אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #10315 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 10315   
ישי
גולש אורח
יום חמישי ט''ז בסיון תשס''ח    17:36   19.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הציונות הדתית יוצאת ממצרים ?  

 
   בע"ה

הציונות הדתית יוצאת ממצרים ?
( או : הבנת הבעיה הינה רוב הדרך אל הפתרון )

מה יהיה?
מה צופן בחובו העתיד ?

רק נביא או להבדיל בעלת אוב יכולים לדעת בדיוק

הדבר היחיד שאנו, האנשים הפשוטים יכולים אולי לעשות בנוגע להבנת העתיד הוא להביט במציאות ולזהות תהליכים פוליטיים והסטוריים הנמשכים לאורך זמן ומהם להסיק על שיקרה אותנו בעתיד.

התהליך המרכזי הנמשך כבר שנים ארוכות הינו התהליך בו מדינת ישראל מעבירה שטחי אדמה כבושים ונשק לאויביה ובתמורה אינה מקבלת דבר למעט הבטחות. תהליך זה המכונה "הסכמי שלום" נובע בחלקו מטפשות ובחלקו מרשעות אך ברובו נובע באופן ישיר מחוסר היכולת של החברה הישראלית לעמוד מוסרית מול שכנותיה. במסגרת תהליך זה נרצחו כאלף וחמש מאות אזרחים יהודים ברובים שניתנו ע"י ממשלת ישראל וכן בוצע טרנספר על רקע אתני-חברתי בתושבי גוש קטיף בשל מיקום מגוריהם,דעותיהם ודתם.

תהליך אחר הינו תהליך הנסיגה מלבנון בו נמסרו לאוייב שטחי אדמה נרחבים, מוצבים וכלי נשק ללא כל תמורה בשל מסע פרסום והפחדה של ארגון קקיוני המכונה "ארבע אמהות" ובשל חוסר יכולתו של העומד בראש הממשלה דאז, להציג אג'נדה בטחונית שכנגד. תהליך זה הוביל למלחמה המכונה "מלחמת לבנון השנייה" ולמותם של מאה ועשרים חיילים, כמו גם להתעצמות החיזבאללה כארגון לוחם משמעותי ולהכנסת אמצעי לחימה רבים לאזור דרום לבנון.

החוק במדינת ישראל קובע כי "מי שעשה בכוונה ששטח כלשהוא ייצא מריבונותה של המדינה או יכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו כדי להביא לכך,דינו-מיתה או מאסר עולם." ( חוק העונשין תשל"ז חלק ב': עבירות, פרק ז': בטחון המדינה )

במדינת ישראל כידוע, יש אנשים ותהליכים שהם מעל החוק.

מה יהיה ?

היה אפשר לחשוב כי הציבור בישראל יתעשת וידרוש מהכנסת להעמיד לדין את האחראים לכשלונות הנ"ל אלא שהציבור בישראל שבוי בידי האליטה הפוליטית-משפטית-תקשורתית ששולטת בו כאילו היה עבד נרצע.

כך יוצא שהאחראים לכשלונות הנ"ל מקודמים לתפקידים חשובים ורגישים יותר וממילא התהליך מקבל תאוצה וצובר עוצמה.

לאור כל הנ"ל סביר להניח כי בתקופה הבאה אנו נראה את פירות הבאושים של התהליכים הללו :

הקמת מדינה פלסטינית בשטחי השומרון, ביצוע טרנספר גזעני בתושבי השומרון היהודים ומלחמת לבנון השלישית שתגרור בעקבותיה כנראה מספר הרוגים ישראלי גדול מאה מונים.

מה אפשר לעשות ?

ראשית, צריך להבין את שורשיהם של התהליכים שאנו חוזים בהם בימים אלה.

התהליכים הללו הינם תוצאות רצונם של חלקים נרחבים באליטה הישראלית להפוך את מדינת ישראל למדינה ככל הגויים, מדינת "כל אזרחיה" והפחד שלהם מפני הדת היהודית - דתם.

ההתחברות לתפישת העולם הכלל לאומית-גויית על כל תחלואיה מחריפה בחברה הישראלית התפשטות של כוחות אלימות ורוע וממילא התהליכים הינם תוצאה של הקצנה ברוע הקיים בחברה הישראלית כתוצאה מדרך חיים חילונית-ישראלית זו.

באופן פרדוכסלי, את התהליכים הללו מחזקים הגופים הציונים-דתיים והרבנים המשרתים את המדינה. ע"פ תפיסת עולמם, כלל לא משנה כמה רוע יהיה במדינה, מדינה זו היא היא הגאולה השלמה בכל מקרה והעומד בראש הממשלה הינו "המולך", לו, כך ע"פ תפישתם, מעמד המקביל לא-לוקי ישראל. אנשי הציונות הדתית מאמינים באמת ובתמים כי החילוני הוא "אחי" בכל מצב לא משנה כמה מושחת יהי'ה וכמה רעים מעשיו.

אלא שבתורת ישראל נכתב אחרת. מעמדו של היהודי כיהודי וזכותו שלו על הארץ מותנים בפירוש במעשיו, ותוצאותיהם משליכות על המציאות.

כך, באופן שאינו מפתיע, את המחיר הגבוה ביותר, מחיר האחווה עם אלו המורדים באלוקי ישראל, עומדים כנראה לשלם בעתיד הקרוב אנשי הציונות הדתית שהינם אחוז גבוה מהלוחמים בצבא וכמעט כל כולה של ההתישבות בשומרון.

הם עומדים כנראה לשלם את המחיר כפי שקודם לכן שילמו אותו בנפשם ובבתיהם תושבי גוש קטיף שהיו השעיר לעזאזל של הממשלה והעם כולו וכפי ששילמו אותו מאה ועשרים הלוחמים שלא חזרו ממלחמת לבנון חסרת האחריות והתוחלת בשל ההרפתקה הפוליטית של "צמד האודים העשנים".

המרויחה הגדולה תהיה כנראה ש"ס בהנהגתו של הרב עובדיה יוסף שלא תפסיד בכל מקרה ותמשיך לקבל את האתנן הגבוהה שהיא דורשת.

מה אפשר לעשות ?

לדעת כותב שורות אלה הציונות הדתית אינה בנויה למהלך שיסכל את העומד להתרחש.

מהלך שכזה דורש שינוי מחשבתי נרחב. תהליך שינוי מחשבתי הינו תהליך הדומה לתהליך היציאה מעבדות לחרות של בני ישראל במצרים. תהליך זה הינו ארוך ומורכב ולו עליות ומורדות ומנהיגי הציונות הדתית אינם בנויים לו בשלב זה.

רק אחרי פינוי השומרון, כשאנשי הציונות הדתית יהיו מרוכזים בפחוני-מעברות בדומה לאחיהם מגוש קטיף ורק לאחר שבתים רבים ישלמו את המחיר היקר מכל במלחמות המיותרות בצפון ובדרום יתפנו כנראה אנשי הציונות הדתית לערוך חשבון נפש ותיקון כללי.

חלקם ידרשו מהמדינה את המגיע להם ואת חלקם במה שישאר ממערכות ההנהגה והשלטון הרקובות. חלק אחר יתייאשו מהמדינה ויחזרו לתפישה החרדית-גלותית בדומה לאנשי ישיבת "תורת החיים" של הרב טאו מגוש קטיף.

אל מול התהליכים המורכבים והקשים הללו שיכול להיות שיתרגשו עלינו לרעה לא הצליחה הציונות הדתית להעמיד תהליך כלשהוא. נהפוך הוא, כחלק מההשתלבות הכללית בתהליך החברתי-פוליטי עסוקים בשנים האחרונות מיטב הכוחות החיוביים בציונות הדתית ב"להחזיר חילוניים בתשובה" וב"לעודד את אנשי שדרות".

(שני הענינים חשובים בפני עצמם אך מקבעים את תודעת העבדות בנפשו של הדתי-לאומי.)

הבנת הבעיה הינה רוב הדרך אל הפתרון

בסוף ספר מלכים ב', בפסוקים המתארים את הגורמים לחורבן מתוארת קיומה של אפשרות היפותטית להציל את ממלכת ישראל : "ויתאנף ה' מאד בישראל ויסירם מעל פניו לא נשאר רק שבט יהודה לבדו : גם יהודה לא שמר את מצוות ה' אלוקיהם וילכו בחקות ישראל אשר עשו : וימאס ה' בכל זרע ישראל ויענם ויתנם ביד שסי"ם עד אשר השליכם מפניו" (מלכים ב',פרק י"ז ,י"ז-י"ט)

כלומר : לו לפחות שבט יהודה היה נשאר נאמן לתורת ישראל יכול להיות שהחורבן היה נמנע ברמה זו או אחרת אלא שיהודה בחר להיות נאמן ל"כלל ישראל" ובכך חרץ את גורלו .

כמו שבט יהודה בשעתו, הבחירה העומדת כיום בפני אנשי הציונות הדתית כדי לסכל את הרעות הקרבות היא האפשרות להתחיל ולחשוב כבני חורין ההולכים בדרכי ה' אלוקי ישראל בלבד ושומרים את מצוות תורתו וממילא להתחיל ולפעול במציאות כבני חורין ובכך להשפיע על המציאות ולהכריע את עתיד עם ישראל כולו לעבר עתיד טוב יותר, עתיד של תקווה ושגשוג.





              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  ישי יקירי , גם ככה המצב די קשה, למה לצבוע בשחור משחור? ד-ן 19.06.08 17:58 1

       
ד-ן
חבר מתאריך 24.10.07
1957 הודעות
יום חמישי ט''ז בסיון תשס''ח    17:58   19.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. ישי יקירי , גם ככה המצב די קשה, למה לצבוע בשחור משחור?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
ברוך בואך !
וחוצמזה הרב טאו שליט"א הוא ראש ישיבת הר המור (עדכן)
וראש ישיבת תורת החיים הוא הרב טל שליט"א .


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות