביר לי את המושג הזה ואת משמעויותיו בהקשר זה? ilanka 15.06.08 14:23 7
         אענה במקומו דבר צחות 15.06.08 16:28 13
             תודה, ולמקרה שההסבר שונה - אשמח אם יבהיר בעצמו ilanka 15.06.08 23:27 28
  תשובה משונה וחלשה. הרב הזה (בהנחה שלא מדובר במתיחה) yggy 15.06.08 19:04 14
     הוא מגיב למציאות מסויימת אוהב ישראל 15.06.08 20:43 15
         זאת שטות מוחלטת, עם כל הכבוד. יאוש הוא רק בדיעבד, yggy 15.06.08 21:04 19
             זה היה נכון לו היה מדובר במערכת אנושית ynm 15.06.08 21:48 20
                 קודם כל, כן מדובר במערכת אנושית, הן לפי הוכחות yggy 15.06.08 22:03 21
                     ההלכה אותה פסק אוהב ישראל 15.06.08 22:33 22
                         בדיוק. זה היה גם תוכן ההודעה הראשונה שלי: yggy 15.06.08 22:50 23
                             למיטב ידיעתי ynm 15.06.08 22:54 24
                                 לא מדובר כאן להשיב אבידה, אלא להקטין נזקים. כל דיסק yggy 15.06.08 23:08 25
                                     מה לעשות- זו ההלכה ynm 15.06.08 23:19 26
                                         מה לעשות? לפסוק אחרת, לפי הדרישות של המוסר והשכל yggy 16.06.08 00:19 30
                                             הנה פסיקה אחרת!! קרא תגובה מס 32 שלי. t-t 18.06.08 09:12 33
                                                 יפה. זאת פסיקה שבה המוסר לא נמצא בסתירה עם yggy 19.06.08 12:21 42
                             אני לא מבין מה אתה רוצה אוהב ישראל 15.06.08 23:22 27
                                 ברור לי שאתה לא מבין. yggy 16.06.08 00:15 29
  כדאי לציין שזו אינה רק דעתו האישית ynm 15.06.08 20:52 17
  מכשיר את השרץ באמטלות מצוצות מהאצבע. Asterix 15.06.08 20:59 18
     אם תסביר לי מה זה ''אמטלות'', אשמח מאד.. angel 17.06.08 22:55 31
         אמת(ט(לה- Asterix 18.06.08 10:18 38
  ~בואו, תראו פסיקה אחרת בנושא, כמה היא יפה!~ t-t 18.06.08 09:01 32
     תודה רבה, זה משהו שהרבה יותר קל לי ''להתחבר'' אליו ilanka 18.06.08 09:14 34
         אמרתי לך שזה הבעייה בפסיקות אינטרנט דבר צחות 18.06.08 09:16 35
             זה לא ''פסיקות באינטרנט'' זו פסיקה של רב גדול t-t 18.06.08 09:28 36
                 אבל אני עניתי לאילנק'ה דבר צחות 18.06.08 10:13 37
         מגוחך ynm 19.06.08 08:36 39
             רק רציתי להבהיר: t-t 19.06.08 09:06 40
             שמחתי להימנות על אלה שהצחיקו אותך - צחוק זה דבר בריא ilanka 19.06.08 12:00 41
                 אני שמח ששמחת ynm 19.06.08 12:45 43
                     ''עזבו אותנו בשקט. אין לכם זכות''... תגיד, הכל בסדר? ilanka 19.06.08 15:07 44
                         יש הבדל בין ללמוד ובין קביעת עובדות ynm 19.06.08 16:53 45

       
סתוית
גולש אורח
יום ראשון י''ב בסיון תשס''ח    12:15   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. חה חה חה חה.... אין כמונו רמאים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   "מעשה מביש, .... עם של גזלנים, אולם..... אין בכך עבירה"

אתם שואלים למה? כי זה"בגדר ייאוש של הבעלים"

אני כנראה לגמרי סתומה, לא מצליחה להבין את ההיגיון... צריכה לחזור לכינוי הקודם שלי.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe
חבר מתאריך 2.9.05
129229 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשס''ח    13:14   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מה לא ברור. מותר כי ''כולם גונבים''  
בתגובה להודעה מספר 0
 


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דבר צחות
חבר מתאריך 10.3.08
12097 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשס''ח    13:39   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. שו''ת באינטרנט  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   שים לב לאורך התשובה, שלוש שורות.
הוא לא יודע מי שואל והוא אינו יודע למי הוא משיב.
כמובן שיש כל כך הרבה תשובות, שאם לא טוב לך באתר אחד לך לאתר אחר.

לדעתי אין להתייחס ברצינות לתשובות כאלו, ועדיף ללכת לרב אחד לא וירטואלי שייתן לך תשובות לכל השאלות.
(המשיב: דבר צחות, פורום רוטר)

זֵדִים הֱלִיצֻנִי עַד מְאֹד מִתּוֹרָתְךָ לֹא נָטִיתִי


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ilanka
חבר מתאריך 25.4.02
78075 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשס''ח    13:42   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. הרב אינו וירטואלי  
בתגובה להודעה מספר 3
 

http://www.infotravel.co.il/?CategoryID=940&ArticleID=797


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דבר צחות
חבר מתאריך 10.3.08
12097 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשס''ח    14:00   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. אבל אתה לא מכיר אותו חוץ מהמסך  
בתגובה להודעה מספר 4
 
   תמצא לך אתה רב בשר ודם, שאתה יכול להפגש איתו פנים אל פנים. ואחרי שהוא יכיר אותך תוכל לעבור לטלפון או אימייל.

זֵדִים הֱלִיצֻנִי עַד מְאֹד מִתּוֹרָתְךָ לֹא נָטִיתִי


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ilanka
חבר מתאריך 25.4.02
78075 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשס''ח    14:31   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. אני מתקשה להבין מדוע (אי) היכרותנו רלוונטית לשאלה שברור  
בתגובה להודעה מספר 6
 
כי היא עקרונית


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דבר צחות
חבר מתאריך 10.3.08
12097 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשס''ח    14:49   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. היהדות אינה מתמטיקה  
בתגובה להודעה מספר 8
 
   לא לכל שאלה יש את אותה תשובה (אולי היא פיזיקה קוונטית)
אינה דומה שאלה של עשיר לשאלה של עני - לעניים ימצאו יותר מקומות להקל.
אינה דומה שאלה של לכתחילה או שאלה לאחר מעשה.
אינה דומה שאלה לציבור או לאדם פרטי.
אינה דומה שאלה צינית לשאלה אמיתית.
וכו' וכו'.

כדי שהרב העונה ידע לתת התשובה הטובה ביותר הוא צריך לראות מי שואל את השאלה ומתוך איזו סיטיואציה הוא שואל.

זֵדִים הֱלִיצֻנִי עַד מְאֹד מִתּוֹרָתְךָ לֹא נָטִיתִי


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ilanka
חבר מתאריך 25.4.02
78075 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשס''ח    15:03   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. ברור לי שתיתכן תשובה שונה (2 יהודים - 3 דעות). ובכ''ז,  
בתגובה להודעה מספר 9
 
רציתי לנסות ולהבין את התשובה (הקצרה) הזו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דבר צחות
חבר מתאריך 10.3.08
12097 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשס''ח    15:07   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. לא הבנת את שאמרתי  
בתגובה להודעה מספר 10
 
   לא שלכל רב יש תשובה אחרת, אלא לאותו רב יש תשובה שונה לשני שואלים.
אינו דין אלמנה זקנה וענייה שנטרף (לשון טרף) לה המאכל היחידי לשבת, כאן יחפש הרב קולות ופתרונות לבין אדם עשיר, שאחד המאכלים שלו נטרף, שם יחמירו איתו. וכדו'.
לכן צריך שהעונה ידע מי השואל.

זֵדִים הֱלִיצֻנִי עַד מְאֹד מִתּוֹרָתְךָ לֹא נָטִיתִי


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ilanka
חבר מתאריך 25.4.02
78075 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשס''ח    15:13   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. כמובן, ובכל זאת - חשוב לי להבין את פשרה של התשובה ההיא  
בתגובה להודעה מספר 11
 


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ynm
גולש אורח
אור ליום שני י''ג בסיון תשס''ח    20:48   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. דוקא אני מכיר את הרב ביגל  
בתגובה להודעה מספר 6
 
   איש מיוחד, אמיתי ולבבי.
חבל שאין הרבה כמוהו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהב ישראל
חבר מתאריך 2.4.12
296 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשס''ח    13:57   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. בהחלט, זו דעת הרבה פוסקים, אם כי יש לדון אם באמת יש ייאוש בעלים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ilanka
חבר מתאריך 25.4.02
78075 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשס''ח    14:23   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. תוכל להסביר לי את המושג הזה ואת משמעויותיו בהקשר זה?  
בתגובה להודעה מספר 5
 
תודה מראש על הסבר להדיוטות בשפת יום-יום: התחום לא-מאוד-קרוב-אלי, אבל תמיד מסקרן אותי ללמוד


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דבר צחות
חבר מתאריך 10.3.08
12097 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשס''ח    16:28   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. אענה במקומו  
בתגובה להודעה מספר 7
 
   היחס ביהדות לרכוש של אדם הוא כל דבר שהיה בחזקתו של האדם, על ידי יצירה, רכישה, או קבלה. דבר לא יוצא סתם ככה מרשותו של אדם. כדי שחפץ לא יחשב עוד רכושו של האדם, על האדם לא רק לתת אותו, אלא להחליט כי אין הוא רוצה עוד את החפץ. כלומר יש כאן שילוב של מעשה האדם וגם דעתו.

דוגמאות:
אדם איבד חפץ, כל עוד יש לו זיקה אל החפץ, הוא חושב שיום אחד ימצא את החפץ, מבחינה ממונית, החפץ עדיין שלו וחייבים להחזיר לו אותו.
אבל אם אדם איבד חפץ במקום בו הוא חושב שלא ימצא אותו עוד, אין חובה להחזיר לו את החפץ. חפץ עם סימן, למאבד יותר ברור שהוא יוכל למוצאו, חפץ ללא סימן, האדם מתייאש מלחפשו.


במקרה שלנו, חברות התקליטים יודעות כי כל דיסק שהם מוציאות לשוק, יכול להצרב, ויש יסוד סביר לומר כי הם התייאשו מלפקח על העניין, לכן הדבר מותר.
אפשר להתווכח על יישום הדין של 'ייאוש בעלים' במקרה הספציפי הזה. אבל זו דעתו של הרב ביגל.

זֵדִים הֱלִיצֻנִי עַד מְאֹד מִתּוֹרָתְךָ לֹא נָטִיתִי


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ilanka
חבר מתאריך 25.4.02
78075 הודעות
אור ליום שני י''ג בסיון תשס''ח    23:27   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. תודה, ולמקרה שההסבר שונה - אשמח אם יבהיר בעצמו  
בתגובה להודעה מספר 13
 


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yggy
חבר מתאריך 10.1.08
7838 הודעות
אור ליום שני י''ג בסיון תשס''ח    19:04   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. תשובה משונה וחלשה. הרב הזה (בהנחה שלא מדובר במתיחה)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   כאילו מודה ומעיד שההלכה אימפוטנטית ומשוללת תוקף המוסרי.
אם היה אוסר את ההעתקות מכל וכל משום גזל, אולי המעשה הזה היה הופך פחות נפוץ ויומיומי.
אבל במקום זה הוא בחר לעמוד בצד כצופה נייטרלי וחסר אונים.
אף פעם לא סבלתי את הקזואיסטיקה ההלכתית הזו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהב ישראל
חבר מתאריך 2.4.12
296 הודעות
אור ליום שני י''ג בסיון תשס''ח    20:43   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. הוא מגיב למציאות מסויימת  
בתגובה להודעה מספר 14
 
   לפעמים ההלכה צריכה לתת דעתה למציאות מסויימת, ולא להיות כמו איש חזון שחי עמנו היום, שחושבת שהכל ורוד, או שיכולים לעשות הכל ורוד.

אם אכן, יש פה מציאות של ייאוש בעלים מוחלטת, דברי הרב על פי ההלכה נכונים לחלוטין. (אמנם בעל נפש יימנע מזה).


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yggy
חבר מתאריך 10.1.08
7838 הודעות
אור ליום שני י''ג בסיון תשס''ח    21:04   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. זאת שטות מוחלטת, עם כל הכבוד. יאוש הוא רק בדיעבד,  
בתגובה להודעה מספר 15
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 15.06.08 בשעה 21:08 בברכה, yggy
 
למשל באבידה או בפירות שנשרו מהאילן וכדומה.
אבל להתיר מלכתחילה לגזול, רק משום שהבעלים בכביכול השלימו עם אפשרות הגזל, זה סתם רפיון מוסרי.
אפיה עובר הגבול? האם במדינה שבה כווווולם שודדים עוברי אורח באיומי סכין,
ההלכה תתיר לך לשדוד את השכן שלך רק משום שהוא כאילו השלים מראש עם המצב?
תפקידה של ההלכה, כמו של כל מערכת מוסרית, צריך להיות לתקן את הפגום ולא לטאטא אותו מתחת לשטיח.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ynm
גולש אורח
אור ליום שני י''ג בסיון תשס''ח    21:48   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. זה היה נכון לו היה מדובר במערכת אנושית  
בתגובה להודעה מספר 19
 
   אנחנו נוטים הרבה פעמים להעריך את הדת על פי מה שאנחנו רגילים לחשוב ועל פי מוסר אנושי.
הלכה אינה מובר אנושי. ההלכה היא מוסר אלוקי. ולא תמיד אנחנו יכולים להבין את המוסר הזה.
זו ההלכה, וכך אנו נוהגים. כמו שיש פרצות בחוק, יש גם פרצות בהלכה. ודאי שאין זו "רוחה" של ההלכה לגנוב, אך זו אינה עבירה במקרים מסויימים מאד.
אף אחד לא התיר לגזול לכתחילה. מה שהרב כתב זה שהמצב שנוצר בעקבות האינטרנט בעיקר הוא מצב שבו העתקה אינה נחשבת כלל לגניבה, אלא למעשה לא יפה. וההלכה לא באה להגיד לנו להתנהג יפה אלא להתנהג במוסריות אלוקית.
לכן, אין פה היתר לגזול, כי אין פה גזילה. על פי ההלכה.
טוב שיש אנשים אמיצים כמו הרב ביגל שלא פוחדים לכתוב את האמת גם אם היא לא נשמעת טוב. כבר ראיתי רבנים שאסרו העתקה של דיסקים, למרות שאין שום בסיס הלכתי לכך. רק כדי להיות "יפים".
ובאמת במצב שבו הדור מקולקל, יש דברים שההלכה מוותרת עליהם. יש מושג בהלכה שנקרא: דבר שאין הציבור יכול לעמוד בו. ובמצבים כאלה ההלכה מתכופפת, בגבולות ה"פרצות" שבה.
תנסה לראות בזה את הצד החיובי. לו ההלכה היתה הרמטית, ללא פרצה, היה מצב שכל הדור היה חוטא בדבר מסוים. וזו אינה כוונת הבורא. לכן, ישנן פרצות שבזמנים מסויימים מנוצלות כדי שלא ליצור דור חוטא, אלא רק דור שצריך תיקון מוסרי.
זה לא מנחם, אבל זה מקל על החיים קצת.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yggy
חבר מתאריך 10.1.08
7838 הודעות
אור ליום שני י''ג בסיון תשס''ח    22:03   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. קודם כל, כן מדובר במערכת אנושית, הן לפי הוכחות  
בתגובה להודעה מספר 20
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 15.06.08 בשעה 22:03 בברכה, yggy
 
פנימיות ("לא בשמיים היא"), והן לפי הוכחות חיצוניות (התפתחות ההיהדות
הפרושית אירעה בשלב מאוחר יחסית בהסטוריה של עם ישראל).

שנית, אפילו לפי ההלכה עצמה, מה שייך כאן יאוש?
אתה זוכר את הסוגיה מב"מ על תמרים הנושרים ברוח? שם הבעלים מתיאשים מהם
מכיוון שיש תולעים ורמשים על הקרקע והפירות יתקלקלו בודאות. לכן הם הפקר.
אבל בהעתקת דיסק המצב שונה לגמרי, מכיוון שהמעתיק גורם בעצמו ל-"נשירת
הפרי", כלומר למצב ההפקר של הדיסק וממילא ליאוש בעליו.
זה כאילו שיבוא מישהו ליד עץ הדקל וינער אותו כדי להפיל את הפירות, על מנת
לטעון אחר כך שהבעלים התיאשו מהם. האם זה מותר? ודאי שלא.
תחשוב על זה כך:
אם הבעלים אכן התיאשו (מדעת כמובן, כי אין יאוש שלא מדעת), אז יש היתר.
אבל האם מותר לגרום מלכתחילה לבעלים להגיע לידי יאוש?

אני מקווה שההבדל ברור.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהב ישראל
חבר מתאריך 2.4.12
296 הודעות
אור ליום שני י''ג בסיון תשס''ח    22:33   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. ההלכה אותה פסק  
בתגובה להודעה מספר 21
 
   נפסקה על פי ראייתו של אותו רב את המציאות כ"ייאוש בעלים".
הוא סבור שאנחנו לא במצב של "לגרום לייאוש בעלים", אלא שהייאוש הוא חלק מנתוני הפתיחה לקראת פסיקת ההלכה שפסק.

יש שחולקים עליו, אני אישית מצדד יותר בחולקים.

לכן כתבתי שבעל נפש יימנע מכך.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yggy
חבר מתאריך 10.1.08
7838 הודעות
אור ליום שני י''ג בסיון תשס''ח    22:50   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. בדיוק. זה היה גם תוכן ההודעה הראשונה שלי:  
בתגובה להודעה מספר 22
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 15.06.08 בשעה 22:51 בברכה, yggy
 
לפי הרב הנ"ל אין להלכה יכולת או רצון לשנות את המציאות הקיימת (נתוני הפתיחה שציינת), למרות
שמציאות זו נגרמת על ידי בני אדם (אפילו על ידי שומעי דברו) ולא ע"י כוחות הטבע או המקריות.
לזה אני קורא רפיון.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ynm
גולש אורח
אור ליום שני י''ג בסיון תשס''ח    22:54   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. למיטב ידיעתי  
בתגובה להודעה מספר 23
 
   בנוגע לדיסקים צרובים, פוסקים הפוסקים לפי "שטפה נהר". שזה גם אם אין ייאוש מדעת, אין אדם יכול לטעון שהוא יכול למצוא את האבדה.
האינטרנט, הוא כמו שטפה נהר, ומרגע שחומר מסויים נמצא שם כבר אין דרך להשיבו, ו/או לכפות חוק כלשהו שיאסור את הפצתו. עובדתית!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yggy
חבר מתאריך 10.1.08
7838 הודעות
אור ליום שני י''ג בסיון תשס''ח    23:08   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. לא מדובר כאן להשיב אבידה, אלא להקטין נזקים. כל דיסק  
בתגובה להודעה מספר 24
 
   נוסף שנצרב הוא דיסק אחד פחות שנמכר. אחרי פסק הלכה כמו זה, כל הציבור הדתי
רשאי להרגיש חופשי לשכפל כאילו שאין מחר.
לעומת זאת, איסור מפורש היה מקטין ללא ספק את הנזק.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ynm
גולש אורח
אור ליום שני י''ג בסיון תשס''ח    23:19   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. מה לעשות- זו ההלכה  
בתגובה להודעה מספר 25
 
   הקלות שבה ניתן היום להעתיק דיסק, הופכת את כל העניין לגדר של שטפה נהר. ולא משנה אם תקרא לזה להקטין נזקים, עדיין זו ההלכה.
ולעניות דעתי הדלה, הפתרון צריך להיות אחר. לא שינוי ההלכה, או הטלת גזרות שהציבור לא יעמוד בהן. כי אין ספק שאיסור שכזה לא יקטין את ממדי הבעיה. עובדה היא שיש רבנים שאוסרים העתקה, ובכל זאת לא שמענו על הקטנת נזקים.
הבעיה היא בחינוך.
והבעיה היא גם, אם יורשה לי, בהגזמה בעלויות של דיסקים.
הרבה מאד אנשים, מתוך היכרות אישית, היו קונים במקום לצרוב אם הדיסק היה זול יותר. או אם היו יכולים לקנות שירים בנפרד, בבודדת. ובאמת מבצעים של דיסקים דוקא מצליחים. אתה יכול לברר.

עוד דבר קטן- הויכוח פה הוא לא על כמה מוכרים או לא מוכרים בעקבות ההעתקה. כי מתוך נתונים שפורסמו הרבה פעמים, כמעט ואין נזק במכירות מהעתקות, והרבה פעמים אפילו המכירות עלו.
וגם אם יש נזק, הויכוח פה הוא על המוסריות שבהעתקה ועל דעת ההלכה בנדון.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yggy
חבר מתאריך 10.1.08
7838 הודעות
יום שני י''ג בסיון תשס''ח    00:19   16.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. מה לעשות? לפסוק אחרת, לפי הדרישות של המוסר והשכל  
בתגובה להודעה מספר 26
 
   הישר. הרי ברור שהמעשה אינו ראוי, אז למה לגרום לאלפי יהודים להכנס לגדר של "נבל ברשות התורה"?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
t-t
חבר מתאריך 28.12.04
10529 הודעות
יום רביעי ט''ו בסיון תשס''ח    09:12   18.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. הנה פסיקה אחרת!! קרא תגובה מס 32 שלי.  
בתגובה להודעה מספר 30
 


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yggy
חבר מתאריך 10.1.08
7838 הודעות
יום חמישי ט''ז בסיון תשס''ח    12:21   19.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. יפה. זאת פסיקה שבה המוסר לא נמצא בסתירה עם  
בתגובה להודעה מספר 33
 
   פיתולי הפלפול ההלכתי.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהב ישראל
חבר מתאריך 2.4.12
296 הודעות
אור ליום שני י''ג בסיון תשס''ח    23:22   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. אני לא מבין מה אתה רוצה  
בתגובה להודעה מספר 23
 
   יש את הענין שההלכה נפסקת לפי מציאות. דהיינו: כשבא מישהו לשאול, לא מתחילים להעביר לו סדרת חינוך, אלא עונים לו את ההלכה לפי המציאות הנשאלת.

יש את הענין של מוסר, מידות, 'דרך ארץ ותיקון המידות.
יש את המושג של תורה ודרכיה, של הלכה כהלכה פסוקה וצריכה לימוד.

אני לא מבין את הערבוב שלך בין כל הדברים הללו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yggy
חבר מתאריך 10.1.08
7838 הודעות
יום שני י''ג בסיון תשס''ח    00:15   16.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. ברור לי שאתה לא מבין.  
בתגובה להודעה מספר 27
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 16.06.08 בשעה 00:22 בברכה, yggy
 
אחרת לא היית משתמש במילה "מציאות" לתיאור מקרה זה.
כי אין כאן שום מציאות קבועה. המצב שהרב ראה לפני מתן הפסק יכל היה להשתנות
מאד אחרי מתן הפסק (פסק שונה, כמובן, מחמיר יותר). בסה"כ מדובר כאן בבני אדם, לא בחוקי טבע.
זה מה שאני טוען מההתחלה: יש כאן אימפוטנציה מוסרית.

תחשוב על זה קצת, ואני בטוח שתבין למה אני מתכוון.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ynm
גולש אורח
אור ליום שני י''ג בסיון תשס''ח    20:52   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. כדאי לציין שזו אינה רק דעתו האישית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   זוהי עמדת ההלכה. והרבה מהפוסקים נוקטים בקו של "שטפה נהר", או "ייאוש בעלים". אין מה לעשות.

חשוב לדעתי, להביא עוד עניין בנושא.
שאלתי פעם באופן אישי רב קרוב. ותשובתו היתה מאד דומה עם הסתייגות:
כל זמן שצורבים מתוך דיסק צרוב, או שלא כתוב על הדיסק שאסור, אז באמת זו אבדה ששטפה נהר ואין בעיה הלכתית.
אבל אם רשום על הדיסק בצורה מפורשת שאסור להעתיק, אז זו גנבה לכל דבר. (ולא של התוכן, אלא של הדיסק).
אני לא רב. ואיני פוסק, אך כך נפסק לי להלכה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Asterix
גולש אורח
אור ליום שני י''ג בסיון תשס''ח    20:59   15.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. מכשיר את השרץ באמטלות מצוצות מהאצבע.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
angel
חבר מתאריך 18.12.07
200 הודעות
אור ליום רביעי ט''ו בסיון תשס''ח    22:55   17.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. אם תסביר לי מה זה ''אמטלות'', אשמח מאד..  
בתגובה להודעה מספר 18
 
   לעצם הענין, אין טעם לתקוף סתם ללא ידיעת מושגים הלכתיים המבררים מציאות מסויימת. כפי שציינו כבר מעלי, ברגע שבעל החפץ התייאש מן החפץ, יש בכך משום הקניית בעלות למי שמצאו (כמובן לאחר הייאוש ולא לפני). מעבר לזה ישנו את המושג של ,אבידה ששטפה נהר", שג"כ הבעלים מתייאשים מראש, וזוהי בהחלט יכולה להיות המציאות בענייננו. בנוסף, כל זמן שלא היה עולה בדעתי לרכוש את המוצר המסויים הזה, הרי שלא פגעתי כלל בבעל הזכות, וזהו בבחינת זה נהנה וזה אינו חסר. וישנם עוד טיעונים למכביר, כמובן שיש גם צד שני למטבע לכל טענה וטענה, אולם כאמור זוהי דעת הרב.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Asterix
גולש אורח
יום רביעי ט''ו בסיון תשס''ח    10:18   18.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. אמת(ט(לה-  
בתגובה להודעה מספר 31
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 18.06.08 בשעה 10:20 בברכה, Asterix
 
http://www.targemni.com/maya/learn/%D7%90%D7%9E%D7%AA%D7%9C%D7%94/word

עכשיו הכל מובן?

אפשר לתרץ כל גניבה בגיבוב המילים בדבריך.
בשורה התחתונה: אין לפוסקים את האומץ להתמודד כנגד התופעה ולכן הם ממציאים סיבות שונות ומשונות.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
t-t
חבר מתאריך 28.12.04
10529 הודעות
יום רביעי ט''ו בסיון תשס''ח    09:01   18.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. ~בואו, תראו פסיקה אחרת בנושא, כמה היא יפה!~  
בתגובה להודעה מספר 0
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 18.06.08 בשעה 09:08 בברכה, t-t
 
הרב מרדכי אליהו שליט"א פוסק שאסור לצרוב דיסקים!
וכן בנו, הרב שמואל אליהו, וכל הרבנים שעונים באתר מוריה
(ופוסקים ע"פ הרב מרדכי אליהו שליט"א).
זה נחשב גזל גמור.
יש מקרים מאד מסויימים בהם ניתן לצרוב:

1. כאשר חברה פשטה את הרגל, והחומר שאתה רוצה לצרוב כבר לא נמכר.

2. אם אתה או אחד מבן משפחתך קניתם דיסק , מותר לצרוב אותו לפורמט אחר
בשביל לשמוע אותו נגיד בmp3, אבל אז יש להקפיד ששניהם לא יושמעו באותו זמן, אלא, כל פעם אחד מהם.

לענית דעתי זוהי הפסיקה הטהורה והיפה, ולכן אני כ"כ אוהבת ומוקירה
את הרב אליהו, שתהיה לו רפואה שלמה, אמן!!

הנה דוגמא לשאלה שנענתה ע"י הרב משה עמיאל:
(והיא רק דוגמא מיני רבות

האם יש בעיה בלצרוב תקליטורים ואים כן מה הבעיה?

תשובה:
אכן יש בעייה חמורה מאוד:
חמורה כי מדובר ממש בגזל
וחמורה מאוד כי הדבר נפרץ ונפוץ
די לזכור את דברי חז"ל שלמדו לקח כי לא נחתם דין המבול אלא בעוון גזל.
(וכאן הרב מפנה את השואל לשו"ת מפורט בנושא)
מי שרוצה מוזמן לעיין:

http://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=19812


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ilanka
חבר מתאריך 25.4.02
78075 הודעות
יום רביעי ט''ו בסיון תשס''ח    09:14   18.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. תודה רבה, זה משהו שהרבה יותר קל לי ''להתחבר'' אליו  
בתגובה להודעה מספר 32
 


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דבר צחות
חבר מתאריך 10.3.08
12097 הודעות
יום רביעי ט''ו בסיון תשס''ח    09:16   18.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. אמרתי לך שזה הבעייה בפסיקות אינטרנט  
בתגובה להודעה מספר 34
 
   אתה עושה חיפוש בגוגל עד שאתה פסק שמתאים לך.

כאן החמרת, אבל גם יכול להיות (וכך הוא ברוב המקרים) אנשים יחפשו את הרב שיתיר להם, גם אם הם בכלל לא מכירים אותו.

זֵדִים הֱלִיצֻנִי עַד מְאֹד מִתּוֹרָתְךָ לֹא נָטִיתִי


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
t-t
חבר מתאריך 28.12.04
10529 הודעות
יום רביעי ט''ו בסיון תשס''ח    09:28   18.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. זה לא ''פסיקות באינטרנט'' זו פסיקה של רב גדול  
בתגובה להודעה מספר 35
 
שאני משתדלת ללכת ע"פ פסיקותיו.
"עשה לך רב" כך נאמר.
מי שמחפש הקלות כל הזמן, יכול לעשות זאת גם בלי האינטרנט.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דבר צחות
חבר מתאריך 10.3.08
12097 הודעות
יום רביעי ט''ו בסיון תשס''ח    10:13   18.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. אבל אני עניתי לאילנק'ה  
בתגובה להודעה מספר 36
 
  

זֵדִים הֱלִיצֻנִי עַד מְאֹד מִתּוֹרָתְךָ לֹא נָטִיתִי


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ynm
גולש אורח
יום חמישי ט''ז בסיון תשס''ח    08:36   19.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. מגוחך  
בתגובה להודעה מספר 34
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 19.06.08 בשעה 08:37 בברכה, ynm
 
אותי מצחיק שכשהמוסר שלכם מתאים להלכה, אז הפסיקות נוחות לכם, ואתם "מתחברים" לדברים. אבל אתם לא תסכימו לקבל פסיקות ברורות שלא מתאימות לכם.
מעניין כמה פסיקות של הרב אליהו אתה מקבל.
איך אפשר לטעון שאתה "מתחבר" לפסק הלכה אם אין לך קשר לעולם ההלכה?
איך אפשר לבטל דעתו של רב גדול, רק בגלל שהיא לא מתאימה לך, ולתרץ את זה בסיבה מגוחכת: זה נכתב באינטרנט. פשוט מגוחך.

תסלחו לי, זה לא רציני מה שקורה פה.
למי שלא "מתאים", שלא יקיים.
הרב ביגל הוא רב פוסק. וזה לא עניין של הרגשה פנימית, אלא של דרך הלכתית. אז בבקשה- מי שלא מקבל את ההלכה, שלא יחפש תירוצים למה פסיקות ההלכה לא טובות לו.

וודאי שזה לא מוסרי להעתיק דיסק. גם הרב ביגל כתב כך. אבל, על פי הרב ביגל מותר למרות שזה לא יפה. ואני מכבד את גדלותו בהלכה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
t-t
חבר מתאריך 28.12.04
10529 הודעות
יום חמישי ט''ז בסיון תשס''ח    09:06   19.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. רק רציתי להבהיר:  
בתגובה להודעה מספר 39
 
(ואני יודעת שענית לאילנקה)

אני לא מכירה את הרב ביגל, אבל באופן כללי מכבדת פסיקות
אחרות בבחינת: "אלו ואלו דברי אלוקים חיים".

אני חושבת שיש משמעות לחיבור לרב מסויים (אני מאמינה שזה ע"פ
שורש נשמה).

אני רואה מה קורה פה בנט (ביזוי ת"ח חופשי חןפשי) -- כ"א ששמע פסיקה
הפוכה מרבו מלכלך על השני ומחרחר מלחמה.
בואו נזכור שבית שמאי ובית הלל חלקו כמעט בכל עניין, אך התחתנו זה בזה!
ונכבד אחד את השני (ואחד את רבו של השני)


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ilanka
חבר מתאריך 25.4.02
78075 הודעות
יום חמישי ט''ז בסיון תשס''ח    12:00   19.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. שמחתי להימנות על אלה שהצחיקו אותך - צחוק זה דבר בריא  
בתגובה להודעה מספר 39
 
מי שאין להם שום קשר לרב כזה או אחר לא מחויבים לקבל את כל פסיקותיו, ובוודאי שאין סיבה להתלות קבלה כזו בהסכמתם עם התבטאות כזו או אחרת שלו.

דוגמה: כשרב מגנה באופן פומבי ובאופן נחרץ אלימות במשפחה - אין לי שום קושי להתחבר לדברים, גם מבלי לדעת את שלל הנימוקים שבוודאי היו לו בשעה שבחר לפסוק בנושא. אם תרצה, זכותי להסכים עם דבריו מטעמי שלי וזכותו לפסוק כך או אחרת מטעמיו שלו.

אגב, אעפ"י שפסיקות רבות אינן נהירות לי תמיד - למיטב זכרוני, מעולם לא השתמשתי בביטוי "מגוחך" כלפי מי שפסק אותן ו/או כלפי מי שנשמעו להן.
נדמה לי שהאופן בו נוסח האשכול (אתה מוזמן לשוב ולהציץ בראש האשכול) מלמד, שביקשתי להבין ולא להציג את העניין באור מגוחך.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ynm
גולש אורח
יום חמישי ט''ז בסיון תשס''ח    12:45   19.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. אני שמח ששמחת  
בתגובה להודעה מספר 41
 
   אני לא כזה איש חשוב שזו שמחה גדולה להמנות עם אלו שמצחיקים אותי אבל אני שמח ששמחת שהצחקת אותי.
כמובן שב"מגוחך" לא התכוונתי לפסיקה של רב, אלא לדיון עצמו. שהוא- הדיון מתחיל להיות מגוחך.

היהדות לא ניתנה בחלקים. אי אפשר לקחת פסק אחד מרב אחד ופסק אחר מרב אחר. ישנו עניין מפורש- עשה לך רב. מה שאומר שכל אחד יבחר לו את הרב אחריו הוא הולך לפי כל (!!) הפסיקות שלו. ולא לקחת חלק מכאן וחלק משם, לפי מה שמתאים.
על אחת כמה וכמה כשאדם לא מחובר בכלל לרב או להלכה, ועל סמך מבט אנושי פשוט, מוסר של אנשים שהיום אכלו לא טוב בבוקר והם כועסים והמסור שלהם משתנה בגלל זה, על סמך זה הם מחליטים איזו פסיקה מתאימה לאחרים!!! זה מאד לא רציני להחליט לאנשים אחרים איך לנהוג כשאתה בעצמך במילא לא מאמין בדברים.

זה מה שמגוחך.
אם אתם לא נוהגים על פי ההלכה, עזבו אותנו בשקט. אין לכם זכות להגיד איזו הלכה היא אנושית ואיזו לא. אין לכם חלק בזה. אתם גם לא מבינים בדרכי פסיקה, ומחליטים לפםי ראות עיניכם מה נכון ומה לא.
בכל דבר אחר זה לא היה עובר, רק בהלכה. אם הייתי מתערב במחקר מדעי ואומר שהוא לא מתאים למוסר, ואני מעדיף למצוא מחקר אחר שכן מתאים, כשאין לי שום חלק ועניין בתוצאות המחקר היו צוחקים עליי ושולחים אותי לרופא...

תהיו רציניים. תעזבו את ההלכה שאתם לא מבינים ולא שייכים אליה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ilanka
חבר מתאריך 25.4.02
78075 הודעות
יום חמישי ט''ז בסיון תשס''ח    15:07   19.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  44. ''עזבו אותנו בשקט. אין לכם זכות''... תגיד, הכל בסדר?  
בתגובה להודעה מספר 43
 
לא ברור לי מי/מה מאיים עליך ברצון שלי להבין - עפ"י דרכי - עניינים שאינם חלק מאורח חיי.

בעבר העיר פה מישהו, שלדעתו "תרבות הפאבים" היא המקבילה החילונית לבתי מדרש.
אני אניח לרגע בצד את עצם הקביעה הזו ואציין, שלדעתי - אתה אינך נמנה עם אותם יושבי פאבים. ובכל זאת - זכותך להחזיק בדעה כלשהי לגביהם ומובן שמותר לך לבקש וללמוד על מעשיהם, מבלי שישיבו לך (בלשון רבים ) "עזבו אותנו בשקט. אין לכם זכות".


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ynm
גולש אורח
יום חמישי ט''ז בסיון תשס''ח    16:53   19.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  45. יש הבדל בין ללמוד ובין קביעת עובדות  
בתגובה להודעה מספר 44
 
   ציינת כמה פעמים שאתה מעוניין להבין. אבל כשזה לא התאים לך, לא כתבת שאתה לא מבין, אלא שאתה לא מתחבר לזה. מה לזה ולהבנה??
אתה רוצה ללמוד? בבקשה. זו ההלכה- מותר לצרוב דיסקים!!! (עם כל ההגבלות והסייגים וההתניות ועוד כהנה וכהנה. אבל מותר)
אם זה לא מתאים לך- זו בעיה שלך. אל תטיפו לנו כאן מוסר על זה. (גנבים, ועוד שמות שמופיעים פה בדיון.)
הניסיון לעוות את ההלכה ולכפות עליה את מידות המוסר שלכם- זה לא נקרא ללמוד ולהבין. זה נקרא להתערב במה שלא שייך לך. אתה קובע עובדות לאחרים בנושאים שלא קשורים אליך. זה הכל.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות