אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #10548 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 10548   
בוקיבןיוגלי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.5.05
2351 הודעות, 29 מדרגים, 30 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ל' בסיון תשס''ח    08:18   03.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מקקיין צועד קדימה  

 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 03.07.08 בשעה 08:20 בברכה, בוקיבןיוגלי
 
בעוד כל העיניים מופנות אל ברק אובמה, מתרחשים דברים מעניינים מאוד בזירתו של המועמד הרפובליקני המוביל, ג'ון מקקיין. על פי מקור ירדני, אחד מיועציו המוסמכים ביותר של מקקיין, הפובליציסט הנאו-שמרני רוברט קאגאן, דיבר בנאום שנשא באוניברסיטת ניו יורק על הקונספציה של 'ירדן היא פלשתין'. לדבריו, לפלשתינים - ערביי ארץ ישראל - יש כבר מדינה שבה הם הרוב, ואין כל צורך בהקמת מדינה פלשתינית נוספת. הדברים התקבלו בתרעומת בירדן, שכן הם התבססו על ההנחה שהשלטון בירדן צריך להיות פלשתיני ולא האשמי.

ראו ידיעה באתר המרכז הירושלמי לענייני מדיניות: זעם בירדן בעקבות הצעת מקיין ליישב בה פליטים פלסטינים http://www.jcpa.org.il/JCPAHeb/Templates/showpage.asp?FID=491&DBID=1&LNGID=2&TMID=178&IID=16018

ב'יוזמה הישראלית' מברכים את קאגאן על האומץ להיחלץ מהנוסחה חסרת-התועלת של חלוקת ארץ ישראל המערבית לשתי מדינות, אך סבורים שחכם יותר לחזק את המשטר הירדני ולא להחלישו. המשך השלטון ההאשמי אינו צריך לסתור את היותה של ירדן הבית הלאומי הפלשתיני, ואדרבה - לפי היוזמה יש לחזק בשלב זה את המשטר בירדן, משטר שהוא ידידותי למערב ובעל רמה גבוהה של זכויות אדם, יחסית למשטרים הערביים האחרים.

"האינטרס שלנו" אמר השבוע מוביל היוזמה, ח"כ בני אלון לעיתונאים, "הוא לחזק את הממלכה הירדנית כגורם קרוב למערב ולא לאפשר לאסלאם הקיצוני להשתלט עליה. דווקא הקמתה של עוד מדינה פלשתינית היא שתסכן את היציבות בירדן". לדבריו, שמע בעבר גם מהנסיך חסן, דודו של המלך עבדאללה, את החשש הזה. לדברי אלון, מדברי הנסיך חסן ניתן להבין כי אילו יהיו ביטחונות משמעותיים לתכניתו המדינית, כדוגמת ערבות אמריקאית, הרי שהוא עצמו מעוניין מאוד בקידומה - בשל החשש הירדני ממדינת טרור פלשתינית שתקום בשכנות אליה, בשעה שבתוכה גובר כוחו של החמאס.

קביעתו של המלך עבדאללה בתגובה לשמועות על עמדתו של מקקיין, כי "ירדן היא ירדן ופלשתין היא פלשתין", סותרת את הקו שנקטה ממלכת ירדן לאורך השנים ומעידה על הפיכתה של האופציה הירדנית לאפשרות של ממש בשולחן המדיני. ב'יוזמה הישראלית' לא נבהלים מהשלילה הגורפת של המלך, ויודעים שכאשר התוכנית תזכה לתמיכה משמעותית במערב, ותכלול בתוכה ערבויות למשטר הירדני הנוכחי, היא תתקבל בברכה גם בעמאן.

המערכת הפוליטית בישראל תמשיך, כנראה, לבעור - אבל התשובות לשאלות האסטרטגיות ארוכות הטווח לא תימצאנה אצל איש מהמועמדים הבולטים לכסא ראש הממשלה. בעוד הם תופרים חליפות ומחלקים תיקים, נמשיך ב'יוזמה הישראלית' לשקוד על בניית עתיד טוב יותר - ועל דחיפת החזון הזה לקראת מימושו במערכת הפוליטית הישראלית והבינלאומית.




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  רק בעיה אחת, יוזמה כזו עומדת בסתירה לאג'נדת השמאל אהודברח 03.07.08 15:36 1

       
אהודברח
חבר מתאריך 9.5.07
17802 הודעות
יום חמישי ל' בסיון תשס''ח    15:36   03.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. רק בעיה אחת, יוזמה כזו עומדת בסתירה לאג'נדת השמאל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   הישראלי, מה שאומר שהשמאל ינהל מלחמת חורמה כנגד יוזמה כזו, אפילו אם מקיין יהיה נשיא ויהיה מוכן לתמוך ולקדם יוזמה כזו.

אין לשלול אפשרות שהשמאל הישראלי יתייחס למקיין כאל אויב המדינה, במקרה שהיוזמה תתפוס כיוון רציני...


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות