אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #10328 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 10328   
שכל ישר
חבר מתאריך 22.4.04
14057 הודעות
יום ששי י''ז בסיון תשס''ח    16:16   20.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מי בחבורת רפי השכל שעושה דה-לגיטימציה לבגץ ?  

 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 20.06.08 בשעה 16:19 בברכה, שכל ישר
 
בתגובה לשאלתי "מדוע רק 49% מהישראלים מביע אמון בבג''ץ ?" קבלתי תשובה שהיא אופיינית לאלה המציירים עצמם כשמאל "נאור" וקובעים ללא פקפוק. תשובת הבל מעין זו:

אהרון ברק השתמש במילה "נאור" כדי לתאר את ההתנהלות והעליונות של בית המשפט שלו. גם אילנה דיין התבטאה (מהזכרון) "שאין לתת לציבור שאיננו נאור להשפיע על בית המשפט העליון." הסמול הרדיקלי מרבה לשבח עצמו בקישוטי סרק:

על זה אומר הבדואי "הגמל איננו רואה את הדבשת של עצמו".

מסתבר שרבים וחשובים בהוגי הדעות בישראל רואים בבית המשפט העליון שבנה אהרון ברק סכנה קיומית לדמוקרטיה בישראל. אביא כאן את דברי אחד האישים האלה (שהתשקורת אוהבת להשכיח) ובהמשך, אם הזמן יתיר אביא עוד.

"מדינה על הטיטאניק", ארי שביט הארץ, 5 באוקטובר 2000

"קיום המדינה בסכנה, ישראל צועדת לקראת אפוקליפסה, ויתורי אהוד ברק לערבים מערערים את יסודות הציונות, אהרון ברק מנסה להנהיג מעין דיקטטורה שיפוטית, התקשורת נפלה לידי קבוצת מיעוט". מדברי נשיא בית המשפט העליון לשעבר משה לנדוי

18 שנה לאחר שפרש מכס נשיא בית המשפט העליון יוצא השופט משה לנדוי בפעם הראשונה מהארון הפוליטי, ואיזו יציאה: קיום המדינה בסכנה, ישראל צועדת לקראת אפוקליפסה, ויתורי אהוד ברק לערבים מערערים את יסודות הציונות, אהרון ברק מנסה להנהיג מעין דיקטטורה שיפוטית, התקשורת נפלה לידי קבוצת מיעוט, בקיצור, הטיטאניק בדרכה למצולות והתזמורת ממשיכה לנגן אופרטות עליזות. זאת הסיבה שלנדוי לא מוכן לשתוק יותר.

השופט לנדוי, מה דעתך על נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק?

"אהרן ברק הוא עילוי. אין ספק שאילו היה אדם דתי והיה ראש ישיבה, היה בין גדולי הרבנים. אולי היה ראש מועצת החכמים. הוא גם בעל כוח עבודה כביר. אהרן ברק הוא אדם שמסוגל להשתלט על כמויות עצומות של חומר אקדמי ומשפטי, והוא גם העמיד סדרה ארוכה של כרכים עבי כרס בכתיבה אקדמית. לנשיא בית המשפט העליון גם יש חוש התמצאות מפותח במערכות השלטון בישראל. הוא מצליח לשלוט לא רק במערכת בתי המשפט, אלא גם באקדמיה ובתקשורת המשפטית. הוא מטביע את חותמו האישי על הקהילה המשפטית כולה. ואולם, הנשיא ברק מוביל לדעתי את בית המשפט העליון ואת הרשות השופטת בדרך לא דרך. האיש היקר הזה הוא בשבילי חידה. השאלה מה מריץ את אהרן ברק היא שאלה שאין לי עליה תשובה".


מה מטריד אותך? מה בדרכו ובאישיותו המשפטית של נשיא בית המשפט איננו לרוחך?

"לאהרן ברק יש תכונות אישיות נפלאות. הוא באמת איש חמודות. אדם חביב מאוד המוכן לעזור לבני אדם ורגיש מאוד ביחסים אישיים. ואולם יש אצל אהרן ברק איזו תכונה שאיננה נראית לי. יש בו איזו עקשנות. וכאשר הוא רואה לנגד עיניו מטרה שבעיניו היא נכונה וראויה, הוא חייב להשיג אותה יהא אשר יהיה".

האם הבעיה היא שהמטרה מקדשת אצלו את האמצעים?


"אני חושב שהנשיא אהרן ברק לא השלים ולא משלים עם המקום הראוי שצריך להיות לבית המשפט בין רשויות המשטר שלנו".


האם היעד שלו הוא להשליט את המשפט על כל תחומי חיינו?

"לא להשליט את המשפט, אלא להשליט ערכים מוסריים מסוימים כפי שהם נראים לו. וזו כעין דיקטטורה שיפוטית שאינה נראית לי כלל".



האם ניכרת אצלו נטייה לרכז עוד ועוד כוח במערכת שבראשה הוא עומד?

"כן. כוח שלטוני. וזה בעיני לא נכון. זה מוליך למבוי סתום. כי בית המשפט נכנס לתוך מים עמוקים מדי. לתוך ביצה טובענית של דעות ואמונות פוליטיות. והדבר הזה מסוכן הן למדינה והן לבית המשפט. מסוכן למדינה כי הוא מחריף את השסעים החברתיים. ומסוכן לבית המשפט מפני שכך בית המשפט מאבד את היסוד העיקרי שעליו הוא חייב לבסס את מעמדו: האמון בניטרליות של המערכת המשפטית במחלוקות ציבוריות. כי כאשר בית המשפט מייצג דעה מסוימת, פרוגרסיווית ככל שתהיה, הוא מקומם חלק ניכר של הציבור שמתחיל לתקוף אותו בצורה גסה. אבל לצערי אני חייב לומר שבית המשפט תורם להיווצרות המצב הזה בכך שהוא נכנס לתחום שאינו תחומו. בכך שהוא לוקח על עצמו להכריע בעניינים של אמונות ודעות אשר המקום להכריע בהם הוא הכנסת".


האם בית המשפט איבד את הענווה שלו?

"בוודאי. הוא מגלה התנשאות ויומרנות. אפלטון בספר המדינה שלו הציע להעניק את השלטון במדינה לשכבה של חכמים שקיבלו חינוך מיוחד לצורך זה. לעתים נדמה לי שרוב השופטים בבית המשפט העליון מעמידים את עצמם בערך במצב כזה של שלטון החכמים. אבל בעיני המגמה הזאת איננה נכונה. קודם כל מפני שהשופטים מקבלים על עצמם תפקיד שהם לא מסוגלים למלא. שהם לא הוכשרו למלא אותו. כי הם הוכשרו לשפוט, לא לשלוט. אבל מעבר לכך יש פה כרסום ברעיון של הפרלמנט כריבון. יש פה הצבה של בית המשפט מעל הפרלמנט. לכן הייתי רוצה לראות יותר איפוק. בפרקי אבות נאמר 'הווי מתונים בדין'. וזה הדבר אשר לו בית המשפט זקוק. מתינות, מתינות. התקדמות זהירה. גתה אמר זאת יפה: המייסטר, הוא אמר, המייסטר רב-האמן מוכיח את עצמו במגבלות שהוא מטיל על עצמו".

האם אתה חרד לעתיד מערכת המשפט? האם אתה חושש שדווקא האקטיוויזם השיפוטי והמאמץ הבלתי פוסק להציב את בית המשפט מעל לכל רשות אחרת עלולים בסופו של דבר לסכן את בית המשפט עצמו?

"כן. אני שייך לדורות הראשונים שהקימו את מערכת השיפוט בישראל. אם תרצה, אני שייך לדור הדינוזאורים. והמערכת הזאת יקרה לי. אני מאמין בה ואני אוהב אותה. אבל גם כאן הגיעו דברים עד משבר. והיום אני באמת חרד לעתיד הנכון של מערכת המשפט. כי היא מובלת בדרך שחייבת להביא במוקדם או במאוחר לירידת המעמד הציבורי של בית המשפט. וכבר היום יש מגזרים שלמים בציבור שממש שונאים את בית המשפט העליון. והתהליך הזה חותר תחת היסודות. תחת אושיותיה של הרשות השופטת. לפני זמן מה הזהרתי את אהרן ברק מפני המתרחש. הלכתי אליו ואמרתי לו שהוא חי בתוך הבניין היפה הזה של בית המשפט כמו בתוך אקווריום. אבל שלא הוא ולא השופטים האחרים ההולכים יחד איתו רגישים למה שנעשה מחוץ לאקווריום. אמרתי לו שהם אינם קשובים דיים לדברים שהציבור חש ולדברים שגם עורכי דין רבים חשים. ואלה דברים קשים מאוד".


מה הם הדברים האלה? מה לב הבעיה?

"בעצם יש שתי בעיות שונות הנובעות מאותה גישה אקטיוויסטית שבית המשפט אימץ לעצמו. בעיה אחת היא זו שתיארתי לך: לבית המשפט ולאותם שופטים ההולכים עם אהרן ברק יש גישה מסוימת לשאלות המעסיקות את הציבור. לנשיא ברק יש תפישה משלו בנוגע למה שהוא מכנה ערכי העומק של החברה הישראלית. אבל התפישה הזאת של ערכי העומק של החברה הישראלית היא בעצם מה שאהרן ברק מאמין בו ברגע מסוים. ובעוד שנה זה בכלל יכול להשתנות. ומה שחמור לא פחות הוא, שערכי העומק שבהם מדובר הם בעצם ערכי העומק של מגזר מסוים בציבוריות שלנו. ולכן כאשר בית המשפט מדבר בשמם ופוסק בשמם הוא חורג מהניטרליות שלו ומעורר התנגדות.

"הבעיה האחרת, הנובעת מאותה גישה אקטיוויסטית, היא שאצל עורכי דין ואצל אזרחים רבים נוצרת תחושה שבית המשפט עסוק בעניינים שברומו של עולם ואיננו פנוי דיו לעניינים של יום יום, ענייניו של האזרח מן השורה. התחושה היא שהשופטים מעדיפים לכתוב דיסרטציות ולקבוע ערכים ולעסוק בפילוסופיה כללית ושהם פחות מתעניינים בעבודה האפורה של השיפוט הרגיל ויישוב הסכסוכים. אם תתקבל הרפורמה של ועדת אור, המצב הזה עוד יחמיר. כיוון שמסופקני אם המטרה העיקרית של רפורמה זו היא להפוך את בית משפט השלום לבית משפט כללי. דומני שהרפורמה באה להצר את הגישה אל בית המשפט העליון כדי שיוכל להידמות לבית המשפט העליון היושב בוואשינגטון. מגמה זו מעוררת תסכול ולפעמים אפילו ייאוש אצל עורכי דין הטוענים לפני בית המשפט, וגם אצל שופטים בדרגות הנמוכות".


אם אינני טועה אתה גם מסתייג מהמהלך החוקתי כפי שהתפתח בישראל מאז .1992

"אני מאמין שעלינו קודם כל להחליט אם אנו רוצים חוקה בעלת תוקף עדיף וכיצד מחוקקים חוקה כזאת. הרי עניין שכזה לא יכול להיעשות בדרך החקיקה הרגילה ובהסתמך על רוב מקרי. צריך להיות דיון ציבורי רציני ומקיף, צריך שהציבור יידע בדיוק על מה מדובר וייתכן שיש אף צורך במשאל עם. אין כל ספק שבצורה זו או אחרת ההליך חייב להיות חגיגי ומיוחד. לצערי הרב לא כך נעשו הדברים אצלנו. חוקי היסוד התקבלו בכנסת ב-1992 כאשר חלק גדול מחברי הכנסת לא יודעים כלל מה משמעות החוקים שאותם הם מאשרים וכאשר המספר הכולל של המשתתפים בהצבעות הוא כמה עשרות, פחות ממחצית חברי הכנסת. התהליך הזה היה בלתי חגיגי לחלוטין. הוא היה מחטף מובהק. ובעיני לא כך מחוקקים חוקה.

"השלב הבא בתהליך היה כאשר בית המשפט הסתמך על חוקי היסוד החדשים על מנת לקחת לעצמו את הסמכות לפסול חקיקה ראשית של הכנסת. הוא עשה זאת כשישב בהרכב של תשעה שופטים בפרשת בנק המזרחי - חוק גל. ומאז, צעד אחר צעד, הוא משתלט על חקיקת הכנסת.

"כאשר בית המשפט מחולל את המהפכה החוקתית מרחיקת הלכת הזאת הוא מסתמך על פסק הדין הידוע של בית המשפט האמריקאי, מרבורי נגד מדיסון. זהו פסק דין של השופט ג'ון מרשל אשר לקח לידיו של בית המשפט את הסמכות להיות מפרש החוקה ופוסל החלטות בלתי חוקתיות של רשויות השלטון האחרות. ואולם בארצות הברית היתה חוקה קיימת. למרות שגם שם החלטת השופט מרשל היתה בעייתית, היה לה לכל הפחות על מה לסמוך. לעומת זאת בארץ, עצם ההחלטה שיש לנו חוקה הכוללת פיקוח של בית המשפט על חקיקת הכנסת נעשתה על ידי בית המשפט עצמו. וזה עניין שונה לחלוטין. מה שקרה בארץ הוא שבית המשפט הוא שלקח לעצמו את הבכורה במו ידיו. והתהליך הזה איננו נכון בעיני. אף אין זה נכון לפעול במין דרך מתחכמת: תחילה לקבוע עקרונות חוקתיים בהערות אגב בפסק דין אחד - שאין לו תוצאות מעשיות - ואחר כך להסתמך על הערות אלו כאשר באים לתת פסקי דין אחרים.

"בסופו של דבר, מה שקרה כתוצאה מכל המהלכים הללו הוא שאנחנו מקבלים כאקסיומה מושגים ורעיונות שכלל לא נדונו כהלכה ולא אושרו בתהליך ראוי".

האם אתה פוסל את הרעיון של חוקה לישראל מיסודו?

"יש בעולם כל מיני סוגים של חוקות. לא רק החוקה האמריקאית ומגילת הזכויות הקנדית שעליהן מסתמכים תומכי התהליך החוקתי. לפי החוקה של הולנד, למשל, זכויות האזרח הוגדרו אך היה קיים לצידן גם סעיף מפורש שאסר על בית המשפט לבטל חקיקה ראשית של הפרלמנט. ויש המבנה הצרפתי שבו יש מועצה חוקתית עליונה, שהיא בעצם גוף שאינו משפטי אלא פוליטי. וישנה החוקה האוסטרלית המסייגת מאוד את זכות הפיקוח של בית המשפט. לכן אני חושב שהטענה הנשמעת בארץ, כאילו אין מדינה מערבית שאין בה זכות פיקוח של בית המשפט על הפרלמנט, היא מוטעית ומטעה.

"לגופו של עניין אני סבור שבכל חוקה יש לפחות שני פרקים. פרק המגדיר את המערכת השלטונית ואת היחסים בין הרשויות השונות ופרק המגדיר את זכויות האזרח. אני מאמין שבבואנו לחוקק חוקה צריך להתחיל קודם כל מהפרק הראשון. ועל פרק זה אני חושב שנכון יהיה שיהיה פיקוח של בית המשפט העליון. ואולם אצלנו מתחילים שוב ישר מן הפרק השני, פרק זכויות האזרח. ואני מתנגד בכל תוקף לכך שלבית המשפט תהיה זכות פיקוח על הפרלמנט בנושאים האלה. אני חושב שבדרך זו בית המשפט מסתבך בשאלות פוליטיות וערכיות, שהוא אינו מסוגל ואיננו מוסמך לענות עליהן".

בתמצית, מה הוא ההבדל בין גישתו של בית המשפט הישן שבו אתה כיהנת לבין בית המשפט החדש של אהרן ברק?

"השופטים של בית המשפט הישן לא העמידו את עצמם כמורי הדור. לא חשבנו שתפקידנו ללמד את הציבור ערכי יסוד או ערכי עומק של מוסר פרטי וציבורי. אין זה אומר שלא הקדשנו תשומת לב לערכים. אין זה אומר שלא היתה לנו פסיקה ערכית. אבל ידענו את המגבלות של סמכות בית המשפט. והקפדנו על כך שמה שבית המשפט קובע בנוגע לערכים ינבע מהנושאים שהובאו לפניו.

"השופט קרדוזו אמר ששופטים צריכים להיות בוני גשרים בחברה. הם צריכים לנסות ליישב סכסוכים בין חלקיה השונים ובין פרטים בתוכה. אני הוספתי על כך ואמרתי שתפקידו של השופט הוא יותר פרוזאי. כי השופט כמוהו כמהנדס סניטרי אשר צריך לסלק את חומרי הפסולת מחיי המדינה והחברה. עליו פשוט לפסוק בסכסוכים המובאים בפניו. השופט איננו מורה-דור ואיננו שליט-פילוסוף. תפקידו הרבה יותר צנוע: להיות פרשן נאמן של החוק. של רצון הציבור אשר אותו מבטאת הכנסת בהיותה מייצגת הציבור. לכן אני מאמין שתבונת השופט מחייבת אותו לזהירות, לרגישות ולשיקול דעת רב, ללא התנשאות".

בפסק הדין בעניין מיהו יהודי ב-1970 קבעת יחד עם השופט אגרנט שהנושא אינו שפיט. האם גם היום אתה סבור שענייני דת ומדינה אינם שפיטים?

"כל הכללה נכונה עד גבול מסוים. היה לפחות מקרה אחד שבו דווקא הרגזתי את הרבנים בכך שפעלתי במקום בית הדין הרבני כיוון שחשבתי שהתחמק ממילוי תפקידו. אבל ככלל אני חושב שבית המשפט לא יכול לתרום הרבה בנושא זה. בית המשפט צריך לשאוף אל קונסנסוס. ובמקרים אלו של שאלות דת ומדינה הוא יכול לגרום רק לדיסונאנס. לייצג עמדה מסוימת שיש לה ייצוג רב בציבור, אך היא לא העמדה היחידה. על כן דעתי היא כי על בית המשפט לכבד את החוק ככתבו וכרוחו. החוק הוא המייצג את הפשרה הפוליטית שהושגה ואין לחרוג מהתחום שהוא תוחם".

"בין היתר יש לי בעניין הזה טענות קשות נגד התקשורת. היא נפלה לידי קבוצת מיעוט אשר מנסה להכתיב לציבור מה עליו לחשוב. ואני מאמין שכאשר התקשורת מבקשת לכוון את דעת הציבור לכיוון מסוים היא הופכת לכלי מסוכן מאוד. התקשורת האלקטרונית חודרת היום לחדר המגורים של כל בית בישראל ויש בידה כוח עצום שאין בצידו שום אחריות. כתוצאה מכך גם במערכות השלטון התדמיתחשובה יותר מדמות המציאות.




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  משה לנדוי, ויקיפדיה. שכל ישר 21.06.08 23:50 1
  האם גם הנשיא לשעבר שמגר בחבורת ''רפי השכל'' ? שכל ישר 22.06.08 00:02 2
  יש הבדל בין ביקורת עניינית לגיטימית לבין הסתה פרועה גלובוס 22.06.08 00:26 3
     השאלה חוזרת למקומה, מי לדעתך עושה דה-לגיטימציה לבגץ ? שכל ישר 22.06.08 10:14 5
  קרא שם את התגובה שלי באותו שרשור החתול שמיל 22.06.08 00:39 4
     בגץ הפך להיות קרנות המזבח לסמול האנטי ציוני הקיצוני שכל ישר 22.06.08 10:18 6
     אני מסכים שישנה אוירה וסקרים המבטאים ירידה בקרנו של עמיחי 22.06.08 10:25 7
         זה לא רק בג''ץ אלא כל המערכת המשפטית מאבדת אימון בסקרים 495 22.06.08 12:04 8
             מאחר ושיעור הפניה לבתי המשפט רק עולה איך אתה מסביר את עמיחי 22.06.08 12:23 9
                 ומי נמצא שם ולמה? 495 22.06.08 12:37 11
                 שאלה מיותרת, מתחכמת ומטופשת החתול שמיל 22.06.08 12:37 12
                     שתי הערות:יש גישור בין רשויות ואזרח השניה: העתירות שאת עמיחי 22.06.08 13:53 27
                 העלייה בפנייה לבתי משפט לא מוכיחה דבר 3ברית 22.06.08 13:46 24
         זה לא סותר. בהעדר פלטפורמה אחרת אוהב ישראל 22.06.08 12:33 10
             אכן, אכן, נכון וחצי!!! החתול שמיל 22.06.08 12:39 13
             יזו קביעה מטופשת בקיאותך הרחבה בנעשה סביבך מדהים עמיחי 22.06.08 12:41 14
                 חשבתי שאני עונה לבן תרבות לא ליצור מכוער מהלך על שתיים אוהב ישראל 22.06.08 12:43 15
                     אוהב תרגע לא מתאים לך 495 22.06.08 12:46 17
                         אולי כבר נמאס לי מהחיות הולכות על שתיים אוהב ישראל 22.06.08 12:53 19
                             הוא לא ראוי לכעסים שלך 3ברית 22.06.08 14:48 35
                     תשובתך השניה עולה בטיפשותה בהרבה על הראשונה. עמיחי 22.06.08 12:53 18
                         עדיף שתשתוק אידיוט אוהב ישראל 22.06.08 12:53 20
                             אוהב תרגע או שאני שם לך כפה 495 22.06.08 13:40 23
                         אתה מגיב כמו שיכור 3ברית 22.06.08 14:41 34
                 זה חישוב של סוחר שאומר מה מכרנו-ולא מה הפוטנציאל למכור 495 22.06.08 12:46 16
                     מסחר הוא חלק מחיינו ושאלתי נטולת המענה זוכה לתגובות עמיחי 22.06.08 12:55 21
                         תמשיך להמתין - גם על הטיטניק המשיכו לרקוד עד הסוף 495 22.06.08 13:40 22
                             סקר אינו נתון אימפירי בשום אופן,נתוני הלמ''ס הכי קרובים עמיחי 22.06.08 13:47 25
                                 התשובה היא שחבל על הזמן לנסח תשובות - 495 22.06.08 14:02 28
                                 קיבלת תשובות ענייניות מאד 3ברית 22.06.08 14:37 33
                             נמחק עקב איומים של הגולש עמיחי החתול שמיל 22.06.08 13:49 26
                                 שמע חתול זבל אני מזהיר אותך ,מחוק את השטויות והדיבה שלך עמיחי 22.06.08 14:06 29
                                     במה בדיוק אתה מאיים? החתול שמיל 22.06.08 14:15 31
                                 לא חתול שמיל - הוא אינו הגרוע כאן 495 22.06.08 14:08 30
                         קיבלת תשובות ענייניות מאד 3ברית 22.06.08 14:36 32
  ''אין שחרור ללא תודעת עבדות'' רקוויאם מקומי 22.06.08 15:03 36

       
שכל ישר
חבר מתאריך 22.4.04
14057 הודעות
אור ליום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    23:50   21.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. משה לנדוי, ויקיפדיה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   לנדוי דוגל בגישה מצמצמת בראייתו את מרחב גבולות הפרשנות של החוק על ידי השופט. דוגמה לכך ניתן לראות בפסק-הדין בעניין דפי זהב נגד רשות השידור (בג"ץ 389/80, ניתן ב-10.11.80), שם התנגד בדעת מיעוט להחדרת מבחן הסבירות בפסק הרוב שהוביל אהרון ברק, למשפט הישראלי. ידוע בביקורתו על גישות האקטיביזם השיפוטי והביקורת החוקתית של ברק, אותה ביטא בכתבי-עת משפטיים, בוועדות הכנסת ואף בראיון ל'הארץ' בשנת 2000, שבו אמר: "אפלטון בספר המדינה שלו הציע להעניק את השלטון במדינה לשכבה של חכמים שקיבלו חינוך מיוחד לצורך זה. לעתים נדמה לי שרוב השופטים בבית המשפט העליון מעמידים את עצמם בערך במצב כזה של שלטון החכמים."

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%94_%D7%9C%D7%A0%D7%93%D7%95%D7%99


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שכל ישר
חבר מתאריך 22.4.04
14057 הודעות
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    00:02   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. האם גם הנשיא לשעבר שמגר בחבורת ''רפי השכל'' ?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   http://www.nfc.co.il/Archive/003-D-29044-00.html?tag=05-07-32

שמגר מדבר בפסק הדין על "מי ששוקד על הגשמת ערכים דמוקרטיים מושלמים", וברור שהוא מתכוון בדבריו אלה לאהרן ברק, ואילו הוא, שמגר, מוכן לוותר בנקודה הזו לטובת כוחות המשחק הפוליטי
▪ ▪ ▪
אין ספק שאהרן ברק היה מאושר אילו קודמו, הנשיא מאיר שמגר, היה נותן לו כתף במערכה שהוא, ברק, מנהל נגד שר המשפטים דניאל פרידמן.

אלא ששמגר חותם את פיו ומעדיף בימים אלה להתרכז במאמץ להעלאתם ארצה של שארית יהודי אתיופיה שנותרו עדיין בגולה.

נכון, מאיר שמגר הלך עם ברק לשיחה עם פרידמן, ואולם הרושם הברור הוא שאהרן ברק היה זה שתקע מרפק בצלעותיו של שמגר ושכנע אותו לבוא עמו לשיחה הנ"ל, ולא להפך. ומכל מקום, השיחה הזו היא המקסימום, כך נראה, ששמגר היה מוכן לעשות לטובת העניין.

גם הכרזותיו של ברק שישיבה על הגדר במחלוקת הזו אינה אופציה, ומי ששותק ייחשב כתומך במהלכיו של פרידמן - גם הכרזות אלה לא מחרידות את שמגר מריבצו.

הייתכן שאנחנו על סיפו של עולם שלישי ושמגר יחריש? היעלה על הדעת שהדמוקרטיה תקרוס לנגד עינינו ושמגר לא ישליך נפשו מנגד להצלתה?

או שמא אהרן ברק סתם מאוהב ברטוריקה של עצמו.

הפער הזה שבין נבואות הזעם האפוקליפטיות של ברק לבין שתיקתו של שמגר הוא בלתי ניתן לגישור.

הייתכן שהפער הזה נובע אך מהבדלי האופי שבין ברק ושמגר?

ובכן, לא ממש!

בין השניים קיים פער מהותי באשר לתפיסת מעמדה של הרשות השופטת בחברה דמוקרטית - ככל שהיא רלוונטית ליחסים שבין הרשות השופטת לשתי הרשויות האחרות. הפער הזה בא לידי ביטוי באחד מפסקי הדין החשובים שניתנו בבג"צ לפני ארבע עשרה שנה (בג"צ 5364/94), בתקופה ששמגר היה הנשיא וברק היה המשנה לנשיא.

באותו מקרה היה מדובר בעתירה לביטול הסכם קואליציוני שנחתם בין ראש הממשלה דאז יצחק רבין לבין מנהיג שס דאז אריה דרעי - הסכם שאחד מסעיפיו נראה על פניו כפוגע במעמדה של הרשות השופטת.

ברק, שהיה במיעוט, צידד בביטול הסעיף הקואליציוני בשל היותו פוגע במעמדה של הרשות השופטת, ואילו שמגר, שהוביל את עמדת הרוב, קבע שהגם שהסעיף פוגע במעמדה של הרשות השופטת - הוא לא יבוטל.

שמגר מדבר בפסק הדין על "מי ששוקד על הגשמת ערכים דמוקרטיים מושלמים", וברור שהוא מתכוון בדבריו אלה לאהרן ברק, ואילו הוא, שמגר, מוכן לוותר בנקודה הזו לטובת כוחות המשחק הפוליטי, שגם בהם, אליבא דשמגר, יש לראות נדבך חשוב של הדמוקרטיה.

קובע שמגר: "מבחנה של הדמוקרטיה אינו רק בהגשמת רעיונותיה ותפיסותיה בטהרתן האבסולוטית, אלא לא פחות מכך בקיומה של חרות ההתמודדות של כוחות פוליטיים, אף אם הם מייצגים רעיונות הראויים לביקורת ואף לשלילה, כל עוד אינם עוברים את הגבולות שהותוו בחוק".

אלא שבפסק הדין מבצבצת מחלוקת נוספת בין שמגר וברק - מחלוקת שראוי לבחון אותה היטב על-רקע ההתפתחויות האקטואליות של הימים האלה ממש.

כותב שמגר: "גורמים אשר ינסו לצמצם תפקידו החיוני של בית המשפט בחברה דמוקרטית יקומו ויחלפו, אולם בית המשפט העצמאי והבלתי תלוי במדינת ישראל לעולם עומד".

ועונה לו ברק: "חברי הנשיא שמגר, קובע כי "גורמים אשר ינסו לצמצם תפקידו החיוני של בית המשפט בחברה דמוקרטית יקומו ויחלפו, אולם בית המשפט העצמאי והבלתי תלוי במדינת ישראל לעולם עומד". חושש אני כי בדברים אלה יש משום אופטימיות יתרה".

הדברים הללו נכתבו, כאמור, לפני ארבע עשרה שנה.

יואיל נא שמגר השותק להתפנות לדקה או שתיים ממלאכת הקודש שהוא נתון בה, ולשחרר כמה מילים להבהרת עמדותיו העדכניות.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גלובוס
גולש אורח
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    00:26   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. יש הבדל בין ביקורת עניינית לגיטימית לבין הסתה פרועה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   יש ויכוח ענייני על תפיסת עולם בנוגע להיקף השפיטות,
כמו הגישה של לנדוי.
ויש הסתה לצורך דה-לגיטימציה, כמו טענות על שחיתות
חוסר מוסריות, אפלייה, פוסט ציונות וכד'


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שכל ישר
חבר מתאריך 22.4.04
14057 הודעות
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    10:14   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. השאלה חוזרת למקומה, מי לדעתך עושה דה-לגיטימציה לבגץ ?  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   האם אמנון רובינשטיין כמו שטוען הידוע בציבור בשם עמיחי ?
דניאל פרידמן כמו שטוענים כמה וכמה מהכותבים כאן ?
מי ?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החתול שמיל
חבר מתאריך 1.4.12
168 הודעות
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    00:39   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. קרא שם את התגובה שלי באותו שרשור  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   שמסבירה שאם רק חבורת רפי שכל היתה אחראית על דה הלגיטימציה הרי שזה
לא היה משפיע על הציבור.
כי הרי מרבית הציבור איננו רפה שכל ובנוסף מרבית הציבור לא רוצה להיות
מושפע מאותה חבורה שעשתה זאת.
והחבורה שעשתה זאת הם החרדים (בעיקר ש"ס ואגודת ישראל) וכן אנשי הימין
הקיצוני א-לה נועם פדרמן, איתמר בן גביר וברוך מרזל.

באופן הכרתי וגם תת הכרתי הציבור הרחב לא רוצה להיות מושפע מחבורה זאת.

מכאן שכן צודק מי שאומר שכבר זמן רב יש ירידה בקרנו של בג"ץ בגלל שילוב
של הרבה גורמים.
הן אהרון ברק, הן הנטיה ללכת רק בקו השמאלני-ליברלי-חילוני והן בהתערבות
יתר בענייני הממשל ומתן זכויות רבות מן הנדרש לפלסטינים.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שכל ישר
חבר מתאריך 22.4.04
14057 הודעות
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    10:18   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. בגץ הפך להיות קרנות המזבח לסמול האנטי ציוני הקיצוני  
בתגובה להודעה מספר 4
 
   זו לעניות דעתי הסיבה לירידת קרנו של הבג"ץ
והיא תמשיך לרדת עד להתמוססותו המוחלטת.

אלא אם כאן שר משפטים כפרידמן
יעמיד אותו במקומו הראוי בבית המשפט
ולא בזירה הפוליטית


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עמיחי
גולש אורח
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    10:25   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. אני מסכים שישנה אוירה וסקרים המבטאים ירידה בקרנו של  
בתגובה להודעה מספר 4
 
   בית המשפט העליון.
אין לי הסבר לתהליך שמחד ישנה ירידה באמון בסקרים כאמור,ומאידך עליה שיטתית של עתירות לבית משפט זה,בשנים האחרונות ,באופן עובדתי,ישנה עליה כמעט שיטתית של כ-10% במספר העתירות לבית המשפט העליון.
אגב עם כל ההשמצות הראשונים שרצים לבג"ץ ובכמויות הם הימין הקיצוני שהזכרת.
אגב שיוך של ליברליות לשמאלנות הוא עוות בפני עצמו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495
חבר מתאריך 16.4.02
51968 הודעות
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    12:04   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. זה לא רק בג''ץ אלא כל המערכת המשפטית מאבדת אימון בסקרים  
בתגובה להודעה מספר 7
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 22.06.08 בשעה 12:42 בברכה, 495
 
לאיש הפשוט ברור שכל דרך כולל כניעה תהיה קלה יותר מלהתדין במשפט
יסורי הדין כנראה גדולים מהבושה להכנע
ואת זה מנצל כל בעל כח למשל חברות בטוח וכו'
נדמה לאנשים שבעלי האמצעים והמכובדים יקבלו תוצאה טובה יותר מחסרי האמצעים
העלויות הרבות הסחבת ושאר ענויי הדין גדולים על מי שזקוק למערכת


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עמיחי
גולש אורח
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    12:23   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. מאחר ושיעור הפניה לבתי המשפט רק עולה איך אתה מסביר את  
בתגובה להודעה מספר 8
 
   הסתירה בדבריך/כם.
אני מבחין בחמיקה גורפת לשאלתי ,


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495
חבר מתאריך 16.4.02
51968 הודעות
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    12:37   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. ומי נמצא שם ולמה?  
בתגובה להודעה מספר 9
 
   אני מקשיב לאנשים
אני מתבונן ברשויות ובחברות מול האנשים
המרכולות המשפטית נמכרת כי אין לה תחליף
איש אינו שש אליה ומגיעים בעל כורחם
ראית משפט שנגמר תוך זמן סביר חוץ ממשפטו של רמון?
ראית את ענויי הדין?
ראית את האזרח עומד מבויש שם?
ראית את עורכי הדין חוגגים?
ראית את המותרים בגלל כל הנל והעלויות שמוסיפים על זה?
וכו'
לא ידידי גם את הבנזין למכונית קונים כי אין תחליף

היה פעם מחקר נדמה לי שבניו יורק שבו הוסיפו שיטור לרובע בצורה מסיבית
והנה הסתבר שכמות רשומי הפשע עלתה
כשניסו לברר הכיצד הסתבר שכשהשטור היה גרוע אנשים לא פנו לבקש עזרה
הבחינה שלך נראת כלקוחה ממגדל השן ולא מהקרקע עליו הולכים בני האדם
ולכן ענית לי "אני מבחין בחמיקה גורפת לשאלתי"



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החתול שמיל
חבר מתאריך 1.4.12
168 הודעות
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    12:37   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. שאלה מיותרת, מתחכמת ומטופשת  
בתגובה להודעה מספר 9
 
   ובכל זאת אענה עליה.
נגד המדינה או השלטון או הרשות המקומית הרבה פעמים אין ברירה
לאדם המנסה להלחם בהם אלא לגשת לבג"ץ.
כמדומני שהליך גישור/פישור לא ישים אלא בין גופים פרטיים.

בכל מקרה לא שמעתי שיש הליך פישור או גישור בין אזרח לבין למשל
משרד הבטחון שמאיים להפקיע לו אדמה לצורך הקמת שטח אש.

הלאה, חוסר האמון הוא בעיקר כנגד בג"ץ וגם בכללי נגד בתי המשפט.
אבל, אנשים שיש להם כסף יודעים שאין להם מה להפסיד ושוכרים עו"ד יוקרתיים מהשורה הראשונה.
אם היה להם אמון הרי שהם היו יכולים לשכור עו"ד הרבה יותר זול אבל
בגלל שאין להם אמון הם יודעים שככל שעורך הדין מטיל אימה יותר הרי
שיש להם סיכוי טוב יותר.

ממשיכים הלאה. חלק גדול מאוד מן הבג"צים הם של אותם מוזרים ובזויים
מן הימין הקיצוני מחד ומנגד מארגוני שמאל אולטרה קיצוניים כגון עדאללה
ושאר ארגונים ערביים.
כמו כן המון בג"צים מוגשים ע"י אליעד שרגא וחבר מרעיו, תרתי משמע,
ויש יותר משמועה שהם חלק ממנגנון האופל של בג"ץ והמיליה שלו.

המון פעמים לאדם הנתון לבעיה קשה אין ברירה ולמרות חוסר האמון שלו
במערכת הוא אינו יכול לפנות לאיזה אלפרון או זאב רוזנשטיין בשביל
שאלו יחסלו את מקור צרותיו.
בצר לו הוא פונה, בלית ברירה (להבדיל מהעבר עת הוא עשה זאת בנפש חפצה
ובלב שלם) לבית המשפט לנסות ולקבל סעד.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עמיחי
גולש אורח
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    13:53   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. שתי הערות:יש גישור בין רשויות ואזרח השניה: העתירות שאת  
בתגובה להודעה מספר 12
 
   מציין הן רק 5% מכלל העתירות וממוקדות רק במחוזי והעליון,
יש גם יש גישור כאמור והוא רק בקו עליה.
ממליץ לך לבוא בבוקר שאתה תבחר לבית המשפט בתל אביב ואם תזהה שם עו"ד יקר ויוקרתי זה יהיה בבחינת מקרה,לעומת 99% עורכי דין שלא תדע את שמם.
המיתוסים אוכלים בכם בכל פה ,העובדות שונות בתכלית.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
3ברית
גולש אורח
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    13:46   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. העלייה בפנייה לבתי משפט לא מוכיחה דבר  
בתגובה להודעה מספר 9
 
   אין לאזרח אלטרנטיבה אחרת.

העלייה בפנייה לבתי משפט תוצאה של עלייה ברמת האלימות /שחיתות /
חוסר מוסר כאן בארץ.

אם היתה אלטרנטיבה לבתי משפט - בתי משפט היו ריקים מאדם.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהב ישראל
חבר מתאריך 2.4.12
296 הודעות
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    12:33   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. זה לא סותר. בהעדר פלטפורמה אחרת  
בתגובה להודעה מספר 7
 
   ובמציאות בה מערכות שלטון עושקות יומם וליל את האזרח במישורים שונים,
גם אלה שאינם סובלים מעודף אימון במערכת המשפט, יילכו לשם כדי להתדיין.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החתול שמיל
חבר מתאריך 1.4.12
168 הודעות
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    12:39   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. אכן, אכן, נכון וחצי!!!  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עמיחי
גולש אורח
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    12:41   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. יזו קביעה מטופשת בקיאותך הרחבה בנעשה סביבך מדהים  
בתגובה להודעה מספר 10
 
   או השימוש בחלקיק מידע ונסיון נואל לשימו על הכלל.
ההידינות /עתירות כנגד הרשויות מול האזרח הן רק כ-5% {יותר מדי} 95% הן תביעות אזרחיות ,סיכסוכים עסקיים שאר ירקות ואני מוציא את התחום הפלילי מהדיון.
נסה תשובה קצת יותר איטליגנטית,או שזה קשה לך.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהב ישראל
חבר מתאריך 2.4.12
296 הודעות
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    12:43   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. חשבתי שאני עונה לבן תרבות לא ליצור מכוער מהלך על שתיים  
בתגובה להודעה מספר 14
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 22.06.08 בשעה 12:44 בברכה, אוהב ישראל
 
אולי לאשתך קשה לומר זאת, אז כיוון שאיני אשתך אומר לך זאת אני:
אתה מכוער בהתבטאותך
אתה מכוער בהתנהלותך
אתה מכוער בשפתך.
שפתך - שפת ביבים
התנהגותך חייתית

אני מרחם על אשתך שצריכה לסבול אותך 24 שעות ביממה.
אני מקווה שהיא מוצאת מפלט במקום עבודתה כמה שיותר שעות.
לרווחתה ולרווחת נפשה האומללה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495
חבר מתאריך 16.4.02
51968 הודעות
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    12:46   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. אוהב תרגע לא מתאים לך  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהב ישראל
חבר מתאריך 2.4.12
296 הודעות
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    12:53   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. אולי כבר נמאס לי מהחיות הולכות על שתיים  
בתגובה להודעה מספר 17
 
   יחצנים מפגרים
אלופי משנה בדימוס שבאים ללכלך לכולם את הצורה ולהוציא את עצמם הכי חכמולוגים שאפשר.
די נמאס מאנשים ששפתם חייתית, שתרבותם בביבים, שנימוסיהם במזבלת חיריה.

אם הפורום רוצה כאלה חיות כאן - שיבושם לו.
אני לא משתתף במשחק החיות הזה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
3ברית
גולש אורח
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    14:48   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. הוא לא ראוי לכעסים שלך  
בתגובה להודעה מספר 19
 
   אתה אדם יקר ורגיש, הוא אטום, הוא נמצא במרומי האולימפוס וזורק את
הנעלי בית שלו לכל כיוון כדי להגן על מערכת שמזמן מזמן איבדה את עצמה
לדעת.

יום יבוא וגם המערכת הזאת תקרוס, יחד עם השלטון המאוס עד להקיא, שבמקום
לשרת את הציבור - משרת את עצמו בלבד.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עמיחי
גולש אורח
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    12:53   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. תשובתך השניה עולה בטיפשותה בהרבה על הראשונה.  
בתגובה להודעה מספר 15
 
   מעניין חצי תריסר רפי השכל בפורום יודעים לענות לי ,באישתי ,זאת בשל העובדה שאין ביכולתם השיכלית לענות לגופו של ענין אז מנסים דרך גופי שלי.
עלובים שיכמותכם.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהב ישראל
חבר מתאריך 2.4.12
296 הודעות
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    12:53   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. עדיף שתשתוק אידיוט  
בתגובה להודעה מספר 18
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495
חבר מתאריך 16.4.02
51968 הודעות
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    13:40   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. אוהב תרגע או שאני שם לך כפה  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
3ברית
גולש אורח
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    14:41   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. אתה מגיב כמו שיכור  
בתגובה להודעה מספר 18
 
   חן חן לך שאתה מגן בכזו דבקות באשתך ובמערכת שאיבדה את אמון הציבור,
שהציבור בז לה, שהציבור שונא אותה, מערכת מושחתת שאיבדה מזמן את אושיות
הצדק והמוסר.

בוודאי שבאולימפוס שבו אתה חי - כולם רפי שכל ואדיוטים. תסתכל במראה !


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495
חבר מתאריך 16.4.02
51968 הודעות
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    12:46   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. זה חישוב של סוחר שאומר מה מכרנו-ולא מה הפוטנציאל למכור  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עמיחי
גולש אורח
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    12:55   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. מסחר הוא חלק מחיינו ושאלתי נטולת המענה זוכה לתגובות  
בתגובה להודעה מספר 16
 
   לגופי וחלילה לא לענין.
אני ממתין בקוצר רוח לתשובה עניינית.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495
חבר מתאריך 16.4.02
51968 הודעות
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    13:40   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. תמשיך להמתין - גם על הטיטניק המשיכו לרקוד עד הסוף  
בתגובה להודעה מספר 21
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 22.06.08 בשעה 13:41 בברכה, 495
 
יצחק בן אהרון כתב מאמר בשם "עוז לתמורה בטרם פורענות" והמשפט הזה נכון גם כאן
החכם עיניו בראשו
חבל על הויכוח לא אשכנע אותך בודאי ואני בתוך עמי יושב ורואה את הנתונים האמפירים
בית המשפט הולך ומאבד מקרנו ולאו דוקא בגלל המלעיזים עליו לסוגיהם.......




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עמיחי
גולש אורח
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    13:47   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. סקר אינו נתון אימפירי בשום אופן,נתוני הלמ''ס הכי קרובים  
בתגובה להודעה מספר 22
 
   לנתונים אימפירים{למעט טעויות שוליות}
אני ממתין לתשובות גם מאידיוט הראוי לכפה כדבריך.
יש לך תשובה ?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495
חבר מתאריך 16.4.02
51968 הודעות
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    14:02   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. התשובה היא שחבל על הזמן לנסח תשובות -  
בתגובה להודעה מספר 25
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 22.06.08 בשעה 14:44 בברכה, 495
 
אתה משחק בנתונים ואינך חש בשטח
אינך רואה ושומע את האנשים כי אתה מתבונן בהם ממרחק ממגדל השן
ונדמה שאפילו בריחוק ואפילו ביהירות של מי אתם - אנחנו יודעים מה טוב
חבל אבל אפשר לדגום את השטח בדרכים שונות ובפרמטרים שונים
ואפשר לטבוע בנהר שהעומק הממוצע שלו הוא 40 ס"מ
חבל שרחשי הקהל אינם חודרים עד למי שצריך
לא מוכן להכנס איתך לויכוח סטטיסטי אבל דגני עשה ממוצע
ומענין אם היינו רואים חתכים אם יש ומצליחים לראות אם הממוצע של הפלחים לא גרוע יותר מהסגמה שהוצגה
חשוב שהמערכת המשפטית תבין שפרידמן הוא פסיק חולף היא זאת שצריכה לשפוט את העם הזה ולזכות באמונו
המערכת צריכה לשאול את עצמה בכנות ובאומץ
מדוע הועם קרנה

יודע שלא עניתי לצפיותך כמו שאתה לענית לצפיות שלי
חבל לי כמי שכן חרד לגורל המדינה שהמערכות מסרבות לראות את האמת שבשטח



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
3ברית
גולש אורח
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    14:37   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. קיבלת תשובות ענייניות מאד  
בתגובה להודעה מספר 25
 
   וניבולי הפה שלך מעידים עליך.

התשובות לשאלות המטופשות שלך היו מאוהב ישראל וגם ממני. מה דעתך להגיב
עניינית לדברים שכתבנו פה ? שאם היתה אלטרנטיבה אחרת - בתי משפט היו
ריקים מאדם (לכל היותר - עורכי דין שיצרו בינם לבין השופטים שפה מנותקת
משפת אזרחי ישראל).


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החתול שמיל
חבר מתאריך 1.4.12
168 הודעות
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    13:49   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. נמחק עקב איומים של הגולש עמיחי  
בתגובה להודעה מספר 22
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 22.06.08 בשעה 14:16 בברכה, החתול שמיל
 

--- צנזורה ---

נמחק עקב איומים בוטים של הגולש עמיחי.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עמיחי
גולש אורח
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    14:06   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. שמע חתול זבל אני מזהיר אותך ,מחוק את השטויות והדיבה שלך  
בתגובה להודעה מספר 26
 
   אחרת דיר באלק.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החתול שמיל
חבר מתאריך 1.4.12
168 הודעות
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    14:15   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. במה בדיוק אתה מאיים?  
בתגובה להודעה מספר 29
 
   בפעילות חוקית? כלומר הגשת תביעה על הוצאת דיבה
או חלילה בפעילות לא חוקית (סטייל אלפרון או חרירי או זאב רוזנשטיין)?

הבעלים של הפורום הזה, רס"ן במילואים ד"ר הרב ישעיהו רוטר חשף שאתה
אורי ארבל.
האתר של יואב יצחק חשף שעדנה ארבל רמתה בקורות החיים שלה.
יחזקאל בייניש כנ"ל בתקשורת חשפו שהוא חשוד בהתנהלות לא חוקית בכספי
עמותה.

היכן השקר שאני כתבתי???

שום דבר, אבל שום כלום ולא צל צילו של דבר לא אני המצאתי.
הכל היה כתוב פה וגם בכלי תקשורת אחרים כבר קודם.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495
חבר מתאריך 16.4.02
51968 הודעות
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    14:08   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. לא חתול שמיל - הוא אינו הגרוע כאן  
בתגובה להודעה מספר 26
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 22.06.08 בשעה 14:12 בברכה, 495
 
הוא מכונס באיזור שעליו הוא מגן ואני מאמין שהמערכת תתעשט ומקוה שזה יקרה מוקדם ככל האפשר
אני עדין מאמין כי האנשים שם בכנות לדעתי רוצים טוב אבל שבויים עכשיו בתהליכים
לא מאמין שאין תקוה
כי אז האנרכיה תתפוס מקום מרכזי בחיינו

וחתול בכינות לא ראית בפורום גרועים באמת שמקומם כאן תמוה?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
3ברית
גולש אורח
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    14:36   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. קיבלת תשובות ענייניות מאד  
בתגובה להודעה מספר 21
 
   מאוהב ישראל וגם ממני. מה דעתך להגיב עניינית לדברים שכתבנו פה ?
שאם היתה אלטרנטיבה אחרת - בתי משפט היו ריקים מאדם (לכל היותר - עורכי
דין שיצרו בינם לבין השופטים שפה מנותקת משפת אזרחים פשוטים).


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רקוויאם מקומי
חבר מתאריך 2.9.06
7404 הודעות
יום ראשון י''ט בסיון תשס''ח    15:03   22.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. ''אין שחרור ללא תודעת עבדות''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 22.06.08 בשעה 15:05 בברכה, רקוויאם מקומי
 
את המשפט של הרברט מרקוזה כפי שמופיע ב"אדם החד מימדי" אפשר לשייך גם לכאן. תודעת ה"עבדות" החלה לחלחל לחלקים גדולים יותר של הציבור ולא רק לאוייבים המסורתיים שלו שהיו ש"ס והימין.
בג"ץ מיצב את עצמו כממשלת על שמשחק הדמוקרטיה אינו ממש מעניינה.
הם משקיפים עליו מלמעלה בבחינת ישחקו נא המטומטמים לפנינו, בסופו של דבר, בדרך כזו או אחרת, ינווט (באופן סביל) הלווייתן השלטוני, על פי דרכם ואורח חייהם. אורח חיים ומערכת אמונות של מיעוט שמאלני קיצוני שהתיישב היטב על השיבר השלטוני ואינו מראה שום סימנים של מוכנות להרפות ורצון לחלוק בהגה השלטון.

דרושה כאן מהפכה שתעביר בסגנון "יום הבסטיליה". כזו שתעביר את השלטון לידי העם. לא דמוקרטיה ישירה בסגנון ז'אן ז'אק רוסו אבל דמוקרטיה בסגנון המערבי המקובל, כזו שבוחרת את מפלגותיה על פי מצע מוסכם וידוע מראש ומכתיבה מדיניות שנקבעה על פי הרוב.
מהפכה שתחזיר את בית המשפט לתחומי השיפוט המקובלים ותעקור את המגלמוניות שגלומה בו ואת הרצון הבלתי נשלט לעוצמה והכתבת אידיאולוגיה ללא כל קשר לרצונו האמיתי של העם ולעיתים בניגוד מוחלט לעקרונותיו הלאומיים.

הגולש עמיחי, "פינקס הקטן" של האוליגרכיה, מגלם את צידה השפל. מצד אחד יש את המכוכדות, האינטלקטואליות ואפילו הגאונות של ברק ומהצד פועלי הביוב. משרתיהם הנרצעים של האולגרכיה. אלה שמפיצים את דברה ומנסים לסתום את פיות האחרים. הם בכל מקום שניתן להשפיע ממנו. בתקשורת, באקדמיה, בבית המשפט וגם כאן.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות